
Navštíveno 4442x


14.03.2014, 19:30 |
PK Ahoj, s kámošem jsme se byli podívat na Leona TDI 81 kw. Auto pěkný, ale vůbec to nejelo. Furt minimálně třičtvrtě plynu, aby to jelo alespoň 100 km/h. Motor zněl normálně, turbo foukalo taky pěkně, nehulilo to. Vzduch filtr nic moc, ale kdyby to jelo o něco hůř, neřeknu. Tohle byla úplná mrtvola. Vytočit to taky jakž takž šlo, ale muselo se dost podřazovat a plnej. Při plným taky nehulilo. Spojka neklouzala. Najeto asi 180 tis, ale kdo ví. Auto měsíc stálo, v nádrži asi třetina nafty. V zátěži motor taky zněl normálně, nic nesyčelo, nehučelo, nehulilo. Motor se ohřál krásně. Projeli jsme to 20-30 km, po vyjetí svítil průměr 7 l, když jsme přijeli tak 10 l. Max jsme jeli 120 a to byla podlaha. Na volnoběh to šlo do otáček pěkně.
Dá se takhle na dálku vyšpekulovat, co může být příčinou? Je mi jasný, že nejlepší by to bylo vidět, slyšet, projet. Ale je za pěknou cenu (50 tis - přes známý - oni tvrdí, že jede normálně), tak jestli má cenu do toho jít/nějak řešit. Rok 2000.
Mě napadlo, vyměnit ten vzduch filtr, případně naftovej, natankovat dobrou naftu, nalejt aditiva, a pořádně prohnat po okolí (zkusit rozjezdit), jestli se to srovná.
Předem díky za tipy a nápady :)
ted sem mel na dilne passata 81kw a taky strasna mrtvola, po vymene filtru auto neskutecne ozilo..

14.03.2014, 20:02 |
PK Jedeme tam v pondělí znova s tím, že by se to případně odvezlo. Filtr vezmeme s sebou a vyměníme na cestu domů - necelých 100 km, tak by se vidělo.

14.03.2014, 21:13 |
fredh spíš bych to napíchl a udělal log za jízdy, podle hodnot poznáš kde je chyba. Pokud nemáš možnost napíchnutí, tak bych pořádně kouknul na hadice od turba, případně cooler, jestli není děravej. Může bejt zatuhlá regulace na turbu, pak to nenaklopí lopatky a nejede to. Můžou to bejt špatně zapojený podtlaky. Váha vzduchu a spousta jinejch krávovin který dělaj bordel.

14.03.2014, 21:30 |
Hanes začal bych váhou, určitě znáš někoho kdo má octavii v tdi, pujč si celej filtrbox i s váhou a vyměň to jako celek, hned uvidíš. U mě to byla váha, nejelo to, nekouřilo to, turbo bylo slyšet normalně.

14.03.2014, 21:51 |
PK Možnost diag na místě není. Zatuhlý lopatky jsou možný. Nynější majitel jezdil 5-10 km do práce a odpo zase zpátky, jinak to moc nejezdilo. Váhu bohužel taky neseženu. Možná ještě bude možnost to odvést a nechat prohlídnout u mechoše, tak by se pak na to přišlo.
klasická nemoc 81kw rotacek je zatuhla regulace turba, ale myslim, ze kdyz das plny a vice otacek, tak pak jde do nouzaku

15.03.2014, 04:52 |
PK Tohle do nouzáku nepadalo, jen to prostě byla mrtvola.
Wono to do nouzáku nepadalo, wono to v něm bylo permanentně:-)
Ne, je možný, že to je fakt váha, já měl podobný problém kdysi s Oktou 81kW. Žádná kontrolka nesvítila (což v nouzáku tedy jaski svítí asi 2, nebo kolik), jen to netáhlo, jak mělo. PO výměně jiný auto. Lopatky to nejsou, to by fakt padalo do toho N.R. a svítila by spirála myslím že ještě check engine, nebo jak to tam bylo,. Už se nepamatuji.
No a k tomu ty zbytky, vzduch, palivový filtr a nafta.
Pokud to není motor bez komprese:-)
zdeny60- měl jsem taky podobný problém. jednou byla prorezlá nádobka podtlaku regulace turba a jednou odešel ventil n 79 nebo jak se ten bazmek jmenuje. v obou případech padala O1 81kw do nouzáku a žádna kontrolka nesvítila, jen když jsem jel tak při vytočení nad 2tis otáček mě najednou někdo chytil za prdel a auto se skoro zastavilo ale na palubce fakt nic nesvítilo.
pokud tam není rázový propad výkonu (přeskočí no nouzáku) tak spíš ta váha než regulace. Ono je to 81, takže regulace bude ta příští závada ;-)
Když jsem měl KO váhu, tak na rozjezdy to jelo normálně, na cukáčkách po městě bych si ani nevšiml, že s tím něco je. Ale jak to bylo potřeba vytočit nad určitý otáčky v záběru, tak strašná neochota, na pětce to jelo tak stovkou.

15.03.2014, 10:33 |
fredh konektor váhy vzduchu se dá obejít diodou, která vytvoří daný odpor pro jednotku a dá tak informaci, že do motoru jde stále potřebné množství vzduchu. Ale musí bejt zaslepenej egr ventil. S tím takhle jezdím já, protože váha je k.o.

15.03.2014, 18:53 |
PK Právě že to takhle nejede plynule od volnoběhu. Žádný cukání, nebo že to jede a najednou nic.
Leona s tímto motorem má mladá, fascinuje mě, jak tě to zarve do sedačky, to je fakt masakr to zrychlení, jakou sílu má 3ka nebo 4ka v nízkých otáčkách, na to fakt nejsem zvyklej u benzínu :-)

15.03.2014, 20:18 |
PK Crimson: Tady u toho právě bída, proto zjišťuju co a jak.

16.03.2014, 11:58 |
fredh tak jak? vzali jste ho?
Crimson: no hlavně, esi se to pak na 3,5 tisících nezasekne:-) Co si tak pamatuji z dob, kdy jsem tyhle zázraky taky vlastnil, tak nad tyto otáčky se toho už moc nedělo:-)

16.03.2014, 20:57 |
PK fredh: zítra tam jedeme. Vezmeme vzduch filtr, zkusíme nalejt lepší naftu s aditivem a vezmeme ho sebou. U nás ho pak kámoš hodí k mechošovi, aby mu řekl co a jak.
Zdeny60: asi jo, ale tam není potřeba to točit, to je prostě nafta..

17.03.2014, 19:14 |
fredh tak pak dej vědět co s tím je

17.03.2014, 22:57 |
PK Tak kámoš to měl u mechoše, prý 20 tis a bude to ok. V tom jsou rozvody (7 tis), olej plus nějaký čepy, silentbloky a pod. Dali jsme novej filtr, nalili lepší naftu a auto jede pořád stejně. Na diag prý OK. Ale jede to fakt bídně. Naštěstí to má jen pučený, takže to nejspíš vrátíme. Váha se prý tváří ok. Ještě tam možná je motor 66 místo 81 kw, ale i tak mi to přijde líný. Celkově to je takový záhadný. Zvenku jde, ale motor je fakt nějakej divnej...Dá se vzhledově rozlišit 66 kw oproti 81?
Co treba typ motoru a porovnat ho s TP.
kouknul jsem do TP a mladá má těch 66kW , i tak jsem z toho paf, včera to byl projet švára, vrátil se a povídá, ty vole to lítá jak kráva, a to má Volvo 200ps :-)

18.03.2014, 07:41 |
PK Koukali na číslo motoru, ale přímo na motoru je v háji, že nejde přečíst.
Proč se toho tak držíš, dyt jsou tisíce aut všude

18.03.2014, 07:46 |
Hanes Jak jsem psal ováze, diagnosticky byla také v pořádku, už jsem chtěl tahat turbo, napadlo mě jí ještě prohodit s jinou a auto jede jak má.
Diagnostika není všemocná.
66Kw od 81 vzhledově nepoznáš.

18.03.2014, 11:37 |
PK Crimson: Já se toho nedržím, já auto mám a jsem celkem spokojen, akorát jen bych už radši něco většího. Kámoš argumentuje tím, že za ty peníze stejně nic lepšího nesežene. Já mu radil, ať se na to vyprdne. Svoje jsem koupil taky v nic moc stavu a za levno - po koupi jsem dělal brzdy, komplet nápravu, spojku a furt tam jsou prkotinky a kosmetika, ale motor suchej a šlape jako hodinky. Na mechanický věci přijde každej jouda v garáži, ale řešit věci na motoru (pořádně ho zdiagnostikovat a zjistit problém) každej neumí. To už jsem taky zažil. Vím, že tam je něco špatně, že auto nejede jak má, ale všichni tvrdí opak. Pak jen napíchnou diag, chyba žádná a auto vrátí s tím, že chtějí tolik a tolik.
Zkusíme tu váhu a uvidí se. Předtím měl O1 TDI 81 kw, tak víme, jak to má jet.

18.03.2014, 17:33 |
fredh udělejte log za jízdy. Kolik tam jde vzduchu, paliva, lambda atd. Ne nějaký napíchnutí kvůli výmazu chyb.

18.03.2014, 18:30 |
PK Já sem u toho nebyl, tak přesně nevím co tam dělali. Log za jízdy ale určitě ne...

18.03.2014, 20:44 |
fredh no tak tím bych začal.

18.03.2014, 20:46 |
PK Njn, všichni jsou chytrý a pak stejně uměj prd...

19.03.2014, 09:44 |
fredh klasika...
Cislo motoru nejde precist? A je furt zapsany v technycaku? Nebude to pak delat problem u evidencky?

19.03.2014, 13:31 |
PK Kozlus: Prý nejde.
Jako prvni se mel vymenit naftovy filtr, je mozny, ze bude zadelanej a jde tam proste malo paliva.

19.03.2014, 15:02 |
PK Taky mě to napadlo, ale auto je jen půjčený, aby se přišlo na to co s tím je. Proto se tam necpe moc peněz. Spíš to vypadá, že se odveze zpátky a sežene se něco jinýho.
S tim palivakem, ja mel na avensisu neco podobneho, auto se chovalo, jako kdyby ho nekdo drzel za zadni naraznik, diagnostika byla cista. Po vymene naftoveho filtru se auto chovalo normalne.

26.03.2014, 18:55 |
fredh tak co? Vrátili jste ho, nebo jste zjistili, kde je zakopanej knedlík?
Jak se zde pise, diagnostika se musi umet pouzivat, cili ne jen napichnout a smazat ale resit zavady, udelat logy na miste. Hlavne tu vahu vzduchu, mnozstvi vstrikovaneho paliva, podivat se na nastaveni rozvodu, pokud jsou nove, mohl to nejaky vocas spatne nastavit ci prehodit o zub a prave proto to nejede a vsechno bude vypadat dobre. Pote podtlaky, turbo ucpane, zatuhle lopatky. Spatne lambdy, ucpany vyfuk (katik hlavne), nebo nedej boze i jina RJ motoru (da se bud jina a spatne nastavi a nebo nedej boze se da s 66KW verze - ta neumi turbo s naklapecima lopatkama a nejede to proste ikdyz se vse tvari OK), tlaky ve valcich, spatny vstrik (da se podivat ma mnozstvi vstrikovane nafty), ucpany filtr nafty atp atp. Muze toho byt bambilion :)

27.03.2014, 07:53 |
PK fredh: vrátili, kámoš to nechtěl řešit i když byl podle mě za fakt dobrou cenu.
Knightey: takovýho mechanika, kterej tohle umí a udělá, bych potřeboval najít :)
PK: a to bydlis kousek ode me... :)

27.03.2014, 08:40 |
PK Knightey: Ok, vzpomenu si na tebe, až budu potřebovat něco udělat na autě :)