
Navštíveno 8460x


17.10.2012, 10:35 |
Mika Zdar slyšel jsem, že se před výměnou dává do chladící kapaliny ocet z důvodu pročištění celého chladícího systému. Máte s tím zkušenosti? Díky a v jakém poměru. Obsah mám 8,4l. Díky moc :-)
Mňo...ocet jelikož je kyselina,tak rozpouští vodní kámen..Krásně a jednoduše se to dá demonstrovat na rychlovarný konvici - do 1,7l naleju tak 2deci a nechám projít varem...a je téměř jako nová(případně postup zopakuju).V chladiči jsem to nikdy nezkoušel,ale teoreticky by to mělo fungovat stejně.Takže takový 3litry octa by tomu neměly ublížit a asi bych s tim aspoň den jezdil,pak všechno vylejt,propláchnout načisto a pak napustil destilkou,místo kohoutkový vody. :-)
Mno, to je recept z ery embecek, kdy se dolejvala voda z potoka do chladice.
To mas tak zaneseny kamenem nebo co? Urcite jsou nejaky vyplachovy kapaliny k tomu urceny, asi bych tam nelil ocet. Pokud tam budes cokoliv davat, tak pak nezapomen poradne proplachnout, zahradni hadici a poradne prolejt...
Jak pise rustapha. Jenze ja bych s tim moc nejezdil.
Kdyz to frknes do ty rychlovarky uvolnuje se pri reakci hodne plynu a peni to. Ja osobne bych se bal aby mi to nekde nevyrazilo vicko bo tak.
Ja bych vypustil starou kapalinu. Postupne uvedl do bodu varu 3-4 litry octa a nalil do systemu. Nastartoval a nechal 15 minut pusobit s otevrenym vickem vyrovnavaci nadobky a vypustil. Pak totez 1-2x s cistou vodou.

17.10.2012, 12:03 |
Mika no asi se na to vykašlu :-)
2 neb 3x 9l to je na palici :-)
Mika: v klidu...naleješ,proběhneš,vypustíš,propláchneš...nic na tom není :-)

17.10.2012, 12:06 |
Nora Chodili jste alespoň na základku? Ocet, potažmo kyselina octová rozpouští hliník. Najet 1000km při působení tepla a tlaku na dnešních autech, které mají chladiče a topení z tak tenkých plechů, je celkem odvaha. Na starých autech to fungovalo, motor byl litinový a chladič z mědi. Rychlovarná konvice taky není z hliníku ale z nerezu. Hoď si povařit do hrnce s octem trochu alobalu a uvidíš co ti z něj zůstane. Dnešní chladící kapaliny mají přísady proti tvorbě usazenin, pokud se i přes to domníváš, že je potřeba systém vyčistit, existují na to přípravky za pár korun.
Nora: nikdo s tím 1000km jezdit nebude..klíííd :-)

17.10.2012, 12:10 |
Nora mělo tam být i 100km

17.10.2012, 12:11 |
Nora nic to na tom nemění, že chemická reakce vzniká tak i tak
Nebyl jsem si jisty,tak jsem to zkusil a do konvice s octem hodil kus alobalu a parkrat ho prohnal varem.
A co se stalo po hodine a pul?
NIC!
Co z toho plyne?
Je sice mozne ze k chemicke reakci dochazi,ale kdyz za hodinu a pul nesezere 0.015mm silny alobal,nebal bych se toho ze mi to behem pul hodky cisteni sezere pul auta jak je vyse popisovano.
Alternativni prostredky sice existuji,ale je to jen nafoukle placebo pro ty co se boji kyseliny octove :-)

17.10.2012, 19:47 |
Nora Batman: poréznost a mechanické vlastnosti beze změny??
Beze zmeny.
Zředěné organické kyseliny jako kyselina octová a citrónová na hliník za chladu téměř nepůsobí, ale rozrušují jej při 100°C
Rozpustnost hliníku v kyselinách se zakládá na tom, že v souhlasu s jeho postavením v elektrochemické řadě napětí vybíjí vodíkové ionty: Al + 3H+ = Al3+ + 3/2H2 . S vodou a se zředěnými, slabě disociovanými kyselinami hliník nereaguje; příčinou je tvorba velmi málo rozpustného kysličníku hlinitého, který má nejnižší dosud známý produkt rozpustnosti v roztocích s malou koncentrací vodíkových iontů.
Secteno a podtrzeno ocet jako 8% kyselina octova hliniku nic neudela (alespon kratkodobe).
..případně jí pro klid duše zneutralizujeme a opět vypláchneme.. :-) myslím,že ocet není Lučavka královská a tudíž krátkodobě bych se toho opravdu nebál.

18.10.2012, 14:25 |
AR No a pak věřte chemikům ;) ještě by se k tomu mohl vyjádřit Zdeny ;)