Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > STK a stálá 4x4

 o Navštíveno 9696x o
o 24.08.2011, 19:21 | Only_One
Netušíte někdo jak probíhá STK u testu brzd když má člověk stálou 4x4?


o 24.08.2011, 19:26 | /// MiŠeL ///
uplně stejně jak u ostatní vozidel :-) nemáš přece zařazený kvalt když je na válcích ne?
o 24.08.2011, 19:32 | JR
Od toho existuje takova vec jako diferencial ;-)
o 24.08.2011, 19:34 | Only_One
no - jak to skočí nápravou do válců a zapne je to, tak se přes kardany začně točit i náprava co není na válcích a vyskočí jim to.. Tak proto se ptám. Stejně tak když brzdí jedno kolo, brzdí všechny
o 24.08.2011, 19:42 | petis
JR odpoveděl:-)
o 24.08.2011, 19:51 | Pepíno_Honda
neboj, přepnou si to :)
o 24.08.2011, 19:57 | muSlim
Vypolstruj si stenu pred brzdou :-D ako JR
o 24.08.2011, 20:04 | JR
Proste bud klidnej. Nejsi jedinej clovek s 4WD.
o 24.08.2011, 20:15 | Only_One
Tak to jsem teda zvědavej
o 24.08.2011, 20:18 | .mycTD
co je to vlastne za karu?
o 24.08.2011, 20:23 | Only_One
X-type
o 24.08.2011, 20:30 | crestik | Upraveno: 2011-08-24 20:31:32
JR neodpověděl, JR by měl zavolat na nějakou STK, jak různé pohony 4-kolky zkouší válcích 8-)
o 24.08.2011, 20:33 | Only_One
stejně si myslím, že jak to roztočí přenese se to i na nápravu co bude mimo válce a auto vyjede ven chtě nechtě. Není to haldex - je to stálá trvale, Mění se jen poměr síly mezi přední a zadní nápravou
o 24.08.2011, 20:44 | Spity
U vozidel se stálým pohonem 4x4 nelze provést zkouška brzd na válcové zkušebně ... při zajetí do válců a spuštění by mohlo dojít ke škodě jak na válcovce, tak i na autě ... proto se brzdy na vozidlech se stálým pohonem 4x4 zkouší pouze jízdní zkouškou, zaleží jen na technikovi jestli se mu zdá že auto brzdí ;)
o 24.08.2011, 20:44 | hanzz
Řešil jsem to nedávno. Kopíruju sem story, kterou jsem k tomu dal na subaru fórum:


Podělím se o takovou jednu příhodu na STK.

Měl jsem jet poprvé s Outbackem H6 na emise a STK. V manuále jasně píšou, že brzdy lze na válcích zkoušet pouze se zvednutou druhou nápravou, případně na válcích pro obě nápravy. Zavolal jsem na zdejší STK a ptal jsem se jich, jak zkouší brzdy na čtyřkolkách. Odpověděli mi, že klasicky, jako každá jiná auta, čili s jednou nápravou na válcích a druhou na zemi. Poděkoval jsem a volal jsem na STK do vedlejšího města. Tam mi řekli, že čtyřkolky na válce nedávají, ale že se v nich svezou a když to obstojně brzdí, tak to projde. Říkám OK, zítra jsem u vás.

Druhý den tedy přijedu na to STK. U přijímacího okýnka říkám, že jsem volal ohledně té čtyřkolky a že jsem byl domluvený na zkoušce brzd jízdou. Týpek u okýnka na mne divně koukal a potom mi řekl, že si to mám domluvit s tím technikem, co mne bude dělat. Zaplatil jsem, stoupnul jsem si do řady a čekal. Přišel technik, ať si najedu. Najel jsem si na první stanoviště (kanál) a říkám mu, že mám domluvený brzdy bez válců. On něco zamumlal a vlezl do kanálu (symbolicky :)

Když z kanálu vylezl, tak jsem mu to řekl znova. A teď to začalo. Nejdříve on, ale po chvilce všichni přítomní technici (asi 5 kousků) se se mnou pustilo do polemiky na téma čtyřkolky a kontrola brzd na válcích. Argumentoval jsem pokyny z manuálu a tím, že ta čtyřkolka je aktivní a v případě, že nebude mít jedna náprava trakci, tak moment přesune na tu nápravu druhou. Z jejich strany padaly následující perly:

- Na válce dáváme všechno mimo Land Roverů, ty to mají napevno (LOL :).
- Už jsme tu Subaru měli a normálně odjelo.
- Co by se s tím mohlo stát, když se nic nestane ani s oktávkou 4x4?!
- Tak mu vraťte peníze, ať máme klid :)

Nikdo z nich se k tomu včerejšímu telefonátu nehlásil. Debata byla asi 10 minut zacyklená. Už jsem přemýšlel, že budu muset z rukávu vytáhnout "eso" :) ... když v tom jeden z nich tiše odešel do kanceláře, po chvilce se vrátil a v ruce držel decelometr s tím, že mi tím změří účinek brzd a že na ty válce opravdu nemusím. Decelometr namontoval do auta, na dvoře se dvakrát rozjel a dvakrát zabrzdil a bylo vyřešeno.

Nevím, jak řešíte STK vy. Každopádně není důvod si nechat kurvit čtyřkolku, bez ohledu na to, že ta chvilka s tím asi vážně nic neudělá. Případně si vytiskněte tento pokyn z MD [ Link ] - to bylo totiž to moje eso v rukávu :o)

o 24.08.2011, 21:30 | Ravo
Docela by mě zajímalo jak vypadá decelometr, v životě jsem to neviděl (asi bude měřit záporný Gčka, ale jak vypadá stupnice atd).

Jinak co jsem viděl STK, tak měli válce na obě nápravy, každou točili na jinou stranu a o ostatní se postaral diferenciál
o 24.08.2011, 22:52 | AR
hmm dvakrát jsem byl na stk s 4kolkou BMW e34 a valce normálně prošly a to má stály pohon všech kol
o 25.08.2011, 06:53 | Only_One
třeba nebyla tak stálá jak si myslel :-D
o 25.08.2011, 07:40 | radek.613
Nebo jak říkali kucí u píva, že :-D
o 25.08.2011, 09:05 | fotomajkl
xdrive neni staly pohon vsech kol, ne?
o 25.08.2011, 10:07 | AR
fotomajkl Xdrive je u nových bmw toto je stará 5ka a ta má stálý pohon všech.

o_o: dle manuálu je stály jen se podle prokluzu mění poměr. Ale pravděpodobně to mezinápravový diff dokáže zkousnout.
o 25.08.2011, 10:13 | fotomajkl
AR: ja prave myslel ze xdrive u vsech bmw je nahon na zadek a pri prokluzu sepne predek...

pokud plati co pises tak stary xdrive je jako [preve] quattro nebo awd od subaru... co?
o 25.08.2011, 10:20 | AR
fotomajkl: jak jsem psal Xdrive je na nových BMW já mám jen to X
o 25.08.2011, 10:24 | fotomajkl
AR: JA MAM PRAVE QUATTRO V A6 TAKZE STALE A NA STK SEM ZADNE BRZDENI NA PARKINGU NEDELAL A MAM POCIT ZE MERENI PROBEHLO STANDARTNE NA VALCICH...
o 25.08.2011, 10:31 | Only_One | Upraveno: 2011-08-25 10:31:21
Moje kočka když se přezouvala, tak sem zkoušel točit kolama a koukal sem co se dělo a vždycky s jakým koliv kolem se roztáčel kardan a na druhé nápravě kolo. Čímž pádem jakákoliv snaha na těch válcích znamená cestu ven z rigolu
o 25.08.2011, 10:34 | .mycTD | Upraveno: 2011-08-25 10:35:29
ve vzduchu se ti toci obe kola i u predohrabu, takze pri zatezi to muze byt zase jinak.
nevim, ja bych cekal problem akorat u systemu typu panda I 4x4 apod
o 25.08.2011, 10:34 | radek.613
quattro v A6 přeci není stálá - mechanická 4x4.....
o 25.08.2011, 10:49 | hanzz
Quattro s torsenem (čili mimo A3) je stálá 4x4. Stejně tak jako Passat B5 s podélně uloženým motorem je stálá 4x4 s torsenem, ne Haldex, jako Passati po něm :)

Ona ta chvilka na těch válcích té stálé čtyřkolce asi neublíží. Ale výrobce není debil a sichruje se pro případ, že by to na těch válcích někdo přespříliš týral.

Ale když má mít každé STK decelometr, tak proč si nechat aouto kurvit na válcích, že. Navíc mi přijde, že ten mechanik, který se neuživí rukama v servise, jde dělat na STK ... viz ti "odborníci na 4x4", co jsem je potkal já... :)
o 25.08.2011, 10:49 | Only_One | Upraveno: 2011-08-25 10:49:44
Mě se zdá, že si tady trvale pletete pohon 4x4 který ovládá mezinápravová spojka Zapnout vypnout a opravdu natvrdo napevno nevypnutelný pohon co prostě nejde odpojit a je to všechno propojené.
o 25.08.2011, 14:06 | JR
O_O: Propojene to je, ale porad jsou na tom aute 3 diferaky ... kdyz to mas na heveru, nekdo ti podrzi zadni kola a mas danej neutral, tak tema prednima budes zase v pohode tocit.
o 25.08.2011, 18:06 | Zdeny60
Tak hlavně u SUbatu se po tu chvíli trápí viscospojka - proto je výrobcem SUbaru předepsáno použití speciální stolice s jiným režimem (nízké otáčky) a test je časově omezemn.

Jinak pro O_O:

v jednom nejmenovaném městě se STK na SUbaru dělá takto: ráno tam zavoláš, řeknešš, že chceš mluvit s tíma tím technikem, tomu řekneš, hele, nazdar, za chvíli si dojedu pro STK, tak to zařiď. jinými slovy: e,mise se měří na volnoběh (pařáty bych jim urazil, měřit to na místě v červeným:-) , na válce se najede, aby se člověl podíval z jámy na spodek, technik to řekne, OK, brozdy jsou tedy dobrý, rozsviť světla - svítí - nazdar. U vokýnka to zacáluj a měj se:-)

Protokol je nakopírovaný předem - viz únik olejů a poddobný kydy - mám auto suchý jako Saharu:-)

Hlavně prachy. Takhle to jde u aut, co sjou fakt v dobrým stavu. Věřím, že sra*ky, který sotva držej pohromadě, touto STK neprojdou (mi bylo potvrzeno).
o 25.08.2011, 19:04 | Miky_CZ
Hanzz:
- Na válce dáváme všechno mimo Land Roverů, ty to mají napevno (LOL :).

to, ze nedavaji na valce LR je pravda z casti, nedavaji tam freelandery, protoze nekomu pri tom mereni zkurvili viskospojku a onen clovek si to nenechal libit, stk musela zaplatit opravu a na stk se rozeslalo, ze freeckam nemaji merit brzdy na valcich
o 25.08.2011, 20:07 | CervinVega
4x4 se delaji s mezinapravovym diferencialem (nez nej by to auto jednak nezatacelo, druhak by pri prvnim pokusu o "vypaleni" z krizovatky v "rejdu" ulitla poloosa), jedno jak funguje/princip, proto ten test lze udelat... pokud by byla zapnuta uzaverka, auto by vyskocilo ven... jednoduse to lze vyzkouset zatazenim rucky na snehu/pisku, to je uplne ta sama situace (kdyz pominu vetsinou horsi ucinek rucky)... autu se bloknou vsechna 4 kola (pokud je uzamcen stredovy diferak, pokud ma samosvorny, Trosen, visco spojku rizenou pocitacem a pod, cast se rovnez prenese na predni kola)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3089 sekund.