Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Který motor je nejodolnější při provozu na LPG?

 o Navštíveno 23392x o
o 26.02.2010, 19:34 | Zdeny60
Po pročtení prognoz o vývoji cen PHM ve světě a pak hlavně u nestabilních ekonomik )k nimž ta naše naopak stabilně patří) si znovu připouštím otázku provozu auta na LPG.

Takže:

který motor je nejodolnější a nejméně problematický při provozu na LPG? Myslím z hlediska servisních úkonů (jao např. u SUbaru kontrola ventilových vůli po 30.000km s demontáží motoru) a pdobně? Tzn. nainstaluje se LPG, kupuje se hnojačka u LPG stanic a jezdí se bez potíží aspoň 5 let bez potřeby oprav či seřizování a problémů?

Pište.

Exotická auta jako např. ameriky nepsat, ty mě nezajímají. Spíše Japonci, Evropa.

Zkušenosti ověřené na vlastní "motor" a tak.


o 26.02.2010, 19:44 | Briann
KAZDEJ
a kvuli lpg nejaky kontoly vuli???ehmm... To se poradne nedelalo ani u 120tek a pocitam ze subo ma hydra...takze je uplne jedno jakej motor koupis, lpg neuskodi spis prospeje. LPG neni problematicke, problematicka muze bejt pouze spatna montaz...
o 26.02.2010, 19:55 | Lucni.konik
favorit.....nafrčel toho na LPG mraky a mraky kilometrů bez problémů.....až na to, že mu uzrála zadní náprava.
o 26.02.2010, 20:01 | Honcke
Jako Lucni.konik
o 26.02.2010, 20:45 | hifim@ni@k
Jezdily jsme do práce Favoritem na plyn a i když bych tomu nevěřil, tak jsem se na vlastní oči přesvědčil, že na plyn jede lépe než na benzín. Ale třeba byl nějak divně seřízený. A najeto měl také víc než dost.
o 26.02.2010, 21:38 | tommas
Souhlas. Moje Felina navrčela za LPG nezjistitelný počet km a ještě nedávno jsem dostal zprávu, že jezdí dodnes:-))
Ale to jsi asi slyšet nechtěl:-)))
Dobré ohlasy slyším na 2.8 ala Superb, A6. Chce to co nějakou starší odolnou konstrukci motoru prověřenou na benzín a pak to bude v pohodě i s plynem. Přece jenom Legacy je specifické auto se vším všudy.
Obecně bych nešel do turba, ale spíš do vyššího objemu (pojistku jednou za rok oželíš), přece jenom je to už moc kurvítek (turob+plyn)
Asi nejlepší by bylo zeptat se v servisu kde to máš v plánu předělávat, mohli by být sdílní.
Kolega nechal teď oplynoval Zafiru 1.8 (toroid + sekvence), tak jsem zvědav, jaké budo u dojmy s odstupem času. Zatím si libuje.
o 26.02.2010, 21:44 | tommas
čtu si co jsem napsal a došlo mi, že jsem nevyjádřil co jsem chtěl:-))
Tzn: vybrat si spíš auto které Ti vyhovuje vzhledem, užitkem, velkostí, do něj motor který se ne*ere a pak oplynovat někde kde tomu rozumí a vědí co dělají.
A musí to fungovat:-))
o 27.02.2010, 05:35 | Zdeny60
BRIANN:

bohužel, je to tak, jak jsem napsal. Za prvé, Legacy/Outback mělo hydroštely v generaci do roku tuším 2002, pak už ne. Dneska se dělá na MY03-07 vůle ručně, nevím, jak ta poslední generace.
A další problém u SUbaru (pokud není Bi-Fuel, tedy z výroby), jsou zaklepaná sedla ventilů. A to je ten důvod, proč se ptám na to, který motor obecně vydrží bez těchto a podobných potíží. U SUbar, vyrobených a upravných na LPG z výroby, jsou sedla již měněná (jiný materiál) a tam tento problém nehrozí, ale vůle se kontrolují ve stejném intervalu! Jsou lidé, kteří se Subaru najezdí 100 a více tisíc km bez potíží, ale na Subaruclub.cz je jich dost takových, co měnili hlavy kvůli vymláceným sedlům. Pak veškěré úsory jdo do háje.

ANo, na 2,4i a 2,8i od koncernu jsem slyšel také už dobré ohlasy.
o 27.02.2010, 10:48 | Dudelina | Upraveno: 2010-02-27 10:48:36
Ono se dneska celkem zužuje výběr aut na benzín a vyšším objemem/výkonem.
Zrovna nedavno jsem projížděl tipcars, co by se mi líbilo až někdy v budoucnu střelim LPG Citróna. No a když chceš dneska benzín nad 2L, tak už toho moc není, protože mně připadá, že dneska místo větších benzínů se nasazují diesly.

Jinak vznes dotaz na radka.613 - to je odborník.
o 27.02.2010, 11:34 | Nismo.Power
každej benzínovej ....
o 27.02.2010, 15:34 | JA
jako Nismo
chystám se už na 3 lpg a P406 1.816V ještě reduktor auto mělo 270tis bez problémů,Vectra C 1.816V LPi Viale bez problémů a příští týden Kia Sorento 3.5 taky přímej vstřik dělanej origo v Itálii to ještě nevim.. :)mladej ve Fiestě reduktor a prolítnul s tim i Pyreneje ,kára se rozpadá a LPG furt jede..
o 27.02.2010, 16:37 | Drtič
Na Alfě 166 3.0 motor najeto cca 270 000 , na LPG asi 60 000 a bez jediného problému
o 28.02.2010, 22:02 | radek.613
Nismo, v žádném případě "každej benzínovej"....

historie nám praví, že existují motory povedené, motory výborné, motory nízkonákladové a taky motory ukrutně přetechnizované, u nichž výrobci ve snaze splnit bruselská emisní nařízení, nebo vydolovat dostatek HP při nejmenším možném objemu na úrovni větší sekačky na trávu napáchají tolik kurvítek a totálních nesmyslů, že ty motory mají problém vydržet bez poruch dobu prvního leasingu....

Při výběru motoru se vyplatí sledovat několik obecných zásad a samozřejmě načerpat zkušenosti od provozovatelů vybraných motorů, to je nejlepší vodítko. Ty zásady se samozřejmě liší značku od značky a typ od typu, ale lze sepsat i pár opravdu všeobecně platných:

- přeplňování versus atmosférické plnění: zplynění přeplňovaného motoru není v současné době žádný problém. Ovšem drtivá většina těchto motorů (nebavíme se o motorech "přeplněných" pro radost z jízdy - třeba o kompresorových jaguarech nebo VW G60)je přeplňována proto, aby z malého objemu a vysokých otáček podaly rozumný výkon a "marketingově" tak zapadly mezi konkurenci. Stran konstrukce jsou to ovšem vždycky motory s atmosferickým původem, sem tam jemně "zesílené" či optimalizované v opravdu kritických místech a už samo přeplňování na originální palivo je obvykle namáhá na hranici možností. Přechod na LPG, spojený s vyššími spalovacími teplotami se pak negativně podepisuje na výdrži těsniv, zvýšené spotřebě oleje a podobně, nehledě na složení směsi mnohem citlivější systém řízení těch motorů. Z hlediska výdrže, servisu a pohody je lepší vybírat atmosfericky plněné motory.

- objem motoru: celkem zásadní řídící veličina výběru. Je vhodné vybírat z motorů s rozumným poměrem vrtání a zdvihu a pamatovat, že není nejlepším řešením vybrat si pro zplynění 1,5 tuny vážící auto s litrovým někdy i čtyřválcem, kterých svých 100Nm točivého momentu podá někde při 5000/min, a to na rovině. Takový motor samozřejmě na LPG pojede, při seřízení na mapu benzínu pojede i úplně stejně jako na benzín, ale přínos alternativního paliva bude diskutabilní. Je vhodné si uvědomit, že motor vyššího objemu, s dostatečnou výkonovou rezervou je z hlediska nájezdu kilometrů vždy lepší, než permanentně vytáčený drobeček, přičemž v praxi vykáže nižší kombinovanou spotřebu než "litrový sen". Nebojte se rozumně vyššího objemu, provozem na LPG si ten motor na vyšší povinné ručení "sám během roku vydělá" jakoby nic....

- řízení motoru: velmi důležitá veličina výběru. V touze řídit "každý prd" a "cokoliv" v kombinaci s nařízeními o plnění emisních limitů se výrobci motorů předhání ve složitosti, komplikovanosti a mnohdy až debilitě řízení motorů, jejíž výsledkem jsou diagnostické systémy obsahující stovky a tisíce chybových kódů (aniž by ovšem podle 3/4 z nich stejně šel motor diagnostikovat) a desítky a stovky v drtivé většině nesmyslných korekcí. Toto ultra-přehnané sledování veličin motorů s sebou nese jeden zásadní negativ - první dva roky od nového většinou vše funguje (až na některé francouzské výjimky)a pak to vypukne, případně i nového hned po přestavbě na LPG... Když je diagnostický systém navržený rozumně, vady z opotřebených komponent nebo vady mžikově vzniklé dočasnou nestabilitou směsi při přepnutí z benzínu na LPG a opačně maximálně rozsvítí nebo bliknou kontrolkou "check engine" a jinak se nic neděje. Když je systém však přetechnizován bandou lidí v bílých pláštích, specielně takových, co obědvají žáby a slimáky, pak se po pár "vadách" řízení motoru zablokuje v nouzovém režimu i na originální benzínový pohon a průšvih je tu - do servisu - vymazat chyby - týden jezdit - do servisu - vymazat chyby - ... koho by to bavilo, že. Takže vybírat motory rozumně řízené bez zbytečných kravin, tedy primárně klidně starší osvědčené a primitivněji řízené, než vrcholy soudobé "přetechniky". Konktrétně pak motory od PSA (ponejvíce V6, ale i R4) ve VelSatisech, P406 coupe a podobně... vše co řídí "Renix" a je to vyrobené 2001 a mladší je pro plynofikaci naprosto nevhodné a to jen kvůli debilnímu benzínovému motormanagementu. Zvláštní kapitolou je úplně "pojebaný" systém dodávky benzínu co vymyslel Bosch pro Volvo, Ford a Jaguar - systém, kdy benzínová ECU moduluje otáčky benzínového čerpadla v nádrži a tím ovlivňuje tlak a tvar kuželu benzínu na vstřikovačích, přičemž ten palivový systém nemá vratné potrubí benzínu do nádrže a při brždění motorem se prostě výkon čerpadla moduluje na tlak "0 bar". Tento stupidní, dnes již nevyráběný systém se při plynofikaci totálně zablokuje během pár desítek minut ujetých na LPG, protože čidlo tlaku benzínu "nevidí" proměnlivý tlak benzínu v rampě a vyhodnotí to jako vážnou závadu "spalování", skočí do nouzového režimu a auto je zralé na odtahovku.

- konstrukční specifika motoru: sem patří např. potřeba ultra-speciálních a drahých svíček, nutnost kvůli jejich výměně rozebrat 1/2 motoru či ho vyndat kvůli výměně z auta, motory s bezrozdělovačovým zapalováním, jejichž zapalovací cívky přímo na svíčkách trpí nadměrnou úmrtností už při provozu na benzín (zejména proslulé výroby Sagem), motory s nevhodně konstruovaným ventilovým rozvodem, jehož díly sotva snáží provozní podmínky na benzín a těch pár stupňů tepelné zátěže navíc při spalování LPG ventilový rozvod zdecimuje (specialita firmy Subaru). Prostě pří výběru motoru sledujte i jeho servisní potřeby a náročnost, spolehlivost funkce zapalování je při provozu na LPG alfa-omega a pokud je zapalování poruchové (díky blbé konstrukci či osazování low-price dílů) už na benzín, LPG vám spolehlivě předvede jeho opravdové meze. Totéž platí pro servis - pokud výměna svíček na motoru trvá půl dne a jedna stojí 1000 Kč, není to zrovna ideální motor pro plynofikaci.....

vstřikování kapalné fáze LPG: vyhněte se mu obloukem, zejména při dovozu již zplyněných aut, všímejte si co za LPG systém v nich je. Je to v našich podmínkách servisně neudržitelný systém, který má sice výborné vlastnosti, ale velmi trpí na kvalitu LPG a ta v ČR, SR, PL, GER a okolo není zrovna učebnicová. Výměna vysokotlakého čerpadla vestavěného u těchto systémů v nádrži LPG je pak záležitost průměrně 25 tis. Kč a to třeba i dvakrát ročně. A to se nevyplatí...

Přemejšlím, co napsat dál, aby to neseklo ani s nejotrlejšími čtenáři fóra :-D :-D :-D
o 01.03.2010, 01:25 | Chris
radek.613 pekne si sa rozpisal :))) len pokracuj :P
o 01.03.2010, 06:42 | Pardal
Zanedlouho budu predelavat STSo.
Snad nejsem dle Radka ve sptane kategorii - řízení motoru. :)
Pak dam vedet jak mu chutna plyn...
o 01.03.2010, 11:24 | RedBaron
Já osobně bych si dal plyn jen na benzínový osmiválec Osmiválec je nadmotor a jízda s ním o třídu jinde než s běžnými modely. Akorát nadmotor rád nadžere a proto LPG :o)
o 01.03.2010, 11:33 | luda551
radek.613 : velmi pěkny článek
o 04.03.2010, 00:33 | Midi34
výborně

a přidáš pár příkladů vhodných aut s vhodným motorem
díky
o 14.01.2012, 10:13 | CervinVega
pekne .-)
o 14.01.2012, 14:53 | Tomcat.530i
Již mám 3. auto v plynu, všecky BMW

1) E34 525i - podtlakem řízenej LPG systém se spotřebou 7-9/100 Namotáno s plynem přes 160k km auto má teď cca 350k a jezdí dodnes. Motor jde pořád velice kultivovaně a nic v něm necvaká.

2) E34 530iV8 - Funglovka sekvence Tartarini spotřeba 10-12 na plyn najeto cca 40k na plyn jel líp jak na béňo.

V současnosti
3) E34 540iV8 - swapnutej motor - plyn z 530i. Spotřeba poskočila 14-16 ale jezdím jak pjase.


Ani s jedním jsem neměl za 6 let jedinej problém :)


U nás na VČ je dost bávek plynařů a co vím tak nikdo nekompatibilitu LPG s motorem neřešil ;)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3135 sekund.