
Navštíveno 23525x


25.02.2012, 08:03 |
Link Tak dneska sem kontroloval olej a pri dolivani sem si vsiml takove bezove peny. Vi nekdo co to znamena z ceho to je?
Auto je VW Polo 1.4 rv.98 44kw a najeto ma 170Tkm jestli to nekomu pomuze

25.02.2012, 08:04 |
Link

25.02.2012, 08:04 |
Link
Mas vodu v oleji. Nejspise tesneni pod hlavou.

25.02.2012, 08:25 |
Jozzo mas tam namontovane LPG?
Jak dlouhý jezdíš trasy? Na měrce je olej jakej?

25.02.2012, 08:25 |
Tendr | Upraveno: 2012-02-25 08:25:55
Dle mě emulze z vody viz
[ Link ] Aha, pomalej..
Jestli jezdíš krátký trasy, tak je to zkondenzovaná voda. Stačí někde protáhnout a měla by se vypařit. Voda neubývá?

25.02.2012, 08:27 |
Link Rajdlos: přesně tohle sem nechtěl slyšet :(
Jozzo: LPG není
dj.DEKL: 12 - 15 km 2x denně takže cca 30 celkem
Tendr: díky počtu
chche to občas projet delší trasu, aby se motor ohřál... tohle nemusí ani bejt těsnění, ale ja už bylo napsáno nahoře obyčejnej kondenzát....

25.02.2012, 08:29 |
Link jinak včera cesta 12 km do práce 20 z práce na benzinku (tam cca 15minut popojíždění v řadě před stojanem ... asi všem začal naráz docházet benzín :D) a asi 8 km domů

25.02.2012, 08:34 |
Link dj.DEKL: jo a olej je cca ve 3/4 měrky takže ho tam je dost a je tam 5w40 a je to tuším car technic
Kondenzat by se odparil, olej se staci zahrat po par km. Tohle si myslim, ze bude opravdu nekde prolinat. Idealni vylejt olej nebo sundat vanu a uvidis co bude dole.

25.02.2012, 08:37 |
Link Rajdlos: vana se bude dělat asi příští tejden tak řeknu mechošům ať mrknou aj na tohle
Na měrce sem myslel barvu, zda černej nebo....

25.02.2012, 08:56 |
Link takovej černohnědej ale spíš do černa
Tohle bude klasickej kondenzat, kdybys mel vodu v oleji tu samou penu bys mel na merce. Hlavu hned sundavat nemusis, bud v klidu.
To je presne to, studeny dny, voda muze mit tech 90 stupnu podle budiku, ale olej se neprohreje poradne.
nestrašte ho proboha!!!
tohle je klasická usazenina v zimním období, vůbec se nemusíš něčeho obávat, že ti prdlo těsnění apod. je to běžný jev...

25.02.2012, 09:27 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-25 09:27:58
Může to být malý únik vody přes prožrané těsnění, ale taky jen zcela obyčejná kondenzace vzdušné vlhkosti v bloku. V tomhle počasí se olej důklasně neohřeje ani za 15km, na to musíš naject tak 50 - 100km a občas tomu dát aby se motor důkladně prohřál a kondenzát zmizel. Takže utřít a pozorovat zda mizí voda a zda se to bude dělat i po delších trasách...

25.02.2012, 09:32 |
bafis taky se mi to dela na očku, taky jsem vyšiloval a tady se dozvedel ze je to jen emulze....auto je pouzivano jen na poskakovani po meste...takze klid ;-)

25.02.2012, 09:39 |
Link tappaja: nejspíš to tak bude dík :)
Mishan: oni sou jak bubáci :D moja peněženka se klepe jenom kvůli spojce a přetěsňování vany a převodovky (a výměna olejů) a ještě abych musel sundávat hlavu to by mě švihlo :D
každopádně se zeptám ještě na jednu věc jak se bude dělat vana tase bude samo sebou měnit i olej (motor cvaká, jako by ventily ale sou tam hydroštely takže by to mělo být ok) jakej olej dát aby se utišil motor a nejlíp se zlepšil i jeho chod?
a má cenu použít tohle?
[ Link ] a do oleje přidat tohle?
[ Link ] jeden člověk v práci mi říkal o "teflonu" motor prý přestal "vibrovat" při stání na brzdě (v kabině to prý bylo slyšet dost) pak prý klesla hlučnost motoru a o chloupek i spotřeba.
a pak převodovka jakej olej a nějakou přísadu do toho?
za odpovědi předem díky :)

25.02.2012, 09:43 |
Link Tuner#2 no voda neubývala měc se tam právě cca 2mm přes tak sem to odsál a uvidím zatím mě to vždycky tochu oleje (tuším že to teče přes nějaký gufero)ale žádná tragédie to není. ale asi se pudu projet :D

25.02.2012, 09:44 |
Link bafis: tak to máme asi uplně stejně :D
Ten vyplach nevim, abysis neuvolnil nejakej sajrajt akorat. Jakej olej davas ted? Jestli chces zkusit hustejsi, dej hustejsi, jen koukej, aby mel stejbou specifikaci, jako ten, co davas ted. Takze kdyz ted lejes 10W-30, tak dej 10W-40 a uvidis.
Prisady do motoru zadny nedavej, udajne co snad funguje, jsou prisady Bishop, ale pokud je motor vylagrovanej, pomuze jen generalka nebo jinej motor.

25.02.2012, 09:55 |
Link 5w40 car technic. jestli s motorem něco je to netuším jezdí to stejně od te doby jak sem to koupil.

25.02.2012, 10:20 |
TUNER Na přísady se vyprdni,nalej tam kvalitní olej a to je to nejlepší co můžeš motoru dopřát. - Mobil1
Občas to chce auto taky protáhnout delší trasu, já to mám u svýho auta taky, manželka s ním jezdí do práce a v zimě se tam tahle emulze prostě objevuje.
Já používám plnou syntetiku 5w40.... měním každých 12tis km....

25.02.2012, 11:18 |
Link TUNER a když požívám 5w40 tak z toho co sem se tady dočetl, abych dosáhl lepšího tiššího a klidnějšího chodu motoru tak přejít na 5w50?
Mno, obavam se, ze si tim uz moc nepomuzes. 50 je uz dost husta. Zkusil bych 10W-40 pro pristi vymene, oleje car technic neznam, ale prvni odkaz na googlu me utvrdil, ze bych si nic s takovym nazvem do auta nedal.
[ Link ] Vzdyt se da sehnat znackovej olej za par kacek, tak proc na tomhle setrit?

25.02.2012, 15:11 |
DITR měl sem to samé na G4 1.6 SR ale trošku víc těsnění pod hlavou ko

25.02.2012, 16:14 |
Nora nekoukej jen na viskozitu, ale taky na to zda splňuje VW normu pro tvůj motor. Dnes se oleje podle viskozity již nedají takhle banálně vybírat. Je potřeba i hlídat normy ACEA!
Beztak tam bude A3 ;) jako ve většině běžných aut... Nicméně dobrá poznámka :)

25.02.2012, 16:30 |
Nora njn, už jsem slyšel i o Fabia II htp kdy pán měl přístup k A1 zadáčo a po 5tis hledal nový motor
U tehle vicek normalni, sou debilne udelany a voda se pod nim stejne vysrazi a udela to tohle ;) nemusi to bejt tesneni pokud auto nevari....

25.02.2012, 17:33 |
Link tak sem koukl do chytré knížky o Polech a je tady napsaný jenom o SAE 10w40 dal je tady norma VW500 00 , nebo VW 502 00 a ještě je uvedený vícerozsahový olej VW 501 01
Naopak upozornění pro VW 503 00 a 506 00 že by vznikly škody na motoru
pak je tady upozornění "Pozor: za normou nesmí být datum starší, než 1/97."
O normách ACEA je tady psaný, že mají normu A1 až A3. dál je tady že pokud nemám olej podle normy VW jde použít ACEA A2-A3 nebo API SF/SG. dál jiná specifikace ohledně ACEA není.
Polo Club praví taky olej 10w40 nebo 5w40
[ Link ] ale podle všech komentářů a toho co sem přečetl o tom co tam patří tak to bude nejspíš tohle
[ Link ] sedí viskozita, norma VW ale normu ACEA
Servisní knížka (italsky :D) viz. obrázek

25.02.2012, 17:33 |
Link

25.02.2012, 17:42 |
Link Nismo auto mě ani nikdy nevařilo vždycky byla ručička v půlce :) ale ta pěna mě docela vyděsila a chcu předejít tomu aby to mělo možnost udělat opakovaně (což asi uplně nepude) auto musí ještě vydržet dokud nás STK nerozdělí :D

25.02.2012, 17:54 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-25 17:55:59
Link: Ručička "v půlce" je u novýc aut ať tam máš 70°C a nebo 100°C... To je realita dnešních budíků. Chceš pro auto to nej a leješ tam takovou sračku? Nemusíš kupovat zrovna špičkový Mobil 1, ale cokoliv co plní danou normu motoru s patříčnou viskozitou od kvalitní firmy. Pokud máš 5W40 a olej nějak razantně nemizí mezi výměnama, tak bych u toho zůstal s 10tkou to pro motor bude horší přes zimu. A rozhodně nekupovat žádný sračky do motoru!!!! Na krátkých trasách emulze v tomhle ročním období bude v létě by to mělo být OK a čisté, ale od podzimu a hlavně při vělkém rozdílů teplot se to prostě dělá.

25.02.2012, 17:57 |
Nora T2: jj, asi 10x tolik se mi dělalo i u vzducháče přes zimu, takže tohle bych neřešil vůbec

25.02.2012, 18:04 |
Link Tuner2 však místo tý sračky chcu něco lepšího. přídavky už mě vyvrátil aj kamoš mechanik, říkal že chvilku je to ok ale pak KO :D
Naber trochu toho kentusu na prst a ochutnej to. Pokud je to sladky, tak to bude prolinat skrz tesneni, a pokud ne je to obyc kondenzat...

25.02.2012, 21:08 |
masz Todle je v zime normalni nez se motor ohreje a kondenzuje v nem voda jestli ti neubyva chladici kapalina tak je to ok.
když hmátneš do nádoby, kde je chladička, je stěna mastná? nebo chladička? Pokud není, tak OK, pokud v tý nádobě je mastnota, tak asi těsnění. Jinak tohle dělaj třebas felicie zcela běžně.
Lucni.konik: Proč Felicie? Neřekl bych, že zrovna škodovácký OHVčko je na tohle háklivý... Je řada motorů co na to trpí daleko víc, třeba koncern PSA toho umí vyprodukovat tolik, že to nalítá do hadic na odvzdušnění bloku motoru, tam to v zimě zamrzne a pak vylítne víčko oleje a celej motor poblitej. S Fávem jezdí 16km trasy a emulze se nějak výrazně netvoří.
tuner - zkušenost z rodiny. Táta měl favorita, dvě felicie a vždy to auto dělalo a těsnění OK, prostě tu emulzi dělali na víčku. Nebyl sám. Od kamaráda, co to servisoval, tak spíš se méně setkal s tím, že by to felicie nedělali.
tím nic nechci říkat, že by to byla nějaká srajda ty motory, ale že je to u nich běžnější.
neni na to nic horšího než tohle víčko prostě.....žádný PSA neni tak sračková jako tyhle koncern víčka čí škodovácký, prostě je to na nich normální..... kup nový stojí hovno ale do roka to tam máš zase...

25.02.2012, 22:59 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-25 23:01:19
Lucni.konik: Já mám právě taky zkušenost z rodiny, Táta MPI, já Fávo, přítelkyně taky MPI a všude bez problému, jen když jsou hodně vlhké dny a nebo velký mráz, tak se kondenzace vytvoří, ale nikdy ne tak, aby sama nezmizela ;)
Nismo.Power: Děláš tady ze sebe čím dál větší pako a blbce!!! Nezlob se na mě, ale na zamrzání kondenzátu rozhodně škodovácký OHVčko netrpí, víčko je klasický rovný plast a konstrukčně na něm není co zkazit. Zato soudruzi z francie mají problém každou zimu:
[ Link ] Myslel jsem, že opravář aut, by toto měl znát, ale jak vidím ty krom nesmyslného hanění domácí značky neznáš vůbec nic... Fakt ubohé co tu poslední dny předvádíš a ještě ubožejší, že Tě to pár lidí baští...
ok. doupřesním.......to se týká chladnějších teplot. Klid.....jak se jezdí v mrazu na krátké tratě, tak tam prostě ten šlem je. V létě bezproblémů........nechce to panikařit, ale provést dál dalších "vyšetření" a vyvrátit těsnění................sakra, když sme dělali otcovi i jednou hlavu, tak celá igelitka "štěstí" - těsnění na "celej motor" stála šest stovek......boha jeho, to je mrzský peníz.
Ať nemusim zakládat nové vlákno....
Tuner#2 : nevíš jak je na tom olej Elf Competition STI 10W-40
[ Link ] ???
Tento mám mít dle výrobce v motoru, ted me ceka taková menší GO, tak chci motor vyčistit a dát mu to nejlepší mazání...
Tuner: člověče, tu už to převracíš jako nismo :-D
Prej každou zimu, mojí xantii to nepotkalo jeste ani jednou 230tkm. Ano, stává se to, ale hodně občas :)

26.02.2012, 10:32 |
Nora Dudelina: potká to každého, kdo jezdí stále krátké trasy

26.02.2012, 11:49 |
Draxx Jako Lucni.konik - taky sem mival favorita a delal se ten bordel na vicku v chladnejsim pocasi = )

26.02.2012, 18:01 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-26 18:02:49
luda551: ELF patří ke špičce mezi oleji rozhodně bych se ho nebál, obzvlášť pokud jde o nějaké francouzské auto, protože ty to mají jako "domácí" doporučenou značku.
Dudelina: Otázka je jaký máš motor a jaké jezdíš trasy a zda parkuješ venku či v garáži? Pokud by jsi nastudoval můj odkaz místo osočování, tak je tam vše popsané i to kdy se to nejčastěji stane...
Je to úplně stejné jako s DPF. Koupili jsme na firmu auto, měl s ním jezdit kolega ma montáže, ale protože se motuje převážně jen po Plzni a 20x za den startuje a někam přejede, tak bylo auto 3x v servise na čištění filtru a výměnu oleje. Nakonec se šéf naštval, auto si vzal on a protože jezdí převážně Prahu, občas na Slovensko tak od té doby auto neví 2 roky co je servis a to je tam filtr původní... Prostě kondenzace a neúplné vyhřátí je problém jak v motoru, tak ve výfuku.
Tuner: OK ;-)
BTW: Odkaz jsem samozřejmě studoval, již před 3 léty, co mám Xantii :)
Přesně takový šlem mi dělal ZX. Takže vždy v polovině zimy rozdělat hadice, vyčistit. Oproti tomu táta s felinou jezdí jen krátké trasy a víčko je čisté