Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Land Rover Discovery vs. Range Rover

 o Navštíveno 7345x o
o 15.07.2011, 21:45 | hanzz
Příští rok chystám obnovu vozového parku. Požadavky budou větší rodinné auto pro 5ti členou rodinu, 4x4, r.v. 2006 a výš, šesti nebo osmiválec, nejlépe benzín s alespoň 200kW nebo nafta se 130kW. S autem najedeme ročně cca 8t km. Požadavkem je bezpečné auto, co se nekrade, chronicky nesype, je spolehlivé, komfortní a schopné tahat karavan. Respektuji nenulové náklady na provoz výměnou za pocit důvěry :)

Z mých požadavků mi vychází nějaké SUV. Zvyk mi velí koukat po Subaru Tribeca :) Ale mám k tomu auto dost výhrad a tak se dívám i jinam. Rozhodně nechci nic z německých "prémiových" značek. Poslední dobou řeším LR Discovery nebo RR. Máte s tím někdo osobní zkušenosti? Případně nějaké jiné tipy? Třeba nějaká amerika?

Díky, hanzz


o 15.07.2011, 21:49 | petis
Novej Grand Cherokee? 5.7 V8 s vypínáním poloviny válcu když není tžeba výkon?
o 15.07.2011, 21:50 | walish | Upraveno: 2011-07-15 21:51:50
no RR není zrovna etalon spolehlivosti :))

Asi bych se kouknul po Grand Cherokee

Edit: už tu byl někdo rychlejší :)
o 15.07.2011, 21:52 | cupra.165
Na novou generaci oty asi nedosahnes,vid? To je takova nizsi Tribeca
o 15.07.2011, 22:07 | hanzz
Poslední generace Cherokee je fajn, ale na tu mít rozhodně nebudu a ta předchozí se mi nijak nelíbí.

cupra: Do nového otíka nedám dozadu tři autosedačky. Navíc jsme nedávno u marketu zaparkovali vedle něj a když jsem na něj upozornil ženu, tak úplně pohoršeně řekla, že to už nevypadá originálně a rozpoznatelně jako Subaru, ale spíš jako nějaká neidentifikovatelná spotřebka :)
o 15.07.2011, 22:11 | kozlustechnykus | Upraveno: 2011-07-15 22:13:14
LR i RR se prej serou dost festovne. Co takhle Forester?
Edit:
Aha, ten taky zavrhnut:)
o 15.07.2011, 22:23 | muSlim
Eskaláda s bling bling spinnermi :-)
o 15.07.2011, 22:24 | cupra.165
Do volva xc 70 se asi nevejdete,vid? :-)
o 16.07.2011, 08:26 | jasisoft
range sa jebe na pockanie, od prevodovky cez motor az po elektriku a podvozok. land je na tom trochu lepsie ale slava to nie je....
o 16.07.2011, 11:51 | nome
Land Cruiser V8 z toho cos napsal tak asi nejrozumnější volba
o 16.07.2011, 20:11 | Nismo.Power
cherokee, escalade, land cruiser.....

RR je spíš etalon nespolehlivosti a díly na to sou ku*** ale ku**** mastný.... ono starší LR taky nebyl nějak echt spolehlivej... no prostě anglán.....teď sem měnil na jednom automat, všechno dole zechcaný od bmw motoru kterej byl rád že jel, na palubce hlásilo že nefunguje stahovačka okna což měl pravdu, no a po sundání auta na zem sem si musel měchy nafounout sám a jeden byl uplně prasklej, objel sem s tim blok a že nemusim starší cherokee jak se pohupujou do všech stran po silnici tak tohle byl totální hardcore kteržho sem se bál, nebrzdí to nezatáčí to a jakákoli díra to rozhází do vše světovejch stran na půl hodiny :D.... novější RR je na silnici pohodlnej vcelku ale když ti odejde měch tak si víš kde..... ono kilčo sem kilčo tam ;-)
o 16.07.2011, 20:18 | MiniMike
NP: tak mechy se daj treba i vymenit za klasicky tlumice :-)
o 16.07.2011, 21:16 | hanzz
OK, LR a RR ne :)

Escalade, Navigator, Sequoia a podobně jsou už moc přerostlý. Sice se mi ta auta líbí, ale do zdejších podmínek, kdy potřebuju jezdit i po okrskách a v centrech měst a parkovat u Tesca to není nic ideálního. Pravdou je, že Discovery o tolik menší asi není.

Land Cruise 100 je zase pro mne zbytečně vyspělý offroad, to prostě nevyužiju. Chci něco "civilnějšího", takže v merku mám zatím tu Tribecu a CX-9. A nevím, jak je to s dostupností servisu takového Fordu Edge a podobných amerických dovozů.

A docela mne láká nějaký komfortnejší pick-up s hard topem, např. něco jako je Navara, která se ale dělá jenom s 2.5 DCI, a v to fakt nemám důvěru. A ani netuším, jestli dozadu dám tři sedačky a jak to vůbec jezdí (jestli to není moc velký žebřiňák).

o 16.07.2011, 21:23 | walish
A co Nissan Murano?
o 16.07.2011, 21:43 | hanzz
Murano první generace je z venku krásný, ale interiér je příšerný. Navíc jestli se mi to neplete, tak to nemá automat s HD měničem, ale variátor. Druhá generace je hnusná i z venku :)
o 16.07.2011, 21:48 | Zdeny60
Tribeca - ano. Murano - CVT -ne. Po Bí taky pokikuji. motor znám, převodovku taky. není co řešit, moc jich nejezdí.
o 16.07.2011, 22:01 | hanzz
No, blbý je, že když Tribecu, tak to chce tu faceliftovanou 3.6, ale na tu asi mít nebudu. Sice se mi maximálně líbí ta první generace s leteckou maskou, ale ten třílitr je do toho auta prostě slabý.

Kdyby tohle za rok bylo tak za 400t [ Link ]


... ale mělo to tenhle xicht :)



foto k příspěvku  od hanzz

o 16.07.2011, 22:07 | jasisoft
ro uz namiesto navary raadsej toyotu hilux.... nevidel si topgear ? nesmrtelne auto.... :-)))
o 16.07.2011, 22:12 | cupra.165 | Upraveno: 2011-07-16 22:19:35
Ta xc70 se nelibi? :-) Myslim si ze idealni rodinne auto do nepohody.
[ Link ]
o 16.07.2011, 22:33 | hanzz
XC70 se mi líbí jak venku, tak uvnitř, má dobrý motory, excelentní sedačky (ty z Volva bych bral do jakéhokoli auta :), za geniální považuju řešení s vnitřní mříží, možná to má i dostatečný vnitřní prostor na šířku ... akorát prostě nedůvěřuju volváckýmu 4x4 a asi bych chtěl o něco vyšší a robusnější auto.

Hilux má moc "pracovní" nádech. Ale budu se muset v těhle autech svést, abych si je zkusil. Kdysi jsem toho dost najezdil v L200 a jako rodinné auto pro 5 si to moc představit neumím (a nejen, že je to malý). Ale byl to nějak rok 2000.


... a s tímhle Pick-Upem by mne žena asi vyrazila :o)

foto k příspěvku  od hanzz

o 16.07.2011, 23:50 | Etien (M)
8t km rocne... to se skoro vyplati jezdit taxikem, ne?
o 17.07.2011, 03:53 | Zdeny60
Ta Tribeca z linku je tedy opravdu hezká a v garáži by mě rozhodně neurážela:-)

Já jsem s B9 (3,0R) parktát jel a dá se. Není to závodník, ale je to auto pro dobré pojetí s rodinou, když není třeba lámat rychlostní rekordy a jede se na pohodu. Pak i spotřeba je celkem únosná (na velikost auta a jeho váhu) a to kolem 11,5-12/100.,

V tom dkazu na XC 70 mě rozesmála věta: " když ojedete v klidu, tak spotřeba sa dá udržet na 10l nafty na 100km!! :-) To snad musí být překlep, přeci pár kousku plastu a odpojený haldex neudělá 4l ve spotřebě? Já jsem s D5 jezdil za 6/100, fakt je, že byla v S60, ale i tak... myslím, že XC70 s D5 bude reálně krmitelná nějakými 7,5/100 při slušném tempu, není důvod, aby ne.

Jinak ta nová Tribeca s 3,6 žere asi o 1-1,5l/100km méně, než s 3,0R.asoň dle řečí majitele - měli ji nějakou dobu v bazaru na výjezdu z Hradce (Auto hercules, tuším, už tam není) a bazarník ji vlastnil a tohle mi tvrdil -za 12 po Hradci, což bych se obával o 3,0R, nemámto všask odkoušené osobně).
o 17.07.2011, 21:01 | JA | Upraveno: 2011-07-17 21:02:27
jezdim rok ze Sorentem ,2006kou, má to všechno,3.5ka,automat 5ti kvalt, na lpg,147kW 15l na 100km a moc mě to baví.Opravdu to nikdo neukradne a jezdí se mi tom dost slušně..

foto k příspěvku  od JA

o 17.07.2011, 21:53 | hanzz
Jo, na Sorento jsem dneska myslel. Respektive jsem řešil Veracruz (ix55), který ale bude s naftou a původem v ČR cenově mimo a s dovezeným benzínem z USA nevím, nevím ... a při tom jsem si vzpomněl na Sorento.

Jak je to z ohledem na terénní schopnosti komfortní a jak to má řešený ovládání a výdechy klimy dozadu?
o 18.07.2011, 09:35 | Žigi
To je zase mazec:( začít s RR,a skončit u Sorenta:(
Zkus se někde povozit od někoho v RR ! Budeš nadšený a nebudeš řešit jiný auto, splní to všechny tvoje požadavky, o kterých si Korea bude moct nechat zdát ještě desítky let. Disco je prima,ale už to není ten pravý komfort, ale jinak taky skvělý auto. Sere se dneska všechno, RR není vyjímkou,ale ne jak píše náš všudybyl Nismo. Kup L322 generaci, nebude to 2006+,ale budeš koukat co to umí a jak to jezdí,podvozek včetně motoru je shodný s X5, kterou má kde kdo a zase tak extrémně se samo nesere. Srala se generace do roku 2001, to byl provar jako blázen,a každý to ví. Pak se věci dali do pohybu. Hlavní je prostě se v tom zkus povozit, a budeš na to mít pak uplně jiný náhled. Jen byla velká svolávačka na výměnu předního difru RR, tak to chce vůz který tu svolávačku absolvoval :D Poud si chceš udělat radost,udělej si jí prostě! A upust od všech možnejch napodobenin právě legendárního anglickýho auta:) Doteď je RR prostě etalon ve svojí třídě, a s každou novější generácí se posouvá dopředu. Discovery 2011 je už prakticky RR v plné kráse, co uspokojí opravdu náročný zákazníky.
o 18.07.2011, 10:30 | hanzz
Žigi: To jem přesně čekal, že někdo napíše. Co si budeme povídat, RR je prostě krásný auto, který má určitý image a ducha. Proto mne to auto zajímá ... a samozřejmě i oproto, že to splňuje moje požadavky. Ale jedna věc je, se s tím svést a být nadšený (v což vůbec nepochybuju) a udělat si nákupem radost a druhá věc je, aby mi ta radost zůstala i po roce provozu :)

Já primárně chci auto určitých vlastností, značka a image auta pro mne nejsou nejdůležitější. Nechci ani náhodou srovnávat Sorento a RR. Jenom hledám auto, který mne bude vyhovovat, budu v něj mít důvěru a který mne nezrujnuje (protože 100t ročně na servis fakt mít nebudu). Takže mne může z tohodle pohledu vyhovovat jak ušlechtilý RR, tak korejec (spíš ale Veracruz, jak Sorento).



o 18.07.2011, 11:04 | Nismo.Power
no skončit u sorentaq je fakt divný :) ale zase je to asi nejlevnější varianta koupě a servis je taky vpoho jen to prostě je divný korejský auto.....

CX mazdy sou super.... sice krapet větší spotřeba ale svezení dobrý, tribeca se mi designem nelíbí....
murano se mi nelíbí designem ale CVT je naprosto bezvadný a ježdění s tim uplně miluju v kombinaci s výkonem 3,5 a zvukem :)
pak ještě možný tahoe z americký produkce....

nedávno sem viděl jedno maximálně luxusní SUV a ani sem nevěděl že se v USA něco takovýho dělá.... regulérně sem si z toho sednul na prdel protože design, velikost i jméno fakt masakr....
dodge citadel
naživo to je neskutečný auto....

ad výběr a cena popř. cena servisu bych šáhnul určitě po jeepu, na silnici se ty nový modely chovaj super a cena servisu je dostupná, což třeba díly na CX mazdy sou krutě drahý....

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o 18.07.2011, 11:10 | Paczqo
N.P. jen pro opravu je to Durango vybava citadel :-) ale je fakt že po předchozi obludné verzi duranga se ani nechce věřit že je tahle krasá nastupcem
o 18.07.2011, 11:44 | hanzz
Tak Sorento je opravdu varianta, kdyby přišla bída na kozáky :)

Jinak Tribeca je sázka na jistotu, co se týká agregátů a obecně konstrukce. Tam vím, na čem jsem. CX-9 neznám jinak, než dle fotek, ale mám zkušenosti s CX-7 a to je trochu naleštěná bída. Servis zatím netuším, bo se na ni ještě nic nevys*alo (ale až odejde spojka, to se bude asi tchán divit, až uvidí tu fakturu). Grand Cherokee z těhle let je bohužel království levných plastů a ani verze Limited nevypadá v interiéru nic moc :( Což je ale vlastnost asi všech amerik z téhle doby (snad mimo Navigatoru, který vypadá celkem cool :)

Jak u toho Murana to CVT drží? Kolik to zvládne km?

o 18.07.2011, 18:49 | Zdeny60
CX-7 2,3 DISI Turbo:-))))

Ani ryba, ani rak, provedení docela nedotažený v mnoha detialech, antikorozní úprava = Mazda se vším všudy, u aut az skoro mega hadr v podbězích, vzadu posez jako jna bidýlku, kolena pod bradou, přední sedadla bez vedení, ne ne, CX-7 není tio pravé. V tribece je člověk jkao v obýváčku, natož v lexusu RX350/400.

Jinak ano, značkový servis na Mazdu je doist drahý - jen porovnání:

zadní nárazník SUbaru Legacy 9000, Mazda 3MPS 16500 :-)A to ej o kus menší a navíc to je cena běz těch černých difuzorů :-))
o 18.07.2011, 19:15 | JP
Zdeny: Chtělo by to srovnávat běžný díly, ne běžnej nárazník z Legacy (nebo má SpecB jinej?) s MPS nárazníkem z trojky. Já jsem nepostřehl, že by nás autorizák na 6 stál víc než na jakýkoliv jiný běžný auto střední třídy.
o 18.07.2011, 20:15 | hanzz
Zdeny, zase si vem, kolik ta CX-7 stojí. Logicky to potom nemůže být tak dotažené auto, jak něco, co stojí o několikset tisíc víc. Navíc je to auto původem pro Ameriku. Pravda je, že v interiéru je tolik nedotažeností, až to hezký není. Na druhou stranu to má obstojný motory (i když jenom 4 válce) a hodně dobrý podvozek. A z venku je to hezký auto, akorát jich už jezdí na můj vkus až příliš, je to docela tuctovka... :)

o 18.07.2011, 21:12 | Miky_CZ
RR asi ne

ale DIII bych se vubec nebal, znam spoustu lidi co s tim projeli pul sveta

neco malo sem o tech autech daval dokupy na landroverforu

[ Link ]
o 18.07.2011, 21:15 | CervinVega
ted me dostal tenhle "terenak" :-)

foto k příspěvku  od CervinVega

o 18.07.2011, 21:18 | Miky_CZ
dily u LR, v autorizovanem servise strasne ale zkus se jenom tak pro zajimavost kouknout sem
[ Link ]

na spotrebni veci jako filtry desticky cepy ramena pripadne i ty mechy nejsou uplna palka na to ze vydrzi tak 100000km

dalsi vec je ze pokud te chytne cestovani do vzdalenejsich koutu tak je na to spousta doplnku jak offroad tak expedicnich
o 18.07.2011, 21:23 | Miky_CZ
jeste v neposledni rade bych pripojil strasne fajn komunitu lidi kolem land roveru
o 18.07.2011, 23:24 | ladisv6
a co nejaky pajero, kolem roku 06 s 3.5 benzinem.co jsem cetl na pajero forum tak dobry..
o 19.07.2011, 07:42 | hanzz
Miky_CZ: Díky za odkazy! Včera večer jsem to trochu prolítl a utvrdilo mi to, co jsem si o Discovery tak nějak myslel. Když to jede, tak paráda, ale ta šance, že se něco vykotí je poměrně velká. Zejména člověka důvěrou zrovna moc nenaplní poměrně častá zmínka o porouchaném vzduchovém podvozku, který se během jízdy z ničeho nic vyfoukne a auto se poměrně dramaticky sníží.

Nicméně jsem se o tom autě dozvěděl spoustu věcí, za což jsem rád. Třeba, že u nafty 2,7 by se při výměně rozvodů měla oddělit kastle od podvozku [ Link ] , ale že to šikovní mechanici zvládnou s autem v kuse [ Link ] :)

Každopádně asi ocením spíš jednodušší, ale o to spolehlivější a důvěryhodnější auto.



o 19.07.2011, 16:36 | Zdeny60
Hanzz:

Mazda CX-7:

ráno jsem nestačil reagovat, neb jsem jel na svoji oblíbenou trasu ŠPK - Štětí a zpět (mj, dnes za 7,0/100 se stříbrným souhvězdím:-) ) tak pár slov k ní:

byl to velmi vážný kandidát po P407SW. Chětl jsem benzín, přečetl jsem si dost o 2,3 DISI Turbo a pak jel na obhlídku zánovní bílé CX-7 do HK. Věnoval jsem jí asi hodinu a pak jsem s ní ani nejel - nemělo to smysl.

Spotřeba tohodle motoru v CX-7 je prostě famozní a nechápu, k čemu je kombinace cross-overu a takto koncipovaného motoru. Tam by pasoval dýzl 3,V6, jenže není.

K provedení: stručně - hnus fialovomoderj, ostatně, pro Mazdu řada typicky nedotažených věcí, pro mě asi zásadní mizerná resp. snad žádná antikor. ochrana exponovaných částí (mj, CX-9 je nemlich to smaý v bledě modrým). Např. auta této třídy a ceny majíé snad všechna bez výjimky oplastované blatníky, prahy a nadkolí majíé také plastová. Zde nic z toho. Holý plech, hadr v nadkolí )měl jsem ho a pár autech a vím, jak se pěnkně dokáže nacucnout slanou vodou:-))

Uvnitř: to jsem už psal, ale sedadla bez jakéhokoliv bočního vedení, krátký sedák, plasty na mě působí jakov autě starém asi 10 let. Zadní posez je špatný, vyloženě pro vyšší osoby ne příliš pohodlný, kolena mám pod bradou, jako jsem měl v Sharanu, když jsem ho měl ve frimě před 10 lety. Kufr relativně malý, rozhodně neodpovídající velikosti auta (kde se ale ztratil ten prostor, ví snad jenBůh-prostě zástavba motoru dozadu a vše posunté tím pádem taky dozadu).


V recenzi sice píšou výborné jízdní vlastnosti (to se Mazdám vytknout fakt nedá, všechny modernější modely mají j.v. výborné).

Ale smyslpostrádající kombinace užrané 2,3T a navíc výslovně doporučovaného N98+ benzínu fakt je problematická.

Kdyby tam byl třeba V6 benzínový motor nebo dobrý dýzl, dejme tomu.

Podíval bych se po Foresterovi 2008, sice vyšší cena, ale s 2,5XT to i jede. Ten bych bral já. A nebo tu Tribecu a risknout plynisko.Snad by se to uchladilo, ty púřestavby jsou, ale je jich málo. A komfortem jízdy strčí B9 do kapsy větší machry:-)
o 19.07.2011, 21:01 | hanzz
Zdeny, mne to nemusíš psát, my jednu CX-7 máme v rodině (sice s dýzlem). Je to, přesně jak píšeš, ale já musím opakovat, ať se podíváš do ceníku a potom na auta stejné třídy (ale větší kvality).

Ona ta Tribeca má také několik nedostatků, hlavně ta první generace. A do plynu bych fakt nešel. Buď se musí ta spotřeba respektovat, nebo jít jinam :)
o 08.11.2011, 01:35 | MAX
Můj favorit by bylo to Muráno - motor z 350Z i palubovka.. :o) Já bych to za ty prachy jako průšvih neviděl - naopak, je mi to sympatické, každopádně je jiné a neokoukané, jako ta Tribeca.. 3.5V6 už jede, a variátor je prý taky v pohodě - jen prý není moc dobrý na tahání přívěsů..
A na LPG toho taky jezdí dost..
No a pak něco jako Toyota 4Runner - taky vcelku slušně velké auto s Toyoťáckou výdrží.. U nás jich je málo, takže se moc nevidí.. A můj osobní favorit na trochu exotiky je FJ Cruiser, ale cenově asi jinde.. Muráno se dá pořídit od 200 tisíc..
o 22.08.2014, 13:07 | Vaseck
Já mám strašně rád ty nový RR Evoque. To jsou proste brutální auta. [ Link ] , když koukám na ten výběr nemůžu, i když teda je fakt, že když koukám na ty cenovky tak pláču :D

foto k příspěvku  od Vaseck

o 22.08.2014, 13:54 | DaveF
ještě, že ten google máme....
o 23.08.2014, 08:56 | Chris
mna by zaujimalo co nakoniec hanzz kupil :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4038 sekund.