Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Názor Peugeot 407 HDI

 o Navštíveno 6265x o
o 10.07.2014, 08:13 | bobmasitr
Ahoj, zaujalo mě auto P 407 a chtěl sem se Vás zeptat na nějaké názory a zkušenosti. Vždycky když si někde vyhlídnu model auta, tak se na každý nadává, těžko se pak posuzuje co je dobré a co ne.
Zajímá mě motor 1.6HDI případně i ta 2.0 Jsem klidnější řidič s nájezdem do 20tis. km ročně

Jak je na tom auto se spolehlivostí, spotřebou a cenou náhradních dílů? Teď jezdím O1 2003 TDI 66kw a co se týče spotřeby spokojenost a ceny náhradních dílů jsou uživitelné. Ale když srovnám tyhle dvě auta tak 407 vyadá o 10let novější auto a prakticky za stejné nebo pomalu i menší peníze. Děkuju všem za případné názory


o 10.07.2014, 08:36 | Zdeny60
Hoj hoj hoj, o tomto voze a zejména značce ti můžu naspat essej na pár stránek. Ale ty bys to stejně nečetl, tak to napíšu stručně:

Jak 1,6, tak 2,0 ve všech výkonových variantách (tedy 2,0HDI 79,80,100kW) púatří k tomu lepšímu na trhu s dýzly. Měl jsem všechny varianty atk mohu srovnávat.
1,6HDI 80kW FAP - pohoda motor i auto, na běžné ježděné bohatě stačí, supr lineární nárůst výkonu bez díry a kopance (alias TDI), spotřeba průměr - mrknu do své statistiky - 5,6/100 za 45.000km.
Na autě mi poizlobila spínací skříňka, dva autorizáky si vylámlay zuby, já s pájkou za půl hodiny hotovo, líto mi bylo 2 litrů, které jsem zaplatitil za nic. Jinak nic, nulové závady. Ve 150.000km rozsvícení kontrolky FAP - doplněné aditivum a pohoda.
Pozor na strašně dlouhé přesahy vpředu i vzadu, auto natáhnout na plaťák bez zničení př. spojleru NEJDE!!! Lano ti ho vždy urve, podkládal jsem kola trámkem, když jsem ho musel nechat odtáhnout po defektu a nepodařilo se mi povolit bezp. matici!

Navi je dobrá, ale dnes už za zenitem, nicméně i tak se dá používat.

2,0HDI je vynikající motor (viz další vozy, co osazují motory od PSA-např. Ford, Citrone atd...). Já měl nejdřív 80kW bez FAPu v 406 = nej. pežot s nej motorem co kdy Pežot vyrobil. v 360.-000km vše původní na motoru, nic neměněno. Pak šlo auto do šrotu )asi, neb žena kamaráda, co ho ode mně koupil v 220.000km ho dobila při jízdách do príce 15km). SPotřeba bez omezování do 7/100 tzv. služební režim, tzn. full-nic a brzda. Podovzek proti Oktávce (se kteroujsem ho srovnával, neb jsem ji měl taky doma v 1,9TDI 97klW) je na hony lepší, komfortní. O motoru nemá cenu moc psát, je toho kupy,. firemní 1,9 se na ni nechytáí jak v projevu, tichosti, ale zejména lineárním příjemném průběhu. POkud si pamatuji, nic se neměnilo, tedy ani turbo, vstřiky, EGR atd - za to 3x výfuk, asi 4x kotouče, 1x spojka.
79kW s FAP je stejná jako 80kW, ale je cítit pokles výkonu, byť na papíru je to to samé, motor je zadušený, nejede tak plynule, ale i tak se s tím dalo v pohodě (měl jsem hov P807, cca 200.000km a aopět na motor nesáhnuto. Jo, oleje jsem měnil po 15tkm ve federalu v Chodově).
100kW verze je odvozená jiným SW z 80kW, jinak to samé. Jede o něco lépe, ale tak dramatický rozdíl nečekej. SPotřeba 7/100. Tyto verze v P406 jsou lépe vybavené. U všech aut byl manuál 5°, jen si nejsem jist, zdali v P407 s 1,6 nebyl 6°, to si už za ty roky nepamatuji. Trochu výhrad můžeš mít k převodovce. klasika francouz, dlouhý chd a jaksi takový rozkvedlaný, ale opět, jezdit a žít se s tím dá zcela bez problémů (japonci to holt nejsou).
Co je problém - tak 1,6 je citlivá na olej. Je třeba dávat opravdu předepsané oleje kvalitních značek, jinak motory trošku baští. Interval je 15tkm, já doporučuji u starších motorů 10tkm. Rozvody jsou předepsané po 240.000km a nebo tuším že 6 letech, po kopupio bych nechal ihned udlěat, pokud není jasný doklad, že byl měněn řemen a kladky.
407 už nneí tak kvalitně postavená, jako 406, některé detaily tomu nasvědčují, ovšem slušná ochrana proti korozu tu i tak je= 407 nehnijí, občas někdo brečí na 5. vrata (já něměl problém).
Někdy odchází ložiska kol.

Sedačky: klasika měkota, pozor zejména u 407 na rozvalenou bočnici a propadlé opěradlo, to je asi nejslabší stránkou tohoto modelu. P406 měla o řád lepší sedačky!

V létě se silně přehřívá vnitřek od velké skleněné plochy., já měl navíc v SW ještě panorama střechu a byl to děs, asi 10km trvalo, než klima trošku ochladila vnitřek:-) Za to v zimě jis nemusel topit:-)))Stačilo stáhnout clonu.

Za mě - doporučuji, ale vybírat s citem. Stejným motor je-jak jistě víš - v Mazdě 3, Focusu, Volvu řady 50 a asi ještě i jinde. (myslím tu 1,6HDI).

Jo, SW navzodry velikosti má poměrně malý kufr - daň za dyzajnovou kreaci., A odzkoušej si, jestli ti bude fungovat otvírání zadního sklad u SW, občas to zazlobí.

Nebrat 407 coupé - pokud nemáš jistotu, že seženeš plechařinu - ta obecně není v druhovýrobě a co je, tak stojí neskutečné pálky. Jeden krasavec, který mě bere ještě po letech, stojí na www.auto-re.cz mrkni na něj, 407coupé 2,7bi-turbo 150kW s automatem. Jel jsem v tom a kráááása, klaiscký GT s malou spotřebou a enormínm komfortem jízdy, holt francie, no:-)
o 10.07.2014, 08:49 | bobmasitr
Zdeny děkuji ti za vyčerpávající odpověď Táta m právě 807 2.2hdi auto pěkný, ale na mě možná až moc obrovský, nebo nejsem zvyklej, oktávka je malá.
Je mi jasný že vybrat s citem, takhle sem hledal i tu oktávku, všeho je všudy mraky ale v jakým stavu. Proto si říkám jestli je reálný koupit p407 do 100tis. ve funkčním stavu. Na obrázách vypadaj všechny dobře

ta 1.6HDI se mi líbí vzhledem k obsahu i výkonu to mi dostačuje, jezdím jen do práce, občas vejlet a cmrndačky po okreskách a město. Jak si říkal ten olej, u všech aut to měním max po 12tis.
Trochu se jen bojím těch km, mě nevadí že má auto najeto víc, ale věř těm imzerátum když tam píšou 170 apod.
Jak říkám auto vypadá dobře, moderně a za pěkné peníze. Určitě bude kvalitnější než laguna a přijde mi lepší než superb 1 atd.
o 10.07.2014, 09:43 | M.a.R.i | Upraveno: 2014-07-10 09:43:44
Já prodával známy toto: [ Link ]

Zdeny má 100% víc zkušeností s tímto autem, já jsem s ním najel 100km a moje rychlé postřehy jsou:

- auto líný
- docela to žere, na to jak je to líny :)
- Jinak klasika francie: horší zpracování, rozkvedlaný řazení

+ komfortní podvozek a příjemné sedačky
+ akorát brzdy a řízení
+ hezký design :)
o 10.07.2014, 09:56 | TeeKay
Jsem teď tak trochu nucen žít s 2.0HDI 100kW (Citroen C5) a:

- v 407 by měl mít šestikvalt, který je parádně odstupňovaný (a v mém případě to řazení není až tak zlý, srovnatelný s manuálama M-B, nicméně možná to bude kus od kusu)
- motor hezky lineární nástup, tichý a skoro bez vibrací (dvě vyvažovací hřídele)
- varianty Euro 4 nemají FAP (nejsem si jist, jestli všechny, každopádně je to pěkná výhoda) a občas zlobící EGR ventil stojí cca 5tkč
- varianty Euro 5 mají FAP všechny a EGR za 15tkč
o 10.07.2014, 10:08 | J-T.
Tak já bych tedy rozhodně tak nadšenej jako Zdeny nebyl! Měl jsem od novoty 2.0HDI 80Kw (najeto cca 120tis. km) tak i 1.6HDI taky 80Kw verze (nejeto cca 110tis. km) obojí bylo sice ve 307, ale motory jsou to stejné.

A jedním slovem bída :-/ Jezdím sice jako prase, to nepopírám, ale s tím dvoulitrem jsem se v průměru pod 7 litrů nedostal a stou 1,6 to bylo jen o půl litru lepší. Osobně mě přišla ta 1,6 kultivovanější pocitově se mě s ní lépe jezdilo.

Mé srovnání s TDI (když už to Zdeny načal) je jasně ve prospěch TDI. Kamarád s octou II s 1,6 Holandsko a zpět s průměrem 5,1 já byl za 6,2. A když k tomu přidám že když na to šlápnul tak mě ujížděl a s maximálkou se dostal přes 200 km/hod což já si mohl nechat jen zdát je to pro mě jasná výhra TDI.

Nebudu tu to zasírat ohledně dalších věcí co mě na Peugeotu srali, přeci jenom byla to 307 a ty jdeš o level vejš. Kdyby tě to i tak zajímalo napiš.

BTW: Jen pro úplnost teď mám Galaxy 2.0 a to mě sere ještě víc :-) Nicméně to jsem koupil už jako "starou" šunku s 200tis. najeto.
o 10.07.2014, 10:28 | bobmasitr
Hlavně nevím proč jsou frantící tak levný, je to pro mě relativně nový auto, pěkně vybavený a i pro mě s pěkným vzhledem. Ne že bych nebyl s O1 spokojený, předím sem měl a6 tdi. Ale jak oktávka tak audi mi přijdou hrozně předražený na rok výroby. Proto kdybych uvažoval o změně s oktávky i když je tedy jako nová, zda bych si 407 polepšil. Zase že bych potřeboval enormě velkej stěhovák to ne. Nad 307 sem taky uvažoval i dřív,pěkný auto to je, ale ta 407 mi přijde nadčasová. A kupovat si auta typu alfa 159 mi přijde trochu risk, ty se mi také líbí
o 10.07.2014, 10:58 | 323Marty
Že se do toho tak blbě vložim... K čemu klidnej řidič s relativně nízkym ročnim nájezdem potřebuje HDI? Když koupíš benzíňák, budeš mít o 80% strachu o spolehlivost míň a spotřebu v průměru osum... Čim je ta nafta pro všechny tak úžasná?
o 10.07.2014, 11:04 | bobmasitr
Marty: tak starost je s každým autem, auto je kasa a je jedno jestli benzín nebo nafta. Mě nafta vždy seděla víc. A asi sem šetřílek na PHM
o 10.07.2014, 11:33 | Harryp
323Marty: Já třeba dal ve škodovce (auto bylo dané) přednost raději dražší 1.6TDI před 1.2TSI - protože 1.2TSI v té době byly dosti poruchové.

No a do budoucna vzhledem k tomu, že i u benzínu se plánuje čím dál více "kurvítek" (vstřikovače, turbo, EGR, FAP) ... tak to bude asi jedno co si člověk vybere :-(
o 10.07.2014, 11:40 | 323Marty
Harryp: V této Sofiině volbě Ti docela rozumim, ale kupovat volítanýho francouze a volit mezi drahym dieselem, kterej může bejt nad hrobem a pohodovou 1,8i která je tak primitivní, až to neni hezký, tak to prostě nechápu. Dal bych přednost menšímu zlu.
o 10.07.2014, 11:41 | Veider | Upraveno: 2014-07-10 11:44:54
Ahoj, tak taky přispěju. Mám cca půl roku citróna C5, 2.0 HDI 100kW. Předtím jsem měl pašíka, 96kW. Je fakt že HDI žere v průměru o nějakej litr a půl víc než TDI. Důvod proč jsem se rozhodnul zkusit poprvé francouze byla právě relativně nízká pořízovací cena 2 roky starýho auta s velmi solidní výbavou. Pocitově je auto línější, nevim jestli je to tim že je těžší, prostě mám pocit že tam neni taková pružnost výkonu. Každopádně na dálky je to auto neskutečně pohodlný i díky hydractive odpružení, fakt můžu říct že žehlí nerovnosti. Když tomu člověk odpustí občas chaotický ovládání palubního PC + navigace. což bych řekl je typické pro všechny francouze, tak lze říct že je to velmi pohodlný a co se týče kufru (mám tourera) víc než prostorný auto. Vzhledem k tomu, že ho mám půl roku + nájezd někde okolo kila, zatím jsem vůbec nic neřešil. Možná jedna věc, která mi vadí je fakt tuhá spojka oproti koncernu. Chápu že spousta lidí přístupuje k autum z Francie s nedůvěrou, sám jsem s tím měl také problém a stále mám :-), nicméně po pročtení spusty recenzí a diskusí s mechaniky jsem do toho šel, už z toho důvodu že zrovna u téhle modelové řady C5 často zaznívalo, že je to francouzský auto s německou kvalitou.

Jo ještě jsem zapomněl že další vadou je absence jakéhokoli držáku na láhev a možná pro někoho volant s pevným středem. Na ten jsem si ale zvyknul naprosto bez problému.
o 10.07.2014, 11:43 | Harryp
323Marty: Je fakt, že já to řešil u nového auta a nakonec i záruky škody byly postavené tak, jakoby 1.2TSI nevěřili :-) (120tis. vs. 60tis. na 4 roky) Ale jako u všeho i u toho ojetého vozu záleží na daném kusu a jak se k němu kdo choval a jaký mu dal servis.
o 10.07.2014, 11:50 | 323Marty
Ne, já vim, že to je kus od kusu a když se narazí na šetřenej a udržovanej nafťák, tak bude sloužit určitě výborně a ty motory HDI jsou opravdu i docela dobrý. Já se opravdu jen ptám upřímně, co vede klidného řidiče s malym nájezdem k nákupu složitějšícho a řekněme k poruchám přecejen náchylnějšího motoru?? Pokud řekne, že to je kvůli vyššímu výkonu mezi 1800 - 2500 otáčkama, tak to beru...
o 10.07.2014, 13:12 | MaSuZaPi_Honza
kolega v práci to má, ale je terčem posměšků, protože auto na servise zaplatil už skoro 2x... ale nepatřím mezi ty co by to paušalizovali a tvrdili, že Francouzi mají jenom jedno velké + a to na baterce...

Auto je to hezký, a myslím, že kolega měl prostě jenom smůlu na kus, ale zase nemůžu říct, když to u něj vidím, že bych nad tím autem někdy uvažoval :D
o 10.07.2014, 14:01 | Zdeny60
K té spotřebě:
jelikož jsem měl mimo P407SW 1,6HDi všechny své pežoty jako služební a dělal jsem kousek za Milánem, tedy ode mě ca 1220km - nejednou jsem musel jet taz., nadoraz, abych jednak přijel někam na čas, ale taky, že prostě 1220 km-byť po dálnivi a v té době ještě relativně prázdné, až na výjimky kolem Milána, se jet dalo, tak spotřeba byla u 2,0HDI do 7/100 a to se jelo na tempomat tacho 160km/h furt. Když jsem jel tzv. relativně v pohodě, tak 5,8 nebyl problém.

Já nesrovnával spotřebu - ta je u 1,9TDI nedostužná a nikdy se už opakovat díky EUR předpisům nebude, v ničem se srovnatelným výkonem, objemem a váhou, zato jsem srovnával pohodlí a to je asi jako Trabant a E-klasse, to mi zase věř, neb ty samé trasy jsem bohužel musel jezdit i v Oktě a to byl trest a utrpení. Podovzekv P407 je hodně dobrej, ale myslím, že 406 byla ještě dál v komfortu.
Rozhodně s 1,6HDI chybu neuděláš, minimálně na pohodlí získáš.
K závadám: P306 TD - kouslé ložsko na PZ kole- díky ježdění ve vodě v povodních. Jinak nic. Zamrzající klima byla následkem "odborné montáže" kdesi v Praze.
P605 - najeto 20tkm, rozstřelili mi hona dálnici (díky němu jksem tu) - nic.
P406 80kW - nic do 220.000km mimo psotřební věci jako brzdy, baterie, výfuk. Motor netknutý.
P416 100kW - dtto - nic do ca 180.000km.
P807 2,0HDI 79kW FAP - ŘJ stahování PZ okna - řešeno na záruku v Linzi, kde jsem ho kupoval. Jinak nic,

P407 SW1,6HDI - nic, v ca 150tkm se ohlásil filtr, vyřešeno aditivem. Jinak nic. Jo, vlastně jeden park-asistent se měnil, ale to bylo za babku. Motor netknutý.

Otec: P405SRI benzín, najeto bambilion (nejméně 500tkm), co pamatuji, tak ložiska přednícl, jeden tlumič vytekl, takže oba přední, výfuk. Motor a převodovka netknuté. Po 8 letech byl bez koroze absolutně!!!

Šéf:
P605 -do 130.000km (2,2SRDT) nepamatuji na nic, servisováno ve Federalu souběžně s mým autem, nic.
P406 2,0 100kW: nic, odkup do rodiny ve cca 150.000km, tam byl nějaký problémek na motoru, nějaké čidlo, ale za den hotovo za 5 litrů asi a jezdilo se vesele dál. Jinka opět nic.

Kolega z firmy Citrone C5 SW 2,0HDI 100kW: nic, a to ani na hydractive.Pak koupili s dalšími 2 kolegy Sharany 1,9TDI 96kW a začalo martýrium. Neskutečné sra*ky, věčně něco, u jednoho se to zastavilo v Linzi na křižovtace, násleoval odtah a zjistili nějakou fatálůní chybu na elektrice (ŘJ KO). Jinak trvale na všech třech zvlněné kotouče (to jsem zapomněl dodat, u pežotů klid a pohoda, zato obě mé oktávky vystřídaly snad všechny značky od Brembo, přes ATpo orignály, Zimmermanny a furt to samé-vlny vlny vlny, totíéž mlj následný Superb I 2,5TDI V6), dále potíže se zámky, jeden odešel kompresor klimy-kulance, a furt něco, protč to nejezdilo. Zlatý pežoti priot SHaranům, to mi věř. Jediný plus u VW byla pružnost motoru, to Pežoty byly pomnalejší v akceleraci, ale vše ostatní to vyvážilo, zejména klid a komfort na palubě. 807 je MPV? takže trochu jiná liga, ale odvozila mi kamení na všechny mé skalky:-)
o 10.07.2014, 15:25 | Only_One
Moje kolegyně v práci byvala úchylná na francouzský auta. Takže měla P 306, pak 206, pak 407 a pokaždý se jí to sesypalo pozoruhodným způsobem, ať se snažila o údržbu sebelépe. Ta 407 mě zaujala, protože tam selhal celkem významně palivový systém (občas jelo, občas ne) Vyslověně jak píšu. JEdnou jelo zcela normálně -> nákup u Tesca -> a pak to nebylo schopné jet víc jak 70. Dělalo se čerpadlo, vstřiky, nic nepomohlo. Nakonec se to dostrkalo do AAA a naštěstí to mělo světlou chvilku.

Tím jen chci říci, že koupit si starší ojetý francouzský naftový auto může být fakt kurevská loterie, protože se ty závady nemusí projevit ani sebelepšímu mechanikovi.

Já osobně bych tímhle směrem nešel a poohlídnul se jinde, kde to nebude tak rozpolcený co se týče spolehlivosti.
o 10.07.2014, 16:31 | bobmasitr
No jenže ono se nadává uplně na vše od fordu, fiatů po vw.
Doby kdy byla nesmrtelná auta typu mercedes starej diesel a od koncernu tdi 66kw jsou pryč. Zase je fakt že ford má mondeo ale francouzí vypadaj modernějš, Fiat nemá nic použitelného, Alfa to raději pryč. Citroen má hydrauliku již raději ne měl sem xmko. Audi sem měl 3x auto není špatný, ale hrozně předražený to co dám za 407,lagunu a c5 z roku 2005-6 dámu koncernu 2x tolik.
Jsem řidič, kterej se o auto stará, rozvody,oleje,filtry,brzdy, prostě spotřebák a měním vše v čas. Oktávku sem si vlastně koupil, protože to byla sázka na jistotu, že bude klid, ale uspokojenej nejsem.
o 10.07.2014, 16:40 | 323Marty
Znovu to zopakuju :o) Kup si benzínovou atmosféru.
o 10.07.2014, 16:45 | bobmasitr
no tot otázka jak se spotřebou na krátky cmrndačky po městě :/
o 10.07.2014, 17:06 | Veider
bobmasitr: Hydrauliky jsem se právě taky bál, ale je třeba něco pročíst, v současný verzi C5 je to o něčem jinym. Od spousty lidí jsem slyšel že hydraulika bude to poslední co se na c5 vysere.
o 10.07.2014, 22:04 | Only_One
ja mel citroen xm se 750 000 km a jedine co se nerozbilo byla ta hydraulika :-)))
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3702 sekund.