Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Exot svíčky NGK help

 o Navštíveno 6848x o
o 21.10.2011, 22:00 | Area51
Ahoj, sháním exotické=staré svíčky do veterána. Doneslo se ke mě, že by ještě stále mělo mít něco v nabídce NGK, ale už ne v oficiálních ceníkách.

Máte někdo možnost se NGK kouknout do skladu, kontaktovat tam někoho atd atd... ? Prý by snad nějaké měly být v Evropě, někde v Holandsku.

Jedná o svíčky o rozměrech:

Závit by měl mít průměr 17mm (šuplera ukazuje 17,7mm)
matice je klíč velikosti 21mm
celá svíčka je dlouhá cca 68mm

POZOR JE TO PRO DVOUTAKT

Potřeboval bych minimílně 4ks, ale čím víc tím líp :)
Pro ilustraci příkládám foto něčeho podobného.
Díky moc za každej nápad a radu.
A51

P.S. Ano je to pro Aero 30 :-D

foto k příspěvku  od Area51



o 21.10.2011, 22:13 | Area51
Oprava jak tak na to koukám, tak ty svíčky budou spíš 18mm průměr :)
o 21.10.2011, 22:19 | Area51
Pak jsem tu našel ještě nějaký oznáčený starých svíček, které se použivali. Řekne to něco někomu?

Bosch nebo Pal 18/145, KLG K2, Champion 18
o 21.10.2011, 22:25 | tappaja
o 21.10.2011, 22:33 | Lukasino
co zkusit poptat u prodejce?
[ Link ]

tappe, akorat ta Tvoje nema zavit na kontakt :(
o 21.10.2011, 22:37 | tappaja
To je tam prece nasroubovany, zavit tam bude. Ale nevim jakou ma teplotu ta svice, ale proste se tenhle rozmer koupit da.
o 21.10.2011, 22:55 | Area51
tappaja: Dikec, na ebay jsem zapomněl. No a teplota svíce je problém... Vůbec nevím co by tam mělo být, to je jedna věc a druhá věc je, že absolutně nevím co to znamená teplá nebo studená svíčka :-D

Pak taky pozor, je velkej rozdíl svíčka pro dvoutakt a pro čtyřtakt.

Lukasino: Závit tam je, odšroubuješ ten bazmecht a pod nim je závit
o 21.10.2011, 22:57 | Lukasino
Tap, Area: Tak to se omlouvam, tohle neznam :o)
o 21.10.2011, 23:05 | tappaja
[ Link ]
[ Link ]

nerek bych, ze bude nejakej zasadni rozdil mezi svici pro dvoutakt nebo ctyrtakt.
o 21.10.2011, 23:08 | tappaja
Tohle by mohlo byt zajimavy pro tebe
[ Link ]

Old part number New part number Notes
7, 7COM D14 18mm thread
8, 8COM D16 18mm thread
16, 17, K9 D9 18mm thread
o 21.10.2011, 23:10 | bartosek
Snad ti to trochu
pomůže

zapalovací svíčky

Základní popis

Svíčka je potřeba pro zapálení směsi benzinu a vzduchu v motoru. Jelikož pří podpálení směsi dojde k hoření, tak se prudce zvýší teplota okolí a svíčky. Svíčka tyto obrovské teploty musí snášet.
Části svíčky

• Izolátor: Odděluje elektrodu od okolní železné konstrukce, aby mezi elektrodou a železnou konstrukcí neprobíhaly výboje. Správně mají výboje probíhat mezi elektrodami. Je keramický.
• Elektrody: Probíhají mezi nimi elektrické výboje, které podpálí směs.
Tepelná hodnota svíčky

• Tepelná hodnota (tepelná tvrdost) je poměrně dosti důležitá vlastnost svíčky.
• Protože je za provozu svíčka velmi rozžhavená (předvším ta část, která je v motoru) i na 1000°C, tak se z ní musí odvádět teplo, protože pokud by byla příliš rozžhavená, tak by došlo k podpálení směsi v motoru ještě přes výbojem. Říká se tomu samozápal.
Teplot se odvádí přes keramický izolátor na druhou stranu svíčky (na tu, která je venku). A tepelná hodnota určuje, jak moc bude část svíčky v motoru horká a jak dobře chlazená.
• Když je svíčka příliš teplá (měkká), tak se na ní spálí velká část paliva a svíčka nezůstane od uhlíku a od oleje. Ovšem tím, že je horká, tak může docházet k samozápalům.
• Studená (tvrdá) svíčka sice odvádí hodně tepla, ale zase se naní usazuje uhlík a nespálené zbytky paliva a to způsobuje horší startování a pozdějí svíčka už neháže jiskry, protože je vrstva usazenin tak velká, že vyzkratuje elektrodu s železným obalem, anebo brání přeskočení jiskry.
• Odvádění tepla určuje délka keramického izolátoru. Čím je izolátor delší, tím hůř se teplo odvádí, tím teplejší (měkčí) je svíčka. Čím kratší, tím se teplo lépe odvádí, tím je svíčka studenější (tvrdší).

Shrnutí:
- Tvrdá svíčka = studená svíčka = svíčka s vysokou tepelnou hodnotou
- Měkká svíčka = teplá svíčka = svíčka s nízkou tepelnou hodnotou

• Vždy je asi nejlepší ten střed, což jsou v aktuálním značení svíček svíčky např. Brisk N15, N17; nebo jejich alternativy např. u výrobců svíček NGK (viz. převodová tabulka svíček).

Převodní tabulka mezi starým a novým značením svíček PAL— Staré Nové
studená N9 N14
studenější N8 N15
teplejší N7 N17
teplá N5 N19

Převodní tabulka mezi svíčkami od různých výrobců— PAL – staré BRISK, PAL – nové NGK KLG BOSH
studená N9 N14 B8HS, B8HV F100 W3A, W3AC, W4A, W4AC
studenější N8 N15 B7HS F80 W5A, W5AC
teplejší N7 N17 B6HS F75 W7A, W7AC
teplá N5 N19 B4H, B5HS F20, F50, F70 W8A, W8AC, W9A

Značení svíček PAL, BRISK

• příklad: NR15YC
• První písmeno: Rozměr pouzdra, možné hodnoty jsou A B D G H L F J K N P U.
• Druhé písmeno: Nemusí se vyskytovat, označuje přítomnost odrušovacího odporu ve svíčce. Možné hodnoty: nic, R (s odrušovacím odporem), X (s odporem proti opalu elektrod).
• Nějaké číslice: Určují tepelnou hodnotu. Viz, tabulka výše. • První písmeno za číslem: Určuje typ jiskřiště. Možné hodnoty: Y (vysunuté jiskřiště), nic (nevysunuté jiskřiště), X (1 pomocná elektroda ), Z (2 pomocné elektrody), T (3 vnější elektrody), TX (1 pomocná elektroda a 3 vnější elektrody).
• Druhé písmeno za číslem: Určuje typ elektrod. Možné hodnoty: nic (střední elektroda ze slitiny a niklu), C(střední elktroda s měděným jádrem), S (stříbrná elektroda), P (třední elektroda z platiny), PP (střední i horní elektroda z platiny).
o 21.10.2011, 23:17 | bartosek
[ Link ]

Pokusím se to vysvětlit:Jelikož teplá svíčka znamená asi pro každého něco jiného a je to drobet zavadějící výraz,musím do toho namotat palivovou směs.Svíčka je touto směsí polévána než ji svou jiskrou zapalí.Měla by dokázat po nějakém čase chodu motoru tuto směs dokonale spálit a sebe tím tak vyčistit pro každé další polití,aby uvnitř sebe sama důsledkem stálého namáčení nedocházelo k jejímu poškození prošlehnutím izolátoru.Tak se pro každý typ motoru musí najít ta správná.Vždy se u svíčky bavíme o teplotě a rozpálení jejího jiskřiště,které je neustálým opakovaným procesem rozžhavováno jiskrou a obléváno benzínem.Pokud toto jiskřiště se příliš rozžhavuje,začne motor trpět samozápaly.Palivo začne chytat předčasně,motor se začne přehřívat a může se poškodit.Pokud je jiskřiště málo horké,začne se zasírat.Svíčka začne špatně zapalovat a odkráčí do věčných lovišť.U svíček Brisk jsou tepelná značení od velkých čísel k malým.U svíček NGK od malých k velkým.Budeme se bavit jen o prvním čísle za písmeny.Čím vyšší je číslo u NGK a nižší u Brisk,tím je svíčka teplejší.To ale znamená pravý opak toho co si pod tím mnozí představují.Teplejší svíčka je v hodně velkejch uvozovkách vlastně na svém jiskřišti studenější,neboť dokáže odvádět přebytečné teplo do svého telíčka a tak rozpálené jiskřiště nezapaluje směs předčasně.Používá se tam kde je motor vystavovám minimum sajrajtu a maximálním teplotám při vysokých otáčkách,kdy není potřeba bát se o její ulití ale o přehřátí jiskřiště vysokými okolními teplotami.-Studená tedy-(u NGK nižší číslo,u Brisk vyšší číslo),je svíčkou která se naopak používá u motorů které mají běhat v zimně často na sytič,nebo tam kde je potřeba aby závodní motor dokázal jet i pomalu.Tyto svíčky jsou bohatostí směsy a malé okolní teploty v daný okamžik vystavovány velkému zalévání směsí a aby byly schopny se nezasírat,jejich zápalový žár neuniká tolik do těla svíčky a zůstává na jiskřišti,kde pomáhá dovysušovat to mokro....Ty jsi se ptal zda Ti svíčka 17 oproti patřící 14 v provedení Brisk může něco udělat? Ano může.Tvůrci Tvého motoru přišli na to,že Tvůj spalovací prostor produkuje dostatek tepla na to,aby se svíčka sama vyčistila a proto není nutné mu dávat studenou svíčku,která má velmi žhavé jiskřiště.U svíček jde tedy o jejich schopnost se vypálit do cihlova,ale nerozpálit se na jiskřišti tak,aby předčasně zapalovaly směs jako žhavící svíčka u dieslu. STUDENÁ SVÍČKA MÁ ŽHAVĚJŠÍ JISKŘIŠTĚ-TEPLÁ NAOPAK ŽHAVOST ODVÁDÍ DO SEBE A JISKŘIŠTĚ TAK ODOLÁVÁ ŽÁRÚM OD OKOLÍ ABY NEZAPALOVALA SMĚS PŘEDČASNĚ.(PS:CHcešli lítat na 1plnej-dej teplejší svíčku.Budeš jezdit v zimě a pomalinku-dej svíčku studenější)
o 21.10.2011, 23:19 | Area51
Wow, díky kluci. To jsem nečekal :) To mám na dnešní večer co studovat :)
o 21.10.2011, 23:53 | Area51
bartosek: "" Ty jsi se ptal zda Ti svíčka 17 oproti patřící 14 v provedení Brisk může něco udělat?""
Já se ale bavil o průměrech závitu :-D Problem byl v tom, že jsem rychhleji napsal než si ověřil :-D A že když šuplera ukazuje 17,75mm tak to bude závit spíš M18 než M17 :-D

Lukasino: Poptal jsem to u NGK a u BRISK, tak uvidíme jestli se někdo ozve :)

Ještě jednou dík a každé další nápady a postřehy jsou vítány :)

Ještě jednou roměry, pro jistotu :)
Závit je M18x1,5
pracovní hloubka je 22-25mm nevím kam až se měří, 25mm je to od dosedací plochy tesnění až po konec vnější elektrody
délka je těch cca 68 mm

Ad teplota, jestliže jsem to po přečtení všech těch článků pochopil správně, tak je pro mě vhodnější teplejší svíčka a to protože se jedná o nízkootáčkový motor(výkon je v cca 3500ot/min), který bude spíše do města a na delší klidné trasy, žádné zavodění nebo přeplňování turbem:) Teď je otázka jak moc teplá, ale předpokládám, že když to bude někde kolem středu tak to bude OK.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4084 sekund.