
Navštíveno 6284x


29.01.2013, 19:38 |
.pavel. | Upraveno: 2013-01-29 19:41:00
Čaute,pořídil jsem si nové kola 18" v TP mám zapsané jen 16"
Výrobce mě na typový list napsal..Rozměr pneumatik:viz TUV
jenže v TUV není můj typ vozu a nikdo mě není schopen říct jaký rozměr pneu tam mám dát.
Ani na STK ani 3 pneu servise kam jsem volal.
Na STK byli úplně mimo a rači řekli že mám jíd do Barumky.(jenže tam byli zmotaní jak goro před Tokijem
Nemáte někdo známého na Měst. Úřadu v Břeclavě na zápisech a změnách v TP čí skušenosti s tímhle?
Vůz Mazda 323F BA
Díky

29.01.2013, 20:17 |
Augi A jaký ráfky? Značka?
Kola jsou Brock B21 CS 18x8 ET43 5x114,3
A pneu bych tam chtěl 215/40 R18
A je to na tu Mazdu 323F BA r.v. 94-98 2.0 V6 106KW
Typový list mám i osvědčení ale nikde známka velikosti pneu.:-(
Trochu se tu vetru.
Nemate nekdo prosim typovy list od OZ Racing Ultraleggera?
obávám se, že typový list na 18" a 323F BA neseženeš

29.01.2013, 23:57 |
JR na 323 18" fakt nenapises, to se vrat na zem.
V Německu a nevím kde ještě je to v pohodě.
Typový list na ty kola mám a řádně vyplněný (žádný podvod) přímo od výrobce + osvědčení.Je to Benet s.r.o.

30.01.2013, 07:15 |
Lu82 Pokud by jsi měl řadně vyplněny typovy list tak v něm máš napsany i pneu + musí sedět číslo typovyho listu s KBA(TUV) protokolem ve kterem jsou napsany vsechny mozne alternativní pneu daného rozměru a podmínky za jakych mužeš kola použit
Obavam se že na typ BA 18" legalni cestou nezapišeš
to .pavel.
Pleteš si dva způsoby zápisu v Německu:
Standartně se 18" pro 323F BA na základě TUV dokumentace nezapisují ani v Německu (pokud se nepletu, 18" pro tento vůz prostě v TUV papírech nebývají).
To ale neznamená, že si tam nemůžeš zažádat o individuální zapsání těch kol - po odzkoušení komisařem a tučné platbě :-)
to .pavel.:
ještě doplním jeden důležitý údaj:
- typový list v ČR je dokument, ve kterém by mělo být napsáno, že kolo XXX v rozměru YYY a rozteči ZZZ v kombinaci s pneumatikou XXX je schválené na vůz výrobce YYY, model ZZZ a motorizaci XXX.
Pokud tedy máš jen nějaký obecný papír o schválení daného kola v ČR bez uvedení daného konkrétního vozidla, tak to ve své podstatě není plnohodnotný typový list.
Pokud si dohledáš TUV dokumentaci na stránkách výrobce BROCK (odkazy na drtivou většinou výrobců alu kol najdeš u mě na stránkách
[ Link ] ), tak se tam dozvíš, že TUV dokumentace pro tato kola v tomto rozměru se pro Mazdu 323F BA prostě nedodává.
Z toho plyne, že pokud někdo v Německu chce na těch kolech a tom konkrétním autě jezdit, musí si zažádat o individuální schválení a posouzení a taky za to tučně zaplatí.
Jelikož stahování TUV ze stránek výrobce aktuálně nějak zlobí, usnadnil jsem ti práci a daný dokument hodil k sobě na server, odkaz ke stažení je zde
[ Link ] Jak z toho souboru sám uvidíš, pro konkrétní rozměr, rozteč a ET je schválené pouze vozidlo NISSAN 370Z, což asi nebude tvá Mazda.
V kombinaci s ET38 je tento dokument k dispozici i pro Mazdu 323, ale model 323F BA tam prostě není uveden a není to pro něj schváleno.
Odkaz na tento dokument zde
[ Link ] Stačí to vysvětlit takto?

30.01.2013, 16:33 |
Kmoda Na tuto Mazdu jsou tyto kola homologované v rozměru 7,5x17 s pneu 215/40-17. Přestřelil si o palec,divím se že tě neupozornili.
Proč tam není teda v tom TUV ani 1.5 a 1.8 BA když na to jsou povoleny 17" ?
Ted jde o to jestli na technické kontrolují podle TUV rozměr gum nebo jen mrknů na osvědčení a typový list a pak na kola a gumy na autě.
Domluvil jsem si že by mě tam napsali do typovýho listu 215/35 R18 ted jde o to jestli jim to bude stačit nebo v tom budou rejpat.

30.01.2013, 17:01 |
Kmoda Jo pneu 215/35-18 by rozměrově vycházeli. Ani 1.5 ani 1.8 tam nejsou jelikož máš TUV certifikát na kola 8x18 ne? U kol 7,5x17 tam ty auta jsou
[ Link ]

30.01.2013, 17:05 |
Kmoda Jinak kola a pneu ti budou na STK kontrolovat podle toho TUV,aby ti do typového listu potvrdili montáž. Takže ti to nejspíš neprojde,protože TUV na ty kola a tvé auto nemáš a ani neexistuje...
Jj mám 8x18
Ještě ju skusím přemluvit at mě tam napíše 215/40 R18 pneu a prostě to skusím na STK a bud a nebo:-) bud mě pošlou do háje nebo se stane zázrak:-)
Kola 8x18 ET43
Pneu 215/40 R18
to .pavel.
v tom TUV to není napsaný, protože ten TUV je na 18" a ne na 17"
Už to psal Kmoda"
jj sou tam v 17"
jenže je už mám koupené a nikdo je neveme zpět či je neprodám za tu stejnou cenu i když jsou nejeté/zabalené
Takže to prostě zkusím bud a nebo a když to nevynde tak prostě budu jezdit na nich,co už.
Nesmí se nic stát/autonehoda.
Policajti to podle mě nepoznaj:-)

30.01.2013, 17:39 |
Kmoda I když s těma kolama budeš jezdit na černo měl bys dodržet celkový obvod kola a dát tam 215/35-18 a ne to co píšeš. Máš asi několik možností. Buď neřešit zápis a jezdit na černo,nebo se třeba dohodnout s prodejcem na výměně za 17-ky s typovým listem a TÜV certifikátem. A nebo je rychle vrátit do 14-ti dnů bez udání důvodu pokud si je objednal přes net teď někdy a koupit menší. Ono to auto je zhruba stejně velké se stejnými koly jako můj Civic a 18-ky si na tom neumím představit...
Ted tam mám 6,5x16 kola a 205/50 R16 gumu takže se mě zdá že na 8x18 s 215/40 R18 je v poho,měla by tam bejt 35 ale to je zase už nízké:-/ a vím že si můžu dovolit jít třeba na pružinách -35/-35 mm dolů.
Kola mám už doma dlouho skrz vrácení,doufal jsem že to projde a ani nebyl nějak čas to řešit a ted je už prostě pozdě.Holt není návratu,moje blbost.
Oni mě neupozornili prostě řekli že to vystaví že v tom není problém.

30.01.2013, 18:00 |
Kmoda Asi bys tam měl teď mít spíš 205/45-16,už tohle máš větší. Tady si to klidně přepočítej
[ Link ] když origo rozměr je 195/55-15
Ale já mám tu V6ku 2.0 a ve velkém TP je napsané 6x15 ET45 195/60 R15
Alternativní rozměr 6,5x16 205/50 R16 a tenhle mám už od výroby to snad všechny V6ky.
já mám na cliu I 16x7" s pneu 195/45 :o)) samozřejmě zapsané v TP

30.01.2013, 18:15 |
Kmoda Aha tak to sorry
V poho
jsou jen tři možnosti
1-nechat to tak a jezdit
2-jestli napíšou to pneu do typ. listu nebo i bez toho a prostě jet na STK a bud a nebo
3-podplatit ale v dnešní době to už asi nepude:-/ ani nikoho neznám kdo by do toho šel či kdo by mě poradil kde by to šlo
Jenže on si to nikdo nelajzne a na úřadě ti to stejně ještě jednou okontrolujou (tak to bylo u mě).. Vše si musíš pohlídat zavčas, protože potom už to nijak nedohoníš. Když budeš jezdit, tak tě PČR může kasírovat jak chce.. Vždycky se najde pár blbečků, kteří dělají chytré a to nemluvím o případné nehodě..
Jedině zkusit zkontaktovat prodejce, jestli ti ten typový list neupraví..
Na ty 18" asi ne,jedině s gumou 215/35 R18 a to je v TUV napsané na mazdu 323f BJ (typ co se dělal od r.98 po mé-BA)
Ani to nejde kdyby to kolo přejmenovali na jiné prostě na BA 18" ne
Dneska jsem volal přímo prodejci,ještě něco zkusíme co jsem se domlouval u nich ale to už bude jen na té ochotě na STK.
Na úřadě to kontrolujou ještě? tak to naklapne :-(
v mém případě si pročítal jak typový list (už potvrzený z STK), tak přiložený origo TUV dokument :)
Měl bych akorát typový list kde by bylo vypsané vše o kole a jeden rozměr pneu + osvědčení (o schválení technické způsobilosti typu konstrukční části nebo výbavy vozidla č.)

31.01.2013, 06:06 |
.pavel. | Upraveno: 2013-01-31 06:08:23
Chtěl jsem vložit ty papíry co mám oskenované ale nejde mě to :-/

11.11.2016, 22:57 |
ACEMajky | Upraveno: 2016-11-11 22:59:25
A jak to dopadlo...?
Prave resim zapis kol, ktera budu kupovat jako nova, co presne k tomu musim mit. Precetl jsem vse mozne, ale co konkretne v dokumentech ma byt napsano?
Ve velkem TP mam rozmer R18 7,5J ET50, jenze kdyz jsem takova kola zkousel, drhnou o brzdic. Tak chci pouzit kola R18 7,5J ET45, bud Brock, nebo Ronal.
U Ronalu asi nebude problem, jelikoz v konfiguratoru na moje auto na jejich webu kola R41 silver jsou uvedena
[ Link ] Zatim to vypada na kola od Brock v rozmeru opet R18 75J ET45.
[ Link ] Jenze v konfiguratoru na me auto tato kola nejsou uvedena, ac maji stejny rozmer jako kola z konfiguratoru, tak se obavam, ze v typovem listu nebo TUV (to prave nevim) nebude moje auto uvedeno - I kdyz dealer co dodava memu prodejci mi odepsal, cituji
"Ano, jsme schopni dodat tyto disky i s typovým listem :)" - tak snad tim myslel na me auto, kdyz sem mu to cele popsal...
Cili toto napsal velkoobchod, ktery kola doda memu prodejci. Tak se chci optat, co mam zkontrolovat za papiry a kde ma byt co napsano, abych pak mohl zajet na STK a pak na inspektorat pro zapis?
Auto je Ford Focus RS MK3 (rok 2016)
high-diky, ale jak sem psal, dost sem toho prostudoval vcetne odkazu co si dal. Ale muj dotaz byl co konkretne mam hledat v jednotlivých dokumentech, aby vse bylo OK. Pokud by si me chtel odkazat na dokumenty na odkazu, tak ty aspon me nefunguji... Uz sem psal i na ministerstvo, at si odkazy opravi, ale samo bez reakce...
Mají teď nový web pár dní a ušitý horkou jehlou :-(
Uvedené rozměry v TP by měly být bezproblémové pro používání toho kola na uvedeném vozidle. Nejlépe si najít TL či TÜV list k tomu kolu a tam najít přesně svoje vozidlo.
Já mám zapsaná kola, 8x18" ET40, ale našel jsem i jiné kola, kde pro moje auto 8x18" bylo ET 42, 45, 48, a sám nevím, zda při použití jiných kol se stejnými rozměry by byly OK.
Takže de fakto bys musel vyzkoušet napřed opravdu přesně ty kola, která má výrobce vyzkoušené pro tvé auto.
Ano, některé úřady zapíší jen 8x18 ET40 např., některé i KBA a přesně model kola, což de fakto by mělo být přesné, neb některé konstrukce kol ač mají stejné rozměry, mají jinou šířku paprsků např. apod., což pokud vím, tak ET nezaručuje, to zaručuje se šířkou disku jen zda se kolo vejde do blatníku nebo ne, nikoli, zda nebude drhnout o brzdič např.

12.11.2016, 09:46 |
ACEMajky | Upraveno: 2016-11-12 09:47:12
Jj, plne s tebou ve vsem souhlasim.
Ted budu testovat ty Brocky, ktere vyrobce ma v konfiguratoru pro ST,ale ne pro RS. Takze az pridou memu prodejci od dealera ALU, tak ej prilozim na auto, zdali tam pasnou.
Pro me je prave dulezite, aby vse papirove sedelo, aby az koupim kola, nazuju pneu a zajedu na STK a inspektorat, aby mi nerekli, ale tady nemate zapsane vase auto na tomhle osvedceni, tady nemate tohle. Po zkusenostech bych si vse rad zkontroloval, aby mi pak kola nezustala doma (samo, jezdit na nich muzu, je to jen jine ET o 5mm, ale tady de pak o pripadne problemy s pojistovnou, ...
Kdyz Brocky na autak nepudou, tak hold vemu Ronaly co sem uvadel, ktere ma Ronal v konfiguratoru a tim uz predpokladam, ze vsechny papiry budou OK
Jeste dotaz, kolik tam mit mezeru mezi brzdicem a ALU, aby to bylo OK? 5mm? 3mm?
Jeste jedna myslenka, kdyz origo kola n aleto mam R19 8J ET50, tak zimaky v R18 7,5J ET50 budou o neco zalezle do podbehu? Cili kdyz pak ja dam R18 7,5J ET45, tak bych nemel byt vice venku nez v provedeni R19?
Uvazuju dobre?
Uvažuješ správně.
Tady si to můžeš nasimulovat.
[ Link ]
Dik moc za odkaz, vychazi to uplne skvele, az nechapu, ze ford vymyslel ET50, kdyz je problem s rejsem u auta a skrtanim o podbeh a mel by se instalovat na ridici tyc doraz....
- takze při pouziti ET 50 na 18kach budes zevnirt kolo o 6,3mm uzsi a zvenci taky (doporuceny rozmer fordem)
- při pouziti ET45 (muj rpipad) bude zevnitr uzsi o 11,3mm a zvenci o 1,3mm (vice uvnitr) oproti 19"
- coz je idealnejsi, fakt nechapu proc tam ford sere ET50, když mají problem s rejdem a skrtanim o podbeh
- pokud by rafek na zimu (18") mel siri 8", tak bych při ET 45 byl uvnirt uzsi o 5mm a zvenci bych sel o 5mm ven s kolem
:)