
Navštíveno 8596x

netusite cim to muze byt,nejede mi plynovy kotel Protherm Panther 12 KOO
pri zapnuti to jen ukaze teplotu-ted 8 stupnu(2mesice se v tom byte netopilo)
udelal jsem reset podle navodu,aby se nastavil do tovarniho nastaveni
takze 80stupnu max teplota,tlak mam 1,7baru,to by melo byt taky OK
termostat je seply(zmereno)
zadnou zavadu na displeji to neukazuje
po zapnuti to zasrci(piezo) ,kotel se nahodi a bezi to po dobu kdy to startuje-evidentne to hori spravne,necmene ve chvili ,kdy prestanou piezo startovat,tak to zdechne a pak uz nic
cerpadlo bezi take,zkouknul jsme tu elekroniku a vse se zda OK,takze ted uz nevim co s tim..((
potrebuju tam konecne zatopit..o))
pokud nekdo tusi co jeste zkontrolovat,budu vdecny za jakekoli pripominky
diky
Mě tohle dělala kdysi karma když mě nějaký kretén na ulici zacpal výdech ("komín") bagetou. Nebyl tam kryt. Takže zkusit zkouknout zda se neucpal.
Pokud zdochne v okamžiku, kdy očekává hlášku o plameni na hořáku, tak:
1/ kontrola, jesli je v zásuvce kam je píchlej opravdu fáze vlevo, případně jestli v ní není přes rozdvojku starého typu, která otáčela fázi vpravo. Samo musí být v poho i zem na kolíku a nula vpravo.
2/ 2 měsíce vlhko, netopí, mráz = zoxidovaná ionizační elektroda - jemný šmirgl/drátěný kartáček, opucovat, zkouknout kontakt kablíku. Eventuelně změřit za tu chvilku chodu, kolik mikroA leze z elektrody proti zemi, když je v plameni.
3/ odešel zapalovací automat - "nevidí" plamen
požadí pravděpodobnosti 1/ - 2/ - 3/ :-D
1. 1.7 baru je moc,stáhni to na 1,2studenou
2. baterky v termostatu(sice všechno ti pojede,ale nemá to sílu na ten mini signál na sepnutí)
3. pak to vytáhni ze zdi a znova zapoj a uvidíš že pojede
4. větší kurvu kotel sem neviděl,prodejce to chválil,ale asi sem naleťel nebo špatnej kus,furt se sere ala do záruk to nezapadá:-(
moc diky za info,zitra to zkusim vse promerit
komin je husta vec,ale tim to asi nebude...
termostatem to neni urcite,je tam jeste ten stary mechanicky...a je sepnuty...
co se tyce ty faze,tak to zmerim,pac je to tam ted provizorne pres prodluzku a tohle me tedy fakt vubec nenapadlo a muze to byt klidne ono
doufam,ze to tedy nebude ten zapalovaci automat-a to je jako co???
to je cely ten bazmek vedle cerpadla?
jinak ten tlak podle navodu ma byt mezi 1-2baru,tak snad tohle by melo byt ok,ale upustim trochu
1,7 je úplně jedno, problém je pouze tlak pod 1,0 kdy se vysvěcuje chyba "nízký tlak" jako ochrana čerpadla. Jestli je tam 1,2 nebo 2,5 už pak nehraje roli, až při 3,0 baru Ti to pojišťák vyprskne na podlahu, ale kotel normál pojede. Jestli je ten kotel v prodlužce, tipuju problém bodu 1/ - teď v sezoně je správné pólování zásuvek řešeno tak 2 x týdně, většinou právě při provizorních připojeních přes různé prodlužky... :-D
Jinak pokud dojde na startovní fázi a plamen, je zbytečné řešit komín i termostat, kdyby byla vada v těchto "periferiích", nedojde nikdy k zapálení hořáku...

25.01.2010, 20:46 |
deda ještě bych kouknul jestli není zavzdušněný přívod plynu...
já měl 1.7 a imrvére mě ta fena vypínala,tak sem se bavil s kotlařem a ideál je 1-1.3. Ta prodlužka může taky dělat bordel anebo taky ten termosta,ten sem měnil před měsícem,protože sice ukazoval,že valí,ale nevalil. Zkus radši zavolat nějakýmu kotlařova na ten protherm a zeptat se ho po telefonu nebo ti můžu hodit číslo sem,je sice z brna,ale to je jedno,radu dá tak jako tak,akorát se nelekni,má neochotnej hlas,ale kje to dobrej a hlavně šikovnej borec
nebo můžou být zaprášený trisky od plynu
Jenže Pavlovi nevypíná, Pavlovi padá bezprostředně v okamžiku, kdy automat očekává svých 17 až 35 mikroA ionizačního proudu, což mu "říká" že je na hořáku plamen. V tento okamžik je irelevatní jak tlak vody, tak termostat. Co se týká tlaku, ten je odvislý ne od kotle, ale otopného systému, když budeš mít ten kotel v 25 m vysokém baráku, bude provozní tlak prostě 2,5 aby to dotopilo až nahoru a kotel se tomuto tlaku nijak bránit nebude....
jj Radek evidentne vi o cem mluvi a zkontroluju to jak mi tady pise,doufam,ze to bude jen ta prodluzka,to by bylo super..o))
tak jo,asi máš recht,jen sem chtěl poradit a né opak
To je v pohodě, soubor tipů a poznatků od X lidí je to nej na řešení problému, vždycky to nakonec jeden z nich je....
Tak opravdu mooc dekuji Radkovi,jeho tip,ze bude otocena faze byl presny a diky docasnemu momentalnimu pripojeni kotle,ktery jsem ja nedelal byla opravdu faze na druhe stane a proto to nejelo.Takovahle zavada by me fakt nenapadla,ale moc dekuju za radu jeste jednou,konecne uz se vyhriva bytecek a muzu zacit s rekonstrukci uvnitr...o))
Ona to totiž není závada, to je necnost zapalovacích automatik Honeywell řady S a T, že při prohození L a N nezměří ionizační proud mezi elektrodou a kostrou hořáku :-D. Není to problém jen Protherma, ale taky Dakonů, Immergasů, některých Hermannů a ostatních low-end kotlů, které používají nikoli vlastní, ale tyto prefabrikované automatiky "třetích stran"....
jj,no nikdy jsem se s timto takto nezabival,takze toto nevim,v kazdem pripade to stejne cele budu prekopavat,takze musim udelat komplet novou elektriku,takze tohle se uz nestane..
Nejde zapnout, musi se drzet tlacitko, pak nabehne... nejaka rada ?

31.08.2014, 12:44 |
tesil | Upraveno: 2014-08-31 12:53:07
Tak se take pridam, turbo kotel Therm 20lx, po zapnuti teple vody, kdy funguje jako prutokac, obcas proste vypne a zustane blikat zelena dioda, ktera normalne sviti jen pri horeni - symbol plamene. Staci vodu vypnout, kotel celej vypnout a zase zapnout a funguje nekdy uz pak bez problemu, nekdy se to musi udelat opakovane.
Pri zapnuti topeni, horaky najedou, radiatory se roztopi a horaky zhasnou. Pak ale uz zapinaji jen na hrozne kratkou dobu a jejich vypnuti je signalizovano tou samu diodou se symbolem plamene, kdy po zhasnuti horaku, jeste cca 4x blikne. I kdyz dam kotel na vysoky vykon, stejne hori jen chvilinku a zase vypnou. Horaky jsou vycisteny, vymenik taky, kotel hori hezkym modrym plamenem.
Edit: tlak je 1,0

31.08.2014, 13:04 |
tesil Uz nejde edit: je to Therm 20 TCX
