Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Plastová okna a plíseň

 o Navštíveno 2861x o
o 25.11.2010, 19:56 | Jirka156
Zdarec lidi. Mám letos nově vyměněná okna za plastová a myslel jsem do dnešního dne, že budu mít klid s plísní, ale už i mě se nevyhýbá. Již mám u dvou oken náznaky. Máte někdo kromě rady větrat, větrat, větrat, taky jaký např. zvolit odvlhčovač vzduchu kolem 3tis.? Má někdo nějaké zkušenosti? Jen ne prosím tablety Ceresit. To je na...... (odzkoušeno během dvou let). Mám několik místností a vždy velikost cca 20 m2 na místnost. Díky.


o 25.11.2010, 19:57 | Dudelina
V jakém to máš baráku?
o 25.11.2010, 19:59 | Jirka156
Starý kamenný nepodřezaný dům. Jo a dle hydro analogového měřáku mám v místnostech mezi 55-60% vlhkosti. Když vyvětrám naplno 5 minut, tak klesnu na 53%.
o 25.11.2010, 20:03 | Dudelina
Tak to bude myslím klasika - tepelný mosty. Promrzání kolem špalet - kondenzace - plíseň.
Takže větrat (což v zimě jde blbě, nebo dost topit)
Savo ani nestříkej, to stejně neřeší problém.

o 25.11.2010, 20:11 | Jirka156
Topím automatickým kotlem na tuhé paliva na 21-23st. v místnosti. Zajímavý je, že ten hydro měřák ukazuje, že mezi 40-60% je to normál a mě už při 55% vzniká plíseň.
o 25.11.2010, 20:47 | Atrey | Upraveno: 2010-11-25 22:10:12
s tím větráním je lepší nárazově tzn. otevřít naplno tak na cca 5 minut a zavřít stačí 3x denně (podle momentální vlhkosti i víckrát během dne),vlhkost(vodní pára) se váže na vzduch při teplotách na které vytápíš, tím věráním ji odvedeš pryč a pak zas od začátku.Baráček je zateplený nebo ne?vysoušeč kondenzátní. Jinak jak píše Dudelina, u těch oken klasické tepelné mosty. Jsou okna a okna, některé se rosí a ty dražší méně.Nemáš nějakou plíseň nebo vlhké mapy i u stropu v rohu, nebo v jaké koliv výšce na stěně?
o 25.11.2010, 21:19 | Jirka156
V místnostech se při těchto teplotách venku cca kolem 0st. rosí každé okno do výšky cca 2-3cm. Plíseň začíná vznikat na bocích špalety na úrovni parapetu. Řekl bych že je to teprve začátek. Jinak v koupelně je to daleko horší. Jak píšeš. Plíseň kam se podíváš. Kolem vany, na stropě a na chodbě kde je nejmenší telota v domě se dělá taky plíseň na stropě. Letos jsme všechno vymalovali a příští rok můžeme zase. Okna bych řekl mám jedny z těch dražších. Výrobce Matrix a.s. Profil šesti komora/dvojsklo. Barák není zateplený, protože mě všichni přesvědčují, že při tloušťkách zdí 80-110cm jak kde, není potřeba zateplovat.
o 25.11.2010, 22:40 | Dudelina | Upraveno: 2010-11-26 00:02:41
No to je právě ta kravina, která se dělá pořád dokola. Sice vlhkost nemáš velkou, ale už je práve s novýma oknama větší než se starýma, stavba se opravdu uzavře, nevětrá škvírma vlhkost zůstává v baráku.
ŠPalety plesniví právě proto, že tam nemáš 80cm zdi, ale 10cm co jde kolem rámu.
Na tohle je nejjednodušší sehnat infra teploměr a měřit teploty konstrukcí.

Tady se koukni na tvé hodnoty.
[ Link ]

V koupelně bych jel alespoň na mikroventilaci. Teplo samo utíká, ale co je lepší...

PS: Bohužel lidí jako ty (nic osobního) je pořád mraky. Starej (pokud možno ještě vlhkej barák a první co je, tak tam prasknou plastový/euro okna a nastává divení s plísní.
o 25.11.2010, 22:50 | Kubais
Bytovky, plasťáky a vlhkost necelých 40%
o 26.11.2010, 06:50 | tmx.806
dudelina: OK, a kudy tedy z toho? necim vysusit/ zaizolovat/ vetrat? Da se tohle nejak jednoznacne rict??
o 26.11.2010, 07:03 | Only_One
no asi vybourat a odstranit tepelné mosty a nebo udělat fasádu se zateplením se zvýšeným dohledem detailů okolo oken
o 26.11.2010, 07:20 | Escudo
možná bych zkusil koupit termoizolační stěrku a dal jí třeba na jednu zeď která ti tohle dělá. Výrobce třeba Reflextherm a nebo tušim Maxitherm, ono to má sloužit i jako zateplení tím že se odráží teplené paprsky zpět do místnosti, ale to je podvod, protože v místnosti žádný tepelný paprsky nejsou, musel by jsi topit infrákama :o) ale proti plísni to prej funguje, protože povrch je pak teplej a nesráží se na něm voda, čili zamezuje vzniku plísně. Natírá se to skoro jako běžnej nátěr a zvládne to asi každej
o 26.11.2010, 08:18 | Milhauzz
No vidíte, a já se málem pohádal se švagrem. Koupil sem teď starší barák a první co sem od něj slyšel "musíš koupit plastová okna, musíš". Jediný co musím, tak ho nakopat doprdele :)

Barák má sice starý dřevěný okna, ale nejsou nijak zdevastovaný, jsou funkční a ani moc netáhnou. Na jaře je opálím, natřu ať vypadaj jak nový a víc řešit nebudu. Teď sem dva roky bydlel v 2kk s plasťákama a nemůžu je ani cejtit. Pořád vlhko, plesnivý gumy kolem, vysrážená vlhkost (ale asi to byly ty nejlacinější okna), btw, barák zateplenej.

A jak to tak sleduju kolem a kolem, ono asi dát jakýkoliv plasťáky za jakoukoliv cenu asi nemá úplně ten kýžený efekt. Já jen že sem se tak nějak ztotožnil s názorem Doudeliny.

Tak hezký ráno přeju ...
o 26.11.2010, 09:52 | Alííí
Jako O-O. Zateplit fasádu a dbát na špalety.
o 26.11.2010, 10:00 | Lucni.konik
Nj, holt mosty mezi zdí a rámem okna. Já mám rámy usazené do XPSky dokola. Možná bych zkusil alespoň jednoduchou rekuperaci, aby se větralo pořád a nepřicházel si o teplo. Pokud nemáš odizolovanej barák tak ta plíseň tam bude pořád - tedy podřezat, odizolovat a nejlépe i vykopat okolo baráku a zateplit i sokl. Jo a není okno jako okno. ....bohužel.
o 26.11.2010, 10:11 | Petura
Řeším podobný problém, akorát byl i se starými netěsnícími okny. Teď s novými plasťáky se alespoň Okna nerosí a nepotí jako dřív.
Barák je ve svahu, takže podlaha místnosti kde máme v rohu stále fleky, je cca 180cm od země. Větráme, topíme ale stejně každý 3měsíce musím stříknout savo aby fleky zmizely.
Koupelnu moc neřeším, páč tam je vhlko z páry, takže to i tak trochu chápu že se tam plíseň udělá (navíc tam to není tak hrozný jako v obýváku).
Na zdech v jiných místnostech nic nemáme, ale problém byl nejvíc v úložných prostorech (postele, sedačka), kde nesmíme nic mít jinak to okamžitě zvlhne a zasmrádne.
Topíme plynem, takže teplota cca 19-21C (jinak bych se nedoplatil), na jaře plánuju udělat komín a kotel, takže se to snad díky vyšším teplotám zlepší.

Každopádně bych do barvy před vymalováním zkusil nějaké ty přípravky které řeší plíseň na zdech a předchází jejímu vzniku.
o 26.11.2010, 10:43 | Dudelina | Upraveno: 2010-11-26 12:56:04
Jako kluci. Už tu bylo asi všechno řešeno.
Vše se točí kolem rosného bodu (prevíta) a to je celý.
Studená zeď, nižší teplota, vlhkost a tradá kondenzace.

Řešením je prostě eliminovat tepelné mosty, vlhkost.

Hodně štěstí jsem popřál i kámošovi co si krásně zrekontruovali chalupu, všechno udělaný pro krásu, takže plasťáky, omítky, podlahy (krytiny), ale že pak v rohu mu na podlaze kondenzovala voda na dlažbě, protože měla v zimě tak 5°C z promrzající podlahy, to už jaksi nikdo neřešil.

Petura: na různé protiplísňové přísňové věci bych se vykašlal, to není řešení.
o 26.11.2010, 11:26 | Fipo
já to vyřešil delším větráním, Ceresitem jsem nastříkal a odstranil plísně a používám i tu mašinku proti vlhkosti ceresit. Nevěřil jsem tomu, ale už tam mám podruhé 0,5l nakondenzované vody,navíc předtím jsem měl po ránu na oknech dost vody a teďkom nic :-)
o 26.11.2010, 12:04 | Lucni.konik
tak ono proti rosení oken mi celkem pomáhala ta hadra, co se používá do aut, aby se nerosilo okno. Jednou za tři týdny jsem přetřel znovu a bylo. Tuším, že se to jmenuje Clarin. Ale ono je to o tom najít příčinu a odstranit....Ono zeď se svině jako knot. ikdyž ji vysušíš v přízemí, tak furt tahá vodu ze základů dál, když nejsou odizolovaný.
o 26.11.2010, 12:19 | Atrey
k těm flekům na stěně: zhoršení promrzání zdiva způsobuje i netěsná vodorovná izolace stěn, jednoduše řečeno- větší množství vzlínající vlhkosti ovlivňuje tepelné ztráty stěn (čím větší vlhkost stěn tím víc se musí topit aby vznikla nějaká přijatelná teplota, mokré zdivo nemá tak dobré tepelné vlastnosti). Na povrchu stěny je cca o 1-2 stupně nižší teplota než v místnosti, čím víc vody tak je rozdíl větší a dochází k větší kondenzaci vody i na ploše stěny (např. plíseň cca ve 2m) a u země žádný flek být nemusí. Dá se to určitě vyřešit,ale malé peníze to nebudou. Obnovení vodorovné izolace je v tomto případě taky dobré udělat, podřezávání určitě zavrhuju (občas se potrhají stropy nebo stěny,velký nepořádek,umožnění přístupu k oboum stranám stěny atd.) Šel bych do nějaké osvědčené chemie (záleží hodně na stupni zavlhčení)nebo pomocí parafínu, obojí se dá aplikovat jen z jedné strany, minimum prachu, zdivo se jen navrtává a potom aplikuje izolační materiál. Osvědčená je silansiloxanová emulze od firmy Remmers , nebo parafíny od firmy Isotec.
o 26.11.2010, 12:37 | Conan
Za mě:
Větrání - alesoň 2 krát denně "naplno" průvanem, tj. po dobu co se ti vymění vnitřní vzduch ale nezačne chladnout interiér = zbytečně netopíš navíc. Poznáš to jednoduše, po otevření okna se ti okno z venkovní strany zamlží. Až zamlžení zmizí, můžeš okna zavřít. Na tohle je ideální zima, kdy je mráz = suchej vzduch.
Ideální vlhkost vzduchu je kolem 50%. Kalsickej panelák má kolem 40% a to je špatně.

Rosení oken - uplně normální věc závislá na vlhkosti vzduchu a venkovní teplotě. U nás v baráku se projevuje při cca 4-5°C venkovní teploty. Pokud večer před spaním vyvětráš, pak ráno to orosení bude malé. Čím nižší teplota venku, tím je orosení větší.
o 26.11.2010, 16:26 | crestik
někde jsem slyšel/četl takovou teorii, že používa Savo na plíseň je nesmysl, páč obsahuje dost chloru, který se nějak ve zdech přeměňuje na sůl, která na sebe váže vodu. Výsledný efekt je prej takový, že to na chvíli pomůže, ale po čase je to ještě horší.
Btw, nám na baráku zafungoval Schimmell, nebo jak se to jmenuje
o 26.11.2010, 19:38 | Jirka156
Tak já vyměnil stará na kaši shnilá špaletová okna, která byla zdvojená na vnitřní a vnější s tzv. poutcem a nahoře ventilačkou. Od památkářů mi bylo vnucováno dát tam nové, ale stejně vypadající okna ve dřevě. To bych se asi dobře zbláznil to udělat. Můj nebožtík táta nechal kdysi udělat stejná dřevěnná okna a vydržely cca 15let. Původní okna netěsnily tak, že se díky jednoduchým sklům od +5st. rosily a od -5st. omrzaly. V zimě na okna zasvítilo slunce, omrzliny ztály a dole to udělalo asi 2cm ledovou krustu, díky které nešlo okna celou zimu otevírat a mezi vnitřním a vnějším oknem se díky vlhkosti a rozdílu teplot tvořila krásná, rakovinotvorná zeleňoučká plíseň. Proto padlo po půl ročním martiriu s památkáři a odvolání se ke kraji, na plastová okna. Raději budu v bytě větrat (stejně protopím až 120 metráků uhlí/zima) a budu si kdy budu chtít otevřít okno, než být jak v teráriu :-). Dnes jsem to odzkoušel a cca po 5 minutovým větráním jsem to stáhl z 58% na 50%. A to se asi už dá. Teplota v místnosti klesla za tu chvíli o 1 stupeň. Zateplení baráku s fasádou bych rád, i podřezání, ale bohužel nekradu. Loni jsem dal 280tis. za nový kotel a radiátory, letos 290tis. za okna a vchodové dveře a už není moc z čeho brát. Máme totiž takový větší dům v centru města, dle pověstí cca 300 let starý (nikdo ani samotní památkáři netuší jak je dům starý) o cca 28 oknech. Nyní je dost kritická střecha, na kterou už si budu muset asi nějaký ten melounek vypůjčit (dřevo, tašky, plechování, žlaby,.....)
o 27.11.2010, 22:36 | Lucni.konik
no, nezávidím.......a ještě do toho ti památkáři.Nebylo by lepší barák prodat a postavit novej?
o 28.11.2010, 20:41 | Jirka156
Jen se neboj. Ono to jednou stejně dopadne. Ale když jsem v něm od narození skoro 33let, blbě se odchází.....:-(((
o 29.11.2010, 10:45 | Tomak
Zkuste mrknout na tyto stránky
[ Link ]

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3148 sekund.