
Navštíveno 15597x

Který lepší a z jakého duvodu..? Závodník nejsem tak o výkon až tak nejde.. Jen mě zajímá info na tyto motory,spolehlivost,spotřeba atd.. Prostě vše užitečné..
Jen tak pokukuju po Octavii II od r.v 2006..

14.12.2011, 22:13 |
rcman U mě je pohled na spolehlivost takovej, že 1,6MPi k nám jezdí na servis opravdu jen minimálně a opravdu jen na běžnou výměnu oleje a běžných věcí. Ovšem neni to vážně na žádný závodění.
Zase je jasný že at se dnes podíváš kam se podíváš tak drtivá většina Octavák je v naftě. Tak tam je jedna z možností proč na servis ta 1,6ka moc nejezdí.
Naftu mám ted.. Max. spokojenost,ale chtěl bych zkusit O II.. Benzín bude stačit.. Nájezd mám těch 20t km/rok.. Nějaký turbo,či velký objem nepotřebuju.. Od léta se točím spíš po městě a kratší trasy,tak benzín asi lepsí volba a méně starostí než s naftou jak to tady tak čtu..

14.12.2011, 22:42 |
rcman Co vím tak tenhle motor na nic vážnýho netrpí! Ale je pravda že na plně obsazenou Octavii to neni žádná sláva. Soused tohle auto má a funguje úplně v pohodě. Dělám mu jen ten standartní servis jednou za rok.
Řekl bych že jezdí to co si představujš ty...
Je to takovej klidnej řidič. Občas stim zajede po městě a na víkend chata...
Plně to na tyhle věci dostačuje!
MPi - nudný, nezajímavý, v zátěži líný a hladový...
Ale v dnešní době, kdy se kvůli emisním normám motory osazujou nepřeberným množstvím kurvítek z nichž valná většina v servisu s prací přesahuje jeden průměrný plat je to pro rodinu motor k nezaplacení, hlavně v kombinaci s LPG.
Mám dva známé, oba chtěli mermomocí TDi a nakonec po zvážení servisu šli do MPi. Soused s tím jezdí snad mezi 6-6,5 litru dlouhodobě, ale vozit bych se s ním nechtěl:D

15.12.2011, 09:25 |
clown 1.6MPI .., u jetych aut asi nej volba .., aspon to rikal pan v radiu v pondeli .., bodejd by ne, kdyz motor pmatuje Golfa II a je na nem jen 15 - 20 let starej multibod :o) pokud je to jen do mesta, nebal bych se toho .. s MPI jsme najezdili v Cordobach celkem 400tkm a krom kabelu ke svickam a bezne udrzby nic ..
ale vis jak .., co nedokurvi VW, dost casto pokurvi Skodovka, nebo clovek, co na tom dela servis jak v JZD.

15.12.2011, 09:30 |
nome pokud se rozhodujes mezi 1,6 mpi a 1,6 fsi který sou teda v bazarech velice okrajově tak určitě MPI, rozdíl ve výkonu minimální a spolehlivost někde jinde.
Pokud uvažuješ o 2 fsi tak skutečně požádně prohlídnout. Motor je dobrej, jede hezky spotřeba celkem ujde. Ale chce to 98 oktan a navic je jich taky hrozne malo.
osobne na hrkacku po meste bych sel do 1,6 mpi

15.12.2011, 10:03 |
BadyS přesně tak, určitě MPi... jednoduchý motor lety osvědčený, opravdu se na tom nic nekurví, spotřeba při klidné jízdě je uspokojivá....
FSi a jeho nevýhoda...absolutní neprodejnost, pouze Natural 98 a vyšší, jídní vlastnosti nejsou nijak dramaticky rozeznatelné od MPi....

15.12.2011, 13:35 |
Dragster | Upraveno: 2011-12-15 13:37:29
Chtělo by to psát přesně motor TFSI který je starší vyžadoval min. 98, ale FSI již pouze 95
Viz třeba tento příspěvek
[ Link ] Jinak někde na VW.cz je to přesně rozepsáno

15.12.2011, 13:37 |
BadyS Dragster: no nevím, ale nepřesně jsi to napsal pouze ty.. :-))))
TFSI či TSI jedou na N95
1.6FSI 85kW a 2.0FSI 110kW pouze N98
BadyS: právě že 2.0TFSI/110Kw je ta starší verze motoru, něž 1.8TSI/118KW.
Omlouvám se popletl jsem to já myslel jsem TSI(min.95 a FSI(min.98)
zde vysvětlení
[ Link ]

15.12.2011, 14:12 |
nome no akorát bych řekl že ta 2.0 110Kw o které se bavíme není TFSI ale jenom FSI protože to T(urbo) tam prostě není :-)

15.12.2011, 14:25 |
BadyS no asi tak...Dragster máš v tom hokej trochu
Takže raději Mpi.. :-) Co jsem koukal tak jich opravdu moc néní co by stálo zato.. Zatím sem teda nějak extra nehledal uvidíme naco narazím.. Alespon vím,že koukat spíše po Mpi..
Jezdil sem do práce 30km tam,30km zpět.. Plus nějaké lítačky po městě,takže denně sem dal min. 80km.. Ted mám jinou práci a dojíždím jen 3km tam,3km zpět.. A přes tu zimu mimo město moc nejezdím.. Max. 2x do měsíce dvě cesty cca. 150km.. Takže nic.. :-)
Auto šlape jak má,ale přemýlíš nad něčím větším,což O Ii je proti Fábii I..

15.12.2011, 22:27 |
rcman Heled a máš ňáký konkrétní požadavky kromě motoru?
Myslím jako požadavky na výbavu, najetý kilometry apod.
A asi hlavně do jaký ceny?
Občas se stane že mám možnost se šikovně dostat k autu v dobrém stavu, tak bych ti třeba mohl dát vědět.
rcman: Sice už mám kupce na mé auto,ale jak sem psal.. Pokukuju,néní to nic aktuálního.. zatím si stou myšlenkou jen tak pohravám.. :-)
Ale nechtšl bych si pohoršit od výbavy co mám ted..
Tak O II Combi, 1.6Mpi, r.v. od 2006,xenony,6 pytlu,klima,všechny okna v el,vývřev sedaček,centrál dálka,asr,esp,abs.. to je tak vše co mě ted napadlo.. prostě aby to nebyla holota.. :-)

17.12.2011, 21:47 |
clown v teto kombinaci nerealne ..
ber to tak, ze si nikdo nekoupi socialni motor (i kdyz super drzak) s xenonem a vyhrevy ..
asr/abs/esp jsou dle EU povinne !, takze to neni spesl vybava .., to z toho dela jen Skodovka, jak jsou dobry .. :o) U OII lze pak dodelat jen kontrola tlaku v pneu, ale pozor, hlida to jen dle rozdilneho otoceni kola, kdyz ho pichnes .. dle snimace ABS

17.12.2011, 21:49 |
clown a vyhrev sedacek u benzinu asi zbytecnej .., to neni nafta, aby to netopilo .. :o)
Tak xenon jde dát dodatečně ne!? :-) Ale ten výhřev bych chtěl.. Mě topí i nafta hned,ale výhřev je velice příjemný.. :-)
Ale máš pravdu,najít to nejde.. :-)
Zatím nejhezčí
[ Link ] Škoda té barvy,i když je to to poslední..
Barva dobrá, pokud to není nějaká modrá pastelová, nebo nebo něco podobného, tak bych to neřešil.
Jinak já jsem jednoznačně pro MPI, najezdil jsem s ním mnoho km a nemůžu si stěžovat. Spotřeba je slušná, já jsem s tím jezdil do 7l/100 km a to jezdím svižně.
Takže další pro Mpi.. :-) Našel sem 3 auta,uvidím kolik bude času před svátkama,že bych zajel mrknout.. Vše z Prahy takže pohodička.. :-)

18.12.2011, 13:00 |
clown xenon dodelat ..
ano, take o tom uvazuji ..
ale jen pro predstavu, jen origo ostrik svetlometu vyjde draz, nez potkas komplet xenony ..navic xenonu je dost, ostriku desne malo .. :o(
pokud nemas ostrik svtlometu, musi se vymenit i banka na vodu, + cidlo hladiny + motorek + hadicky + ostriky a krytky .. a ted je otazka, co je jeste potreba v RJ nastavit .. :o) sam mam ted auto bez ostriku, predchozi to melo .. sice ostrik nekurvi ted tolik obyc lampy, ale oni praskaj samy od sebe od prehrati a pak nasledne od ochlazeni
takze premyslim, ze bych tam narval H7 lampy, ze Scouta, kde je to za cockou a tolik se to neohriva
sorry za OT :o)

18.12.2011, 13:09 |
Luke_288 | Upraveno: 2011-12-18 13:16:22
Dodelaval jsem xena na kolecko(ted po 6ti letech jsem menil vybojky, jedna praskla) i ostriky a banku jsem nechal puvodni, cidlo hladiny jsem v ni mel taky a fungovalo to. Jen mas 3l misto 5l.
Vyhrevy jsem taky dodelaval i presto, ze moje nafta topila taky hned.

18.12.2011, 13:24 |
clown ostriky a banka je samo stejna .., kdyz mas ostriky ..
a kdyz je nemas .., tak zacnes bankou.. :o) dle origo servisů, bud to neumi Jarov, CSAO, nebo 7500 - 9000Kc NH Car ..
jakej je problem to zapojit ne na kolecko, ale na origo snimac, za kterej chtej 800 az litr ? vi nekdo, co je potreba dal ?
já neměl ani ostřiky, ani xenony, všechno jsem nechával dodělat a baňku jsem nechal původní. lze to.
Luke_288: Takže ti to někdo dodělával komplet? Cenovka??
cenu nevím, je to už přes 6let, dělali mi to v servisu
Co motor Mpi? Vydrží dost? Nebát se toho když má kolem 250t km? Je tam něco čeho se bát u tohoto motoru? Z tématu plyne,že nikoliv :-)
1.6 MPI (75KW) jsem měl u O1. Trápily mě tam lítající otáčky na volnoběh. Ani výměna pomalu půlky motoru nepomohla. Pak jsem jí prodal a bylo mi lépe. Jinak co si vzpomínám, tak na běžné ježdění v 1-2 lidech ta motorizace docela stačila...ale žádný trhač asfaltu.
Za kolik se stím dá jezdit? Nebo spíš kolik si to bere? Jízda převážně město okolo 55-70km denně..
Převážně město? Myslím, že se nebude stydět si říct o 8-9 l.
Kdyz konstruovali inzenýři motor 1.6 Fsi, tak jim někdo musel někdo hodit neco do pití, jelikož jede stejne jak mpi, ale vic žere a je nesmyslne slozitejsi, jezdi k nam na servis dva tyto motory a na jednom se propalilo sani, jelikoz vystup vyfukovych plunu, ktere pousti egr ventil primo do sani proste ten plast nevydrzi:-D dal se menil kat, nejaky velky ventil co je primo nahore nad sanim a dalsi tuna kurvitek.Motor mpi ma jedinou nevyhodu ze postupem casu se zvysuje spotreba oleje, zere to olej pres krouzky a je nutna lehci go, jinak to nema problem a i z hlediska cen nd jako jsou rozvody, spojka atd jsou to prijatelne sumy. A i kilometry budou rozhodne realnejsi oproti tdi.
Ale na druhou stranu náklady na provoz v pohodě. A motor bez udržby ne? resp. nic nákladného jak u nafty..

20.02.2015, 00:01 |
Knightey- | Upraveno: 2015-02-20 00:01:39
Stare MPi v Octe 1 je o dost starsi nez to v te novejsi :)
Porovnavam teda jesta 55kw. Kde je jeste palec. Tam ty otacky houpaly :)
Protoze nikdo to pradne neumel sestelovat.
V Octe 2 jsem s tim nekolik tisim km najezdil. Pri predjizdeni clovek musi se rozmyslet jestli to sthine ci ne :D
Takze pokud mas rad adrenalin tak proc ne :)
Spotreba 9-10l v plynu.