
Navštíveno 6942x

Včera jsem se setkal se známým, co is koupil nedávo e39 s motorem 3,0d (142kW), r.v. 2002, měla by mít 300.000km.
Jelikož auta mě zajímají a v současné době se stále rozhoduji o výměně jednoho z mých SUbaru, dali jsem se do řeči tak obecně kol a kolem a já jsem si mohl na vlastní oči prohlédnout auto, co má "přiznáno" opravu 300 tisíc a mluvit s reálným majitelem, ne jen s bazarníkem.
Nutno říct, že mám z toho takové všelijaké dojmy. Pozitivní je, že za cenu olítané OI 81kW lze koupit auto, co je prakticky ze stejnéo období, s podobnou kikometráží, ale s neporovnatelnou výbavou a prostorem.To jsou takové paradoxy, když se tato dvě auta - modyl - postaví vedle sebe.
Za e39 zaplatil známý 90.000Kč a 40 tisíc vydal do oprav. K tomu podzěji.
Jelikož v e39 jsem nikdy neseděl, natož jel, tak mě překvapilo, jak zvenku velké auto, je uvnitř relativně malé- říkám relativně, protože v porovnání s OI je o hodně větší, hlavně vzadu.
Ergonomie je příkladná a kupodivu, po té porci km jsou sedadla velmi slušně pevná, nevypelešená, pokud to lze tak nazvat - tedy mají slušnou vnější oporu ke dveřím, která bývá často průkazním prvkem oxtremních nájezdů. Málo platné, i taková hmota, jako je PU, se časem vysedí, vypeleší. Kůže na sedadlech byla rozpraskaná, ale to je tím, že nejde o kůži, ale o koženku (dosud mi není jasné, proč všichni mluvíme o kůži v momentě, když jde o náhražku. Kůži má snad z mně známých aut jen Jaguar XF, či jak se ten současný model jmenuje). Jinak jde fakt jen o "plast". Budíky jsou přehledné a displeje také, dokonce jsou všechny funkční a nemají podobu rozsypaného čaje, jak to známe třeba z Omegy.
Auto bylo nedávno "lehce" ´tuknuté - majitelova manželka nedobrzdila v kolone a v cca 40km rychlosti trefial před ní stojící vůz. Tento okamžik zavdal příčinu k rozsáhlejšímu servisu, na který se majitel již delší dobu chystal, ale nestíhal to. Takež – nárazem se utrhly ostatní ještě zdravé silnetbloky motoru, ten poklesnul tak, že svojí olejovou vanou poškodil mechanismu řízení a bylo tedy proto nutné radikálněji zasáhnout. Motor šel ven, s tím se prověřil stav vstřiků, čerpadla, dílů náprav.
3 ze 6 vstřiků musely být vyčištěny a zrepasovány (lze to) – 3000,-, bylo nutno vyměnit podávací čerpadlo (6000,-), vyměněny všechny olkeje a filtry (asi 3000,-) Dále se měnilo uložení motoru (asi 5000,-) a pořídil se nový akumulátor (asi 2000,-). V tomto stvau jsem auto já včera viděl. Na dotaz, co nápravy – mi bylo řečeno – tlumiče před výměnou, klepe přední náprava, ale nijak dramaticky (odhad opravy čepů a kostí asi 6000,-), tlumiče se zatímm řešit nebudou.
Je slyšet HK kloub a je vůle v jehlových ložiscích kardanu (pravděpodobně, protože za jízdy vibruje a lehce pohučívá).
Majitel nastartoval motor. Venku byly asi 3°C a auto jelo naposledy před více než 10 hodinami. Motor byl opravdu velice tichý, což mě překvapilo a je minimálně o polovinu tišší, než byly moje 1,9TDI v obou oktávkách. Jde o CR, tak asi i proto. Když se ohřeje, tak prý ještě ztichne, čemuž věřím. Dovnitř kabiny proniká na volnoběh jen velmi slabě, bez rezonancí a vibrací.
Škoda, že jsem se nemohl svézt, obraz by byl ucelený. Nicméně nemám důvod nevěřit, že dle slov majitele jde o velice komfortní poježdění a není problém jet rychlostí dost přes 200km/h. Spotřeba dle PP i výpočtu je ve smíšeném provozu (80% Praha, zbytek cesty k rodičům na Moravu nebo na hory) kolem 8/100, delší trasa jde lehce zajet kolem 7,2/100.
Jde o verzi s 5°MT.
Pozitivní dojmy lehce nabourává to, že sedadla nemají patřičný anatomický tvar a mají dost ploché sedáky – uvítal bych jiná. Dále to, že zkosení A sloupků je tak velké, že horní hrana dveří je asi 5-7cm od mé hlavy. Je to daň za vnější estetiku. Kufr je samosebou plošší, díky diferenciálu.
Přes tyto drobnosti převažuje vysoce kladný dojem z auta, které je i dnes elegantní, prostorné, spolehlivé a jak se zdá, servisně relativně levné, protože řadu věcí lze řešit jinak, než návštěvou autorizovaných zlodějů. Jen je třeba si někoho zdatného vyhledat…
A když to dám do rovnováhy s cenou, tak za 130.000Kč má majitel slušný povoz, který jezdí levně a i dnes je radost se za e39 otočit.
Jako majitel 530i díky za vcelku positivní recenzi :o) Doporučuju navštívit nějakého známého s benzinovou motorizací. Spotřeba sice o litr až dva větší, ale motor neslyšnej a bez rizika výměn vstřiků, turba apod :o) Co se týče místa, já měřim standardních 180 a myslim, že místa je v tom autě relativně dost. Ohledně málo anatomickejch sedadel máš rozhodně pravdu, mohli by podržet líp.
OT: Neviem čo tam dáva známy, ale tie ceny sú celkom vtipné. Podotýkam že tam dávam len origo veci a len výmena filtrov, náplní a pikačovín okolo, všetko z Inveltu origo BMW, ma vyšlo na trojnásobok, aj s prácou :-) Uloženie motoru stojí kus necelých 5k, tak ak menil oboje za 5k, zaujímalo by ma čiste teoreticky ako dlho mu to vydrží. Sedadlá má asi socky, keby si sedel v M-kových, tak si spokojný si myslím :-)
Já měl 4 e39ky a za mě to je jedno z nejlepších aut té doby. A i dnes co to auto nabízí, v poměru cena, výbava komfort je prostě luxus.
ty ceny jsou trochu zcestny... kdyz budes mit "kliku", ceka te min nasledujici (uvadim min ceny reseni, ne naplasti na mesic):
visco spojka 2000-4000,-
loziska kol (driv nebo pozdeji vsechny, predni daji max 200tis) 2-4,5tis kus
vodni pumpa, domek+termostat 2-4tis
4 tlumice min 10tis
stahovacka zadnich dveri, klika prednich 1500-2500
ABS/DSC jednotka 7-15tis dle nakupu (nova, ne repas)
caj na budikach 2tis repas
predni lapmy tycky a skla 4500 (druhovyroba)
lambda sondy 2,5-3,5 kus (jsou tam 4ks)
jezek topeni 2000
chladic 3-6tis
brzdy 12tis
ramena predek komplet min 8tis
u diesla dalsi legrace, u automatu od GM pruser kazdych 200tis km
k tomu kola, pneu, provozni kapaliny a razem je cena nekde jinde...
ale zas je z toho Bmw na dalsich min 150tis km, z Oktavky bude porad jen Oktavka
Já bych zas tak nezastrašoval. Je fakt, že mám to auto "teprve" třiapůl roku a najel sem s nim necelejch 40.000km (pořízení ve 113.000km) a za tu dobu mi odešel akorát termostat za litr, část levýho ramene za dva a dvě zadní vzpěry stabilizátoru za osmikilo za kus. Brzdy sem dělal komplet včetně ručky od ATE a 12 to bylo i s prací, ale to je provozní náklad, nikoli porucha. Jinak jen měnim 0W30 a dolývám něco málo stooktanu :o)
V porovnání s jinými - lahůdka. Levný servis, začínám tomu už i já - skeptik - věřit :-)
Namátkou: Lexis IS250 (2,5V6 153kjW MY2006):-)))
vše bez DPH:
1 ks kotouč přední 2900
katalyzátor: 30.000
lambda sonda: 5000
výfuk zadní díl: 9800
výfuk střední díl: 19600
no rozplývat se nad hrobkou to nevim to k tobě nesedí :)
300k tu má každá omega o kterou se opřeš a rozsypanej čaj má jak omega/vectra tak bmw a je jedno že to je 38,38,46 klidně i ty novější.... že je měl ok znamená jen to že je někdo minimálně 1-2x opravoval už.....
motor zcela určitě neni v původnim stavu a nesčetněkrát na něj bylo šáhnuto (turbo, čerpadlo, vstřiky)....
prostě to auto je šrot stejně jako oktávka a proto ta cena....
Nismo, tohle není rozplývání nad hrobkou. Tohle je konstatování faktu - co jsem viděl a co mi bylo řečeno člověkem, kterému věřím.
prot voji informaci, turbo je údajně původní. Vstřiky jak jsem psal. Ale i kdyby, tak ty náklady mě celkem překvapují, mám pocit, že Superb ze stejnýho roku (03/04) bude stát v servisu více peněz.

28.12.2011, 20:19 |
AR akorat ten "ťukanec" asi nebyl tak lehký jak popisujše když to urvalo motor, navíc brambory mají přední nárazník zavěšeny na absorbčních tlumičích, sice je fakt že u většiny nefungují ale i tak ;)

28.12.2011, 20:26 |
MaxxT Zdeny60: trilitrove bmw, ktere je 10 let stare s najezdem 300 000 km neni moc, to tady ma leckterej focus ci mondeo a jina auta, jen na palubaku ukazuju sympatictejsi hodnoty. Za dalsi, auto, ktere ma tyhle km, neni v podstate nic.. takovejhle motor musi vydrzet tak 500-600tis. bez nejakych vetsich investic.. turbo a vstriky k tomu patri, je to dan za mensi spotrebu...
btw.. srovnavat servis s lexusem vs. bmw nejde.. :-) ale o tom jsem ti uz nekolikrat psal..
Na Xsaře mám přes 300 tis. na motor jsem nešahal, zbytek většinou spotřebka. Z většího jen repase zadní nápravy (bolest těchto aut) a oprava po havárce. A nemyslím si, že bych byl za polovinou jeho životnosti. Takže u auta s pořizovací cenou více než trojnásobnou bych předpokládal bezproblémost větší.
O1 81kw+chip,245tkm puvodni turbo,pouze vycistene lopatky naklapeni,menene akorat tlumice,brzdy.Jinak cepy atd vsecko puvodni a porad ok :)
Porad se zamyslim Zdeny nad tim,co Ti na subach nevyhovuje,proc menit kdyz jsi spokojeny. Slabsi mej na ekonomicky provoz,silnejsi na zabavu,v obojim odvezes hromadu veci,oboji vypadaji skvele. E39 je auto z doby,kdy se to tolik jeste nesidilo,ale preci jen je tohle uz trosku krok zpatky
Zdeny, přál bych ti, aby ses svezl s nějakou libovkou, ne strojem v průměrném či podprůměrném stavu. Na E39 je totiž nejlepší právě to svezení :o)
cupra.165:
o výměně uvažuji z prostého důvodu: žene mě zvědavost:-)
Ale abys to nechápal špatně, NEJEDNÁ se o downgrade za auto typu e39, to s výměnou vůbec nesouvisí.
Pokud k výměně dojde, bude to za zmíněný Lexus, zítra mám jet na audienci:-)
O e39 jsem napsal čistě jen proto, že jsem se s ní setkal a udělal jsem si dojem o autě, které má 10 let a 300.000km.- Jak vypadá, jak se servisuje a td... S výměnou za SUbaru to nesouvisí, jak jsem uvedl.
RedBaron:
věřím.Možná, že se svezu i v té e90, co jsem vyhlédnul. Je to obdoba toho lexusu co do velikosti, stáří i ceny. Jen výkon je vyšší a je to manuál, což je možná i jeden z faktorů, proč chci vyměnit SpecB - zábava je lepší s mauálem, který do toho nekecá:-)
automat v e90 je uplne nekde jinde nez u Subaru, po svezeni napis :-)
Já teda automaty nemusím ale ZF šestikvalt v 335i mě opravdu příjemně překvapil. Manuál je však stále moje volba, mám rád když můžu přeřadit z pětky na dvojku TEĎ :o)
To ja by som si zas na každodenné jazdenie (rozumej daily car) veľmi ťažko zvykal na manuál :-)
Vyhlídnutá e90je v manuálu:-)
vazne se nejdriv svez v automatu, v Bmw od doby e39 je to 95% casu lepsi volba, v e60/90 pak 98%... automat dela vse jak by jsi delal ty, jen rychleji a pohodoveji... jako bonus jsou auta vetsinou lepe vybavena a mene trapena...

29.12.2011, 11:42 |
Rudi K těm nákladům Superb vs E39 bych to viděl asi jako srovnání originál servis vs vesnická dílna( látání dílů), reálnou cenu dílu napsal Cervinvega a dost tomu věřim. A jak píše muSlim, v originále by tě to vyšlo 3x dráž, takže ve finále bude ten servis na BMW asi dražší, ale jízda nesrovnatelná :-)