
Navštíveno 3853x

Má tu někdo reálné zkušenosti, dlouhodobé, s autem na hybridní pohon? Ne svezení na předváděčce. Zajímaly by mě ty spotřeby, jak se to chová, problémy se systémem apod.
Tak ono podle mě je to stále extrémně čerstvé. Co jsem se bavil s lidmi z Toyoty/Lexusu, tak zatím ani u Priusu, ani u prvních Lexusů to nemuseli nijak řešit... Ale je otázka kdy ty baterie skutečně odejdou do křemíkového nebe a budeš muset solit za nové, protože bez toho to jezdit neumí :)
Toť moje teorie.
Jo třeba u Priusu mi strašně vadil ten zvuk, když dojíždíš tak to zní jak tramvaj :D
a spotreba nijak uzasna stejne neni a akcelerace taky ne,takze je to uplne k h.vnu...
takze ekologicky ani ekonomicky to neni....

04.10.2013, 15:54 |
radaman | Upraveno: 2013-10-04 15:55:17
Osobně si myslim, že je to akorat lakačka na lidi. Všude propagace jak kdyby to bylo perpetum mobile a přečůrali fyziku. Za 10 let řeknou, že při výrobě baterek do vznikne víc CO2 než kdyby to auto mělo o 0,5 litru větší spotřebu po celou životnost...nechci nikoho urazit, ale jsem celkem skeptický. Co to bylo za poslance ze strany zelených jak jezdil tuším na tu E85 a po roce přišla studie, že je to méně eko než kdyby jezdil na benzín? Pač při výrobě bio etanolu vznikne více emisí než při spálení benzínu? Pak se chitil za nos a jezdil v lexusu na "baterky". Aby to zas nedopadlo takto.
Tak třeba Prius mi přijde právě o ničem, rentabilita u něj moc není, ale u takové Toyoty Camry hybrid, kdy píší 5,5 l/100 , v reálu i kdyby 6,5, by bylo krásná spotřeba na takové auto...
Slyšel jsem zvuk u čiště el oktávy a děs, z repro znějící zvuk motoru :-D
no jenze pokud budes jezdit normalne,zapomen na 6,5L,budes na 8L
a to jezdis i s kdejakym dieslem....

05.10.2013, 09:46 |
mrazik | Upraveno: 2013-10-05 09:48:11
Nikdo z vas v tom nejel, ale vsichni vite, ze je to nahovno a lakadlo na lidi. Je nutne si uvedomit, ze nejdomyslenejsi hybridy nabizi Toyota. Dale je nutne si uvedomit, ze nejde o nejake CO2 nebo o zelenejsi planetu, ale o zajimavou alternativu. Asi prvni otazka je, zda jezidte hodne po dalnici ? Pokud ano, hybrid neni dobra volba. Nejvetsi vyhody jsou ve meste, kdy elektricky motor pomaha pri rozjezdech , pri kterych spalovaci motor nejvice ,,zere" a take pomaha pri ustalene jizde jet jen na elektriku. Neni urcen pro ty, kdo zavodi na kazdem semaforu, kdo honi vteriny a mimo obec jede co to de. Pokud to vezmeme konkretne, muze byt sporne, zda stoji hybrid za priplatek, ono to tedy sebou nese i lepsi vybavu, ale to uz je na zakaznikovi. Muzeme diskutovat, zda to my smysl i u tak malych aut, jako je Yaris, ale je v tom i marketing toyoty, ze to umi i u malych aut. Zajimave je i to, ze hybridy obsazuji prvni pricky ve statistikach kvality.
Na toyotaklubu je spousta majitelu hybridu s mnoha zkusenostmi, takze kdo ma zajem, muze ci pocist.
Ja osobne jsem dlouho pomyslel na Prius+, kde s takto velkym autem pro 7 lidi je prumerna spotreba podle spritmonitoru kolem 5.7 l, coz je dle meho hodne dobra hodnota.
Muj osobni nazor je ten, ze evropskym automobilkam silne ujizdi vlak.
Mam zkušenost pouze s lexusem gs450h, za me výkon dostatečný, spotřeba na to auto za me super, 3.5 benzin a spotřeba 8l/100 pecka, jezdil jsem s nim 2 měsíce, akceleraci nemam co bych vytknul, jízdní vlastnosti take pekne, u tohoto modelu nevýhoda zadny kufr diky bateriim, info bratřicek lh600h se elektrobaterie měnila ve 200tis km a dokonce snad jeste na záruku, těžko rict co presne výměna znamená jestli repas nebo novy dily tzn pokud bych to bral jako srovnání urcite bych sel do Japonce kde to maji vyzkoušené a funguje to a 200 tis km je slušné cislo ( pokud odjede cena za beterie treba u toho gs je to cca 100tis za baterky)

05.10.2013, 12:11 |
muSlim | Upraveno: 2013-10-05 12:19:53
Mám dlhodobé opakujúce sa a opakované skúsenosti s Priusom 1.5 Hybrid, Priusom 1.8 Hybrid a Auris 1.8 Hybrid, keby niečo... Zajtra večer idem do práce pre notebook, tak ti sem môžem hodiť reálne hodnoty priemernej spotreby Aurisa a Priusa 1.8, 1.5-ku keď som riadieval sme ešte nemali tento systém elektronickej knihy jízd, ale mestská spotreba tam vychádzala niečo kol 4.9/100 ak si dobre vybavujem. Aurisa mám veľmi rád, nechcem hodnotiť zvukový prejav variátoru, to proste bude ešte dlho Achillova pata hybridov, ale celkovo to je moje obľúbené mestské/medzimestské autíčko. Veľmi dobrý podvozok, veľmi slušný prejav, je v ňom ticho, ide to, žere to leda tak hovno. Prekvapením roka bol môj posledný trip s Priusom 1.8 - šiel som s ním domov v brutálnej búrke ktorá sa ťahal cez celé územie Maďarska, opakujem, CELÉ územie, takže od SK/HUN hraníc cez diaľnice a Budapešť zase cez diaľnice a cestu prvej triedy prakticky zase až k HUN/SK hraniciam všade voda, fúkalo... na diaľnici sme väčšinu času šli 60-kou a proste som čakal kedy nám ťukanec od zvodidiel ukáže kde je a kde nie je cesta... boli sme dvaja a dve väčšie batožiny v kufri, klimačka, hudba, svetlá (šli sme v noci). Dohromady za ten trip 2500km a priemerná rýchlosť, pričom cesta späť už čla tempomatovou tachometrovou 150-kou prakticky po celých 800km, bola 4.2l/100km
Děkuji za informace a postřehy, je to tedy taková dobrá volba u většího auta s větším obsahem a nebo i menšího a dost města. Ohledně provozních je to mezi klasikou a LPG. Jde pak tedy hlavně o ty baterie, co vydrží a jak je to s jejich případnou výměnou/repasí.
Tato Camry je tam na prodej snad rok, ale nebyl by to špatný povoz
[ Link ] V podstatě jen Lexus a Toyota, co se dá sehnat, ale Prius není to pravé ořechové...
Túto Camry má sesternica od ženy, vozili sme sa teraz s tým zhruba 10 dní sem a tam na dovči, tiež veľmi príjemné auto. U malorážok je mínusom akurát ten zvuk motoru vytočeného variátorom. Veľká výhoda Hybridu, napriek tomu že si ľudia myslia opak, je že aj pri diaľničnej rýchlosti pri potrebe zrýchlenia zaberie trakčný motor naplno (kto študoval elektro vie akú má charakteristiku, kto nie, nech si sadne do električky-tramvaje a pocíti to), takže auto nepáli zbytočne benál lebo ho roztlačí aj pri vysokých rýchlostiach elektromotor. Tým pádom spotreba viacmenej ustálená, žiadne extrémne výkyvy pri častom zrýchľovaní. Mimochodom nový prius (tá 1.8-čka) už je veľmi kultúrny povoz, s prvým sa to nedá ani porovnať. Do prvého som dal do kufru notebook a chipsy a ani ten motor nebol nijak oslnivý. Čo do výdrže neviem poreferovať, tá Camry čo sme ju jazdili má teraz 163k míľ a díler jej doporučil auto vymeniť až bude mať 200k míľ za nové (biznis, alebo skúsenosti, to neviem). Aurisy a Priusy, ktoré jazdím dosť často, majú ešte len okolo 30-40 tisíc km, takže je ešte predčasné hodnotiť...

07.10.2013, 23:23 |
Daryl (A)
S laskou vzpominam na 14 dni v praze se Samrt ED. teda neni to hybrid. Je to full electric, ale 14 dni nemuset k benzince ... porno :) Krizovatky v praze byly moje, na spojce uz to bylo horsi ..80km/h uz v akceleraci takovej zazrak nebyl, ale na klickovani po starem meste to nema konkurenci. :) elektrine fandim. Az bude neco pouzitelneho za 3-4kila jdu do nej :) Po praze jezdi nejaky tago s priusem a po nekolika letech za hranici zaruky na zivotnost baterii tvrdi, ze maji porad asi 75% kapacity. Nebal bych se toho.