Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Dotaz Pasát 1,4 TSI CNG?

 o Navštíveno 11230x o
o 18.02.2014, 14:11 | Zdeny60
Pánové, včera mě vezl ze Schwechatu borec s 1,4TSI CNG pasátem. jelikož to byl technický antitalent, nedověděl jsem se nic, než za kolik to jezdí: a nyní - vlastnoočně odečteno z PP - 4,7 kg CNG/100km = cca 1kč/km. Jel dle předpisu tedy digitální tacho 90/130/50.
Sice motor má divný zvuk zvenčí, nicméně uvnitř je ticho a jede to tak nějak vpohodě.
Ptám setedy: týká se problém rozvodů TSI i tohoto motoru (rok 2012-13??) A jak to je s ventily? Potřeba dělat praicdelní seřizování vent. vůlí jako u LPG? Zatím jsem se neptal v servisu, ale asi i na to dojde, to CNG mě láká svojí cenou. Nějaké chronické problémy:
Šlo b o auto pro ženu do práce, pokud ji nepřesvědčím o tom, že bude od května jezdit s 3litrem:-)


o 18.02.2014, 14:17 | Dudelina
Spíš bych se nejdřív podíval na dostupnost CNG čerpaček v tvém okolí. V ČR je to zatím bída.
o 18.02.2014, 14:27 | Milhauzz
Ve světě motorů byl test, nedokážu si vzpomenout ve kterém. Na obě nádrže malý dojezd, dohromady menší než nafta, řídká síť čerpaček = celkové resumé nic moc.
o 18.02.2014, 14:29 | nome | Upraveno: 2014-02-18 14:30:32
tak nedostatek čerpaček vyřešil jeden pán z ulice tímto

[ Link ]

má to na dvorku a nemusí nic řešit

o 18.02.2014, 14:30 | Zdeny60
Nájezd je far enough. Natankováno v Olomouci plná CNG - trasa OL-Schwechat-ŠUmperk-Olomouc na jedno natankování. parádní nájezd. Žena jezdí v klidu, nejbližší pupa je Olomouc, tedy od mně 55km, což by se spojilo s nákupem atd, nádrž má snad kolem 27kg a najede se kolem 600km. Tak mi to říkal včera ten řidič a nemám důvod mu nevěřit.Pumpy se rozšíří, jako na LPG, je to otázka času.
o 18.02.2014, 15:19 | Only_One
k tomu ti zatím nikdo moc neřekne. Ty auta jsou tak drahé, že je skoro nikdo nemá a jsou moc mladé na to, aby se řeklo, že to bude v pohodě i po 250 tkm. Ale VW tyhle plynové auta upravuje již z fabriky takže to asi mají zmáknuté a mohlo by to fungovat. Otázka je, zdali se ti vyplatí ta extrémní cena za CNG typ. Ten rozdíl je u CNG opravu velikej, že mi to moc atraktivní nepřijde, tankovacích míst je fakt málo a když nějakou najdeš nemají nonstop... v evropě také docela bída..
o 18.02.2014, 15:26 | Only_One
jinak bych před nákupem CNG ověřil co stojí servis ve VW, protože to horko těžko budeš dávat jinam, jak se dílny bojí LPG tak s CNG už vůbec nehnout a o seřízení taky nemůže být řeč. A servis VW si to nechá dobře zaplatit jak je jejich dobrým zvykem.
o 18.02.2014, 15:43 | Ravo | Upraveno: 2014-02-18 15:45:15
CNG bomba...mít prachy, tak vezmu domů toho Passata, CitiGO (oboje na CNG) a jednoduchou plničku která to přes noc nafouká. Popř. se na vesnici složit a třeba v hasičárně mít "společnou" se zásobníkem (natankováno skoro hned) a udělat si klub CNG hasičů. Umořilo by se to za chvíli. Ještě udělat výběrovku na dodavatele plynu, s těmi m3 co by byl odběr by se o tebe porvali...

V Brně plničky CNG jsou a dojezd celkem ujde, když je nejhůř (zahraničí), tak naturál to jistí.

Zemní plyn nikdy nebude mít takovou spotřební daň jako běžná paliva, protože to by pak lidi vyšli s cepy do ulic, kdyby platili za vytápění 3x tolik...a dokažte mi že mám doma plničku ;-)
o 18.02.2014, 15:57 | Tuner#2
Jako Ravo....

Kamarád má na CNG leta Feldu Pick-up [ Link ] a ten náklad na provoz mu závidím.

Ovšem jen nevím, zda zrovna 1,4TSI je to co bych doma chtěl mít...
o 18.02.2014, 16:03 | MiniMike
Ravo: jediny co si myslim, ze pokud je auto na CNG, tak tam benzin nikdy nedas... neni to jako LPG...
o 18.02.2014, 16:29 | Kamil07 | Upraveno: 2014-02-18 16:29:59
Taky nad tim uvazuju a z pohledu bezneho uzivatele fakt parada.
Mam v planu Octavii a Citigo + plnicku a verim, ze budu spokojeny.
o 18.02.2014, 17:07 | Sau
MiniMike : Tak auta na CNG na benzín dál snad pořád jet aj možů...
o 18.02.2014, 17:12 | Tuner#2
JJ normál přepneš a jedeš na natural.
o 18.02.2014, 17:23 | Sau
Už sem nad tím přemýšlal, ale jak by sa na to tvářila moja Honda, no, nevím, no. Nejsu přesvědčený o tom že by to bylo bez problémů a následných poruch :(
o 19.02.2014, 08:37 | radek.613
"Pumpy se rozšíří, je to jen otázka času, jako u LPG"

Zdeny, není. Pokud si uvědomíš, jak technicky jednoduchá, pružná a levná je distribuce a skladování LPG oproti velmi nákladné infrastruktuře skladování a zásobování CNG, je, zejména v této zemi, rozšíření sítě CNG stanic mimo centra velkých měst labutí písní v horizontu 50ti let, což 12x překračuje Tvůj limit na výměnu domácího vozidla, i kdyby byla Tvá žena 100 x proti :-D :-D :-D Je třeba si uvědomit, že ceny zásobníků s komresorovou stanicí jsou v řádech milionů, že CNG pumpu prostě nelze vybudovat tam, kudy nevede alespoň středotlak, nejlépe však vysokotlak zemního plynu, V oblastech bez plynofikace (což je drtivá většina ploch kudy vedou dálnice a motorovky) prostě nikdy CNG pumpu nepostavíš, atd....

Domácí plničky z nízkotlaku: úsměvné neúčinné řešení s ultradlouhou dobou tankování a hlavně nesmyslnou pořizovací cenou, která se zaplatí až tak po provozování a vlastnění několika aut na CNG naráz a po mnoho tisíc km, a za předpokladu, že se na těch autech nevysype nic jiného (což je v případě litrových přefoukaných chrchlů od koncernu celkem jisté). Východisko z nouze, pro jiný než "důchodcovský" systém užívání auta v praxi ne moc použitelné.

Auto na CNG ano, pokud tráví 90% kilometrů a času ve městě a jeho okolí do 30 km od centra, kde je, nejlíp třeba v sídle dopravních podniků, či přímo v distribučním místě dodavatele zemního plynu v té oblasti postavena plnička CNG z vysokotlaku a s řádnou kompresorovou stanicí. Jinak je CNG jen hezký pokus o nesmysl, takřka bez reálné návratnosti a při domácím (= nízkonájezdovém) používání auta v lokalitě bez možnosti rozumného tankování se úspora nikdy nedostaví....
o 19.02.2014, 08:56 | AR
T2: tak přepnout na naturál můžeš tam kde to je buď přestavěno z benzínu a nebo je to vybaveno i klasickým palivovým okruhem, u těchto pasátů je to tuším jako ecofuel řešení a je jen CNG, dvě bomby pod podlahou kufru.
o 19.02.2014, 09:09 | Sau
Radek.613 : když vynecháme malé rozšíření čerpaček (k najbližší bych měl zajižďku 30 km), (ne)doporučil bys na můj motor (Honda 1.8 vtec 2007) přestavbu ? Jak hlavně teda CNG, tak aj eventuelně LPG ?
o 19.02.2014, 09:17 | Luke_288
k tomu rozšiřování: v Budějovicích je už několik let snad jenom jedna veřejná CNG pumpa, pokud vím. švagrová má tourana a pochvaluje si to, akorátže je na mateřský a jezdí kolem komína, kdy tu čerpačku má za rohem.
o 19.02.2014, 09:27 | Davados
v Praze jezdí passat kombi český pošty na cng,ale nevim jakej v tom má motor,tak třeba až ho na cestách potkáš,můžeš se zeptat.Když pozoruju na P3 u cng pumpy U rajské zahrady kolik lidí v Praze na cng jezdí,je jich docela dost
o 19.02.2014, 11:05 | Kamil07
AR: Tohle jsem se docetl k Passatu 1.4 CNG, takze ma urcite i benzinovou nadrz. Dava to i logiku, co by clovek delal, kdyby CNG doslo a nikde pobliz by nebyla stanice.

Palubní počítač zohledňující obě paliva a v neposlední řadě plnou záruku bez jakýchkoli diskuzí. CNG navenek prozrazuje jen nálepka na okně, nekouká ani plnicí ventil nádrží na 21 kg CNG, který se vměstnal pod jedno víčko vedle hrdla benzinové nádrže. Ta má objem zmenšený na 31 litrů a počítá se s ní jako s rezervou pro dojezd k plničce CNG – to je totiž primárním palivem. Řidič nemá možnost do systému zasahovat, vůz si vše řídí sám – startuje na benzin, pak přepne na CNG, a když plyn dojde, přehodí nepozorovaně výhybku zase na natural.
o 19.02.2014, 11:10 | Kamil07 | Upraveno: 2014-02-19 11:14:59
Ani te domaci plnicky bych se nebal, jaky je problem auto cca 1x za tyden ve volnu naplnit? Pro me teda zadny a pokud by nastala nejaka nouzovka, tak se na netu kouknu na nejblizsi stanici CNG, nebo proste naberu benzin a chvili budu jezdit za plnou cenu.


EDIT: Tak spis 2x za tyden :-)
o 19.02.2014, 15:05 | radek.613
Sau: CNG určitě ne..
o 19.02.2014, 16:29 | Sau
radek.613 : Nebyla by to vhodná kombinace, jo ? LPG, když už, lepší ?
o 19.02.2014, 18:53 | Zdeny60
S tou dostupností CNG by pro mě nebyl až tak velký problém, jde mi spíše o to, co na to říká auto jako takové - tedy ptal jsem se zejména na rozvody, zdali už to je tady vyřešené a pak na to, aby člověk nemusel pořád mít strach o sedla ventilová, jak to je u většiny soudobé produkce dnes zvykem.

Jinak ten Pasát má jízdní dosha skoro 900km (CNG+benzín a to je víc než paráda, na CNG lze prokazatelně najet kolem 600km!! )
o 19.02.2014, 21:11 | Kamil07
V recenzi pisou, ze na CNG ujeli s timto Passatem 325 km, z jakych vychazis informaci? Pokud by jen na CNG ujel 600 km, tak je to parada.

"Místo teploměru chladicí kapaliny najdeme ukazatel stavu CNG v nádrži, palubní počítač hlásí dojezd na plyn a benzin zvlášť, ale i celkový akční radius. Displej po natankování a naplnění hlásil 760 km, ve skutečnosti jsme ujeli 680 km, z toho 325 na CNG."
o 19.02.2014, 22:23 | sts
CNG pro většinu lidí blbost, nádrže těžké, máloobsahové - malý dojezd. Vím od člověka co to montuje.Těm 600km se mi moc nechce věřit...
o 20.02.2014, 07:39 | Only_One
těch 600 je určitě nesmysl dle spritmonitoru horko těžko 400
[ Link ]
o 20.02.2014, 09:55 | Dudelina
Jako kluci.
Zahrnovat do akčního radiusu i benzin je prostě blbost. Člověk si to kupuje kvůli jezdění na plyn.

To je stejný u LPG, když se jako výhoda zmiňuje dojezd v kombinaci s benzínem.
o 20.02.2014, 10:03 | CervinVega
a rozhodujici faktor jsou ty rozvody :-)))
o 20.02.2014, 10:29 | Zdeny60
Těm 600km věřím. Dokudm jsem to neviděl, nevěřil jsem taky. Kluk tankuje zásadně a pouze v Olomouci. Z OL vyjel pro ěm na letiště do Schwechatu, tam mě naložil a dovezl mě domů = Šumperk. CCa 600km. Nikde netankoval a jel pouze na CNG.
Já tomu už věřím. Pravdou ovšem je, že jel zcela bez jakékoliv akcelerace, dodržoval tachometrové limity (tedy tacho 130, reál 120), nebrzdil a když tak velmi omezeně. Průměrná spotřeba dle VC asi těch 4,7/100.
o 20.02.2014, 11:09 | Luke_288
švagrová jezdí v tomhle
[ Link ]
reálně člověk co to měl před ní říkal, že horko těžko dojel na CNG z Prahy do Brna. ale ten touran má, koukám, ty nádrže asi nějaký malý
o 20.02.2014, 11:19 | Sau
Zdeny : pokud ma ten Passat nadrze ns 21 kg CNG tak s tim najede max tak 400 km odhadem. 600 km by znamenalo ze jel se spotrebu jakoby za 4.5 litru benzinu.
o 20.02.2014, 12:59 | Zdeny60
Sau: ano, skutečně najel tuto trasu bet tankování. Nemám dlvod si vymýšlet a nemám ani proč mu nevěřit, vždyť víc než půlku té cesty jsem jel s ním, takže vím, že se netankovalo a také vím, jak jel. Jel pomalu, defenzívně, ale potřeboval opět tankovat až v Olomuci, rtak jel tak, aby mu to vyšlo ještě ze ŠPK domů, což by bylo víc, než těch 600km.
o 20.02.2014, 13:00 | AR
Tak to by měl kontaktovat VW aby podle něj přepočítali tabulky co úvádějí ;) neb se dokázal dostat o dost níže než zkreslené kalkulace výrobce ;)
o 20.02.2014, 13:06 | Zdeny60
Hoši, unavuje mě, že odbíháte od tématu a bazírujete na pitchovinách. I kdyby jel za 10/100, tak na to jsem se neptal. K tomu, na co jsem se ptal, mi relevnantě dal nějaké info jen radek.613. Zbytek tady jen kalkuluje s něčím, co neviděli, na rozdíl ode mě.
o 20.02.2014, 13:22 | Shr3k
Domácí plnička naplní takového Passata za 5-6 hodin: [ Link ] , hm pěkné, příkon 2,2 kW... :D
o 20.02.2014, 14:01 | CervinVega
Tato, co je to za rachot? ... Ale, to je nas 3stupnovej kompresor, fouka mazla, aby byl na rano ready (ideal pustit v 23, kdy jde levnej proud, sice se nevyspite, ale usetrite)... a pak jede za 1Kc/km... :-)

sorry, ale i Lpg dokaze bejt ojeb, kdyz v noci je hafo lokalnich cerpacek zavrenych, u pump leckdy neberou karty na lpg nebo maji prazdou nadrz, o zahranici nemluve...
koupit si auto s dojezdem na Ba 130km muze jen nezdolnej optimista nebo nekdo, kdo jezdi do 50km od pumpy CNG ve svem okoli...
o 20.02.2014, 15:21 | Sau
Zdeny : nikdo netvrdi ze to jel s tankovanim, tvrdim enom ze to nejel celu trasu na CNG. Behem ni sa mu to preplo na benal, coz nijak nepostrehnes a jel na neho. Spolecne pak neni problem dpjezd klidne tech 800-900 km.
o 20.02.2014, 17:04 | Luke_288
Pokud se ti to cng libi a jses ochotnej jezdit autem, ktery natankujes nejbliz 30km od domova (coz me by sralo neskutecne)vis, ze na cng to ma slusnej dojezd (coz odporuje zkusenosti moji svagrovy a par mistnich, ktery jsou opacny), tak si ho kup. I kdyz moc nerozumim, jestli tim sledujes nejakou usporu, kdyz nahore pises, "jestli nepresvedcim zenu jezdit trilitrem..." tak asi provozni naklady nebudou to hlavni co resis.
o 20.02.2014, 18:18 | Only_One
zdeny, jak jsem již psal. Mít plyno auto je spousta starostí navíc. Není to jen jezdit a šetřit. Vyžaduje to zvýšený dozor nad stavem systému, častější návštěvy servisu. Zrovna pro tebe, jako EXTRÉMNÍHO puntičkáře plynoauta nebudou vyhovat nikdy. Zlobí to, a je nutné to řešit drobnými zásahy. U nového auta to asi nebude tak šílené, ale stejně to tak bude a pak se z toho okotíš. JEstli najedete bambilion kilometrů, jdi do toho, ušetříš. Jestli máte nájezd menší, kašli na to, kupte si za ušetřený příplatek lepší výbavu, lepší koncepční motor a neřeš to a uděláš lepší, než aby tady za pul roku byl elaborát jak to je kretenskydebilní systém ve spojení s lidovým Tsi motorem s totálně příšernou obslužností stojanů CNG s nájezdem stěží 350km a servisem navýšeným o raketu... A za další, já osobně bych ty 200barové nádoby v autě nějak citem nechtěl. Přeci jen LPG 10Barů je násobně méně.. u CNG se dá již mluvit o bombě :-)
1,4Tsi mají dost problémy i bez plynu... vždyť to víš. NA plyn jich jezdí extrémně málo, takže těžko nyní soudit jestli mají nějakou slabou stránku. Byl bys pokusný králík.
Kdysy jsem měl zapůjčenou Opel Zafiru Ecotec 1,8 CNG továrně. Najezdila i docela dost km, dojezd byl na plyn řádově 300km a stanici mám 10km od domu, ale to byla taková otrava tam pořád plánovat cestu.. Byť to nebylo tak daleko, první tejden mě to bavilo, další týden už ne. Projet město ve špičce otrava, hlídat čas otrava, pak dojedeš do cizího města - totální šílenost hledat CNG.. pořád jen řešíš jak se dostat ke stojanu. A věř mi, vydržíte to chvilku a pak si uvědomíš, kolik to žere času navíc.. A a i když jak bylo výše psáno nejsou všechny LPG non stop, ale taky se mi jednou stalo že jsem byl u CNG stojanu a odešel kompresor, nprostě stojan nedel ani deko .. takže bez šance natankovat.. nulová nahraditelnost a jezdíš zase na NA95... U LPG máš přeci jen možnost. I když říkáš že by ti to nevadilo, věř mi, po čase by tě to prudilo neskutečně.


o 20.02.2014, 18:28 | Pepíno_Honda
a nebo před tebou přijede natankovat autobus a čekáš 20 minut, než to bude mít plný :) ( zážitky kamaráda na ČSAD CL)
o 21.02.2014, 08:18 | Davados
teď sem se zeptal.Passat kombi vitkovice.com červený tSI prej 1.4 spotřeba čtyŕi pět kg/100
o 21.02.2014, 08:30 | mr.brain
Zkušenost od kolegů z E.ONu, kteří jezdili a jezdí s CNG auty (aby ne, když jsou distributorem a správce sítě :D).

Jako první měli přestavěné Renaulty Thalie s 1,2. Ta přestavba byla celkem drahá, jezdili to při přepočtu asi tak o 2-3l větší spotřebou. Do kopce to vůbec nejelo, do města to docela šlo, jinak žádnej zázrak - to bylo ke konci Jihočeské plynárenské a.s.

Teď (už delší dobu - prakticky od přestěhování plynárnskejch do Křižíkovky co jsou elektrikáři) E.ON vlastní auta nemá, všechno je to na operativní leasing resp. dlouhodobý pronájem. Pro techniky jsou zařízené Citroeny C1 a C2 myslím (možná i C3), které jsou přímo přestavěné. Jede to normálně, že by se vyskytl nějaký větší problém o tom nevím. Výhoda je ale ta, že většina z nich jezdí do 60 km od města a čerpací stanice je přímo tady.
o 21.02.2014, 08:47 | Zdeny60
Ano, a o tom se uvažovalo, jezdit do práce ZA LEVNO. Na druho stranu, nadšení už u mě opadá, protože doma mi stojí auto, které je připravené, jen sednot a jet a je "zadarmo". Zatím co Pasát by se musel napřed koupit, prodat staré auto, doplatit kupu peněz, které asi bude opravdu lepší tedy projet v benzínu a neřešit.A uvidí se, co bude možná za rok dva tři...
Nicméně, CNG je fakt silně zajímavá varianta, protože nevědět to, že tak ten systém je, tak to nepoznáš. Jede to prostě jako benzín.
o 21.02.2014, 08:57 | CervinVega
Nehori, Peto!!! :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3147 sekund.