
Navštíveno 11821x

je to sice blbá otázka ale jak se s automatem rozjedu ? start vycouvat a jízda ?
nechci být na místě za vola
takže díky za rady
Dáš za D a šlápneš na plyn.

01.06.2010, 20:51 |
SilverGhost | Upraveno: 2010-06-01 20:54:07
U většiny aut, aby si mohl přeřadit z P na D, musíš šlápnout na brzdu. Případně mají na řadící páce ještě zajišťovací knoflik (ze shora, z boku)
zapomeň na levou nohu!!! pravou dej na brzdový pedál, nastartuj, zvol D pro jízdu dopředu nebo R pro jízdu dozadu, poté pomalu pouštěj brzdový pedál a sleduj co se děje podle toho buď brzdi zase a nebo sundej nohu z brzdového pedálu a přidej plyn. toť celé. totéž při zastavení. zastavíš, ncháš nohu na brzdě a volící pákou zvolíš ten správný symbol, většionou tedy P. toť je celé. jen mimochodem. většina matů nedovolí vyndat klíč ze zepalování, pokud není volící páka právě v poloze P. toť vše
Midi: a na semaforech stuj na brzdě a neřad hodně lidi s tim chce na semaforech kvrdlat ale těm převdovkam to neděla dobře. dalši věc při zastaveni zatahuj ručku ještě dřiv než daš nohu z brzdy.

01.06.2010, 21:41 |
Zawe urcite zapomen na levou nohu, dej si ji treba za krk :o)), ptz kdyz dojedes treba na krizovatku a budes chtit vyslapnout spojku tak aby sis nevyrazil zuby o volant :o))
jj presne jako kluci... tu druhou nohu si dej opravdu az k sedacce... stejne si parkrat podvedome slapnes jakoby na spojku... no a vetsina automatu ma ty brdovy pedaly tak siroky ze si na to hrabnes i levou... a uz kouses volant :-D ale ver mi poctvrte.... po pate a uz si to budes pamatovat :-D
a kdyz das Dcko, je dobre treba 0,5-1 vterinu pockat a ne hned slapat na plyn
hlavne nezkousej nekde za jizdy vyrazovat na N (= neutral). I z kopce hezky na Dcko s rychlosti
kdyz bys chtel rychle predjet, tak seslapnout pedal az na zem, automat pochopi, podradi si a jede :-)
jako ostatní
dodržovat pár pravidel
- při zastavení v kopci dávat ručku a pak teprv vyřadit na P
-při přeřazování je lepší mít sešláplou brzdu
-po přeřazení cca 1s počkat a pak teprv plyn
-nikdy neřadit když je vytočenej motor
-levou nohu dát z okýnka....
zařadit D a jet až do cíle, nevyřazovat apod. kraviny...

02.06.2010, 10:13 |
JA
jj, většina automatů má prodlevu, když přeřazuješ přes "R" - aby nedošlo hned k záběru.
A jinak jsou dva druhy řidičů: ti, co s automatem nikdy nejeli (nebo málo) a ti, kteří ho mají :-)
Hlavně zapomeň, že máš tu levou nohu... :-)

02.06.2010, 12:33 |
JA noha je u mě naprosto v pohodě ale když vlezu do Octávky mojí milé ženy...skoro pokaždý nastartuju přískokem bez spojky :-)kouká na mě jak na vola :-)
jak tak čtu ty procedury, tak podle toho pomalu ztrácí pohodlnost automatu význam :-) Tam počkej, tam přidej, tam zatáhni, tam zmáčkni :-)
Sednout šlápnout na brzdu nastartovat, přeřadit kam chceš jet. D nebo R a jet. Nic víc. Změna polohy voliče jen při zastaveném vozidle. Nikdy nevyřazovat na Nko při pohybu vozidla