
Navštíveno 969x

Tohle už nemá obdobu! Včera jsem jel opět na svůj výlet do Štětí a co nevidím? V Mělníku asi kolem 13:30 na zcela úplně suché (místy lehce vlhké) silnici mezi Mělníkem a Libechovem jede silničář a valí to jak o život! Pak si ty malamuti stěžují, že prosolili už x milionů navíc! Není se čemu divit, podle mě je 80% soli doslova vyhozené do luftu a to vše jen proto, že současnému řidiči je cizí pojem Z I M A a jezdí se jakov srpnu, když je +30! A nejhorší je to, že těm vymaštěnějm malamutům už došla sůl, tak začali sypat kamení - a to je dárek pro auta. To je, jkao když zajedeš do tryskací komory. Jsou to debili, tak jako my - řidiři - protože kdybychomse uměli v zimě chovat, přizpůsobili jízdu podmínkám, ubylo by DN a pak by to ty vocasy nenutilo sypat, i když je sucho a svítí slunce, ale meteorologové stresují, že můýe padat mlha!
Nevím, jaký na to máte názor vy, ale měl jsem možnost jezdit v zimě ve Švédsku a tam se prostě nesolí (tedy bylo to v. 2005, dnes už je to možná jiné i tam, ale oč hezčí byla jízda bílou karjinou, než rozsolenou břečkou, kdy i při - 10 sůl nezamrzál, zato stěrače sjou díky tomu zamrzlé pořád a přes sklo není nic vdět: O tom, že auta rezaví (nebo korodují:-) , darmo mluvit. A za tyto služby silničáří chtějí ještě více peněz??? Já to tedy ekonomickým pohledem nějak nepobírám.
Zdeny jenze v nasich podminkach je problemv tom, ze pocasi se dost meni, chvili je pod nulou, chvili nad nulou, takze pokud by se nesolilo, jezdili bychom za chvili po ledu, diry a situace by byla jeste horsi.
Treba ja to na silnici nevidim tak cerne, okolo me lidi jezdi relativne normalne a opatrne - samozrejme se najdou blbci, ale zase tak bych to nehrotil.

02.02.2011, 08:55 |
Escudo | Upraveno: 2011-02-02 08:55:47
já se přiznám, že začínám bejt silně alergickej na obecný urážení silničářů. Byť ve Tvém případě to mohlo být oprávněný, asi bych krotil minimálně ten nadpis. Za poslední tejden a půl, jehož začátekm byly po celý ČR kalamity, jsem projezdil půl republiky a to každej den výjezd brzo ráno a cesta třeba 200km a to jak po okrskách, tak dálnici. Nikde jsem neměl problém, všude připraveno, sjízdno. Jelo se služebákem, taže O2. Postupně jsem ladil několik rádíí a na většině z nich člověk slyší jen neustálý stížnosti na silničáře a vulgární urážky, jak neni projetý tohle a támhleto, jak támhle stojej náklaďáky. Přitom je to tak jak píšeš ty Zdeny, každej by si měl nejprve sáhnout do vlastního svědomí než začne nadávat. To že se kamion zastaví v kopci silničáři nijak neovlivněj, to je problém řidiče a pokud napadne za dvě hodiny 25cm sněhu jako tomu bylo minulý pondělí, tak nevim jak by to měli silničáři stíhat. O tom Švédsku je to naprostá pravda, je zakázáno solit a je to tak dobře. Mě osobně se jede mnohem líp na ujetym sněhu než na břečce a nebo silnici, která je 600m suchá a pak je 10m ledovka a člověk neví co od toho čekat. Je to z velký části o řidičích, efektivita silničářů je věc druhá, ale v žádný branži nic nefunguje na 100%
jestli ti to nevyhovuje tak se odsud odstěhuj :-D
Zdeny přitvrdil :-D
Jako mrazik, ve Švédsku jsou dlouhodobě přes zimu teploty pod nulou, není problém ten sníh na těch silnicích nechávat, tady když si to vezmu jen během ledna tak teploty od současných -10,5°C (to mám teď na teploměru) do +15°C (jak bylo začátkem ledna to teplo). Těžko se to může nechat jen tak ležet... Navíc ten co s tím sypačem jel, je ten poslední, co o tom rozhoduje :) Takže si stěžuj na ŘSD nebo magistrát nebo toho kdo spravuje to komunikaci, ale ne na toho, kdo s tím jezdí :-) A jak už zmíníl Escudo, kamiony - to je docela fajn problém, protože i když ti řidičí ví, jak to tam vypadá a je jim jasný, že bez řetězů nebo bez toho aby se to prohrnulo tam neprojedou, tak tam stejně vjedou, pak se tam zaseknou a už neprojede nikdo - takže je to spíš o "neuvědomění si" :) Škoda se rozčilovat, je to tak furt, lidi s mozkem u státu moc nedělají (proč asi - aby dělalo pár lidí za kopici neschopů, není o co stát), jedině se přestěhovat :-D
Ok, možná nadpis byl poněkud hrubšího znění, s tím tedy souhlasím,male chtěl jsem jen poukázat na to, že kombinace součinnosti meteorlogů-silničářů někdy reflektuje v to, co jsem viděl a vidím za poslední období dost často.
Prostě informace typu: "bude mrznout a objeví se mlhy" a nebo "vzhledm k mlze a tvrobě se bude tvořit ledovka a náledí" je dost rozdílná. A protože náledí a ledovka je víc než výmluvné pro to, abych PREVENTIVNĚ začal kydat sůl i když realita je pak zcela jiná (viz poslední dny), tak prostě kydám, Řekli to v rádiu, tak to přeci musí být pravda. Chci jen poukázat na to, že kydají sůl tehdy, když to vůbec není nutné a když to opravdu nutné je - ano, netřeba mi vysvětlovat střídání teplot atd, to celkem ještě ve svém pokročilejším věku chápu - tak už ji prostě nemají! A o tom je moje úvaha, zdali náhodou za tím vším neneseme vinu my - jakožto obcně řečeno - řidiči, kteří v posledních letech jaksi prostě zimu nechceme respektovat, a nebo jen velmi neochotně.
Práci silničářů globálně nijak neodsuzuji, ale co odsuzuji je to, že někdy by neškodilo používat více mozku, čímž mám na mysli, jak ěkdo píše ŘSD. Viz další včerejší příklad: v Šumperku byla přes noc z Ne-->Po mlha. Na silnici se objevila asi 2mm vrstvička námrazy - tedy volně napadané krystalky vymrzlé vody. Naprosto neškodný povrch bez jakéhokoliv rizika a pod, pakliže se respektuje fakt, že je ZIMA, ovšem pánové už stačili vyrazit a navalit další desítky tun soli. Já bejt těma rybama, co musejí žít v Desné, bych vyskákal ven a zakousnul bych si jim do prdele, protože to JE zcela zbytečné solení. Stačilo by, aby si každý/á, kdo sedne v ten okamžik za volant, jen řekl: hele, vole, je bílo, může to klouzat. A to je vše. A stačilo by to. Nic víc, nic míň.
Escudo: tohle není žádný urážení, ale obecné konstatování. Viz denodenní hlášení ZV ČR.99% DN zaviní ti, co k řízení nepoužívají mozek, ale jen pravou nohu, ať je zima nebo léto. Ale o tom jsem diskutovat nechtěl.
Diskuze měla téma: zbytečné solení.
A ještě jedna poznámka: tentokrát adresně k silničářům a podnítil mě k tomu Mrazík:
Dříve bylo zvyke,m, že když napdnul sníh, tak napřed projely pluhy s radlicí vpředu, obvykle i traktory s radlicí vzadu a sníh napřed ODKLIDILY. Dnes je to tak, že projede sypač, sníh rozsolí, aNECHÁ to ležet. Výsledek známe. Silnice v hajzlu, protože na jich pěkně dlouho leží slaná břečka a stav je takový jkaý je. Nechápu, proče se musí nechat na silmnici vytvořit 15cm vtrsva břečky a nebo případně tedy jaski vůbec neprotahnout a nechat to ujezdit do 15cm hlubokých 3 kolejí, toto mě taky rozum nebere.
Zdeny: silničáři - megamagoři....to mi jako urážení přijde :o)))) ale já to beru s rezervou, myslim si že i ty silničáři, člověk si potřebuje ulevit. On je problém v celym systému, kterej to řídí, ale osobně si myslim že už to moc zefektivnit nejde. Meteorolog něco doporučí a ŘSD se tim musí řídit, ale rosničky nikdy neřeknou, že na silnici E48 by to chtělo posolit a na D5 stačí shrnout. Takže ten pavouk jde dál a čim víc má nohou, tim míň efektivní bude. Jak už bylo řečeno, řidič jen poslouchá co mu kdo přikáže a ten co přikazuje se taky řídí jen třeba i několik hodin starou předpovědí atp. Jinak to solení, já tady v širšim okolí vždycky vidim auta že nejprve hrnou a současně solej. Problém je v tom, že to neodhrnou až na asfalt, což asi ani nejde, z toho pak vznikne břečka.
Zdeny60:tak ten poslední Tvůj příspěvek ma celkem hlavu a patu a plně s tebou souhlasím,a jak tu někdo psal že když se kamion zastaví v kopci,může za to řidič tak si to nechám rád ukázat co a jak a přiučím se......
Jo, tímhle to změníš... Naprostá píčovina se tím zabývat.
řešíte tu politiku - tak jí běžte dělat, nebo se na to vyserte, běžte k volbám a žíte.
Cheš změnit postup solení a kvalitu silnic: jdi na ministerstvo dopravy, napiš petici, udělej stávku, něco...!!! ale tady tyhle věci doprdele nikdy nevyřešíte!!!

02.02.2011, 11:41 |
Escudo | Upraveno: 2011-02-02 11:41:40
AlesHL: tak začal bych třeba tim, že pokud jeden stojí na dvouproudovce v kopci a nemůže to na ledě vyjet, tak aby se ho druhej nepokoušel objet a nezastavil se hned vedle něj. Což se stalo mimochodem tři dny po sobě na trase Lovosice - Teplice a to v obou směrech. Čekačka tak 2-4 hodinky, ale tam je to takhle vždycky jakmile nasněží a vždycky dva kamiony na stejnym úseku a asi i stejná zatáčka
Kuwa, Escudo, už jsem psal, že JSEM TEN NADPIS FAKT PŘESTŘELIL A NEDĚLÁ MI PROBLÉM TO UZNAT!!!
Jinak k tomu odhrnování, jedzím skoro každý den 16km úsek ze Šumperka na Olšany. A když napadne sníh, tak hodně velmi často jedeme v rozsolený neshrnutý vrstvě, to, mže projede jen se solí a zvednutou radlicí je snadné poznat. Ale souhlasím s tím, že havarijní stva mnohých cest ztěžuje odklízení sněhu.
Pokud se k tomu budou stavět všichni, jako ty , Wattmane, tak se fakticky nevyřeší nikdy nic. A pak to v politcké sféře vypadá tak, jak to je. Občan blbec si nechá šlapat na hlavu. A nadávta v hospodách. To nám celkem jde dobře.
AlesHL: mám jen dotaz, na kamiony neexistují řetězy? Vždyť musí být přeci jasné, že když váží kolos 30 tun, tak nezvládně vyjet ani minimální kopeček. Beru na rovinách a mírných kopcích, že se každý snaží to projet a jde do rizika, ale snažit se vyjet Červenohorský sedlo bez řetězů, to je prostě ignoranství a obdivuji se těm kamioňákům, že se o to pořád rok co rok pokoušejí a jsou poak ochotni si nechávat nadávat do volů, když zablokují sedlo na půl dne. A přitom by stačilo, kdyby si ty řetězy nasadili včas. Holt, řidič tvrdej chlebá má, jak se zpívá v jedné písni a nasazování a sundávání řetězů k tomu hlt patří, málo platný...Co na tom, že to je dřina, nepohoda ve vánici a větru, ale jinak to prostě nepůjde.Patří to prostě k profesi, tak to cítím aspoň já, možná že mnozí se mnou nebudou souhlasit, ale buď si ty řetězy nasadím a pak sundám a nebo prostě nepojedu/počkám. Ale zarvat silnici, to dovede fakt hodně řidičů.
Zdeny: nerozčiluj se :o) zaprvý ta reakce byla s úsměvem a za druhý jsi nejprve přiznal, že nadpis byl přehnanej a pak jsi se k tomu v dalšim odstavci vrátil, že to neni žádný urážení, tak proto. Nejsem žádná zagorka :o)

02.02.2011, 11:53 |
Escudo | Upraveno: 2011-02-02 11:53:41
jo a mimochodem, za celou zimu jsem potkal jedinej kamion s řetězama a to si myslim, že se najezdim dost úsekama, kde to bylo třeba, převážně na severu
Zdeny60 muzu ti zaridit jizdu kamionem. Treba budes mit i trochu stesti na nejakou tu kalamitu a uvidis sam jake to je. Ono odhadnout s kamionem, jestli kopec vyjedes nebo ne neni jednoduchy, vse zalezi jak jsou na tom gumy, jak je rozlozenej naklad, jak te kdo zbrdi, nekdy to chce zvednout napravu, aby druha mela vetsi zatizeni, pouzit uzavreku atd. Samozrejme nekteri jsou strelci a vjedou do leveho pruhu a zablokuji pak dalnici, ale takoveho ma oflastrovat policie, aby si to priste rozmyslel.
Retezy kamionaci vozi, ale lze je pouzit jen na vrstve snehu nebo ledu, protoze pri kontaktu s asfaltem se rozleti na tisice kousku (400 a vice koni je roztrhne jako prd) a v te chvili bych u kola stat nechtel. Takze preventivne jako u osobaku nasadit nejdou.
Jsem rad, ze nejen my mame sileny silnicare :o))
[ Link ]
jo, někdo v hospodě a někdo na x diskuzních fórech jako je toto - naprosto stejné!
Když někdo je v politice, alespoň ji dělá. Tady se ten, kdo dělá, řeší, že to má dělat jinak :-)
A kolečko - uzavřený kruh pořád dokola...
Hele a co nekomu navrhnout at se dělají kamiony ve 4*4 nebo 6*6? :-D To uz by pak mohlo i něco vyjet :-D
wattman: tak popravdě, hospody a diskuzní fóra jsou od toho, nebo se chceš bavit spíš o tom co bylo dneska ve tvojí práci, který rozumíš víc? Ono se to řekne jdi dělat politika, ale na to ti dneska dobrej úmysl nestačí. Aby jsi se někam vejš dostal, musíš bejt částečně zm*d, jinak tě vždycky někdo předběhne. No a ne každej na to má
Mrazík: o tom já s tebou nepolemizuji. Není to jednoduché a to já dobře vím. Ale taky vím, že každý kamioňák má dnes CB či jinou technku a je schopen říct: hele, pepo, stojím v kopci tam a tam a bez řetězů sem nejezdi. O tom, kde stojí chlupatý, si kamioňáci říkají hodně často a hodně přesně. Kdyby to takhle možná fungovalo i ohledně toho, že už jeden mameluk zarval kopec a řekl to ostatním, aby tam nejezdili, počkali a nebo si minimálně ty řetězy nandali, bylo by to jednodušší. Cesty, jak se tomuto vyhnout, jistě jsou. A pořád se opakuji, mám to u rypáku - ČH sedlo je toho častým jevem - prostě borci tam najedou a končí. A za nimi - a to je nejhorší - desítky dalších, co si myslí, že jen ONI to vyjedu. Nikdo to ještě v zimě, když napadne, nevyjel. KOnčí dříve či později tak, že když se zadaří, nevyjede tam půl dne ani zimní údržba. A to mají řetězy (v kabině, někde pod sedadlem), mají CB, ale néé, oni to přeci dají.

02.02.2011, 13:48 |
Midnite | Upraveno: 2011-02-02 13:49:20
.
Zdeny problem je v tom ,ze policie ucpani silnice neresi flastrem a tim padem se niceho nemusi bat.
necetl sem celi ale ono by stacilo kdyz jede ten cestar sere sul do 10cm snehu a radlici ma nahore to je podle me demence kdyby to strhnul a zasolil staci mu tretina sole a je to hned cisty ale jejich zpusobem uklidu vozovek mame akorat sajrat
jako kluk si pamatuju ze se sypalo vetsinou skvarou byla vrstva ujetyho snehu prohozena skvarou bo nejakou drti a jezdilo se normalne
Minulej tejden D1 od Lipníka na Ostravu pod ledem v 6:30-7:00 :o(