Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > nefukční větrák topení O I

 o Navštíveno 10642x o
o 16.10.2013, 16:02 | deda
Zdarec, potřeboval bych poradit s ventilátorem topení. Jedná se o Octavia Combi 1,9TDI-74Kw 4x4.r.v. 2003. s climatronikem.
Větrák se netočí na žádný stupeň.VAG píše nefunkční ventilátor topení. Pokud ho vymontuji a napojím na zdroj, tak se normálně krásně točí... Když změřím napětí na konektorech od ventilátoru tak je tam stálé napětí 12V. Pokud ke konektorům připojím ventilátor tak napětí okamžitě zmizí. Netuší někdo čím by to mohlo být. Pojistky jsem samozřejmě kontroloval, konektory očistil. Mohla by tato závada být způsobena regulátorem větráku??
Děkuji za každou reakci...


o 16.10.2013, 17:55 | Ravo
no já se s tím svým taky docela trápil, u mě byl problém s pískáním (zanesená ložiska směsí bordelu z uhlíků a kroužků) a pak zničeho nic přestal větrák foukat a na VAGu byla tato chyba.

Pomohlo vyčistit totálně ten ventilátor, protože směs mosazi a uhlíku udělala spoje mezi jednotlivými lamelami komutátoru. Takže uhlíky ven, očistit pořádně komutátor (nebrousit, jen vyčistit), vyčistit a namazat ložiska. Celé se to dá obejít koupí nového ventilátoru (mě se nechtělo dávat dva litry, tak proto...)
Pak ale trápení nekončilo, ventilátor se pořád netočil. Zjistil jsem že vznikl další problém - konektor ventilátoru je v těle toho krytu, a při vypichování kontaktů jsem pak jednu pojistku dobře nenapružil a jeden kontakt se při zasouvání konektoru vysunul zpět dovnitř těla ventilátoru a opět nebyl kontakt, tentokrát na konektoru.

Nejlepší bude zkusit jiný ventilátor, sežeň si někoho s climatronikem (všichni mají stejný ventilátor) a zkus ho ve svým autě. Demontáž/zkouška/montáž ventilátoru je tak cca na 5minut vč. cigára. Hned budeš vědět, na co se zaměřit.

A pozor, je potřeba vymazat tu chybu z jednotky klimy, jinak s tím točit nebude ;-)
o 16.10.2013, 19:28 | BATMAN
Ja neco podobneho resil na svem Megane 2008
Nejel mi ventilator na 4. stupen a tuto a jim podobne obtize miva na starosti predradny odpor ventilatoru. Nevim zda tuto soucastku maji octavky,ale pokud se kasle na meneni pyloveho filtru tak se ten odpor vlivem nedostatecneho chlazeni spali,tak ventilace nejede.
o 16.10.2013, 20:10 | Tendr
Ravo: Nic ve zlém, ale to co píšeš mu moc nepomůže, když říká, že na "ponku" mu ventilátor frčí. Respektive vůbec mu to nepomůže :)

deda: Problém je, že ventilátor je spínanej mínusem(kostrou), ne plusem, čili na ventilátor ti napětí jde, ale je ti to prd platný, neb je pravděpodobně v háji hlavní předřadnej odpor. Je jich tam několik a dle toho, kterej se přepálí, tak to jde buď jen na některé rychlosti, nebo vůbec, jako v tvém případě. Můžeš zkusit odpojit ventilátor, přivést na něj plus ze svorky která tam má být a na druhej pin si natáhni káblík s kostrou a uvidíš ten rachot :)
o 16.10.2013, 21:46 | deda
Tak jsem na to asi přišel. Pokud je ventilátor ve vertikální poloze tak se ani nehne,ale pokud ho otočím do polohy horizontální tak frčí jak drak. Jak ho totiž dám do toho horizontu vrtulí nahoru tak rotor spadne o pár mm dolů a fefrník se roztočí. Takže to budou asi uhlíky a jak se ten rotor o pár mm posune dolu tak se kotva dotkne ješte kousku uhlíku a fefrník se rozeběhne. Doufám že má teorie je správná. Zítra to rozhodím a uvidí se...
Tendr: ja myslel že u climatronicu je jenom jeden odpor který to reguluje a to tento:
[ Link ]
Pokud je tam ještě něco jiného rád se nechám poučit...

o 16.10.2013, 22:02 | Tendr | Upraveno: 2013-10-16 22:04:58
Ano, ale uvnitř toho ježka je několik odporů.. Nicméně, pokud je to uhlíkama, tak držim už hubu a Ravovi se omluvuju :) Ale to je první věc kterou bych kontroloval, tak jsem to vyloučil, neb jsem myslel, že jsi uhlíky čekoval když jsi to měl venku .)
Důležitý je, že "dobro došli" :)
o 16.10.2013, 22:17 | deda
Tendr: juju to asi bude,ale to asi bude nerozebiratelná součástka tak jsem to bral jako jeden regulátor. Jinak já bych ty uhlíky také hned čekoval,pokud by se na ponku nerozeběhnul,ale tam se hned na první a další pokusy rozběhnul hned, tak mě hned netrklo že by to mohlo být uhlíky. Kor když u toho motoru je to tak na picu udělané,aby ty uhlíky nešli jen tak vyndat. A když je člověk dostane ven tak pak zase operace je nastrkat dovnitř. Prostě udělané tak, aby si šel ovce člověk koupit novej fefrník :-(
o 17.10.2013, 09:00 | Ravo
Tendr: Dík za omluvu :)

Bohužel O1 jsou už hodně starý auta a ten ventilátor valí v podstatě pořád, takže za těch 10+ let se holt ty uhlíky a komutátory obrousí. Na 90% jsou závady tady, hlavně po těch letech. Pak ještě odchází kluzný ložiska, čistění a mazání taky dost komplikovaný. Pak se zvedá odběr a může odcházet ten odpor nebo praská pojistka klimy.

Uznávám že konstrukce je docela naprd, blbě se to čistí. Kdyby tak šlo jednodušše sundat to plastový oběžný kolo, co je nalisovaný na ose (prostě udělat rozebiratelné spojení), hned by se s tím pracovalo líp.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3236 sekund.