
Navštíveno 11930x

Zase chtějí zdražovat benzín, holomci a tak mě napadá úvaha, jestli do E90 330i nepořídit LPG. Sice spotřebu to nemá vůbec špatnou,ale najedu 30-40 ročně..
Auto má najeto cca 150 000 km.
Máte někdo v tomto autě LPG nebo měli jste? Tuším že měl snad Martyn pokud se nepletu.
Má to smysl nebo radši se tomu vyhnout?
Kdysi jsem měl v Megane 1.4 a šlapalo to perfektně, je to tak 4 roky zpět.

06.12.2010, 12:17 |
Syrup | Upraveno: 2010-12-06 13:39:03
Martyn mel v 330Ci e46 a udajne bez problemu. Vcera jsem zrovna koukal na topic o LPG na e46 klubu, protoze taky zvazuju variantu silnyho benzinu+LPG a vubec bych se toho nebal. Ale chce to zjistit co nejvic referenci na nejakou sikovnou firmu, protoze jinak je to ojeb.
tak tak, nezáleží na autě kam to chceš dát pokud to nejsou špeciality ala subaru..... jde o to najít kvalitní firmu která instalaci nedojebe..... samotný LPG pak je vpohodě po odladění nehledně na tom v kterym je motoru a náklady na kilometr sou směšný pomalu i proti tdíčkum....
benzín se má zdražovat a lpg konečně bude snad povolen vjezd do podzemek neb konečně někomu snad docvaklo že to je několikrát bezpečnější než jakákoliv jiná nádrž...
a samozřejmě všeobecně se to vyplácí hlavně u aut s většim obsahem což už 3.0 se dá považovat za střední až větší obsah a u aut který se motaj kolem 10+ průměrky..... u malejch obsahů se spotřebou dejme tomu 7 se to z praxe neosvědčuje a návratnost bejvá velice dlouhá....
No právě. Furt přemejšlím jestli jo nebo ne. Průměr tak cca 11/100, což je celkem v pohodě,kdybych najel 15tis/rok, tak to neřeším,ale takto by se to mohlo vrátit.
Garáže mě nikdy netrápily, stojím tam tak 1x za rok :o)

06.12.2010, 13:55 |
Nismo.Power | Upraveno: 2010-12-06 14:54:00
vpohodě.... ušetříš třeba 70-80tis ročně a vrátí se ti to tak za 20000 najetejch... ale počítej s tim že beztak se nakonec dozvíš že kdyby sis pořídil TDičko tak uděláš líp a bude ti to táhnout vocpoda
Na plyn jezdím už ccaa tři roky a spokojenost. Auto sice trošičku zlenivělo, ale není to nic hroznýho. Dlouho jsem hledal nějakou kvalitní firmu, které auto svěřím. Nakonec auto skončilo v Zábřehu na Moravě. Firma se jmenuje myslím HTS? Našel jse na ni dost kladných referencí a sám jsem s nimi taky spokojený. Sekvence na 4 válec mě přišla na myslím 28 tisíc. Jednou jedinkrát jsem měl kvůli plynu problém a to sice ten, že jsem asi dlouhodobě tankoval nějakej nekvalitní plyn, ve kterým byly nějaký sračky, který pomalu ucpávaly přívodní trubičku a reduktor a auto pak nedrželo volnoběh. Firma, kde mi plyn montovali, mi všechno opravila v záruce!!!! I když to evidentně byla vina benzinky, kde jsem tankoval.
Taky mám E46 v plynu, spotřeba 10-11l plynu(ne zrovna úspornou jízdou), takže jako by 5l benzínu a 170kobyl k dispozici. Tdi těchto výkonů si vemou 6-7,ale průbeh otáček je furt o něčem jiném.
tdi při využití 170kobyl rozhodně na spotřebu 6-7 koukaj jako půl prdele z křoví a vesele si dlabou k 10ti.... stačí už jen nový koncernový 2.0tdi který berou vklidu 7-8 když se s nima jezdí normálnějch už to neni jako starý "dobrý" nonPD motory...
hlavně TDI při 170kobylách musí bejt minimálně 2,5-3litr pokud se bavíme o 1,9-2,0tak je jen otázka času kdy se to rozpadne zatimco 3.0i bawor vydrží dost dlouho, pokud se mu bude měnit pravidelně kvalitní olej tak tak i vanos vydrží opravdu dlouho a maximálně někde na 250tis začne foukat těsnění pod hlavou což při plynu asi začně o něco dřív neb motor se lehce víc zahřívá a už třeba standardní 3.0i dělá takový teplo že v tom sama nemůže žít ....
ale celkově bych se toho vůbec nebál...
Ja nevim, mam chipnuto na 180 kobyl, to hrozny koncernovy 2.0 PD, a kdyz jedu domu, 300km, snekem rozhodne nejsem a prijedu domu do 7mi litru. Kdyz jedu v dalnicnich limitech, tak to zmaknu o litr min.
čísla jsem čerpal ze zkušeností, pač v mém nejbližším okruhu známých mám hned 2x passata 1.9Tdi 96kw po čipu (asi 180 koní) a spotřebou se hýbou oba mezi 6-7 a to je zrovna moc nešetří

06.12.2010, 14:36 |
MPS Nismo: zmiňuješ Subaru a narážíš asi na obecný fakt - zaklepávání sedel ventilů.
Můj dotaz zní: existuje motor, který tyto neduhy při provozu na LPG dříve či pozdějí nepotkají a nehrozí tedy z tohoto titulu potíže? Co jsem vyčetl nebo vyslechnul, tenhle problém existuje u všech motorů, někdy ale přichází později, než u Subaru. Ptám se proto, protože pokud ceny benzínu takhle rapidně porostou, možná během pár le (2-3) až budu měnit firemní Subaru, půjdu taky do LPG. Je to jen opravdu dotaz do diskuze, nic víc tím nesleduji. Dýzlů jsem mlě hromadu, atk nevím, jestli bych je ještě v době "kvalitních" biopaliv více chtěl.

06.12.2010, 14:50 |
Drtič Těžko říct, jak je to s tyma ventylama...na mojí taxikářské Alfě 166 3.0 V6 jsem měl najeto cca 350 000 km, z toho zhruba posledních 100 000 na LPG a nepozoroval jsem nic neobvyklého...auto jelo pořád stejně dobře. Do doby, než mi sklouzl rozvodak :-( čest její památce
Mělo by pomáhat přimazávání FlashLube, mám to tam sice nainstalované,ale jeho funkčnost asi nikdo nikdy přesně nedokáže.
ten problém je zatim známej snad jen u subaru..... nevidim jedinej kloudnej důvod proč by se v motoru měly zaklepat sedla tim že tam bouchne něco jinýho.... ba naopak tam bouchá směš která nezpůsobuje žádný znečištění motoru tim pádem tam ani nevznikaj sračky kvůli kterejm by se ztrácela komprese motoru (zatuhlý pístní kroužky od "sazí" či saze který by se postupně dostávaly z hlavy k sedlu ventilů tak jako se tomu stává u benzínu běžně a proto se při repasi musej zabrušovat neb sou poďobaný od sazí který se tam dostaly.... z plynu prostě saze neexistujou a chod motoru na plyn je znatelně hladší než na benzín a celkově na plyn ten motor najede mnohem víc než by najel sám o sobě na natural....

06.12.2010, 15:29 |
323Marty | Upraveno: 2010-12-06 16:27:46
Spíš bych se začal ptát, kdy stát hodí 700% spotřební daň na plyn, aby všichni ti zlý zlý řidiči, co investovali 50.000,- pěkně splakali??? Já najedu ročně 12.000km se spotřebou 9,4 a těch 170kW si užívám nezřídka. Jestli pude ten benál nahoru o hodně, tak to auto snad radši prodám, než investovat do plynu a za rok se dovědět, že bude plyn stát 95% ceny benzinu :o(

06.12.2010, 15:56 |
Duri LPG mám v pašákovi a max. spokojenost
Marty : to je opravdu jen ve hvězdách než to nějakej mozeček tam nahoře napadne že by se tim daly vařit peníze líp než zvedat daň z PHM...
NP: to je pravda jen částečně. Plyn hoří při vyšších teplltách a navíc se méně chladí ventily díkym nižšímu odparnému teplu.
LPG kazdopadne ANO!Stvim najezdem uplne bez debat,hlavne najit kvalitni firmu pro montaz a bude to uplne bez problemu.
Takže dá se obecně říct, ža BMW (Ford, Audi) co mají na hrbu poctivých 80-100.000km a předělají se na LPG, ventily jsou na dalších dejme tomu 80-100.000km v pohodě. Fakt mě to zajímá, protože jak říkám, jestli benzín půjde takto nahoru, budu nucen opustit cestu benzínu a jít do nafty (moc nerad) či LPG a nerad bych prodělával nějaké infarktovky kvůli generálce motoru:-)
mno, tak mě by zajímalo propočet úspory těch 70-80tis Kč ročně. nechce se mi to počítat, ale já letos už najel 70tis km na 77kW naftě. náklady na naftu jsou v součtu 143tis Kč při průměrný spotřebě 6,5l/100km.
když bych vzal polovinu, tak jsem na 35tis km/rok- stejně jak AllinOne a nákladově na 70tis Kč.
s benzínem bych měl náklady nějakých 100tis Kč (cca), takže mi chceš Nismo říct, že když bych lupnul do benzínu LPG tak najedu 35tis km za 20-30tis Kč?
jinak se teda dobrovolně hlásím do průzkumu, za jak dlouho se 170koňový 2.0TDI v SII rozpadne, příští tejden začínám.
Mějme teoretické vozidlo a v něm:
1/ nafta 77kW, průměr 6,5/100 km, t.j. 1 km zhruba 2,00 Kč
2/ benzín cca 80 kW, průměr 8,5/100 km, t.j. 1 km zhruba 2,80 Kč
3/ LPG cca 80 kW, průměr 10/100 km, t.j. 1 km zhruba 1,40 Kč
Z výše uvedených prostých kupeckých počtů vychází tato fakta:
- naftový motor svou úspornost vůbec neobhájí, neboť s výjimkou kradené nafty s cenou za litr do 22 korun bude jeho provoz vždy dražší, stejně i jeho pořízení a servis
- pokud si pro roční nájezd 70 000 km vybereš tichý, nevibrující benzínový motor s širokým spektrem otáček, neprodukující vůči živým organismům devastující rakovinotvorné tuhé látky, bude jeho pořízení finančně výhodnější, servis jakbysmet a doma Ti v kasičce "zůstane" 42 000 korun, které by jsi jinak vložil do nafty, respektive do devastace životního prostředí a do prodloužení otevíracích dob onkologických center....
Zdeny,co se týká ventilů a jejich zaklepávání. Důsledné sledování trhu a dění opravdu ukazuje pouze na materiálově značně šizené produkty firmy Subaru, která to napůl dokonce i přiznala tím, že u svých plynových verzí přímo z fabriky používá kvalitnější materiály sedel a ventilů. Nyní je 21.století, vývoj LPG systémů opravdu neustrnul na hadici strčené dírou bokem do vzduchového filtru, lze konstatovat, že v současnosti používané a hlavně správně montované a seřízené LPG systémy disponují stabilitou tvorby správné směsi v řádu desítek tisíc kilometrů, tedy někdy i lépe než originální benzínové systémy. Aby se vyšší teplota hoření směsi LPG se vzduchem negativně projevila na konstrukci motoru - zaklepánm ventilu, uhořením ventilu, odtaveném dna pístu či kompresního prostoru hlavy, musí k tomu mít podmínky, tedy buď natolik těsně dimenzované materiály (ekonomika a ojeb všeho dnes v konstrukci věcí vede) že to opravdu fyzicky nevydrží, nebo chybu v tvorbě směsi, danou například nevhodným seřízením při snaze o enormní snížení spotřeby. Pokud je však předmětný spalovací motor konstruovaný pečlivě a z dobrých materiálů a LPG systém opravdu funguje v oblasti stechiometrické regulace směsi, nemůže se mu nic stát a je to statisícekrát potvrzováno.
OK, spíš mi šlo o to, že nismo opět střílel od boku, jelikož tu není řeč o 80kW benzínu ale nepoměrně silnějšímu, takže ta úspora nebude oněch 70-80tis Kč při deklarovaném nájezdu 30-40tis Kč.
btw jak je to se zárukou? kupuju nový auto, rozhodnu se pro benzín a LPG, přičemž origo LPG co vím dává akorát subaru a škodovka do předpotopního 1.6MPI myslím.
koupím za 1,5mio 330i, lupnu do něj LPG, co na to servis při garančních prohlídkách na kterých budu cca 2x ročně?
Záruka je věcí výrobce/importéra a myslím že snad každá značka má interní regule, jak se k tomu postavit, nejlepší bude se ptát přímo na saloně u konkrétního prodejce.
Za sebe doporučuju koupit 3 roky starou 330i za 3/4 mio, lupnout LPG, těšit se z rozumnější investice a neřešit tolik záruku :)
radku, psal jsem ti na icq.
Díky
Radek.613: Ok - tak KTERÝ motor to tedy je? reaguji na tvoji poslední větu.
Na druhou stranu řada majitelů Subaru s u nás ) v CZ) montovaným Vialle systémem (schváleno pro SUbaru) jezdí hodně dlouho a mají hodně desítek tisíc km bez problému. Možná je to, jak říkáš, seřízením, ale obecně spíše Subaru je v souvislosti s LPG spojováno s problémy výše uvedenými a nutností provádět servcis ventilů po 30.000km.
ČIli: který motor lze bez obav z problémů s ventily/písty a pod. přestavět na LPG - bez rizika poškození motoru?
Jak si stojí motory Ford - dnešní Mondea, Audi s motory 2,0TSFI atd...?
Jen doplním, že s 97kW Xantií jezdím za 10LPG, město do max 12ti (ale to už byly čistě jen 5km postrky po městě.
Na druhou stranu neumím jet pod 9,5L.
Který motor? Paušálně jakýkoli nevyrobený už na benzín tak, že sotva vydrží 150 tis km, prostě neošizená, poctivá konstrukce s konstrukční vidinou půl milionu odsloužených km, tedy žádné low-costové dvou a tříválce "omračujících" litrových objemů, a podobně. Bohužel se takové motory už tak deset let příliš nevyskytují, zejména v mainstreamu.....ale fakt jde hodně, hodně dohnat seřízením a zodpovědným přístupem, nejen vlastní montáž, ale už výběr systému před ní, je to zase o financích, jsou lidi co si nedají říct a i přestavbu by chtěli "zadarmo", odmítají dražší, ale vůči jejich vozu třeba mnohem lépe laditelné/konfigurovatelné systémy, je to těžký, ale najdou se lidi co to pochopí, většinou s netuctovýma autama, co se třeba nediví tomu, když se mi seřízení nezdá, že jim volám o dovolení s tím týden jezdit a vyladit si to ad ultra, co se nepozastaví nad tím, že je někdy třeba to strčit do válcové brzdy a hledat "chudá" místa a podobně.... je to o přístupu, jako u všeho. Ale základ je vždycky v mechanice, podle mě a nejen podle mě, a troufám si říct že v oblasti konstrukce spalovacích motorů už se něco let pohybuju, prostě když má např. motor mechanický! problém už tehdy, když se mu o 10 procent zvedne teplota spalování směsi, je prostě blbě konstrukce, nebo materiál. Totéž se týká slepých cest s nikasilem nebo třeba nesmyslných zavádění long-life olejů, atd....prostě mechanika je základ, všeho, a vždycky bude. A bez dobrého materiálu není dobré mechaniky.
Jak si stojí dnešní motory nejde dost dobře zodpovědět, neb nejsou na světě tak dlouho, aby se jejich kvality či nekvality projevily. Jak dlouho se kupř. čekalo od chválení do nebes 2.0TDi než se začlo houfně řešit zásadní problém s pohonem olejových čerpadel? Jak dlouho nechal koncern lidi nakupovat HTPčka než jim začal měnit polomotory? Je toho spousta... Každopádně přestavovat cokoli s přímým vstřikem benzínu do válce je špatně a neefektivní....
jen co se týká záruky, tak u Škodovky se přidáním LPG do auta, kde není z výroby, ztrácí záruka na motor, výfuk, v podstatě i na korozi karoserie (jiné výpary ..) atd, ale vždy je to jen o komonukaci s výrobcem (což mě osobně se zrovna přístup Škodovky k českým zákazníkům nelíbí) .
Jo výpary..... a LPG určitě může i za to, že po půl roce sleze potisk a barva ze všech vypínačů, že ... :-D :-D :-D Naštěstí je to primárně jedno, protože Škoda stejně 99% procent vad svede na špatné zacházení uživatelem a řeší fakt jen obrprůsery, které prosáknou na veřejnost....Kdepak, tímhle "vymezením" nadále píchlá slepice dává zřetelně najevo, jakým "odpadem" pro ni její zákazníci jsou a rozumný člověk její autosalony obejde táhlým obloukem....
Ja myslim, ze kdyz dojde na lamani chleba, kazda automobilka da najevo, co si mysli o zakaznikovi...

06.12.2010, 22:32 |
Luke_288 | Upraveno: 2010-12-06 23:33:31
radku dobrý, to všechno si můžeme tak maximálně psát tady na foru, nicméně výsledek toho všeho je, že LPG se vyplatí až po skončení záruky, prtž jinak to bude přesně jak píše Cossie a to nejen u Škody. dám ruku do ohně, že ten samej přístup bude mít BMW, MB, Audi, Renault, Toyota apod...
v případě, že sháním nové auto a místo toho koupim 3 roky jetej třílitr, riskuju, že ten co to měl přede mnou byl prase, dával tomu za studena apod apod apod
všechno má svý pro a proti.
btw považuji se za rozumného člověka a druhej vůz po sobě bude škodovka, nemám s ní problém ani s jejíma autosalonama. pravda je, že obě dvě byly (budou) kupovaný jako new...
radek: Jelikož Tě beru jako odborníka přes LPG, také by mě zajímal konkrétní motor (vůz), na kterém se LPG bezproblémově instaluje a dle Tebe má dobrý poměr výkon/spotřeba.
Omyl, LPG se vyplatí kdykoli, to je vyzkoušené. Navíc je to čistě hra slovíček, protože technicky vzato, zrovna škodofky se přestavují na tzv. "hromadné" neboli typové přestavby, které aby se typovými staly, byly předloženy ke schválení právě výrobci, tedy Škodě. Takže je to takové spíše vydírání zákazníků, aby si raději na salonu vybrali nové TDi (z jeho prodeje profitují, narozdíl od systému PG zabudovaného třetí osobou) než silnější benzín a hned ho dali zplynit. Neboť tím že jednou tu typovou přestavbu výrobce vozidla schválil, je to dané a nemůže se z toho "vyvinit" v případě záruční poruchy na voze, kde je řádně a v souladu s typovým listem ta přestavba provedena.A tak je to u všech podobné....
Pozor, to jsme si nerozuměli, já to psal jako alternativu k novému vozu, nikde tam nečtu "sháním nové auto"...pokud z nějakého důvodu na novém autě trváš, holt za něj logicky dáš víc, to samozřejmě ano, stejně jako na něm finančně nejvíc ztratíš, to je taky zákonitost...
mě jde o to, že se pořád bavíme o tom, že benzín v plynu je daleko úzpornější než nafta, ale v případě koupě nového vozu to s sebou nese riziko 100% ztráty záruky na motor.
věřím, že když si koupím 1.6MPI a hodim si ho sám do plynu, nebude problém, protože i oni to nabízej, ale jakmile dám plyn do 2.0FSI, 3.6 FSI apod, tak smůla. pořád se bavíme o škodovce a vydírání zákazníků, ale znáte někdo někoho, komu uznali záruku u nových MB, Audi, BMW apod po montáži LPG? tohle je podle mě u všech automobilek stejný.
tzn ve chvíli, kdy sháním nový vůz s nájezdem víc jak 30tis km/rok, sáhnu po naftě, kde budu 2roky v klidu jezdit za rozumnou spotřebu a v záruce než naskočit do velkoobjemovýho benzínu, jezdit za míň jak s naftou, ale sevřenou prdel strachy aby se něco v záruce nepodělalo.
v případě ojetin je situace samozřejmě o 180° jiná
Hmmm, konkrétní motor/vůz z jaké sféry? Já se obávám, že každý člověk si pod pojmem poměr výkon/spotřeba představuje něco jiného. Znám lidi, co ze spotřeby (jakéhokoli média) 10/100 chytnou záchvat, infarkt a obrnu dohromady, znám naopak lidi jejichž běžná věta je "do 30ti se v průměru vejdu" a jsou spokojení....
V jakém segmentu mám takový poměr vybírat?
Jasně, ale já píšu o tom, že je poměrně naivní si myslet, že je ta záruka 100% i v případě že do LPG nejdeš. Uznané výměny celých agregátů, nebo jakékoli dražší zásadnější opravy jsou napříč spektrem učiněný šafrán, téměř vždy se automobilkám daří vyargumentovat solidní spoluúčast až plnou účast majitele. Zadarmo a bez keců Ti mění a opravují jen jejich jednoznačné průsery, v drtivé většině konstrukční, notoricky známé, a páchané v rámci garancí, což Ti udělají při svolávačce i tehdy, kdyby zvedli kapotu a na tom deklu bylo naděláno :-D A taky je tu samo léty ověřená statistika, že koupí atmosférického pohodového benzínového motoru si společně s ním nekupuji desítky zbytečných a drahých dílů a součástí, které k chodu narozdíl od svých "bratříčků" nepotřebuje (dvouhmoťáky, piezo vstřiky, turba, čerpadla, vyvažovací hřídele,....), takže se potom nemusím obávat drahých oprav a dílů, že, to jen na okraj.
Do FSI plyn nedáš, protože v těhle motorech nefunguje, to jsou přetechnizované pasti, které mají problém fungovat i na palivo na které jsou stavěné déle jak 150 tis km, přičemž největším procentem důvodů je stále legislativní emisní otázka...
Tzn. když sháním vůz na nájezd víc jak 30tis ročně, nemusí být fungl nový, ale klidně mu pár let odpustím, sáhnu po velkém benzínu s automatem a budu v klidu 5 let jezdit za rozumnou spotřebu a nic neřešit, s tím že za těch 5 let když to hypoteticky umře nebo to budu chtít prodat, i s pořizovací cenou na tom budu líp, než kdybych tehdy vzal fungl nového dízla, co se začne sypat půl roku po skončení záruky a horko těžko ho prodám za 1/3 jeho pořizovací ceny...
Radku, ale K T E R Ý: Píšeš velký motor s AT, OK, ale dej konkretní příklad, kde to funguje a fungovat bude.Pojďmě se bavit o jednotlivých značkách.
Co JEEP? Příklad. OK či ne? +/-??

07.12.2010, 07:21 |
Duri Chrysler 300C 5,7l V8
no tady se to zase rozjelo.....
ad k tomu propočtu tak rozhodně sem to nepočítal nějak od boku..... našel sem první kalkulátor co sem viděl a tam sem zadal cca údaje o spotřebě 11 a nájezdu ročně....
jednoduchej příklad , cena benzínu třeba 30, nájezd ročce 45000 , spotřeba 11,2, cena přestavby třeba 36000
Přibližná doba návratnosti investice (v letech) 0.43 roku
Roční úspora oproti benzinu: cca. 84082 Kč
Spotřeba vašeho auta při výpočtu úspor je spotřeba plynu o cca. 10% vyšší, což zvýhodňuje cena plynu, která je cca. 12,80 Kč za litr.
jednoduše když prostě vezmu jednorázově cca 35tis a nacpu je tam tak pak prostě tankuju za polovic..... plyn sice má zhruba o těch 10procetn větší spotřebu (podle nalazení, dá se tim i zvyšovat výkon auta) ale zase je o víc jak 10procent v průměru levnšjší.... podle mě ten průměr je tak 13kč zatimco u benzínu je 26kč pomyslná spodní hranice který to dosáhne jednou ročně ..... takže to prostě dělim 2 regulérně, když mě PHM na 50k najetejch výjdou na 150tis tak prostě tady mě výjde to samý na 75 a zbylejch 75 de do kapsy....
Nejak som sa o toto téma nezaujímal, ale nejakú jednoduchp kalkuláciu na LPG má Subaru priamo na stránkach, navyše ten ich systém od Vialle je teraz v zľave za 35k:
[ Link ]

07.12.2010, 08:46 |
MPS Slim: jenže pokud LPG do Subaru, tak jedině vyrobený v Japonsku s jinými sedly a ventily, přestava od Coubala NIC neřeší. Ale funguje. Chvíli:-) SUbaru a LPG je velká otázka...
2 Zdeny60: a kde je problém zohnať si sedlá a ventily na LPG určené priamo z JP? :-) Ten link som dával ale skôr kvôli tej ich kalkulácii nákladov, ignorujme na chvíľu značku :-)
Plynu bych se vůbec nebál..synovec má 328i sekvenční vstřikování lpg a max spokojenost..jediná nevýhoda v zimě to jede často na benzín než se to zahřeje..já osobně najezdil s plynovejma autama hodně sám jsem měl v hondě plyn asi cca 5 let najezdil jsem 150000 bez problémů jen to chce dobrej servis a dodržovat kalibraci vstřiků atd..A u sekvenčního vstřikování auto neochabne na výkonu znatelně..Kolikrát to jelo líp jak na benzín.Je to blbý říct ale jede to podle počasí-podle roztažnosti plynu..
Mě to montovali u nás v Boskovicích,nějakej Radek Svěrák,je to machr dělá to spoustu let a neslyšel jsem na něho ani jeden problém..
Jinak tady na foru je taky někdo lpg positive,myslím že je to člen Tatra 613 nebo tak nějak..
Tatra 613 :-D to je prítomný radek.613 koho máš na mysli :-)))
Zdeny, pokud konkrétně, kde začít, třeba segmentem dospělých aut:
- řadové šestiválce od jaguaru
- vidlicové osmiválce od jaguaru
- řadové šestiválce BMW
- vidlicové osmiválce BMW
- HEMI V8 s i bez vypínání válců
- vidlicové šestiválce Chrysler (LHS,300M,...)
- řadové šestiválce Chrysler (Jeep)
- vidlicové osmiválce Chrysler/Vortex (Jeep,Dodge)
- legendární a nesmrtelné PRV :-D
- atd....

07.12.2010, 09:59 |
MPS Slim: to nevím:-) Dá se to vůbec?
2 MPS: ja si myslím že by to šlo, osobne ma to nezaujíma, tak to ani nebudem zisťovať, alebo... Možno sa spýtam kamoša :-)
2 MPS: tak iné LPG než Coubal do Subaru ofiko neexistuje. Takže iné sedlá/ventily = pohádka na dobrú noc :-)
ok, co Honda Accord 2,4i? dělal jste někdo přestavbu a máte praktické zkušenosti (30tis km a víc najeto?)
NP: aha, tak jádro pudla bude asi v tom, že já počítal usporu 70-80tis Kč nafta vs benzín LPG a ty úsporu benzín vs benzín LPG
A asi jen taková malá rada. Kdo si chce nechat auto předělat na plyn tak ať si nejdřív zjistí v okolí jak je to se servisma jestli berou i auta s plynem, pač některé dílny na LPG nejsou vůbec vybaveny(větrání,větraný kanál,atd.) a tudíž je ani nepřijímají. Např u BMW ti auto třeba vemou, kromě oprav na motoru.
Luke_288 - jj je to o srovnání benzín vs lpg.
Co jsem měl svou 735i V8 tak řeč čísel byla jednoznačná: dle palubního počítače průměrná spotřeba za celou dobu provozu auta by 14,5 l tj. cca 435kč/100km.
V plynu jsem jezdil v průměru za 16 l tj. cca 224kč/100km.
7er jsem kupoval už zaplynovanou. Kdyby ne, přestavba na V8 stojí řádově 30.000kč tzn. návratnosti investice je pod 20.000km.
Nebo jinak - na lpg jsem jezdil jako kybych jezdil (srovnatelné náklady na 1km) s benzínem za 7 l nebo s naftou za 7,5 l.
To samozřejmě neberu v potaz, že V8 měla 225PS :-)

07.12.2010, 23:26 |
Syrup ... a hlavne to byla V8... coz za 7 "benzinovejch" je naprosto nadherny.
jen taková malá dronost k vjezdu LPG do podzemních nebo hromadných garáží - nebude to tak, že by se udělala nějaká výjimka a hned by tam ty auta mohli. Všechny garáže, kde je teď zákaz LPG musí být upraveny a doplněny o technický zařížení a to především o detekci plynu a musí mít doplněnou ventilaci. Pouze se zmírní poždavky na větrání a bude na majiteli dané garáže, zdali tyto zařízení doplní a umožní vjezd LPG a nebo se na to vykašle a zákaz trvá.
syrup: jj vždy když jsem k ní ráno přišel a natočil jí, ten zvuk mě uplně pohladil po duši :-)
Dudu_481: Ta V8 v 735i E38 měla 235 koní a podle mě ten plyn tam nebyl nijak zvlášť dobře seřízenej, v otáčkách se tomu už moc nechtělo, zato na benzín to byla jiná. Líbila se mi ta barva :o)
Já teď lítám E46 330d Touring, tatík můj jezdí s E38 4.4 v automatu. Co teď s bratrem proháníte vy? Ještě má tu vyvoněnou E32 730i LPG?
RB: co jsem po tom pátral, tak byl problém v jedné vstřikovací jednotce - je na ní limit údajně cca 230PS. Proto ve vysokých otáčkách slábla. Já jsem s tím ale nikdy nejel tak jako ty :-))
brácha je v Praze takže nevím. Já mám pracanta. Mé srdce ale stále touží po E38 4.4i. Příští rok bych měl mít vyřešený bydlení, pak začnu řešit auto.
Mám E38 740i se sekvencí Magic, přestavba vyšla na cca 35000, naprostá spokojenost a nízké provozní náklady, na benzín to bralo cca 13-14, na plyn max. 16, pokud se jede delší trasa tak není problém se dostat na 12-13 LPG, takže to pořád vychází kolem 2kč/km... ...což na 286HP V8 není špatný... rozhodně doporučuji!