
Navštíveno 4374x

Předem říkám že jsem sem nepřišel s žádostí o radu jaké auto koupit.. Spíš chci jen říct můj názor na automobily v dnešní době..
Před pár lety jsem si koupil VW Golf IV 1.9TDI 66kW, všemi opěvovaný nesmrtelný motor, o který když se staráte tak bude jezdit až do úplnýho konce.. Nevím čím to, ale inženýři asi u mýho motoru při výrobě chlastali.. Začlo to pouze banalní výměnou spojky,gufer na klice a na vačce. Samozřejmě měněný rozvody,oleje po 10tis km,filtry (vzduch a paliv) každých 20tis km. Auto jezdilo v pohodě, dovezlo mě z místa A do místa B, nicméně..něco se opravilo a hned se objevila další závada až mě to nasralo a přestal jsem to vnímat.. (nemyslim ted věci ohledně motoru). Při cca 235000 mi odešlo první,seriový turbo..Říkam fajn, mělo najeto 230, má na to právo. Předtím sem to turbo měl asi tak 3x venku kvůli zatuhlý regulaci.. Dal jsem tedy starší turbo z vrakoviště..protože jsem spěchal tak sem nic nikde nečistil, jen sem nasadil "nový" turbo zpět a začal jezdit.. Vydrželo to cca 300km a pak se roztrhla hřídelka a bylo po turbu.. Míra nasranosti začla pomalu stoupat a auto se mi začlo trochu příčit..ale dobrý, fajn..neudělal jsem všechno co by se udělat mělo.. Chvíli potom auto stálo, než jsem měl peníze na další turbo. Už jsem chtěl koupit nový (repas) alespoň s nějakou zárukou.. Měl sem čas, tak jsem vyndal veškerý hadice s vedením vzduchu,intercooler a pořádně je vyčistil od oleje, zkontroloval jsem tlak mazání, vyčistil trubku mazání, zkrátka vše co se dělá při výměně turba.. Říkal jsem si že to bude dobrý, že to takhle prodám, ať už to nevidim.. Míra nasranosti trochu klesla. Nicméně jsem si při jízdě všiml že mi trochu zatýká dovnitř a fouká nepříjemnej vítr kolem dveří..společně se skroucenýma brzdama a utrženým silentblokem v rameni, to pro mě bylo jasný rozhodnutí, že to auto musí pryč.. Dveře jsem spravil, na tu nápravu jsem neměl čas. Pak jsem se tady zeptal na prodejní cenu auta..bylo mi řečeno něco kolem 40tis, s čímž jsem vesměs souhlasil.. Zas takovej vrak to na pohled nebyl.. Chvíli po nabídce přijel kupec že to za tyhle peníze vezme. Vysvětlil jsem mu co všechno tam je nový a že je potřeba udělat tohle a támhle to a že je tam nový turbo.. Vzal si to,odjel s tim a večer telefon... Auto hulí jak stará avia a celý je to vzadu poblitý od oleje.... Turbo vydrželo krásných 1500km po opravě,důkladném zajetí.. Po 10ti hodinách od prodeje.. Míra nasranosti stoupla do výšin, že stat se to mě, du na nejblížší benzínku pro kanystr s benzínem a pro sirky.. Samozřejmě kupujícímu, nemůžu říct, že to není můj problém,že sem to nemohl vedět..dobře..nemohl ale zády se k tomu postavit taky není úplně moudrý..Naštěstí to auto tolik nepotřebuje zatím, tak ho přivezu zpět a dám tam jiný turbo..i když mám strach že se posere i to další. Přitom všechno důležitý pro chod turba je v pohodě...Nechápu..
Nicméně..budu si muset koupit další,jiný, novější auto. Jelikož jezdím denně poměrně dost kilometrů, tak mi pořád nafťák vychází líp co se týká spotřeby (nepočítám plyn). Připraveno mám něco kolem 110tis na jiný.. Vyhlídl jsem si VW Golf V 1.9TDI 77kW. (2.0 nechci,protože všichni víme..) .Auto má najeto cca 190 000km, s částečně vyplněnou serviskou. Cena je tam nižší, kvůli nějakýmu synchronu a žhavičkám (to vem čert, to je tak dvojka a dva dny práce), plus ještě kvůli pár drobnostem.. Ale přemýšlel jsem..Do řitě, co si člověk má koupit když mu nesmrtelnej motor sežral 3 turba a furt se tam něco sralo? V tý naftě toho moc neni, koncerny maj stejný motory ve všem..Renault má 1.5ky a 1.9ky, který nejsou stejně tak nic moc jako koncern..navíc renaulta moc nemusím. Peugeot se svýma HDI motorama (pár už jich tady taky bylo) a pak jsou auta s hodnotou nad můj finanční limit.. (a i ty stojej vyloženě za hovno, kdy jeden majitel je naprosto spokojenej a druhej na tom furt něco mění a nadává). Chápu že automobilky a prodejci dílů musí nějak vydělávat, ale tohle? Kdyby to byli věci za pár tisícovek..tohle jsou ale většinou opravy za desetitisíce a v případě autorizovanýho servisu tu částku nechci ani vidět.. Příklad motor 1.8TSI, najeto 73000km, přeskočený rozvody, kvůli napínáku, zohybaný ventily, škoda v materiálu je cca 15tis (ne-li víc) plus cena práce a jste v tom za 20tis u normal servisu. Ve škoda servisu počítám tak kolem 70tis.. U auta který má 70tis kilometrů najeto.. To u starýho mercedesu,piana, znamenalo že to je čerstvě zajetý a je to novej motor...dneska to znamená že to můžete vzít a zahodit...Takhle bych moh samozřejmě pokračovat..
2.0TDI 103kW a jejich problémy
1.5dCI a jejich problémy..
2.0TDCI a jejich problémy..
2.2HDI a jejich občasný problémy
3.0TDI a jejich problémy..
1.2HTP,1.4TSI,1.8TSI,2.0TFSI
a tak dále.. Nejlíp asi vychází japonský motory v hondách, který snad vydrží nejvíc..Záměrně mluvím spíš jěn o těch nafťácích, protože je jezdim nejvíc. Samozřejmě vím, že je nespočet benzínovejch motorů u kterých by se mi pravděpodobně nic nestalo..
Bohužel, ta spotřeba v dnešní době hraje roli..Proto asi koupím Golfa V,1.9TDI 77kW a obávám se,dokonce si i myslím že během pár měsíců odejde turbo...odejde spojka...odejde vačka...odejdou lágry na klice a já budu jenom platit....platit...a platit.
V dnešní době už je vážně jedno co za auto si koupíte...můžete se jen bát co se kde dalšího vysere a kolik to bude zase stát. A pozor...bude hůř...
A davals tam teda novy nebo repasovany turbo nebo jen naky sracky z vrakace?
Jinak kamarad ma na jednockovy oktavce z firmy naketo 650t a vetsina veci puvodnich:)

16.03.2014, 09:20 |
Kmoda
Trochu Ti rozumím.
Sháním teď něco pro rodinu a s nájezdem 20-25t/ rok jednoznačně koukám po jednoduchým atmosférickým benzínu a ten výběr prostě není pokud nechci starou hrušku. Mám limit 150t CZK a r.v. tak 06 a výš (i tak to bude 8 let starý). Celá Evropa je plná nafťáků nebo malých turbobenzínů.
Zatím mi z toho vyšla Mazda 5 z 2.0 atmosférou, ale u nás vůbec nejsou a z venku to je 200+ pořizovačka a další peníze za přihlášení. Bída no.
Koupit auto který má 200tis. nalítáno ? To si zaděláváš na další problémy akorát,
co si k těm 100 který máš ještě 100 půjčit a máš zánovní auto na minimálně pár let bez starostí..

16.03.2014, 09:31 |
Woko_O | Upraveno: 2014-03-16 09:32:53
Řeknu to takhle..těch 100tis, který mám už splácim.. Kdybych měl splácet ještě něco.. To bych nedal. Naštěstí u toho trochu přemýšlím a mám to nastavený tak abych veděl že ty peníze na splátku vydělám i skládáním ovoce ve skladu Pennymarketu.. Kdyby se něco stalo..
Takže jo, chtěl bych auto který má najeto o 100tis míň, i když to taky není výhra. Bohužel barevný obrázky netlačím.. Tak spíš jenom doufám, že to nebude ze začátku tak dramatický....snad..
vondto: repas.. :) nový mělo poloviční hodnotu auta..

16.03.2014, 09:32 |
gizmi | Upraveno: 2014-03-16 09:36:13
Neuveritelny pribeh. Tak nejprve s autem najezdis/nebo nevyhodne koupis 230t a divis se, ze spousta veci bude chtit vymenit, pak tam soupnes z vrakarny turbo, ktere nekde treba jak dlouho stalo a ani ho nerozhejbes a ani kdyz ho menis, tak proste nic kolem. Soupnes a cekas, ze stare utahane turbo bude jezdit jako nove. Pak se zase divis, nadavas na VW a nasledne koupis nove. Auto nechas pro jistotu stat jak dlouho, soupnes nove turbo a divis se, ze auto s 230t chce nove brzdy? To ze padlo muze byt dost dobre tvyma rukama. A aby toho nebylo malo, dost nepoucen chces koupit 5tku golfa s najezdem akorat na vetsi servis :D :D Chlape priznej se, ty mas rad SM!!!! :D :D
PS: mam ten straaaasne nespolehlivej 66kW motor v Golfu IV, mam odbrzdeno po kvalitni uprave v DieselPower 150PS a 350Nm, nejeto po uprave 100t, aktualne 220t km na tachaci a jezdim na original turbo, origo spojku, origo dvouhmotu. Ted jsem ve 220t (14 dni zpet) narval do auta 20t penez i s praci (rozvody contitech, predni naprava do powerflexu, novy stelovak podvozek, nove brzdy brembo max a desky textar, novy olej, filtry, remen a kladka na altik a cep rizeni) + k tomu nove vyvazit kola, geoska a nova pneu pirelly. Takto vim, ze najedu dalsich 100t uuuuuplne v pohode. Auto negarazuji, jezdi zima/leto kazdy den a v lete jeste pro jistotu vytahnu sneka a procistim lopatky. Za 100t km zpet jsem neresil krome oleje a filtru po 10t absolutne NIC. Pokud se clovek k autu chova, tak je to jak pise vondto a nevidim duvod, proc by auto nenakroutilo pul mice a vic. A jeste neco: pises filtry po 20t. Nevim jaky mas najezd, ale palivak bych tedy menil pred kazdou zimou. Jinak abych nebyl za stistkare, tak uz cca 50t km ocekavam, ze jednou ta dvouhmota a spojka prijdou :D Ale zatim tuky tuk a ikdyby, na ten najezd je to neprosto super.
EDIT: prvni odeslo po 230t (nevim jak jezdis, ale mraky lidi proste neumi s turbomotorem jezdit, ale i tak slusny najezd), druhy z vrakace, treti repas.. ach jooo.. proc se tedy divis? :( Na repasovane turbo mas zajiste zaruku, takze... ?

16.03.2014, 09:36 |
hanx Za chvíli se budou motory dělat na rychloupínák pro snadnou výměnu. Akce - další motor zdarma.
hanx: U VW by se to vzhledem k četnosti velice hodilo :) Akorát ten motor zdarma by byl háček. Určitě by sis tam musel dokoupit třeba nějakou kladku za 80tis. :)

16.03.2014, 09:51 |
gizmi Walisch: u kazde znacky je neco :) U Opela se vydelava na hnijicich plechach, u Frantiku na elektrice, u Hondy vydelavaji na spotrebe oleje, atd :o) Ale vse to je o chovani se k autu + vyhodne/nevyhodne koupi.

16.03.2014, 10:07 |
Woko_O | Upraveno: 2014-03-16 10:08:22
Gizmi: ale jo vsak jasne..ja nenadavám na koncern jako takovej.. mě se ty auta líbí, i to zpracování. Spíš nadávám na to že ten system jde tak dopředu, že prostě nechtěj aby ty auta sloužily lidem..ale aby to bylo přesně naopak. Kurva auto kupuju proto abych s nim jezdil..ne abych ho měl věčně v servisu a jezdil MHDckem..
Druhá věc: někdo prostě má dobrej kus,někdo blbej.. Moje auto před koupí sloužilo jako auto autoškoly v Německu (to sem při koupi samozřejmě neveděl). Byla tam serviska. Samozřejmě spojka na sračky (spíš dvouhmoťák) .Udělal jsem všechno, fungovalo to na pár drobnějších oprav.. Nápravu nepočítám, tam se ničemu nedivím..na to sem se vysral..stejně tak na to první turbo (to píšu i nahoře..navíc mě to stálo par korun). Ale na ten repas, jsem udělal všechno co se má..a stejně zdechlo.. Možná je to jenom smůla,co já vim..
Samozřejmě vim jak s turbomotorem jezdit. Dělám auta, upravuju jednotky,ladim na brzdě, takže vim co to obnáší..
Kupuju auta se skoro 200tisicema.. jenže ono si nevybereš. Za ty peníze co mám, tak prostě nic jinýho nekoupim..novějšího a se 130tis km. Je mi jasný že to bude asi něco stát...jen doufám že se mi všechno nepotká v jednom týdnu..
Odejdou lágry na klice,vlivem zatížení se rozmrdá dvouhmoták, nebude to správně mazat, tak se chytne vačka a protože to motor nebude čekat tak se vysype turbo.. :DDD pak to jen smetu na hromadu a hodim do lisu.. :D
jinak jo..mam na turbo zaruku..ale vim že to chodí tak že mě vyfakujou s tim že sem neudělal všechno co je potřeba a nebo že to dostalo moc velkej záběr...

16.03.2014, 10:13 |
gizmi Woko: chlape tady se ale bavime o stare vrane golf IV s pomerne vetsim najezdem. Ale popravde asi bych hajil i novejsi motory, protoze to co si zazivaji trebas sluzebaky u PCR, tomu by malokdo veril a ty auta drzi.
Auto po autoskole? Normalne si stojim za tim, ze mas rad SM :o))))) Ale zpet k tomu repasu - kdo to delal? Normalne jej vyreklamuj, zaruku na nej musis mit.
Hodne stesti s tim 5g..jen se obavam, ze brzy tu bude dalsi clanek :( A navic ty opravy budou drazsi :( Vazne preji hodne stesti, protoze ho budes potrebovat. Co se vykaslat na tohle vse a koupit trebas ekovteca od hondy? Jezdi to za penize jako tdi a je to spolehlive.

16.03.2014, 10:26 |
Proffesor_W | Upraveno: 2014-03-16 10:28:12
No tak si kup nejakou starsi 190ku benze nebo to piano a mas klid :-) za kilo sezenes luxusni kousek kterej prezije i atomovej vybuch. Nasrat na nejaky mrdy od folcvágnu.
ps: nehlede na to ze i svezeni v tom posranym pianu bude porad tak 10x lepsi nez v jakymkoliv golfu. Servis levnejsi a hlavne skoro zadnej.
Hm, změřil tlak oleje na tom turbu asi nikoho nenapadlo co? Jinak to cos popsal a to popsal gizmi (16.03.2014, 09:32) je typická reakce spousty lidí na renault... Od auta co má najeto 200k+ s původníma dílama očekává, že bude fungovat jako nový a pak se diví.
Pokud si chceš koupit Golfa V se 190 000 km tak hodně štěstí, ale znám lepší možnosti jak vyhodit peníze. Prakticky by to znamenalo z bláta do louže. S tímhle nájezdem musíš počítat s tím, že budeš muset měnit spoustu věcí...
gizmi: jo no..ja ho kupoval se 175tis na tachometru..docela to sedelo i se serviskou.. To že bylo z autoškoly mi samozřejmě nikdo neřek..Až pozdějc sem si všiml toho že je tam nějaký tlačítko který se prej využívalo k něčemu co tam oni maj a hlavně sem našel na dveřích,na laku, proti sluníčku jak tam zustaly obrysy strhaných nápisů: Autoschule.. :DDD
Co se týká oprav..taky sám nevěřim tomu že to bude v pohodě..o servis nejde..to si všechno udělám sám. Otázkou bude jak často a jak moc toho bude..

16.03.2014, 10:34 |
gizmi | Upraveno: 2014-03-16 10:38:47
mr.brain: presne tak! A pak prijdou lidi jako Proffesor s tim, ze VW je mrda. Takove to "mamooo, ty VW vubec nevydrzi, pisou to i kluci na AHC". To ze golf byl autoskola a nasledne nedostal svuj potrebny servis, uz nikdo neresi :D :D
Woko: tak stane se.. na druhou stranu bejvalej tchan mel sierru v automatu po dalnicni policii v DE a jezdi do dneska (na tachu strasne strasne moc a automat stale original - nikdo nechape :D ) Kazdopadne 5tka s 200t bude kasicka a proste kazdej dil po 200t kdyz odejde, tak si musis rict "mel odslouzeno".. no...dodam snad jen "KDO CHCE KAM ... "
Hele určitě.. ja to tak beru. Mám jen zkušenost s tim že ty 1.9tky na tom nejsou tak hrozně jako ty 2.0.. pochopim a počítám s tím že něco odejde..ve směs sou to "prkotiny" kolem.. Odchází tam právě ty lágry,těsnění pod hlavou,vačka a samozřejmě jako u všech TDI turba a dvouhmoty.. Vstřiky docela držej a pokud nevylítne ojnice bokem, tak se neni zas až tak čeho bát.. když to sečtu s cenama který mám tak si myslim že tak 30tis a maximálně pár dní práce a auto vydrží dalších 100tis..Jen prostě doufám v tom aby to nebylo všechno při jednom.. Jinak máš pravdu..kdo chce kam.. mě nic jinýho moc nezbývá a čtyřku si znova koupit nechci.. Benzín mě moc neláká.. (v menším objemu)
ja jsem na ty ojetiny rezignoval a radeji koupil na uver nove. kdyby na vsech autech bylo uveďeno co maji skutecne najeto, mozna bychom se dost divili, co ta auta vydrzi...
omlouvam se, VW jsou nejspolehlivejsi auta na teto planete, to co ctu tady a i v jinych threadech zde na ahc neni pravda a cele se mi to jenom zda :-))))

16.03.2014, 11:17 |
gizmi Próóóófa: prominuto, sasku :D :D
A pak ze je Ford sracka, kdyz kazdej koupi smotanou jebku s 300-400tkm :-)

16.03.2014, 12:08 |
fredh mám tdi 81kw v passatu b5, aktuálně 330000km poctivejch a kromě spojky jsem zatím nic drahýho neřesil. A když vidím s jakejma závadama se lidi potýkaj na novějších nafťácích a turbobenzinech, tak si říkám, že ty starší auta maj něco do sebe. Osobně bych koupil větší objem atmosféru a případně ho předělal na plyn/ethanol. Cenově se to od 100000kč lišit nebude a těch věcí co se ti tam může podělat je minimum. Cvičně si spočítej vstřiky+čerpadlo+turbo+spojka+nafta u toho golfa, kdyby se to náhodou posralo a pak si spočítej 10-12L ethanolu nebo plynu na 100km a moc se ti to lišit nebude.
woko: a kolik najezdíš ročně km?

16.03.2014, 14:25 |
Woko_O | Upraveno: 2014-03-16 14:26:16
cca 40tis kilometrů ročně no..možná i někdy víc..
70km do práce každej den..
Lepsi koupit auto co ma 250tis najeto nez mezi 180-220tis
Protoze uz nekdo pred Tebou musel neduhy resit :-)
Kolem tech 200tis to nekoho potka....
Ale pobavilo mne tohle
"Samozřejmě vim jak s turbomotorem jezdit. Dělám auta, upravuju jednotky,ladim na brzdě, takže vim co to obnáší.. "
Napises tohle a koupis si strep a pak slohovka jak se to sesypalo
A co to mění na tom že vim jak jezdit s turbomotorem?
Mno ze si stezujes ze mas mrdku auto a pritom pises jak delas auta, cipujes na brzde, opravujes atd...
Tak asi byl G4 za tak zajimavou cenu ze se vyplatilo koupit past
Hmmm, tak 40tkm je dost na to, aby člověk riskoval s naftou.
Je to +ca 27.000,-/rok, tedy jedno nové turbo a třeba EGR ventil, no.
Já osobně bych šel do benzínu i tak. Vlastně jsem to tak udělal asi před 5 lety a mám svatý pokoj. SPotřebu 8/100 udejchám a to mi stojí za ty starosti.
No nic, 40tkm, hmmm....
Jen k tomu ježdění do práce: já jezdím taky denně 70km (jezdíme firemním Transitem z roku jednadvě). POkud ale Tranzit není, pak jezdíme po vlastní. Na to si beru dceřino CLio s 1,2 a vesele se řítím 90km/h se spotřebou 5-5,5/100. To mi přijde jako hodně slušné, potažmo když ještě sundám DPH a jsem na 4 litránkách. A že to ej Clio? Do práíce si jedu vydělat, abych mohl pak lítat doma s něčím lepčejším:-)
Jo to já chápu.. Nejezdim jen do práce no. Většina cest je tam, pak jezdim na treninky 3x týdně a víkendy projezdim taky. Sem tam během roku nějaký delší cesty,dovolený atd.. je toho dost.. Chci aby to alespoň trochu jelo no.. :) tim tvoje Clio nehaním. Pokud ti to na to stačí, tak dobře pro tebe.. :)
riviera: jo,delam auta,cipuju na brzde,opravuju to je pravda.. Znovu rikam, to nemení nic na tom ze nevim jak jezdit s turbomotorem. Rikam ze sem bohuzel nemel asi štěstí na dobrej kus. Vzhledem k tomu že to byla social výbava to auto, tak ta cena byla příznivější.
Nestežuju si ani tak na to že sem měl mrdku auto..ale na to že ty výrobci ty mrdky dělaj záměrně a že to tak bude už jenom horší a horší..

16.03.2014, 18:01 |
gizmi | Upraveno: 2014-03-16 18:02:24
Woko: no kolega jen narazi na to, ze clovek z "oboru" koupi to co koupi a jeste nema dost a planuje to znovu :) To zaujalo i me. A k tem new autum, jak to muzes rict? Ten golf dobre slouzil v autoskole a ten servis platis proste ted ty s tolika kilakama. Nechces doufam, aby ten golf zacal chtit udrzbu az po pul mici? :)) Kdyz nemas na nove, tak ty novy auta nehan, protoze netusis jaka je realita (historie ojetiny). Asi tak mysleno.
Tady je to o tom, kolik na to máš a spíš o tom, na jak zdravej kus narazíš. Máme v rodině několik let 306TD(rok 98)....táhne ji na 600tisíc a turbo původní. Po koupi se jen vyměnili vstřiky(800/ks) nechalo seřídit čerpadlo a auto vyšlapuje vesele a zběsile na svých 66kW dál.....bez abnormálních investic.
Na to já mám FoFo z roku 98. 2,0i.......to toho skurveného etalonu kvality a spolehlivosti jsem narval za rok na dílech víc jak 100tisíc.....asi ho skládali nachlastaný v pátek třináctýho.....auto je v tuto chvíli "neprodejné", protože nikdo nezaplatí ty utopený peníze. Můžu říct, že na autě se neopravoval nebo nevyměňoval pouze ten nejuchlastanější a nejlínější motor(železo) na světě.
Focus a etalon kvality? Z roku 98? Hmmm, odvážný tvrzení.
Jinak Pažout 306 - souhlas, měl jsem ho jako prvního služebáka v roce 95 a nenechal jsem na něj dopustit.

16.03.2014, 19:13 |
PK | Upraveno: 2014-03-16 19:15:13
Mám podobný pocity, ale přisuzuju to prostě tomu, že nemám nový auto, tak je potřeba nějaká údržba. Na druhou stranu mít možnost koupit nový za dejme tomu 200-250 tis, tak fakt nevím, co bych si koupil. Jasně za 500 tis se vybírá líp, ale stojím nohama na zemi a musím se smířit s tím, že koupím to, na co mám...
e: samo vybrat něco jednoduchýho, bez zbytečných kurvítek apod...
Není to pravda, Volba je stejně obtížná u auta za 100, 300 i 500 tisíc. Vždy je nespočet variant a vždy váháš, co ti poskytne max. poměr cena : UH.Věř mi to, tohle znám dobře:-)Však pár aut jsme tu už pro mě řešili, ne? :-)
Zdeny: Takhle.....každej nadává na escorta, ale když ze svý zkušenosti porovnám tyto dvě auta, tak vede escort. Zpracování esca - lepší, technika-trvanlivější. Hnijou oba (u mě focus víc). Jediné plus focusu? asi nezávislé zavěšení vzadu.........ale kuwa třeba měnit během dvou let zavěšení motoru 3x mi příjde krapet out. Nemluvím o praskajících trubičkách(hlinikových) u hydrauliky řízení, praskajícím řazení přímo v převodovce, po vyšmajdajech futrech poloos u převodovky a to takhle můžu pokračovat vesele dál. Focus řadím už do skupiny moderních omrdávek, páč se šetřilo, kde se dalo...........každej halt má svý zkušenosti ze života.......a vím, že focuse už nechci......
Naproti 306ka jezdí bez abnormálních poruch, ale nekoupil bych si ji osobně. Zadní náprava je pro srdcové ježdění nevyhovující.........
Gizmi: jo takhle.. volim záměrně 1.9TDI znovu..protože u toho koncernu to byli pořád míň poruchový vozy než již zmíněný 2.0TDI. To je první věc..druhá věc je můj finanční rozpočet. Třetí věc..opravy se na německých autech dělají snad nejsnadněji (krom pár prkotin a výjimek). Čtvrtá věc..vyber něco lepšího v naftě za tyhle peníze.. Ten Golf vycházi furt nejlíp. Nemůžu brát SDIčka a podobný..chci aby to trochu jelo. Proto volím to co volím..
Lybra JTD. S golfem nesrovnatelně lepší ve všem.

16.03.2014, 20:53 |
PK Zdeny: tak to určitě, ale za víc peněz máš víc možností :)

16.03.2014, 21:00 |
Rudi Když to vezmu kolem a kolem, tak auto celkem slušně sloužilo, jedinej problém se pak objevil u turba.
Když pominu první případ, kdy je to stářím, tak u druhýho sis to posral sám a třetí buď chyba u montáže nebo u repase? Pak si všimneš, že ti do auta teče a já nevim, co ještě, to sis buď udělal sám nebo sis něčeho křivýho nevšiml při koupi, kor když evidentně vypadáš na mechanika?
A teď máš poslední prachy z úvěru a budeš hledat opět to nejlevnější :-) souhlasi s gizmim, kdo chce kam...
Resite vaginoviny! Je uplne jedno jestli je to z nemecka, francie, japoska, kazachstanu atd.... Vsechno, ale uplne vsechno je dnes udelano tak, aby se to jebalo. Je uplne jedno jestli to stoji mega nebo kilo. Jestli je to rolls royce nebo dacia. Vsechno jsou to firmy co musi vydelat penize majitelum.
Kamos si koupil phantoma za nehorazne prachy a pojebalo se mu to tak ze oprava vysla na temer polovinu ceny auta.
A ja mam v aute ktere ma poctivych 170tis km treti motor a je mi to uplne u zadku ;-) To je jakoby bych si koupil tiskarnu a cekal, ze bude tisknout milion let....

17.03.2014, 13:22 |
Shr3k | Upraveno: 2014-03-17 13:24:03
Levný a spolehlivý auto je dneska IMHO jedině japonec s benzínovým motorem 1.8-2.2 předělanej na LPG (a to jen u dobrého montážníka). Accord, ufoCivic, Mazda6 GH, Mazda3 BL, Avensis, Auris s max. EURO4.
Jinak popisovaný příběh je sice smutný, ale tak nějak odpovídá přístupu k prvotní opravě.
A což potom, až se budou dělat tak 500 ccm motory bi-turbo, quatro-turbo, kvůli normě Euro 10 :-D
[ Link ]