
Navštíveno 7051x


03.06.2014, 13:15 |
tj Ahoj
Takovy dosti všeobecny dotaz.. ale určitě se tu najde dost znalých lidí... S přechodem do nové práce a i jiným požadavkům, vybítám nový vůz. Velikostí, kvalitou a pohodlím se mi vždy líbily E60/E61 .. takže předběžně sonduji co a jak u těhle modelů... prvně asi doplním že denní nájezd bude cca 22km jednou cestou a to samé zpět, více méně rychlostka tempomatových 90-100km/h .. prostě pohoda... na zabavný svezení mám Renaulta... a teď k výběru.. vzhledem k sem tam občasnýmu cestování a malým nájezdům bude rozumné vybírat benzín? nebo je už v téhle době a nájezdu rozumné přemýšlet o dieselu?... další velká neznámá je manuál X automat ... u většiny automatů je Xdrive a pro mě tahat na liberecku 4x4 přijde jako totání úlet... se zadokolkou jezdit v zimě umím, měl jsem 2 zimy Omegu A 2,6 dual Ram a ta v porovnání kam vyjede na sněhu oproti BMW bude na mnohem horší úrovni (myslím). Takže teď asi reálné dotazy.. auta v ceně co vybírám mají nájezd kolem 200 tis km, bide rozumné koukat po 530D a pokud ano na co se stakovým nájezdem připravit (vstřiky, čerpadlo, turbo, podvozek, rozvody, brzdy), nebo 530i a více méně to samé? Reálně asi chápu že bude rozumější koukat po benzínu.. co se týká spotřeby tak na tuhle krátkou trasu s tímhle profilem je reálné aby se u 530i pohybovala mezi 8-9L ? Aktuálně jezdím s Vectrou B 2,2 sport a jsem někde na úrovni 9L s podílem města.. pokud jezdím více méně jen práci je to někde u 8,5l ... o auto se starám, pravidelně měním náplně, filtry a olej každých cca 10tis km.. mám k dispozici dílnu se zvedákem.. takže ve volném čase si dokážu základní servis udělat sám.. vetší věci jako spojka, rozvody apod. více méně asi taky...
Když to tak nějak shrnu, co by pro vás v tomhle případě byla rozumná volba? nebráním se i jiným návrhům na motorizace... v BMW se vyznám vyloženě jen okrajově...
díky za váš čas :-)
Tomáš

03.06.2014, 13:51 |
tesil Samozrejme ti kazdej bude rikat benzin, ale koukej hlavne na stav a kdyz bude dobrej naftak, klidne ho kup. Jak rikas, benzin ti toto pojede do 9 uplne v pohode, nafta to da pri stejnym rezimu do 7.
Jinak urcite bych volil automat.
no a ja ti reknu kup naftu a manual,pak se spotrebou budes podstatne nize...a hlavne vec je ta,ze se ti ten automat nevysere..o))
Hlavne schanej auto ve vybave,protoze holoty jsou pozdeji zcela neprodejne a idealne v Mpaketu,pac normal je vizuelne hnus...
Ja se E61 branil dlouho a ted ji mam chvili a prakticky jsem sehnal to co jsem ti ted napsal vyse a je to fajne svezeni..o))


03.06.2014, 14:06 |
tj takze realne s najezdem +- tech 15tis rocne je rozumne brat Diesel? pocitam ze s tim max 2x rocne dam rakousky alpy na kola a dovcu nekde na jihu.. sem tam vjelet.. ale deni davka bude tech 2x 22km ... jestli to na ten diesel neni malo...
ohledne vybavy vubec netusim jak vysoko se s vybavou mam pohybovat...
M-paket je vice mene nutnost :-) (mam rad hezka auta)
O automatu jsem premyslel z duvodu pohodli ale manual mi vubec nevadi a jak rikam.. tohle auto bude courak... proste tempomatova pohoda.. sem tam dostane za usi.. ale o vykon mi jde jen pro pohodlnou jizdu + predjizdeni... nechci takhle velky auto s mensim vykonem nez tech +- 200k ....
co se tyka stavu dieselu... jaka uroven najezu kilometru je kriticka? Na co si dat pozor?
jezdim jeste mene km rocne..o))
kritickej je stav,mam tady na nem najeto 230tis,vypada zatim ok,jen jsem ted hned menil termostaty,pac to hrozne zralo a jelikoz to nema viditelnej teplomer-musis ho najit v servistim menu,tak to nikdo nevedel...
kdyz to budes kupovat,vezmi si nekoho s diagnostikou co tomu rozumi a at ti zmeri tlak turba,vstriky a vsechny picoviny kolem ...celkovy stav je viditelny uz zevrubne,zda to auto ma 400 nebo 200 najeto..

03.06.2014, 14:15 |
tesil Kazdopadne nekoho s sebou, kdo tomu rozumi a poradne to proklepne. Kdyz jsem kupoval E61, tak jsem nikoho nemel a jeste spechal na becku, ale mel jsem stesti a auto slouzilo, ted jsem kupoval E65 a tam jsem si vzal cloveka, co tomu hodne rozumi a po cca 2 hodinach ruznyho diagnostikovani a zjisteni pouze jednoho lehce nacatyho vstriku jsem si s prodavajicim placl.
Kilometry neres, pokud to bude mit 300t a majitel bude peclivka, neni se ceho bat. Hlavne bych nesel cestou bazaru, ale hlidal bych si treba BMW klub a tam se jich vzdy par objevi.

03.06.2014, 14:17 |
tj takze realne vybirat idelane neco z DE co ma realnej najezd pod 200 u toho dieselu? 530d / 525d ? Nebo je realny koupit neco podobnyho u nas? Ja mam porad strach ze v bazaru proste clovek chte nechte koupi nalestenou pastiku a pak skape na servise... proste beru ze jsme v cechach a neni vsecko ruzovy ja kse zda... prvni auto jsem si sam tahnul z DE.. takze tohle bych si zvladl obehat taky... horsi je to s tou diagnostikou a s tim okolo... nikoho v okoli ani nemam ani neznam ...

03.06.2014, 14:18 |
tj Tesil: to jsem si myslel.. takze spis klub a nebo osobni prodej...

03.06.2014, 14:34 |
tesil | Upraveno: 2014-06-03 14:43:40
Urcite 530, 525 jsem mel a je to znat, ale zase kdyby to bylo super, tak na tvoje pozadavky staci. Hur se to pak muze prodavat. Jinak co mam poznatky, ktery te muzou potkat.:
DPF - kolem 200t se ucpe a chce to vymenit. Da se sehnat novej za 7, ale moc bych mu neveril, takze vybouchat a prehrat diagnostiku. Me to stalo 1000 odstraneni, 1500 soft
Plechovy svody- prasknou. Vymena za litinu z E39. Cca 4000 svody a 1500 prace vč. tesneni
Termostat- auto neohrejes a vic zere + neregeneruje a urychlis smrt DPF. Teplota se tam blbe hlida, je tam pouze orientacni posuvny cerveny pole otackomeru, ktery se posouva podle teploty. presna teplota se da najit ve skrytym( servisnim) menu.
Viriva klapka sani- u aut s DPF je uz zesilena, ale stejne k hovnu, takze ji nechat odstranit - 1000,-
Vcera jsem ji vyndaval u E65 a pri te prilezitosti se vymenil i nacatej vstrik a ten vysel na 6000,- novej a originalni dil.
Jinak ostatni byly na hodnotach novych. Ja mam ale najeto 125t. A to bych tady nerad resil, protoze by se tady mohla diskuze otocit jinam.
Pokud budes kupovat od nejakyho proverenyho cloveka na klubu, vetsinu toho bude mit vyresenou.
Jinak v Praze je guru bmw - Snejk a na Morave funguje clovek, co se hodne pohybuje ( pohyboval ) i po Praze a myslim, ze se s nim da domluvit a dojel by i jinam. Je z Uherskyho Hradiste a mne jel na E65 do Olomouce a za vsechno si vzal 1500,- www.bmwdiag.cz
V Praze je sice guru snejk, ale co jsem slyšel, tak objednat se k němu je práce na dva měsíce a dostat pak z něj práci zpátky další čtyři měsíce :-D Asi největší machr na BMW v ČR, ale nestíhá a termíny nedodržuje.
Jinak autor původního dotazu je asi první, komu se E60 líbí, protože jinak je to asi jedno ze tří nejošklivějších aut, co v BMW kdy vyrobili :-D Vzal bych každopádně 530d. Už proto, že 530i jezdí málo a ten motor si třeba ve městě pápne solidně (měl jsem stejný ve trojce).
Kupovat z Německa (NE od Turků) nebo o maličko dráž, ale stejně relativně spolehlivě na klubu od někoho, kdo tam má historii.

03.06.2014, 15:25 |
tj Tesil:
Diky za konkretnejsi poznatky...
530d mi prijde asi jako rozumejsi volba.. horsi je jen shaneni neXD verze s manualem :-( (4kolku opravdu tahat nehodlam)... teda s jakymkoli najezdem nad 200 je sance ze je DPF mrtvy.. ale predpokladam ze je to jako kat... takze vyndat a vytlouct vnitrek (to zvladnu na dilne) soft je cena naprosto vpohode... mozna bych to udelal preventivne a fertig... Svody pokud nemusi motro ven si vymenim sam.. takze az lupnou da se to resit.. cena neni tak silena... to je celkem dobre... Termostaty jdou tedy dohledat prez teplotu servisniho menu? takze pokud budou litat teploty na nizke urovni idealni to vymenit rovnou...
to odstraneni vyrivy klapky je mechanicka nebo soft. zalezitost? Zvladnu to sam? (na Vectre se byl schopnej ze dvou nefunkcnich el. klapek udelat jednu funkcni, takze uplne levej nejsem :-D) Vstriky pocitam ze budou dohledatelne na diagnostice.. takze pokud senajde neco KO da se hybat s cenou... diky za odkaz... pokud ten clovek minimalne tohle vsechno diagnostikuje + overi realnej najezd (pokud i to nejde nijak zasadne ojebat) tak si myslim ze i treba 3-5tis za jeho sluzbu je v cene auta potazmo servisu kvuli nejaky zavade fakt uplne nic...
Mel jsem e61 525d, mela pod kilo najeto a neprustrelna spolehlivost vypada jinak, znamej v De to same, dokonce ji znechucene prodal (e61 525i - manzelky auto)...
Sedan je na tom o trochu lepe (odpada problem s kabelovym svazkem 5. dveri, kompresorem, mechama, pistnicema 5. dveri)...
Pri tvojem najezdu bych vzal 530iA 190kW v Mpaketu (da se dodelat zvenku, ale treba sedacky nesezenes a obyc jsou nic moc), dal za 27tis do Lpg (dojezd na 72 litrovou nadrz 500-700km)...
Bez diagnostiky o koupi ani neuvazuj, pokud nemas rad adrenalin. Mel jsem naftovych 5er nekolik a uz bych do ni nesel, pokud by nebyla fakt za vyhodnou cenu v dobrem stavu...

03.06.2014, 15:30 |
tj Mr. Scully:
Z DE a ohledně turku je jasna věc.. tam bych vbeztak šel do soukromeho prodeje a ne do bazaru... bral jsem tak reanulta a imho jsem koupil auto o kterem jsem vedel skoro vse a nic me za 5 let neprekvapilo.
Ohledně vzhledu E60/61 .. když s tim BMW vylezlo myslim v tom roce 2003? bylo mi z toho na zvraceni... oproti nadherne E39 to bylo jako auto z marzu a rikal jsem si ze s timhle humus designem to BMW projede a pude do kopru.. jenze se ve me casem cosi hnulo a jak jsem to auto na zacatku vzhledove nesnasel... ted mi to prijde jako jeden z nejhezcich kombiku co se da poridit.. teda v Mpaketu.. serie je takova nijaka :-)

03.06.2014, 15:32 |
tesil | Upraveno: 2014-06-03 15:35:01
Klapky jsou mech. zalezitost. Pokud zvladnes svody, klapka bude laskonka:-) Na youtubu jsou videa. Vcera 30 minut prace i se vstrikem. Ale borec to dela furt, takze hned vi kam a jak.

03.06.2014, 15:33 |
tj CervinVega: mno.. tak to zase rozbiji vicemen vse co je napsano vyse :-) a ted babo rad :-) .. ohledne diag... bez ni o tom ani neuvazuji... opravdu bych nerad zustal nekde stat po 100km s mrtvym autem...
ve meste jezdi e60 s 530iA 190kW (Valvetronic, doublevanos) kolem 13-14, zalezi jak na to slapes a jestli jen studene couracky kolem bloku (to je realných i 17), mimo mesto 10, na dalky klidne pod 8...
prvni roky maji jeste M54 se 170kW (krom urcite spotreby oleje spolehlivej a odolnej motor)
po FL r. 2007 ma 200kW motor s primym vstrikem (nevhodne do plynu, hnusny zvuk na volnobeh, zakarbonovava se, ale jede jeste lepe a ve vysokych otackach je masox).
Vsechny maji ZF 6q automat prevodovku, ktera se nesere a radi perfektne, po FL Sport verze je porno :-)
[ Link ]
Zde je něco trochu navíc:
[ Link ] K 5er mám jen to, že naftovou 530xD jedzím občas s mým firemním kolegou. Asi před 2 lety kupoval novou po té, co stará šla do bazaru s nějakými 220.000km. Pravda, auto servisoval způsobem "ráno dovezu, půjčím service car, večer odvezu, to vše v okolí Kolína nad Rýnem. Když mi líčil ceny, tak jsem se msál a děkoval, že jsem kdysi 530i nevzal a vzal radši japonskou značku. Dodnes nelituji. Pohodlí slušné, motoricky výborné, ale kvalita nic moc a poruchovst docela nic, než moc. Tu nějaký čidla, tu kabeláž, tu nápravy (auto jezdí z 99% po Německu po špičkových cestách ve srovnání s námi), tu ložiska v předních kolech, tu hučící kardan - tohle u japonce neznám.A jezdí s tím člověk, který je velmi opatrný a šetrný, takže žádné rasování za studena a pod. Říkal mi, že nová 530xD je v provedení horší, než předchozí (měl myslím 2007-8, tak nějak, nyní má 2011).
Výhodou je velký kufr, on věčně jezdí s kolama a dvě tam šoupně jako nic.
Prostě je to normální auto, jako cokoliv z dané třídy.
K e39 jsem se tu kdysi zmínil, má ji můj kamarád V8 s LPG, r.v. asi 2001/2, najeto cca 300.000km a atady se dá prhlásit - vysokýá poměr UH/cena. Neybýt nyní děravého výfukua klepajícího něčeho na předku, auto jezdí fakt výborně, pohodlí a zejmína projev osmiválce jde pod kůži. To vše při cca 12-14l LPG/100km, ale už se objevuje docela koroze - 5. dveře a lemy.

03.06.2014, 19:35 |
cezetko | Upraveno: 2014-06-03 19:36:03
já tedy na Liberecko mohu vřele xD doporučit. Jezdím s ním tady 4 rokem a je to supr věc :)
Jinak mám 12/2006 3.0xD e61 v m-packetu, automat samo :) A manuál bych opravdu už nechtěl. Auto jsem kupoval s lehce přes 100tis. najeto. Dnes má 230tis. bez závad a poruch. Jen běžný servis.

03.06.2014, 19:36 |
macek Za Snejkem se musi osobne a ne objednavat po telefonu:-)) pak neni zadnej problem
Zhruba ako macek, ale zas s rozumom, bo potom sa zabrzdí (veľmi rád) a zakecá a sere na prácu a keď sa vžijete do role majiteľov áut na heveroch... :-)
Inak Snejkova najväčšia chyba je že nevie povedať nie. A že 60% jeho klientely sú úbožiaci a socky čo kúpia 5er či 7er za posledné dukáty a potom uňho preliezajú kontejnery a chcú po ňom nahodiť na autá jeté ramená, jeté brzdne obloženie(!), jeté stierače(!!!) a podobne...
Kdyz jsme u Snejka.. Minulou stredu jsem mu daval auto, s tim ze ho pristi ctvrtek (zitra:) nutne potrebuji zpet.. Dovolat se mi povedlo az dnes na 80ty pokus po pate vyhruzne smsce:) kdy z nej vypadlo ze na to jeste nesahl, ze se na to ted jde podivat..
Kdysi kdyz mi dodelaval CIC do e92 jsem mu rekl ze "to nespecha".. Nejvetsi chyba:D
Ale jinak jako borec je, o tom zadna:)
Pavel - vybavenou 5er v manualu?:))
Btw imho ja na tvuj najezd bych bral rozhodne 8valec:) 545i JSEM SLYSEL ze je spolehlivejsi nez 550i, ba ze nejspolehlivejsi motor v e60 vubec...