
Navštíveno 3670x


05.03.2015, 13:53 |
Duri Predem upozornuji ze bych nerad oby se to zvrtlo jinam nez ma...:-)))
...shanim auto, ktere bude mit nizkou spotrebu (kdyby vedel o nejake zajimave alternative tak prosim o realne info)
...mesicni najezd cca 6-8tis (cestuju sam, 90%dalnice)
...proto se ptam ma s timto motorem zkusenosti popripade zda je nejaka alternativa
...rok cca 2011- , cena 130-170tis

05.03.2015, 13:56 |
gizmi chlape znam mnoho lidi co zvolilo civica s ecovtecem na LPG a vysledkem je pomerne hodne rychle auto se spotrebou 8litru plynu = cca 4litry na 100km benzinu :o)
jinak zkusenost mam se smartem na naftu a byl to asi nejlevnejsi naftak co znam :))
já jsem ho měl půjčený jako náhradní vůz přímo v té Fabii. Primárně to není žádný dravec. Opravdu to nejede a na 90% dálnic s tvým nájezdem bych to já měl v kritériu útrpné. JEdiné co to splňuje je ta spotřeba, tam se jde udržet kolem 4 litrů, ale na to zapomeň na dálnici v rychlostech kolem 130 to žere přes pět i víc.
Alternativa je jedině LPG v něčem komfortnějším - když na to přijde tak Octavia 1,6 LPG bude lepší volbou na tolik kilometrů s obdobnou cenou za 1km a bude stát podobné peníze

05.03.2015, 14:27 |
Dudelina | Upraveno: 2015-03-05 14:28:35
Tady bych zrovna volil naftu. Když už fabku, tak třeba 1.6TDi.
S LPG je to utopie, pač budeš pořád tankovat. To máš cca 300-400km/den, takže každej den u pumpy. Taky jsem jezdil dost a brzy mě to přestalo bavit - každej druhej den tankovat.
je to něco za něco.... ale já bych nechtěl trávit 8 tisíc km měsíčně ve fabii :-/

05.03.2015, 14:39 |
Ladic Viděl bych to na ford focus 1.6TDCi v 80kw, to taky bere minimum ale aspon to pojede jak človek po tý dálnici, nehledě na to, že to je vetší a tím pádem pohodlnější.
Jak rychle se po těch dálnicích pohybuješ? Ony ty malé motory na dálniční rychlosti moc úsporné nejsou.
jezdil jsem chvili s fabkou 1.4 tdi a spotreba byla fajn mimo mesto - na dalnici to tocilo zbytecne moc, zacalo to zrat a byl v tom hluk - zrat znamena ze to zralo vic nez silnejsi auta (passat) pri stejnem stylu jizdy. na 10tis km po dalnici bych si to neporidil. je teda mozny ze ta 1.2 bude vyrazne jina, ale moc tomu neverim.
po pravde, ja zu bych si dnes na tenhle styl jezdeni diesel nekoupil. 10tis km vypada na jezdeni do prace a v tom se nakej litr spotreby ztrati - resp je potreba aby si na to to auto vydelalo. Ja stejny km jezdim v dieselovem volvu a nadsenej z toho uplne nejsem...

05.03.2015, 16:24 |
Duri 130-140km/h...na svezeni mam Hemiho:-)
...diesel fakt podminka
Mám 1,6tdi v Octavii a nad 120km/h už žere. 145km/h tachometrových cca 6,5l/100km.
Ta 1,2 bude na tu rychlost ještě citlivější.

05.03.2015, 16:47 |
Duri Tak nejak kolem 6ti mi to prijde asi idealni...nepocitam s tim ze to bude jezdit za 3l :-)

05.03.2015, 17:10 |
Chris otazka, preco nedas do hemi LPG a nejazdys s tym ? Ono na 1.2TDI 3 valci asi prijemne jazdenie na dialnici isto nebude.

05.03.2015, 17:15 |
Duri Chris: LPG v 300C mam, jediny duvod proc s tim nechci litat je ten, ze nechci aby melo po 3 letech najeto 200tis

05.03.2015, 17:28 |
Chris Tak potom mi unika pointa. Kupis si velke bezpecne, komfortne a s LPG aj relativne ekonomicke auto a nechces ho drat pri najazde 8-9k km ?? Namiesto toho chces kolobezku na tie km ?
Tak potom mna napada len spomenute kupit Civic 1.8Vtec na LPG (ma 6kvalt), accord 2.0 vtec, alebo nejaku ameriku. Ostatne vsetko z toho rocniku ma priamy vstrek.
Ak diesel, tak siel by som minimalne do Octy, ale po problemoch s DPF ta to prejde. I ked pri dialnicnych km budu menej caste.

05.03.2015, 19:27 |
gizmi Chris: 2.0VTEC s LPG = prumer 12 l/100km LPG, coz zase tak PARADA neni :) Mam to v FR-V presne v tehle kombinaci a jizdy 90% dalnice 50km tam a 50km zpet, takze vim o cem mluvim.
Duri: jezdi s 300C a kazdy km si dej do kasicky 1,- :D Pri tvem najezdu za chvilku koupis jinou - hezci 300C :D :D :D

05.03.2015, 20:29 |
Duri Gizmi: neni zadna jina hezci:-D:-D:-D...300Cje fakt srdcova zalezitost a buhvi jestli vyjde nekdy novej model...tahle se bude setrit:-)

05.03.2015, 20:38 |
B@rry Za me 2.0 tdi cr, mam ho poruchovost zatim bezproblemu, spotreba dalnice 4-6 podle nohy. Mesto lehka noha do 6. Kdyz dam fakt sviznou jizdu tak se nad 10 litru nedostanu. Do italie jsme jeli loni a normalni jizda(krom nemecko, tam kolem 200/hod) spotreba 5,2

06.03.2015, 08:25 |
jp1 s LPG nemuš tolik tankovat, záleží jakou máš nádrž. Mám Astru 1,6i LPG 2007, průměrná spotřeba okrsky 7L/100km, dojezd přes 800km, nádrž toroid v rezervě.
Do 3 válcovýho chrochta s kupou věcí co nevydrží věčně bych nešel :-)
Hemi je maso, to bych zkousl rád :-)

06.03.2015, 08:41 |
Hanes KOnečně téma, které se nikam neuhlo.
K 1.2 tdi bych se s takovým nájezdem asi nepřiklonil.
Nepřemýšlel jsi o 1.4 hdi peugeot/citroen?
Mám ho v 307sw což je auto o velikosti 1.octavie.
Motor má 50Kw, dálniční rychlost udrží 160km/h při spotřebě 5L, ověřeno. Má úžasně dlouhou převodovku.
Motor je kultivovanej, tichej 4 válce, 8 ventilů, malinkatý turbo, moje auto má najeto 560 000Km a stále jezdí s původním turbem, čerpadlem a tryskama.
Koupil jsem ho ženě, když mělo 538tis jako náhradu za rozežranou fabii Htp 47kw která jezdila město za 10L.
Bral jsem to za zůstatkovou cenu z firmy, kde najelo 60tis ročně, ale auto bylo ve slušném stavu a té ceně se nedalo odolat, před tím bych nikdy nad takovým autem nepřemýšlel a dnes jsem rád, že jsem ho koupil.
Navíc za 2 roky jsem vyměnil jen olej a čepy na přední nápravě, jinak jezdí.
Tento motor se dává do 206,207,307,308 citroen C3, C4
Osobně bych raději C4 coupe než třeba fabii.
Je to ale francouz a tohodně lidí nezkousne.
Pokud nechces ojezdit soucasnou 300C, tak si za tech 170k jednoduse kup dalsi a tuhle si lesti doma:)
Chapu, ze si to auto nechces nicit, ale nez kupovat dalsi fabiu, tak bych radsi jezdil soucasnym autem a treba za 5 let bych usetreny penize dal do generalky:) Je pekny, ze na spotrebe te fabie mozna neco usetris, ale ta vstupni investice to proste zabije. Plus to, ze u HEMI takovej najezd nejspis problem nebude, co na to ale rekne ten moturek ve fabce? Navic 6-8kkm mesicne ve fabce a necem dospelejsim je fakt rozdil.

06.03.2015, 10:41 |
Duri Když nad tím tak zpětně přemýšlím tak 1.2 asi na dálnice fakt chujovina:D
kozlustechnykus: za 170k "novýho" Hemiho určitě nekoupím
...takže to asi dopadne na klasiku 1.9 - 2.0 TDi

06.03.2015, 11:36 |
Rudi To už radši tu starší 1,9 TDI 77kW nebo 1,6 TDI. Spotřebou se vejdeš do 5ti litrů i při 130ti, tu 1,2 budeš v týdle rychlosti přetáčet.

06.03.2015, 12:11 |
assassin | Upraveno: 2015-03-06 12:12:46
Rudi: no do 5ti se 77kW tdi? Asi jsi sikovnejsi ridic - otec to ma v g5 a pod 6se na dalnici nedostanu, navic mi prijde ze to auto zoufale nejede. Srovnavam s mati O1 s 81kW ropou - ta jede lip a zere skoro o litr min. Takhle na dalky jsem s docela peknou spotrebou jezdil i se sluzebnima pasikama 103kW CR.
Kazdopadne mi uchazi smysl sprznit vikendovku s velkym benzinakem plynem a pak na tom nechtit najizdet km - navic 300c asi neni takovej klenot aby se setril jak nejakej veteran - ale tohle uz je asi to co zakladatel nechtel aby se resilo.
Ja jsem ale byl v docela podobne situaci a 10tis mesicne uz je spousta hodin zivota v aute, ja uz si svuj cas cenim pomerne vysoko a jsem ochotnej si priplatit za to abych ho stravil alespon trochu prijemne - coz s fabkou apod urcite nebude. Ale to je vec priorit - ja si cenim vic ten cas, nekdo zas radeji usetri nejakou korunu (ikdyz ten plan co se tu rysuje nepovazuju za dobrej zpusob jak usetrit)

06.03.2015, 12:23 |
Duri Assassin: ukaz mi druhou 300C, podle MD jsem byl jedinej kdo to auto dotahnul...ale mozna se uz za ty 3 mesice neco zmenilo. S 300C najezdim cca 2tis mesicne, LPG mi vyhovuje.
Duri: to ja nejak nechtel rejt. Z meho okoli tuhle 300c sesmelcovali dva lidi.. Tak mi tak vyjimecna neprisla. Jestli ti to vyhovuje, nic proti. Jen sem napsal,ze jsem resil neco podobneho (premyslel jsem taky nad zanovni/novou fabii/rapidem) tak jen jsem ti chtel dat jinej pohled na vec :)

06.03.2015, 12:41 |
Duri Assassin: ja to take nemyslim zle, to vubec ne. Jen proste chci si tu 300C nejaky delai cas nechat, ne ho po 3 letech prodat ze budu mit na tacho 300tis...tot vse:-)
Uz jsem mel asi 4 auta na LPG - vse vzdy bez sebemensiho problemu...jen ted je podminka diesel:-/

06.03.2015, 13:03 |
gizmi Sel bych do golfa TDi... pekne Recaro interier, tempomat, slusnou muziku a byt happy (uz to tak tahnu 6tym rokem a jako Hondar musim rict, ze VW proste naftu umi..). Davam mu co 10-12t novy olej, dochlazuji turbo a nenakladam mu za studena = cele kouzlo, proc i po chipu mam vse puvodni (turbo, dvouhmota, spojka a i vahu vzduchu, coz hodne lidi nechape)

06.03.2015, 20:18 |
Chris Gizmi: FRV ma inu aerodynamiku ako accord napr.
Ak vedia s A7G K24 zajazdit za 9l LPG, tak.
Napr tuna su len 2 co maju spotrebu nad 12L
[ Link ] Civic 8g 2.2 i-CTDI ti z toho vyjde :)))

07.03.2015, 08:20 |
Duri Chris: zajimava, hodně zajimavá myšlenka :),,,je něco na co si dát u te naftové hondy extra pozor?

07.03.2015, 08:43 |
gizmi Duri: ty motory jsou super, jen bych sahnul po accordu, protoze zrovna civic je katastrofa. Ja si jel pro Ufona TypeR a nakonec jsem hodne zklamany nakonec od toho sameho kamarada koupil to FR-Vko. Zadni sklo od kridla dolu je plast a 99% z nich to ma brutalne doskrabane od skrabani v zime, interier omlaceny, protoze to nic nevydrzi, plasty hrozna kvalita a uvnitr jsem si prisel jako rajce v hambaci. To ze FRVku par expertu vytknulo malo prostoru pro ridice, tak bych se tam vesel 2x, ale do toho civica se proste sotva vejdu. Celkove zpracovani hrozny a jak jsem byl nateseny, tak jsem prijel domu smutny a odkyval zene autobus od Hondy s tim, ze tam taky budu mit K20 motor.

07.03.2015, 10:02 |
Chris Sice mam Accord, ale videl som/bol som pozerat par civicov s kamosmi. Niektore mali pri tych istych km super zachovaly interier a niektore "omlateny", ale ked pipinky maju na kazdom prste prstene a pod.
Civic je lahsi, ale horsia zadna naprava oproti accordu
-Magic seat = nalozis aj 2 biky dozadu a kopec veci plus hlboky kufor
-pozeraj verzie bez DPF tusim 2006-2008
-pozri ci maju zvody vymenene za novy typ, lubili praskat a honda ich za urcitych podmienok v ramci zaruky menili
- volnobezka altika = hluk od altika
- ci nerachota retaz a ci pouzivali 0w30 olej...

08.03.2015, 07:34 |
Duri Chris: vcera jsem si vypujcil na jizdu Civica, 2007 1.8 benzin s LPG, kuze, navi, robotickej automat, panorama...nejsem zvyklej na male auta, takze chvili trvalo nez jsem si to cele "osahal". Vysledna spotreba po dotankovani a tempomatu na 130 vysla 9,5l/100km LPG. Jedine co me prekvapilo a teosku znervoznovalo ze to toci na 6tku pri 130km cca 3450otacek...

08.03.2015, 09:46 |
Cenda s 2.2. v Accordu je 6L reálná spotřeba. Měl jsem půjčenýho Civica a ten paradoxně žral víc. Ale taky líp jel :-)
2.2 naftu Civica jsem zvažoval taky, ale nakonec jsem skončil v benzínovém Accordu...
civic v naftě je údajně nejhorší povoz do kterého honda tenhle motor dávala, nejhorší odhlučnění, spotřeba stejná jako u jiných těžších aut a motor je na přední nápravu těžký, takže častěji odcházejí silenty, apod., navíc má civic nádrž vepředu, takže v zimě lahůdka ... tohle mi stačilo abych se k naftovému civicu obrátil zády a že už byl půlkou doma :)

10.03.2015, 16:07 |
Chris Duri: zalezi v akom stave bol motor/LPG cast (sviecky, filtre, servis splynovacu a pod ) ale dlhodobe spotreby maju tiez paradoxne okolo 9l.
Ideal je Accord 2.4 Vtec na LPG po FL. Ale ten do tej ceny nezozenies. Co si pamatam tak na 6ke tocil pri 130kmh prijemnych 2700-2800ot.
Zato Accord 2.2 i-CTDi zozenies skor a zachovalejsi. Len treba spravit servis po tych km, co nieco bude stat.

11.03.2015, 15:27 |
Duri Chris: u toho civica byly slyset docela dost ventily...da se to nejak resit to cvakani?

11.03.2015, 15:54 |
Chris Duri: u Vtec na LPG by si mal kontrolovat a nastavovat volu najlepsie kazdych 40k km, maximalne 60k km. Takze zacal by som tam.

11.03.2015, 16:09 |
Duri Chris: a to se nastavuje pouze v Honde nebo si s tim vetsina servisu dokaze poradit?