
Navštíveno 2750x

Na co si dát pozor?
Vybírá se auto do 250k, zatím je asi nejvážnější kandidát právě Mazda 6 z důvodu dobrého kontaktu v autorizáku a tedy prověření stavu,historie apod.
Určitě se bude jednat o benzín a sedan, rok zřejmě 2010, protože od tohoto roku už by na to měly být lépe co se týče antikorozní ochrany.
Můžete mi k tomu prosím někdo napsat něco více? Zdeny? Japonce moc neznám, tak by to pomohlo. Díky moc
Případně jiné tipy? Byl by např. Accord lepší volba?

07.06.2015, 22:35 |
Shr3k | Upraveno: 2015-06-07 22:38:52
Žádné významné problémy s korozí nemá celá předchozí generace od 2008. Nicméně pofaceliftové verze lze jen doporučit, lepší materiály v interiéru, kovové kličky, rámečky atp. 2.0 DISI je super motor, úsporný a spolehlivý, klíčem je sehnat dobrou výbavu, optimálně českou GTA, resp. německou Dynamic (polokůže, BOSE, xenony, radar mrtvý úhel, bezklíčový přístup, vestavený alarm). Liftback je mnohem praktičtější než sedan.
Accord bych volil výhradně a jen kvůli 2.4 a v Executive.
Více viz
[ Link ] a
[ Link ]

07.06.2015, 23:44 |
Shr3k
Byl jsem osloven-odpovím.
Obě auta jsem měl v hledáčku, když jsem hledal nástupe svého Legacy.
Accord:
- lepší provedení
- luxusnější vniřek
- lepší sedačky
- 2,4i jede docela slušně
- precizní převodovka (manuál)
- malý kufr kombi
- zoufale málo místa vzau, navíc nelzestrčit nárty pod sedák řidiče
- kombi má trochu rampuláckou záď
- na 18´´ dost tvrdé, udrncané
- blbě provedená přechod lemu do prahu, je tam takový zobák, za kterým se drží bordel
Mazda 6:
- větší
- líbivější dyzajn
- agresivnější vzhled
- měkčí sedadla s menším stranovým vedením
-lépe odhlučněný motor
- hůře odhlučněný podvozek
- celkem slušný 2litr se slušnou spotřebou
- agilní podvozek, možná lepší, než u Accorda
- zatuhávající zadní třmeny - zde jen zdůvodním, proč to uvádím - M6 jsem poctivě sháněl a vybíral, na tento jev jsem narazil asi u 3 lidí, aniž bych sena to ptal
daleko větší kufr a více místa vzadu
- bohužel, i model 2008-2013 MÁ problémy s korozí, o čemž se všude tvrdí, že nemá, ale kdybych neviděl n vlastní oči 2009 s chyceným leme a orezlou hranou čelního skla, nepíšu o tom. Asi to ž ebude tak dramatické, jako u verzí do 2008 (nezná ty písměna, jka se to značilo, ale prostě předposlední typ by na to měl být lépe než přepředposlední, ale otazník tam je).
- drahý značkový servis (tady mluví z ezkušenosti s Mazda Olomouc, kde jsem servisoval 3MPS). Subaru je levnější v sazbách i dílech. Občas jsem byl též v OL v trend caru, takže znám jejich sazby a ceny ND.
Kdybych měl nutně vybrat z těchto dvou - Accord.

08.06.2015, 07:37 |
Chris ak chces viacej info o Acco, tak pozri www.hondacc.eu
No ked tam su problemy so skyactive 2.2 dieslom, ale pocul som, ze nejake problemy boli aj s olejom, vraj treba skratit vymenu oleja na 6k km.
Díky všem. Jak jsem psal, v úvahu připadá pouze benzín a určitě to nebude kombi, takže toho dost odpadne :)
Jinak je nějaký zásadní rozdíl v servisních nákladech mezi 2.0 a 2.5?

08.06.2015, 08:46 |
Chris plus ako vyhodu by som videl, ze 2.4 VTEC NEMA priamy vstrek, cize to ide v poho na LPG, aj je na to par retrofitov na SK.

08.06.2015, 10:40 |
Shr3k Opakuji, že 6 GH významné problémy s korozí nemá, pokud není někdo ignorant a nenechá kapotu a hranu střechy osekanou kameny případně podrápanou od zfušované výměny předního skla zreznout. Na rozdíl od předchozích verzí (3 BK - a to včetně MPS Zdendy, 5 CR, 6 GG/GY) je použitá úplně jiná technologie spojování plechů a to jak lemů, tak dveří. Výjimka potvrzuje v tomto případě pravidlo. GHček jsem viděl a na servise studoval za ta léta několik desítek.
Servisní náklady rozdíl mezi 2.5 (nepřímovstřik) a 2.0 (DISI) není žádný.

08.06.2015, 10:47 |
Shr3k walish: Naklikej si příslušné modely v této tabulce a servisní náklady můžeš porovnat
[ Link ]
Takže jestli 2.0 nebo 2.5 je fuk, oba spolehlivé, rozdíl ve spotřebě co jsem koukal v podstatě nula, servisní náklady taky stejné...Při prohlídce tedy žádné speciality není potřeba hledat, resp. ověřit si?
To skoro vypadá na ideální auto :)

08.06.2015, 14:09 |
Shr3k U benzínových z roku 2010 žádné speciality nejsou, u starších 2007 se vyskytly nějaké problémy s hlučnějším variabilním časováním ventilů při startu, a jedna malá série z února 2008 2.5 měla špatné pojistky pístních čepů. Soustředil bych se na volbu výbavy (min. xenony) a funkčnost všech prvků výbavy.
Jak je na tom nová Mazda 3? Ať už s 1.5 nebo s 2.0? Zajímá mě pouze benzín. Ten 2.0 má pouze 88kw, čili to nebude ten stejný, jako je v šestce. Nová trojka má už taky výrazně zlepšenou ochranu pro korozi?
Díky

04.08.2015, 10:18 |
Shr3k Odpovídal jsem v jiném vlákně, 88kW verze dvoulitru jde přečipovat na 132kW, rozdíl je jen v software.

04.08.2015, 14:09 |
Chris 88kW atmosferu precipovat na 132kW , nemas niekde chybu v cislach ?

04.08.2015, 18:36 |
Shr3k | Upraveno: 2015-08-04 18:37:11
Chris: Místní člen tibalt má CX-5 se stejným motorem upravenou přes 180k.
[ Link ] Motory se hardwarově neliší ta 88kW atmosféra má jen uříznutý vrchol výkonové i momentové křivky.

04.08.2015, 19:39 |
Chris | Upraveno: 2015-08-04 19:40:17
.

04.08.2015, 19:40 |
Chris | Upraveno: 2015-08-04 19:40:25
.

04.08.2015, 19:40 |
Chris Shr3k : ale zo 165 na 180PS pri atmosfere sa este da verit.
Ale zo 120PS na 180PS ? 60PS na atmosfere ? Ved mazda neni blba, aby zbytocne davala predimenzovanu spojku, vstreky atd do lacnejsieho auta ?
Ved ta firma nema ani poriadny graf, 165->180PS graf vyzera s uplne inymi hodnotami ako uvadzaju.


04.08.2015, 19:47 |
Shr3k | Upraveno: 2015-08-04 19:58:15
Chris: Opakuji ještě jednou, 88kW verze se nijak hardwarově neliší a je laděná na nízkou spotřebu pouze pomocí software. Spojka je stejná, nač by měli používat jinou spojku pro pár Nm. To samé vstřiky. Jiné jsou jen převody. Znázorněný graf je IMHO z nějaké 145k CX-5.

04.08.2015, 20:01 |
Shr3k Chris: ...ad vstřiky, možná jsi zapomněl, že u PE motoru je vysokotlaká pumpa a vstřikovače jsou přímo v hlavě, to nemá žádný nepřímý vstřik...