Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Jaký olej pro moje PD

 o Navštíveno 2586x o
o 12.10.2011, 13:19 | Aegis
Ahoj,

mám 1,9 TDI PD, klasicky používám CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40. Ale našel jsem i variantu Sport a Longlife.

- Nemáte někdo zkušenosti, co je pro motor lepší?
- Má cenu přemýšlet o prodlouženém intervalu servisování?
Díky


o 12.10.2011, 13:20 | Aegis
o 12.10.2011, 13:29 | Dragster
jestli ho tam prodlouženej nemáš, tak proč na něj přecházet, dávej tam jednou ročně nebo po 15tkm, to co používáš teď a nic neřeš.
o 12.10.2011, 13:38 | Aegis
no nemám, používám normálně 15t/1rok EDGE TURBO DIESEL 5W40. Ale myšlenka byla taková, že bych buď jednou za 15t ušetřil výměnu oleje a nebo bych mu dával něco lepšího...
o 12.10.2011, 13:45 | Lukasino
Lepsi udelas, kdyz to vymenis casteji ;o)
o 12.10.2011, 14:12 | Ravo
Souhlas se Dragsterem

Většina lidí co mají prodloužený intervaly Longlife přechází na klasických 15tis km/rok. Pro motor je lepší mu měnit olej častěji - zvlášť pokud jsou víc zatížený studenými starty a krátkými trasami.
I já si překodoval motor z QG1 na QG2 (mám octu..)
o 12.10.2011, 14:13 | Ravo | Upraveno: 2011-10-12 14:22:52
Něco málo ze škoda fora:
Obecná pravidla použití motorových olejů norem VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00 pro dieselové motory koncernu Volkswagen.


Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00
Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00


- pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek.
Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!).

-pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně).

- pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!!

- pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem.

-pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit.

Jaký máte výměnný interval QG zjistíte ze servisní knížky , kde je na nalepovací štítek s PR-čísly . Pokud k vozu nemáte servisní knížku, měla by být čísla i v kufru auta na podlaze. Vlevo dole je nápis QG0, QG1 nebo QG2.

Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi
- zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01 ACEA : A5/B5, jiné oleje nejsou dovolené!!
o 12.10.2011, 15:28 | PlusOne | Upraveno: 2011-10-12 15:36:27
Longlife není "něco lepšího", je to něco úplně jinýho, a pokud už na "klasickej" olej jezdíš, a předpokládám, že to tvoje PDčko něco najeto mít bude, rozhodně bych na longlife nepřecházel.
Osobně používám do PD 1.9 TDi 96 kW AFN Valvoline DuraBlend 5W40, měním po deseti tisících, a spokojenost největší - a to najezdím 2-2.500 měsíčně, takže měním i třikrát do roka...
o 12.10.2011, 15:37 | Aegis
No najeto 111t, takže na danou motorizaci je to ještě nic.

A nějaké postřehy na ten sport olej?
o 12.10.2011, 16:04 | thepyroman
mam taky PD, olej menim kazdejch 10 000km, precejenom to je par korun, tim ze ho budu menit po 15 000km moc neusetrim a kratsim intervalem motoru jen ulehcim...
o 12.10.2011, 16:09 | Tuner#2
Tak, tak, obyč kvalitní olej a měnit raději dřív než pozdě a vždy s novým kvalitním filtrem nejlépe MANN.
o 12.10.2011, 19:30 | jura.j
no já leju magnatec 5w40 a měním po roku , tj po cca 1500 - 2000km , mám rád svůj motůrek :o)
o 12.10.2011, 23:40 | Drtič
Na mojí galaxyne PD musí splňovat specifikaci 505.01.

A není lepší tam dat to, co předepisuje výrobce a máš klid?
o 13.10.2011, 08:33 | Aegis
No asi to tak dopadne :-)
o 13.10.2011, 09:09 | Ravo
Samozřejmě že je nutné dodržet specifikaci oleje od výrobce.
Nicméně pokud si můžeš vybrat jeslti tam lít častěji levnější "neLongLife" olej (pevných 15tis nebo i míň, když si to sám po každé výměně nastavíš VAGem (nebo budeš sledovat tachometr jako za starých dob Š105)), nebo lít draží LongLife olej až si auto řekne (většinou po delší době než 15tis), tak je volba jasná.

Samozřejmě můžeš si sám měnit olej dřív než si řekne WIV a lít tam drahej longlife olej, ale je to zbytečný, stejnou práci při kratších intervalech splní i levnější nelonglife olej (samozřejmě podle specifikace VW normy pro daný motor).

To že si překoduješ QG1 na QG2 (jenom zde lze přejít z LongLife na normální intervaly, viz můj předchozí příspěvek) ti jen ulehčí hlídání termínu výměny
o 13.10.2011, 15:34 | Aegis
Díky za info o oleji a tím bych to asi uzavřel. Ale než bych zakládal nové vlákno, nevíte někdo kde by se dala sehnat soupiska náhradních dílů pro velý servis (po 120t) Skoda F1 RS 1,9 PD?

o 13.10.2011, 15:35 | Aegis
Protože za kompletní sevis ve Škodě nedám 2Ot, které mně napočítali.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4085 sekund.