
Navštíveno 9628x


24.10.2013, 22:42 |
Fonfy Caute, mam problem. Na fabke, 47kw, 1.2 htp, rv 2007, 69600 km mi pri starte zhasina, dusi motor(cca500-800ot). Niekedy vypne hned inokedy iba dusi (studeny start) a potom si pri neutrale zase otacky dava viac (cca1200ot). Spotreba pred par mesiacmi priemerka 6,8...teraz uz par mesiacov 8,3 aj ked sa na aute moc nejazdi a skor kratke trasy, no ked pridavam pocut z vyfuku taky hruby zvuk, ktory som pred tym neregistroval. A este pri starte mi vytece nejaka kvapalina z vyfuku...vzdy za sebou necham cca 40cm ciarku. Tento problem je uz par mesiacov a jazdi natom momentalne zena (ktora to ani za boha nechce dat opravit...vraj to je v pohode... auto ide...no koment)
Prosim o pomoc, co by to asi mohlo byt + nejake odporucenie na kvalitny servis, kde urobia diagnostiku (Bratislava a okolie) a co to cca stoji? Som este stale student a budem to musiet cvaknut asi ja, kedze mama sa nechce rozhybat.
Diky vsetkym vopred.
nízké otáčky a kolísáni mi dělala škrtící klapka.Vyndala se,vyčistila,profoukla a vzpamatovala se.Jinak diagnostika je cca okolo 500,-

24.10.2013, 22:59 |
Jozzo htp forever :D
kapalina z výfuku je voda

24.10.2013, 23:22 |
Fonfy ok voda sa potvrdila, diag. v poho teda dam to pozriet :)
nj htp je specificke :D ale ja mam to auto rad za tych 6 rokov sa tam nic nedo...nepokazilo a v podstate sa snim jazdi malo a iba po meste...ta spotreba 7 sa da prezit, aj ked je to mrtve ale zase pripadna oprava za par korun ak tam aj nieco odislo, tak si najdem daku buracku a za par supek suciastku :)

24.10.2013, 23:27 |
Jozzo no jo ,ale zase se to jebe postupně a to jsou takové drobné chyby které se blbě hledají a většině zůstane takové to poškubávání a chcípání napořád . A topak člověka sere

25.10.2013, 07:47 |
Zdeny60 | Upraveno: 2013-10-25 07:48:46
Nadměrná tvorba vody souvisí se zvýšenou spotřebou, více paliva produkuje více páry, která kondenzuje.
Vzduchový filtr OK?
Jinak škrtící klapka by neměla za následek změnu zvuku motoru. U Subaru jednoho člena z fora podobný problém dělaly ventily, které už neměly žádnou vůli. Po seřízení byl pak vše v pořádku.
Taková blbost, jako ucpaný nebo přicpaný výfukový systém to být nemůže: Setkal jsem se s tím, dokonce sám osobně. Oblast katalyzátoru nebo hadr v koncovce? A nebo obyčejná díra někde v systému? Pak totiž výfuk pozbyde naladění, které je prostě nutné pro správný chod motoru a to by jednak vysvětlovalo onen "hrubý" zvuk, pak že to nejede a taky vyšíí spotřebu paliva.
Ohrat na provozni teplotu a projet to chvilu na 3k otacek. Znamej taky vetsinou jezdil po meste a motor se poradne neohrival, takze se neohrival ani katalyzator a prej se zanasel. Takze tomu proste dal pokourit a motor hned sel dobre.

25.10.2013, 12:15 |
JA to není chyba , to je vlastnost...

25.10.2013, 13:18 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-10-25 13:23:28
Zdeny60: Co je to za blbost, že více paliva vyrábí více kondenzátu? Naopak víc paliva chladí spalovací prostor a výfuk. Výfuk hřeje víc když je směs naopak chudá a nebo když je ostrá vačka s velkým překrytím a část nespáleného benzínu jde do výfuku kde dohoří.
Nicméně tvoření kondenzátu v tomhle počasí je naprosto normální a dělá to všem.
Zbytek jako kozlustechnikus, přicpaný kat + zkouknout klapku.
Majitel tyhle fabky je presvedcenej, ze DSG znamena razeni padly pod volantem, takze nechci podcenovat jeho technickou zdatnost, ale nez se v tom stourat, dal bych to do servisu.
Aha, tak o tom protahnuti to beru zpatky at tu chuderu nedrti Praha-Brno na 3 v cervenym :-D
škrtivka ... vyčistit .. měl sem to samé
Tuner:ale nepovídej:-)))))) Já myslím, že čím více uhlovodíku spálíš, tím více vznikne páry, nebo ne? Já, že bych šel vrátit diplom:-)
Copak asi vznike reakcí H2+O2???
Tuner má pravdu.
v mazdě mám spotřebu 20L+,to bych měl z výfuku kohoutek.
Zdeny,při vysoké spotřebě benzín všecek nevyhoří a i kdyby,tak to neudělá tolik vody jako kondenzace v chladném výfuku.
voda je spíš kvůli chladnému výfuku než kvůli vysoké spotřebě.
bohatá směs vždycky chladí.chudá propaluje a zadírá písty
jinak ohledně závady diagnostika a měřené hodnoty a hned víš na čem si.takhle ti nikdo neporadí

26.10.2013, 04:58 |
Zdeny60 | Upraveno: 2013-10-26 04:59:44
Hoši, kuwa, stechiometrie vám nic neříká?
Pokud něco orgaického, co obsahuje vodík a uhlík shoří , tak výsledkem reakce je toto:
2H2 + O2-->2H2O. 2C+O2-->CO2. To je učivo tuším 7. třídy ZDŠ.
A jestli tam shoří benzínu více, pak ve smyslu této rovnice vznikne více vody a více CO2.Doptyčný spal o vyšší spotřebě, jejímž důsledkem je vyšší vznik kondenzátu.
Tak si to nastudujte.
Timon.z: speciálně pro tebe:
a kam se ti děje vzniklá voda? Tobě se z těch 20 litrů netvoří? Bych se fakt nařehtal:-)))))))))))))))))))))))

26.10.2013, 20:00 |
Tuner#2 | Upraveno: 2013-10-26 20:01:20
Zdeny60: Mě se třeba voda ve výfuku fakt netvoří a to to mám poměrně dost bohaté, právě abych chladil písty a výfukové ventily. Teplejší motor vždy udělá chudá směs...
Pravda mám 1m svody a za tím necelý 1m tlumič takže ani nemá kde narozdíl od těch nových škopků s výfukem přes celé auto, kde než se celý prohřeje, tak to trvá 15 - 20km nejméně a proto se tam vytvoří tolik kondenzátů vlive rozdílné teploty venku/uvnitř trubky. Netřeba v tom hledat něco na co je potřeba inženýrskej diplom :)))

26.10.2013, 22:08 |
Fonfy | Upraveno: 2013-10-26 22:12:37
Dakujem vsetkym :)
to tazman: co presne ti to robilo? ved to dam pozriet a uvidi sa
Inak si to dal do servisu? a co stalo vycistenie?
Teda ak to vobec bude iba zanesene..ak tam nieco neodislo, co dufam teda, ze nie. Priznam sa s autom sa moc nechodi do servisu. Iba na vymeny oleja a minuly rok boli menene brdove platnicky+kotuce + vsetky filtre. To je asi vsetko co sa na tom robilo od vyroby.
Musi to dat spravit, ked auto ide ako ma, tak je to sice stale hnila fabia, ale ja som snou spokojny. Stale ma malo najazdene a este dufam dlho vydrzi :) ked uz som ju celu vytlmil a uz setrim na komponenty na music :)
Tuner: prosím tě, nesnaž se převracet něco, co už je x set let prokázené. Znovu opakuji - otevři si učebnici chemie pro 7. třídy ZDŠ a najdi si kapitolu o stechiometrii a spalování uhlovodíků (tam je tuším příklad metanu, pokud si dobře pamatuji).
O bohatosti či chudosti směsi nepolemizuji, snad jen zopakuji bohatší msěs zanmená, že je porušeno stechiometrické míšení vodíku a kyslíku, mimo vodu jde s párou odpařená směs uhlovodíků, které kondenzují stejně jako voda a podílejí se na tom objemu, co ti teče z výfuku. Nic víc za tím není, jen toto:-)
Zdeny jenže tu vodu tam bude mít i když bude mít spotřebu normální.při velké spotřebě benzínu té vody nebude o moc víc.
teď ogar bude do konce života věřit,že tu vodu tam má kvůli velké spotřebě a né kvůli chladným trasám.
a navíc při velké spotřebě ten benzín neshoří všecek,ale část se odpaří ve výfuku
timon.cz.
tohle mi nemusíš vysvětlovat.To asi ví každý, kdo měl někdy v něčem spalovací motor. Já jen nadhodil hypotézu, že více vody se tvoří při spálení většího možství paliva. S tím, snad, budeš souhlasit, nebo ne?

27.10.2013, 08:17 |
tazman | Upraveno: 2013-10-27 08:19:10
Fonfy...mno mi to škytlo a zdechlo,škytlo a zdechlo na potřetí naskočilo vyletělo do otáček a následně pomalu ustálilo ... byla to zarostlá škrtivka sazema .. kamarád má malej servis tak sme ji vymotovali vyčistili a následně po montáži spět do auta přez diagnostiku nakalibrovali ... chodí jak hodinky ;)

27.10.2013, 11:38 |
Fonfy ok dik :) dam to pozret a uvidi sa