
Navštíveno 16985x


05.07.2013, 19:46 |
rebel pokukuju po nejakym povozu ale mergla sem nikdy nemel . Jak je na tom tohle auto ?
spotreba
motor
prevodovka
nahradni věci chladiče a td jsou kmáni i v druhovýrobe,
nebo jen origo a za raketu nebo to ujde jako u wv
odkaz je zde :
[ Link ] Díky za info zda koupit ci ne a nebo jakou motorizaci ale chci jen naftaka

05.07.2013, 20:24 |
rebel A ješte jak na tom sou rozvody kdy se co mění a td
díky

05.07.2013, 21:22 |
Nismo.Power | Upraveno: 2013-07-05 21:23:39
To sem zvedavej ;) na tohle auto nemusim psat ani ja ze je na hovno....uz tu probehlo parkrat a co lidi na to nadavalo ;) takze mas vylozene dobrej vyber ;))

05.07.2013, 21:35 |
rebel juj to ne a me se zrovna zamlovalo ale pokud je na kkt co je špatne moter nebo elektrika
nehodlam jezdit obden do servisu :-(
Za mě jedna z největších paštik (podobně jako Touareg R5 TDI :-))) ), co jsem měl možnost řídit a obrovský zklamání (vždy jsem měl MB rád, ale tohle auto mě fakt hodně zklamalo). Měli jsme to ve firmě v LONG verzi (ikdyž i tak není auto žádnej krasavec, tak je to o 100% lepší než tenhle odpornej kraťas ... ale to je samozřejmě věc názoru). Motor hlučnej, nijak extra to nejede, žere kolem 12. Ač to auto bylo na vzduchu přišlo mi to zbytečně tvrdý, koženka místo kůže v interiéru .... Já jsem ho měl možnost sledovat od 190 do 240 000km a pořád se na tom něco sypalo, od nového na tom ale nebylo auto o moc lépe co jsem se ptal - investice cca 30K každý druhý měsíc ...
Za tyhle peníze, náklady na provoz si umím představit něco úplně jiného

05.07.2013, 21:47 |
rebel cossie: jj diky za radu je to možné proto se ptám mam passat 2005 a investice sem 4 roky mel nulové ale je čas na vymenu a tohle se mi zamlouvalo tuarega mi znamej na servisu rozmluvil že nic moc a tak jsem koukal co jineho

05.07.2013, 21:49 |
rebel | Upraveno: 2013-07-05 21:50:21
jaky jiny faro tedy s motorem nafta gl je za raketu a co jsem slyšel dily na to nic moc cenovka

06.07.2013, 08:58 |
Sau | Upraveno: 2013-07-06 08:59:56
Tak ono je to v podstatě S třída ve variantě MPV, takže čekat malé náklady na provoz asi ide enom těžko.
Edit : Ta třída R sem myslel, GL ani nemluvě.

06.07.2013, 09:05 |
rebel sau a co na to řikas ty jako poruchovost svezeni díly a td? diky
Mergly fakt neznam a rad se poučím

06.07.2013, 09:10 |
Sau | Upraveno: 2013-07-06 09:11:11
Neříkám nejak nic, toto je auto mimo moje možnosti (a celkově naprosto inčí kategorie aut než o jaké sa zajímám), takže ti bohužel neporadím.
Aspoň trochu vodítkem k nákladom na provoz jak co sa sa servisu tak celkových nákladů týče by ale měla byt cena auta jako nového, což je ca 1.5-1.7 milionu ? Tak nějak...

06.07.2013, 09:15 |
rebel jj to jo ale třeba passat stal mega a dily celkem v pohode ale mergl je holt mergl kdyby se to nesralo tak sem tam oprava banality by nevadila ale ne co 2 mesice 30 000

06.07.2013, 14:30 |
Sau Nj, ale Passat je za mega už top verze, začíná na nějakém půl mega (="spotřebák"), kdežto "R" na ca mega a půl teprv v podstatě začíná :)
Ale samozřejmě ať sa vyjádří někdo kdo s ním má zkušenosti. My doma MB sice máme (Áčko W168) ale to má s eRkem společného akorát tak možná tu hvězdu na volantu :)

06.07.2013, 14:36 |
rebel jj to jo je to jina liga to souhlas

07.07.2013, 07:40 |
Zdeny60 | Upraveno: 2013-07-07 07:41:46
3l nafta a spotřeba 12l??? hoši, jak to děláte? Já mám nyní benzín 3,7 a jezdím za 8,6:-))) Ne, věřím, že při "parkování" v Praze to tak možná bude, ale jelikož pár naftovým MB nám na firmě jezdilo, tak vím, že normální ježdění s jakýmkoliv z nich nebylo za víc, než 8-9/100 nafty.
Nyní má továrník 350 benzín a jezdí za 10-11 benzínu, takže s tou spotřebou bych byl více optimistický:-.)
mel jsem par dni pujceny demo, a take jsem mel podobne pocity jake jsou tu popisovany.
Na vzduchu, presto nepohodlne, odskakujici, uplacany - bylo na nejakych 21" kolech. Interier klasika mercedes, tam bych chyby nehledal, nicmene za ty penize co za to chteji bych to nikdy domu nechtel. Nevim jestli je to urcenim, kdy proste tohle auto bude pro ameriku v pohode, ale v evrope asi nadchne malokoho...
Ja mel uz 350Cdi 4matic, a to jezdilo za 8l nafty, o 320cdi 4matic jsem dostal take informace ze to pod 11l jezdit neumelo.
Co se tyce spolehlivosti nevim proc by s tim mel byt problem, to auto je mimo karoserie slatanina dilu z jinych modelu, takze bych se toho nebal. Pouze z doslechu - u tech starsich byly problemy se vzduchovym podvozkem a rizenim.

07.07.2013, 11:58 |
rebel o spotrebu mi nejde počítam stím že to nepojede za 6,5 jako okta s 1,6 tdi ,ale neco to veme i kdyby 10l na 100km

07.07.2013, 20:51 |
KFL Sef ma sluzebni R300 CDI 4matic prakticky v zakladu. Ma najeto asi 90 tisic a krome 3x praskly zarovky tomu nic nebylo. Mozna ma stesti na kus. Spotreba kolem 10, ale jezdi prakticky jen ve meste.
Mne se R dycky libilo a bavi me. Dovedu si ho doma predstavit v 500 benochu a ctyrkole :).

07.07.2013, 22:30 |
rebel kfl: jj spotreba 10 l by sem bral to je ok v naftě
a je to mozna kus od kusu to souhlas
na passat nadavaji na 2,5 tdi ja mam na nem 300 000km a nic mu není motor slape jak hodinky a vačky ani jiny neodcházeji u mě . tak možná je to kus od kusu
snad sem pisne i další kdo stim v realu jezdil
i tak diky za info

08.07.2013, 20:15 |
Cossie | Upraveno: 2013-07-08 20:16:03
hlavně se s tim určitě běž projet, ať víš jestli vůbec má cenu nad tím přemýšlet ;-) - jak říkám, pro mě absolutně NE ! Reálně dle servisáka MB nejlepší volba E220CDI - s tím mám také zkušenost (model 211) a u tohohle auta nemám co bych vytkl z podstatných věcí ....

08.07.2013, 21:06 |
rebel jj projet pujdu nez to koupim ale kdyz to tak poslouchám, tak snad koupim nejakou funglovku s 5ti letou zarukou a na mergla se vyprdnu nebo nevim no
ja mam opacny zkusenosti
ridil jsem to par desitek km
R bylo po FL, 350CDI Long 4matic
nadherny, uzasny, prostorny kombik
Jel jsem v tom a za me rozhodne ano!Ma to všechno co ty potřebuješ a co tady plno lidi píse je az k nepochopení.Kazdej asi znalec a vševědoucí,samozřejmě netvrdím ze se auto nemusí pos*at hned co ho koupíš,ale to uz je riziko jakéhokoliv auta z bazaru.Dalsi básnicky typu ze to žere 12l jsou picov*ny.Budes stim v klidu jezdit kolem 8-9.Dokaze tady vubec nekdo napsat normální příspěvek,kterym dokáže odpovědět na otazky zakladajiciho?To ze mu nekdo rekne na ho*no,hlučný,žere je mu úplne k ho*vnu přece!Ale rozumny důvody,nebo díly atd nepoví nikdo
flicek:
palec nahoru! Lépe bych to nenapsal ani já, známý to spisovatel:-)
Taky mě udivuje, že zde není značka, typ auta, se kterým by aspoň někdo neměl tu "zaručenou" osobní zkušenost, tedy minimálně by o autě někde nezaslechl v hospodě u píva:-)))A pak tu rozvíji teorie o všem možném.
Mně to nedalo a promluvil jsem si s ředitelem jednoho moravského pivovaru, který má nyní aktuálně již 3. služební vůz MB, sice jiný model, ale něco to o zančce napoví: má zs sebou 320CDI, 220CDI 2,1TD a před nimi měl naftu (asi rok 2006, ale typ už přesně nevděl, prostě taky dýzl). Vše automaty, vše 4x4. Najel na nich asi 650tkm, auto měl vždy nové mimo současného, to je předváděčka a koupil ji, když měla asi 4000km. Co se týká spotřeby, sice jde o jiný model, než zde tázaný, ale splehlivě vždy pod 8/100 v ombi režimu, hodně cesty po okolí do 70km mezi závody. Poruchy byly - jednou elektronika podvozku (asi ESP), pak tlumiče a spotřební věci, jinak na motoru se nedělalo nikdy nic.
Ke spotřebě lze získat zajímavé info třebas zde - ale jak říkám, jde o jiný model, takže to berte jako vodítko, nicméně 5 a 12l u 3l motoru je trpchu mimo "rozsah":
[ Link ] Já jsem s ním nikdy nejel, ale manželka s ním jezdí celkem často na různé pracovní cesty. když jsem se jí ptal na její názor, tak 320 je relativně malá, ale jinak velmi komfortní a tichá, jízde by nemohla nic vytknout. Prostě auto, které dělá dobrou pověst značce.
A že by R bylo propadák, jak by se mohlo zde zdát? Nevím, MB není značka, která by vědomě pustila na trh shit. Toť můj názor.
Chce to trochu objektivity.
Flicek : já jsem mu odpověděl na to na co chtěl a na mé objektivní zkušenosti s tim autem, každýmu vyhovuje něco jiného - proto je nutnost se v tom svézt.
Měl jsem možnost se projet s eSkem W220 a to ikdyž bylo minimálně servisovaný, shnilý, a najeto více než 500 000km tak v tom člověk nevěděl, že přejíždí přejezd - což jsem čekal i od eRka a rozhodně to tak nebylo. Hluk od motoru pokud porovnám s BMW 3.0D tak to je úplně někde jinde a stejně hlučný mi ten motor přišel i v ML....
Co si tak vzpomenu, co se na tom autě v rozmezí 190 až 240tkm opravovalo : turbo, zadní měchy, ovládání šíbru, zátěžová dečka na sedačce spolujezdce, LP trafo na xenonu, bezklíčové odemykání, naposledy přední rozvodovka a nějaký blbosti.
Je to zkušenost s tímhle konkrétním kusem.
Spotřebu 12 to mělo převážně v režimu dálnice/město.

09.07.2013, 10:46 |
Zdeny60 | Upraveno: 2013-07-09 10:49:05
Cossie: měchy = tlumiče - normál.
Turbo = spotřební rychle opotřebitelný díl - normál.
rozvodovka - OK, to je problém a být by to asi nemělo, ale proti Volvům....
Elektronika - no, holt doba festovních polovodičových a gama záření odolných čipů je už holt pryč, no, ale to není vlastností jen mercedesu, ale systémová věc dnešní doby.
Prostě shrnuto podtrženo - poruchy jako u každého jiného auta, nic výjimečného. Ovšem opřeloženo do tvé řeči - ultrasračka. Sorry, cossie.
Spotřeba: beru, že se může najít režim jízdy, kdy ta spotřeba skutečně může být až 12/100, ale přiznejme si, normální režim jízdy to určitě nebude a 90 lidí ze 100 bude s R jezdit za těch 8-9. Tvoje čílas se vztahují na pouze tvůj jeden jediný případ a není to vlastnost R, ale toho, kdo seděl za volantem
(neodpustím si poznámku - jak bych musel jet, abych dosáhnul v dnešním provozu a nějakém tom lehčím překročení rychl. limitů spotřebu průměrné spotřeby 12/100 u mého současného auta????)R není závoďák a majitelé jsou buď usedlejší manažeři a nebo fotři od rodin s 2 dětmi a psem. Ale určitě ne nevybouření 20ti letí závodníci, ti jezdí volítanými báwy nebo načipovanými oktávkami fdýzlu:-)
Zdeny60: nemôžeš hodnotiť spotrebu podľa seba. Už som Ti to písal miliónkrát inde. Krstný má trebárs W211 320CDI 4matic a je veľmi kľudný vodič, len občas na dobrej trase to vyženie na 160, tiež sa ale nedostane pod 10, nech robí čo robí. Nieže by ho to tankovalo, to nie... Krstná teraz dostala ML-ko 350CDI a tam to je tiež okolo 11, väčšinou poskakuje krátke trasy medzimesto, tam si to ešte ale sadne, auto je ešte nové (kupuje každé 3 roky nové). Takže to, že niekto dokáže s tým motorom jazdiť za 8 neznamená že za toľko bude jazdiť aj inému, hotovo :-)
Jo jo, Zdenyho legendární spotřeby... :o)
staci bydlet pod kopcem a ty studene vyjezdy na kratsich trasach uz proste nedozenes, ani kdyby jsi byl zdeny.
To Cossie:Pokud čekáš od Rka ten samý komfort jako u Ska tak jsi opravdu vedle,přece Sko je vrcholná limuzína vyloženě postavená pro maximální komfort!Bože jak to můžeš chtít porovnávat potom?
zdeny, už se na obhajování těch svých spotřeb fakt vykašli. buď rád, že dokážeš jezdit za tak málo s čímkoliv, ale nevztahuj to ke každýmu motoru jako dogma.
můj příklad- SII 2.0 TDI CR, provoz čistě praha, reálná spotřeba 8,5l/100km.
XC90 D5 v automatu, teď jsem s ním absolvoval cestu 2x 650km víceméně dálnice, tempomat 145km/h, v autě 2dospělí a prcek, plně naložený. výsledná spotřeba- spočítaných lehce přes 10l/100km- míň prostě nelze. pražskej provoz leze lehce přes 12l/100km. s tím autem jezdí moje ženská, takže rozhodně žádnej street racer.
Nu, když opomenu věc spotřeby, tak za sebe můžu říct, že Rko je designově moc povedený - alespoň zvenčí. Tohle auto se mi vždycky moc líbilo.
Spotřeby ... začíná se mi kolikrát zdát, že jsou tady na fóru celkem nereálný, stejně jako v tabulkách výrobců :) Přitom to chce vzít rozum do hrsti - velký auto + velkej motor = bude to žrát.
Lukje_288:
víš, mě vždy lehce nadzvedne styl, jakým někdo napíš: viz zde - sračka a pod 12 to nejde ani za nic. Kdyby se napsalo, že při režimu jízdy tak a onka je spotřeba v rozmezí od do, beru. Ale já nemám rád tzv. černobílé vidění.
Jinak nevidím opravdu msysl, kupovat si kombíka v dýzlu a jezdit s tím za 12 litrů a starchovat se o turbo, vstřik, DPF, EGr a td, když za to samý budu jezdit s benzínem a ve větším komfortu (jak zde zaznělo, vadil hluk a vibrace). Jinak já osobně jsem rád, že jezdím za tolik, za kolik jezdím, to samosebou.
Milhauzz: ano i ne, ale logický předpoklad, aby platila tvoje rovnice, tu jistě je. Tím jen lehce narážím na tvrzení některých členů, že s V8 jezdí za 7 a pod nesmysly. Ano, ale je to v případě, když barák stojí na Červenhorským sedle do první roviny je to 20 km. Pak je těch 7 reálných a to jen při cestě dolů:-)))
Ovšem ustálená rychlost po dálnici při tacho 130 (konkretně )sek Praha směr HK, což je lehce z kopce) mě opravdu spotřeba nepřelezla 9/100 benzínu. To s 3litrem a trvalým 4x4. A to jso podmínky, dle kterých má smysl srovnávat spotřeby aut. Když ale pojedu na Skřítka, budu mít nahoře 14-15, ale to přeci není relevnantí, nebo snad ano?? Tak jako to, když někdo vztahuje spotřebu k pražskýmu režimu. To je přeci nesmysl a nelze hovořit o objektivních číslech, tak, jako když Muslim jel s H6 a měl spotřebu skoro 40/100 (čemuž do dneška, sorry, nevěřím) a nebo mám malou fantazii a velký pud sebezáchovy:-)))
nj, jenže kdybych tu XC90 měl 3.2 benzín, tak nepojedu za 10, ale minimálně za 13 (a to jsem ještě optimista) a teď mi řekni proč? u auta, který je primárně určený k delším rodinným cestám. DPF, EGR atd? neznám, asi jsme měli vždycky štěstí a dobře jsme vybírali, když už jsme kupovali ojetý auto (viz ta XC90)
jinak ano, každej, kdo tady uvádí nějaký spotřeby, tak je třeba lehkýho nadhledu, protože nikdo nezná složení cest, já jen uvádím, že ani ty dýzly nejsou tak zázračně úsporný jak si většina čecháčků myslí.
první odstavec souhlas.
Já tak nějak vycházím z reality. Když vezmu reálný spotřeby, tak:
P406 2.0 HDi - jezdím lehce pod 7 litrů, "ostatní" dokážou i za 5 :)
a historie:
1.9TDi Octa 1g - jezdil sem za 6,5, ostatní v pohodě pod 5
2.8 V6 superb - jezdil sem za 10, někteří frajeři na fóru i za 7,5 :)
Omega 2.5TD - jezdil sem 8,5 - 9, někteří jehovisti na fóru jezdili i pod 7 litrů ...
Kromě superba mě spotřeba nikdy nějak nesrala. Takže to jen tak ke srovnání spotřeby - moje realita / internet.
Jako Milhauzzz, akorat s tim rozdilem, ze vetsinou pred tou spotrebou je jeste jednicka :o) To nejsem zadny zavodnik, Praha... :(

09.07.2013, 15:45 |
muSlim | Upraveno: 2013-07-09 15:46:47
2 Zdeny60: nerob zo seba koko*a s prepáčením. Ja som _vždy_ tvrdil za koľko sa s tým dá jazdiť a za koľko jazdím ja a že jazdím rýchlejšie/svižnejšie než si to kde kto dovolí, preto tá spotreba a z toho titulu neviem pochopiť Tvoju _dlhodobú_ spotrebu kol 9/100, pričom si neraz tvrdil že tomu občas vymetieš výfuk. Z toho celého to pramenilo a pramení. Jazdíš za pekné čísla, jazdíš defenzívne, punkt. Netreba to povyšovať do sféry občasných stíhaček ktoré vlastne vyrábajú PHM. A 40/100 som nikdy netvrdil, krátkodobá najvyššia na palubáku bola 32, ale to bolo samozrejme na kúsku cesty, zbytok z tých 840km ktoré jazdievam na východ to upravilo do prijateľných podôb. Už som Ti to párkrát ukazoval, nie je tajomstvom za koľko jazdím, opakujem ale že sa väčšinou ponáhľam ako sa mi zachce a to si môžeš leda tak súdiť a krútiť nad tým hlavou, na spotrebe to nič nezmení ;-)
[ Link ] Z toho vidíš že najvyššiu "dlhodobú", teda za 130km som mal 19.23, druhú najdlhšiu už na rozloženejšej trase 329km 16.20, a tak ďalej. I tak je to k hovnu, vždy som uvádzal že niesom ukázkovým príkladom priemernej spotreby auta, stále som sa ironicky pripomenul že som skôr tým horným limitom, s ktorým sa dá tiež kľudne počítať, k tomu sa ale málokto dostane (buď už kvôli tomu že nechce, alebo nemôže, punkt).
A áno, najnižšiu som dosiahol tiež megavyzívanou nudnou defenzívnou jazdou na trase 545km kde som to mal za 8.62, tak ale v reály proste neviem a nechcem jazdiť ;-)

09.07.2013, 16:46 |
tesil | Upraveno: 2013-07-09 16:48:23
Ja muzu pridat zkusenost s 320cdi. Auto jsem mel rok a nasypal jsem do nej asi kilo. Vse ale jen veci zkurveny predchozim majitelem hovadem. Motoricky slapal super se spotrebou od 6,0 na klobouka po 11 a to v zime, kdy s tim baba cukala 2 km do prace a 2 zpatky. Kdyz vemu v potaz stav auta pri koupi, tak je az zarazejici, jak motor fungoval. A jestli 220, 270 nebo 320cdi, tak krome valce navic tam rozdil neni zadnej

MuSlim: a o tom to celé je - o tom kontextu, jakým se zprávy zde podávají.
Já tomu říkám černobílé vidění světa, což je ale zde hodně riozšířená věc. Všechno je bu´d ultragigamegasupercoll, a naproti tomu stojí všechno za totální propadákshit. mezi těmito dvěma stavy nic není, protože hodně lidí už ke své informaci nedodá to podstatný-podmínky, na základě kterých ke svému tvrzení došel, a když je dodá, pak v naprosté většině případů jde o podmínky typu: "švagr bratra mý kamarádky mi říkal včera v hospodě po 5. dvanáctce, že... zbytek si každý doplní"
Proto, když tu padlo sdělení, jaký je "R" ultrashit, jsem zareagoval, protože to bych mohl říct o každfým jiný výrobku, nejen o autě. Prostě pro člověka, kterej sem přijde pri informaci o autě, který se mu líbí a má chuť ho koupit, ho tyhler příspěvky maximálně odradí a koupí si radši oktáfkuftdi, protože tu má hen Lojzek a má na ní už 2 miliony km a nafu prodává, protože se mu v nádrži sama vyrábí a zatím nic neměnil.... Takhle to vypadá pro člověka, co chce inforamci, ne jen bullshits.
Jinak já jsem v klidu, chce to číst mezi řádky, nic víc.

01.11.2014, 23:21 |
genx R320cdi long,07,český koupený v M-B,vlastněné 3roky.
v podstatě tu má každý trochu pravdu.Záleží samozřejmě na stylu jízdy a místě kde se pohybujete.
Příklad - jižní čechy, rovinky, okresky, vždy povolenou rychlostí, nezrychlovat prudce - spotřeba 7,5 (míň to nejde)
Příklad 2: Praha, ráno, studený motor, trasa Smíchov-Flora (pro nepražáky 6,5 km min 20 poskakování v koloně) spotřeba 15-16. Pro srovnání tato trasa za stejných podmínek s fabií 1,4tdi 7,3 litru (ve městě má brát 5,6)
V tom jak jedete je opravdu kámen úrazu a rozmezí spotřeby je propastné. Jak je R-ko ve městě nebo jede po dálnici nad 160, žere.
Jestli to někdo srovnává s E320cdi, věřím že se dá jezdit za 7-8. R-ko ale váží 2,2 tuny bez lidí a to že žere je i slyšet (motor funguje ve vyšších otáčkách aby ten náklaďák rozpohyboval) Jak tu někdo napsal...je to logické.
Spolehlivost na dobré úrovni, pouze běžný servis, ale odcházející měchy jsou téměř jisté. Ano - motor je hlučnější, ale kdo přesedne z koncernových chrochtáků změnu nepocítí. Ano - podvozek není tak ladný, jak by se od více než 2tunového auta na vzduchu dalo čekat.
Jinak ale spokojenost, je to auto bez kompromisů.
Kdo chce šetřit nebo čeká od 165kw trhače asfaltu ať poohlédne po něčem jiném.