Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Octavia II Tdi: 1.6CR vs 1.9PD?

 o Navštíveno 14545x o
o 20.02.2011, 10:20 | camron | Upraveno: 2011-02-20 10:25:41
1/ Podle papíru jsou na tom výkonově stejně (nevím krouťák)...ale....co je lepší volba co se týče skutečných vlastností v provozu, servisu, životnosti, spotřeby, atd?

2/ Co se týče motoru 2.0 Tdi, tak vím, že míval dříve problémy, je tomu i u současně vyráběných vozů, resp. který ročník (jestli vůbec) už není problémový? (zde právě oceňuji 6ku, což předchozí dva nenabízí)


o 20.02.2011, 10:34 | PAVELK
PD - tvrdý chod motoru a žere olej,spotřeba nic moc
CR - měký a klidný chod motoru, pružnější, nežere olej a je úspornější, myslím si že CR lepší volba nežli PD
o 20.02.2011, 10:59 | Freerider
Všechny tři motory jsou u nás ve firmě a děláme si srovnání.
Moje PD - žere 0,5 litru oleje na 10 000 km, nevím jestli průměrná spotřeba 5,1 l/100 km (měřím dle tankování) je nic moc (mám najeto 58 tisíc), tvrdý chod motoru - když je to studené, je to takový traktorovitý, ale po zahřátí ztichne (v OII FL) o něm skoro nevím díky odhlučnění).

Kolegyně OII FL: 1,6 TDi CR - je tichý, o pružnosti bych pochyboval, mně se to zdá tedy přesně naopak.
Spotřeba 6 litrů, olej se nedolíval (na OII FL), ale bylo to na čištění palivového systému - důvod špatná nafta, najeto 29 tis. km. Průměrná rychlost o 2 km menší, průměrná spotřeba téměř o litr vyšší. Jezdíme zhruba stejné trasy (žádný crcání, ale mimoměstský provoz).

2.0 TDi (103 KW) - má 6 kvalt, průměrná rychlost o něco vyšší, spotřeba 6,7 l/100 km nic moc. Má najeto 102 tis km. Olej se dolíval taky, i když by to žrát nemělo. Myslím, že tam byly problémy s filtrem částic, ale to nevím jistě jaké konkrétně.
Každopádně investice do 2.0 TDi za to dle mě nestojí.

Se všemi třemi mám srovnání i sám osobně - trasa Hradec Králové - Kutná Hora - Benešov - Praha - Hradec Králové (D11). Jel jsem to se všemi třemi motory.
PD spotřeba 5.2 L/100 Km, CR 5,6 l/100 km, 2.0 Tdi 5,8 l/100 km. Na dálnici je ten dvoulitr asi nej, jinak to není téměř žádný rozdíl. 6Q mi u těch dvou ostatních nechyběl, je to dobře odstupňované, není problém.
Jsou lidi, ktří na PD najeli 250+ Kkm bez problémů, stejně tak na 2.0 TDi. A jsou lidi, kterým se to vysralo ještě v záruce, takže se to nedá kategorizovat.
PD je starý motor, ale zas na druhou stranu je jednoduchý a měl by vydržet asi poměrně dost (vím o OII, kde je nalítáno něco přes 600 tis. km bez jakéhokoliv jen náznaku problému, ale také vím o OII, kde se motor vysypal po 150 tisících...)
CR je nový, v podstatě se montuje rok a půl (jestli se nemýlím) a asi s tím velmi málo lidí najede třeba 150 tis. km (za rok a něco) aby mohli dát reference.
2.0 Tdi - tam nějaké problémy byly, ale nevím jaké, protože těch motorů kolem sebe mám docela dost- Passat, OII, )jestli je to stejné v A4, tak zrovna dva) a nikdo zatím žádný problém...
o 20.02.2011, 12:00 | rcman
Co jsem se měl možnost se všema povozit... 2.0 TDi = 6ti kvalt je poznat hlavně asi na dálnici. Nevim mohl jsem míš smůlu na špatně zajetý auta, ale ten dvoulitr mě oproti 1,9ce při 160km/h táhnul klidně dál až někam na 210km/h. Spotřeba bude asi hlavně v článku mezi sedačkou a pedály...

Spolehlivost? Všichni povídají o tom jak se dvoulitr sere apod. U nás na servise to vychází v podstatě na stejno jako 1,9ka.

Motor 1,6 TDi, to je něco úplně jinýho. Spotřeba a chod je pro běžnej provoz akurátní...
Horší je jak si to nenechá vůbec líbit špatnou naftu. Stačí tomu málo a jedeš stim na servis.

o 20.02.2011, 12:07 | ivls
před rokem jsem měl stejné rozhodování
nakonec jsem koupil 1,9PD, který jsem měl i předtím - jezdím s ním za nějakých 5,2l na 100 km, olej asi, jak píše Freerider - 0,5l na 10 000km
předešlé auto bez nejmenších problému, ted to samé
ano, hlučnost motoru je vyšší, než u 1,6CR
odradil mě špatný zátah odspodu - celkem trvá než se auto dá trochu do pohybu v porovnání s 1,9PD, který má zátah od spodu ohodně lepší
1,6CR byl tehdy celkem nový a tedy jsem sáhl opět po stejném, odzkoušeném motoru
i v servisu mi říkali, že bude náchylnější na kvalitu nafty a případné opravy by mohli být dost náročné na finance - ale tohle už není moje zkušenost
o 20.02.2011, 12:11 | LukeFab | Upraveno: 2011-02-20 12:13:11
mám 2.0 TDi a taky sem všude četl,jak se to sere a že žere olej.Od koupi auta sem ujel 15tkm a nedolil jsem ani kapku,ikdyž dva dny před výměnou oleje problikla olejnička,ale po dalším nastartovaní už ne.opravdu rozdíl mezi 1.9 a 2.0 TDi tam je.Máme v rodině oboje.nevím co se na tom motoru tak sere,jediný co vím,tak že u nich píská turbo.je možná o něco hlučněší než 1.9,ale někdo říká opak.přes leto mám průměrnou 6.3 a v zimě přes 7 a to jezdím převážně po městě.když se o to člověk nestará.Jinak zatím spokojenost
o 20.02.2011, 12:37 | jasisoft
na tie 2.0TDI pozor, su dva typy, jeden je prakticky na principe PD, druhy uz je CR. tie PD varianty sa srali kvoli vstrekovacom - a servis je pekne financne narocny, potom odchadzali DPF filtre a dalsie somariny. Tie CR su ovela lepsie, aj ked je to haklive na naftu ako pisali nadomnou...

sam mam firemnu 1.9TDI PD 77kW, ked idem kludne tak mam spotrebu 5,2/100km, ked sa nahanam tak kludne 6-7... Olej to trochu papa, je to cca tych 0,5-0,6 na 10tis km.....

osobne by som isiel do tej 1.9

na 1.6 som najazdil cca 15tis km a nejak ma to nenadchlo, muselo sa to neustale vytacat a bolo to pekne lenive oproti 1.9. a cucalo to dobrych 7/100km
o 20.02.2011, 12:50 | Dragster
Osobně vlastním 1.9PD se kterým jezdím v zimním období průměr 6.1 a v letním 5.1, motor má tvrdší chod, olej na 12000km nesežral ani ten 0.5l, co se zátahu týče tak od 1700 - 3000 ot, je slušný, pak už nemá cenu motor točit a také 2.0TDi PD tam mám průměrnou spotřebu 5.6 motor je také tvrdší, olej nežere, zátah je razantní od 1800, tam je velký kopanec a jde s schutí až do 4000 ot., pak už nemá cenu motor trápit.


Ohledně spolehlivosti je to jak píše Freerider i rcman záleží hodně na zacházení a kus od kusu, ani člověk tě každý nežije do 100let a každý je jinak marod, někdo víc někdo méně, je to prostě stroj.

Spotřeba bude také hodně zaležet v článku mezi sedačkou a pedály.
o 20.02.2011, 12:58 | LukeFab
jak zjistim,že mám dpf filtr?r.v. 2006 2.0tdi 103kw?
o 20.02.2011, 13:00 | jasisoft
pohladom zospodu na zvody alebo potom podla vin v servise...
o 20.02.2011, 13:01 | LukeFab
no ve velkym TP mam BKD takže 16v a ty byly bez DPF BMM a BMN s DPF,uf
o 20.02.2011, 13:17 | Dragster
LukeFab: nemáš to se ještě nedával a buď rád, mám to samé a taky nemám.
o 20.02.2011, 13:19 | Cossie
Osobně mi přijde nejlepší 1.9 TDI, sice tvrdší chod, ale relativně bezproblémový provoz za slušnou spotřebu. 1.6 TDI CR mi osobně přijde, že jede trošku svižněji, ale je pravda, že dole tomu trošku zátah chybí - nejlepší se mi líbí jejich doporučení řazení - podle toho kdyby člověk jezdil, tak ten motor odejde snad během 1000 km..... ale hlavní problém bych u tohoto motoru viděl v DPF - k nám jezdí celkem dost aut, které s tím mají problém. 2.0 TDI má dle mě omezený rozsah použitelných otáček, hodně tvrdý chod, ale zase super pružnost, s tou poruchovostí to není až tak hrozný, ale alespoň u nás to vychází tak 2x tolik závad než 1.9 ;-)
o 20.02.2011, 13:53 | clown | Upraveno: 2011-02-20 13:53:50
mam 77kw PD, na OII motor pomerne slaby .. za 5 litru s tim musi jeszdit jen lidi, co se kochaji pohledem ven, nebo jezdi jen po okreskach a dalnicich do 120 km/h

pokud od auta chci, aby to jelo, veme si to 6.5 az 7 litru mimo mesto .., mesto v klidu 10 litru .. samo Praha a ruzne popojizdeni .. do prace jezdim 25km, z toho 18km po Strakonicke .. jezdim to za 7.4 .. bezne.
spotreba oleje ano papa .. 5w30 to basti pomerne solidne od 1/2 litru do 1 l na 10tkm .., neresim .. mam uzasnej program vymeny longlife oleje po 15tkm !!!, ano fakt to tak je :o) ani autorizovany servis se tomu nedivi .. ve 180tkm sel do prdele setrvak + spojka, celkem 25000kc v dilech a 20000 za praci ..:o))

nejlepsi byla 81kw obluda v O1.. ale tu jsem jiz opustil .. auto nepohodlne..
o 20.02.2011, 13:56 | clown
pokud OII se 77kw doporucuji 6kvalt ..,
pak jeste si jdi sednout do stejne motorizace a poslechni si rozdil utlumeni stejneho auta v RV05 a 08 .. desny .. Skoda setrila .., obcasne jezdim s 2.0TDI s DSG a pomerne tiche RV05 .. to same v roce 08 s manualem a pomerne jsem se zdesil, co z toho leze do kabiny ..
za to by se pred 20 lety stydel i FIAT Ducato:o)
o 20.02.2011, 14:38 | Escudo
k tomu motoru 1.6TDi CR - vzhledem k tomu, že jsme je nakoupili jako celou flotilu a jaký s tim jsou problémy už jenom s elektronikou, tak bych se tomu vyhnul obloukem a šáhnul po 1.9, která je osvědčená. Hluk vem čert, narozdíl od 1.6 fakt táhne víc z nižších otáček a svezení je lepší. Další věc je ta, že 1.6 nechce moc topit, což bylo teď v zimě docela znát
o 20.02.2011, 14:39 | clown
no pokud nechce novou ..
1.9TDI se jiz nova neprodava .. nesplnuje emise .. :o)
o 20.02.2011, 14:47 | addamec
Mám 1,9 PD v OII FL, mezi výměnou dolévám litr oleje. Auto je oproti kolegovo 1,6 CR hlučnější. Spotřeba přes zimu okolo 6,3. Kolega jezdí za 6 a řekl bych, že je větší divoch než já :)
1,6 CR nemá turboefekt, musí se víc točit, ale co jsme testovali na dálnici pružnost, jsou ty motory srovnatelné.
o 20.02.2011, 15:43 | CervinVega
1,6TDi CR v Okte kombi r.v.2010 najeto asi 5tis km- motor bezi klidne bez vibraci, zere do 5 litru, na bezny jezdeni staci, asi diky lehcimu motoru je to komfortem odpruzeni na R15 srovnatelny s 3kovym Bmw v Mpaketu na R18... :-/
oproti 2,0TDi v Passatu kombi r.v. 2005 to citelne nejede, nema v nizkych otackach kroutak, prevody rozlozene na 5 nic moc, ukazatel razeni je leda dobrej pro servis...
o 21.02.2011, 00:39 | Luke_288 | Upraveno: 2011-02-21 00:39:58
CR, s PD jsem najezdil 240tis km, je hlučná, výkonově nečekej nic ani od CR, ale to PD fakt bralo dost oleje, mě 0,5l na 6-7tis km, spotřeba 5l ani náhodou.
tady nějaká reálná [ Link ]
na 17kách zimákách, 18kách letních
o 21.02.2011, 09:48 | Barthez
No ja mam zase motor 1.9 PD (77KW) s DPFkem ( kod BLS ). Jsem naprosto spokojenej. Olej mi to nezere! Na dlouhej interval cca 25tkm nedoleji ani kapku. Na zacatku mam olej na rysce MAX, kdyz jdu menit olej, tak mam na stredem MIN a MAX, takze si enco veme, ale rozhodne jsem nikdy nedoleval. S motorem mam nabehani 120tkm. Jak rikaj nademnou... Za studena takovej traktor, ale pak se sklidni. Jinak jezdim kolem 6ti litru. Od 50tkm ho mam ciplej a jede furt krasne. DPFko mam taky v pohode, ale to je spise tim, ze tankuji jedine dobrou naftu. Vstriky drzej a atd... Nechci to zakriknout, ale oproti 2.0 16V nebo 8V motor k nezaplaceni..... Nadruhou stranu znam spousty lidi co rikaj ze zere olej a taky do techto autl lejou kdejakou naftu.... Ja mam opacnou zkusenost no.
o 21.02.2011, 10:37 | clown
Barthez .. ale ty budes mit motor montovanej asi jinde, nez skodovaci :o))
o 21.02.2011, 11:21 | Freerider
Luke_288:
Tak to jsem měl asi kliku. Protože když koukám na ty spotřeby, tak valím oči.
Mně to fakt takhle vychází, je pravda, že se snažím jezdit tak nějak v rámci limitů, protože bodů je málo a práce hodně. Ale občas jedu přes, nemyslím si, že bych byl nějaká brzda provozu a spotřeba mi vážně vychází 5,1 l/100 km.
Teď v sobotu jsme jeli ve 4 trasu Pec pod Sněžkou - Hradec Králové - Pardubice a palubák ukázal 4,3 l/100 km. Kolegyňka, která prodávala auta u Škodovky, na to taky valila oči, že to není možný. Jenže ten palubák až tak moc nekecá, protože se liší v dlouhodobým průměru o desetinu.
Tak nevím teda, jak s tím jezdíte :oDDDD
Olej jsem doléval minulý týden - blikla na mě kontrolka - od posledního dolití cca 11 000 km, dolil jsem půl litru /jestli teda nekecá ta flaška/ :o))
Na svou obhajobu :oDDD musím říct, že mám doma tři benzínový šestiválce a na spotřebu až tak moc nehledím, takže se mi nezdá, že bych nějak řešil desetinu litru nebo tak něco.
Ještě jsem tedy zapomněl dodat mou zkušenost s naftou, třeba je to taky tím, nevím. Tankoval jsem u OMV nebo u Shellu. Jezdil jsem stejnou trasu měsíc každý druhý den. Palubák po dojezdu ukazoval 5,4 l/100. Pak jsem natankoval Vervu u Benziny a stejnou cestu jsem jel za 4,9, pak jsem Vervu natankoval ještě jednou a 5,1 a 5,0. Tak nevím, jestli to taky nedělá nafta nebo něco.
Vedu si knihu jízd kvůli podnikání a nákladům, takže to mám fakt přesně spočítané. Auto mám od nova, najeto teď aktuálně 58 776 km. Palubák se maže sám (nevím, jaký je tam interval, ale myslím 5000 km....
o 21.02.2011, 11:34 | clown
tak kolega tu taky jezdi tak, ze ma s moji ex 81kw O1 spotrebu 4.8 litru .. , ja mel 6.5+ .. ale on taky ma na konci bloku baraku uz 4 v 50km/h .. jezdi max do 2000/ot, neustale se toci turbina a spojka ..
otazka je, zda to stoji za to, mit po 50tkm ko turbo a spojku a u 5 letyho auta mit emise kvuli sazim uplne na vrchnim limitu ...,
To ja byl na STK pochvalen .. emisak rikal, ze mam nej. TD emise od zacatku roku .., ale prej je videt, ze se s tim autem moc neseru .. :o))
o 21.02.2011, 11:36 | Escudo
Freerider: já myslim že 5l je běžně dosažitelná hodnota u tý 1.6, já s tim najel už tak 10k km a při jízdě s většinou plnym plynem na okskách pokud to šlo + dálnice 150km/h se dostávám pravidelně na cca 6,5 litru, což myslim že je dobrý.
o 21.02.2011, 11:39 | clown
btw .. Escudo .. nepsal si mi minule, ze mam furt blbou znacku auta :o)))))) no nic :o)

ja vim .. sluzebak . no comment.. mohlo by to bejt horsi
o 21.02.2011, 11:52 | LukeFab
no tak mě palubák ukazuje fakt přesně,mám to i spočítaný,jestli je tam nějáká odchylka,tak to je možný,ale jinak mě to ukazuje přesně.přes léto sem měl na origo 15 za 6.3,většina po brně,když jsem jel z vysočiny,tak plně naložený auto za 4.2,jinak ted v zimě kolem 7.na leto mam 17ky,tak su zvědavej.
o 21.02.2011, 12:06 | Escudo
clown: to byl jen obecnej rejp, vždyť mě znáš :o) já proti šípákům nic nemám, ba dokonce naopak :o) jako služebák si myslim že dobrý auto, horší je, když ti to takhle po ránu nenastartuje, necháš to odtáhnout, na servise jim to po obědě chytne v pohodě, tak to nechali stát na mrazu a i potom OK. No vrátil jsem jí a správce autoparku řiká - paráda, tak to už je třetí a ani u jedný nezjistili co to dělá :o)))
o 21.02.2011, 12:27 | clown
Escudo .. Pepo v pohode .. me z zime startuje .., ale jakmile se to ohreje, tak treba toci 5 - 8 sekund :o))
to vis .. ale uz je to pred smrti .. 180tkm :o))
o 21.02.2011, 12:29 | Escudo
:o)))) tyhle maji kolem 25k
o 21.02.2011, 12:54 | clown
ale taky jsou staveny tak na 3 roky provozu :o))
o 21.02.2011, 16:52 | Luke_288
freerider: to není o štěstí, já uměl taky jet za 5,5 bez problémů, ale jezdil jsem na 18kách a značně mimo rychlostní limity
o 21.02.2011, 18:01 | clown
Luke .. a mel si to ocipovany ?? me prijde, ze ta 77kw se s tim pomerne dost trapi i na standardnich kolech ..
o 21.02.2011, 18:09 | schwaboid
Tohle jsou ale škodovácký kilowaty :-)))
o 21.02.2011, 18:35 | Luke_288
clown: měl, ale nedala to spojka, takže jsem to hodil zpátky do serie, protože jsem potřeboval jezdit kvanta kilometrů a ne furt něco měnit. jinak samozřejmě že je to lenoch, ale jako služebák u mě svojí službu odvedla dobře. do 200tis km bez problémů.
o 21.02.2011, 18:43 | clown
Luke .. mam 186t .. :o)) ale jiz po spojce a setrvaku :o)) a prej to musim prezit .. :o)
o 21.02.2011, 18:58 | Luke_288
tak máš na chvilku klid :)
ne, ale vážně, první spojku jsem odpálil v 70K km, výměna a podle mě se načal i setrvák, kterej odešel ve 220K i se synchronem.
o 21.02.2011, 19:02 | clown
hele je to jedna z prvnich (2/2005) takze ji fakt moc nedavam .., jetli budu jezdit tak jezdim, tak mam v zime 260t .. coz bude ale za velky lowe .. v 210 zase rozvody, kazdych 15tkm 6000 za LL :o))
o 21.02.2011, 19:07 | Luke_288
já měl 04 a dával jsem jí dost, ale vždycky měla dobrej olej, naftu, za studena nedostala a choval jsem se k ní slušně. jinak při tvým nájezdu nechápu servis po 15K km, já měl prodlouženej a loni jsem byl na prohlídkách 3x...
o 21.02.2011, 19:58 | clown
to nas nechape vic :o)) ale prej simply clever .. , tak nevim nevim :o))))
o 21.02.2011, 21:14 | Luke_288
tak to není ale chyba auta, ne každej jezdí tolik co ty nebo já, lidi co maj to auto soukromě a najedou ročně prd, tak je to dobrý. tohle je chyba toho, kdo se stará o vozovej park tvý firmy (nevím čím a kde se živíš), ale u nás všichni co jezděj služebně dál než kolem komína maj servis na 30K (a to nemáme jenom škodovky)
o 21.02.2011, 21:24 | clown
my mame jen .. O2, Nokia, Skoda :o)))
o vozovy park se staraj jen kdyz si chtej koupit novy auto.., po 5 letech to odkopnou s tim, ze ti davaj vlastne novy auto ... na dojeti (realny nazor)

asi takhle .. auta najedou 25 rocne a myslej, ze najezdi nejvic ve firme, ale ze ja jako technik pro CZ a SK najedu tech svejch 60 - 80 rok to nevidej .., takze se jen desej, kdyz prinesu FA z autorizaku :o)
o 21.02.2011, 21:26 | Luke_288
jj, to je to o čem mluvim, předpokládám firma s velkým vozovým parkem, kde ten, kdo se o něj stará by měl dostat na hodinu výpověď.
o 21.02.2011, 21:30 | clown
jen 10 aut .. :o))
vis jak .. darovanemu koni ... na naftu nekoukej a spotrebu a vubec .. do auta jsem maximalne nalil ze sveho tak 2 litry vody, kdyz mi praskla PETka .., jinak do toho davam tak svuj pot a nasranost :o)
o 21.02.2011, 22:30 | Luke_288
jasně, já mám alespon možnost volby výbavy (benzín/nafta ne) a udělat si to auto pěkný. jako zaměstnanec tohle těžko ovlivníš
o 21.02.2011, 22:37 | clown
na .. pripadam si jak z DVD Roboti .. "ty dily jsou podedeny po sestrenici, vis jak byla oblibena" :o))
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4001 sekund.