
Navštíveno 8733x

uvazuju o koupi auta s tímto motorem. Nikdy jsem jej nemel, jen slysim jak moc je to shit. Což asi bude :-) Zajímalo by mě, na co se mám u auta s tímto motorem dívat. Jak se to má chovat, jak nemá. co poslouchat, zkouset, sledovat. Proste at jako laik nekoupim auto, které ma motor po smrti už pri koupi. chápu, že vysypat se může vše, ale rád bych tomu alespon trochu predesel už u koupi. Díky
Pokud se nepletu, tak se nejlépe podívat na vačky

07.01.2015, 18:18 |
Jozzo má to nějaký racionální důvod, že uvažuješ o tomto motoru? Jinak ony nebyly všechny špatné... nechci to teď hledat ale rok 03 a výše už byl cajk. Vačky vyřešili rolnami a egr chladili vodou
konkretne by to mela byt a4 b6 2002 132kw. co jsem slysel, tak nehorsi jsou 110 114kw, pak uz by to melo byt lepsi. nevim... typ motoru neznam
důvod... cena pri vstupu. ano, argument, ze se to prodrazi pri servisu, spotrebe a pripadny prodej bude zase nizsi nez treba u 96kw 1.9 je na miste.
Tento motor nejlip prověří studeny start při teplotach pod bodem mrazu.Jinak bych se zameřil na vykon v tahu a plynuly zvuk motoru.Pokud ten motor bude ve smrti, tak bude logicky chrastit.Na volnobech by nemel jit z vyfuku vyraznejsi bílý kouř a v tahu zase černy, ale to jsou obecne rady, pochybuju, že budeš sundavat vika ventilu, abys kouknul na vačky :-)
No, to nebudu, ale ziju v domeni, ze 120 a 132 kw uz ma lip resene mazani vacek, tak by snad nemel byt problem
Bohuzel auto uvidim zatepla, takze jedine pockat nez trochu vychladne, coz snad pri techto teplotach nebude dlouho trvat... Hodku?

07.01.2015, 23:23 |
FBS opravdu vychladlé auto je tak za 5 hodin, nejlépe ráno

07.01.2015, 23:52 |
rebel | Upraveno: 2015-01-07 23:54:32
Řekni prodejci at to necha studený ,pokud stím nejede zatebou ovšem .A pokud bude -2 tak aspon 2-3 hodiny to nechat potom
Zvuk za studena bude asi minutu jinej pak se to srovná.Nemělo by tam nic chrastit . Máme jak 120kw 260 000km tak 132 kw 350 000km a ani jedno nemělo problem jedno je 2003, moje 2004,
žádnej problém sem nikdy neměl ,krom běžnejch věcí jako ramena kladka a takovy prkotiny .A oboje mam manuál 6kvalt .Pokud motor nechrastí a nevydava pazvuky tak by sem se nebal
tak audi jsem videl, sice teple,ale i tak kraval, olejnicka, vykon vubec nikde. takze vyreseno :-)

08.01.2015, 18:14 |
Knightey- | Upraveno: 2015-01-08 18:16:10
To jsou zase rady :/
Ne vse co je zde napsano je pravda, zkusim to trochu dat do kupy a uvest na pravou miru.
U tohoto motoru pri studenem startu toho moc nepoznas. Maximalne horsi hydrostely. Kdyz je dobra baterka, tak ikdyz budes mit v haji tlaky, spatnou zhavicku (1-2ks), popraskane pisty, tak laik co ty motory nezna o tom ani nebude vedet a bude si rikat jak to krasne chytlo.
Naopak kriticky pro tento motor (hlavne vysokotlake cerpadlo VP44) jsou starty za tepla (jak okoli tak motoru). Tim se da malinko poznat jiz horsi cerpadlo. Ikdyz tohle odchazi ze dne na den a ani ti nic neprijde divneho.
To ze zahuli cerne pod plynem, je OK (v ramci mezi samosebou). Bile ci modre rozhodne zahulit nesmi!
Dalsi problem krom cerpadla jsou prave zminovane vacky.
Ale to co zde pises (rozdeleni dle KW) tak rozhodne neni voditko pro to, ze budes mit to "stesti" ze chytnes vacky v OK stavu. V tech verzich KW jsou urcite rozdily i v tlakach na cerpadle, mapach v RJ atp. (je toho vic ale tohle nema smysl vypisovat).
Vacky se vydrou u tohoto motoru tim, ze se jezdi na longlife oleje a jeste se prejizdej intervaly vymeny. Olej je potom znecisteny a malymy kanalky nedostatecne promazava vacky. Cili dobra rada pro tebe, pokud chces jit stesti na proti, hledej motor kde byl meneny kvalitni olej po 15t km max.
A nebo hledej dle kodu motoru, ktery ma jiz hlavy s rolnama a ne vlecny ulozeni.
Navic na vacku je malinko videt pres dolevaci hrdlo oleje, posvit si baterkou a uvidis. Nebo tam necim opatrne sahni a prejed si po jeji plose a nemel by jsi nic citit, zadne drazky. Timto uvidis kousek 1 vacky ze 4 vacek. Vic takhle neudelas na miste.
A vetsi sanci identifikovat jaky typ ulozeni na vackach tam je, mas podle kodu motoru. Takhle z hlavy tusim BAU (nastupce AKE 132KW, bohuzel ze zacatku se nedavaly rolny az od 04 tusim), BDG, BHD (ten je ma vzdy na 100% z vyroby a chlazeny EGR - je to nejvychytanejsi 2.5TDi).
Jinak dalsi neduhy jako vstriky, turbo, termostat (jelikoz je pod rozvodama, tak ho nikdo nemeni pri rozvodech a kdyz odejde, tak jezdi s vadnym protoze to je vic penez za praci nez material), egr neni nic neobvykleho oproti 1.9TDi s tim rozdilem, ze je to o neco vic nakladnejsi. Hlavne udelat spravne rozvody a seridit nasledne seridit povstrik uz moc mechaniku neumi. Nebo ne tak, jak by to melo byt a akorat potom ty motory nejedou jak by mely.
Moje rada pro tebe je: pokud ho opravdu chces a vyplati se ti to na ukor rizika, tak si vem nekoho sebou, kdo tomu opravdu rozumi. Prave temhle motoru 2.5TDi a kdo podle zvuku jiz pozna co je dobre ci spatne. Nekdo kdo umi s VAGem ale ne jen cist a mazat chyby ale vi co a jak co se tyce logu, cist z logu a merenych hodnot atp.
Ikdyby jsi mel nekomu zaplatit at jede s tebou, mnohonasobne se ti to vrati v budoucnu.
Jinak motory to nejsou spatny, kdyz vse funguje a je jak ma byt. Maji paradni zvuk, zatah a kultivovany chod. Sam jsem ho mel nekolik let, otec ho ma uz asi 5 let. Vsechno bez problemu.
Jedinemu cemu se proste neda predejit, je to, ze odejde cerpadlo VP44. To se proste casem opotrebuje a je konec. Nastesti dnes nestoji repas vcetne nastaveni uz takovy svet a okolo 20t se da sehnat snad uz temer nove. Ono i vacky se daji udelat (cca 8t vacka a 500,- za vahadlo -32ks).
Je toho jeste vic, ale pak se to taky tyka konkretniho modelu auta. Kazdopadne krom automatu pak uz neni nic nakladnejsiho na opravu na tom vozidle :)
Snad ti tohle pomuze pro rozhodovani a pri vyberu.
EDIT: aha, jsem nedocetl posledni prispevek :)
Otazkou je, co je pro tebe kraval (tiche jako 1.9TDi to nebude ci 2.0HDi) a olejnicky jsou dneska skoro vsechny, bohuzel.
Vykon jak jsem psal vyse ^^ :)