Tak mel sem za to, ze cim vyssi letni viskozni cislo, tim je olej "hustejsi"
Viskozita se meri pri nejaky teplote a treba z tabulek je 30 oproti 50 temer 2x tak husta. Viz treba oleje.cz
Viskozita je měřítkem tekutosti kapalin.
Oleje s nižší viskozitou jsou tekutější (řidší)
a mají menší vnitřní odpor proti proudění,
proti toku. Vyšší viskozita olejů (hustější ole-
je) naopak znamená vyšší odpor a tím také
pomalejší tok, přeneseně pak i vyšší odpor
proti vzájemnému pohybu dvou mazaných
součástí.
Muzu jen souhlasit, zkusit rozebrat a zjistit, jestli neni nekde bublina. Stalo se mi to jednou, na felde 1.6, menili olej a nechali to komplet vytect z teplyho motoru. Nalili novej olej a cvakalo to. Servisak mi rikal, ze to sou hydra a musi se vymenit, sada za 10. Tak sem je donutil sundat viko, zkusit vymackat vzduch a po nastartovani to uz nedelalo. Ani se neomluvili, smejdi.
takze souhlas, zkusit jestli neni nekde vzduch, zkusit jit o viskozni tridu vejs, oleji sice bude dyl trvat, nez se dostane kam ma, ale protoze je "hustejsi", nebude tak rychle rychle vytejkat a udrzi se tam kde ma.
Jinak tady je porovnavaci video, kdyz budete pozorne poslouchat, hezky to tam vysvetli. :o)
[ Link ]