
Navštíveno 6940x

Pri plnem plynu mi tahne auto hodne doleva.dam plny plyn a po chvili se ztoci hodne doleva a potom ,kdyz prudce uberu tak se jakoby zacne rovnat a dokonce jakoby mel tendenci tahnout doprava,ale podstatne mene nez pri plnem plynu doleva.Vymenil jsem kvuli tomu vsechny predni silenbloky a cepy na naprave.hroni ulozeni jsem daval nove zaroven s podvozkem AP sportahrwerke.Uz me nenapada co by to mohlo delat.Za kazdou radu predem dekuji!
Jaké silentbloky a čepy jsi koupil(bohužel není zárukou nového silentbloku, že to bude OK)? Geometrie je udělaná? Ještě mě napadá, jestli není problém s vůlí ložiska v těhlici - bohužel se i to už několikrát stalo, že mělo vůli a pak to takhle zlobilo.
geometrii udelanou nemam...na tu jedu v pondeli.silentbloky mam strongflex a cepy febi.s tim ze kdyz jsou neovy ,tak nemusi byt dobry s tebou naprosto souhlasim bohuzel mam podobnou zkusenost...jinak tyto jsou uz druhou sadou,co tam mam za posledniho pul roku.tak to snad tim nebude.jinak tu vuli na lozisku nejak poznam pohybem nebo se muze projevit az pri zatizeni?
A proc sem nepises az potom co udelas geometrii? :-)
A proc sem nepises az potom co udelas geometrii? :-)
Resim to ,protoze si nemyslim ,ze todle opravi geometrie a abych vedel pripadne na co se mam poradne podivat ,kdyz to bude na te testovaci stolici.Kde vsude by to mohlo mit jeste vuli.
Hm, jako pánové výše se divím tomu, čemu se jako diviš, po GO nápravy ihned na geo....rozhozená geometrie dovede dělat hozné věci. Ale pro jistotu bych zkusil vůli v axiálech...
Pokud bude mít vůle v axiálech, tak ho z geometrie vyhodí, protože to nepůjde srovnat.
axialni loziska myslite jako horni ulozeni? protoze citim i ve volantu ,ze pridam a volant kmitne doleva a uberu a volant se v rukach o kousek narovna.

14.12.2012, 08:41 |
Lucni.konik | Upraveno: 2012-12-14 08:42:36
Axiální táhla na hřebenu řízení - to je ta tyčka, co jde z hřebenu a je spojená skrze čep do těhlice. Když stojíš na místě, tak vemeš za to axiální táhlo a zkus s ním škubnout tam a zpátky - jako bys chtěl vytočit kola - musí to být bez vůle.

14.12.2012, 11:18 |
Angličák | Upraveno: 2012-12-14 11:18:45
Někdy se může vytvořit vůle i na hřebenu řízení, nebo na kloubu volantové tyče...ale zas tam moc možností, kde by ta vůle mohla být není. Vše sedá poměrně jednoduše idnikovat.
Jsem dnes po geometrii(sbihavost byla 1cm,po srovnani vse OK) a vysledek ,jak jsem bohuzel predpokladal ,tak auto se chova porad stejne.Kdyz pridam tahne doleva a kdyz uberu ,tak tahne doprava.Zkousel jsem i ruzne prehazovat pneumatiky a porad stejny.
tak je v piči prostě nějaký rameno - projít znovu všechny silentbloky a pro jistotu i uložení tlumičů. Projdi i uložení tlumiče v těhlici a uchycení spodního čepu v těhlici.
tak nakonec zadnej problem nebyl....je to vlastnost auta ze pri plnem plynu tahne doleva...kamaradova fabie to delala taky :)
Zkus zvážit jaká hmotnost připadá na levé a pravé kolo přendí nápravy

29.05.2013, 10:59 |
Tendr heh :D
hm, tak takový "auto" bych nechtěl.

29.05.2013, 12:01 |
Aegis A nemáš tam nějaký ukrutný chip? Někdy u přemotorovaných předokolek se tak děje...
ukrutny chip by tam byt nemel:) normalne tech 130ps...a kdyz sundas ruce z volantu a das plny plyn tak se auto stoci doleva....jo jo rika se tomu anglicky torque steering nebo tak nejak :D

29.05.2013, 17:19 |
JP Já teda nevim, měl jsem a mam citelně silnější předokolky a že by to při plný akceleraci táhlo jen na jednu stranu, to rozhodně nedělala žádná... vždycky to škube na obě, nebo podle toho kde je zrovna na tom místě horší povrch a kolo se protočí.
jj, a kdyby jsi mel motor podelne, tak se to muze i prevratit.

29.05.2013, 17:43 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-05-29 17:45:16
JP: Nemáš tak docela pravdu. Ono se to může projevit jak píšeš při změně trakce a je to takové to typické zaškubání volantu při prohrabu kola v momentě kdy se "chytne" ale může to dělat i konstrukce auta a nebo její poškození... Nejčastěji za to můžou různé délky poloos v kombinaci s měkkým nebo dokonce poškozeným uložením motoru, náprav, tlumičů a pak to třeba táhne právě k jedné straně. Pokud je to série, viděl bych to ale spíš na nějaké poškození právě v oblasti uložení agregátu, náprav, tlumičů a nebo třeba jen nějaký druhovýrobový měkčí silentblok a je vymalováno...

29.05.2013, 17:51 |
JP Mam pravdu, protože to žádný moje auto nedělalo, přesně jak jsem psal:). Prostě tam má něco rozbitýho:), nevěřim že by byla Fabie z výroby až takovej sráč aby při akceleraci táhla do protisměru (na druhou stranu jestli to vymejšlel stejnej inžynýr jako potkávací světla, tak bych se nedivil ani kdyby tomu běžně upadávaly kola).
.mycTD:DD

30.05.2013, 09:14 |
Aegis Viděl jsem to v jedné serii TopGearu a testovali myslím Ford Focus ST/RS bylo to tam vidět i to komentovali... nicméně tam bylo myslím něco kolem 250-300PS :DD
Aegis: jj, to byl FOFO 1 RS a bylo to díky tomu, že je to předokolka se samosvorem. Říkali, že na okruh pecka, ale na normální ježdění je to nepohodlný. Při každý nerovnosti auto táhlo ze strany na stranu.
u FOFO RS si lidi myslim stezovali, ze samosvor taha dovnitr do zatacky, ale ne, zeby to uhybalo na rovine.
me taky kazdej tvrdil za mu fabka do strany netahne...az jsem to vyzkousel osobne s kamaradem tak jsme zjistili , ze mu to dela taky...bylo by divny ze by to delali dve auta...samozrejme , kdyz budu mit prilezitost to zkusit jeste na nejake jine fabii rs tak to zkusim taky...
podle me jde o to , ze to tahnuti zpusobi ten ,,velky,, a nahly narust krouticiho momentu...ale nedokazu si vysvetlit proc to tak je :)
to Aegis...vsak ty mas taky fabku rs ne? mohl by jsi mi natocit video , jak jedes na dvojku a pustis nekde na rovine volant a das tak v 1800 otackach plny plyn a zda se ti to stoci taky doleva?

30.05.2013, 20:50 |
Aegis @ xxfavo1: Tak video ti nenatočím, jen kdybys byl pěkná holka :-D :-D ... ne sranda. Zkusím to, ale do teď jsem si toho nevšiml, tak zda to tak opravdu je, bude to zanedbatelne a neřešil bych.

30.05.2013, 20:52 |
Aegis jinak na FB je skupina "FABIA RS klub", zeptej se tam
Na FB je i skupina "táhne nám to doleva"