
Navštíveno 8507x


18.06.2010, 20:13 |
hanzz | Upraveno: 2010-06-18 20:18:43
Máte někdo zkušenosti s tímhle autobusem? Jde mi konkrétně o motor 3.0 V6. Čí je to vlastně motor, jestli se nesype, jaké má rozvody a podobně. A jak je na tom se spolehlivostí automat.
Zároveň, jestli se ta auta dělala v jedný fabrice, nebo jestli jak ve Francii, tak v Itálii (nebo někde jinde). A z toho vyplývá, jestli se tomu obecně něco výrazně se*e.
Má to být auto, který bude jezdit jenom občas a hlavně víkendově delší trasy. Takže komfort je priorita.
Díky za postřehy.

18.06.2010, 20:14 |
hanzz

18.06.2010, 20:15 |
hanzz
Z hlavy si k tomu třílitru vybavím jen, že jsou tam docela drahé rozvody, jak materiál, tak i práce. V běžném servisu vycházela výměna ke 20tis Kč, dělá se v intervalu 120t km. Navíc je tam jedna nepříjemná konstrukční chyba, která může zavinit přeskočení řemene a potkání motoru. Nebezpečí hrozí jen v zimě, svod vody (tajícího sněhu) totiž vede mřížkou u stěračů dolů přímo k rozvodovému kolu, takže tam to zateče, pak zaparkuješ, na rozvodovém kole to zmrzne, nastartuješ, přes tu ledovou hroudu to přeskočí a je vymalováno. Je to taková docela kuriozní vlastnost tohoto motoru.
Takže buď si to hlídat anebo z benzinových zvolit tu 2.2, která je lepší než základní dvoulitr ať už po stránce výkonu, tak i s ohledem na kultivovanost (má dvě vyvažovací hřídele).
Doma pak ještě kouknu do archivu, co k tomu mám a když tak doplním.

18.06.2010, 20:43 |
hanzz Díky za reakci. To je opravdu dost kuriózní závada ... ach jo :) Každopádně to chceme s automatem (nakonec jak jinak u rodinnýho auta).

19.06.2010, 00:30 |
Rudi Já mám za to, že motor pochází z dílen PSA a rozvody na tydle třílitry byly šíleně natáhlý. Ceny začínali většinou kolem 30tis. bo s tím byla šílená prplačka se tam dostat, většinou motor ven.
Ale koukám, že ten 3,0 V6 něco i vydrží -
[ Link ]

19.06.2010, 11:26 |
Kolda | Upraveno: 2010-06-19 11:32:58
Taky jsem před dvěma měsíci stále vybíral a nakonec jsem skončil u 3 roky starého s-maxe ve výbavě titanium-s a maximální spokojenost...nad těmihle francouzy, italy jsem taky uvažoval, nejvíce se nám líbili boční zadní posuvné dveře, ale manželka nakonec zcela zamítla kvůli těm palubovkám se vším uprostřed...
Jinak u toho S-maxe mně štve snad jen jedna věc a to, že to není automat:-)
Ja myslim,ze manzelce jednou podekujes :-) Jinak nic proti Francii ,Italii atd.

19.06.2010, 11:53 |
Kolda Já byl jen pro, byl jsem pro S-maxe hned od začátku:-)

19.06.2010, 11:57 |
rcman Ty vole, to bus... To snad maji u Student Agency jako náhradní dopravu...
Jednou jsem se vtom svezl a pocity takový divný. Ale rozhodně za ten kus cesty se mě všechno zamlouvalo. Pohodlný, motor s automatem jel jako po másle. A upřímně se mě stim osobně dobře couvalo a parkovalo.
C8 ma znamej a nadava na to jak muze.. sice auto vcelku pekny, pohodlny a usporny, ale kazda cesta je dobrodruzstvi zda vubec dojede:))
Takže doplňuji: všechny čtyři auta (807, C8, Ulysse, Phedra) se dělají v jedné továrně, ve francouzském závodě Sevel Nord. Spojení francouzské a italské techniky = může se tam posrat cokoliv, ale v reálu tomu tak není.
Každopádně Phedra je Lancia se vším všudy, takže hodně dílů má specifických a nedělají se v druhovýrobě. Prakticky celá plechařina, světla a tak. Další, i běžné spotřební díly pro motorizaci 3.0 V6, jsou patřičně drahé: rozvody jsem už psal, přední brzdový kotouč počítej klidně 2k, zadní 1.5k, v ramenech nejdou měnit čepy takže vždy celé rameno bratru minimálně za 5k apod. Jsou to navíc specifické díly, které na jiný model či motorizaci nepasují, takže nebývají běžně skladem.
U tohoto auta je zvlášť důležitá servisní historie, protože tam bylo docela dost závad, které se řešily v rámci svolávacích akcí. Uvádím aspoň ty o nichž vím:
- vadné přístroje palubní desky (hlavně ze začátku výroby), v záruce měnili za lepší typ)
- boční posuvné dveře ovládané elektricky (nedovírají anebo se klidně během jízdy sami otevřou), řešeno svolávačkou a přeprogramováním BSI
- boční posuvné dveře manuálně ovládané (špatně fungující kliky z důvodu konstrukční chyby západky při výrobě), opět svolávačka
- únik chladícího média z klimy (důvodem odfláknutý technologický postup montáže), opět svolávačka a přemontování klimy
- klepání ložisek předních kol při plném rejdu (opět konstrukční chyba), řešeno svolávačkou
- úniky kapaliny ze serva, opět řešeno svolávačkou
- odpadává protihlukový kryt motoru (konstrukční vada), řešeno svolávačkou
K tomu ještě dodám takové častější závady, u manuál převodek rády praskají lanovody (nový lanavod opět v řádu tisíců), poddimenzované brzdy (životnost +- 50t km a mění se pak komplet kotouče i destičky), vynechává tempomat (zpravidla je vadný spínač brzdy).
A ještě taková perlička, má to jak já říkám "plovoucí" geometrii přední nápravy. Tj. necháš si seřídit geometrii, ujedeš 5 km a je rozhašená, ujedeš dalších 5 km a je zase správně. Prakticky se ta geometrie nikdy neudrží na správné hodnotě, ale pořád lítá nahoru/dolu kolem ideální hodnoty. V důsledku toho je životnost předních gum nějakých 20-23t km, protože se nerovnoměrně sjíždějí.
Toť asi tak vše. Sumasumárům tedy:
- řada konstrukčních chyb odstraňovaných za pochodu svolávačkama (důležité vědět servisní historii)
- specifické, drahé a ne běžně dostupné díly
takže je to stejný jako u starší generace 806, evasion, ulysse ... prostě všechno na H* :o) po každým výletu do servisu :o)

20.06.2010, 14:46 |
hanzz Ještě jednou díky za reakce, hlavně Šestikuli. Je mi jasný, že kombinace francouze a itala je velká sázka do loterie. Ale to je, co jsem tak nějak slyšel, u všech těhle autobusů.
Jinak, co se týká ceny a dostupnosti dílů, tak jsem vycvičený z Outbacku :) Navíc čekám, že stěžejní díly, jako motor, převodovka, podvozek, elektrika a podobně jsou shodný napříč těhle sourozenců.
Jinak S-max i nový Galaxy jsou docela fajn, ale podmínkou jsou boční posuvný dveře...

20.06.2010, 20:32 |
hanzz Ad Voyager, mám názor, že rodinná auta umí hlavně Frantíci a Amíci. Takže Grand Voyager jsem řešil, výhodou jsou verze 4x4, ale nevyhovuje kvůli uspořádání 2+2+3, já chci 2+3+2 (vím, že na fotkách, co jsem sem dal, je 2+2+2, ale to je jenom ilustrační foto :) Trošku tuhle americkou tradici 2+2+3 nechápu.
Co se týká těch amerik, tak jsem ještě koukal po nějakém "full-size" SUV. Tam se ke komfortu a prostoru přidá ještě bezpečnost, ale ty modely po roce 2000 mají ještě některá poněkud "divná" řešení a design. No a ty novější modely, který už jsou pro evropana přijatelnější jsou zase za pro mne neakceptovatelný cenovky (zatím).
Každopádně třeba taková Toyota Sequoia po roce 2006 mne docela bere :)
tak po zkušenostech se 7místným P806 vidím uspořádání 2+2+3 jako výhodu ...
v 806ce jsem měl 2+3+2 a zadní dvě sedačky jsou prostě nedostupný, z boku vůbec a zadními vraty hodně špatně, po jedný sedačce šlapeš a do druhý kopeš

21.06.2010, 08:04 |
hanzz Petura, jak nedostupný? Myslíš jako při jízdě? To sice ano, ale nepředpokládám, že bych to až tak potřeboval. Nám jde o to, aby mohla žena v případě potřeby sedět v jedný řadě s oběma děckama.
Mazda MPV , Toyota Previa , Voyager...... všechno mnohem lepší volba než tyhle auta o kterejch ztratíš iluzi po prvnim nutnym servisu a že tam budeš často....
jediný lákavý je na nich právě cena/mladý auto ale neni to bezdůvodně tenhle poměr....

21.06.2010, 10:57 |
MaxxT kolik do toho chces dat?

21.06.2010, 10:59 |
MaxxT par dnu sem v tomhle jezdil, sice ten uplne posledni new model, ale auto luxusni a na dalky mega echt. Jen to chce v CR dat do LPG, pac ve statech stoji litr benzinu 12kc a to je pak v celku good i na benzin. :-)
[ Link ]

21.06.2010, 11:54 |
hanzz Mazda MPV mi nepřijde zrovna vychytaná, jako rodinný auto. Určitě chci možnost ovládat klimu pro zadek auta z druhý řady sedadel, což tuším neumí. Stejně tak potřebuju na všech sedadlech alespoň tříbodový pásy, když ne rovnou ISO-FIX.
Previa: Po tom jsem koukal, ale dobrý kusy jsou mimo cenové možnosti (cca 10 - 12t euro). Jinak OK. Nakonec i první generace je výborný auto, hlavně teda design, ten žeru :)
O Voyageru jsem už psal, prostě uspořádání 2+2+3 jsem zatím nepřišel na chuť. Ale třeba časem... Navíc si nemyslím, že je tohle auto zrovna etalonem spolehlivosti.
No, a co se týká těch SUV (Tahoe, Suburban, Armada, Sequoia a podobně), tak klidně. Ale ty novější modely jsou zase mimo cenu a ty starší mi prostě nějak nesedí.
Zatím si dělám přehled. Aktuální to bude v zimě, kterou ale ještě přežiju s AWD. takže reálně tak nějak začátkem jara. Jeden známý si právě kupuje C8 2.2 HDi, tak uvidím, jestli bude víc jezdit nebo servisovat :)

21.06.2010, 13:39 |
Kounect | Upraveno: 2010-06-21 13:51:54
Já mám Grand Caravan a sice podle manuálu lze 2 + 2 + 3 či 2 + 3 či v příplatkové výbavě 2 + 2 + 2. Z tohoto ale plyne, že při troše shánění sedadel z verze 2 míst na konci můžeš udělat origo 2 + 3 + 2.
( případně toto lze řešit odmontováním loketních opěrek na stávajících kapitánských sedačkách což je jediný blocking point k nabastlení těchto sedadel do 3tí řady ).
A jinak si nemůžu vynachválit, sice prodávám, ale z nepotřebnosti toho auta, hned jak budou děti, bude toto auto znovu v našem rodinném vozovém parku, nepotkal jsem stejně tak prostorné a ještě s takovým kufrem.
Etalon spolehlivosti to není, ale uděláš si na tom všechno doma a když se staráš o oleje, tak zas takovej sráč to není.
- ložiska v zadních kolech ( včetně náboje )
- brzdy, ale to předpokládáš u takovýho auta s automatem, max. 50t km
- olej po 8t km
- převodový po 25t km ( ale komplet náplň v Chrysleru za 1700 :o) )
semtam svíčky a jinak to je v klidu.
Mám 3.8 a jezdím dálku okolo 11, když se přibere město tak 13 - 15. Do plynu a je to pohoda.
A na netu jsem si sehnal servisní příručku, komplet elektriku...prostě jak je to rozšířené v USA, tak info je všude spousta, takže teď už se mi to zdá pomalu jako škodovka, co se týče oprav. Občas se vysere, ale vím kudy kam a co a je to hned. Do servisu bych nejel, protože tam to považují za luxusní vůz s luxusní nadějí na zarobení dostatečné částky při výměně jednoho šroubku.
A taky je moc pěkný, že si to zamkne měnič a upaluje to kilem na 1800 otáček, takže když s tím budeš klidně jezdit, asi je to i neutahatelný :o)))
A tady máš ještě spotřebu, sice jsem s tím moc nenajel, ale něco z toho vyčteš :
[ Link ] Osobně doporučuju.
A AWD se v tomhle případě taky nemusíš zříkávat, protože i tyhle DGC či CGV jsou ve čtyřkole solidní a vydrží ( zase pokud se mění olej v diffu po cca 40t km ) akorát je třeba připočíst ke spotřebě +1 mno.

21.06.2010, 14:07 |
hanzz njn, ale já mám dost problém, že si toho na autě moc neudělám. Né, že bych byl úplný kopyto, ale nemám kde a hlavně nemám kdy... :)
Já do teď co jsem potřeboval udělat páchal na parkovišti před panelákem, nebylo toho mnoho. Podle mě se o to akorát moc lidí nestará, takže po koupi je třeba dát takový auto do kupy a pak bude sloužit spolehlivě ( pokud ho už v takovém stavu nekoupíš ).
Nicméně co se servisu týče, tak je to na mé myšlenky fakt poněkud dražší, víš co, člověk přijde s něčím kolik to bude stát, něco má v hlavě a oni to klidně přestřelí o 100% :o)
To se Ti pak chce brečet, když vidíš že v USA stojí kotouč 19 babek a tady je za 2000,- ( i když chápu že i dovoz této věci není levná záležitost, ale tak velký nárůst bych tedy občas nečekal )

21.06.2010, 15:08 |
hanzz jj, ty ceny US dílů jsou pro našince až legrační :) Mám jednoho kamaráda, kterýho baví ameriky a ten má nějaké kanály na díly ze zámoří. Z tohoto pohledu by to asi ani nebyl takový problém.

21.06.2010, 22:11 |
Kounect | Upraveno: 2010-06-21 22:16:56
Jestli máš kanály na díly tak bych neváhal nad emerikou :o)
Btw nešel by vyzkoušet, něco bych našel a potřeboval zrovna...nějaký spotřebák a pár dalšího na opravy.