Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Včerejší setkání s e39 530d -300.000km:-)

 o Navštíveno 6942x o
o 28.12.2011, 13:04 | Zdeny60
Včera jsem se setkal se známým, co is koupil nedávo e39 s motorem 3,0d (142kW), r.v. 2002, měla by mít 300.000km.

Jelikož auta mě zajímají a v současné době se stále rozhoduji o výměně jednoho z mých SUbaru, dali jsem se do řeči tak obecně kol a kolem a já jsem si mohl na vlastní oči prohlédnout auto, co má "přiznáno" opravu 300 tisíc a mluvit s reálným majitelem, ne jen s bazarníkem.

Nutno říct, že mám z toho takové všelijaké dojmy. Pozitivní je, že za cenu olítané OI 81kW lze koupit auto, co je prakticky ze stejnéo období, s podobnou kikometráží, ale s neporovnatelnou výbavou a prostorem.To jsou takové paradoxy, když se tato dvě auta - modyl - postaví vedle sebe.
Za e39 zaplatil známý 90.000Kč a 40 tisíc vydal do oprav. K tomu podzěji.

Jelikož v e39 jsem nikdy neseděl, natož jel, tak mě překvapilo, jak zvenku velké auto, je uvnitř relativně malé- říkám relativně, protože v porovnání s OI je o hodně větší, hlavně vzadu.
Ergonomie je příkladná a kupodivu, po té porci km jsou sedadla velmi slušně pevná, nevypelešená, pokud to lze tak nazvat - tedy mají slušnou vnější oporu ke dveřím, která bývá často průkazním prvkem oxtremních nájezdů. Málo platné, i taková hmota, jako je PU, se časem vysedí, vypeleší. Kůže na sedadlech byla rozpraskaná, ale to je tím, že nejde o kůži, ale o koženku (dosud mi není jasné, proč všichni mluvíme o kůži v momentě, když jde o náhražku. Kůži má snad z mně známých aut jen Jaguar XF, či jak se ten současný model jmenuje). Jinak jde fakt jen o "plast". Budíky jsou přehledné a displeje také, dokonce jsou všechny funkční a nemají podobu rozsypaného čaje, jak to známe třeba z Omegy.

Auto bylo nedávno "lehce" ´tuknuté - majitelova manželka nedobrzdila v kolone a v cca 40km rychlosti trefial před ní stojící vůz. Tento okamžik zavdal příčinu k rozsáhlejšímu servisu, na který se majitel již delší dobu chystal, ale nestíhal to. Takež – nárazem se utrhly ostatní ještě zdravé silnetbloky motoru, ten poklesnul tak, že svojí olejovou vanou poškodil mechanismu řízení a bylo tedy proto nutné radikálněji zasáhnout. Motor šel ven, s tím se prověřil stav vstřiků, čerpadla, dílů náprav.
3 ze 6 vstřiků musely být vyčištěny a zrepasovány (lze to) – 3000,-, bylo nutno vyměnit podávací čerpadlo (6000,-), vyměněny všechny olkeje a filtry (asi 3000,-) Dále se měnilo uložení motoru (asi 5000,-) a pořídil se nový akumulátor (asi 2000,-). V tomto stvau jsem auto já včera viděl. Na dotaz, co nápravy – mi bylo řečeno – tlumiče před výměnou, klepe přední náprava, ale nijak dramaticky (odhad opravy čepů a kostí asi 6000,-), tlumiče se zatímm řešit nebudou.

Je slyšet HK kloub a je vůle v jehlových ložiscích kardanu (pravděpodobně, protože za jízdy vibruje a lehce pohučívá).

Majitel nastartoval motor. Venku byly asi 3°C a auto jelo naposledy před více než 10 hodinami. Motor byl opravdu velice tichý, což mě překvapilo a je minimálně o polovinu tišší, než byly moje 1,9TDI v obou oktávkách. Jde o CR, tak asi i proto. Když se ohřeje, tak prý ještě ztichne, čemuž věřím. Dovnitř kabiny proniká na volnoběh jen velmi slabě, bez rezonancí a vibrací.
Škoda, že jsem se nemohl svézt, obraz by byl ucelený. Nicméně nemám důvod nevěřit, že dle slov majitele jde o velice komfortní poježdění a není problém jet rychlostí dost přes 200km/h. Spotřeba dle PP i výpočtu je ve smíšeném provozu (80% Praha, zbytek cesty k rodičům na Moravu nebo na hory) kolem 8/100, delší trasa jde lehce zajet kolem 7,2/100.
Jde o verzi s 5°MT.

Pozitivní dojmy lehce nabourává to, že sedadla nemají patřičný anatomický tvar a mají dost ploché sedáky – uvítal bych jiná. Dále to, že zkosení A sloupků je tak velké, že horní hrana dveří je asi 5-7cm od mé hlavy. Je to daň za vnější estetiku. Kufr je samosebou plošší, díky diferenciálu.
Přes tyto drobnosti převažuje vysoce kladný dojem z auta, které je i dnes elegantní, prostorné, spolehlivé a jak se zdá, servisně relativně levné, protože řadu věcí lze řešit jinak, než návštěvou autorizovaných zlodějů. Jen je třeba si někoho zdatného vyhledat…
A když to dám do rovnováhy s cenou, tak za 130.000Kč má majitel slušný povoz, který jezdí levně a i dnes je radost se za e39 otočit.






o 28.12.2011, 13:23 | 323Marty
Jako majitel 530i díky za vcelku positivní recenzi :o) Doporučuju navštívit nějakého známého s benzinovou motorizací. Spotřeba sice o litr až dva větší, ale motor neslyšnej a bez rizika výměn vstřiků, turba apod :o) Co se týče místa, já měřim standardních 180 a myslim, že místa je v tom autě relativně dost. Ohledně málo anatomickejch sedadel máš rozhodně pravdu, mohli by podržet líp.
o 28.12.2011, 13:23 | muSlim
OT: Neviem čo tam dáva známy, ale tie ceny sú celkom vtipné. Podotýkam že tam dávam len origo veci a len výmena filtrov, náplní a pikačovín okolo, všetko z Inveltu origo BMW, ma vyšlo na trojnásobok, aj s prácou :-) Uloženie motoru stojí kus necelých 5k, tak ak menil oboje za 5k, zaujímalo by ma čiste teoreticky ako dlho mu to vydrží. Sedadlá má asi socky, keby si sedel v M-kových, tak si spokojný si myslím :-)
o 28.12.2011, 15:06 | tomi666
Já měl 4 e39ky a za mě to je jedno z nejlepších aut té doby. A i dnes co to auto nabízí, v poměru cena, výbava komfort je prostě luxus.
o 28.12.2011, 16:26 | CervinVega
ty ceny jsou trochu zcestny... kdyz budes mit "kliku", ceka te min nasledujici (uvadim min ceny reseni, ne naplasti na mesic):
visco spojka 2000-4000,-
loziska kol (driv nebo pozdeji vsechny, predni daji max 200tis) 2-4,5tis kus
vodni pumpa, domek+termostat 2-4tis
4 tlumice min 10tis
stahovacka zadnich dveri, klika prednich 1500-2500
ABS/DSC jednotka 7-15tis dle nakupu (nova, ne repas)
caj na budikach 2tis repas
predni lapmy tycky a skla 4500 (druhovyroba)
lambda sondy 2,5-3,5 kus (jsou tam 4ks)
jezek topeni 2000
chladic 3-6tis
brzdy 12tis
ramena predek komplet min 8tis
u diesla dalsi legrace, u automatu od GM pruser kazdych 200tis km
k tomu kola, pneu, provozni kapaliny a razem je cena nekde jinde...
ale zas je z toho Bmw na dalsich min 150tis km, z Oktavky bude porad jen Oktavka
o 28.12.2011, 16:33 | 323Marty
Já bych zas tak nezastrašoval. Je fakt, že mám to auto "teprve" třiapůl roku a najel sem s nim necelejch 40.000km (pořízení ve 113.000km) a za tu dobu mi odešel akorát termostat za litr, část levýho ramene za dva a dvě zadní vzpěry stabilizátoru za osmikilo za kus. Brzdy sem dělal komplet včetně ručky od ATE a 12 to bylo i s prací, ale to je provozní náklad, nikoli porucha. Jinak jen měnim 0W30 a dolývám něco málo stooktanu :o)
o 28.12.2011, 17:13 | Zdeny60
V porovnání s jinými - lahůdka. Levný servis, začínám tomu už i já - skeptik - věřit :-)

Namátkou: Lexis IS250 (2,5V6 153kjW MY2006):-)))

vše bez DPH:

1 ks kotouč přední 2900
katalyzátor: 30.000
lambda sonda: 5000
výfuk zadní díl: 9800
výfuk střední díl: 19600
o 28.12.2011, 17:56 | Nismo.Power
no rozplývat se nad hrobkou to nevim to k tobě nesedí :)
300k tu má každá omega o kterou se opřeš a rozsypanej čaj má jak omega/vectra tak bmw a je jedno že to je 38,38,46 klidně i ty novější.... že je měl ok znamená jen to že je někdo minimálně 1-2x opravoval už.....
motor zcela určitě neni v původnim stavu a nesčetněkrát na něj bylo šáhnuto (turbo, čerpadlo, vstřiky)....
prostě to auto je šrot stejně jako oktávka a proto ta cena....
o 28.12.2011, 18:07 | Zdeny60
Nismo, tohle není rozplývání nad hrobkou. Tohle je konstatování faktu - co jsem viděl a co mi bylo řečeno člověkem, kterému věřím.
prot voji informaci, turbo je údajně původní. Vstřiky jak jsem psal. Ale i kdyby, tak ty náklady mě celkem překvapují, mám pocit, že Superb ze stejnýho roku (03/04) bude stát v servisu více peněz.
o 28.12.2011, 20:19 | AR
akorat ten "ťukanec" asi nebyl tak lehký jak popisujše když to urvalo motor, navíc brambory mají přední nárazník zavěšeny na absorbčních tlumičích, sice je fakt že u většiny nefungují ale i tak ;)
o 28.12.2011, 20:26 | MaxxT
Zdeny60: trilitrove bmw, ktere je 10 let stare s najezdem 300 000 km neni moc, to tady ma leckterej focus ci mondeo a jina auta, jen na palubaku ukazuju sympatictejsi hodnoty. Za dalsi, auto, ktere ma tyhle km, neni v podstate nic.. takovejhle motor musi vydrzet tak 500-600tis. bez nejakych vetsich investic.. turbo a vstriky k tomu patri, je to dan za mensi spotrebu...

btw.. srovnavat servis s lexusem vs. bmw nejde.. :-) ale o tom jsem ti uz nekolikrat psal..
o 28.12.2011, 21:12 | SilverGhost
Na Xsaře mám přes 300 tis. na motor jsem nešahal, zbytek většinou spotřebka. Z většího jen repase zadní nápravy (bolest těchto aut) a oprava po havárce. A nemyslím si, že bych byl za polovinou jeho životnosti. Takže u auta s pořizovací cenou více než trojnásobnou bych předpokládal bezproblémost větší.
o 28.12.2011, 21:16 | mikevr6
O1 81kw+chip,245tkm puvodni turbo,pouze vycistene lopatky naklapeni,menene akorat tlumice,brzdy.Jinak cepy atd vsecko puvodni a porad ok :)
o 29.12.2011, 00:21 | cupra.165
Porad se zamyslim Zdeny nad tim,co Ti na subach nevyhovuje,proc menit kdyz jsi spokojeny. Slabsi mej na ekonomicky provoz,silnejsi na zabavu,v obojim odvezes hromadu veci,oboji vypadaji skvele. E39 je auto z doby,kdy se to tolik jeste nesidilo,ale preci jen je tohle uz trosku krok zpatky
o 29.12.2011, 00:31 | RedBaron
Zdeny, přál bych ti, aby ses svezl s nějakou libovkou, ne strojem v průměrném či podprůměrném stavu. Na E39 je totiž nejlepší právě to svezení :o)
o 29.12.2011, 07:35 | Zdeny60
cupra.165:

o výměně uvažuji z prostého důvodu: žene mě zvědavost:-)

Ale abys to nechápal špatně, NEJEDNÁ se o downgrade za auto typu e39, to s výměnou vůbec nesouvisí.
Pokud k výměně dojde, bude to za zmíněný Lexus, zítra mám jet na audienci:-)


O e39 jsem napsal čistě jen proto, že jsem se s ní setkal a udělal jsem si dojem o autě, které má 10 let a 300.000km.- Jak vypadá, jak se servisuje a td... S výměnou za SUbaru to nesouvisí, jak jsem uvedl.


RedBaron:

věřím.Možná, že se svezu i v té e90, co jsem vyhlédnul. Je to obdoba toho lexusu co do velikosti, stáří i ceny. Jen výkon je vyšší a je to manuál, což je možná i jeden z faktorů, proč chci vyměnit SpecB - zábava je lepší s mauálem, který do toho nekecá:-)
o 29.12.2011, 07:40 | CervinVega
automat v e90 je uplne nekde jinde nez u Subaru, po svezeni napis :-)
o 29.12.2011, 09:02 | RedBaron
Já teda automaty nemusím ale ZF šestikvalt v 335i mě opravdu příjemně překvapil. Manuál je však stále moje volba, mám rád když můžu přeřadit z pětky na dvojku TEĎ :o)
o 29.12.2011, 09:08 | muSlim
To ja by som si zas na každodenné jazdenie (rozumej daily car) veľmi ťažko zvykal na manuál :-)
o 29.12.2011, 10:25 | Zdeny60
Vyhlídnutá e90je v manuálu:-)
o 29.12.2011, 10:32 | CervinVega
vazne se nejdriv svez v automatu, v Bmw od doby e39 je to 95% casu lepsi volba, v e60/90 pak 98%... automat dela vse jak by jsi delal ty, jen rychleji a pohodoveji... jako bonus jsou auta vetsinou lepe vybavena a mene trapena...
o 29.12.2011, 11:42 | Rudi
K těm nákladům Superb vs E39 bych to viděl asi jako srovnání originál servis vs vesnická dílna( látání dílů), reálnou cenu dílu napsal Cervinvega a dost tomu věřim. A jak píše muSlim, v originále by tě to vyšlo 3x dráž, takže ve finále bude ten servis na BMW asi dražší, ale jízda nesrovnatelná :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.31 sekund.