
Navštíveno 3981x

Dnes jsem jel na audineci k jistému prodejci na shlédnutí LEXUS IS 250 (tedy 6ti válec, 153kW). Inzerát sliboval auto v top stavu a v top výbavě. To druhé, bych řekl, je pravda.
Horší je to s tím prvním, ale k tomu později.
Předně - Lexus by měl nahradit jedno z mých současných SUbaru (potažmo nějaký jiný vůz by měl nahradit jedno z mých dvou SUbaru). Jelikož Lexus mě zaujal jednak recenzemi, jednak pověstmi o kvalitě zpracování a spolehlivostí, jel jsem se na pas blind na jednu IS250 mrknout. Vážil jsem tedy cestu 120+120km, po ruce svoji věrnou soudkyni v podobě manželky, která mi zatím vždy dobře poradila ve všem, když jsem se nebyl schopenk něčemu rozhodnout, ať to bylo hifi, či foto či auto a pod.
Tak k autu: r.v. 2006, na tacho 110.000km. Dovoz I, serviska "nějaká" k autu je, nějaké záznamy taky jsou,m dokonce od dvuo servisů. Poslední zázna,m z 2/2010 a stavu asi 96000km, na kapotě je zespod štítek o doporučené výměně oleje až letos v listopadu ve 110.000km.
V motoru bylo oleje v půlumezi ryskami.
Zvenku auto vypadá malé. Ale zdání klame, když u něj člověk stojí na dva kroky, je to docela macatý kousek, takový robustní. Uvnitř je zřetelně menší, než Legacy, se kterým mohu srovnat. Dle tabulek je stejně velké jako BMW 3er či MB Cklasse. Je to také počítaný konkurent proti těmto dvěma autům - vyhledáno na webu.
Auto zvenku nese nějaké ty "nedostatkyů, např. lehce prasklý lak na pravém zadním rohu nárazníku, přední kapota či spojler byly asi sundány, protože nenavazují zcela přesně na světla, ale to je detail, protože jednak dovozce garantuje, že tloušťkoměr neukázakl nic podezřelého a jednak auto dojelo po ose a tady se údajně nic nedělalo. To je ale věc, kterou zatím nemohu potvdit, nebyl čas. Zespod výfuk velice zachovalý, ještě dokonce místy lesklý, taktéž brzdiče, kotouče asi po výměně,m protože neměly ani hranu.
Uvnitř místa asi jako v Oktávce I, bohužel vzadu nelze zasunout nohy pod přední sedák a to je celkem mínus, pokud by se jezdilove 4. Ale když seděla za volantem manželka, tak i já (186cm) jsem mlě místa nadbytek. Sedadla vpředu jse vysoce pohodlná a řeknu - mně teda sedla! Ani měká, ani tvrdá, výborné vedení, ventilovaná i vyhřívaná, nastavitelná všemožným způsobem včetně polohy a vydutí bederní opěry. paměti pro obě přední sedadla.
Palubovka je prostě zcela jinde, neý zatím mnou viděné vozy - od BMW všech tříd, přes Audi, Subaru, koncerny, francouze... TOHLE JE PROSTĚ NĚCO, CO VYMYSLEL ČLOVĚK S MOZKEM NA SVÉM MÍSTĚ!
Elegance, funkčnost, informativnost,grafika - no propstě dle mého gusta. Jen drobnou výtku - není to pro lidi, co potřebují brýle nablízko, jako já - tápal jsem, protože ovladačů ( a zdvojených) je celkem dost, řada věcí se ovládá přes displej a například údaje PC sjou relativně miniaturní. Budíky nádherné a z fotek to vůbec tak nevypadá. Volant elektricky stavitelný ve všech směrech, zrcátka sklopná a nastavitelná dle paměti po zařazení zpátečky. Jako noblesní vychytávku beru prediktivní ukazování trajektorie při couvání na precizně zobrazujícm LCD panelu, s naprosot ostrou a brilantní kresbou a měřením vzdálenosti. Natočení kol kreslí trajektorii pohybu v daném oamžikua znázorňuje prostor, kam autio bude zatáčet, takže do města do mezer super funkce! zde dávam 1*!!!
Motor: startujeme, předtím jsem ověřil haldinu oleje v motoru, jinak nic víc, motor je zcela zakrytovaný. A zde přichází velké zklamání - je citelně slyšet nějaký ventil z prvé řady válců a to i po ohřátí. Tomě mrzí, jinak jel Lex domů. Nicméne, když jsem vážili cestu, jedem na test drive. napřed jel prodejce, pak asi 15 km já, na víc užnezbyl čas.
Stručně - Lexus IS 250 je zatím nejlepší auto, které jsem kdy mol řídit, včetně všech BMW, Audi, a výše uvedeného, včetně SUbaru všech typů, včetně Imprezy. To, co uvádí internet - tedy klid, pohodlí a komfort je spněno absolutně bez ztráty bodu - přes sportovní natuel auta jde o naprosto komfortní limuzínu s e sportovním charakterem - sice tovypadá jako protimluv, ale je to tka. Extremně strmé a přesné řízení, nepřeosilovan s jasně degresivním charakterem )tedy za vyšší rychlostiu tuhne), excelentně fungující brzdy a bez nadsázky skvělý projev pohonného soustrojí. Ačkoliv jsem měl obavy, protože jeden test, co jsem narychlu studoval před odjezdem, mluví zcela s despektem o naprosoto "tragické" funkci 6°automatu, jež zcela degeneruje ostatní vlastnosti auta, pomalu řadí, nereaguje na změny polohy plynového pedálu ařad jiných napsaných negativ -NIC Z TOHO NENÍ PRAVDA ANI TROCHU. tato převodovka v tomto konkretním vozu, navíc ovládánaá pdály pod volantem, řadí rychle, bez sebemenšího zaváhání, škubánía jiných váhání, to jsem stačil za těch 15km poznat. Výkon motoru je papírově "pouze" 153kW, ovšem pocit z jízdy je skoro stejný jako od mého 3,0R Subaru (které je možná o fousek těžší). Ale jde o velice kultivovaný a hlavěn priužný pohon a po pravdě, ani ne moc hladový - po všech nabázích - víme, jak se auto předvádí - byla spotřreba na PP před testem 10,3l/100km. Motor jde velice ochotně do otáček, fakt jsem valil oči, jak 210H dokáže s automatem parádně jet.
Možná to vypadá, jako že jsem se do něj "zbláznil", ale propstě Lexus je JINÁ LIGA. Tohle není prostě denní tuctiovka, tohle je dotažené pro pohodlné a rychlé cestování se vší parádou. Já vlastně nevím, co bych autu vytknul - snad jen to, že tempomat neukazuje, že je sice aktivovaný, ale i zanutý cruise, chybí mi ukazatel druhého stavu. A pak malý kufr, jenže omlouvá ho to, že jde auto hlavně pro dva cestující a tím pádem se vejde vše, co by člověk potřeboval na dovolenou ve dvou. Lyže nejsou problém, je tam otvor a sedadla jsou navíc myslím i sklopná, ale to jsem si nevšimnul přesně.
Za jídzy je v kabině totální ticho, do 90-100km/h neslyší člověk ani motor, ani vzduch, prostě klid - ani od kol nic neproniká, rázy např. pořes příčné nerovnosti jsou silně zatlumené (kdeže je Pasát čo Oktávka??)
Takže - co se týká ventilu či onoho klepání - je domluveno, že se zajede do HK na servios a tam se dostane rozhřešení. Pak se uvidí, co dál. Já tedy odjížděl s anprosto pozitivním dojmem a vím, že IS250 v této knfiguraci by mě jistě neuráželo. Jen musím nastudovat dostupné materiály, obvolat servisy, aby se například nezjistilo, že motor trpína vačky, jejímž důsledekm je onen zvukový projev. Pak zdali se dají sehnat běžné ND, jako brudy, tlumiče, čepy, a td a za koli, výměna oleje v automatu - kdo kde a za kolik kdy se má dělat, prpstě jak se o auto starat...
Pánové, kdo chce fakt netuctové auto, LEXUS by mohl být ta pravá volba. To myslím zcela vážně, neřeším, zdali má zrychlení o 0,6s menšín, než konkurence, nebo je o 15mm kratší. prostě tohle nehraje roli. Důležité je vyznění celku a to je opravdu maximální.
PS: jakpak by na tom byla např. GS430?? Ta bude jistě o něco výše. I cenově, bohužel...

09.11.2011, 21:08 |
mourl Jop občas mám možnost se svézt ve strejcovi GS300 a to je prostě auto uplně jiná třída..Nedá se srovnat se škodověnkou to fakt ne...Ticho,vychytávky a ten Japonskej V6 je prostě symfonie :-)))

09.11.2011, 22:04 |
hanzz AMC Chrudim? Mám dojem, že jsme ti tu na základě tvých požadavků Lexus doporučovali už před lety :)

09.11.2011, 22:07 |
Robo Kamarád má ISF,co k tomu dodat,snad že se v ničem lepším asi neprojedu:)

Hehe, vidis a to tady s Nismem doporucujeme Lexuse a nikdo nikdy nechce :o)
Lexus je opravdu kus poctiveho auta a co se bezneho servisu tyka, je dokonce levnejsi jak BMW (aktualni LS v ofiko Lexusu vs. tehdy aktualni 5er u Krotila).
Dilu bych se absolutne nebal, zas takovy exot to neni ;)

09.11.2011, 22:57 |
MaxxT Mam doma presne tohoto Lexuse, akorat v nafte a vcera jsem koupil bmw 325d, 2009. Co muzu rict, tak Lexus ma par neduh ktere jsou u me proste neodstranitelne a proto to auto prodam.
1) Servis - kdyz pominu ceny nahradnich dilu (turbo 85tisic, EGR 12 000, vstriky 60 000) atd.. je to preci Lexus a za srandu se plati (ja to zaplatil fest :-)) ), tak je to to, ze to proste nikdo tady neumi poradne opravovat (jak v Plzni byvalej Lexus) tak v Praze, musel jsem jezdit do Nemecka do Regenu
2) po dobu roku co jsem to mel, jsem mel 3x problem se s dostanim do auta, pokud auto zamknes auto a odemknes ho pak pomoci klice, tak proste houka a neudelas nic (i kdyz jsem tam mel uplne new baterky v obou ovladacich, tak se nedeaktivoval), musel jsem hodinu u toho auta skoro behat, strkat klicky kolem palubky a stejne to spis byla nahoda
3) naprosto nepochopitelne, proc do dnes neni u nafty automat
4) nafta jede lip nez benzin a nechapu, proc tak vyborny motor jako je v IS350 nedelaji pro Evropu?? to jde uplne mimo mne, myslim, ze by to tady bylo nejprodavanejsi motorizace
5) neni ochrana lista na dverich, sice to vypada krasne, ale pokud je to mestske auto, tak clovek docela trpi, mam asi 6 doliku ve dverich
6) nesklopne sedacky a maly prostor na zadnich sedadlech (ale tak to neni pro me takovej problem)
Kdyz to sectu pro a proti, tak podvozkove je Lexus o fous dal, nez BMW. BMW je o sto kroku pred Lexusem s vyberem motorizace a vybavy. Co se tyce kravalu pri ruznych rychlostech, tak vzdy o kousek lepe na tom je Lexus.
Kdyz to sectu, nechtel jsem BMW, kvuli tomu ze tech aut tady jezdi moc, ale koupil jsem si BMW, protoze tady ho lidi umi lepe servisovat nez Lexus. Pokud hodne jezdis, nekupuj si ho, protoze servis budes delat tezko. :-)
MaxxT:
tak s tím dýzlem to bude stejné u všech značek a neděle si iluze, že BMW "d" se toto vyhne. Nevyhne, protože jak turbo, tak EGR tak vstřiky prostě v dnešní době sjou holt silně rizikovou položkou a u každé značky to přijde, jen někde dříve. A cenově to bude hodně podobné, to jsem si ověřil, když jsem se před lety vozil v naftě a uvažoval, že bych pokračoval s naftovým S-MAxem.
Problém s elektronikou - to je po pravdě to, čeho se bojí nejvíc, protože Lexus je tím doslova narvaný a tím pádem pravděpodobnost poruchy, kterou těžko odstraní jiný, než značkový servis kvli ND, prudce roste.
Dveře - to není vina auta, to je věc debilních arognantních hovad, kteří se chovají jako dobytek a sám jsem na vlastní oči viděl, jak dement se sežranou 105 praštil několikrát do dveří vedle stojícího uata, protože t byl prpstě idiot, kterému jsem se musel hodně držet, abych nezmasíroval frasnu...
Sklopné sedačky - no, to je určitě handicap, ale pro mě by to nebyl problém, protože v každém případě by mi doma zůsatl jeden kombík. A na lyže bych stjěn jezdil dál s 4x4. A co se týká vábavy - já fakt nenacházím nic, co bych si v autě ještě mohl přát navíc, spíše to vidím tak, že řadu z toho nepoužiju (k čemu je mi v autě DVD?? Snad jen pro mapy k navigaci, jiný smysl fakt nevidím).
Servis - to je jediný sporný okamžik který mě nutí silně zvažovat, protože ŠPK Praha je 250km a na to nemám čas a de facto by se mi za toa ni nechtělo platit, jinak nevěřím, že Toyota dokáže řešit běžné potíže různých elektronických systému (ani Brno ani Olomouc, dnes tam zavolá,, co mi řeknou, možná Hradec Kr....) Běžný servis zvládne kde kdo - oleji počínaje, díly odvozku konče, v tom problém asi nebude.
Mj. neví nědko zdali tato V6 má řetěz či řemen? Proto po koupi bych nechal udělat stejně všechny běžné úkony - oleje, filtry, rozvody...

10.11.2011, 08:08 |
MaxxT | Upraveno: 2011-11-10 08:10:03
Zdeny: Proste bude pripraveny, ze cokoli je mimo nad bezny servis (brzdy a filtry), je proste 1000 euro a vice...:-) treba lambdasondy, ktere se tam casto resi, tusim ze jsou tam dokonce tri.
Je tam reteze, lexus ho ma na vsem, meni se v podstate az kdyz je slyset, coz u tehle motoru je cca 350 tis km..
ps. benzinova zalezitost je urcite lepsi (jednodussi) nez diesel, ja ujedu hodne moc km rocne a rozdil na spotrebe je obrovsky a kdyz jedu cca o 100 kc levneji na 100km, tak kdyz to sectu, tak jsem vzdy levneji i kdyz bych delal vetsi servis.
BTW. :-) pokud budes mit extra problem neresitelny s autem, tak vim, kde to vzdy odstrani. Sice si budes muset udelat vylet do Italie, ale bude to jistota. :-)
jo a k tomu BMW, servis "d" je opravdu brnkacka, turbo za 30 novy je fakt rozdil misto 80 :-) takze takovy veci neresim, zadale vstriky jdou repasovat (u lexusu nejdou, jsou to Densa a jeste tak kurevsky specialni, ze je i problem to sehnat (ale toto jsem nastesti nemusel)) atd.. mohl bych o tom napsat celou knizku. :-)
Zdeny : no konečně !
Pavel : ono všeobecně se nej japonský verze nedodávaj pro evropu (občas něco pustěj do usa jenom) ..... takže čecháčkove si myslej jak prostě támhleto auto je mrdka protože nikdy nebude mít takovej motor jako támhle můžou nacpat u bmw, přitom opak je pravdou že v jpn maj ještě mnohem lepší motor jen se to sem nevozí a nikdo to neví.....
ad motorizace tak to je jednoduchý, mazda 6 je snad nejspolehlivější auto resp. jedno z top co se tu na silnicích potká...jako sice rezne ale maká....ovšem netýká se to naftovejch modelů.... prostě nafta s 2.0 nebo 2.3 benál je pohoda a jen rezne, avensis s d4d je vpohodě ovšem avensis dcat už taky nic moc... a is má snad jedině dcaty a to už je prostě moc složitě moderní motor kterej ale i beztak vydrží víc než obdobný motory u audi s tolika filtrama a čidlama....a i ten servis je (běžnej) za míň...
takže za mě by si zdeny moh koupit buĎ IS ale minimál 250..... 350 se sehnat dá ale to je tak náhodně v DE... jak v IS tak GS je 350 vpodstatě motor ze supry takže tak....
větší UZ motory sou taky ale bezvadný a je jedno zdali 400 nebo 430, obojí je super..... samo že třebas starý uzfe 400 sou nesmrtelný skoro a čim dál novější tak přibejvaj předpisama nutný kurvítka ale i tak audi má prej náskok díky technice takže jich má mnohem víc a hlavně schválně natraženejch.... ale i tak srovnávat třeba zcela konzumní nezábavný vozy audi/bmw s lexusem je mi příjde zcestný....dneska pomalu stejně člověk nepozná a4 od a6 a a6 od a8 tj obča i a4 od a8....
Takže už na AHC nebude modla Subaru? :o) Ale popravdě mě to nechává klidným :o))

10.11.2011, 09:10 |
MaxxT Nismo:
Ja nikterak nehanim Lexuse, je to auto s charakterem. :-) Kdyby se mi nelibilo, tak jsem si ho nekoupil, ale jelikoz sem tam neco vetsiho potrebuju prevest a kdyz mam ted treba mensiho kombika, tak to tam dam a nemusim jet do brna nebo ostravy s dodoavkou jak krava. Takze jsem nenasel nic jinyho, nez BMW, protoze audi jak rikas, tak proste je to jeden design nalepenej na vsechny auta - nudny a nezabavny. Lexus nema nic nez jen sedana.
Zdeny bude tak dlouho měnit auta, až jednoho dne se mu to vymstí a koupí si skutečnou past a kasičku.. to pak bude text, že bude muset Daryl optimalizovat stránky aby se to sem vešlo
Podobné pocity z jazdy som mal keď som sadol do bawa, mám tam origo M Sportfahrwerk II, je to aj pohodlné, aj športové, no a RWD je RWD. Síce na univerzálnosť poriadnej štyrkolky sa to nechytá, ale jazdiť s tým za normálnych okolností je o triedu až dve inde :-)

10.11.2011, 09:38 |
hanzz Slim: Počkej až nachumelí, konvertito! :)
2 hanzz: no veď ja viem, preto píšem na normálnej ceste. Tam to je fakt tak výrazný rozdiel, že koniec sveta. Ale na jar sa asi vrátim tam kam patrím... :-)))
Escudo:
já ze Subaru modlu nedělal, pouze jsem možná někde napsal, že prostě SUabrue není špatná značka a konkretně legayc není pšatné auto - to vycházelo z porovnní s mými vozy, které jsem před nimi vlastnil a nebylo jich málo a s těmi, kerá jsem řídil coby služební od kolegů z firmy.
Lexus není modla, to jistě ne. AL ej to auto, které už po prvním usednutí budí zájem a vyvolává pozitivním pocity. A radost z jízdy.
Ale je to taky jen stroja ten se může kdykoliv pokazit, jako každý jiný. Přesto si myslím, že Lexus patří k tomu lepšímu, co do poruchovosti. Nic víc.
Na Subaru mám také řadu připomínek, ale pořád to patří k tomu spolehlivějšímu segmentu toho, co nanšich cestách jezdí. Nadauto ale jistě není.
Tak, jako BMW či Audi nebo MB.
SLim: a který že BMW te´d sedláš? Jsem to asi někde přehlídnul.
2 Zdeny60: E39 Touring 530dA s M podvozkom a M Paketom :-)
<joke> a M Driverom... </joke>
Tak ja osobne bych asi skoncil u toho, ze auto je dovoz z IT. Jizni narody se chovaj k autum jak prasata, jsou vyjimky samozrejme, ale to nebude levnej Lexus dovezenej za ucelem kseftu z I.

10.11.2011, 11:27 |
MaxxT btw. kup si urcite verzi po 2008, bylo tam dost zmen.
MaxxT: to má být auto na ježdění do práce:-) Ne auto za 0,7 mega, který mi na parkovišti dementi omlátí, zniči a psi poch*ijí brzdy:-) Tak 2006-07.
Jiank - servisní hodina v autor, na Lexus - pánové 400Kč!! Kolik má BMW?? (Servis Toyota Olomouc, kde běžně Lexusy servisují).
A nechceš si ho nechať dotiahnuť radšej? Minimálne stav by bol _trochu_ inde než tuna :-)
Uvažuji o tom, v N je jich dost.
Keby si chcel voňavku, mám na autá (žiadny bazar-kauf) z .de chlapca :-)
Zdeny60 - BMW servis chce sice 1300 na hodinu, ale ještě jsem nenašel problém, se kterým bych tam musel jet. Běžný věci zvládne každej mechoš a složitý věci v Inveltu ti dvacetiletí troubové s návodem v ruce nedají taky :-)
Zdeny: však to neber zle, já jsem poslední dobou spíš čtenář než pisatel a hodně mi utkvělo v hlavě, že Legaci 3.0 je jedno z nej aut, co se dá koupit. To neni směrovaný jen na tebe nebo na to co píšeš ty. Spíš mě teď překvapují ty záměny za BMW, potažmo Lexus, myslel jsem že tady šlo až o fanouškovství :o)
Escudo:
ano, SUbaru je tak trochu o fandovství dnes, ale ta doba největšího fandovství je pryč - doby, kdy WRX vyhrávalo soutěže světového formátu. Dnes má SUbaru dost lidí, aniž by znali trošku z jeho historie, hlavně, že to "má 4x4" :-)
V mém případě jde -jak jsem už kdysi někde uvedl - i o zvědavost a "nestálost", prostě už mě bere změna, to je vše - ale jedno SUbaru mi tak jako tak doma zůstane, ale to levnější na provoz.
PS: je docela možné, že to za pár dnů vydejchám a budu dál vlasdtnit dvě SUbaru, vadit mi to nebude, obzvláště nyní, co jedno po té červnové nehodě je z půlky nové a bez problémové:-)

10.11.2011, 13:01 |
xSam Cena servisu lexusu mi přijde fakt zvláštní, když toyota chce chce cca 950.
2 Escudo: zámena za BMW u nemenovaného člena bola "náhodná", na chvíľu to chcelo úspornejší motor a kufor, teda pokiaľ mám tie správne informácie :-))) To ale neznamená, že je BMW lepšie o triedy vo všetkom, alebo že bolo menené za BMW zámerne. BMW padlo na voľbu jedine z toho dôvodou, že keď už dízel, tak dreiliter z Mníchova. Nič iného v tom nie je treba hľadať... a ono návrat pod hviezdy sa snáď zase blíži :-)
muSLim:
tak to je slovo chlapa:-) !!! STI?? XT?? nové GT??
2 Zdeny60: to neee, asi to bude niečo ako Tvoj skromnejší povoz z tej dvojice. Asi... :-)))
Jen poupravím, Lexus na všechno nerve řetěz. Třeba u UZ-1FE 4.0 vvti je řemen, což u takovýho motoru nechápu :/. Údajně to je daň za tichost, prý by byl řetez víc slyšet. Ale nevím co je na tom pravdy

10.11.2011, 15:48 |
crestik | Upraveno: 2011-11-10 15:51:20
Zdeny, nevěřím, že věříš těm 400/h, to maj tak normální cenu garážové servisy o jednom člověku, co dělá na sebe.
Půl minuty na guglu a jsme na 1700/h
[ Link ]
crestik: volal jsem do Olomouc Horní Lán Toyota - auta roku 2006 servisují za 400/hod bez DPH - co ti mám vypravovat?
crestik: cena tam je 1400,-/h ale to se jedna o pravidelny servis, bezna hodina mozna fakt stoji mene... ;o) Kor, pokud se provadi v Toyote.
Spíše závažnější věc: volal jsem do Lexusu do Prahy - myslím, že DUba: tak IS250 je asi opravdu nadauto, protože vstřikovače neřešili nikdy, lambda a čidla kyslíku také ne, jedno to čidlo stojí kolem 8000Kč, výměna brzd komplet kotouče a desky a práce je 18.000 na předek, ale kotouče mají životnost až 100.000km a hlavně se nevlní, olej v převodovce je počítaný na životnost auta ( :-) ) a nemění se, elektronika je vysoce spolehlivá a není důvod k panice:-)
Já si ho fakt asi koupím:-) V N jsem našel hezké kusy ve výbavě, co jsem včera jel.
Jo a ktěm ventilům - bylo mi řečeno: " japonci tam dávají tak výborný materiál, že za éru IS250 jsem ne´řešili ani jeden případ kdy by bylo nutno ventily seřizovat. Jinak to cvakání může prý dělat vstřikovač, ovšem to se jim také nezdá, protože to opět neřešili :-) Asi budu první:-)
Hodia u Duby je 1800 bez DPH. Tak ti si umí za práci říct.

10.11.2011, 18:06 |
MaxxT Zdeny60: servis je proste za 1700-2000 bez DPH, neverim ze by to tam nekdo delal za 400/hod, mozna ze te neposlouchal dobre a neco placnul.
ISo na 100% nekupovat v CR, protoze v Nemecku to umi servisovat, tady fakt ne.
Jen bacha na to, Duba je neofiko :o) V Praze je ofiko jen Lowman, jestli se nepletu. Ikdyz pokud neni zaruka, tak by to melo byt fuk...
Jaka je spocitana zivotnost (km) auta?
Nazory se na tu celozivotni vydrz ATF ruzni.
Pro mě selksým rozumem je třeba olej vyměnit - třeba Subaru to nařizuje po 60.000km. Faktem je, že AT převodovky jsou u Subaru málo poruchov. je to díky tomu? Čert ví.
zato u Superbů se TT sypou - protože náplň je celoživotní .-)

10.11.2011, 20:43 |
hanzz Automaty u Subaru nejsou poruchový protože: 1) Jedná se o evolučně vyvíjená poměrně jednoduchá zařízení, kde je minimum kurvítek, protože ty byly postupně vychytány. 2) Jedná se o produkt samotného Subaru, který prochází stejně kvalitním managementem výroby a kvality, jako celá auta. Nejedná se o výrobek druhé strany (ZF, Aisin ap.), na který jeho různí odběratelé kladou různé nároky s průměrným výsledkem :)
olej urcite menit, pokud to neni GM tesne pred smrti... mam ZF, radila normalne, po vymene oleje+filtru, 500km a druha vymena oleje=pocitove uplne nekde jinde, kvalty nahoru nevim, ze probihaji, prenos tahu o hodne lepsi, podrazovani taky plynulejsi... neverim, ze ten olej napr. po 5 letech zima/leto/zacpy a pod ma stejne vlastnosti, jako kdyz naleju cerstvej... logicky ani nemuze...