
Navštíveno 8370x


30.06.2013, 19:12 |
Losky Ahoj, v zimě bude zase jiné auto a buď Rapid nebo Octavia III. Rapid mám na výběr buď 1.2 77kw, 1.4 s DSG a 1.6tdi a OIII s 1.2TSi, 1.4tsi a 1.6tdi.
Auto jezdí hodně město a okresky, dálnice minimálně. Co jsem slyšel, tak prý u 1.6 se zase vrátil neduh dunění pod 1500 ot/min, ale to nevím, nejel jsem s tím.
Když město a krátké trasy tak nechápu diesel, byt tebou vynecham i rapida, jednou to bude reznout jak stará Felicia, nedávno jsem řešil stejnou věc, nakonec jsem vzal yettiho protože si ho vybrala žena, původne jsem k autu měl odpor ale je to super svezení hrozne me to překvapilo, auto je jak motokara, motor máme 1,2 tsi a jezdi to hodne suprově, pokud chceš víc ber tu 1,4 tsi nebo 1,8 tsi ale to je už za jiné peníze

30.06.2013, 19:30 |
Losky já to mám na rok, operativní leasing, pak to půjde zas pryč. Jinak taky máme teď Yetiho 2.0 tdi 4x4 a taky se mi s tím jezdí perfektně, auto sedí jak přibité. Osobně spíš vidím tu O3. A co se týče spotřeby, tak bych rád jezdil do 7,5L jako s Yetim. U O3 může mít 1.4 TSi 103kw a 1.6 TDI a 1.2 TSi 77kw
Jo to je ten škodovácký zamestnanecký operák, nj potrebujou prodávat :)
tam má všechno tolik neduh a závad končících KO motorama že by se tu asi každej divil ale z těhle sraček bych šel určitě do nejmenšího zla takže 1,6tdi..... ty parodie na benzínovej motor ala TSi to at si strčej zase za kloubouk nepotřebuju motor co má problém po prvnim půlkile,.....
za mě O3 1.4tsi, jezdil jsem tím a moc příjemná záležitost.
průměr 7,1 dle pc
to už neplatí údajně nyní s těma novejma motorama,
nezůstal tam kámen na kameni ..
[ Link ]
No já bych zase na základě zákaznických reklamací do 1,6TDI nešel. Navíc je to 5-ti kvalt. Já mám na tenhle operák Mezi námi Rapida 1,2TSI 77kW. Motoricky fajn svezení. Jen to dunění v autě při přejezdu nerovností. Zaléhají v tom šíleně uši a blijou mi děti i po Kinedrilu, což je ze zákaznické sítě taky známá věc u Rapida. A to už mám namontované i to MB opatření na tuto vadu, tedy nové dorazy 5 dveří. Kluci to v konstrukci trochu oje...li na tlumení. U operáku nemusíš řešit jakékoliv duhy nebo neduhy, prostě ho za rok vrátíš. Záleží, kolik chceš měsíčně platit. Předtím jsem měl Roomstera 1,2TSI 63kW a to nebylo špatný až na ten 5-ti kvalt. Radši si vezmi Yetiho od nás z Kvasin :-) Jen je tam myslím v základu jen s tou 2,0TDI 81kW. A to není na couračky.
Já pořád nechápu soudnost a inteligenci lidu, co si dobrovolně pořídí novou slepici.....
Crimson, ze to maj vyresene rikali uz nekolikrat i s tema stavajicima motorama a porad to bylo hodne spatny.
V dnesni dobe davat jen 5ti kvalt je podle meho zbytecne setreni.
Nicmene to je ta nabidka na operak tak uzasna, ze se nevyplati koukat po jinych autech ?

01.07.2013, 08:31 |
hanzz To, že v tom motoru nezůstal kámen na kameni, by mne právě varovalo. Místo toho, aby šli cestou postupného (evolučního) vylepšování a zdokonalování produktu, tak zase vymyslí z nuly věc plnou kurvítek a bez většího ověření funkčnosti to začnou testovat na lidech. Ach jo...

01.07.2013, 08:56 |
Losky | Upraveno: 2013-07-01 09:02:14
Rapida tak nějak zvažuju jako poslední možnost. Buď si zase vezmu Yetiho, ale už bez 4x4, vůbec to nevyužiju a stojí litr měsíčně navíc. Perfektně se mi s tím jezdí, jen po dálnici to žere jako kráva, ale tam moc nejezdím. Takže pak spíš téměř za stejné peníze jako Rapid je O3 a tam prostě asi jen ta 1.4 a 1.6. Jinak co se týče těch motorů, tak přítelkyně se kolem toho pohybuje a nejhorší je (a to jsou asi všechny automobilky), že veškeré neduhy se prostě řeší za výroby a nedělají se žádné velké dlouhodobé testy. Prostě moderní trend.
Jinak jak zde padlo výhody a nevýhody oper. leasingu, tak já si myslím, že mě se to vyplatí. Každý rok jsem měnil auto, na každým provařil jako prase a pořád dokola plus řešit servist. Poslední auto byla O1, kterou jsem kupoval před 2 roky za 150, 30 do ní dal a prodal ve finále za 90t, takže ročně mě stála 45t.
Tady mám teď třeba toho Yetiho 2.0, 103 kw, 4x4, Ambiente Trumf (navíc dvouzónová klima, tempomat, lepší rádio, sunset, 17" kola) za 5546,-, spoluúčast 1000,-. Ceníková cena necelých 700t. Takže zda je to výhodný či ne musíte usoudit sami. Ceník teď u sebe těch aut nemám, ale třeba ta O3 1.4tsi v Eleganci s nějakýma paketama navíc stojí 5200,-, v ambitionu asi 4800,-
Auta jsou vždy prodělečný, jediný, kdo vydělá, je bazarník. Proto jich je tolik. U náš...Jinde ne.

01.07.2013, 09:33 |
Augi Losky: Tak to jsou docela sranda ceny...

01.07.2013, 09:41 |
Losky Augi: Nevím, jak si to myslel, ale podle toho, co jsem doma počítal mě osobně to přijde výhodné. Když bych si Yetiho stejný model bral na leasing a dal na hotovost třeba 200k, tak než bych doplatil 500k, pojistky, servis a nějaké prachy leasingovce navíc, tak si ho při stejné splátce musím nechat tak 12let:)
Losky: 5,5 k mě stojí měsíčně komplet bydlení i s hypo, to jen pro srovnání nákladů versus smysluplnost jejich vynakládání a výhodnosti. Představa, že ty peníze měsíčně dávám za yettiho (který vlastně žere jako kráva, nevyužiju jeho koncepci 4x4, je plný nedořešených problémů, ale protože je to slepice a ve slepičárně pracuju, tak ho přeci musím mít a vlastně je super :-D) stojícího před barákem, mě drobet děsí :-D Jinak koukám, v slepice-werke provádějí na zaměstnancích tedy mega brainstorming, když vidím pod co se podepisují, co dělají a co dokonce považují za "výhodné" :-D :-D :-D

01.07.2013, 09:58 |
Augi Losky: Myslel jsem to vážně. Neměl bys tam jeden kus i pro mě? ;-)
radek.613: 5.5 bydlení s hypo? To je nějakej úlet ne? :-) Mě stojí bydlení 14k, takže bůra za káru mi připadne jako srandovní částka. A ano, mám škodovky moc rád :-)
radek.613: Pleteš si brainstorming s brainwashingem. ;-) Navíc vem to z jinýho pohledu. Máš nový auto za 700 a ročně za něj zaplatíš 60 ... prodej si po roce auto, který stálo 700 za 640. :-)

01.07.2013, 10:55 |
Losky Radek: nevím, kde bydlíte, ale my tady v MB, ve vlastním 3+1 a komplet měsíční náklady máme 5,5t. Nevím, jestli nás Škodovka nějak extra vykořisťuje, ale podle rozpisu je čistý nájem za auto 3t, zbytek je pojistka u České Pojišťovny. Takže zase za ty peníze máš auto za 700t a nové. Pokud to rozbiju, zaplatím 1t a jezdím dál. Já třeba nemám plat 50t, abych si mohl dovolit to auto nové a děti zatím nemáme, tak prostě aspoň zatím máme nové auto. Až budou děti nebo budeme stavět, tak to půjde stranou a koupím staré auto do kila a nebo si zase půjcím fábii, která v kombíku stojí 3t.
Jinak bohužel autem můžou jezdit pouze rodinní příslušníci a nebo lidi, které mají stejné trvalé bydliště. Pokud to pak rozbije někdo jiný, pojišťovna se od toho distancuje nebo tak nějak to ve smlouvě je.

01.07.2013, 11:30 |
nome | Upraveno: 2013-07-01 11:32:47
pokud si za tyto peníze můžeš pronajmout auto kategorie Yety, Octavia nebo i ten Rapid tak je to naprosto luxusní cena, zcela beze srandy. Pokud bych toto mohl mít za stejné peníze tak neřeším a okamžitě prodávám obě dvě auta co máme a další už nikdy nekupuju. Když sem před časem přemejšlele nad operákem tak sem za slušněji vybavenou oktu II skončil na více jak dvojnásobku tvé ceny a to ještě kdo ví jestli.
jinak v pvém případě bych neřešil a šel do OIII v 1,4 s DSG, popisované tragické selhání od nisma řeší záruka a za rok stejně najedeš 00 prd a vyměníš za nové
ps pokud to nemáte jako benefit a dá se to pořídit i bokem tak se mi prosím ozvi na majl :-)

01.07.2013, 11:34 |
Augi Losky: Znovu se ptám, neměl bys auto i pro mě?

01.07.2013, 11:40 |
Losky bohužel na sebe mám jedno auto a mladá má druhé, které jsme nechali rodičům. Mám nárok jen na jedno. Možná když seženete nějakého jiného škodováka, co si auto nebere, tak třeba se dohodnete.
Jinak ta O3 1.4 je manuál, rapid je s DSG
Ještě k cenám z tohoto benefitu Mezi námi. Ceny za Citigo jsou od 2.200Kč jestli se nepletu dle aktuál ceníku. Fábie za 2.500. Já mám Rapida a ten je od 3.700Kč. Roomster 3.500Kč. Octavia 4.100Kč. Yeti 4.400Kč. Superb 6.000Kč. Já si myslím, že když se porovná pořizovací cena nového auta jeho roční amortizace, ceny za servis, pojištění zákonný a havarijní, servis..... tak nevím, co by nemělo být výhodné na těchto cifrách. Mám v garáži ještě svoji Octavii LK (musíme mít kvůli postiženému prckovi dvě auta) a když vidím, že spadla za rok o 100.000Kč dolů + nějaký základ servis (olej, filtry,...). Tak tady nasypeš do operáku do Octavie III 49.200Kč a máš furt do kola po roce nové auto. A navíc pojištěné, takže nějaké ťukance, krádeže,.... neřešíš. Ať si kdo chce plácá co chce, je to výhodné. Škoda jen, že nemáme variantu jako všude v koncernu a to mít možnost si vzít jakékoliv auto z koncernu. Nedávno byl u nás Maďar Gyoru, kde dělají Audi TT a převodovky pro naši fabriku a ten si na léto bere kabriolety jako Beetle nebo letos Audi.

01.07.2013, 23:58 |
Losky tady je aktuální ceník a nabídka:
[ Link ]
a co se stane pokud přešvihnete roční km ?
20k km není nic moc.

02.07.2013, 22:27 |
Losky musíš zaplatit servisní prohlídky a za každý km navíc se platí asi 1,50 Kč
Losky pěkný ceník, dalo by se vybrat :-) Já pořizoval auto "předváděcí" s 2tis. km, které bylo s ceníkové ceny +- 570tis. , sníženo na 414tis. a to ,že prvním na koho bylo registrováno byla Škoda auto mě za ten rozdíl stál :-)

03.07.2013, 12:02 |
Losky jj, dá se tam vybrat. Rodiče si tam vzali Citigo 5dv v Eleganci a jsou spokojeni. Asi 2800,- a nic neřeší. Já asi vezmu O3 eleganci a to asi s tou 1.4 nebo 1.6. Víc jak 5500,- za to dávat nechci

03.07.2013, 13:08 |
PK Ceny jsou pěkný. Mít tu možnost tak do toho taky jdu. Klidně by mi stačila ta Fabie za 2800. To je hezká cena za to, že mám nový auto včetně pojištění a servisu. Kdybych si ji chtěl koupit sám na úvěr/leasing, tak se na takovouhle cenu nidky nedostanu...Kam že to mám přijít a stoupnout si do fronty? :D

03.07.2013, 15:09 |
Losky kámoš si zítra jde taky pro Fabii kombi, rovné 3tis, barva modrá RS, nějaký hliníky to má, výbavu taky nějakou. Ale já jsem Fabie měl tři a už to nechci, takže od Rapida nahoru a tam už to je zase cenově blízko Octavii, takže spíš jen vybrat motor, pokud nakonec nezůstanu u faceliftového Yetiho

03.07.2013, 16:49 |
PK Když je možnost si takhle vybírat, tak proč ne :) Jinak k tématu, asi bych vyzkoušel tu 1.4 tsi v OIII. Nebo si zkus ty motory někde projet a uvidíš co ti bude vyhovovat.
Pro mě by bylo 20 tis. ročně strašně málo :(
Ale jako 2. auto dobrý :)
Nevím jaký vy máte názor na současnou produkci motorů ale já mám pocit, že to jde od 10ti k 5ti a vše to je jen velká lež a zkreslování údajů..
Srovnávám moji 20let starou 1,6ku/100ps která jezdí za 5,8l a pocitově lítá jak kráva
a nový Mivec 1,6/120ps který jezdí za 8l a pocitově je to líný jak prase
co tedy vymysleli za 20let ?

25.02.2014, 08:47 |
nome | Upraveno: 2014-02-25 08:48:18
je to tak, poděkuj EU a jejich zelenejm limitům ...
Jenze v pripade nehody je ta tvoje 20 let stara 1.6/100 PS rakvicka, zatimco z novejsiho auta vylezes. Dale hmotnost je uplne jinde.
Ja jsme spokojeny. Mam v SMaxu 1.6 EcoBoost 118kW, auto jede paradne, spotreba kolem 8.5 mi prijde v normalu a pocitove to jede velmi slusne. Ja jsem spokojeny.

25.02.2014, 09:31 |
gizmi Jak uz nekdo psal, sel bych do toho, co je nejuspornejsi a nejsviznejsi / zkratka prumerove - ostatni resit nemusis, tak co. Jinak nejvic me bavi, jak v kazdem tematu o slepici pribehne ten pan z vesnice, vsem rekne, ze ma vsechno lepsi a ze vsichni ostatni jsou hlupaci. To ze placa slova, ktera nezna - to je asi nejvic, co me vzdy na tom bavi :D :D Pripomina mi chlapika s hlaskou, ze nejhorsi jsou u silnice ty bodyguardi :D No nic, kdo zije v realnem zivote a umi pocitat, tak proste o moc lepsi nabidka vlastniho noveho auta neexistuje a nezbyva nez lehce zavidet a gratulovat. Ostatnim nam nezbyva nez setrit :D

25.02.2014, 12:26 |
Losky Já jsem před 2 týdny přivezl O3 1.4TSi 103kw a opravdu mě mile motor překvapil. Poslední s čím srovnávám je Yeti 2.0 tdi 103kw 4x4 a O1 96kw (120kw). Motor příjemně táhne a nechá se pěkně vytáčet. Zatím jsem najel 800 km a z toho 1/3 město a zbytek dálnice a okresky a průměr 6,4L. Když se dodržují limity tak minulý týden MB-přes celou Prahu a zase zpět a 5,5L.
Není to žádná super raketa, to ne, ale na normální ježdění je to podle mě ideální motor. Včera jsem pospíchal MB-PCE a zase zpět a čas 2:15, najeto 200 km a průměr 6,2L... Dálnice tacho 140-160, okresky 80-120 a časté předjíždění kamiónů...
Na to že je to syrový motor, tak dobrý...
Každej na ty 1.2 TSíčka nadává jak se to bude srát a jak vás to sežere na dálnici,
ale mám pocit, že to je furt lepší volba než ty klasický 1,6ky co dávaj teď do Qashqae, ASXa apod.
1.2TSI máme vo firme viac než dosť, pár dní ho už mám tiež ako náhradné za moje služobné, 77 natočených a prekvapivo to ide, 6-kvalt je dosť dobre odprevodovaný na rýchlejšiu akceleráciu, dokonca aj na 6-ku to ťahá celkom slušne z nižších rýchlostí (kol 60-80). Nevravím že by som to chcel, som predsalen na väčší objem, ale úplne by som to nezatracoval. Kľudnou nohou s tým jazdím okolo ~6.5/100 v Golfe 5dv.
Čas ukáže, jak "dobré" jsou tyto motory. zatímco "stará" atmosferická škola najížděla bez jakýchkoliv problémů statisíce kilometrů, dnes není snad den, že by nebyla nějaká "akce" v podobě rozvody TSI, vadné zapalovací cívky PSA, a další, na které si nyní nevzpomenu.
TSI máme také ve fabrice (ve Fabii), občas s ní jedu, jede to pocitově slušně, to ano. Ovšem zbytek auta stojí za...
Na trhu je dostatek aut, co mají výborné atmosferické benzínové motory, naštěstí, ale rapidně jich ubývá.
Včera zrovna jsem si otevřel reklamu na Infiniti Q50 a s benzínovým hybridem se pro ČR nepočítá. Vozí se sem jen uškrcené sra*ky, aby splnily limity zelených, které pro život na zemi mají minimální vliv. Nezbývá než trpět.A nebo si pořídit starší přádný auto s bezprůserovými motory).

26.02.2014, 07:52 |
Tuner#2 | Upraveno: 2014-02-26 07:53:14
LOL uz i jednickova Octa je rakvicka :)))) Hezky nam to postupuje. Napred to tady na foru byla 120cka, pak Favorit, Felda, Fabia a ted uz takhle?
No a vyvoj? Souhlas s Ozzy, uz jsem to tu psal nedavnom v tom jeho tematu a byl jsem za blbce co nezna ty dnesni ridke oleje a snizeni treni, ale chlapci to neni vyvoj, ale zahuba dobrych motoru...
chlapče, a ty máš jakouto funkci v konstrukci/automobilovém průmyslu, že tomu všemu tak rozumíš?
Proč by nemohla být Octa z roku 97 oproti novému autu podstatně horší při nárazu? Stejně jako byla 120tka rakev 10 let zpátky oproti Octavii.
Jinak Crimson právě napsal, že TSi je podle něj lepší než obyč 1,6 od Mitsu...tak já ti fakt nevím
A teď bez ironie, jaké byly ty dobré motory, co vydržely? Ano, velký obsah, malý výkon...ale třeba moji rodiče nevlastní vrt, a v zimě si chcou při jízdě pár km do obchodu/práce v autě zatopit.
Podle mě to zas tak v řiti není, když si vezmu, jak každý sere na údržbu...nějak neslýchám po okolí "najel jsem dalších 80tis, musím vyměnit pístní kroužky". Řeší se max olej, přesto to najede kvanta.
tak treba motory od Bmw byly vzdy top a spotreba oleje scifi... dnes je spolehlivost diskutabilni a spotreba oleje realita...
jak to pak vypada ve "škodné" si nedelam iluze...

26.02.2014, 11:01 |
gizmi CervinVega: stejne jako Honda (tam sice olej zrala od sekacky, letadla po auta vzdycky :D :D :D) ale kvalita a spolehlivost - to byla priorita. Dneska ti vrze palubka a celkove vse slo do haje :( Jako to BMW :( Delat kvalitne = auto vydrzi a zakaznik si nekoupi nove..

26.02.2014, 11:11 |
Tuner#2 | Upraveno: 2014-02-26 11:11:22
crestik: chlapečku, na tebe reagovat nemá vůbec cenu ale udělám vyjímku... To že dnešní auta můžou být o něco bezpečnější o tom asi nikdo nepochybuje, nicméně reálná nehoda je vždy o štěstí a tak jako spousta lidí přežila nehodu ve 120cce, tak řada lidí zařvala v novém C-Maxu. Je to o tom jezdit hlavou a bohužel v dnešním provozu i mít štěstí. Já se jen podivil té formulce a vrůstající tendenci tohodle nesmyslného škatulkování.
A to že jde vývoj do pr*ele je snad jasné každému kdo se o auta a ono celkově o techniku byť jen trochu zajímá... Ne opravdu nebudu odvařená ovečka z LCD displeje místo krásných analogových budíků a určitě nejsem odvařený z těch oturbených malorážek a auta plného elektroniky s čím dál tenčíma kablíkama a nesmyslnýma konektorama na každém kroku.
a proto si budu hýčkat stařičký tdi a 20let starou hondu :)

26.02.2014, 11:43 |
gizmi Petura: heleee, nepises za me? Mam to stejne :D stara rotacka TDI a stare VTi pro zabavu :D :D
Tuner: ja ti nevim, ale ja byl ted par dnu zpet docela z LCD budiku noveho Ska v Longu odvarenej. Hlavne kdyz se rozjedou do strany a mas tam nocni videni. Ze by sla technika do haje, to nesouhlasim...ale kdo ji zaplati? Skoro 5M na krasne Sko asi tady na foru ma malokdo. Ale to auto vazne funguje a ta technika je v nem hodne vyspela.
Tuner#2: Takže nebudem dělat bezpečné karoserie a necháme to všechno náhodě, jak se kdo vybourá, jo? Anebo jinak, vem si svoje argumenty do igelitky a zajdi tam, kde simulujou nárazy, počítají pevnosti apod (zrovna tady je podle mě slušný pokrok).
Jinak opět jsi mi neodpověděl na dotaz, i když vím odpověď...proto tě zčásti omlouvá ta věta, že vývoj jde do prdele, protože o tom víš uplně kulove a máš zcela myslnou představu, co vlastně takový vývoj dělá. Osobně jsem byl v x automotive fabrikách, vývojovou dílnu pro jednu skupinu mám 5m od stolu, konstruktéry na dohled a vývojovou zkušebnu taky vedle...myslím, že by se ti lidi asi urazili, číst takové slova od někoho mimo obor, co drtivou většinu "svojich zkušeností" vysurfuje na internetu.
Osobně taky nejsem pro plastové šroubky, ale mít takhle zakrnělé názory je druhý extrém.

27.02.2014, 16:09 |
Tuner#2 | Upraveno: 2014-02-27 16:12:58
crestik: To, že budeš odporovat i když napíšu, že ho*no je obyvykle hnědé na to jsem si už zvyknul ;) ale nepodsouvej mě laskavě nějaké Tvé doměnky o tom kde jsem své názory nasbíral. O auta se zajímám od dětství, jsem v kontaktu s lidma z oboru a dost často jsem i na dílně, kde se ty pokrokové auta spravujou a věř, že na adresu těch konstruktérů 5m od tebe neozývá žádné plácání po zádech! Ostatně pěkný článek o to tvém vývoji tu máme ze včerejška od Kamila. Možná by neškodilo, kdyby se ta banda z vývoj občas vrátila nohama na zem a zeptala se lidí co chtějí. Bohužel dnes už řada lidí je do toho vtažena marketingem, takže všechny ty "vylepšení" vlastně jak ovečky odkývají :-/

27.02.2014, 16:40 |
Honza2.016v | Upraveno: 2014-02-27 16:41:25
z výběru motorizací 1.6TDI... měli sme to ve firmě ve fobicích a teď s tím máme nový kokty....
3 roky ve fabrice (tj nájezd měsíčne cca 8-10tkm celkem tedy přes 300tkm/auto) vydržely jen ty 1.6TDI..ostatní výjezdovky na krátký trasy (1.2 TSI..) se nějak podělalo
TSI nebrat to je motor s problémama už ve fabrice.. i když se koncern kasá tím, že problém vyřešily (vyřešily hovno..to by kámoš neměnil řetěz po 8tkm za novej, po 30tkm znova a ještě s vačkou a dalším "příslušenstvím".. ted mu tam zas něco začíná hrkat... a to má od poslední opravy najeto 15000km..)
sám dělám též ve vývoji jednoho dodavatele(cca v první 5tce na světě co se týče dodávaných objemů) a rozhodně bych si nový auto nekoupil, když vidím jaký maj zákazníci(automobilky) rok od roku požadavky...v automotive jsem zaměstnán od r. 2008...tj od začátku krize a to je cca moment kdy se to všechno posralo.. do tý doby to relativně šlo i s kvalitou :)

27.02.2014, 17:04 |
crestik | Upraveno: 2014-02-27 17:06:36
...jenže za tohle nemůžou ti technici z vývoje, ale nějaké levely výš, které těm lidem zadali, že mají vyrobit tohle, musí to vydržet 100000 cyklů, z tohodle materiálu, protože v těch milionech kusů se na tom vydělá víc.
U nás se dělá mmj blbost HVAC systému pro MQB platformu, kde byl proces od začátku po produkci sakra drahý, ale v těch vyrobených kvantech se to vrátí (prej, spočítano). U nás se dělaj testy, jsou na to přísnější limity, protože vývojaři byli nuceni použít méně (já nevím plastu,šroubků...). Ten, co to zkreslil, si nemůže, obrazně řečeno, zadat, že chce tenhle kroužek z kovu, místo plastu.
Až budou lidi ochotni zaplatit milion za citigo (40 platů jak za favorita v 90tem), co ale nikdy nezrezne, s neošoupatelným volantem a nesmrtelným motorem, pak se třeba něco změní.
Dnes 600km s Fabií 1,4 TSI MY 2011. Výkon nevím, ani mě nezajímá.
Napřed o motoru:
hnusný zvuk silně připomínající 3 válcové HTP. Při normální jízdě s ním není problém, táhne výborně, indikace na PC radí řadit 5 už při cca 1300-1400rpm, tj,. kolem 55 km/h. Z té i dokáže plynule zrychlit. Na dálnici s ním jedu tacho 140 a to je 3200-3300rpm. Spotřeba po dnešku celkem svižné jízdy se striktním dodržováním 50 v obci je 6,6-6,7 dle PC, reál nevím, o kolik to kecá. Toť pozitivní stránka věci.
A nyní už jen samá negativa.
- totálně nepohodlný sezení, sedačky ultrahumus bez bočního vedení zejména nohou. Roh od rádia tlačí do kolena při veškerém možném nastavení (mám 186cm!!)
Řízení je tragické, protožs auto si dělá, co chce a ne, co chchi já. Zvyklý ze svého auta (radši nebudu už říkat, s čím jezdím), jsem ráno svižným tempem vyrazil na cestu, kterou znám notoricky nazpamět a hned v první svižně najeté zatáčce jsem se až leknul. Napřed se auto nedá do zatáčky dostat, zhoupne se na vnější kola, nasadí oblouk a nakonec do zatáčky doslova padne, že musí člověk dávat kontra, aby neskončil v protisměru. Beru, že tam jsou zimní Klebery, ale já je mám shodou okolností takly a toto je prostě příšernost.
Brzdy - jedovaté, velmi jedovaté, já mám radši takové, kde cítím trochu odpor. Ale tohle je o zvyku.
Řazení: sice jde lehce, ale dost nepřesně, díky nulovému odporu v neutrálu se člověk zapomene a tlačí a tlkačí a ono už není kma. !To v "zápalu boje", když se jede v zatáčkách ostřeji a tak zvaně trošičku tvrději, než by se slušelo). Řadit zpátečku jsem se musel "učit", Pežoty to mají stejně, ale je to opět bez odporu a člověk se musí buď podívat a nebo zkusit, jestli "už je tam".
To nejhorší nakonec. Kastle. Tak pánové, tato Fabia je ježděná pouze pár lidmi ve firmě, je to tzv. prominentní, hlavně s ní jezdí dámy a jezdí mírumilovne. Přesto, po 62.000km v tom vše vrže, hrká, praská, úpí, sténa akvílí. Hnus hnus hnus. Plasty pod předním oknem na přejezdu nadskakují, dveře vržou v zámcích, ve B sloupcích něco klepe na obou stranách.
Toto neznám z aut, co jsem měl a mám a mají x krát více najeto.
Kufr - aby nesvítila indikace otevření, nestačí ho normálně spistit z 20-30cm, ale člověk s ním musí říznout. Opět neznám, neznám a divím se.
Závěr: tak toto mi do domu nesmí. Nepřeháním, píšu opravdu reálný stav věci, ale takhle tedy ne. Auto na úrovni nějakýho Žigula z 80. let.
Jo a ještě jsem zapomněl k motoru: motor táhne dobře. To je pravda. Ale do 4000rom. Pak je mrtvo a nic. Nula. Na 4 se na tyto otáčky dostaně asi až po kilometru, na pětku to trvá strašně (to je kolem 170km/h dle tacha), na trojku to tam sice člověk dostane a pak, kde by měla nastat nějaká coda al fine, se neděje už vůbec nic. CHování dýzla. Chybí výkonový peak, něco, co by člověka probudilo, ale to tam není,. Jen veliký řev, motor totiž dost proniká do kabiny.
Cenu neznám a radši ani nechchi, protož za víc než 150 tisíc je to předražená mršba. Simply never.
Segra tuhle fabku ma, sice 1.2TSI, ale rekl bych, ze podvozek a prevodovka budou stejny. Cas od casu s tim jezdim, taky bych to nechtel, ale nevim jak je na tom konkurence v kategorii. Je to proste maly auto.
Nicmene, podvozkove mi ta fabka prijde naprosto super.dokonce mi prijde zabavnejsi nez muj superb a bejvala OII. To co se ti stalo v zatacce, tak to se mi nikdy nepovedlo a ze jsem v ni zkousel psi kusy. Tzn bud si do ty zatacky musel vlitnout jako naprostej magor nebo ty gumy stojej za uplny prd. S prevodovkou taky zadnej problem.
Takze jestli to neni tim, zes cekal od skodovky jizdni vlastnosti 911 a nebo proste je to skodovka, tak si plivnem.

27.02.2014, 22:39 |
PK Zdeny jel v 1.2 TSI, 1.4 TSI je RS, 132 kw se 7° DSG. To pojede trochu líp. Augi ji má, tak může poreferovat.

27.02.2014, 22:40 |
Augi PK: A co mám jako napsat?
Luke: škodovky jsem měl snad všechny, od Š120L, opřes favorita, 2x oktávku, Superba, Fabia 1,2HTP 47kW.
Vždy jsem se na ně díval, jako na slušné auto za přiměřenou cenu, i když konkurence byla mnohdy dál. Proto tato Fabia byla pro mě velkým zklamáním.
Pokud to je skutečně 1,2TSI, tak to ji staví d lepšího světla, ale zbytek zůstává. Je to prostě kostritřas a hrkačka, všechno drnční a vrže, nepohodlný, o zábavnosti nevím jak tym, ale nemůže být ani řeč.
A pokud je to fakt 1,2. což si ověřím příležitostně, tak ta spotřeba ehm... by mohla být nižší.Když srovnám třeba Yarise s 1,3 a 63kW, tak zpracování a phodlí je v Yarisovi fakt lepší, nehledě na příjmenější úroveň hluku ve vysokých otáčkách a zejména daleko lepší a čitelnější chování auta.
To, jak jsem napsla, "padání" do zatáček, to jsem kdysi dávno zažil v Jaguaru Xtype, kterého jsem byl omrknout (asi 10-12 let zpět) a tam to bylo oprvaud šílené. Člověk nasadil oblouk, nic se nedělo, auto začalo zvolna zatáčet, ale z ničeho nic to zatočilo jako blázen tak, že se člověk lekl a musel rychle kontrovat. Podobně se chová tato naše Fabia, což v kombinaci s totálně odtažitým a šíleně přeposilovaným řízením je bych skoro řekl až nebezpečné. Musí na to člověk dávat bacha, protože rekce řízení jsou trochu nevyzpytatelné. Ve vyšších rychlostech už ten efekt není, ale kolem 50-80km/h to je fakt strašně silné.
Jinak mechanické provedení ej na úrovni favorita, kteréhož jsem dva roky měl a živě si pamatuji na projevy při zavírání dveří a kufru. Jako dvě pokličky o sebe. jen favorit (měl jsem LS) měl lepší sedadla:-)
Rozhodně neplivu, ale toto auto má cenuz říše snů na to, kolik toho nabízí.
PS: jdu zjišťovat, co tam je vlastně za motor.

28.02.2014, 06:27 |
Zdeny60 | Upraveno: 2014-02-28 06:29:53
Tak motor vypátrán 1,2TSI 63kW.
Motor není to, co vadí, i když nyní, po informaci, že jde o 1,2, se staví do trošku lepší pozice, ale auto jako celek mně opravdu nijak nenadchlo. Ničím. Na druhé straně, zřejmě my ho využíváme pro něco, na co nebylo primárně určené, beru, že do města by to mohla být dobrá volba, pokud by člověk ustály ty kupy různých pazvuků a drnčení a třepání. Na dlouhou trať to ení rozhodně ideálí volba a sedět v tom 4hodiny je už dost na to, aby si člověk řekl, ne, tudy fakt ne.
crestik: tomu čelím každej den...(manažerský rozhodnutí a rozhodnutí nákupu kdo to bude dodávat - přes tyhle dva nejede vlak..)
prostě neexistuje krok zpět k tomu co tu fungovalo léta a nebo k dodavateli, kterej to umí vyrobit v tolerancích, který zaručujou funkci kdekoliv a kdykoliv...
ještě k tomu, abych nevypadal, že jen haním - velmi kladně hodnotím nejen teploměr chaldící kapaliny, ale zejména i teploměr OLEJE! Co by za to dali majitelé nových Suabru, kteří místo teploměru vody mají jen stupidní kontrolku... A o oleji se jim ani nesní.
Zdeny: souhlas
ano to, že to informuje i o teplotě oleje je velmi užitečná věc, i když technickej neandrtálec stejně neví coje dobře/špatně.. i tak ale za tohle má škodovka u mě malý + :)
ale nevím jak na tom jsou jiný výbavy...
Zdeny: je teda pravda, ze u nas se tou fabii jezdi vetsinou mesto a pak trasa max 160km. 600km bych jel radsi vlakem, prtz jsem docela vysokej a pravy koleno vs stredovej tunel je hruza. Spotrebu nevim, nevrze nic, ale najeto ma cca 20tis km.
Ad zabava- me to prijde jako motokara, ale nemam srovnani s zadnym pure car.
Teplomer oleje nevim jak zakladni vybava, v nasi je a mame tu prostredni (co se lisi snad jen oknama v el a maxidotem :) )
Teplomer oleje u tohohle typu auta taky o necem svedci - vyrobce se kreje, aby se zakaznik nemohl soudit, ze nicil motor za studena/horka, protoze nemel jak teplotu oleje kontrolovat...
jen muj nazor... treba to je ale sportovni model :-)
Motokárou bych to nenazýval. Například Puma od Fordů-to byla motokára.
Fabia je kompromisní auto, protože je malý, tak aby nebylo extrémně tvrdý. Proto je naladěná spíše do měkčích poloh a taky díky tomus e v zatáčkách hodně naklání. Já to mohu porovnat smým autem, který je celkvoě větší, ale i těžší a v zatáčkách se zdaleka tolik nenaklání.
Ale o to nejde, spíše se pozastavuji nad tím, jaká je kvalita tohoto auta a za jakou cenu? Kvalita není jen o tom, že auto sedí v zatáčce, to je spíše konstruční rys, ale to, že ergonomie nestojí za nic, že to drnčí, vrže, klepa a praská, to o něčem svědčí.

28.02.2014, 11:21 |
Augi Zdeny60: Nevím, čím jsi jel, ale mně nic nedrnčí, nevrže, neskřípe. Aktuálně najeto 60tkm. A že to není motokára? Ale je ;-) Tedy teď už je. O sérii nic říct neumím, protože jsem tam hned hodil podvozek a stabík. A jel jsem s tím 1050km do Holandska. Hroznej zážitek :-D, protože na tom mám nesmyslnej výfuk, ale sedačky jsou Boží a vůbec jsem nebyl rozlámanej. A kvalita? Jde o to, co očekáváš od malýho hothatche... Já jsem s kvalitou velmi spokojen.
Augi: já mluvím o seriovém autě, které jezdí ve "služebním módu". Tedy když jedu, tak jedu. od malýho HH očekávám to, že pojedu bez vedlejších atributů, o kterých jsem psal. vždy´t jsem měl v životě nejmíň 20 aut, ale toto mě fakt nemile překvapilo. Buď šla kvalita tak rapidně dolů a lidé to nevnímají a nebo máme evidentně špatný páteční kus.
Starý Clio z roku 2005 tak nedrnčí a nevrže, jao tato Fábka. (To CLio jsem uvedl záměrně, protože s ním často skáču po městě).

28.02.2014, 15:04 |
Augi Zdeny60: Tak asi fakt páteční odpolední nebo nedělní noční :-/ Alena druhou stranu nechápu, proč máte Fabii RS jako "služebáka". Na služebáka je to možná jedno z nejhorších aut :-D