Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > dotaz Corolla 1.8VVTL-i 2zz-ge

 o Navštíveno 13067x o
o 29.08.2013, 17:24 | tomi666
Jelikož za Type-r od Hondy chtějí pomatenci nesmysl peníze, uvažuji nad tímto vozítkem? Konkrétně model E12 s motorem 2zz-ge ozn. T-Sport, má někdo reálné zkušenosti? Náhodou jsem na něj narazil a vypadá to jako slušná pilka se 141kw za né až tak strašné peníze.. V životě jsem se o Toyoty nezajímal, tak o ni nic nevím.

Na co to trpí, má nějaké nemoci, motor, převodovka atd, na co si dát když tak pozor. A druhá otázka mám chápat verzi T-sport tak, že je celkově ostřejší? Tzv. brzdy podvozek atd.. ? Dík :))


o 30.08.2013, 07:34 | Nismo.Power
vzhledem k tomu že jsi natrefil na auto zdejšího člena tak neni lepší mu zavolat a zeptat se ho :)

T-sport je prostě sport..... brzdy bohůžel, ty jsou stejný jak na sérii ale podvozek ToyotaRacingTeam je opravdu dobrej a v tom je to auto ostřejší :)
o 30.08.2013, 10:16 | Mila
Ehm ehm, tohle vypadá na delší elaborát, takže se dobrovolně hlásím jako zdejší člen s T-Sportem 2ZZ-ge a zkusím sem napsat pár postřehů za můj poslední rok a 2 měsíce a cca 55tis km s tímhle "nasraným křečkem" :-)
o 30.08.2013, 11:11 | Mila
Takže začneme postupně od píky ...

Důležité je, že se TSka vyráběla v letech 2002-2007, kdy v r. 2005 začali dělat facelift, který je podle mého podstatně hezčí (jsem jeho vlastníkem :-) ) a měl na sobě z továrny pár docela podstatných vychytávek navíc.

2ZZ-GE se dělali v provedení -

2002-2005 - před FL v 1,8L, 141kW VVTL-i
těch je tu na prodej (v ČR) prakticky stále pár kousků, ale není uplně sranda sehnat nějakou, která by byla uplně v pohodě
2005 - 2007 - FL, 1,8L, 141kW VVTL-i
facelift tady byl na prodej snad jen ten můj a tuším, že jsem zahlídl ještě jeden na Toyota fóru, za poslední rok...
2005-2007 - FL, 1,8L, 160kW compressor, VVTL-i
těch je v měřítku evropy dost málo a opět sehnat ho u nás je nemožný (tuším, že je snad jeden někde na Slovensku a o víc nevím)
2005-2007 - FL, 1,8L, 165kW compressor, VVTL-i
tohle provedení jsem ještě neviděl, ale asi to už bude docela porno ;-)

Jinak motory VVTL-i mají bloky motorů made by YAMAHA a dávali se především do -
LOTUS Elise
LOTUS Exige
Corolla TS
Celica TS

a ještě do pár dalších aut, ale o ty v Evropě spíš nezavadíš...

Abych se pomali propracoval přímo k Corolle TS, začnu tím, proč jsem ji volil já...

Moje primární požadavky byly, aby (po zklamáních a chybovostí s turbama a dýzl verkama) auto nemělo turbo, aby to už nebyl optimálně německý koncern, aby nebylo nějak extra poruchové, 5dveří!! a výkon někde mezi 150-200hp...

Hlavním "rivalem" TSka jsou -
Clio Sport - jede to hezky, ale je to pořád žabožrout, nevypadá nějak zvlášť vábně a nedělal se v 5dvéř provedení

Civic TypeR, Integra TypeR - tohle jsou moc hezký záležitosti, mají o něco lepší podvozky, ale motorově jsou na tom velmi podobně, s tím rozdílem, že stejně jako Clio výše jsou to dvoulitry (narozdíl od 1,8L Corolly). Co jsem měl čest jak CTR i ITR, na zrychlení i lehčí zatáčky sedí stejně jako TSko.... dle zkušeností uživatelů jsou ale na tom na okruhu o něco, avšak na úkor děsně tvrdýho podvozku, kterej je pro denní ježdění podle mě peklo. Další důvodem, proč jsem volil TSko bylo, že tohle opět nikdy nedělali v 5ti dvéři.

Tak a teď asi něco k tomo Faceliftu -

výhoda výroby 2005+ je -

Plynová rozpěra TTE mezi předními tlumiči (je to sakra poznat)
Plynová rozpěra TTE mezi zadními tlumiči schovaná za sedačkami, přišel jsem na ni až cca po půl roce omylem (tohle asi nepoznám, ale vypadá tam epesně :-D )
Hezčí interiér (červeno-černá)
Lepší sedačky (o kousek :-) )
Hezčí budíky (bílé)
Větší výdrž liftových mazacích šroubů (nevím, čím toho docílili, v Toyotě je na oba typy tuším stejná součástka)
FL přední, zadní světla (to dělá dost)
Lepší TTE podvozek (srovnání s CTR je relevantní právě s tímhle Faceliftem, který bohužel nikde není na netu ani YT :-( )

určo jsem něco vynechal, ale to doplním později...

Co se týče servisu -

každých 8tis km měněný olej a filtry (5W-50), sem tam desky a brzdy - jinak když se o ni hezky staráš, tak nic nepotřebuje...

Já jezdím víc jak půlku km bohužel po Praze, takže podvozek dostává docela pecky, čili se akorát chystám na výměnu nutných věcí.
Jediné co se mi za ten rok a něco pokazilo minulý měsíc, tak byla sací vačka a prasklej koník (finálně to byla nejspíš z 50% moje chyba - jezdím tak, že většinou spěchám a nějak jsem blbec nezkontroloval olej a v nějakým kopci se mi už v liftu nestihla nejspíš promazat), takže se lehce sedřela vačka a rozbila koníky (autem jsem dokonce dojel i do servisu :-) - jinak díly kupované v Toyotě a oproti koncernu žádnej randál...

K jízdním vlastnostem -

TSko má takové jakoby tři režimi :-)

1000rpm - 4000rpm - prostě se rozjede, žádnej zázrak
4000rpm - 6200rpm - naplno otevře sání a začne se blížit touženému !liftu!
6200rpm - 8300rpm - LIFT (když dojde do 6200, tak v ní škubne, přetočí se vačka a je to pocit, jako když ti na konci otáček zatlačí turbo a na jedničku, dvojku a prakticky i trojku to znamená skoro katapult otáček k omezovači - 8300rpm) tím neříkám, že to není na znát na ostatních rychlostních stupních, ale tady je to nejmarkantnější...

Jinak

1rychlost - cca 70 km/h
2rychlost - cca 115 km/h
3rychlost - cca 150 km/h
4rychlost - cca 180 km/h
5rychlost - cca 220 km/h
6rychlost - Top speed dle navi 253 km/h

Co jsme měřili zrychlemní, tak na 100oct benzín má něco kolem 6,7s na 100km/h.
Aktuálně mám v autě skoro 100kilo muziky, a zkoušeli jsme to ve dvou lidech a dostal jsem se s novou vačkou na 7,2s na 100km/h, což není špatný na to, že to není auto stavěný na sprint (právě kvůli pomalýmu náběhu do toho liftu)...

Spotřeba -

znám tu lidi, co s tím umí jezdit daily driving praha + kombinace za 7,5L/100km... Tohle se mě podařilo asi tak jednou, dvakrát.
Standart po praze mám kolem 10-12L (nekoupil jsem si TS, abych ho drtil na 6tku při 2000rpm ;-) ) Mimo Prahu jezdím mezi 8-9L..
Reál spotřebu bych tedy uváděl 8-25L /100km dle jízdního stylu (v tom liftu je to prostě rychloprůtovoký ohřívač). Nutno dodat, že TS jezdí na klasický natural 95 (sem tam jí udělám radost něčím více oktanovým)...

No tak to by byl takový snad dost informativní úvod, pokud se rozhoduješ pro tohle vozítko. ;-)
o 30.08.2013, 11:18 | Mila
tady jsem našel na YT jedno svoje video 0-100

[ Link ]
o 30.08.2013, 11:20 | Mila
tady třeba ještě jedno ...

[ Link ]
o 30.08.2013, 11:24 | Mila
TS před FL

foto k příspěvku  od Mila

o 30.08.2013, 11:25 | Mila
TS po FL (moje)

foto k příspěvku  od Mila

o 30.08.2013, 11:25 | Mila
interiér před FL

foto k příspěvku  od Mila

o 30.08.2013, 11:26 | Mila
interiér po FL

foto k příspěvku  od Mila

o 30.08.2013, 11:34 | Mila
Jo a ještě doplním přímo k tvým otázkám -

na TS obecně právě odcházejí -

mazací liftové šrouby (pod deklem hlavy) - cena v toyotě cca 100 kč, výměna doma za 30 min
těsnící kroužek na roztřik mazání na deklu - cena v toyo cca 100 kč, výměna za 30min i se šroubama výše

No a když zanedbáš olej, čeká tě vačka (toyota - 12500 kč), nedejbože VVT-i člen (na sací vaččce) - toyo (cca 6500 Kč) ale zatím to měnil při 160kkm jen kámoš na jedný před FL Corolle.
Převodovka dostává docela zabrat (aspoň u mě), mám načnutej synchron na 2jce, ale v toyo výjde na 2000 Kč + 1500 Kč sada gufer, takže to zase tak nehrotím ...

Jinak brzdy jsou tou největší slabinou TSek :-/ Neříkám, že nebrzdí, ale už jsem teda zažil lepší... Kamarád teď testuje nějaký lepší od Zimmermana i s nějakýma lepšíma deskama a to je prý už podstatně lepší, takže do toho po převodovce půjdu nejspíš taky.

Jinak obecně ostřejší je prostě Corolla po FL (podvozkově), protože snad všechny (nebo valná většina) byla made by TTE (což jsem aspoň pochopil od lidí...)
o 30.08.2013, 11:44 | Nismo.Power
to je elaborát :)

shrnul bych to tak, co míla měl to rozbil.... povětšinou proto že to byl koncernovej ropák :) tohle sem mu doporučil resp. dokopal sem ho do toho a bylo zajímavý sledovat jak se z člověka co řešil jen : "koncern pyčo, jezdim za tolik no ale ted mi lehlo turbo.....a hlava.... a vstřiky vlastně taky" stal člověk co tim typem auta žije, všude o něm mluví a i po tom roce a něco z něj má radost pokaždý kdy se dostane do liftu....

jinak ad jeho info tak blok je normální toyota, na 2ZZGE je od yamahy laděná hlava/sání či zvukovej projev nasranýho křečka.....
ad další info tak vačky jasně že sou "ostrý" ale nic se netočí na přechod do otáček ale pouze koníka s ventilama začne mačkat ona druhá vačka a zásadní kouzlo a rozdíl motorů s L a bez L je právě v onom liftu což je onen praštěnej způsob prodloužení chodu ventilů olejem vtlačenym klínkem..... každopádně je dobře podotknout že pokud bys auto s takovym motorem koupil tak věc první ideálně aby nebyl dělanej aby to nebylo dojebaný někym, a hned po koupi novej olej a vyměnit lift šrouby co stojej pár korun ale ušetřej následnejch minimálně 15tis .... dá se říct že by tomu motoru stačilo každejch třeba 50tis vyměnit šrouby , zkontrolovat rozvody a ten motor bude takřka neprůstřelnej....
o 30.08.2013, 11:51 | Zdeny60
JJ, dobrej a slušně postavenej japonec:-) Tady celkem chápu to nadšení, mě TS taky nadchlo, když jsem ji byl projet, neb jsem si ji chtěl taky pořídit. (Pak jsem se ale lehce plácnul přes prkenici a byla z toho Mazda 3MPS :-)

o 30.08.2013, 11:53 | Mila
ad1) samo Yamaha je laděná hlava, to jsem se upsal (je to stejně spíš taková zajímavost, než že by to bylo něco převratnýho
ad2) lift - právě natočení (posunutí vačky) má na starost VVT-i člen, který je na sací vačce, takže k pohybu tam dojde :-P

A nekecej mi do mejch elaborátů, když se tu s tím piplám půl hoďky :-D

o 30.08.2013, 12:01 | Mila | Upraveno: 2013-08-30 12:02:40
to Zdeny - jj tohle souhlasím ;-) Ono je i hezký TSko docela prásk přes prkenici... Před FL pořídíš v lepším stavu klidně kolem 130kkč (nepočítám bořky z Ostravy atd za kilo).
Použitelný FL startujou někde 170kkč, já tu svoje bral samo za ještě o větší kus dráž, protože je právě v 5ti dvířku a těch je jako šafránu :-/

MPS jsem zvažoval taky, ale tam mě právě trochu trápilo to turbo, ale je v tom taky parádní svezení (spíš bych ji ale už přirovnal k TS compressor, to je jasný) A ty už jsou zase hezký klidně za 250+kkč.
o 30.08.2013, 12:12 | Nismo.Power | Upraveno: 2013-08-30 12:13:40
mílo ty játro.....

řikám ti že na přechod na rychlou vačku se nic nikam neotáčí a nešoupe :)
měl bys to vědět už konečně kor když si to viděl rozebraný :D
nad obouma ventilama ti vysí jeden koník a nad nim máš dvě vačky který se tam točej, pro pomalej chod neni lift tudíž pomalá vačka se pouze roluje o to kolečko jak si viděl na koníkách...... přechod na rychlou a spuštění resp. odpojení pomalý vačky z akce se stane tim že olej natlačí klínek pod ono zdvihátko co se mačká při pomalý vačce naprázdno, tim jak to tam vtlačí tak se celej koník začne hejbat ryvhlou vačkou protože na to kolečko pomalý to už nedosáhne a celej koník odjede v liftu pomalý vačce že na něj nedošáhne a zároveň se tim klínkem prodlouží chod ventilů tudíž lepší proudění vzduchu a možnost vyhnat motor do těch vysokejch otáček bez toho aby se dusil....

jediný co se ti točí je onen VVT systém ale to dneska má každý druhý auto :) a s tim L to nemá nic co dočinění :)
o 30.08.2013, 13:39 | tomi666
Dík za postřehy, zejména Mílo :) osobně jsem za život prostřídal dost sport.aut mimo to t5eba 4 hondy s vti motorem, vždycky mám takové období kdy už mě nebaví jezdit slušně..

ted' to na mě zase přišlo, koukal jsem po zmiňovaných type-r, ač jsem byl s Hondama vždy spokojen, tak jejich ceny at' už klasika vti nebo typer jsou hodně přestřelené a na to stáří nadsazené, mi teda připadá. Určitě chci 3dv a před face, i když po face je teda mnohem hezčí, není pro mě problém si zajet do at,de nebo it, tam to taky sleduji 4-5tis eček je poměrně reálná cena. Zajímalo mě hlavně jestli je to auto v rámci možností povedené a na co trpí. Takže díky za poznatky a uvidím na co natrefím :)
o 30.08.2013, 13:51 | Mila
kdyžtak mám kamaráda, kterej sem dotáhl tušim dvě před FL a jednu po FL (tu moji) z IT... tak jsou docela hezký a i s relativně malým nájezdem (já měl tuším 74tkm) a po (aspoň v TP) starších pánech :-)
o 31.08.2013, 00:46 | Q
vidíš Nismo a nám Míla tvrdil, že si auto vybral sám po dlouhém hledání a bádání na internetu. Normálně tě zapřel jak odkoplou milenku :-D
o 09.07.2015, 20:18 | Ravenk2
Zdravím, chtěl jsem se zeptat na TSku, jestli má někdo s ní zkušenosti. Mám takový problém, svítí mi oranžová kontrolka diagnostiky motoru, nevím zda to může být lambda sondou nebo něco v řídicí jednotce. Taky mi auto nejede víc jak 170-180 km/h na 5 rychlost a netočí více jak do 5500 ot/min a měla by přece až do 8200. U ostatních rychlostí točí, ale na poslední 5 ne. Auto bylo prý bouráno, ale bylo opraveno. Nevím co bylo děláno a co ne, u motoru není ani číslo motoru nic. Je to motor 1,8 vvtl-i to poznám i podle zvuku, ale prostě nešlape to jak by mělo. Nevím, máte nějaké návrhy. Když tak pls dejte vědět. Auto jsem sehnal za levnější cenu, tak samozřejmě není top stav, sice jede ale 200 koní prostě nemá.
o 09.07.2015, 21:38 | Jozzo
když nastartuješ....klepe něco na volnoběh?
o 09.09.2015, 18:45 | Ravenk2
Právě že se mi zdálo že nic, motor běžel jak má, váčka šla taky slyšet. Ale Dneska se mi stal mnohem horší problém. Při jízdě v liftu se cosi stalo, začala poblikávat diagnostika za jízdy, poblikávat a motor ztrácel výkon, šlapal sem na plný plyn a jen pomalinku otáčky stoupaly, vůbec to nejede, a když zastavím, motor chce chípnout, že to musím držet v plynu. Na chvíli jsem zastavil, podíval jsem se zda se něco nestalo, nešlo vidět nic, nikde nic neteče, jen divný zvuk to má, tak vypnu a znovu nastartuji a prostě nenastartuji, musím přidat do toho plyn a pak jo. Jinak teplota motoru je konstantní, na 50%, což tak má být, takže motor se nehřál. A taky to skoro vůbec nebrzdí, jen při vyšších otáčkách samozřejmě. Prostě auto je v tuto chvíli nepojízdné, I když se s tím dá jet, nedojedu ani s tím do servisu, možná přes noc, kdy není takový provoz a nechat ho tam a na druhý den ať se na to mrknou, ale nevím co to mu je. Myslím si, že to může být více věcí. I něco z brzdami, protože to nebrzdí jak by mělo, jde to ztuha. Nejsem mechanik, říkal jsem si taky co třeba lift šrouby. Tak tak jsem dojel dom a musel sem si pomáhat ručkou brzdit.
o 09.09.2015, 18:58 | Ravenk2
A smrděl trošku olej, taky si říkám, jestli třeba nepraskla olejová vana, já ještě chvíli po tom jel, takže opravdu zuby nehty sem, jinak asi po 2 km sem zastavil mimo rušnou silnici a nikde nic neteklo právě. Tohle je zvláštní. Nevím, chtělo by to nejčastější závady tohoto auta, ale jen doufám že samotný motor je v pořádku, jako nehřeje se, teplotu má takovou jakou má mít. auto jsem koupil za 50 tisíc, najel jsem 1600 km a prostě finíto, už je nepojízdné, možná je to nějaká pičovina a nebo taky dražší pičovina, ale aspoň abych přišel na to, čím to je, pak už přece bude snadnější krok.
o 18.09.2015, 00:02 | Ravenk2
Tak rozebral jsem motor a jak je vidět, tak sací ventil je stále otevřený a to je špatně. Nevíte někdo, co by mohlo být příčinou, popř. jak postupovat dál?

foto k příspěvku  od Ravenk2

o 18.09.2015, 03:47 | Jozzo
suddej ventilové víko a je hned jasno bez věštění z křišťálové koule
o 19.09.2015, 01:32 | fredh | Upraveno: 2015-09-19 01:33:00
,
o 27.11.2015, 13:56 | Ravenk2
Zřejmě se píst setkal z ventilem, otevřel jsem, rozebral jsem celý motor. Objednal jsem ventil kovaný z Ameriky, vyměnil jsem ho, auto jsem nastartoval, šlapalo jako hodinky, trochu jsem proturoval a udělalo to to samé. Příčina nezjištěna, obávám se, že to bude asi něco většího... Konkrétně na to jsem nepřišel, ale při vyšších točkách ta vůle musí být přesná či minimální, a asi tam byla velká vůle už, píst se setkal s ventilem. Ventil byl trochu ohlý, jsem se divil, že nepraskl, kvalitní matroš. Nějaké nápady? :D
o 27.11.2015, 14:00 | Ravenk2
Tu je ten ohnutý ventil :D Motor olej nežere a ani se nepřehřívá, jen to asi něco bude chtít vyměnit, nemyslíte? :D

foto k příspěvku  od Ravenk2

o 28.11.2015, 01:19 | kozlustechnykus
Napady?? Dej to nekomu, kdo rozumi motorum. Kdyz se ti potka pist s ventilem opakovane, tak to asi fakt bude "to bude asi něco většího"
o 28.11.2015, 14:21 | Jozzo
Protočená některá z řemenic
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.9915 sekund.