Navštíveno 12068x

25.07.2011, 22:50 |
Ravo Ahoj,
potřeboval bych urgentně poradit, než budu volat pohotovostní servis.
Mám kotel Protherm Tiger - turbokombík s 45l zásobníkem.
Aktuálně se vypouštěl otopný okruh, protože se instaloval nový radiátor. Po napuštění a odvzdušnění radiátorů kotel nechce naskočit (zapálit) a tím pádem ani nenahřeje TUV.
Háže to opakovaně chybu F1- ztráta plamene. Ani vypínání podle návodu nepomáhá, vždycky to spadne do F1. Hodně to bublá, evidentně je zavzdušněný kotel, ale ten by se měl odzvušnit sám (automat). Myslíte že může mít vypuštění a napuštění otopného okruhu na to vliv?
Plyn je puštěný a vůbec se s ním nic nedělalo.
Prosím, nejde něják jednodušše zjistit o co jde? Jsem laik, ale řekl bych že šikovný. Jeslti jde jen o nějákou blbinu, tak to zkusím dát dohromady, než zaplatím hříšné peníze pohotovostímu výjezdu, kterej sundá kryt a zmáčkne nějákej čudlík.
Díky moc za jakékoliv info, nutně potřebujeme teplou vodu.

26.07.2011, 15:30 |
Ravo Takže vyřešeno, možná se to bude někomu dalšímu co bude řešit něco podobného hodit. Byla to přesně ta blbina jsou jsem čekal :-/
Chyba F1 - ztráta plamene indikuje nejen tuto ztrátu plamene (obvykle uzavřený plyn - stačí otevřít a udělat reset kotle = ON/OFF/ON).
Indikuje i závadu tlaku na OTV - vyskočený bezpečnostní ventil. V manuálu se píše že pokud nejde F1čka odstranit resetem, máš kontaktovat servis.
Ty ale neváháš, sundáš kryt, pak ještě jeden a nahoře je červený čudlík, kterým tento ventil opět natáhneš. A je vyřešeno.
To že tento ventil vyskočil určitě mělo nějáký důvod a proto se tam žene servis (při opakovaném pádu toho ventilu bych ho pravdu volal), nicméně u mě to bylo způsobeno zavzdušněním okruhu OTV a při pokusu o nahřátí TUV se v malém zavzdušněném okruhu hořák-výměník (přes 3cest.ventil je součástí okruhu OTV) vytvořila pára a tlak samozřejmě prudce vylítl nahoru a ventil zareagoval. Stačí odvzdušnit okruh OTV a je to.