
Navštíveno 14912x


24.07.2013, 09:52 |
Losky Ahoj, kamarád si chce koupit nějaké jiné auto a líbí se mu X-Type. Chce něco v benzínu, ideálně s možností LPG a do obsahu 3.0 max. Kouká ještě na Saaba 9-3 a Passata 1.9 (jako jediná nafta, benzínů je málo). Cenovka by měla být ideálně tak do 150t (bez LPG).
Má cenu ten X-Type nebo je drahá sranda na servis atd?

24.07.2013, 10:28 |
Only_One | Upraveno: 2013-07-24 10:30:28
X-type je velice zajímavé autíčko a velmi nedoceněný vůz.
Pár let mě dělal společnost 2,5V6 LPG - takže první věc - motor nemá problémy s LPG, ale problémy má vstřikovací systém s modulovaným čerpadlem bez vratného potrubí. Novější Xtajpové ¨plyn moc dobře nesnáší, a většinou je nutné kombinovat spalování benzínu a plynu dohromady.
Je dobré se vyhnout autoamtu a hledat manuální převodovku. CO su budeme povídat - tena automat stojí za hovno..
Je nutné dobře ověřit stav transfercase - ten je velmi namáhanej a generálka je dost drahá
Případný autoamt jedině z konce produkce 2008/2009 kde byla sekvenční samočiná převodovka.
Xtype má cca 18% společných dílů s mondeem. Což výrazně vylepšuje cenu za náhradí díly (brzdy a spotřebák těžce v pohodě). I tak se vyplatí si nechat poslat díly z UK kde přijde sada filtrů, svíček a špunt na olej na 3 tisíce.
Jinak X-type ma vzadu strašně málo místa, i kufr není zázračnej. Ale zase má perfektní jázdní vlastnosti a 2,5 a 3,0 V6 jsou vždy 4x4 se stálým pohonem.
2,5V6 je tak akorát co do výkonu, 3,0 je výkonově daleko vhodnější, ale 2,5 netrpí na tolik neduhů a je kvalitně vhodnější.
Takže za mě, hledal bych 2,5V6 manuál, po faceliftu a pokud plyn, tak hodně obezřetně vybírat systém a firmu co to namontuje.. Provozní náklady bežné zcela normální na úrovni servisu za fábii. Pokud bude potřeba nespotřebních dílů je vše dost drahé i z vrakárny.
DObře také vybírat vývbavu - neb se dělala holota se semišovýma sedačkama a švihadlama na zadní okna (NEDĚLAM SI SRANDU) až po velmi rozumnou výbavu konče u multimediálních obrazovek. Doporučuju koupit auto s výhřevem předního skla.
ROzhodně se vyvarovat 2,0 V6 (byla to vždy jen předokolka a motor je rozežranej a nevýkonej)
Z nafty bych hledal jen 2,2Tdci (2,0Tdci klasika mondeo a nijak zvlášť vyjímečnej motor výkonem ani spotřebou) NAfty vždy jen předokolky)

24.07.2013, 10:37 |
Losky tak hlavně chtěl automat, protože ho už nebaví kvedlovat po Praze. Tohle se mu líbí designově, ale po praktické stránce spíš u něj vede ten Pašík v kombi verzi.
Díky za info:)
autorizovanej servis jaguár:
mechanická práce 1590Kč mínus 30% za stáří vozu= 1113Kč
diagnostika 2000Kč mínus 30% = 1400Kč
autorizovaný servis škoda:
vozy starší 5ti let 540Kč
tohle forum je vcelku proslulý pliváním na koncern a škodovku všeobecně, ale jen aby potom majitel nebyl s cenama za servis překvapenej, když mu přece tady na foru někdo tvrdil, že jaga uservisuje za cenu fabie.
pokud chtěl automat at si koupí auto né xtajpa což je velmi nepovedená parodie na vůz nesoucí značku Jaguar....
s Jaguarem jako takovym to nemá společný vpodstatě nic, krachující automobilka procházející průserama od fordu pod indii....
ad jeho volba :
určitě srát na automat..... je tam velmi podělaný Jatco.... posere se zaručeně a oprava za dost
ad motor :
3.0 je pouze domrdaná verze z ST220 ..... motor trpící snad na všechno co se může mechanicky motoru stát, to že odchází všechno elektronický kolem je samozřejmost a svíčky žere na kila, výměna je rovněž na hovno....
takže brát nejmenší zlo což je zde 2.5ka duratec což neni taky nějak super motor ale prostě nejmenší zlo, určitě manuál...... 2.0 ani omylem, nafty všechno identický jako mondeo takže jedny z nejhorších na trhu.... stejně jako bylo celý mondeo
naštěstí xtype aspon nevzal zadní nápravu z mondea díky přestavbě na 4kolku takže zadní náprava neni tak domrdaná.... ale pořád je to auto který nemá nic společnýho s jaguarem a neni to žádná výhra.....
koukal bych zcela jinde a na passata zde dotaz psát nemusíš to zde stačí hledat aby sis o tom udělal obrázek.....
Luke_288
tim si naznačil co ? že autorizák je nejlepší ? :D zpravidla to bejvaj ty největší pitomci,zmrdi a nejvíc neschopný servisy k odhalení závady.....
a že někdo má hodinu za 1500 no budiž to je hezký, škoda si to nemůže dovolit mít hodinu za 1500 protože už takhle tam budeš 4x víc/dýl než u těch co maj za 1500 takže
autorizovaný servis škoda
vozy starší 5ti let (škopky v rozkladu) 2160Kč
:)
ale všeobecně nevim proč tu řešíš autorizáky, i kdyby tam nějakej blbec jezdil tak zaprvý jeho chyba a zadruhý kdo u nás jezdí do autorizáku vůbec ? :D natož se staršíma autama.....je lepší si najít kvalitní servis za rozumnou cenu a takovej kterej má zájem zjistit kde je vada a podle toho jednat, né jak autorizák škoda "když nemáte spojku, dejte tam brzdový destičky..... a když to nebude timhle, tak další v pořadí vyměn tohle a pak zkus tamto ono to něčim z toho bude" :)
k čemu je dobrej servis kterej mění díly podle postupu a když to je až 4tej díl co ti odstraní vadu tak proč mám platit ty 3 předchozí ? :D naprděééééét :)
Z některých komentářů na tomto fóru by se daly tisknout "romány". Asi mám vyjímečný kus 2.0TDCi v Mondeu...

24.07.2013, 12:36 |
Losky Tak ta cena toho auta něco vypovídá. Mě osobně se líbí ten luxusní interiév v béžové kůži, ale to je tak vše. Kufr malej, vzadu místa taky moc není. Budu mu to muset spíš asi vymluvit. Já teda osobně koncern vůbec nezatracuju. Měl jsem Favorita, dvě první fábie, jednu dvojkovou, oktavii a spokojenost. Vždy tomu chyběla nějaké pořádná výbava, ale zase to nevrzalo atd. Teď mám Yetiho a tam mi to přijde nějaké horší. Přední nárazník nelícuje, kastlíku nějak padají dvířka na jedné straně o 1 cm dolů, občas si to z ničeho nic přidává na neutrálu samo otáčky a drží to třeba na 11OO, při plné nádrži palivo v nádrži docela tluče při rozjezdu a brždění (asi to je tou 4x4, nádrž je rozdělená na dvě)a občas po vypnutí motoru běží větrák na chladiči a pokud znovu neotočím zapalováním, tak se nevypne:)
Takže vše jde asi tou kvalitou dolů oproti starším autům. Asi vědí, že auta do nekonečně na odbyt nepůjdou a tak vymýšlí samé vychytávky, jak lidi dostat do autorizáku.
Já z jeho výběru bych se asi držel Saaba a nebo Octavie II 1.9.
NP: řekl bych, že vyvozuješ naprosto zbytečný domněnky a vcelku marně tady vyvíjíš nějaký teorie o tom, co jsem chtěl naznačit. nechtěl jsem naznačit vůbec nic, jen se tady furt omílá, jak je koncern servisně drahej, tak jsem uvedl hodinový sazby v servisu z kterých plyne, že x-type zcela jistě není na stejných servisních nákladech jako fabie (já vím, teď mě tady rozbijete, že ve fábii se podělá támhleto a tohleto a jiných autech ne- to neberu) a to dokážu porovnat pouze autorizákem. porovnávejte porovnatelný, tzn bud autorizák u obojího nebo neautorizák, ale taky u obojího.
nebo mi snad chceš říct, že neautorizovanej servis jaguar udělá servis za polovic a neautorizovanej servis škoda bude dělat za stejný peníze co autorizovanej?
:-) já jsem Xtypa měl, takže přesně vím co a jak se na něm dá nebo nedá opravit a kolik to stálo.
Díky tomu, že to sdílí dost věcí z mondeo okolo motoru jsou čidla, řemeny, vodní pumpa a další drobnosti dostupné bez problému s normální cenou. Výměna svíček byla porvně na 2,5 hodiny. Když sem to dělal podruhé, tak sem to měl za 40minut obě hlavy hotové.
Díly jsou z UK velmi levné a i originální díly s kočkou na dílu. JE to uplně normální auto co se normálně opravuje. Není tam nic co by bylo nějak extra ultra jiné, co by nezvládnul opravář co má mozek v hlavě. Autorizovaný servis je nesmyl. Tady v CZ je automaticky Jaguar - servnisní cena x 3.. Absolutně šílené. Přotom ta práce je pořád stejná. Jestli má někdo vyndat špunt oleje z fábie nebo Jaguara je uplně jedno ne? :-)
Tenhle jaguar je Jaguar jako každej jinej. Má to napsané v techničáku, má to na mnoho místech ve vozem. ;-) JE to velmi osobité auto, velmi pohledné, má svůj charakter a to, že v něm není kůže z předkožek tygrů usurejských opravdu nevadí. Naopak má to jeden z nejlepších podvozků co kdy Jaguar měl a můžou mu velký kočky bledě závidět :-). JE to Entry třída, něco co Jaguar zkusil, nepovedlo se to na milionové série a přesto není X-type vysloveně špatné auto. Není to pro každého, zvlášť pro Nisma to je extrémně nevhodné, ale platí extra obezřetnost a najít dobrej kus. Ostatně jako u všeho.
"nebo mi snad chceš říct, že neautorizovanej servis jaguar udělá servis za polovic a neautorizovanej servis škoda bude dělat za stejný peníze co autorizovanej?"
Já teda nevím, ale když přijedu do servisu, tak se mi nikdy neodvozovala hodinovka od auta :o) Platil jsem stejně, ať jsem přijel rezatým opelem, nebo s audi...
A autorizák? Věřím, že víc jak 99% X-Typů nepoznalo v posledních letech autorizák :o) U škodovky je to jinak, je fakt že ta má lidi naučený natolik, že jedou do autorizáku i s felicií (a platí často nesmysl) :o)
nevím, nejezdím do all in one servisů kde servisujou auta od tata nano přes bentley. vždycky jezdím tam, kde jsou aspoň trochu specializovaný, tzn nedávno jsem volvo servisoval u marry, bejvalou oktávku u garnyho, takže já opravdu neznám servis, kde vyřeší jak fábii tak jaguára a všechno za stejnou cenu. pokud takový jsou, beru zpět a chtěl bych kontakt.
Luke: ono je servisovat a servisovat, na spoustu úkonů stačí běžný servis (diagnostika motoru, výměny olejů, čepů, tlumičů, ...)
Třeba za sebe, měl jsem už spoustu aut, ale až stávající auto mě donutilo jít do autorizáku, protože jsem nenašel nikoho, kdo by měl fungující diagnostiku. Všechno ostatní stejně jako na ostatních autech mi dělají dva servisy, kde to podle značky opravdu nerozdělují. A ano, servisují jak favorit, tak i výjimečně Ferrari.
Tj. práce, a materiál? Na anglány je fakt levný, opravdu levný. Jen to nemá v místním obchodě s autodíly skladem, ale je to potřeba objednat z UK (takže dodání stejné jako z ČR eshopů, tj. 2-3 dny).
a razítko do servisky dávaj?
Luke: razítko dneska stojí 200,-Kč :o)
Ne, nevím, nevidím důvod proč by nedali, ale tohle jsem nikdy neřešil ;o)
ty to neřešíš, já ano- volvo má 150tis km na hrbu, ale stejně chci po pravidelný servisní prohlídce razítko v servisce (a ne že si ho koupím a případný kupující při ověření zjistí, že v tom servisu vůbec nebylo nebo servis neexistuje). podle mě je to přidaná hodnota při prodeji auta.
Je to lepší, na druhou stranu pokud to razítko dá neautorizovaný "nadšenec" nebo prostě klasický neuatorizovaný servis, tak je to většině lidem jedno (pokud toho nadšence neznají). Samozřejmě pokud auto celý život jezdí do autorizáku, je to věc jiná, ale to je u těhlech aut nesmysl podle mě a zbytečné vyhazování peněz.
To, že servis skutečně proběhl se dá bez problému doložit s fakturou, kde alespoň ví co přesně a kdy se dělalo, což Ti razítko v servisce a pár křížků s datem neřekne :o)
jasně, kombinace obojího- faktury plus razítka. já radši obojí.

24.07.2013, 13:54 |
Losky já do autorizovaného jezdil málokdy, takže většinou jeden opravář a ke všemu jsem měl při prodeji vždy faktury a určitě je pravda, že auto pak působí mnohem důvěrihodněji, než když jsou k autu jen doklady

24.07.2013, 14:00 |
Cenda doklady jsou plus, ale dneska všichni koukaj na tachometr a cenovku, nic jiného je nezajímá. Čest vyjímkám.

24.07.2013, 14:39 |
Lubak Tady se fakt člověk pobaví :-)Nismo existuje podle tebe nějaké auto, která není od A do Z průser?
Jinak jak bylo řečeno spousta věcí na Jaguara schoduje s Mondem - podvozek, brzdy takže se dá koupit za pár korun.
Záleží prostě na konkrétním autě, ale mě je Jaugar vzhledově velice sympatickej, ale místa vzadu fakt málo tedy.

24.07.2013, 20:34 |
JP 200SX S13 a STS, to jsou nesmrtelný auta

24.07.2013, 21:44 |
Lubak Ok ja abych vedel co mam shanet az se posere ten nejvetsi pruser od forda s 300 tis s puvodnima vstrikama a cerpadlem-))

24.07.2013, 23:32 |
radek.613 | Upraveno: 2013-07-24 23:35:10
Ad Luke_288: autobazary v ČR a drtivá většina autoservisů v čr jsou plné vydechlých a problémových ojetých aut, koupených a vybraných jejich majiteli podle toho, kolik a jakých razítek napočítali v servisní knížce, pro praxi to zcela bezvýznamném papíru úplně k ničemu :-D :-D :-D I když je fakt, jednou jedinkrát mě pečlivé prolistování servisní knížky a hromádky faktur z Auto Hasse přesvědčilo o tom, že by opravdu bylo holé šílenství si tu S80 koupit a přivézt domů :-D
A pak mě napadá, ojetý X-type má v současnosti reálnou tržní cenu mezi 50 a 120 tis Kč.... myslíš že soudný člověk bude u ojetiny této ceny řešit razítka kvůli "dalšímu prodeji" nebo s ním bude jezdit do autorizovaného servisu v čr, kde krom vystavování faktur nic neumí, přičemž jakýkoli hlavou myslící automechanik zvyklý běžných servisních úkonů strčí celé osazenstvo jaguářího autorizáku v čr do kapsy?
Co se týká Nismova přípěvku, to nekomentuju (bo jsme si to už X krát vyjasnili :-D) nicméně stále tvrdím, že za ty peníze, za které jde dneska ojetý funkční Xtype koupit, jde vlastně koupit jízdně nejlepší "Mondeo" co kdy Ford vyrobil a za těch pár šušní stojí za to se s Xtypem pár let povozit. Žádná teorie, předsudky ani vyčtené bláboly, realita a praxe je to, co by se mělo řešit. A co je největší blbost? Srovnávat Xtype s třídou XJ, nebo si ho pořídit jako rodinné auto pro 5 2m vysokých lidí, a podobné nesmysly. Na to jsou přeci koncerny, auta bez duše, emocí, sterilní a nudná, připravená kdykoli odvézt zázračných 1500 litrů nákladů skoro zadarmo kamkoli. Xtype je auto pro řidiče, orientované na maximální požitek a kontakt z jízdy, auto připravené na to, že na cestu v něm kamkoli se řidič těší, i kdyby to bylo jen do trafiky pro cigára, a za tu cenu, co dneska jako ojetina stojí, nejde koupit moc lepších, ani stejně dobrých ojetin, jako je on....

25.07.2013, 09:20 |
Lubak Radek moc dobře napsáno
Nikde jsem nenapsal ze s autem za tyhle penize by se melo jezdit fo autorizovanyho servisu. Nechapu z ceho si to tady dedukujete. Jen jsem jenom pouzil srovnani hodinovych sazeb jaguar vs skoda. Tot vse.
A pokud si nekdo koupi vydechly auto se serviskou od pepy z horni dolni kterej ji vyrazitkoval ze znamosti, pricemz auto servis nevidelo- jeho boj.
Ano, má si radši koupit škodofku .....

25.07.2013, 10:37 |
Lubak ANo v naftě a na hlínách a bude jezdit za 4l s nohou na podlaze.-)

25.07.2013, 10:38 |
radek.613 | Upraveno: 2013-07-25 10:42:32
Jedině v naftě a za 3,888888 litru na sto. A samozřejmě nevyjíždět bez řádně orazítkované servisní knížky :-D :-D :-D
Dedukujeme právě z toho zcela mimomísního příspěvku o hodinových sazbách autorizovaných servisů, je to myslím logické, či jakémsi jejich pseudosrovnání. Toť vše :)
A pokud si někdo koupí vydechlé auto se serviskou plnou originálních razítek nejbližšího značkového autorizáku (kde bazarníkovi prázdnou servisku za příslušné všimné ochotně vyrazítkovali :-D) přičemž auto servis nevidělo, správně, jeho boj :)
Naštěstí existují lidi, pro které je zdravý úsudek, znalosti a praxe mnohem hodnotnějšími výběrovými kritérii, než jakýsi sešitek s razítky, který nic nezaručuje, nedokládá ani nepotvrzuje, jen slouží jako obchodní praktika pro stádní konzumenty....

25.07.2013, 10:41 |
Kapka (M)
mám pocit že Erik ma Jaguara v 3.0 .tak zkus mu napsat..

25.07.2013, 10:43 |
Luke_288 | Upraveno: 2013-07-25 10:46:11
Radku a ty myslis, ze je takovej problem do toho servisu zajet a zeptat se na fakturacni historii?
A znova rikam, pro ty co ctou jen to co se jim hodi do kramu, na coz jsi zrovna ty expert hodne velkej, tak to byly hofinovky co jsem nasel behem minuty. Kdybych se s tim chtel patlat, tak pohledam ceny neautorizovanych
Lukáši a Ty myslíš, že je nějak podstatné/důležité (po shlédnutí a zhodnocení fyzického technického stavu konkrétní vybrané ojetiny v ceně 50-100 tis) jezdit někam do servisu a ptát se na nic neříkající fakturační historii? (půlka věcí měněna preventivně v záruce, protože nevěděli co tomu je, druhá půlka běžný servis)? A proč ji vůbec nějak řešit? Co se má vysypat/rozbít se stejně rozbije/vysype, jestli je daný kus po ráně či totálce a přitom před člověkem fyzicky stojí mechanicky dobré normálně použitelné auto, tak je prostě opravené a je taky celkem zbytečné pátrat, jestli s tím někdy někdo pžed deseti lety blbě zaparkoval či sejmul divočáka..... ale chápu, jsi zatížen konzumním postupem "koupit-povozit-prodat", navíc zaměřený na koncern, kde se rejžuje a cenu zvyšuje každé razítko a každá pohádka a příběh s daným kusem spojený :-D
P.S. Čtu všechno a stále jsem to nepochopil - proč jsi vůbec ty hodinovky hledal a co jsi nám jimi chtěl vlastně sdělit. Stejně tak proč by jsi měl hledat hodinovky neautorizáků, nebo jakékoli jiné. Ano, když si na dluh koupíš nový koncern (rozumněj leasing :-D) a jsi nucen minimálně po dobu garance otrocky navštěvovat s každým prdem jen autorizáky, a když zároveň již při jeho koupi kalkuluješ, jak dobře ho za 3 až 5 let prodáš - jestli jen se ztrátou 60% či víc (takže potřebuješ razítka do té magické knížečky), tak je Tvůj zájem o hodinové sazby autorizáků pochopitelný. Ale můžeš mi věřit, řešit to u ojetého Xtypu za 50-100k je opravdu zbytečné :)
Me se libi jak me dokazes krasne odhadnout. Jsem zatizenej na koncern- presne proto mam druhy auto volvo.
Ani jedno z aut co mam neni zatizeny korunou dluhu, ale to neni podstatny.
Nejsem automechanik, takze v momente, kdy kupuju auto, zajima me servisni historie, dolozitelnost faktur a prohlidka v mym servisu. Tot vse.
Hodinovky- toho ses chytnul- zarazila me servisni nakladovost na urovni fabie- opet, tot vse. Nic hlubsiho v tom nehledej, proste tomu neverim.

25.07.2013, 14:38 |
Losky mě spíš přijde úsměvný, že vlastně vše se dá uservisovat na cenu Fábie:)

25.07.2013, 15:01 |
JP No a proč vám to přijde tak nereálný? Hodinovka v autorizáku určuje za kolik je auto uservisovatelný nebo co?
jak už bylo psáno výše, je přeci jedno zdali do garáže dojede Fabie nebo Jaguar. Pořád to je auto co má 4 kola, motor a to jestli vypustím olej ze slepice nebo z kočky vyjde časově uplně na stejno. Ceny dílů jsem psal výše. Celej kit filtrů a svíček vyjde na 2,5tisíce originální díly s kočkou. Neoriginální díly z elitu v ekonomické variantě nejlevnějí cca 1400 origo vyjdou uplně na stejno +- pár korun. Do škodovky se dá nalejt 10w40 Kočka potřebuje trošku víc oleje a trošku kvalitnější. Uznávám, ten servis je oproti fábii hříšně dražší..
Hodinovka v autorizáku právě neurčuje vůbec nic (ani kvalitu, ai jistotu dobré opravy, ani jistotu toho, že vůbec bylo nutné předmětný díl mnit, atd), ale to je zřejmě věc, která tu mnoha lidem drobet uniká. Hodinovka v autorizáku ve spojení s její nedílnou součástí - časovému normovníku na úkony slouží k jedinému, a to k dostatečému příjmu ze servisní činnosti po celou dobu životnosti vozidla, neb jak vám, i když hooodně nerad, řekně nakonec jakýkoli značkový obchodník s automobily, pravidelný a napůl uměle "nařízený a vynucovaný" servis! je to co ho královsky živí, nikoli ty jednorázové bakšiše, co má na prodaných autech. A to nemluvím o té "nádheře", kdy autorizáky tzv. indexují časové normy podle stáří a stavu opravovaných aut, neb jak vám s milým úsměvech na rtech techik sdělí, základní normy platí pro práce na nových a zánovních kusech, běda jak máte orezlou pětiletou či víceletou "pixlu", to se to indexuje jedna radost :-D :-D :-D
Xtype je auto pro řidiče, orientované na maximální požitek a kontakt z jízdy...
ale jo, pobavilo
O_O- tak jasně, olej v garazi asi vymeni kazdej lojza za stejny penize u fabie i u jaga. Diagnostiku bude umet taky kazdej lojza co ji umi na fabii? Odstrojit auto bude ten samej lojza umet taky jaga stejne dobre jako fabii? Problemy s elektrikou vyresi v ty samy garazi jako s fabii? To vsechno za stejnej peniz?
Pokud jo tak haleluja, ale ja tomu proste neverim. Fabie, oktavka apod jsou tak stupid auta, ktery ma pulka tyhle zabedneny republiky z cehoz plyne, ze je odservisuje skutecne kazdej, ale u neceho jako je jaguar tomu proste neverim a neni to jen o vymene oleje, kterou bych podle navodu zvladnul asi i ja zednik.

26.07.2013, 06:34 |
Zdeny60 | Upraveno: 2013-07-26 06:46:50
Luke_288:
ale ano, bud to umět. Mně opravovali Legacy po nehodě právě ve Sˇkodovce a čuměl bys, jak jim to odsejpalo. Ale dělal to chlápek, co tam dělá od roku 85 (to jsem tam začal jezdit se Škůdku poprvé) a ne 18ti letí rybízci. A wo tom to je, musí to bejt fachman, kterej už nějaký auto někdy viděl a ví, co a jak. Což-jak jsem se sám xkrát přesvědčil, zrovna v autorizácích moc neplatí kvůli enormní fluktuaci.Jde jen o to, najít správnýho člověka.
K X-typu - asi před 6 lety, než jsem si pořídil své první japonské vozidlo, jsem měl v hledáčku i X-typa, šlo o 3l s automatem, možná, že to byl někdo dokonce odsud, Trutnov, černý, světlý vnitřek. Byl jsem se s tím svézt, netuše, do čeho bych lezl. Jestli tohle je auto pro řidiče, a chovají li se všechny X-typy stejně, pak já nejsem rozhodně řidič.Hnusné řízení, auto "padá" do zatáčky - utahuje jako bejk, zadek hopsal jako nedojená koza.... Převodovka rychlá jako přežraný šnek, že Volva jsou proti tomu blesky.
Na 6-ti letým autě rez jak na kvetoucím luhu v Jeseníkách:-)
Motor furt chladil, ačkoliv bylo nic moc teplo.
Takový je můj dojem z X-typa. Ale mohlo to být taky tím, že to byla vrána, co měla za sebou pohnuté dějiny. Jo, a místa fakt nic moc, mám jen 186cm a v tý době jsem byl o dobrých 10kg mladší:-)))

26.07.2013, 09:38 |
htd mám x-type 2005, 2.0D Estate... aktuálně najeto 220tis. km
drahý servis se mi nezdá, nejezdím do originálního, ale některé věci jsou nesmysl (poloosy a tlumiče třeba), ale to vyřešila ebay a pořád mě to vycházelo levněji jak koktávka:D
jinak to pořád jen jezdí a spíše provozní věci:) Brzdy, olej atd.
Luke_288: Problémy s elektrikou? Nutnost každou chvíli nějaké diagnostiky? Boha X-type není koncern... a jinak ano, kdokoli se slušnou OBD čtečkou ho přečte, bezproblému. Xtype je mechanicky i elektricky jednoduché a jednoduše servisovatelné auto, s tím že četnost servisu není nijak markantní. To auto neobsahuje pasti jako "komfortní jednotka" ani v něm není nic klíčového , co by vyrobil pan BOSCH :-D :-D :-D Ale to je jedno, tohle není o přesvědčování, ale o realitě a reálných zkušenostech z denního víceletého provozu. A takové v tomhle vlákně má jen promile přispívajících, zbytek jsou opravdu jen plytké a zbytečné řeči.
Zdeny: ten příspěvěk o Xtypu tu někde ještě je, a myslím že jsme se v něm správně shodli, že jsi si vybral v tom bazaru naprosto nádhernou past a humus snad i po totálce, a už tehdy jsi na základě té jedné hodinové zkušenosti paušálně odsuzoval celou řadu tohoto produktu, ač v tom vlákně s Tebou skuteční majitelé a provozovatelé X a S typů dlouuze diskzovali, načež se shodli, že je to marný :-D :-D :-D Ale jeden bonus Xtypu přiznat musíš - nerozteče se mu motor, když jede na LPG a kvůli svíčkám a ventilům se u něj nemusí vyndavat přední kola :-D :-D :-D
jo, někde to tu je.
Jinak s LPG máš asi pravdu, to nevím, ale nevidím smysl dávat do auta za 50 litrů plyn za 40:-)
A S-typ je dyzajnovej hnus.
Ad svíčky na H6 nemusíš nic sundávat, šikula to zmákne bez toho. Ventily - toť otázka.
Lpg do 6 valce stojí 25-30tis pro info :-)
S-Type dyzajnovej hnus? Nevím, v reálu je to auto moc pěkný a pohodlí? To je prostě paráda...
V okoli mam dva X-type
U obou servis prevysil cenu vozu
Bohužel, když to řekl Dědy60, tak se s tím už nedá nic dělat ....

27.07.2013, 20:09 |
gizmi Radek: zajimave, OnlyOne dal tusim zrovna na tebe a Jaga si poridl. Sice tu pise, jak je nedoceneny, ale pokud vim, tak se ten jeho taky slusne vysral a vzhledem k cene opravy sel z domu :o) Ja mam tedy JEN ten megaporuchovej koncern plnej od vola Bosche, ale funguje mi uz 5 let a odtahal tolik "udajne bezporuchovych vozidel", ze to az neni mozne :))) Jinak s LPG funguje dobre, o tom zadna (ono obecne u V6 a V12 nebyvaji problemy s LPG nikde), ale musim pritakat s Kralikem. Znamej mel v Plzni stareho Jaga na Vckovych znackach a taky se toho zbavoval, protoze kasicka :)
Myslim ze to je zbytecna debata. Sam mam uz druhou koncernovou mrdku, ve firme jich mame taky dost, v okoli taky nekolik. Proste vozovej park plnej zmetku, komfortnich jednotek apod a zatim se zadny auto nevysralo tak, aby se do nej majitel nejak vysypal. Samozrejme s nima jezdi lidi a ne prasata.
Ale uz jsem skoro zacal rozprodavat firemni flotilu a nakupovat X-typy :)))
Mozna by stacilo pochopit, ze vysrat se muze jakkoliv spolehlivy auto.
Ad Mondeo TDCI a kazivost: Kupil som MK3 96kW v roku 2006, najazdil na nom 150t km, vymenil brzdy a napinak retaze. Kvoli autohifi aj baterku. Inak len naplne, filtre a pneu. Auto nebolo ani raz neplanovane v servise. Takze s tou kvalitou neviem. Dalsie mondeo vo firme r.v. 2005, najazdene 250t KM, tiez 96kW... tam boli raz vstreky a 2x brzdy. Inak nic. Dufam, ze tie 2 MK4, co teraz mame tiez nieco vydrzia...
no s Jagem to bylo uplně jinak - Já jsem to auto prodal, neb jsem dostal služební vozidlo i pro soukromé účely a to zcela bezplatně, takže i provoz jaga na plyn byl drahej oproti zadarmovému oprovozu podnikového vozu. A další, potřeboval jsem zaplatit půjčku firmě z čehož se usoudilo, kočka z domu, protože to nebylo jediné vozidlo doma :-D.
Co se stavu týče, sesypal se na tom automat, respektive řadil občas svéhlavě. Měl jsem už i vyhlédnutý jiný i za dobré kačky, ale s ohledem na stav práce a nového vozu bez nutnosti servisu a 0 nákladů na palivo, Jag šel, doplatil půjčky, LPG se přesunulo do jiného vozu protože nový majitel ho chtěl bez LPG :-)) (dodnes nechápu). Jinak na zimu perfektní, asi jediný použitelný zimní Jaguár do roku 2008, spotřeba byla průměrně 11,5litru plynu ať se s tím jezdilo jakkoliv, najeto za 2,5roku 41tisíc km, 3výměny oleje, 18svíček, 3x3 filtry, vodní pumpa a řemen, čidlo teploty vody. Což je docela OK. Krom té pumpy, řemínku (což je samostatnej okruh) a čidla teploty celkově to stálo kolem 3 tisíc, jen spotřebák. Auto jsem kupoval ojeté a mělo 180 000km, po nějakém čase jsem zjistil že skutečnost byla minimálně 270 tisíc. Zamrzelo, ale už sem s tím nic nenadělal.
Můj osobní názor je ten, že pokud by někdo chtěl neokoukané, podvozkově schopné a laciné auto, je X-type dobrá volba. Servis na to není nic strašného, ale chce to se vyhnout tomu JATCU automatu, protože to je fakt mizérie a ověřit si dobře původ vozu. Pak to bude dobrej parťák a prima svezení za všech okolností.
Není to žádná přefouknutá malorážka, motor je vychovanej, příjemnej, faceliftový verze mají velmi slušné zpracování interiéru, pár edis melo velmi příjemné sedačky z alcantary či nějakého obdobného materiálu a stále to stojí docela málo oproti jiným obdobným vozům. Není to pro každého, ale rozdhoně to není auto co se mělo přímočaře odsoudit bez toho aby tím strávil pár kilometrů. Nabídnout mi někdo za dobré peníze hezkej kousek, šel bch do něj zase mít pro něj využití. 2,5V6, sedan, zelenej, světlá kůže, pofacelift, manuál, :-)
Jenže oni tomu rozumí lépe než ty :-((((

16.10.2013, 00:15 |
erix7 (K)
to je zase debata :) jj, mam i X-type 3.0 manual-dokonce US model-nema vyhrivani prdele a ESP ale zato brutalni klimu :), jj ma neduhy fordu jako napriklad zadni brzdove trmeny, ktere nebrzdi na rucku pac rezaveji. Co se motoru tyce, strasi, davat si bacha na olej a pod. stim problem nemam. menim ho pravidelne a auto slape. Jo, do servisu sem nasyspl uz vie penez co ho mam, ale vsetko nejak postupne a zase pak vim, v cem jezdim. co se tyce x-type, jizdni vastnosti mne vyhovuji, v zime obzvlast. plyn neresim, zybtecna inestsice. Po Praze stejne neni kde parkovat tak to resim MHD a na delsi trasy ta spotreba neni nejak extra dramaticka. jo, a libi se mne. proto ho mam a maho uz 4tym rokem. aktualne neco pod 180t km. A par let si ho jeste necham.