
Navštíveno 3487x

Zdravím, mám problém s Feldou, který je celkem známý - cuká. Je to motor 1.3 50KW BMM (tuším že se to takhle označuje, ve feliciích se nevyznám). Cukání probíhá tak, že sešlápnu pedál plynu a v určitém úhlu sešlápnutí to cuká. Dělá to kolem cca 2000ot/min ale občas i výš. Řekl bych, že to může být škrtící klapka, jenže nevím co s tím. Další věc, která s tím možná souvisí je to, že nefunguje ukazatel teploty oleje - je možné že je v řiti teplotní čidlo? Může to být taky souvislost s tím cukáním?
Hlavní co mě zajímá je to, co udělat s tou klapkou? Dá se to udělat doma? Na tu klapku sem čuměl a netuším jak bych jí dostal dolů. POpř. na kolik by vyšla cca oprava? Ať mám představu, než to pichnu do servisu :-))
Nebijte mě za tyhle dotazy, v životě sem filcku neměl, mám jí jen do práce (jezdím v noci na kšefty). Taky sem čuměl na jiné weby ale nenašel sem co sem hledal. Díky za rady chlapi...
u mě cukaní vyřešila výměna palivového a vzduchového filtru .... ale auto cukalo tak nad 2500ot pořád a za studena se i trochu přidušovalo ...
když jsem měl feldu, tak mi taky takhle divně poskakovala, jednou jo jednou ne ale stávalo se pak celkem pravidelně ... byla KO nějaká hadička u sání

30.10.2011, 22:30 |
Ravo zkusit vyčistit klapku (váhu vzduchu), pak udělat základní nastavení. Pokud to nepomůže, tak zkusit jinou.
Vzhledem k tomu, že netušíš jak ji sundat ti doporučují návštěvu servisu určitě.
P.S. - nevím o tom, že by felda měla ukazatel teploty oleje. Asi sis to spletl s teplotou vody. To že neukazuje může být nepodstatná i zásadní závada. Buď čidlo vody v háji a vše ostatní je ok (nepodstatná závada = jen nevidíš teplotu vody). Nebo ti nezavírá termostat a máš pořád studenou vodu (pokud jedeš krátkou trasu teď v chladnu).
Ohledně webu doporučuji feliciaweb.cz, tak najdeš ve foru spoustu informaci.
jo to byl ždibíček přehmat, samo že teplota vody.. Zkusím tam mrknout, díky.
Na druhou stranu ale nejsem blbec, klapku sem si čistil i na Mazdě ale jde o to, že ve Škoda motorech se nevyznám ani ho*no a zas vyhazovat prachy za to že tam nekde povolí dva šrůbky a přeleští to hadrem...
Tak dneska sem se na to mrkl by myself. Oddělal sem víčko rozdělovače a ejhle.. Opálené kontakty. Cesta pro druhé víčko 10min, osazeno, dáno zpět a už je pokoj.
Nejlepší je, že to na Feldě může dělat cokoliv, v životě by mě nenapadlo, že zrovna u mě, smolaře, to bude položka za stovku :D
Teď mám takový další skvělý problém, baterka se nenabíjí - buď je mrtvá, nebo je alternátor na prd. Dycky to drží cca 3-4 dny poté, co ji nabiju na nabíječce, a pak se to prostě nedobíjí. Takže mě napadlo - koupit novou baterku + tam dát altík 70A. Uchycení by mělo sedět a na výměně altíku nevidím nic složitýho. Těžko říct co ten problém dělá, ale pokud vím, tak altík 55A není moc stavěný na denní svícení a takhle nemůžu mít zapnutý ani rádio :-/
Nebo jestli není spíš lepší první vyměnit alternátor a pak zkusit, jestli baterka je ještě OK nebo ne..

03.11.2011, 12:51 |
Ravo vyměň ten altík, na muziku se ti bude hodit, že máš silnější ;)
Takže nahoď tam toho Bosche, ty slabý PAL docela odcházely
Altík 55Ah je plně dostatečný jak na denní svícení, tak na cokoli jiného, krom jakékoli X kW nefabrické hudby :-D :-D :-D
zmerit napeti na baterce pri bezicim motoru, kdyz neni baterka uplne mrtva tak by tam mela regulace drzet kolem 14V... pokud tam nameris vic jak o pul voltu min tak to blbe dobiji... KO altik nebo jeho regulace (u felicie uz bude asi soucasti altiku)

03.11.2011, 15:13 |
Jozzo assassin: tak to asi je každá regulace mrtvá,protože 14V tam stálých nebude nikdy

03.11.2011, 15:32 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-11-03 15:33:08
Jozzo: A proč by nebylo? Mezi 13,8 - 14,2V mě lítají všechny auta...
U Feldy klasika a bude KO nějaká dioda nebo víc na můstku a pak se baterka při chcíplém autu prostě vybíjí. Řešil jsem to zrovna před měsícem na autě přítelkyně, výhoda je, že strejda ty altíky umí udělat takže jsem ho jen vyndal a přivezl druhý den opravený...
Tak altík vyměněn a zatím good. Alternátor byla 70ka a zrepasovaná. Problém byl způsoben i tím, že sem zatím jel na delší trasu jen jednou a jinak jezdím kratší trasy. Každopádně je Felda konečně v klidu.