Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Žere olej - vrch vs. spodek?

 o Navštíveno 8300x o
o 22.10.2012, 18:27 | GooGoo
Symptomy: Spotreba oleje cca 5l na 10tis km. Pri jizde z kopce bez plynu a pak po naslednem pridani se vyvali sedomodry kour z vyfuku. Komprese merena a je v rozmezi 1,5bar (nejvice 12bar, nejmene 10,5bar). Motor je radovy sestival atmosfera. Jak nejlepe poznat jestli bere olej pres spodek, nebo pres vrch?


o 22.10.2012, 18:40 | tappaja
Pokud pres vrch, tak by mel dost zahulit pri startu, kdy treba par hodin stal, olej stece pres driky ventilu do spalovaciho prostoru.

Pokud je to mrtvy na pistech, tak by hulil i v zatahu (si myslim), rekni nekomu, at za tebou jede a pres telefon se domlouvejte, co vidi.

Co je to za motor?
o 22.10.2012, 18:54 | crestik
M54 v červeném kombi?;-)

Odlučovací ventil?
o 22.10.2012, 19:30 | Honza2.016v
čoveče mě to žere olej a podle normálních pouček by to olej žrát nemělo..

začudí si občas jen při startu, za jízdy v tomto počasí max bílej kouř,což je spíš kondenzát z toho šílenýho vejfuku co tam je , jinak ani obláček, tlaky dobrý, svíčky zasraný jak sviň na všech válcích a funí to.. takže KO spodek... hlava je dělaná(nový gufera na ventilech, dříky ventilů a vodítka přemeřeny a ozkoušeny kalibrem, zda tam není vůle větší než by měla být..) -p. Fiedler a to je jeden ze 3 lídí kteří mi smějí šáhnout v libovolné míře na motor...

pokud to bere olej takhle, udělej hlavu...beztak na ten motor nikdo od fabriky nešáh (max krom rozvodů..) a ty gumičky musej bejt tvrdý jak puk..
o 22.10.2012, 20:31 | GooGoo
tappaja: vyzkousim ten start po delsi dobe. Staci kdyz to stoji do rana ne? Obcas se kouknu pri startu do zrcatka, ale nic divokyho z vyfuku nevyleti, spis jak jsem popisoval jizdu z kopce, to zahuli docela fest.
Crestik: ten to trefil ;) je to ten motor :D
V psoledni dobe se to takto rozezralo, driv tak max 3litriky a ted temer jednou tolik. Mozna je to tim ze jezdim vic kratsi cesty. Jde mi hlavne o to, ze ted musim sundat vyfukove svody a je to dosti pracne, tak to nechci za pul roku shazovat znova kvuli palici. Mozna bych vymenil rovnou i kruhy, jestli to ma teda smysl u hlinikoveho bloku.
o 22.10.2012, 20:42 | jurda
Tak me tohle delalo na 106ce dost se ztracel olej a pri jizde z kopce bez plynu a nasledne akceleraci modry oblak za mnou.Po rozdelani totalne zpecene gufirka na ventilech.Po vymene vse v poradku po 10000km ubytek asi 0,5l
o 22.10.2012, 20:43 | Nismo.Power
počkat já myslel že to je "vlastnost" těhle motorů :)

zastav z kopce chcípni to nastartuj třeba za 20minut mělo by to čapnout a po pár sekundách vyvalit z vejfuku, to samý pak udělej s autem nakloněnym na strany zdali to dělá pravá leva na jedný to asi dělat nebude tj třeba najet na velkej obrubník z kopce a zase po pár minutách start co se stane...

následně sundat ventilový víka a hledej v inkrimovaný oblasti, může se jednat o zanešený odtokový kanálky pro olej z hlavy tudíž se ti olej začne moc hromadit v hlavě což by ještě v normální situaci simerinky ustály i ve stáří ale se zvýšenym tlakem a přebytkem oleje nahoře to prostě pošlou skrz a spálíš to takže zahulíš.....to že po ubranym plynu resp. nemáš plyn tak s motoru je větší podtlak než je obvyklo a tlak oleje je minimální tudíž koluje olej pomalu a může bejt náchylnej na zůstání v hlavě pokud má omezenou cestu odchodu takže sundaná noha z plynu = odpojený vstřiky motor jede naprázdno natahá si přes horší simerinky olej a jak jednou šlápneš na plyn tak vstřiky pustěj motor bafne a olej co si nastřádal tak ti spálenej pošle vejfukem.....

= vyměnit simerinky a řádně vyčistit všechny olejový cesty tudíž před rozebránim ideálně koupit GB plechovku na výplach nalejt do oleje nechat to klidně hodinu brmlat vypustit olej sundat víka ..... nj jenže bawor takže zkurvený rozvody zkurvenej vanos takže hromada práce tudíž nejlepší řešení sundej hlavu a prostě jí přetěsnit a profoukat pořádně všechny cestičky v ní....

na kruhy a celej spodek ser tam se nemá co stát....
o 22.10.2012, 20:47 | 1kw
Zas tolik o tom nevím ale když jsou komprese relativně ok a stejně to hulí tak to bude hlava ne..?

Když budeš sundavat svody tak se zkus podívat na ventily, jestli to tam není nějak extra zasrané - gufera na ventilech ko..
Ještě zkus mrknout na svíce.. :)
o 23.10.2012, 05:45 | Honza2.016v
komprese můžou bejt OK,ale stíráky můžou bejt v pí*i (kvalitní olej...)..., tj zasraný tak že se ani v drážce nehnou a nepustěj ani kapku..
o 23.10.2012, 06:13 | Tendr | Upraveno: 2012-10-23 06:17:54
Mně to taky žere jako prase a moc to neřešim, holt dolejvám místo měnění rozvodů..
Taky záleží jak to honíš, když jezdim klobouka, což se mi moc nedaří, tak to skoro nic nebaští, jenže jak se dotýkám omezovače tak je to sakra jiná písnička...
Motor M 50 B 20 6 S2 Vanos
o 23.10.2012, 07:35 | CervinVega
M50/52/S50/52 olej nezerou vubec, pokud neni nacaty tesneni pod hlavou, vice byva problem s tesnenim vika ventilu, pripadne zatky na bloku pod hlavou u svodu, tzn. mechanicky unik oleje

M54 jsou bohuzel jinej pribeh, tam je mozny i litr/1000km, vetsinou je to kombinace uniku (1*tesneni pod domkem olej filtru-tahne se film pod sanim pres vanu az na prevodovku, 2* tesneni pod vikem ventilu-olej kape na svody ci se tahne po bloku, 3* okrouzek na merce oleje-vetsinou po vymene odvzdusnovaciho ventilu se poskodi, resp nevymeni, olej leze po vane na prevodovku)
a spalovani oleje (vymenit odvzdusnovaci ventil a nepouzivat olej 5w-30, lepe 5w-40, nekdo dokonce radi i 10w-40, 10w-50)...
pokud motor zere dal po vymene vsech zminenych problematickych mist A po ubrani plynu z kopce+naslednem nalozeni zahuli jak dymovnice, jsou na vymenu gufera ventilu...
o 23.10.2012, 09:33 | RedBaron
U M54 bacha na separátor oleje

[ Link ]
o 23.10.2012, 10:53 | GooGoo
OK, díky za rady. Sundam tedy hlavu a necham udelat GO. Akorat budu muset sehnat nejaky manual na rozvody at to nedomatlam. Vanos je pohodicka, ten uz jsem dole mel. Jinak olejovy separator mam loni meneny ;) Olej leju 5W-40 Mobil.
CarvinVega: olej mi trochu prolina asi jak rikas pod domkem ojl filtru.
o 23.10.2012, 13:43 | Nismo.Power
nevim proč do tak prastarýho motoru kterej určitě už nebude mít kilo najeto lejt 5w40.... ??to bych dával možná tak do 150ti max 200tis pokud bude jezdit leháro dálnice.... pak prostě automaticky přecházet na 10w40 stejný specifikace a když tam někdo naleje po 300tis najetejch třeba 20w50 tak se taky hovno stane když s tim nebude jezdit v zimě :) ale celkově ať se jedná o jakejkoliv motor tak 150tis vejš klidně 10w :)
o 23.10.2012, 14:21 | CervinVega
odbornik na "tribologii a zbytek vesmiru" promluvil :-)
videl jsi nekdy M54 motor rozebranej? do "prastaryho" ma s double vanosem, variabilni delkou sani a promennou teplotou hlavy/bloku pomerne daleko...
a to je taky duvod, proc tam kazdej kreten nemuze nalejt, co ma doma v policce, at uz se bavime o vackach, vanosu nebo pistnich krouzkach...
o 23.10.2012, 14:29 | GooGoo
Mel jsem v tom i olej 10W-40, to mi dali v servise poprve. Motor po startu cvakal par vterin, kdyz se s autem zadivocilo tak zas motor cvakala nez schladnul, des! Ted olej od Mobilu 5W-40 a o motoru nevim ;) Tak ze ono to nebude nalej co mas jak rika Carvin. A co se tyce prehistorii, tak si taky nemyslim ze by zrovna tento motor do teto kategorie spadal :D Celkove jsem za E46 rad, nemenil bych. Neni ani za co, novejsi auta jsou delany snad na 5let funkcnosti a starsi jsou vsechno olitaniny. V cechach proste koupit dobre auto snad nejde.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3739 sekund.