
Navštíveno 11628x


11.02.2012, 10:58 |
jp1 ahoj, mám Passat B5 1,9TDi 81KW a uvažuju o výměnu za něco hlavné o dost lépe vybavenýho (ale pořád passata B5, nebo B5,5) a zajímá mě srovnání s 1,9TDi PD 85KW a 96KW. Hlavně mě zajímá spotřeba, opravy, spolehlivost atd. Svýho Passata jsem koupil při 285.000km, za rok jsem s ním najel cca 30.000km a jen vyměnil olej a žhavící svíčky, takže spolehlivost super a spotřeba (měřená) 5,6l/100km
dík za zkušemosti a postřehy a rady .....

11.02.2012, 11:08 |
Marťas1 | Upraveno: 2012-02-11 11:09:45
PD je hlučnější, má tvrdší chod, méně úsporné cca 0,5-1L/100km navíc a při větším náběhu kilometrů náchylnější na poruchy (hlavně systém PD)
dosahuje vyššího výkonu i točivého momentu, ale na úkor horšího průběhu

11.02.2012, 11:17 |
jp1 od kolika km je náchylnější na poruchy a jak jsou drahý? takže lepší starší 81kw s rotačkou?
to se nedá tak jednoznačně říct, PD je i náchylnější na kvalitu nafty-spolehlivost rotačky je rozhodně mnohem vyšší
Rotačka je rotačka,nejlepší bez dvojhmoty atd..
Ale zase se spotřebou nesouhlasím jezdíme na dovolený se švárem on má 66kw sedan a já 77kw pd kombi a jezdíme bud úplně stejně nebo +- deci..Já mám dlouhodobou přes léto 5,2 přes zimu 5,6..

11.02.2012, 11:28 |
Marťas1 | Upraveno: 2012-02-11 11:29:39
otec má již druhou Octavku, první 66kw rotačka teď 74kw PD a rozdíl ve spotřebě viz výš. Stejné auto, stejný řidič, +- stejné trasy... + mojich 10let zkušeností jako zaměstnanec značkového servisu Škoda

11.02.2012, 11:34 |
Pagoš Rotačka určitě méně náročná na servis, ale těžko seženeš něco, co má nějaký rozumný kilometry. Takže bych se ve finále PD nebál, zas to neni takovej stres, jak se často píše. Necháš vyměnit vstřiky rovnou za nějaký lepší a máš klid :)
A ještě nějaký to OT: Já tyhle údaje o spotřebě (kór u PD) pod 6 dlouhodobě prostě nechápu :-D ALH - 6,5; 1Z - 6,1; AVB(PD) 6,7...
Slušný kilometry na rotačce se daj sehnat, mě se poštěstil G4 r.v 2001 a najeto 80tis km a vím jistě, že jsou poctivý. Chce to hledat...
Taky si nemyslím, že PD je hrůza, ale nejlépe nové (to už nejde), nebo auto s historií a rozumnými (zkutečnými) kilometry
Já bych to s těma kilometrama u těch 1.9tek nepřeháněl. Podle mě jsou to fakt dobrý motory, který se nijak moc neserou. Občas je potřeba někde něco udělat, ale to na každym motoru. Máme doma 96kw a na hrbu to má něco přes 230, krom toho, že jeden čas se řešila ztráta výkonu, tak jenom oleje, filtry, rozvody. Jinak fakt nic. spotřeba 6,5 - 7,5 teď v těch mrazech 8.

11.02.2012, 12:19 |
jp1 dík za postřehy, čím víc, tím líp :-)
kolik vyjde repase vstřiků PD a kolik stojí nový?
ta spotřeba nic moc, to už by nebylo 1000km na nádrž než se rozsvítí hladový oko :-)
vlastnim passata 74 KW PD a jsem spokojenej najel sem s nim neco kolem 60 000km , na tacho je neco kolem 220 000km, musim zaklepat ze drzi, ale neleju tam naftu od ONO a jinych echt pump..:D, v mrazech startuje ne drc a drzi.. :) spotreba podle nohy 6-7... takze za me ANO pro PD
ja mel firemni fobii, 74kw, najel jsem s tim neco pres 100 tis a celkove jsem ji poustel pryc s 270tis km a za dobu, co jsem s ni jezdil se nedelalo na motoru naprosto nic. akorat se do toho lil olej a nafta :) kazdopadne realnou dlouhodobou spotrebu jsem mel nekde kolem 6,3-6,5. je fakt, ze jsem se s tim nejak necoural, ale jak nekdo pise, ze s tim jezdi za 4,5... to mi prijde jako docela utopie... :)
máš nejlepší motor co můžeš mít, .....na PD se vyser a zapomeň na to že v dnešní době seženeš auto který neni past s těmahle motorama, sou dávno po smrti xkrát..... možná 1 z 1000 je použitelnej jinak mrdka za mrdkou a servis za servisem...... PD žere víc a sraní je lehký slovo kor v dnešní době :)
Nismo proč mrdka za mrdkou,servis za servisem? co se tam tak sere,že je to jen o servise a jde najít 1 z 1000..

11.02.2012, 13:22 |
Chris ako Ghofig tiez F74kW a spotreba okolo 6-7 v meste a na dialku sa da 5,5 pri 120-130 tempomat...

11.02.2012, 13:36 |
Luke_288 | Upraveno: 2012-02-11 13:36:45
u PD je třeba počítat s vyšší spotřebou oleje, já dolejval u 77kW 0,5l/5000km. auto má po 8mi letech najeto 250tis km, z toho já najel od nuly 240 a pořád jezdí. je tam teda třetí spojka (první jsem si vykurvil sám, takže normálně by bylo teprv druhá) a jinak nic. ale je to o tom, že jsem jí měl od novoty a vím, jak jsem se k motoru choval
ALE je to prostě traktor, když to porovnám s CR tak projev motoru je na zvracení
jak to tady ctu tak samej odbornik ja olej nedolevam a hladina se drzi, menim po 10 000km
Nismo to si trochu prestrelil s tema 1 Z 1000 da se sehnat slusne auto, staci enkoupit taxika nebo neco takoveho, zalezi jak se k tomu choval predchozi majitel a co tam lil za naftu, znam borce ze to kupujou od envim koho a prelejaji furt z kandaku do kandaku a pak se diveji ze to nejede..
mám golfa 1.9 PDčko 85kw a má to namotanejch 220tkm a zatim bez problémů, leje se jen nafta, olej a dělaj rozvody. ted sem měnil poprvé žhavky a bude se dělat spojka. ale spotřebu mám kolem 7-8

11.02.2012, 22:35 |
Zbyna ja mel 4 roky Boru 85kw a uplne bez problemu. Auto jsem kupoval se 120 tis km, a prodaval z 205 tis km. Krom rozvodu jsem na motor nesahnul. V mrazech chytal bez problemu, topilo, ohrejval se normalne, na 15 tis km jsem dolejval 1 litr oleje. Olej menen vzdy po 15 tis km. Akorat ta spotreba na 19" kolech 7,5 litru, dalka s klimou 6,8 - 7 litru. Nejsem ale zadnej louda.
Tot me poznatky :-)
Ted mam T4 2,5 tdi a jsem nad miru spokojen, chyta na drc, ohrejva se diky predehrevu rychlejc jak 1,9 tdi, a je to nezmar. Samozrejme neni to auto na zavody :-)

11.02.2012, 22:49 |
Drtič Pd 85 kw v Galacy, najeto cca 370, z toho ja 120 a absolutne bez problemu. Kolega ma v Sharanu klasiku 81 kw a jezdi o 3 dcl min, ale jede mu to hur. Za me PD zcela OK.
Já nevím ale podle mě 77kw pd je už taky hodně vychytanej a blbuvzdornej motor..já to mám od nova má teda najeto jen 33 tisíc na zajetí jsem dolil litr na 10 tisíc a pak na 20 asi půl tak pohoda..Ale mám tady hodně lidí kteří maj od 250 do 400 tisíc a jezdí když nepočítám spojky a turba..Turbo je tady prostě náchylnější,ale když nebudeš jarin a nebudeš mít křeč v noze a rovnou ruku na spínačce tak to taky drží..
Jo cr není špatné,ale prostě tdi bere dřív :-D
Já bych se vyhnul snad je 74 kw pd to nebyl zrovna dobrej motor pamatuju si že to tady měli ve 4 golfech jedna firma a ve 150000 jsme na 4 autech dělali hlavy,každou chvílu něco se vstřikováním..Ale je to prostě asi o kuse,tak jak u všeho..

13.02.2012, 10:05 |
clown nebudu to cist cely ..
ale O1 81kw .. best of asi z TDI
OII PD 77kw manual MR2005, uskrcenej motor, hrozne
OII PPD 77kw(udajne Siemens vstrikovace), pomerne pruser, auto hodne liny :( Jezdil jsem se Superbem 77kw PD v manualu a fakt nezazivny, stejne tak i Alhmabra 85kw PD .. lenochod :)

13.02.2012, 12:42 |
Losky Každý auto je velký průser, ať je to nafta či benzín. Vždy se něco může podělat. Chod PD je takový tvrdší, ale nic, na co by se nedalo zvyknout. Mám už třetí koncernové tdi a zatím jsem neřešil nic závažného. Vždy jen altík, brzdy, tlumiče. Motoricky žádný problém. Teď O1 ASZ 96kw, najeto přes 200tis, čip Cimbu od začátku a přes zimu dlouhodobka (krátké trasy do 15km - 7,1L) Jinak léto průměr 6,2L. Jezdím ale nárazově, chvilku se loudám a pak tomu dávám každou křižovatku a okresky se 130 na tachu:) Jinak jsem spokojenej