Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Rychlá rada - plnič vše zkurvil

 o Navštíveno 18815x o
o 02.10.2012, 18:12 | Bladzej
Ahoj,

potřebuju rychlou radu, co bylo příčinou, že plnič zkurvil moji opravu blatníku.

Na blatníku byl odfouknutý lak, pod ním se držela voda, tak jsem jej odloupal.
Dále jsem obrousil rez na holý plech. Poté jsem použil odrezovač. Po odrezovači jsem ta místa očistil suchým hadrem. Přes to natřel dvousložkovým základem. Další den vykitoval Eprosinem T30. Následující den jsem zborusil T30 do požadované vrstvy. Znova základ, ale fouknutý. Další den jsem trochu uhladil základ a i hranku na pozvolno, co byla k lepence. Očistil technickým benzinem. Fouknul plničem ve spreji. 4 vrstvy... jelikož mi teprve plnič ukázal, že tam jsou místy vidět jemné hranky. No a dnes, když jsem to nechal "odpočinout," jsem šel brousit plnič. Když jsem přišel k autu, tak vidím, že se mi začala odlepovat lepenka, kterou jsem to měl oblepené a i místy plnič udělal vlnky a trhlinky. Když jsem lepenku lehce strhnul, zůstala po ni taková lepivá tmavožlutá kejda. No a když jsem chtěl brousit plnič, tak někde se normálně brousil. V místě, kde to bylo zvlněné, jsem sundal prstem, ani ne moc velkou silou, Eprosin i se základovkama až na holý plech. Respective nejvíce zvlněný plnič byl právě na T30. Mimochodem základovka se pod plničem hezky rozmátlávala, všude...

Pracoval jsem nad +15°C. Přisvicoval a lehce přitápěl 300W halogenem.

Potřebuju poradit co bylo na hovno, případně co bych měl koupit/udělat abych měl jistotu, že to nebude opět na píču...
Už těd mě sere ten fakt, že jsem to potřeboval mít hotový a teď abych začínal na novo plus ještě sundat to zkurvený. Venku se pomalu ale jistě ochlazuje a pak už nebudu mít +15°C přes den...

Vyhrazuji si právo mít mnoho gramatických chyb...

Na foto níže ono špatné místo. Mnoujiž částečně odloupáno.


o 02.10.2012, 18:21 | tappaja
Ja myslim, ze bys mel vyhodit ten eprosin. Kdyz se podivas, vytvrzuje 7 dni pri normalni teplote.
Takze znova, vse ocistit, nejakej protikorozni zaklad, pres to strikaci 2K tmel, obrousit, mozna pak jeste plnic, znova obrousit a mas pripraveno pod lak.
o 02.10.2012, 18:32 | Bladzej
Jasně, vytvrzuje tejden, ale třeba brousit se dá údajně za 30minut, aspoň je to znázornéno obrázkem. Proto jsem to nechával den odpočinout. Již druhý den jsem ho normálně borusil a byl fakt pevný. Teprve až plnič ho "naleptal." Tímto tvrzením ale nevyvracím dobu definitivního zatvrdnutí.

Ono tim eprozinem jsem doháněl cca 1 - 2 mm co nebyla barva.

Použil jsem polyuretanový dvousložkový základ. Jestli je antikoro teď nevím. Musel bych se podívat.
střikací 2k tmel myslíš co? Nemáš nějaký typ na koupi něčeho?
Bude stačit jednosložkový plnič ve spreji? 2složka vychází kolem tisícovky...

Dík, že si rychle poradil :)

foto k příspěvku  od Bladzej

o 02.10.2012, 18:35 | jok3r
a na nekterejch paskach pisou ze nesmej bejt nalepeny dyl nez 8 hodin, to by mohlo bejt ta kejda ;)
o 02.10.2012, 18:37 | haskyvr6
Peknej kotouč ;)
o 02.10.2012, 18:41 | Bladzej | Upraveno: 2012-10-02 18:42:51
Hasky, všechno hezky postupně... dík za koment k tématu...

Výjimečně prosím bez zbytečných OT.
o 02.10.2012, 18:45 | tappaja
Ted kdyz to vidim, tohle bych poradne ocistil az na kov, odrezil, dal zakladovku, premaznul 2k karosarskym tmelem, vybrousil, striknul plnicem ve spreji, vybrousil a olakoval. Muj nazor je, ze to po zime proleze znova. Tohle je zraly na celej lem.
o 02.10.2012, 18:52 | haskyvr6
Ma rada je tedy cely blatnik, mas tam dalsi pomerne velke a hluboke rejpance pred lemem, na jare to bude skrz. Nejdriv si udelej ty kotouce, to mas lepsi na zimu a na jare uvidis ;-) Ja bych s takovymi brzdami nejel ani na nakup. A nebo si udelej blatnik a na snehu to muzes pak doladit o nejaky sloup az zabrzdis ;-) Ohrozujes nejen sebe.
o 02.10.2012, 18:59 | Brnďa
moje zadní brzdy vypadali podobne a na válcích presto ukazali ze ucinost je i tak dobrá
o 02.10.2012, 19:06 | haskyvr6
Tak tomu ver ze tady ucinost dobra nebude kdyz evidetne brzdi cca 50% kotouce. Pokud mas druhy brzdic zatuhly tak, ze ti taky brzdi jen na pulce kotouce tak mas mozna stejnou soumernost brzdneho ucinku na valcich ale rozhodne mas brzdny ucinek o 50% nizsi nez ma byt. K tomu pripocitas podlozky jako tady, kola o palec, dva vetsi nez jsou predepsana, vylitany tlumice a roletu na vozovce v zatacce a na pruser je zadelano.
o 02.10.2012, 19:20 | Draxx
Mozna by bylo dobry, kdyz by se vsichni starali predevsim o sve vozy a odpovidali jen na otazky, ktere jsou kladeny...
o 02.10.2012, 19:31 | Komba
Tvůj postup mi přijde hrozně složitej Bladzeji.Možná už to máš,ale udělal bych to tak,že co nejvíc odstranit rez,stříknout to AKZ(přímo barva na rez).Ten AKZ je konzistencí jako plnič,takže i zabrousíš do požadovanýho povrchu a pak rovnou barvu a lak.Tohle řešim zrovna taky na blatníku,ael dávam tomu tak rok a možná to nevydrží ani zimu a u tebe to vidim podobně......samozřejmě čím víc vrstev barev,tím dýl se rez bude drát ven :DDDD
o 02.10.2012, 19:49 | z0diaC
no a jinak technický benzín je mastný .... asi jako každý benzín .... k odmašťování/čištění bych použil perchloetylen ... stojí pár korun.
o 02.10.2012, 20:10 | Komba
neřekl bych,že benzín bude mastnej ...
o 02.10.2012, 22:16 | Bladzej
Hoši, já nechci jako nějakou provizorní opravu na půlroku. Ta oprava musí přežít auto :) V zimě jezdit stejně nebude :) A přesto to chci opravit důkladně.

Tappe: celej lem myslíš jako vyvařit? to snad nee.
o 02.10.2012, 22:41 | JP
No jestli chceš aby to přežilo auto, tak si to nech spíš vylaminovat:D. Neznám snad nikoho kdo by opravil hnijící lem na autě který jezdí i v zimě a vydrželo mu to dýl než 2 roky. Typicky to je tak na půl roku, maximálně rok když s tim nemáš moc zkušeností. Když tam navaříš novej lem tak to vydrží víc, ale často to zase začne brzo reznout v místě svaru, protože tam je porušená antikorozní ochrana z výroby (třeba pozink), je na to nabastlená jiná a často to nedělá dobrotu. Koroze se podle mě na dlouho zbavíš jedině tak že si koupíš auto který nerezne, nebo ho kompletně celý vyvaříš, pořádně si vyhraješ s ochranou a nebudeš s nim jezdit:D. Jak to jednou začne hnít tak je to počátek konce...
o 03.10.2012, 08:26 | Petura
bohužel, jak to má tuhle lišku tak to poleze ven ...
do roka to je určitě zpět v podobě bublinek pod lakem
o 03.10.2012, 10:27 | Kmoda
Na tohle jsem četl radu,údajně to tak dělají chlapi při restaurování veteránů. Cituji:"Nabublané místo obrousit flexou s brusným papírem (možno i ručně) co to dá, tak aby se plech neprobrousil a nevznikl z něj papír, koroze může zůstat. Teď se prosím nesmějte, nejdřív to zkuste a pak se smějte. Obroušené místo odmastit, používám tech. benzín a zakrýt okolí. Připravit LUXOL na DŘEVO a štětcem nanášet na zkorodované místo, horkovzdušnou pistolí ihned sušit, opakovat tak 2x-3x a poslední vrstvu nechat zcela zachnout do druhého dne. Luxol je velmi tekutý a lepivý - nasákne se do koroze a zalepí ji tak, že už se dál šířit nebude (restaurátoři mají nádoby napuštěné právě luxolem a např. blatník v nich nechávají pár hodin máčet a pak ho nechají uschnout na sluničku, pak připravují na lak). Pak na zaschlý luxol je dobré dát nějaký dobrý základ, používám klasickou základovku, nebo zinkový spray. Srovnat zinkovým, nebo laminátovým kitem, samozřejmě nějaké broušení, žlutým kitem se odstraňují drobné nerovnosti. Broušení, plnič, broušení, maskování, barva event. ještě bezbarvý lak."
o 03.10.2012, 10:30 | Kmoda
Jinak k tomu odmašťování,taky si myslím že technický benzin není to pravé,že je mastný,kup si v prodejně s autolaky normální odstraňovač silikonu,odlejou ti kolik budeš chtít a není to drahé.
o 03.10.2012, 21:37 | Bladzej | Upraveno: 2012-10-03 21:39:41
Kmoda: hele, Dřevo Luxol má něco do sebe. Na chatě tim natíráme pozikované plechy, které jsou na střeše verandy. Opravdu to je znát, pomáhá.

Jinak už jsem koupil odmašťovač.

Nezávisle jsem dělal podle postupu co mi radil Tapp a právě ten plnič to dorasoval.
Byl jsem tedy v barvách s barvou a plničem a dali mi novou pixlu barvy a k tomu nějaký, dle jejich slov, lepší plnič. Neplatil jsem ani korunu za toto. No a ještě k tomu jsem koupil karosařský tmel. Ještě jsem to řešil s kamošem a sešli jsme se na Tappový verzi. Jen už vím, že kitovat musím ve více vrstvách.

Mimochodem plech mám samo odrbaný,v rámci možností, od rzi. Musel jsem se, ale krotit s vybíráním do hloubky, abych nebyl krz...
o 03.10.2012, 21:41 | tappaja
Pruser je, ze to vetsinou proleze zespod a v tom lemu se drzi bordel, takze pokud to nevyrezes, tak to tam bude porad. Zkus ten luxol, kdo vi :o)

A kterou tu moji verzi si myslel?
o 03.10.2012, 21:48 | Bladzej
Tu spodnější:

02.10.2012, 18:45 | tappaja
Ted kdyz to vidim, tohle bych poradne ocistil az na kov, odrezil, dal zakladovku, premaznul 2k karosarskym tmelem, vybrousil, striknul plnicem ve spreji, vybrousil a olakoval. Muj nazor je, ze to po zime proleze znova. Tohle je zraly na celej lem.

Tím celým lemem myslíš i to slícování plechů k sobě? Ty slícované plechy jsou otočeny zrovna do podběhu a mezi nimi je místy rozcabená škvírka, tu jsem vyšťourával šendlíkem, kam jsem se dostal. No a v ní neni zrovna moc možností si vyhrát, tam pak natlačím tlumex plus plast.
o 03.10.2012, 22:00 | tappaja
Prave ten lem je zahuba, ve spoji je bordel, jak navlhne, jede to pres plech. Nevim co je to za auto a jetli za to stoji, ale chtelo by to vyriznout a napasovat lem novej. Pokud se ti s tim chce hrat a nebo mas sikovnyho klempire.

Tys udelal chybu, zes vrstvil nevhodny materialy a ten kryci zreagoval s tim spodnim. Takze zadny srani, vybrousit, odrezit, asi bych se nezdrzoval zakladovkou a rovnou karosarskej 2K tmel + brouseni, pak striknout plnicem a vybrousit a lakovat. Na tom se ti nemuze nic zvednout. Jen kdyz to nenechas poradne vyschnout, tak se to casem muze propadnout, ale myslim, ze ten lem tak jak je, nezachrani uz nic...
o 03.10.2012, 22:15 | Bladzej | Upraveno: 2012-10-03 22:18:06
HM, do piči...

No vyzkoušim ještě ten luxol a jestli to vyleze, tak do toho zahučim razantně. Novej blatnik/ vaření... Ne že bych chtěl, už jen kvůli autu... Probe-fahr.
Doufejme, že se to nebude rozšiřovat směrem nahoru a pokud bude, tak maximálně krz tlouštku plechu...

Druhá strana fahru je v pořádku. Velké ťuk, ťuk.

Každopádně dík.
o 06.10.2012, 13:43 | Bladzej
Tohle už neni možný... mi z toho praskne... hlava.

Byl jsem mu to reklamovat. Divil se co se stalo, ale namíchal mi novou várku základovky + tužidlo a nový plnič. Koupil jsem si i odmašťovač.
Přesné označení základu AC08-2, tužidlo PT03. Tím jsem jeden den natřel na očištěný plech jednu vrstvu.
Druhej den jsem šel fouknout novým plničem od Dinitrolu. (Základovka byla samo hezky vytvrdlá jak beton.) Za hodinu jdu zkontrolovat vytvrdnutí plniče. Na původním laku to je opět vytvrdlé, ale na základovce nikoliv. Ne že bych to teda setřel rukou, to jsem radši nezkoušel, ale už na omak je to měkké a pružné. Řekl jsem si fajn, ještě to potřebuje vytvrdnout... Dneska jsem to šel zkonrolovat, stav stejný jako včera. Hranou nehtu, kde je základovka, udělám otisk.

Ano, nekitoval jsem, tímto jsem si chtěl ozkoušet co to i udělá. Po zkoušce jedné vrstvy plniče jsem chtěl kiovat...

To už ani nemá smysl pokračovat dál, neb je to zase dosrané... jedině od znova, jinak.
Moje nervy kurva...


Při další opravě budu trvat na použití základu. Opravuji si to totiž pořádně, ne stim že: " Hm Okay, do půl roku to sleze ať se snažim jak chci..."

Pokud bych použil dvousložkovej plnič, je tam taky šance, že si nesedne se základovku? Nebo jinou základovku. Potřebuji to definitivně mít hotové tento týden (po neděli). Včera už bylo pozdě...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4353 sekund.