Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Testrun Subaru Tribeca

 o Navštíveno 4025x o
o 27.09.2010, 20:10 | Zdeny60
Naprášil mě Hanzz :-) A že prý jsem nedal referát o tom, kterak jsem testoval Tribecu. Tak pokud jsem se o tomnezmínil, hodím pár řádků. Možná to někoho zaujme, někdo si jen něco pomyslí.

Jak už zde snad opravdu každý ví, hledám náhradu za svoji 3MPS. Od auta požaduji komfortní poježdění a nějaký ten výkon se taky hodí. Jelikož jsem člověk celkem kritický, hledám jen vozy, které budou na úrovní stavu mé Mazdy. tzn., nečbude to žádný med ani pro mě, ale hlavně pro prodávajícího. Jen tak něco neodpustím a pokud se mi něco nezdá, odcházím. Aut je dost...
Tak jednou z cest byla i tribeca, kteroužto inzeruje Olomoucky prodejce Toyota/Subaru - Trendcar. Auto mělo být údajně v top stavu a s poctivým nájezdem asi necelých 30.000km od roku 2007. No, mám to kousek, jsem si řekl a vzav svoji manželku v roli arbitra, jsem vyjel na výlet.

Stav auta opíšu-diplomaticky řečeno-jako slušný. Výtky k tomu mám, ale dejme tomu, že bych s vadami na kráse mohl žít (nějaké ty škrábance, odřený plast), ale dostatečně to vyvažuje opravdu zachovalý interier, sada zimních pneu a příčníky. A pak chování za jízdy.

STart: motor naskočil aniž se začervenal-před mojí návštěvou se s autem rozhodněš nejelo, motor byl studený jak psí čumák. Tiché ševelní 6ti válcového boxeru mě vždy fascinuje, stejně tak, jako jeho zvuk ve vyšším pásmu. Kdo tento zvuk zná, ví, že ho nelze s jiným 6V srovnávat. Je opravdu krásný. Tak tedy motor si vrní na parkingu, zatímco já ještě obcházím zvenčí a koukám, co jde z výfuku (nic), co kde chvěje a chystá se upadnout (nic) a čekám, až prodejce vyndá krabici s příčníky, která je hozená na zemi za předními sedadly. Usedám za volant. První metry jízdy směřují k pumpě, musím si aspoň za stovku koupit 3 litry benzín na to, abychom nemuseli 19q těžký vůz tlačit odkudsi z polí domů. Paní u pumpy se smála,. když jsem jí řekl, že jsem potřeboval doplnit zapalovač, proto jen ty 3 litry za sto. Ručička palivoměru, resp. jeho světelný fluorescenční displej se po té "dávce" ani nehnul a dojezd ukazoval veselých 60km:-) Srdnatě sedáme a vyrážíme pro mě neznámou trasou kdesi za Olomouc a vystřídáme jednak jízdu kolem nákupního centra Haná, pak jaksi podjedeme dálnic a směřujeme do blízkých vísek po okreskách, kde se vystřídávají všechny rychlostní stupně a náhle se ocitáme na rovném úseku, jež nás přivádí na dálnici od Mohlenice směrem ku Olomouci. Obchvatem onjíždíme město směrem na Brno, odbočuji a sjíždíme k prodejně. trasa měřila asi 22 km. Zastoupen byl jak městský provoz přískokem vpřed (/páteční nákupní záchvaty), tak okresky tak kousek dálnice (asi 10km).
Jídzní dojmy - jsou takové dvojaké. V autě je v první řadě božský klid, pro mě dosud nepoznaný ze všech mých předchozích asi 16 aut, co jsem v životě vlastnil. Bavit se můžete opravdu tichým hlasem a slyšíte se perfektně i vzadu. Sedačky jsou veliké, široké, ale na můj vkus bych jim přidal kus bočbího vedení - Legacy je na tom lépe. Posez je jako na koi - z výšky dolů můžete sledovat dění před vámi. Posez je pro mě velmi pohodlný, ale jednu hvězdu ubírám za to, že volant nelze nastavit v podélném směru!! Nicméně to vyvažuje plná regulace polohy sedačky včetně možného záklonu sedáku, čímž si vylepšuji oporu pro stehna. Řízení se nese v duchu tradice Subaru - poměrně strmé, vysoce přesné a citlivé. Tak to mám rád. Nechtěně chtěný přejezd přes výtluky mě říká, že takto tedy JO JO JO! Snad jen tupé bouchnutí by mohlo být uvozu této kategoerie menší, ale i tak to je paráda!! Rovina, na které jedu asi 100km/h přechází v docela bystré klesání, zakončeně ostrou levotočivou zatáčkou. Ouha! Zákony fyziky jsou neúprosné a váha 1900kg je velmi znát. Tohle nebude vyřezávání carvingových oblouků, jako s Legacy či 3MPS. To pardon! Tohle chce brzdit rozhodně včas a s rozvahou, protože první sníh by znamenal zcela jistě nechtěnou návštěvu příkopa (v lepším případě). pro mě nezvyk, tak těžký vůz jsem prostě neřídil (snad P807??) a proto je třeba nenechat se unést tichem při 100km rychlosti a radši hledět na to, kolik se opravdu jede dle rychloměru. Brzdy by mohly mít tedy ostřejší nástup, je třebavíce šlápnout na pedál. Tak tedy po průjezdu zatáčkou kickdown - převodovka ) o níž jsem již před testem měl naštidováno to, že řadí pomalu, chaoticka hlavně pokaždé jinak) ochotně podřadí asi na 2. stupně a auto vyráží před, to vše podbarvené nááádnerným zvukem boxer až někde kolem 6200ot, kde se přeřadí na další stupeň. Otáčky vyletí nahoru velmi ochotně a nezdá se, že by 180kW bylo tak málo, jak se lze dočíst - i když, 200kW je lépe než 180, že? ALe jak jsem už psal. léta závodění mám dávno prožitá a spíše než na rychlostní rekordy hledím na to, abych dojel bezpečně a taky za solidní náklady. A to bude asi největší psychologický moment, přes který se budu muset přenést. Po trase oněch asi 22km s jedním či dvěma kickdowny a na dálnci ustálenou jízdou kolem tachom . 125km/h se spotřeba po příjezdu do cíle ustálila na 12,2/100. Podotýkám, že jsem jeli ve 3 + 4 17´´ zimní pneu v kufru. I tak, si říkám, kdyby to bylo méně, vůbec bych se nezlobil. ALe za luxus se holt musí připlatit.
Zmíním ještě jednu věc: po přesednutí do svého Legacy jsem si připadal, jako kdybych sednul na zem:-¨) Takový rozdíl v posezu je mezi Tribecou a Legacy. Prostor je opravdu stísněný, avšak za normálního režimu užívání vám přijde krásně pohodlný. To znamená, že Tribeca asi opravdu JE hodně prostorná.
Výbavu popisovat nemusím,tahle dotyčná nemá kůži, šíbr a vyhřívané sedačky. Jiank má vše, co potřebuji: hlavně tempomat, komfortní posez, ticho za jízdy a klid na hrbaté cestě, vzadu místa požehnaně, takž so dovedu představit cestu na hory ve 4 s bagáží. Horší to už bude s představou spotřeby, který by s náloží zcela jistě šla někam k 13-14/100. Otázkou je, jetsli si to zdůvodním sám před sebou (manželka ji chce - tak se jí tohle auto zalíbilo). Já jsem trochu zdrženlivý v rozhodování, protože musím kalkulovat s tím, že... a te´d bych mohl jmenovat dvě děti na vysoké, práce nemusí být natrvalo, atd...Pak vyšší POV, servisní náklady (Tribeca bude mít vyšší sazby než Legacy), prostě jedo s druhým a k tomu všemu černé prognozy naší slavné vlády o tom, jak se nám budou utahovat opasky, aby na nás servané peníze někudy zase odtekly pryč a my z toho měli kulový. ALe to jsem odbočil.
Jakožto rodinný vůz bych tribecu fakt mohl. Pro hovoří vše zmíněné plus to, že motor je ověřený (/festovní 3,0R z OTB či Legacy, který netrpí žádnými většími neduhy, taktéž převodovka, dále, že jako binus získám 4x4 pohon, servis na nejnutnější opravy mám 2km od domu resp. pak 40 minut jízdy do OL, neokoukaný vzhled a pocit luxusnějšího vozidla, které není vidět na každém rohu. K tomu celkem velký prosotor v kufru, dokonalé oplastování jakožto ocharnu před zimními zjebanými posypy, které mi pijou krev a taky to, že Tribeca nebude určitě v hledáčku zlodějů (si aspoň myslím).

Jako altermativu k Tribece jsem uvažoval i Mazdu CX-7, ale jak jsem zmínil v jiném vlákně, tohle auto mě nenadchlo a už vůbec nepřesvědčilo zpracováním ani provedením, snad jedině motor 2,3DISI stojí za úvahu, avšak nutnost kupovat N98 a více to zase vrací zpět. Další variantou byl S-Max, který co do pohodlí a jízdníhio projevu (2,5T) nabízí dost, ale není ve stavu, který bych akceptoval. Volvo V70 je zoufale malé a jídzní vlastntosti nic moc - což jsem si již několikrát osahal. Tak nevím, uvažuji, co dál, Tribeca je hodně lákavá (pro to, co od ní očekávám), ale vše má své ale.
Stejně zatím nemám prodanou 3MPS, tak mi nezbývá, než čekat. DO bazaru ji za žádnou cenu nepostavím, protože bych nemohl žít s vědomím toho, jak jíé někdo dává nálož za studena a rajtuje ji jen proto, aby někomu ukázal - "hele, jak to jede vole".To ne.
Výměna protihodnotou je krajní řešení, kdyby nebylo jiného zbytí a Tribecu bych mermomocí musel mít zítra doma. Mám doje, že tento vůz nebude tak rychle prodejný, tudíž spěch není na místě. A příští rok, eventuleně, budou evropské veze 3,6 s lepší cenou, než nyní.


o 27.09.2010, 20:20 | muSlim
Asi sa budem opakovať, ale pri Tvojom plánovanom nájazde v počte km by som tú spotrebu fakt, ale fakt neriešil :-) Naviac mňa dosť prekvapila, pri tej váhe... asi jazdíš fakt na klobúka :-D
o 27.09.2010, 20:26 | clown
Slim :o) taky si myslim :o)
o 27.09.2010, 20:27 | Zdeny60
Slim - ano, spíše jezdím na klobouka. Nějak v posledních letech nemám jaski důvod jezdit rychle, i když bych mohl. Např. teď o víkendu jsem jel s 3MPS do Zlína (taky za Tribecou.-) a mohl jsem jet, ale jel jsem lážo plážo 90/120 s nějakým tím ostřejším předjetím a couráním po Zlíně - a spotřeba 8,2/100.
o 27.09.2010, 20:31 | muSlim
No v tom prípade si začínam myslieť, že chceš kanón na vrabce :-)

3.0R je pekný motor, i keď samotní servisáci a znalci Subaru skôr uprednostňujú 2.5-ku a považujú ju za najlepší motor aký spravili... ALE. Má to veľké ale a to to, že ten motor chce, aby si sa oňho staral a hlavne, nakladal mu. A často. Niečo ako Northstar z kaďáku...

P.S.: trebárs môj si nebude ani za pár rokov sťažovať, ani na starostlivosť, ani na preháňky :-)
o 27.09.2010, 20:52 | Šestikule
spotřebu bych taky neřešil, jako hlavní rodinné jsem nedávno pořídil A8 4.2Q, najezdíme s ním tak těch 10-12t km ročně, máme ho dva měsíce, najeto 2.100km a průměrná je 12.8, dálky se dají v pohodě pod 11, ve městě to jezdí kolem 17. Sice jsem si říkal, že po městě s tím jezdit nebudu, ale tomu komfortu se odolat nedá.
Jinak předtím jsme měli skoro 5 let SUV a když to zhodnotím zpětně, tak klasika nízké auto je lepší. Samo první zima ukáže více, ale jelikož už nemám pracovní potřebu jezdit do terénu, tak vlastnosti SUV mi chybět nebudou. Ale kdoví, možná až tady ten trend SUV/crossoveru opadne, tak si ho znova pořídíme. Vůbec jdeme s výběrem aut tak nějak mimo módní vlnu.
o 27.09.2010, 20:54 | hanzz
Dobrý info :)

Počkej si na 3.6R! Jede to líp, žere to stejně ... akorát ten design je už takový nijaký. Mimochodem, bez kůže bych to auto fakt nechtěl.

Slim: Slyším prvně, že by někdo upřednostňoval 2.5 před 3.0.
o 27.09.2010, 20:59 | muSlim
2 hanzz: jj, tak to je, tiež som nechápal, ale skúsenosti ľudí z oboru hovoria za seba... Neznamená to že je 3.0R zlý motor, to ani náhodou, ale čo sa týka "výdrže", potreby starostlivosti (frekvencie) a nejakého toho pomeru výkon/výdrž, sú na tom 2.5 o dosť lepšie. Dokonca tvrdia, že 3.0R nad 100k najeto už nie je to čo bývala. Našťastie som mal kliku na veľmi dobrý kus s nadmiernou starostlivosťou, tak si zatiaľ nesťažujem...
o 27.09.2010, 21:06 | tmx.806
zdeny, nemuzu porad pochopit, jak nekdo muze pri najezdu i treba 10000km resit povinny ruceni. jestli tam bude rozdil 1000kc, tak je to hodne...
o 27.09.2010, 22:25 | hanzz
Slime, opravdu to slyším prvně. Pravdou je, že 2.5 121kW je na tom o poznání líp, jak předchozí 2.5 110kW a 115kW. Ale tvrdit, že 3.0 má po 100t km nějaké problémy, to mi přijde docela odvážné ;)
o 27.09.2010, 22:34 | muSlim
2 hanzz: nie problémy, provozné náklady, ktoré nie je ochotný každý ošéfovať a z toho potom vznikne stav motoru, ktorý je vo väčšine prípadov smutný. Príklad, u každého 3.0R sa medzi 150-170 tisíc vykurvia katalyzátory. Sú tam tri. Cenovka len za diele 47 bez dane. Hádaj koľko ľudí to zaplatí? Ide čiste o provozné náklady a až kvôli nim vznikne niečo, čo nesvedčí motoru a následne je z toho vrak. Toto u 2.5 zatiaľ nepozoroval nikto, je to tank či veríš, či nie :-) Takisto u 3.0R sa silne doporučuje sundať hlavu pro 180 tisícoch, v peknom stave preventívne, v neopečovanom stave pre istotu, až niečo viac... toto tiež netreba u 2.5... spočítaj si náklady na každú takú operáciu a dá to nepekné číslo, takže pomer výkon/údržba/financie je u 2.5 omnoho lepšia :-)
o 27.09.2010, 22:47 | Zdeny60
Slim: hm... o té hlavě to slyším prvně. Jinak 2,5 jsou známé svojí chutí k oleji. Víceméně všechny kusy, co znám z dolsechu či od majitelů, mají kolem 100000km potíže. Některým baští 2,5-3l/10000km. U 3,0R snad nikdo nikde nezmínil spotřebu oleje. Zato je známo, že je třeba se věnovat napínáku řetězu...
Katalyzátory: věřím že odejdou, jako u každého jiného auta, ale snad až trochu dýl.
Bohužel, 2,5 trpí na jednu potíž - a to je malý výkon na Outbacka. Prostě dynamiky není na rozdávání, věřím,že 2,5/121 se bude chovat stejně jako 2,0R v Legacy. A to je tak akorát. Neříkám, že to nestačí, ale hodilo by se více.

V každém příopadě si myslím, že SUbaru patří v motorech mezi tu lepší sortu, co se týká spolehlivosti a nákladů na servis - servisu na motorech není třeba tolik.
o 27.09.2010, 22:55 | muSlim | Upraveno: 2010-09-27 23:11:37
2 Zdeny60: každý boxer z princípu konštrukcie papá olej, teda aspoň u Subaru. U mňa to je zhruba 1l/10.000km ak si dobre pamätám. Keď tomu dám kotel, tak to zje kľudne cez 1l/1.000km :-) Kotlom myslím pravý východoslovenský kotel, nie občasné zrýchleniek samozrejme ale s rozumom, oddychom a kontrolami počas tej jazdy... Čo sa napínáku týka, to je tiež pravda. 2.5 má lepší priebeh krútiaceho momentu. Mne osobne to v Outbacku neprišlo slabé, skôr dostačujúce pri ešte príjemnej spotrebe :-) A nechcem haniť Subaru, to Bože chráň, nedovolil by som si po tom všetkom čo som zažil/prežil a hlavne AKO som to zažil. Ale tiež niesú nesmrteľné a bezúdržbové... A k tomu katu, to je u trojlitru servisom podložený fakt, to si kľudne zisti vo väčšom Subaru servise, kde chodia 3 litre častejšie než raz na čumendu (nemyslím to v zlom). Ešte k oleju, mám zdravý motor, ale trebárs na spomienkovej jazde domov, keď mi to trvalo 5:30hod z domu do domu, som každé tankovanie dolieval 1l oleja na trase 870km (tankoval som 4x), do the math :-)
o 28.09.2010, 10:53 | santa2412 | Upraveno: 2010-09-28 11:08:56
Pokud je to tvá Mazda, tak vypadá úžasně...
[ Link ]
o 28.09.2010, 14:10 | Zdeny60
jj, to je má.
o 28.09.2010, 16:34 | camron
Popravdě ani nemám sílu to číst :-)
o 28.09.2010, 18:06 | Zdeny60
Camron:
no bodejť, nedělej si násilí.. :-)
o 13.09.2012, 22:32 | cupra.165
Zdeny,tady mas pomerne slusnou opticky tribecu..nebo uz te to pustilo?
[ Link ]
o 14.09.2012, 06:44 | Zdeny60
Už mě to přešlo, ale není vyloučené, že mě to zase chytne:-)
Ale na fotkách je každé auto hezké, realita bývá někdy docela hard-core.
o 14.09.2012, 10:45 | muSlim
No ja nad ňou tiež už tak 8 mesiacov premýšľam... ale to možno radšej vypadnem niekam a kúpim si ju tam niekde do preč :-)
o 14.09.2012, 12:16 | Zdeny60
Tribeca je hodně dobrý auto, kompromis mezi velikostí, možností pohodlného cestování, ale i jakéhosi nadšení z řízení a imidž značky. Bohužel, dnešní doba těmto autů nepřeje (přeci jen, benzín za 40) a to znamená, že prvotní záměr použití tohoto votu = pro rodinné cestování - tohle auto zcela zabíjí. Takový S-Max TDCI udělá de facto stejnou službu, jen za levnější náklady na PHM. A všichni raději podlehnou vidině ušetřených 100Kč/100km a budou žít v očekávání, kdy se jim vysype turbo/EGR/vstřikyy/DPF.

Je to škoda, protože potenciál Tribecy na cestování je opravdu xtremně vysoký, což je dáno naprostým tichem uvnitř, obrovským prostorem pro všechny včetně psa, zpracováním, spolehlivostí, bohužel to je za cenu nákladů. Ono cestovat dnes s rodinou za 12x40/100km je dost voraz, ale tak to je. Kdo nemusí řešit nějakou tu kačku nabenzín, tak B9 i 3,6je fakt výtečná volba.
Jen jaski ten opměr náklady/UH už není moc optimistický pro případ rodinného auta. Tam má dýzl fakt navrch, dokud se ale nic zásadního nevysype (což se dá částečně eliminovat r.v. daného auta).
o 14.09.2012, 13:00 | RedBaron
Stačilo by kdyby Subaru trochu přitlačilo na materiálech v motoru a rázem by Tribeca byla ideální kandidát na zplynování.
o 14.09.2012, 14:50 | muSlim | Upraveno: 2012-09-14 14:51:38
Súhlas s oboma poslednými. Inak by som to ale tragicky so spotrebou nevidel. Ja keď by som si ju kúpil (k čomu snáď dôjde čoskoro niekde), tak by som to bral len na najdlhšie cesty, nie na každodenné jazdenie... a tam je to fakt jedno či raz za mesiac-dva zožerie 16/100 alebo 7/100. A v prípade plynu to tiež nie je tak tragické, teda okrem "zichrprehliadky" po krátkych intervaloch, FlashLube a spol. odvádzajú prácu skvelo. Moja bývalka 3.0R má na plyn najazdených už cca. 45 tisíc bez jediného problému práve vďaka primazávaniu.
o 22.09.2012, 18:25 | walish
Zdeny, co něco takového? [ Link ] :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3313 sekund.