
Navštíveno 5392x

kamarad ma subaru impreza 2.0 wrx a dnes mi volal toto: jedu v klidu po dálnici 140 a najednou jako když foukne silný protivítr který auto zpomalí - pořád jedu, ale motor nereaguje na přidání plynu a rychlost klesá na cca 120 a po chvilce ještě víc, až jsem někde zastavil. motor sám chcípnul, po chvilce ho zkusil nastartovat, chvilku to točilo a nechtělo naskočit, pak se chytnul a okamžitě šel z výfuku a motoru bílý kouř. tak to chcípnul a nechal odtáhnout domů. má někdo nějaký tip na závadu?
dle jeho slov pravidelně kontroloval olej a den před touto osudovou jízdou kontroloval taky a bylo cca 80% na rysce měrky. když zastavil na dálnici tak byla prý měrka uplně suchá. olej nikde nekape, je možný se o třeba nasálo turbo? nebo spíš utíká do vody? zná někdo dobrýho subaru mechanika? díky
Bilej kour = voda? Fouklo tesneni pod hlavou?
on to má zatim na zahradě a hledá někoho kdo tomu rozumí. před 4ma měsícema měl taky nějaký problém na motoru - byl mu doporučen nějaky machr (v dobrym slova smyslu) co dělá závoďáky subaru a ten mu měnil nějaký písty a cosi celkem za 40.000 kč. takže kámoš teď neví a možná by zkusil někoho jinýho...

23.02.2012, 17:21 |
muSlim | Upraveno: 2012-02-23 17:23:31
Asi nie je z Prahy, že? Inak si myslím že ako tapík, keby to vtihalo turbo, to by poznal pri tej RZ-te na diaľnici :-D
na klubu subaru ma dobry reference subarumb.cz
Mno asi bych volal jeho jako prvniho. Mozna to spolu souvisi a na praci za 40 papiru by mohla bejt nejaka zaruka. Nez ti rekne, ze se v tom hrabal nekdo jinej.
Při vší úctě, link dle rencek bych už pos vý zkušenosti volil až po po:
[ Link ] Jinak si také myslím, že těsnění pod hlavou to nebude. Bílý kouř by tomu mohl sice mohl nasvědčovat, ale kam se poděl všechen olej? Přes tubro ven... Jinak slušné ohlasy jsou i na awd.
Případně, pokud se to stalo nějak těsně po zásahu do jeho motoru, proč se neobrátit tam, kde mu dělali tyto úpravy? Za konzultaci s nimi by nic nedal, je možné, že to spolu může i souviset.
jako Tapp... pokud na tom motoru byl servis, jít za tím týpkem co ten servis dělal...
jak se v tom začne vrtat víc lidí tak to je potom špatně..
jinak bílej kouř je i olej... barva je závislá an teplotě jeho spalování..

23.02.2012, 17:44 |
ladisv6 | Upraveno: 2012-02-23 17:50:43
kámoš je z brandýsa nad labem, takže praha žádný problém.
rencek - subarumb.cz ... kámoš to měl na ten první servis právě tady :)
stalo se to včera a volat mu určitě bude.
teď zatim jen letmo zjišťoval - a klíčem nejde otočit klikovkou.
první servis obsahoval i novou klikovku. teď to asi vypadá že je motor kousnutý a asi zadřený. uplynulo od něj 4 měsíce ale najel max 5.000 km
2 ladisv6: keby náhodou tam nepochodil, nech skúsi Kageki Racing v Chrášťanoch (pri Rudnej u Prahy). Je to kamoš, ja by som nikomu inému japonca (teda vôbec nič, dokonca ani nemca) nezveril do rúk.
[ Link ]
to ze nejde otocit motorem muze byt prave voda nad pistem, a tu jaksi nestlacis.. Hlavne zadny pokusy s roztahovanim, startovanim atd... vysroubovat svice, pak by se melo dat protocit motorem a koukat, ze ktery svice to potece.
tapp : jo tady svíce to je pecka :D
jinak těsnění pod škeblí....
děkuju za tipy na závadu i na servis, vše předám dál a subaru s turbem si asi nikdy nekoupim - jedině 3.0 R :)
To sú mi unáhlené závery na základe jedinej nehody ;-)
jako slim......
spis kup tdi protoze u tohohle subaru turbo neodeslo zatimco na tdi si muzes bejt jistej ze odejde a to rychle, stejne tak mnohem rychlej ti foukne tesneni pod hlavou na tdi kdyz zrovna nerupne cela hlava......
tesneni foukaj je to spotrebak proste ne nejaka ultrazavada......
subaru je príma značka na zadřený spodky na hlavní šále:) vím momentálně o 8 KO motorech (WRX, GT atd..) a přibejvaj:)... u Albrechta na tento problém vyvíjeli řešení...holt menší konstrukční chybička v mazacím systému...
Přibejvá - hmmm. že by oil management?? Lidi na to prostě asi se/ou. Ale myslím spíš majitele, než konstruktéry.
Vybavuju si usmevnou scenu z MasOkruhu, kterak tipek s WRx chtel prohnat M3ku a vratil se po prvnim kole s chrastici plechovkou sroubku pod kapotou a plachym pohledem na pokojne krouzici nemeckej werk... asi nahoda, ale jak pise H2.016v je tech nahod uz vice...
Marně vzpomínám, kdy jsem na nějaké auto potřeboval novou kliku a pořád se mi v duchu vrací jen zakázky jako "Spartak"..... "Jawa Minor"..... "Octavia Super"...... tedy nic mladšího 40ti let a nálezového stavu :-D To je na tom ten japonský Oltcit fakt tak špatně? :-D
Nevim, jestli to lze az takhle srovnavat, ale jakej ze byl litrovej vykon tech starejch, dubovejch, podctvercovejch, nizkootackovejch motoru?
Myslím že jde, neboť jde o obecnou věc a já jsem zastáncem v odborné servisní praxi velmi rozšířeného rčení, že pokud je nutno za běžnou dobu života současného spalovacího motoru nutno opravárensky zasahovat do klikového mechanismu, jedná se vždy o ojebané materiály, fatální konstruktérské chyby a až někde úplně na pokrajíčku, pár proccentíčky, je v tom vliv a styl užívání. A když jsme u těch dubovejch motorů, jaké že tehdy byly materiály, možnosti jejich zušlechťování, přesnost a tolerance výroby, motorové oleje a ostatní? Auta konstruovaná z hlavy, nakreslená ledva tuží na pauzák a posléze ručně vyrobená versus hi-tech moderní engineering 20tého a 21tého století, simulace všeho ve 3D, zakázkové materiály, oleje, výroba v přesnosti na strojích o kterých se před 50ti lety mohlo jen snít..... a přesto se to tak sere? Dokonce i japoncům? Nic mi nepovídej Tapíku..... :-D :-D :-D
Jj, jdeme jezdit spatakama, chrapat na kamnech, zrat chleba ze sadlem a umyvat se v rece, na tom se taky nema co posrat.
Jinak WRX naseho elektro konstruktera ma najeto uz 350 tisic a v motoru byl menenej jen olej, rozvody, filtry a svicky, dokonce turbo je puvodni. Servisovano u subaru nekde v brne.
My meli skodu octavii kombi, nevim r.v. tridverak, razeni pod volantem, bohuzel ji tata asi pred 15ti lety prodal. Meli jsme ji asi 20let a stve me, ze nevim kolik presne mela za tu dobu najeto. Nicmene jsem si stopro jistej, ze to nebylo vic jak 150tis km. dneska bych s autem za 20let najezdil minimalne 750
Když někdo nechápe, o čem vlastně píšu, je to holt těžký a beznadějný......
Je to jasný. Někde praskaj hlavy jako na běžícím pásu a někde se může zadřít klikovka.
Obojí je samosebou špatné a kdo si danou nejmenovanou značku koupí, tak s tím holt musí počítat. Jen se obávám, že těch zadřených klik u dané značky je mizivé procento (nesjou mi sem vložit promile:-)))
Vše má své chyby, ale v tomto případě - a budu konkretní - je to díky tomu, že majitelé jsou v mnoha případech jelita, co neví, že Subaru je choulostivé na olej a nekouknu do motoru, jak je rok dlouhej. A výsledek? Známe - nemíním tím nic konkretního.
Ale rozum mí říká, že v DANÉM případě bych byl maximálně opatrný při řešení závady, protože motor prošel dost zásadní úpravou a není jasné, zdali se nestala chyba někde tam.
Děláme unáhlené závěry.
V tomhle pripade bych nerek, ze je majitel jelito, kterej nevi, co tam ma. Pred jizdou olej kontroloval...
těch 8 motorů nebylo KO kvůli tomu že jsou majitelé jelita- olej v nich byl převážně Mobil 1 5W50, nebo Motul Le mans... všichni s autem jezdily hobby(spíš už podle úrovně aut "profi" závody, tak o auta bylo pečováno) a motory procházeli pravidelnou kontrolou...
kámoš co jezdí s imprezou velkej autokross udělal loni 3 motory za sezonu...olejovej chladič měl ke konci sezony skoro větší jak vodní, na motorech v tý době byly dělaný zatím jen hlavy+vačky...
spolupracovník má taky imprezu, GTčko, na běžný ježdění... kolikrát ale on motor protáh k omezovači by se dalo spočítat na prstech 1 ruky... takže pokud auto jezdí 99% svýho života stylem "houbař" prostě normálně, s minimálním počtem protáhnutí k omezovači, tak to nemá šanci aby se tomu něco během života událo i na největší sračku co do motoru může nalejt.. protože v tomto případě nemá olej šanci přelýzt zpravidla 100° na hlavní mazací galerii..
No svojim spôsobom je tak trochu pravda a potvrdené, že kto chce jazdné vlastnosti Imprezy a nestáť často v servise za predpokladu že nebude jazdiť klobúka, tak si kúpi Micinu Evo :-)
Kur*a Tappaja - nevkládej mi svoje řeči! Napsal jsem to snad jasně - ne??? " nemíním tím nic konkretního".
To je obecná odppověď na to, jaké je smýšlení některých vyjádřivších se členů k problematice Subaru motorů.
Jinak všem diskutérům doporučji pročíst si asi 100 stránkové vlákno na téma oleje a motory Subaru na příslušném DF SC.
Honza: ano - potvrzuje to teorii a hlavně praxi o tom, že určitá řada motorů měla problém s mazáním. Dnes už ale ne.
PS: zadřených motorů na klice je daleko víc - co třebas ST 220? Ty josu tím taky pověstné.
Prostě - je řada věcí, co není konstrukčně zvládnutá a majitelé o tom neví = neohou tomu předcházet a výsledek je pak velice smutný.
praskajici hlava je taky stejnej pripad jako pise radek (pokud myslime koncern)
pridrena klika pred 300tis km=nekde je chyba (konstrukce nebo plan mazani), pred 150tis km=konstrukcni chyba, pred 100tis=ital?
:-)
CV.. před 100 u itala nevim nevim:) italů mi prošlo pod rukama dost a jen u tipa a coupe se mi mázla klika vinou nekvalitního oleje vzhledem k okolnostem.. ale to sme byl ještě mladej a blbej a myslel že hrnec (castrol) je top...
u imprez byl klid do cca rv 99, pak se začínaly problémy množit, u novejch ročníků(2010) je zas relativní klid..
Zdeny: neprochazis ty touhle dobou mentruacnim cyklem? :o)
Vše má své chyby, ale v tomto případě - a budu konkretní ....... nemíním tím nic konkretního.
a pak ta reakce na Tappaju, mozna trochu klidu by neuskodilo
Oni to nebudou jen famy, jezdi k nam desitky Imprezistu a kazdej rika v podstate to same. Subarackej boxer stoji za vyliz. Najezd je vetsinou kolem 100t. km, pak uz je to jen kasicka na penize.
2 Rajdlos: to je mi zas hádzanie do jedného vreca :-)
Paradoxem je, ze nadavaji temer vsichni, kdo ji maji :) Jezdi k nam i lidi, co je servisujou. Slabinou jsou pry hlavne pisty a lagry. O prasklych svodech skoro u kazde nemluve.
2 Rajdlos: ale prečo tak globálne, že Subarácky boxer? Legacy 3.0R som predával keď mala 185, teraz má cez 245 a okrem pretesnenia nebolo na motor siahnuté a že by robil problémy...? To len ako malý príklad a nie je to výnimka ;-)

25.02.2012, 17:47 |
Rajdlos | Upraveno: 2012-02-25 17:50:15
Ja mluvil o Imprezach ;-) EJ20, EJ257. Jeste dodatek, pry nejbitelnejsi motory byly tusim, ze rikal pan Vasenda (AutoVasenda - subaru servis) roky 02-05 tedy verze GDB.
"Subarackej boxer stoji za vyliz." :-P
...jezdi k nam desitky Imprezistu... ;-)))) nesmis cist je mezi radky ;-)
To ale ja robím a strašne rád :-D
Já jsem četl taky mezi řádky. A pochopil jsem, že někdo mezi Subaru a problém vlkádá rovnítko.
Když jsem kupoval své první SUbaru, pročetl jsem prakticky všechny dostupné informace o téhle značce. Nestačilo mi to a navštívil jsem pár servisáků, kteří mají renomé na našich forech (ať Čistá u MB, tak Frey, Polák a možná i další).
Všichni, jak jeden muž, mi shodně tvrdili, že SUbaru boxery z let kolem 2000-2004 u Imprez či OTB měly větší sklon ke spotřebě oleje, nejhorší by měl být motor 2,2 a pak 2,5i do roku tuším 2004. Kladli mi na srdce,jak funguje kontrolka mazání motoru. Pak taky, jaké oleje optimálně pro dané typy používat a hlavně, jak se k motorů této koncepce chovat.
Bohužel přes tato varování, která jsem nedostal jen já, ale jistě řada dalších, se trvale objeví problémy výše popsané = přidřené motory. A nebo rovnou zadřené.
Jde asi o kombinaci dvou problémů: první je jistě ne zcela optimálně ošetřené mazání motru. Ale druhý a stejně závažný problém je, že konkretně Impreza ve vyšších výkonových verzích nabízí kombinaci kvality podvozku, na který motor nestačí. A jelikož motor podvozek nedožene, tak majitel Impreze dává, co se do ní vejde, protože na limity při jíézdě se možná ani nedostává. Zato motor už ano. %Cili chci tím říct, že motor je zatěžován možná více, než s čím konstrultér počítal, nevěduoc, že podvozek není tím nejslabším článkem. A s autem jezdíme tak, co povolí ta nejslabčí část, zde podvozek. To, že motor už pracuje za velkého přetížení, nevnímáme.
Proč je nejvíc motorů zadřených právě u Imprez? Ldyž bloky a pajš je stejný jako třebas u OTB (motory 2,5?)
Ty motory nesjou špatné, resp. nejsou o nic horší, než mnohé jiné. Ale na celkovou koncepci auta jsou asi poddimenzované výkonově, takže jsou více namáhány, než by se slušelo.
Znám hodně lidí, co nemají jediný problé u STI či WRX, ale dost těch,m kteří mají své motory už dávno ne jen po GO, ale rovnou vyměněné. Tohle nevypadá na přímou souvislost s knstrukční chybou, protože kdyby byla tak evidentní, tak ty motory budou odcházet všem a stejně rychle. Ale asi to je tím, jak kdo svůj motor zatěžuje. Proto jeden vydrží 50.000km a druhý přes 300.000km.
A s ohledem na koncepci mazání povrchu válce vzhledem k jeho horizontální poloze a vzhledem k různým kvalitám olejů a dalším faktorům, jsou tyhle motory náchylnější na tyto problémy. Dneska zrovna jeden člen ze SC popsal rozdíl v mazacím systému o boxeru Porsche a boxeru Subaru. Auta o podobných výkonech, ale prostě je to jen o penězích. 1 čerpadlo proti 4, to už znamená změnu systému a s tím tedy i jiné daleko vyšší náklady.
Přesto bych SUbaru motory neházel všechny do jednoho pytle. Je řada jiných, co mají problémy jinde a stačí se poohlédnout po našich českých luzích a hájích.

25.02.2012, 19:13 |
Tendr A za třetí, lidskej faktor. Už vidím typa co si koupí prezu jak jde vyvést svojí vyvoněnou kočičku do města na nákup a vysvětluje jí, že půlku cesty musí jet pomalu a ohleduplně kvůli motoru, který se musí zahřát na provozní teplotu aby správně mazal. Samozřejmě na to dupne hned po otočení klíčku aby slečně ukázal, jakej je to king...
Mimochodem ženský a jejich logika. S nejednou se mi stalo, u nějterých opakovaně, že v zimě jsme sedli do auta a než jsem stihl vůbec nastartovat už kvílela "zatop". Snažil jsem se to osvětlit mnohým, některým několikrát, ale postupem času jsem rezignoval...
A jak s tim ta zenska logika souvisi? Rekne zatop, tak splnis jeji prani, dupnes na studenej motor?
Zdeny: kolik konkretne tech lidi s STI znas, kdyz pises, ze spoustu? Ja jen, ze si obcas hraju s myslenkou, ze bych si nekdy koupil STI jako daily karu, tak by me zajimalo jestli je to vubec realny

25.02.2012, 20:38 |
Tendr Luke_288: Nevim co na tom nechápeš, ale dobře. Ženská nepochopí, že se musí nejdřív ohřát motor aby to auto topilo, neříkám že každá, ale setkal jsem se s tim nejednou. A tak by taková ženská těžko pochopila, že její frajer koupil imprezu a jezdí s tím jak s hnojem, neb to není ohřátý. Takže lojza za to samozřejmě veme a pak se můžou v servisu divit, že je to přidřený, etc.
Samozřejmě nehážu všechny ženský a všechny co maj prezu do jednoho pytle, určitě se najde spousta lidí, co ví jak to chodí a jak se k autu chovat. Uvedl jsem to jenom jako příklad. Jinýmu lojzovi co mu prezu koupil tatínek k osmnáctkám bude stačit na místě spolujezdce třeba jen horlivej kamarád místo slečny, nebo může jet uplně sám...
Prostě tyhle auta si lidi nekupujou proto aby s nima jezdili pomalu, to je jasný, ale myslím si, že je mezi nima dost, co nechápou ani to jak takovej spalovací motor funguje. A to je kámen úrazu.
Tak tohle jsou dobry pribehy. Takovejhle ridicu STI bude minimum.
Naše ženský kupříkladu chápou, že na motor kálí Azor, neb teplo v autě dělá bufík, že :-D Takže ono to tak jednoznačné Tendre nebude....
A k té argumentaci že si někdo nekupuje Sti proto aby s ním jezdil na pětku čtyřicítkou se můžu leda pousmát, protože když už za to "Sti" Subaru ty nehorázný prachy od zákazníka dostane, měly by taky střeva toho Sti vydržet zacházení ala "Sti", kvůli kterému vůbec vlastně ten model existuje. To že nejsou u Subaru prostě schopní vyrobit mechaniku která není extrémně choulostivá a dlouhodobě spolehlivá je notoricky známý fakt, napříč modelovým spektrem jejich nabídky. Prvozákazníkům to nemusí vadit, ty tři roky a 100tis km leasingu to vydrží vždycky :-D :-D :-D

25.02.2012, 21:24 |
Tendr radek.613: Já se bavím o Subaru, ne o Tatře .)
Jinak Sti neSti, furt je to motor kterej potřebuje "to svoje". Když mu dá někdo céres za studena tak to asi dobrotu dělat nebude, co?
A když o tom tak přemýšlím, ještě je určitě taky sorta lidí, co neřeší prachy ani to, jestli to vydží dvacet nebo 50kkm, prostě jak s tím začnou bejt problémy tak to pustí a koupí si nový a sranda může začít znova.
Kluci,jen se bblbe zeptam,bavime se vseobecne o atmosferach i turbech nebo jen oturbenych motoru?
Tendr: On je problém zajistit techniku tak, aby jí ten plný céres za studena neublížil nebo nebyl dovolen? Jestli to stále tam v ráji rýže neumí, nechť vypraví autobus vrchních kopírovačů a okoukávatelů třeba do Mnichova, tamní automobilka to zvládla vyřešit jednoduchým sledováním tlaku oleje, teploty vody a regulací výkonu motoru a omezením jeho otáček už před mnoha lety.......
Luke_288:
osobně znám 5 lidí, co má STO od r 2004 do roku tuším 2010(to je ta předposlední). Dost lidí neznám osobně, ale z dikuzních for Subaru ( u nás jsou 3, na SK je další) a pak Subaru GB, kam chodím občas na rozumy:-)
Je pravda, že hodně Imprez hlavně STI má měněný pajšl nebo rovnou celý motor. Bohužel to tak je. Ać současný SUbarista a mijitel dvou aut této značky, mrzí mě to a je to i jeden z důvodů, proč jsem si STI nepořídil (nebo WRX) a kouppil o hodně vzácnější SpecB se 6ti válcem.
turbo a i tato "poběst" o Imprezách mě odradila. Ale jak říkám, osobně znám majitele, kterým STI či WRX (a nebo XT) slouží ke spokojenosti a je taky pravda, že bez výjimky se jedná o lidi, kteří by mohli Subaru vyučovat a dáváají svým autů příkladnou péči a příkladně se k nim chovají.
STI není jen o tom, že to drásám do červenýho hned za brankou, ale je to o tom samým, jako když závodního koně musítě rozcválat před závodem. Jinak by si natrhnul vazy a achilovku a knčí, tak jako STI se studeným olejem. Ale vždyť to je to samé u všech aut s vyšším výkonem, ne?
Patřičnou péči je věnovat intervalům výměny oleje a jeho typu. Asi do STI, která drhu na mezi možností, nedám Castrol 5w30, ale něco lepšího. A neměním to maž po 15tis. km dle doporučení výrobce, ale po 5-7tis km, tak jako to většinou majitzelé STI dělají. A pak motory slouží.
A jelikož koupě Imprezy STI je vždy tak trochu sázka do loterie ( a já naposledy vyhrál ve Sportce v r. 1975 přesně 760Jč a koupil si za ně kolo 3/4 Eska s přehazku - 3 kvalt :-) - tak radši nesázím a jdu na jistotu = atmosferický H6 se 180kW a celkem bezproblémovým motorem, který se bez potíží dožívá celkem značných kilometrů. A má asoň klid.
A ruku na srdce - možnosti Spec.B jsem nikdy nevyužil na doraz, na to prostě nemám zkušenosti, nervy a potažmo je mi líto i peněz. Takže auto má rezervy a já jsem spokojený. A obávám se, že je i nemálo majitelů STI, kteří si je kupují ne pro jízdu, ale pro pocit a o tom to je taky, já je plně chápu. A mezi nimi je pak hodně těch, kteří mají auto v takovým stavu, že je lepší než z výroby. Ale ti jemoc neprodávají - prodávájí je hlavně ti, co mají"škraloup" - auto rozstřelený, motor tluče jako sbíječka a další problémy.
STI je o čase, penězích, lásce a péééééči.Apka, když je vše v cajku, je to i o hubě od ucha k uchu.
25.02.2012, 09:12 | muSlim - kto chce jazdné vlastnosti Imprezy a nestáť často v servise, tak si kúpi Micinu Evo
o.O wtf
Hmm, tak to bych kazdej 1,5mesice menil olej.
to jsou narky jak ve skolce-ona byla vetsi, svitilo mi slunicko do oci a jeji deda me vetsi koule nez muj, tak jsem dostal no...
na to se_e pes, jednou se chlubej spolehlivou technikou, zavody proverenou a pak umiraji jak na bezicim pase? a vina je na majiteli? ruku na srdce, on kupec WRX/STi je vetsinou uz nekolikaty majitel Subaru, vi do ceho jde a umi se o to i starat... proste je tam fatal chyba a meli by ji odstranit formou svolavacky... pokud jim chybi 3 cerpadla, at je tam pridelaj, hadam, ze je vcelku jedno, jestli to kvuli nim bude stat o 10tis vic (v real nakladech mene)
Oni ale místo čerpadel pořádají školení speciální péče a chování, přibalují k autům kouzelnou tyčinku a meditační kobereček a předpokládájí, že na každých ujetých 1000 km investují majitelé těchto zázračných povozů 10 hodin svého času, či času mechanika do údržby :-D
Ladisv6: jak mu to dopadlo?

27.02.2012, 22:54 |
Scott | Upraveno: 2012-02-27 23:03:35
Tvrzení že ten kdo si kupuje STI většinou ví jak se o něj starat bych nebral zas tak vážně. Řekl bych spíš to spíš naopak, kupují si ho lidé, kteří se o něj buď umí a nebo neumí starat. A teď už se jen rozhodněte od koho jsou dané zkušenosti.
A z názoru "Když si kupuju závodní stroj, od výrobce, který se kochá tím, že to má vyladěný ze závodů, tak by to kur.a mělo něco vydržet" bych opravdu blil vážení.
Nepředpokládám, že druhá věta na prodejním letáku k STI/WRX je "kupte si závodní stroj o který se nebudete muset starat a vydrží jakékoliv zacházení". Prostě Subaru (u vrcholných modelů je to nevyvratitelné) jsou typy aut, které mají vyšší provozní náklady a své vyjímečné vlastnosti nedají člověku zadarmo. A v tom že si to jeho majitel uvědomuje je ten zakopaný pes. A zásadní rozdíl mezi majiteli ;)
To že někdo koupí od někoho kousek, který má něco někde "načaté" je bohužel riziko každého auta. Jen u Imprez se to vlivej jiného zacházení rychleji pozná.
A navíc si uvědomte, že GT/WRX nejsou auta. U kterých se od výroby počítá s tím, že je bude majitel držet pod krkem a stále v omezovači. Na to jsou stavěna auta WRC za trochu jiné prachy a servisní intervaly budou asi taky trochu jinde ne? Takže hlášky typu, že Subaru je na pytel je taky trochu z cesty. Chtěl bych vidět jiné "značky" kolik takového chování by vydržely, než by chcíply ;) Prostě druhu užívání by měly automaticky odpovídat i investice dle mého názoru.
Bohužel k závadě nic nového asi nevymyslim, každopádně držím palce. Proto sory za spam :-D