Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Auto na LPG - jaké?

 o Navštíveno 19652x o
o 25.11.2013, 09:09 | Zdeny60
Pánové,

vypadá to, že se možná změní náš "rodinný režim" ježdění. Pokud vše půjde daným směrem, budu z ekonomického hlediska potřebovat levný provoz, levnější, než u současného Legacy s 2,0R, které jezdí za 8/100 benzínu.
Tato spotřeba je ovšem vykoupena tím, že z 95% jezdí žena klidnou jízdou a relativně pomalu, ale na dálniční přesuny tato spotřeba reálná není, tam to je kolem 9 a asi i přes, k 10/100.
Rád bych tedy LPG a zvažuji, zdalo za prvé vůbec a za druhé jaké auto,
S ohledem na to, že auto bude jezdit trvale v soli a bordelu, klidně by mohlo jít o auto starší, ale zvyšší třídy, kde za dobré peníze dostanu komfort, výkn , ale snad i nějakou tu odolnsot a lepší kosntrukci/provedení, než stejěn drahého auta současné doby. Podmínkou je kombi a co nejvyšší odolnost vůči korozi a opak co nejlepší spolehlivost - nerad bych, aby žena někde v noci volala, že stojí kdesi v řiti, protože se jí auto zastavilo a to 10x do ěmsíce. To fakt ne, tedy spolehlivost minimálně na úrovni Subaru = nikdy se jí to nezstavilo během 5 let a 120.000km:-).
Dále - jak jsem již pročetl tisíce všech možných článků a diskuzí, budu muset opustit japonské vozy s ohledem na jejich malou odlnost k LPG (sedal, ventily) a spíše se poohlédnout po značkách německých (Audi, BMW).
Protože by mělo auto jezdit spolehlivě i v zimě (hory), pak asi vylučuji zadokolku, tak zůstává Audi. Protože by auto mělo poskytovat jídzní komfort, asi vylučuji i Jeep (který snad LPG snáší dobře). Nepotřebuji žádné sportovní ambice, což je dáno požadavkem na kombi, takže žádné "hot" verze řdových vozů, jako například AUdi řady S nebo RS.
Nechchi francouzské vozy, ani italské, ale aani Ford.
Moc toho v nabídce nezůstává, pravděpopodbně tedy Audi a Volvo.

A k doatzu na konkretní motorizaci: jaký motor Audi vybrat ideálně pro přestavbu na LPG?
A jakému se naopka vyhnout? (vím, že nic moc motory 3,2FSI). Naopka celkem chvlení jsou 4,2V8, co třeba 2,4 V6 nebo 3,0 V6 (nevěděl jsem, že vůbec existují, ale josu v A6).
CO třeba Volvo S60/V70 - léta kolme 2006-07 . verze 2,5T ? Kdesi jsem zaslechnul, že je problém kvůli řešení dodávky paliva - modulované čerpadlo bez přepadu?

Jako referenci mám kamaráda s e39 a 4,4iV8-na plyn najeto přes 200.000km a na motor nemusel chytnout. Tak bych si to představoval, ale RWD:-( jak si stojí 530i v e60 a LPG?? je nnutno být nějak nadmíru ostražitý jako třebas u Subaru, kde je nutnost kontrolovat ventily nanjevýš žádoucí, jiank vážné potíže?)

na LPG se ptám, protože chchi zachovat benzínové auto jako druhé (Infinti) a nechchi proto naftu.

POtřebuji to řešit v průběhu následujících 3-4 měsíců, do květa bych měl mít vyřešeno.

Jaksi po včerejším bádání n anetu inklinutji k Audi A6, ročník někdy kolem 04-05, motor 2,4i neno pak motor 4,2, ovšem tady už jde o roky 2001-02, pak byly tuším nahrazeny jinými s přímovstřikem.

Prosím o diskuzi, pokud možno bez OT a zejména, aby se vyjádřil radek.613.

Jo, ještě jsem chtěl říct, že postup byl-kopě auta asi v D bez LPG, instalace pak u nás -ovšem zatím netuším jaký systém, tak dalece jsem ještě nedošel.


o 25.11.2013, 11:47 | walish
Jen tak střela od boku - cadillac srx awd?
o 25.11.2013, 11:49 | PK
Záleží na tom, jak moc chceš ušetřit. Protože když koukám na ty motory, tak to až taková úspora nebude. To by asi chtělo napsat, aby se vědělo, co si představuješ. E39 4.4 má kámoš a jezdí za 12-15l lpg. To ti ale spíš poreferuje tvůj kamarád. Já sám jsem měl E39 530iA v lpg a jezdil jsem kolem 12 l průměr. Ještě sem napiš sumu, kterou do toho chceš dát. Pojem starší auto je pro někoho 4 roky a pro druhýho 10 let. Pak vyřaď FSI - přímej vstřik - problém. Stějně tak u E60 3.0 190 kw.

Co třeba X-type?
o 25.11.2013, 13:53 | Zdeny60
V čem je problém u 190kW?

K té ceně: protože to bude auto dělník, tak nic extra drahýho, ale potřebuji, aby vydrželo 5 let. Dost protichůdné požadavky:-)
Cena nevím, kolem 300-350.000Kč.
Když bude dobrá nabídka na dobrý auto, která bude mít mít trochu pesrpektivu bez toho, aby se musel dělt počáteční servis za dalších 80 tisíc, pka i víc.
Podmínka je kombi, benzín, který bez oproblémů snese LPG po dobu 150.000km (tedy bez nutnosti měnit ventily, propálený písty, sedla a jiný chuťovky). s výměnou podvozkových prvků se samosebuo počítá (nějaký ty čepy, tyčky, brzdy...)

Zatím inklinuji k Audi A6, mžná i A4 (když bude Q, tím lépe, ale rozhodně to není podmínka) a co řeším, tak motor. Nevím, jak tyto motory a LPG.

BMW zavrhuji kvůli (převážně ) zadnímu pohonu, Jeep se mi zdá na daný účel zbytečný, japonců a LPG se bojím (tragické scénaře vídám na obou klubech), nevíc problematický servis díky koncepci motoru, F nechci, snad ještě Volvo (pokud to bude spolehlivý a bude se to dát pořádně seřídit), snad jsem na nic nezapomněl.

K té e39: já jsem s ním jel miulý týden, vyzpovídal jsem ho, tak s odlností vůči LPG asi opravdu problém u daného motoru není, spotřebu lze udržet při slušné jízdě na 11l LPG. Víc není samosebou problém:-) Ale bude se jezdit slušně, žena jezdí lehkou nohou, ale výkon má ráda. A velikost kufru je přímo parádní. Pohodlí slušné.
o 25.11.2013, 14:27 | Kounect
Za mě Volvo.
2006 ale ještě nemá problém s modulovaným čerpadlem a i tak to jde bez problému překlemovat ( ok, ne bez problému, ale jde to ). To se ale bavíme o V70 III. generace a do té bych šel spíš s 3.2, byl bys spokojen dle mě.
U V70 II. se ptáš na 2.5T 154kW, vzniklo už dost diskuzí o tom, že tenhle motor není tak dobrej na lpg, protože je to převrtaná původní 2.4T 147kW = má ubráno na hmotě ve válcích = jiné teplotní namáhání apod. Co je na tom pravdy soudit nebudu, to si rozhodni sám, já jenom řeknu, že jsem měl S60 s Prins VSI, najel 150t km na plyn ( při prodeji mělo 330t km ) a vše fungovalo jak mělo, na motor jsem ani nesáhl - 2.4T.
Teď mám V70 opět 2.4T a opět Prins VSI a doufám, že zase dlouho vydrží.
Trochu jsem uvažoval o V70 III. generace s 3.2 anebo i 2.5T ale odradila mě reputace, to auto už má daleko daleko do kvality původních Volv - neříkám, že je to v dnešní době nějakej podstandard, ale vcelku jasně to vystihli ve světě motorů tuším 3 - 4 týdny zpět, bylo tam srovnání přesně těhle dvou kousků a toto byl výsledek - V70 III. zrezlý rám pod motorem apod.
Mojí zkušenost jsem Ti předal, snad alespoň trochu pomůže.

P.S. oboje auta jsou bez přimazávání...:)
o 25.11.2013, 16:01 | Hanes
Proč tedy nesáhnete znovu po subaru, viděl bych to na outback s 2.5l motorem který subaru už z výroby vybavovalo lpg.
3.0 H6 na LPG není dobrej a bývá problematickej i když také na LPG jezdí.
V mém okolí jezdí dlouhodobě několik outbacků s 2.5 a nikdy žádný výše zmíněný problém nenastal-jedná se vždy o Lpg montováno od subaru. Kamarád má s tímto motorem najeto víc jak 200tis na lpg i v režimu s dvouosákem a dalším autem na něm.
Vim že toho o subaru a lpg je napsáno hodně, ale znám víc spokojených, než nespokojených uživatelů.
O spolehlivosti subaru jste se sám přesvědčil a předpokládám že paní se v tom jezdí dobře, tak proč nejít touto cestou.
o 25.11.2013, 16:55 | AR
hele zdeny a kde že to bydlíš že tam nevyjede zadokolka? na mont blancu?
o 25.11.2013, 17:03 | Unihero
A6 C5 2,8 Q tiptronic
průměr 13 ltr plynu..
o 25.11.2013, 17:13 | Knightey-
Zdeny: jen tobe pro info k motorum u Audi abych ti to ulehcil.
Ten LPG jde do vsech MPi motoru, coz uz A6 C6 modelu je jak pises 2.4i (do 2008) a 3.0i (do 2006) a i 4.2i (do 2006).
A vsechny tyhle motorizace se delali jak s quattrem tak bez. A ja LPG mam jak v 4.2MPi druhe generace tak i te treti cili posledni.
o 25.11.2013, 18:12 | PK
E60 190 kw je taky přímej vstřik. Jinak jak říká Hanes, sehnat lego s origo LPG a máš vystaráno:)
o 26.11.2013, 11:59 | Conan
Tak pokud jde o LPG (a o spotřebu) tak by to asi neměl bejt přímej vstřik, kdy ti do motoru jde nastřídačku benzín a LPG.
Já mám na Volvu s 2.5T 154kW najeto na LPG bez přímazu 32.000km a zatím vše ok.
o 26.11.2013, 12:05 | Zdeny60
Takže pokud Volvo, tak starší 2,5T (alias Focus??) je OK?
Já se díval po Volvech, ale vybrat benzín a manuál není lehké, není jich tolik.
o 26.11.2013, 12:40 | PK
Nemám to podložený, ale mám za to, že jsem někde o tom 2.5T co se dával do Fordu četl, že nic moc na lpg.
o 26.11.2013, 13:52 | Only_One
Zdeny, tobě upřímně můžu říct, že bys auto na LPG kupvoat neměl, protože ty jsi přesně ten typ člověka co řeší každou drobnost do extrému a s plynem budeš mít pořád co řešit a vystavuješ se neskutečnému martýriu a milionu hodin psaní textů na AHC. Plyn je prima, ale chce to uživatele s určitou dávkou tolerance a míry snesitelnosti plynových rozmarů. Když už budeš hledat něco na plyn, mělo by to být co možná nejjednodušší motor. Volva mají dost problém s přeregulovaností a je to obtížnější to dát dohromady aby si sedla jednotka benzínu a plynu. Vhodnej motor byla původní 2,4i 5tiválec N/A, ale jak se píše výše, jde zplynit více jejich typů. Z koncernu 2,8 V6 (né VR6) (passat, superb a pod). Určitě neplynit modulované čerpadla Bosh (X-type, S-type, některé volva a Fordi, 2,5 a 3,0) Mě se to sice podařilo za pomoci Radka nějak zaregulovat, ale stejně to nefungovalo úplně na 100%. Dobře jde zplynit Range rover V8 :-), drtivá většina tupých amerických motorů. Nechápu, proč vyřazuješ Jeepa. Pořizovací ceny jsou naprosto směšné, ceny servisu taky a plyn to má velmi rádo.

Já osobně bych šel cestou co nejjednodušší mechanické komplikovanosti motoru. Takže bych zvolil nepřeplňovaný 6ti a více válec (Jaguar, BMW, Jeep a pod) s výkonem od těch 150kw, aby to trochu jelo a dostatečnou dírou na toroid aby i daleko dojelo bez výrazného ubrání na prostoru kufru. Z toho okruhu zajímavých aut bych udělal dotaz na vhodnost plynu s přesným typem zamýšleného motoru a následně vybral výherce.
o 26.11.2013, 14:39 | Zdeny60
O_O:

díky za tvoji reakci. Neříkám, že jisté obavy z bezproblémového provozu auta na LPG nemám, ale jak píšu, půjde o cestu jak jezdit nejlevněji a benzínem (to je prostě daná podmínka), jak jezdit hodně za každého počasí a parkovat ve městech mezi sebrankou na hyperparkovištích, kde je lidem fuk, že ti starou jebkou udělají díru do novýo auta. prostě kde mi nějaký ten šrám nebude až tak moc vadit. Očekávám jisté pohodlí )budu jezdit asi taky více než dosud), pak bezpečnost (takže raději větší auto dobře postavené, ovšem nemusí to být zrovna Hummer, tak paranoidní nejsem ani já ani moje žena) a pak - nemělo by to být nijak přehněně drahé, protože prodej po5 leteh bude za směšnou cenu (5 let je odpisové období, pokud se tedy nic nezměnilo nebo nezmění v našem systému). 5 let není máo, takže auto by mělo být s nějakým slušnějším stavem na počátku, s tím, že je mi jasné, že nějaký tne servis se asi vyskytně častěji, než u novýho/novbějšího vozu.

Subaru už nechci, důvodem je pouze to, že ač 2,5i v OTB, tak stejně je nutno dělat náročné kontroly ventilů a vše, co skncpecí H4 souvsí. Jinak Subaru je vynikající volba pro ty, co nepotřebují auto denodenně a mohou si diovilit nechat jej v servisu x dní, pokdu dojde na zásah. Jasně, dáse to řešit i půjčením nebo druhým autem, možná, že o tom ještě popřemýšlím.
o 26.11.2013, 17:14 | Martyn
Pro upresneni nekterych mystifikaci, bmw e60 530i 190kW NENI primy vstrik, tohle ma N52 motor. Primy vstrik mel az N53, ktery se do e60 montoval od modeloveho roku 2007 a ve vykonove verzi 203kw..
o 26.11.2013, 18:00 | Hanes | Upraveno: 2013-11-26 18:12:00
kontrola ventilovych vuli preci neni zadny problem a mela by se dle subaru na plynovce delat kazdych 40tis km. Navic vetsina problemu s podpalenymi ventily je prave kvuli tomu ze si lidi mysli, ze to ma hydrostavy,takze to nikdo neseridi celou zivotnost motoru. Hlaska to je moderni motor,tam se to uz serizuje samo je velmi casta, to same jako u jinych aut ze to ma rozvody hnane retezem, ty se nemeni protoze retez nepraskne. Jak usmevne.
o 26.11.2013, 18:45 | Zdeny60 | Upraveno: 2013-11-26 18:45:23
Hanes: neuč mě znát SUbaru, mám doma dvě a vím o nich poměrně dost, včetně toho, jak probíhá kontrola ventilových vůlí. Znám dost lidí, co na LPG v SUbaru jezdí, ale stejně tolik, kolik na LPG dojezdilo navzodry tomu, že dělali, to co měli, měli Flashlube a-nepomohlo nic.
Je mi jasné,že kontrola v.v. se musí dělat na každémm motoru a tedy velmi jistě i na US motorech. Jenže je rozdíl, sundat víko, oměřit, zavřít a vypadnout. Bohužel takhle rychle to u SUbaru nejde. U 2,0R vůbec ne, tam jde motor ven bez a pokud se zjistí, že je třeba upravit vůle, máš vystaráno, protože podložky nikod na skladě nemá, ty se objednávají podle počtu a je to mastná věc.
Troch jednodušší, na rozdíl od 4vačky 2,0R a pozdjších 2,5 je jednodušší situace u 2,5i dvouvačky, kde se dají vůle zkontrolovat, aniž by šel motor ven, nicméně výměna podložek je stejná, jako u 2,0R. Nejhorší situace je u H6, kde to bez vyndání motoru nejd ani zkontrolovat, natož sřídit. Pouze jeden člověk to dělal na svém autě bez vyjmutí motor (člen Robo z sfc) a je to výkon hodný artisty a kouzelníka, běžný servis ti to nikdy neudělá. A vem si, že tam je 24 podložek, cena jendé je ca 600Kč:-)
Tak to je u SUbaru s plynem.
Někde se psalo, že ty vozy, co mají v 5. znaku VIN písmeno F, mají tvrzená sedla. Nikdoo to nikdy nepotrvdil. Jedno je ale jisté, že sedla jsou vyměnit za tvrzená. Dělá to například pan Nowak z F-M, ovšem i po jeho konzultaci je výsledek nejistý a problém zaklepávání sedel se pouze o chvíli oddálí-=nutnost seřizovat je stále. Tohle není cesta, pokud se najede 40tkm za rok, znamená to, že každý rok by se měla dělat tahle procedura, které je předepsána nikoliv po 40, ale po 30tkm - a to jsou prachy, starosti, nervy a hlavně výpadek v práci.

Proto auto, které má přístup k ventilům zvrchu.
o 26.11.2013, 19:20 | Kotass
Něco málo jsem najezdil v S60 D5 a V70 2,4T automat.
Sám o něm delší dobu uvažuju a jeví se mi to jako výborná volba :

+ komfort
+ bezpečnost
+ výkon a průběh krouťáku (V5 je i zvukově velmi v pořádku)
+ nerezaví
+ nekradou se
+ ohromná užitná hodnota, velikost kufru

- drahý ND a servis
- řízení je tupý a nekomunikativní
- design nesedne každýmu
- díky velikosti asi nic moc do města pro ženu (nemá-li již zkušenosti s něčím tak dlouhým .. což nemůžu Zdeny objektivně posoudit .. :) )
o 26.11.2013, 20:38 | GooGoo
To zní opravdu ekonomicky, vymenit spotrbu 8 na sto za velky obsah s LPG :D Vysledek bude stejny a v pripade koupe auta a investice do LPG bude konecny vysledek mnohem horsi. LPG do 6-8 valcu cca 40tis za rozumny system, uspora cca 1.5kc/km navratnost zhruba za 30000km. Kolik žena najede za rok? A pocitej stim, jelikoz bude urcite jezdit kratke trasy s nespocet startovanim tak pomalu projede 1:2 LPG a benzinu. Fakt nechapu mysleni lidi, kteri si koupi drahe auto a maji rozumny mesicni prijem, tak chteji usetrit 10tis kč ročne :D Fakt k smichu za ty starosti, hledání a reseni...
o 26.11.2013, 21:30 | Hanes
Do outbacku se dával kromě DOHC motoru i OHC 16v motor ktarý má ventily štelovatelné šroubky jako škoda 120, seřizuje se ve voze, jedinné co je složitější, že víka hlav se sundají dvě a seřízení probíhá na zvednutém autě, velmi jednoduché a rychlé.
Tak to bohužel nejde ani u dvouvačky a u šestiválce už vůbec ne,ale o těch jsem nepsal.

Nehodlám vás nic učit,ale každý máme vědomostní nedostatky.
Snad napoví obrázek co jsem vygooglil, dle popisu se jedná o Outback 2.5 ročník 2010.

Ať už koupíte takové, nebo jiné auto, přeji dobrý kup a ať těch pět let funguje pouze s bežnou údržbou.
Snad můj příspěvek byl něčím nápomocný.

foto k příspěvku  od Hanes

o 26.11.2013, 22:32 | Only_One
Spotreba benzinu vs lpg 1:2 ale no taaak :-))) za sebe mam prokazatelne z 26tisic km 90% provoz Lpg a zbytek starty. A to mam prepinani az kolem 50 stupnu.... Velkej motor se o poznanindrive ohriva zase vlastni zkusenost napr x type kde sel do lpg po chvilince. A prestavba solidni na 6ti hrnka 26-29 uple vpohode. A protoze mame v rodine daleko vice aut na plyn a vychazi mi ty pomery skoro stejne u kazdeho.... Tak ta uspora je a bude. Jinak to neni prestavene v poradku nebo jsou to prestavby co spotrebovavaji i pomer benzinu stale coz je jednoznacne nevyhodne na navratnost
o 27.11.2013, 06:35 | Zdeny60
Hanes: OK, to, co píšeš o OTB, jsem napsal i já, jsou motory single OHC, kde je situace lepší. Nový motor (viz obrázek) nepřipúadá v úvahu, protože jednak ho výrobce sám nedoporučuje k přestavbě (i když v Itálii se to dělá), ale hlavně, tento motor je v nové modelové řadě, která se mi jednak vůbec nelíbí, jednak je tam debilní CVT převodovka a hlavně, nesplňuje zadání ohledně ceny.
Kdyby přeci jen náhodou OTB, pak modelová řada 05-07, ale spíše to vidím, že na LPG SUBARU fakt ne.

GooGoo: prosím tě, tohle nech na mě, nevíš nic o tom, co bude, tak si svý ekonomický úvahy nech pro jiný. Řiď se zadáním a k tomu něconapiš, nebo nepiš nic.

Nicméně, abych ti odpovědě, tak nájezd se předpokládá 35-40.000km/rok, trasy budou nejrkatší 22km/1 cesta až po x set km jedna cesta. Je pravda, že velkou většinu budou tvořit denní jízdy 22km tam a 22km zpět.

Protože se předpokládá, že auto najede za 5 let min. 150.000km a střízlivá úspora bude 0,8-1Kč/km, pak úspora bude min. 125-150tCZK = ca 25-30tCZK/rok=1 dovolená pro dva lidi na Menorce se vším všudy zadarmo. Myslím, že další komentář netřeba. Jestli ty najdeš ročně 30 litrů na chodníku, pak jsi za vodou,. Já je nenacházím, musím je tvrdě vydělat a proto se mi zamýšelná cesta jeví jako optimální. Buď s pozdravem.
o 27.11.2013, 06:52 | Duri
Ja volil nakonec Jaguar XF 3.0 V6 175kw...rocni najezd cca 70tis/km, zatim najeto na LPG necelych 20tis, z duvodu nejakyho cidla na liste jedu 5valcu lpg/1valec benzin. Zatim absolutne bez jedineho problemu. Jen XF ma malo mista v kufru, takze dojezd cca 300-350km:-/
o 27.11.2013, 11:22 | GooGoo
Only: ja to beru ze svych zkusenosti, kdy ted v zimnim obdobi mi auto na LPG kolem komina temer ani neprepne. (rano cesta do prace 2,5km, z prace do shopu 1,5km a ze shopu dom 2km). Auto je 1.4i, ale i po vymene termostatu se zahriva dlouho. Auto jsem s LPG koupil za smesne penize prave jen za ucelem jezdeni takto kolem komina. Pak mam druhe auto BMW sestivalec +LPG rv2007 motor je valvetronic coz uz by mel do ruk dostat zkuseny prestavbar. Nadrz LPG v kufru, jelikoz v rade 3 neni rezerva, nevim jak v rade 5. Ale v teto kombinaci jsem absolutne spokojeny. Timto autem jezdim delsi trasy, tak ze spotreba benzinu minimalni, i kdyz je nastavene privstrikovani benzinu pri zadupnutem plynu na podlaze z duvodu ochrany motoru. A k cene prestavby, ano da se udelat za 26tis, ale v jake kvalite provedeni a servise? Pred trema rokama jsem si nechal takto "levne" udelat sestivalec a jak dopadl.. Ted jsem priplatit a spokojenost. Za tech par tisic mit o tolik min starsti se fakt vyplati.

Zdeny: tema hodnotama jsi mel zacit ;) To uz je uplne jina. V tomto pripade bych LPG nezvazoval, ale uz prestavboval. Ted uz jen vybrat to auto :D Ja soudil z jineho tveho tematu auto pro zenu kolem komina, proto ta reakce...
o 27.11.2013, 11:58 | Only_One
Pomalé ohřívání mě řeší clona před chladičem :-) jednoduché ale účinné teĎ v zimě. Dneska ráno venku -11 přepnutí po 1km. To je docela v pohodě. Když jezdíš krátký tratě co píšeš tak je plyn k ničemu to je jasný, ale Zdeny psal že s tím nadrncá 40kkm.. to v krátkých tratích fakt za rok nedáš :-D to je přece jasný ne? Superpřestavbové sady nejsou ani omylem zárukou pohodového provozu. Především když dojde na nějakej náhradní díl, trysku filtry a pod, tak ty značkový jsou fakt drahý a uplně zbytečně, když od HL propanu se dá krásně setík Magic II celá přestavba vyřešit do 26-28tisíc za šestihrnek.. A má to velmi přzpůsobivej mozek, samostatné vstřiky a tudíž není nutné měnit celej rail a i náhradní díly do vstřiků jsou otázka stokorun stejně jako filtříky. Což se třeba nedá říct u BRC, Prinsu, Italů a pod, kde jsou raily i kolem 3-5tisíc a nejdou měnit vždy ani vyměnit vnitřnosti (ale v motoru to mooc hezky vapadá :-)
. Já osobně mám Magic II rád :-) doma funguje perfektně a cena za posledních 50tisíc km skoro nic nestála. Radek jen vysypal filtry, uplně čistý, trocha prachu, jednou se měnil vstřikovač, kterej šel na záruku. Vadný kus a od té doby to spokojeně brumlá a na plyn to jede líp jak na BA95. Druhý auto má doma STag300 <> 1,2 55kw. Tak funguje to, ale nedosahuje možností magicu, přestavbátoři osadili railové vstřikovače, takže ty až padnou stojí 1500 nejlevnější jádra nejsou.. no uvidíme. Teď to má najeto 25 uvidíme za rok. Co pujde na záruku bude ok. Ale ten systém je prostě nekomfortní a na servis už od pohledu dražší. Muj Jaguar X-type měl Magic II - funkční u bez zpětného potrubí BA, mozek to pobral, kolega Stype - Stag - katastrofa, 8měsíců trvale problémy, stále check engine v nouzovém režimu, přestavbátoři zkoušeli mraky různých pomocných eumulátorů a kouzelných krabiček a jediné co pomohlo je provoz 4válce LPG +2 benzín i přes jejich horentní sliby že to rozjedou 6+0. Návratnost moc dlouhá a stejně mu to nefunguje zcela dobře a sametově jak by mělo. (také modulované čerpadlo Bosch stejný systém jak X-type).
Já osobně tady kolem sebe mám pár kluků co mají subara na plyn a větší většina z nich to jsou srdcaři co mají čas a dílnu nebo vynakládají zbytečné prachy na servis co v podstatě smaže výhodu plynu. Neřeknou že jsou nespokojení, ale rozhodně to není ideální stav jezdit jezdit a jezdit a šetřit a šetřit a šetřit.
o 27.11.2013, 12:03 | PK
Blbý je, že ten výběr bůh ví jakej není...Sám jezdím na LPG (OI 1.8T) a až jednou budu kupovat něco novějšího, tak fakt nevím, do čeho půjdu.

Třeba superb 4x4 by byl pro tebe dobrej, ale bohužel nemá motor vhodný na LPG.

Googoo: měl jsi koupit ještě něco s podtlakem, to ti přepíná v podstatě hned :)
o 27.11.2013, 12:17 | BATMAN
Schvalne jsem cekal az nekdo zmini SUPa,abych nebyl zase za vola jako prvni.
Myslim ze vyhovuje vsem tvym kriteriim. Da se bez problemu sehnat slusnej kousek + LPG a do tech 350 se vlezes i s rezervou.

Vim ze jsi psal ze koupis v DE,ale jen pro ukazku vyber z sauto: [ Link ]
Nevim jak je na tom 3.6FSI vs LPG ale kamarad ma SUPII 1,8TSI + LPG a nemuze si to vynachalit,jezdi za 9L LPG....
o 27.11.2013, 12:23 | PK
Takže jsem teď za vola já:D Vím, že se už do FSI plyn dává. Ale nevím, jestli to už právě umí jezdit jen na LPG, nebo se přisvtřikuje benzín. To už ta úspora taková není. Radek nám určitě řekne, až se tu objeví.
o 27.11.2013, 12:26 | Only_One
FSI jsou neekonomické přestavby. Stojí podstatně víc než klasika, většinou žerou tak 30% benzínu aby se chladili vstřiky a nebi používají vstřikování kapalné fáze LPG přes benzínové vstřiky, ale tam je dost riziko že padne čerpadlo a to je 30+K kč výměna. Čerpadla super fungujou na západ od nás mají tam daleko čistčí plyn. Ale u nás to může znamenat nájezd 25 kkm a repas.. Takže ať už to je jak chce, ekonomicky to je prostě mizérie, na správné zaregulování FSI se specializuje jen pár firem, díly jsou zase o řád dražší.
o 27.11.2013, 12:27 | Only_One | Upraveno: 2013-11-27 12:27:17
Ale starej SUP 2,8V6 to je jiná :-) tam to funguje parádně s plynem. A Passat se s tímhle motorem dělal 4x4
o 27.11.2013, 12:28 | BATMAN
Pak ta 1.8Tsi. 118kW neni zas tak malo (pro zenskou) :-)
o 27.11.2013, 12:51 | Zdeny60
jo, to je právě to kriterium. Potřebuji, aby žena potažmo i já sedla, dojela nejen tam, ale i zpět a nemusela volat sevis. Mj. nyní jsem pročetl asi 26 stránkovou diskuzi na C5klubu, protože C5 se mi(ženě )líbí, ale je to F, proto jsem začal študovta reálné poznatky majitelů, ale nejsem přesvědčen o tom, že LPG do C5 je ta pravá volba. Jinak by auto splnilo ai 90% zadání - kombi, prostor, pohodlí, velice nízké ceny, pozink, spolehlivost na benzín, ale ty nářky majitelů s LPG mě odrazují ( a nebo je to tak u všech aut s LPG??)

Pasát - nevím, k němu žena nepojala příliš sympatií,´.

Spíše čekám něco k tomu Audi, když už tedy auto od koncernu. Něco konkretního k motorů 2,4 V6?? A6 je v nabídce dost s tímto motorem...

Superba nechche-nelíbí.ANi mně ne.
o 27.11.2013, 18:05 | TicTac | Upraveno: 2013-11-27 18:06:04
Neměl jsem to čas číst celé, tak se omlouvám za případné dublování příspěvku, ale na Volvo klubu kluci bez problému provozují Volva s kombinací 3,2 a LPG.
Takže když já přemýšlím nad příštím povozem, který by mohl nahradit manželčino stávající XC90, tak jsem dost nakloněn variantě: aktuální generace XC70 s 3,2 a LPG.
o 27.11.2013, 18:07 | TicTac
o 27.11.2013, 18:23 | tommas
Jsem fanda LPG, ale je to pro nadšence a tolerantní lidi.
Co znám 3 auta v okolí, tak všichni minimálně jednou ročně řeší nějaký problém - nejede, cuká atd. Takže seřízení, svíčky a nevím co ještě.

Pokud jezdím hodně tak nádrž v rezervě je malá (max 500 km), tedy budu tankovat obden. LPG je vždycky na méně útulném místě než ostatní stojany, občas tam fouká atd.
Otravná je i doba, prostě to trvá déle než když tam loupnu nádrž benzínu nebo nafty. A na dálnicích se natankovat obvykle nedá vůbec, takže sjet a hledat :-(

Chci tím říct, že je potřeba započítat i čas který zabere tankování, který zabere hledání benzínek, čekání na obsluhu.

Jinak s chutí do toho, nedat jim ani korunu daní, když to není nezbytně nutné.
o 27.11.2013, 23:55 | radek.613
Tý jo, Zdeny a LPG... tak tady vybrat auto, potažmo motor, co bude na LPG 110 procentně fungovat i v jeseníkách, nebude způsobovat korozi a chybějící housenky tmelu na dveřích, no to bude na výběr "vořech záhadnější než štěně dogy zmermommocněné francouzským buldočkem" :-D :-D :-D

Ale teď vážně - Zdeny, než to rozvedu, abych netrávil deset dní popisem všeho možného, ke každémuž budeš mít výhrady, upřesni mi tyhle tři kritéria:
1. bez ohledu na motorizace, máš nějaké značky/výrobce/modely, které prostě kategoricky, ani pomyšlením prostě NE a přes to vlak nejede?
2. stále jsi přesvědčen o tom, že i když přes půl minulého století produkci automobilů vládla klasická koncepce RWD, přičemž kupodivu každý rok už X století je zima, sníh a led, a přesto naši strýci, otcové i dědové vždy dojeli kam potřebovali, nedokážeš Ty ani Tvá žena normálním způsobem používat RWD aotomobil v zimě, potažmo dnes plný berliček a asistentů? Stačí mi ano/ne
3. Máš nějaké osobní (rovná se nevyčtené, neodposlouchané, nepivní, nehospodské a nevševědoucí) zkušenosti s používáním vozidla řádně a dobře přestavěného na LPG či CNG, nebo zcela "pole neorané" ?
o 28.11.2013, 04:32 | Zdeny60
1. Ne
2. Ne
3. Ne

:-)
o 28.11.2013, 07:56 | Milhauzz
Zdeny, tu zášť proti frantíkům upusť. Řeknu ti to takhle asi: vždycky sem si myslel, že to co je francouzský, to je zkurvený. Pažout 406tka je moje 14tý auto a teprve 3tí, který se nesere. Víceméně je to ale asi první auto, který zvládá naše rozmlácený cesty tak, aby mi nevypadali toulkama po jižní moravě zuby. Není to žádnej sporťák a v zatáčkách se to kýve jak kačena na vodě, ale je to prostě pohodlný a člověk si zvykne. Nedávno sem jel jen tak pro srovnání s Oct1.gen a říkal sem si, že teda ani náhodou, protože cítím každou minidírku. A to měl nový tlumiče a stejně trapný balóny na plechu jako já.

Kdyby mi někdo před rokem řekl, že budu jezdit ve F autu, poslal bych ho asi s grácií doprdele, že já nikdy. A ono ouvej, F stojí v garáži, nesere se, jezdí a to co mi na něm vadí je akorát to, že srovnávám s cosi a tamhleto s lepších aut, který sem kdy měl. Nicméně sem zvědav, jaké auto nakonec vybereš, protože jak tak cítím a ostatní mi dají za pravdu, tak vlastně nevíš co chceš.

Apropo, přileju olej do ohně jo? Kde jdou ti, co vždycky tvrdili, že i s velkým benzínem se dá jet v pohodě kolem 8,5 litru? Na co pak LPG? :)
o 28.11.2013, 07:58 | AR
1. seš si jistý? "Nechchi francouzské vozy, ani italské, ale aani Ford." a toto bylo i v jiných tématech o výběru vozu.
o 28.11.2013, 08:00 | AR
Milhauzz: ano dá, ja s 2,5 aut 4kolka jezdím dálky v průměru kolem 9ti když to extra nehoním ;)
o 28.11.2013, 09:54 | Jozzo
S 4,2i v Q jsem dokázal jet okrsky za 9,5 hodně,hodně mírnou nohou :)))
o 28.11.2013, 16:45 | Zdeny60
K těm Pežotům: bez nadsázky miohu prohlísit, že jsem zde na tomto foru, co mlě v životě nejvíce pežotů:-)))
my je totiž měli "povinné" ve firmě, kde jsem pracoval (napřed taloši, pak rakouský pastevci).
Jen namátkou: 306,605,406,807,407, dost najeto se šéfovým 406, 607 a otcovým 405. To by mohlo stačit na vytvoření názoru na Pažouty:-) Se všemi jsem najel sumasumárum kolem 1.000.000km, neb co služebák, tak 3 roky a min 200.000km, 407 byla rodinná a otcovu nepočítaje, s tou jsem najel tak 5000km:-)
Čili mega km je dost na to, abych věděl, co říkám.
Přesto upřímně, hledal jsem na C5klubu proto, že na tiopcarsu je nejvíce F aut na LPG, takže jsem si chtěl ověřit, jak se věci mají. A po pročtění 26-ti stránkového threadu jsem usoudil, že Citroen a LPG = problém. Big problem.
Jinak osobně proti P. nic nemám, ani prpti C, ale měl jsem jich fakt kupu a některý jejich věci už teď monentálně nechchi. Jinak naně nedá dopustit a jako klady bych vyzdvihnul minimální poruchovst (HDI), vysoké pohodlí, výtečná ochrana prpti korozi (asi nej ze všech aut, co tak mohu v rámci standardu posoudit), ale pro mě ne moc příjmený sedadla (měkký opěráky, neúčinná bederní opěra a při vší úctě, servis není z nejlevnějších, o čemž mě přesvědčuje dceřino Clio - chtít u tohoto bonbona 10 za rozvody je vražda, klimakompresor je 32).

Dále občasné podivnosti v elektrice (807 - immo, stahovačky, 407-nešla nastartova díky fušeřině z výroby, ale to jsem si opravil sám, centrál - prostě drobnosti, které otraovaly život, když člověk nejvíc spěchal). Nicméně, vždy jsem odjel a dojel, až na dvě výjimky s 407, se kterou jsem 1x já a 1x žena neodjela z práce. Servis na nc nepřišel a pak jsem opravil sám:-)

Ale dnes chtít 406, to už ne, přeci jen doba je dál, proto jsem myslel C5 (tu poslední s 2,0i benzínem, ale jak říkám, C5 forum mě dost odradilo). I když, na druhé straně nedělám si iluze, že za všechno může jen auto, možná víc než z poloviny za dané potíže může fušeřina v instalaci a nastavení LPG...

Po úvahách a diskuzi doma se mi jeví možná cesta ta A6 s 2,4, ale čekám, zdali se k tomu vyjádří radek.613, jaguar fakticky ne, i když propti němu nic nemám, ale nevěřím, že servis bude jednak jednoduchý,m jednak levný a hlavně není pro mě dostupný (autorizák, kdyby něco, je až v Brně), snažím se jít racionální cestou, ale Oktávku rozhodně ne a když by to nemuselo být, tak ani pasát.
Mondeo . nevím, žena se netváří nadšeně, ale 1,6EB ji celkem příjmeně nadchla a to i spotřebo.

A vůvbec zásadní otázkou je, dzali raději nějakou FWD s 1,8-2 a jezdit za 7/100 nebzínu, stáhovat DPH a neřešit potíže s LPG. Pak by výběr byl daleko jednodušší.
Vše se uvidí, zatím je čas, ale cchi si trochu vyjasnit, že až přijde ta donba, tak půjdu, koupím a odjedu:-)
o 28.11.2013, 16:46 | Zdeny60
A ot om, že neví,m co chci se bavit nebudu, protože to opravdu nevím. Naštěstí je doba jaká je a člověk může vybírat z nekonečného pčtu možností a to mě na tom právě baví.
o 28.11.2013, 16:54 | PK
Když nechceš RWD, tak proč ne BMW 5er s xdrive? Motory, pohodlí, prostor, dá se říct i nějaká kvalita, nevadí jim provoz na LPG...
o 28.11.2013, 18:13 | MAX
Nooo, obecně vyladit turbomotor s LPG je asi umění..
Mám LPG (Magic od HL Propanu, resp. jejich montážníka) už asi 3-4 měsíce na Outlanderu Turbo (stejný motor jako má EVO VIII, a pořád ladíme.
Nejdřív přepínání z LPG na benzín ve vysokých otáčkách (jednak kvůli chlazení a jednak kvůli tomu, že to prostě na lpg nad 5000 otáček nestíhalo).
Pak to poladil nějaký klučina, co ladí EVO a už to víceméně přepíná hladce a bez škubání okolo 5000 otáček. Pro změnu se mi po výměně toroidu za plošší (18x620cm) ale vypíná LPG při prudších zrychleních, jako bych měl prázdnou nádrž. A to i když je úplně plná..
Navíc u nového toroidu (49L - natankuju cca 32L) natankuju míň, než u předchozího (50L - natankoval jsem 42L). Občas mi plovák nevypne tankování vůbec, takže tam "nacpu" i 45 litrů..
Po posledním ladění to při lehounkým zrychlování jednou za čas cukne - možná vadný vstřikovač?

No a už se mi 2x stalo, že při studeným ranním startu zůstala svítit kontrolka motoru - motor startoval jakoby na 2 válce a nechtělo se mu. Po vyčtení na diagnostice se našla vada zapalování na dvou válcích.. Auto podle mne startovalo na LPG místo na benzín i když by nemělo, protože když jsem LPG vypnul, tak to pak naskočilo normálně. Nicméně technik mi tvrdí, že to startuje jen na benzín, že to není možné, ale já si myslím, že ta jednotka LPG se do toho při startu prostě někdy míchá - druhá varianta by byla, že by byl opravdu přidřený benzínový vstřikovač po cca 20.000 km najetých na propan, ale tomu se mi nechce věřit. Jednak ta závada vyskočila jen 2x a vždy po studeném, těžkém startu, ne při normální jízdě na benzín. Za druhé nejezdím jen na propan, ale při cca 30km jízdě to několikrát vytočím nad 5000 a jezdím tak chvílemi na benzín, takže by se podle mne neměl ten vstřikovač ucpávat a zapékat nečistotami v benzínu, jak mi tvrdí plynař..

Každopádně mě to trochu straší, ale na Mitsu fóru mi tvrdí, že tenhle motor LPG snese úplně v pohodě, neboť je dimenzovaný na podstatně vyšší zátěže..
o 28.11.2013, 18:46 | .mycTD
MAX: benzin -nevim, jestli ta repka starne, kdyz netankujes casto, ale taky jsem obcas po ranu startoval na ne uplne vsechny valce, ale co jsem zacal tankovat vervu100, tak mam pokoj.
o 28.11.2013, 18:49 | mr.brain
U LPG je lepší, když se používá benzín jen na starty, tankovat prémiovku bez etanolu...
o 28.11.2013, 19:13 | fredh
ať pročítám forum jak pročítám, tak tu nikdo moc nezmiňuje mercedes. Nějaký starší céčko by pro ni nemuselo bejt marný ne? jen nápad...
o 28.11.2013, 19:14 | Jozzo
čeče a to že RWD nechce jsi asi přehlídnul co?
o 28.11.2013, 20:03 | fredh
nechce, ale zase by to takovej problém asi nebyl, když tu lítaj i bmw.
o 28.11.2013, 20:08 | .mycTD
bmw ma x-drive :-P
o 29.11.2013, 08:34 | Petr735i
tak mercedes zase dělá verze 4matik nebo jak se to jmenuje, nebo se pletu?
o 29.11.2013, 09:09 | Only_One
to MAX - to přepnutí na benzín při prudší akceleraci ja u silnějších aut celkem normální a běžné a je to kvuli tomu, že rapidně klesne tlak systému a to přepnutí je ochrana proti chudé směsi, které je velmi nežádoucí. NOrmální stav, dělo se mi to i u jagouše na plnej knedlík start na semaforech třeba.
Starty jsou většinou pouze na benzín a dokud se ti neohřeje systém nemá do toho LPG ani jak kecat. Jednotka LPG ti nezpůsobí omylem starty na 2 válce. JE to A nebo B.. To si můžeš oveřit poměrně jednoduše, protože když by přes reduktor za studena protejkal plyn, bude totálně orosenej a hlavně bys měl slyšet dvaknutí multiventilu na nádrži, bez něj ti do systému plyn nepůjde vůbec. takže to není moc pravděpodobný.
Sledoval jsem obdobné lazení u Hondy 2,2Vtec, kde se museli hodně zkrátit cesty od vstřikovačů do sání, zkoušeli se různé varianty reduktorů ale nakonec se to podařilo. Je to zlo každého vysokootáčkového motoru a méně válci. Proto je jednoznačně vhodnější použít atmosférickej více než 5ti válec co se nehoní a stejně jede.
Absolutně nechápu proč tomu zdenymu pořád někdo cpe nějaké řešení ve kterém jsou problém jednoznačné známé. Ať už jde o přímovstřikované jednotky, motory subaru, motory přeplňované a přetechnizované. To jsou všechno jen komplikace už na začátku, nedej bože pak při nějaké poruše a nutném lazení...

ROzhodně bych se ještě podíval i třeba u té audi jaké používá svíčky. Ono když ten motor bude mít předepsané nějaké super duper hyper svíčky s kovem z vesmíru za 1500kč sadu tak měnit je po 10-15t km docela maže výhodu na plyn a ještě tyhle svíčky absolutně nelze ladit odtrhem což je u plyňáků taky občas vysvobozující. ROzdíl mezi fungujícím a nefungujícím zapalováním je občas 0,1mm... Takže starší motor kam se narve brisk DR15YC za 35kč/kus a iridovka za 350kč kus...
A tady platí, že čím novější auto, tím to je víc na <> s přestavbou a jejím provozem.
o 29.11.2013, 09:11 | efox1987
Laguna 2006 combi 2.0 16V v plynu a najeto zatím 261tkm. Auto mám cca 25tkm a zatím dvakrát servis(čistění vstřiků a přeprogramování řídící jednotky - celkme 1600kč).

Zatím spokojenost a je to F. ;)
o 29.11.2013, 09:15 | Only_One
Radek to kdysi jednou docela hezyk sepsal
cituji
"28.02.2010, 22:02 | radek.613

Nismo, v žádném případě "každej benzínovej"....

historie nám praví, že existují motory povedené, motory výborné, motory nízkonákladové a taky motory ukrutně přetechnizované, u nichž výrobci ve snaze splnit bruselská emisní nařízení, nebo vydolovat dostatek HP při nejmenším možném objemu na úrovni větší sekačky na trávu napáchají tolik kurvítek a totálních nesmyslů, že ty motory mají problém vydržet bez poruch dobu prvního leasingu....

Při výběru motoru se vyplatí sledovat několik obecných zásad a samozřejmě načerpat zkušenosti od provozovatelů vybraných motorů, to je nejlepší vodítko. Ty zásady se samozřejmě liší značku od značky a typ od typu, ale lze sepsat i pár opravdu všeobecně platných:

- přeplňování versus atmosférické plnění: zplynění přeplňovaného motoru není v současné době žádný problém. Ovšem drtivá většina těchto motorů (nebavíme se o motorech "přeplněných" pro radost z jízdy - třeba o kompresorových jaguarech nebo VW G60)je přeplňována proto, aby z malého objemu a vysokých otáček podaly rozumný výkon a "marketingově" tak zapadly mezi konkurenci. Stran konstrukce jsou to ovšem vždycky motory s atmosferickým původem, sem tam jemně "zesílené" či optimalizované v opravdu kritických místech a už samo přeplňování na originální palivo je obvykle namáhá na hranici možností. Přechod na LPG, spojený s vyššími spalovacími teplotami se pak negativně podepisuje na výdrži těsniv, zvýšené spotřebě oleje a podobně, nehledě na složení směsi mnohem citlivější systém řízení těch motorů. Z hlediska výdrže, servisu a pohody je lepší vybírat atmosfericky plněné motory.

- objem motoru: celkem zásadní řídící veličina výběru. Je vhodné vybírat z motorů s rozumným poměrem vrtání a zdvihu a pamatovat, že není nejlepším řešením vybrat si pro zplynění 1,5 tuny vážící auto s litrovým někdy i čtyřválcem, kterých svých 100Nm točivého momentu podá někde při 5000/min, a to na rovině. Takový motor samozřejmě na LPG pojede, při seřízení na mapu benzínu pojede i úplně stejně jako na benzín, ale přínos alternativního paliva bude diskutabilní. Je vhodné si uvědomit, že motor vyššího objemu, s dostatečnou výkonovou rezervou je z hlediska nájezdu kilometrů vždy lepší, než permanentně vytáčený drobeček, přičemž v praxi vykáže nižší kombinovanou spotřebu než "litrový sen". Nebojte se rozumně vyššího objemu, provozem na LPG si ten motor na vyšší povinné ručení "sám během roku vydělá" jakoby nic....

- řízení motoru: velmi důležitá veličina výběru. V touze řídit "každý prd" a "cokoliv" v kombinaci s nařízeními o plnění emisních limitů se výrobci motorů předhání ve složitosti, komplikovanosti a mnohdy až debilitě řízení motorů, jejíž výsledkem jsou diagnostické systémy obsahující stovky a tisíce chybových kódů (aniž by ovšem podle 3/4 z nich stejně šel motor diagnostikovat) a desítky a stovky v drtivé většině nesmyslných korekcí. Toto ultra-přehnané sledování veličin motorů s sebou nese jeden zásadní negativ - první dva roky od nového většinou vše funguje (až na některé francouzské výjimky)a pak to vypukne, případně i nového hned po přestavbě na LPG... Když je diagnostický systém navržený rozumně, vady z opotřebených komponent nebo vady mžikově vzniklé dočasnou nestabilitou směsi při přepnutí z benzínu na LPG a opačně maximálně rozsvítí nebo bliknou kontrolkou "check engine" a jinak se nic neděje. Když je systém však přetechnizován bandou lidí v bílých pláštích, specielně takových, co obědvají žáby a slimáky, pak se po pár "vadách" řízení motoru zablokuje v nouzovém režimu i na originální benzínový pohon a průšvih je tu - do servisu - vymazat chyby - týden jezdit - do servisu - vymazat chyby - ... koho by to bavilo, že. Takže vybírat motory rozumně řízené bez zbytečných kravin, tedy primárně klidně starší osvědčené a primitivněji řízené, než vrcholy soudobé "přetechniky". Konktrétně pak motory od PSA (ponejvíce V6, ale i R4) ve VelSatisech, P406 coupe a podobně... vše co řídí "Renix" a je to vyrobené 2001 a mladší je pro plynofikaci naprosto nevhodné a to jen kvůli debilnímu benzínovému motormanagementu. Zvláštní kapitolou je úplně "pojebaný" systém dodávky benzínu co vymyslel Bosch pro Volvo, Ford a Jaguar - systém, kdy benzínová ECU moduluje otáčky benzínového čerpadla v nádrži a tím ovlivňuje tlak a tvar kuželu benzínu na vstřikovačích, přičemž ten palivový systém nemá vratné potrubí benzínu do nádrže a při brždění motorem se prostě výkon čerpadla moduluje na tlak "0 bar". Tento stupidní, dnes již nevyráběný systém se při plynofikaci totálně zablokuje během pár desítek minut ujetých na LPG, protože čidlo tlaku benzínu "nevidí" proměnlivý tlak benzínu v rampě a vyhodnotí to jako vážnou závadu "spalování", skočí do nouzového režimu a auto je zralé na odtahovku.

- konstrukční specifika motoru: sem patří např. potřeba ultra-speciálních a drahých svíček, nutnost kvůli jejich výměně rozebrat 1/2 motoru či ho vyndat kvůli výměně z auta, motory s bezrozdělovačovým zapalováním, jejichž zapalovací cívky přímo na svíčkách trpí nadměrnou úmrtností už při provozu na benzín (zejména proslulé výroby Sagem), motory s nevhodně konstruovaným ventilovým rozvodem, jehož díly sotva snáží provozní podmínky na benzín a těch pár stupňů tepelné zátěže navíc při spalování LPG ventilový rozvod zdecimuje (specialita firmy Subaru). Prostě pří výběru motoru sledujte i jeho servisní potřeby a náročnost, spolehlivost funkce zapalování je při provozu na LPG alfa-omega a pokud je zapalování poruchové (díky blbé konstrukci či osazování low-price dílů) už na benzín, LPG vám spolehlivě předvede jeho opravdové meze. Totéž platí pro servis - pokud výměna svíček na motoru trvá půl dne a jedna stojí 1000 Kč, není to zrovna ideální motor pro plynofikaci.....

vstřikování kapalné fáze LPG: vyhněte se mu obloukem, zejména při dovozu již zplyněných aut, všímejte si co za LPG systém v nich je. Je to v našich podmínkách servisně neudržitelný systém, který má sice výborné vlastnosti, ale velmi trpí na kvalitu LPG a ta v ČR, SR, PL, GER a okolo není zrovna učebnicová. Výměna vysokotlakého čerpadla vestavěného u těchto systémů v nádrži LPG je pak záležitost průměrně 25 tis. Kč a to třeba i dvakrát ročně. A to se nevyplatí...

Přemejšlím, co napsat dál, aby to neseklo ani s nejotrlejšími čtenáři fóra :-D :-D :-D"

celé vlákno zde [ Link ]
o 29.11.2013, 09:21 | Only_One
a ještě malou poznámku z mého vlastního provozu plynu.
Docela nepříjemné problémy jsem měl u Jaguáru, když se mu občas něco nelíbilo a rozsvítil check engine což u plynu není uplně neobvyklé, tak zároveň automat přešel do nouzového režimu a řadil max 3ku a do rychlosti 80kmh... Občas stačilo jet chvili na BA a podařilo se, občas vypnout zapnout, ale občas to tvrdošijně čekalo na smazání chyby přes OBDII. No a jednou mě to dostihlo 300kiláků od domova a kabelu.. A jaguár rozhodně není jediný. Co jsem zjišťoval, tak s tím mají problémy Fordy a Volva, starší VW i starší audi. Bohužel to nelze zobecnit, vždy jsem sice dojel, ale fakt to je nepříjemné. Takže bych volil spíše manuál...
I pro případný odtah nefunkčního vozu ;-)
o 29.11.2013, 09:51 | Zdeny60
Tak upříměn - po tomto vlákně mě chu´t na LPG postupně opouští:-( Přesně toho, co píše O_O, se bojím. Něco furt mazat, resetovat, atd...)
Takže asi zůstaneme u klasiky a holt se zaplatí víc na benzínu méně na nervech s tím spojených. A to má asi fakticky větší cenu.
o 29.11.2013, 09:55 | Jozzo
kdybys měl přídavku s neutrálem, tak ti automat nevadí při jakémkoliv odtahu ;)
o 29.11.2013, 10:02 | radek.613 | Upraveno: 2013-11-29 10:03:12
Zdeny, jsou opravdu auta, kde není třeba vůbec nic mazat, resetovat ani řešit a dojedou kdykoli kamkoli, zcela spolehlivě a ekonomicky :) Bohužel z hodně % nesplňují Tebou vytyčené požadavky, takže to opět není o tom, že by LPG/CNG bylo špatné, ale o tom, že pro Tebe osobně prostě není vhodné, i když zbytek "světa" s ním nemá žádný problém.....
o 29.11.2013, 10:26 | Zdeny60
radek.613 napiš , který auto konketně máš na mysli a třeba se mi to bude zamlouvat.
o 29.11.2013, 10:32 | Lucni.konik
Já tedy s LPG jsem spokojen. Najeto cca 80tis.(auto má nasvištěno 270tis.) a musím říct, že LPG je to jediné, co se na tom autě nesere nebo neposralo. Jinak auto FoFo mk1 2,0i a LPG je BRC sequent 24.
o 29.11.2013, 11:04 | JA
Zdeny jak se psalo nahoře občas se u LPG prostě ten check rozsvítí..:) jestli můžu tak ti napíšu moje zkušenosti s lpg
Sierra 2.0i AG system, reduktor, velká prdel ,smradu ale jezdilo to OK
P 406 1.8 16V origo AG system, dovoz při 240 tis. km auto a lpg sloušilo další 3 roky naprosto bez problémů
Opel Vectra C 1.8i origo plyn Vialle, jako jeden z prvních tady od Coubala.(známe se)Mimo hlučnýho čerpadla v nádrži(byla tam levnější náhrada)absolutně žádný problém
Sorento 3.5V6 Tartarini origo od prodejce.Měnil jsem reduktor(5000) jelikož českej plyn ho dorazil :-)Plyn ok ale auto postupem času šlo do hajzlu...automat, rozvodky a motor..
Dále v rodině
Kia Cerato 1.6i 77kW.. kapitola sama pro sebe, je v tom už koupenej Magic lpg ale auto jsem pořídil dceři s aut.klimou, 6Ab vše v el a stálo mě 4 letý 113tisíců lpg absolutně žádný problém, auto jezdí jako blázen a opravdu nikdo ho neukradne.(kupovalo se když šlo s dcerou do Prahy)
Honda Accord 9? splynováno u Coubala(Magic?) už jako dědeček na cesty pro zeťáka do práce a naprostá spokojenost
dále byla v rodině Fiesta 1.4 od Coubala, vše OK a syn koupil Fabii s z D a namontovaným Princem, něco tam ladil, myslím čidla.
Jeep Cherokee 3.6 220kW opět od Coubala ,vzhledem k výkonu s předvstřikem benzínu při zátěži(otáčky)chodí jak hodinky

Za mě prostě lpg určitě, když sečtu +/- starty v zimě náklady na údržbu a pohodlí benzínu.Jediný - jsou podzemní garáže, ale i tam jsem jezdil, jelikož je to bezpečnější než obyč nádrž z benzínem.
Já osobně jsem klidně zkouknul ojetý s lpg, už jsem nemusel počítat investici navíc. Dokumentace k tomu většinou je a lpg se dá taky zkouknout.
o 29.11.2013, 11:07 | Jozzo
Zdeny60: jeep 4.0 HO/LO . Ukázkový motor pro LPG
o 29.11.2013, 11:22 | JA
jako Jozzo já bych to k vám na kopce taky tak řešil...
o 29.11.2013, 11:27 | Jozzo
JA: ten zákaz v podzemních garážích není kvůli celkové bezpečnosti systému, ale kvůli možnému úniku. CO2 uniká nahoru, čili dá se odsávat. LPG se drží dole a nemají na to ani čidla.
o 29.11.2013, 11:35 | JA
myslim to tak že novější lpg systém je utěsnější než cokoliv jiného...
o 29.11.2013, 11:37 | Jozzo
To určitě ano, ale ne každý má nové auto s nový LPG. Jezdí i staré škopky, kterým to sem tam foukne. Hlavně podtlak. A to asi taky nebude dramatické množství, ale kdyby tam jezdili všichni tak je za chvíli z podzemního parkoviště podzemní masakr.
o 29.11.2013, 12:08 | MAX
Já bych si koupil Nissan Murano 3.5 V6, případně hezčí klon Infinity FX 35 nebo 45 (4,5 V8) možná ten Cadillac SRX (ale netuším jak moc ten motor snáší LPG) a nebo Hummer H3 - ten snese LPG určitě :-) a velký to je jako každý druhý SUV. Na doje.ané české cesty jak dělané.. Případně ještě nějakého Grand Cherokeeho.. V8 ideálně..
o 29.11.2013, 12:12 | JA
a proč se venku do garáží může?
o 29.11.2013, 12:36 | AR
JA: garáže které větrají problém nemají, takže do těch na povrchu klidně vjedeš protože případný únik se rozptýlí, ale u těch podzemních se to prostě drží dole.
o 29.11.2013, 12:52 | MAX
Tak oprava - jsem se dočetl, že motor H3 na LPG vhodný není.. Prý by se měly měnit sedla a ventily za tvrzené, potom prý ano - viz. recenze H3 od lidí z Hummer-clubu..
o 29.11.2013, 12:54 | Luke_288
venku= předpokládám v zahraničí
můžou mít legislativně předepsanej jinej způsob větrání
o 29.11.2013, 12:56 | Zdeny60
No, a pak věř amerikám:-)

Kdesi kdosi psal, že Vialle nedoporučuje motnáž LPG do Nissanů a USA vozů:-) Jepp=USA=/=LPG. Takže tudy cesta k bezproblémovýmu provozu vede nebo nevede? Jsem, z toho už blbej. jeden hot, druhý čehý.
o 29.11.2013, 12:59 | Only_One
To Jozzo není vůbec problém s detekcí LPG/CNG, ale je to drahé, čidla jsou u země a je nutné mít účinný systém větrání a jediné co to stojí jsou prachy co investor nechce dát. toť vše. Ve svojí profesi jsem už řešil explozivní požár kanalizačního potrubí kdy unikl propan butan pravděpodobně z karavanu a nahromadil se v podzemní šachtě...velice zajímavé naštěstí to jen vysadilo poklopy a nikomu se nic nestalo. Ale stačí málo. Osobně si myslím, že problém není ani tak parkování v hromadných garáží supermarketů kde se stojí chvilka a okolí je ralitevně velké a koncentrace výbušná spotřebuje daleko více plynu, ale velkej potíž vidim v garážích v RD kde se taky parkují plyňáci a platí na to uplně stejné regule jako na velké garáže. Parkování LPG auta je povoleno jen za osazení detekce LPG a účinného větrání. A to si nikdo neuvědomuje, standardně se garáže u domů nedělají s oheldem na LPG pokud zrovna není majitel poučený a orientovaný na bezpečnost. V klasické garáži pak stačí drobný únik po delší dobu a to za stání 8 hodin přes noc vytvoří koncentraci v mezi výbušnosti velmi lehce.. a ráno stačí elektricky otevřít vrata, cvaknout centrálem auta.. rozsvítit v garáži... brrr
o 29.11.2013, 13:30 | Jozzo
Zdeny60 : čoveče a proč tu taháš Vialle?
o 29.11.2013, 13:34 | Zdeny60
Protože Vialle je dobrý systém. A montuje se do Subaru , odkud ho znám já.
o 29.11.2013, 14:07 | Dudelina | Upraveno: 2013-11-29 14:08:18
Je fakt, že pro Zdenyho LPG asi ne-e.
Já mám LPG v Xantii s 2.0 16V benzínem, který se dává v nějaký lehký modifikaci i do C5.
Plynař mně prostě řekl, že se bude tu a tam objevovat kontrolka motoru, ale že nemám řešit.
Tak jezdím, kontrolka se mi rozsvěcuje občas při zahřívání na volnoběh. Jezdím, neřeším.
o 29.11.2013, 14:29 | Zdeny60
Namontuj si emulátor lambády a bude po rozsvěcování:-)
o 29.11.2013, 14:44 | JA
no jak říkám Coubal dělal Subaru a známe se..kdybys Zdeny něco potřeboval tak se ozvi..
o 29.07.2015, 09:39 | Pajk
Má tu někdo 3.2 FSI na plyn?
o 03.08.2015, 16:05 | MAX
3.2 FSI je dle zkušeností z netu sám o sobě ne moc spolehlivý motor, tam bych se do LPG asi nepouštěl..
Prej se "rozpouštěj" nějaké napínače řemenu i při provozu na benzín, takže na LPG by to mohlo být ještě horší.. Když pak přeskočí rozvody, je to docela fatální..
o 03.08.2015, 20:20 | Pajk
Mě je to jen tak zajímalo. Celkově ty FSI motory nemá moc lidí na plyn.
o 03.08.2015, 22:55 | radek.613
Protože u nich nevydrží benzínové vstřikovače na suchu - jsou chlazené protékajícím benzínem a bez něj jdou velmi, velmi rychle do věčných lovišť. Tyhle pakonstrukce se tedy neplynofikují, protože to nikam nevede - návratnost diskutabilní, poruchovost velká, prostě systém a motory na dámské přirození. Jediná dlouhodobě a spolehlivě použitelná cestza je osazení LPG systému se vstřikováním kapalné! fáze LPG krze origo benzínové střikovače, ale tenhle krásný a super systém tu nikdo nezaplatí, takže návratnost je u něj v záporných číslech a je lepší koupit fabrickou CNG konverzi....
o 04.08.2015, 16:56 | Pajk
Díky za vysvětlení Radku. :)
o 05.08.2015, 15:53 | Jozzo
a hlavně tu není nikde tak čisté LPG aby se dalo jako kapalné používat :(
o 05.08.2015, 23:47 | Kmoda
o 06.08.2015, 07:37 | Dudelina
Už jsem to tu psal dříve - můj plynař si dost brzy po začátku TFSi motorů pořídili s otcem Yeti - 1.4, 1.8.
3 týdny zpět jsem byl na revizi, jezdí jim to pořád, tzn. 3 roky. (zda mně zatajil nějaký problémy, to nevím)
Pravda ale je co píšou kluci, že zkrátka to už není tak výhodný. Výšší pořizovací náklady, spotřeba benzinu. Plynař říkal myslím něco o 8L plynu a 1,5L benzinu.
Umím si tedy představit variantu, kdy zkrátka někdo chce benzínový svižný motor a najezdí dost km.
o 06.08.2015, 16:52 | MAX
Jen tak pro kontrolu - motory Disi Turbo od Mazdy CX7 nebo 5MPS jsou také s přímým vstřikem? Chvíli jsem o CX7 uvažoval, někdo mi tvrdil, že s LPG problém není, ale podle mne je to ten samý případ jako FSI, ne?

A když jsme u toho - dotaz pro Radek.613 - vím, že subarácké motory nemá moc rád, ale co 3.0 V6 co je v Tribece? Taky špatný? S LPG je vídávám na prodej..
o 06.08.2015, 17:00 | muSlim
2 MAX: 3.0 aj 3.6 sa na LPG nehodia. A vlastne ani zbytok moc nie :-D
o 06.08.2015, 18:14 | gizmi
Kmoda: Jirka (LPGPerfect z tveho odkazu) mi delal LPG do meho auta (viz galerie ta Honda) a krom toho ze opravdu vi a umi (dost casto opravuje po ostatnich "doladene" prestavby), tak dela i vlastni vyzkum vstriku kapalneho LPG a neni to v jeho podani jen nejaky text na webu.
o 06.08.2015, 20:26 | Kmoda
Gizmi: taky mi dělal Jirka do auta LPG (viz galerie ta Honda),dal jsem to sem, protože vím, že teď úspěšně montuje vstřik kapalné fáze LPG...
Jinak koukám že máš přimazávání, tos chtěl ty, nebo ti to doporučil Jirka? Předpokládám že on ne...
o 06.08.2015, 21:25 | gizmi
Kmoda: on mi navrhoval spis privstrik benzinu, ale to jsem nechtel. Od kamarada co ma na K20 na LPG nalitano opravdu hodne jsem dostal radu at dam privstrik, nebo primazavani. Nakonec jsem sel do primazavani. Na olej mam kontakt v Nemecku, kde nevyjde na tak desny randal, tak to neresim..
o 07.08.2015, 09:49 | Zdeny60
Subaráckých 3,0 a 3,6 jezdí dost. Hodí se stejně blbě, jako ostatní motory dnešní doby. na klubu je člověk, co má již x-tou 3,0 na LPG a ta současná má už na plyn přes 200tkm - bez nutnosti opravy. Pouze seřízení v. vůlí. Problém ale je, že na SEŘÍZENÍ A KONTROLU musí u 3,0 i 3,6 motor ven z auta. To je to, co se mezi neznlými traduje, jako že se motor nehodí. A druhá věc je, musí být perfektně vyladěný systém, Chduá směs spolehlivě upeče ventily a zničí hlavy včetně pístů. U 3,0 i 3,6 je trochu problém i v tom, že motor již sám je velmi těsně nacpaný v předku a tudíž bývají problémy s chlazením - psal o tom jistý člověk z webu, co má taktéž svoji 3,0 v xtém provedení na LPG.
Ideální na LPG přestavbu od Subaru je 2,5i 2xSOHC. Tam lze vůli kontrolovat i seřídit bez DM motoru z auta. Jinka tovární přestavba dovážená do ČR žádná neexistuje, vždy šlo o vestavbu systému Viale od Coubala, který to dělal pro Subaru (a řadu dalších auta). Na trhu lze sehnat vozy označení jako Bi-fule a tty by údajně měly mít tvrzená sedla-lze to vyčíst z VINu, ale zatím to nikdo nevyčetl:-) Takže informacer není na 100% ověřená.
O tom, že Subaru jezdína LPG kupy, lze usoudit, že za jistých předpokladů tedy lze.
Taktéž, jako Murano a další.
o 07.08.2015, 10:31 | radek.613
To se pak traduje celkem správně, že, takový zásah do auta kvůli tak banálnímu a pravidelnému servisnímu úkonu..... kde že je ten progress a japonská high-tech, u rumunskýho Oltcita před víc jak čtvrt stoletím stačilo sundat kola :-D :-D :-D
o 11.08.2015, 10:10 | MAX
Zdeny - a jo, už si vzpomínám, že jsem to taky někde četl.. Tím pádem j Tribeca passé.
Murano / Infinity FX 35 má ten samý problém?

Tak to si myšáka asi ještě nějakou dobu nechám..

Přiznám se, že už mě moc novějších, trochu výkonnějších SUV vhodných na přestavbu nenapadá - chvíli jsem ještě uvažoval o Jeep Grand Cherokee (ale 5.7 V8 není úplně nejekonomičtější motor a 4.7 je slabší a rozdíl ve spotřebě minimální) nebo Cadillac SRX 3.5 V6 nebo 4.5 V8.. ;-)
o 11.08.2015, 10:11 | MAX
Koukal jsem po té Tribece, protože se dá koupit za dobrou cenu . design evidentně každému nesedí.. Pak taky na tu Mazdu CX7 - ta se prodává taky za pár peněz podle mne kvůli spotřeby - ta 2.3 DISI Turbo je prý pořádný žrout..
o 11.08.2015, 11:07 | Only_One
Zdeny za svou větou "Problém ale je.. " jsi shrnul většinu věci, proč by si to zájemce neměl nikdy pořídit.. protože v tomhle případě je to vysloveně sebemrskačství se servisem ...
o 11.08.2015, 11:36 | Ladic
to Jozzo: Kamarád má vstřik kapalné fáze benzínovými vstřikovači na 5.2 V10 FSI a s čistotou LPG tedy nemá žádný problém.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4543 sekund.