Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > STI nebo EVO

 o Navštíveno 12761x o
o 05.10.2015, 19:15 | Zdeny60 | Upraveno: 2015-10-05 19:16:09
Bere mě to. Zvažuji pořídit si něco lehčího, než je současné Infiniti. Výkon mi u auta nechybí, ale je znát vyšší hmotnost, takže občas, jednou za deset let, když se chhci svézt, musím překonávat zákony fyziky.
Proto zvažuji, že se vrátím k něčemu, jako byla Mazda 3MPS, ale tu už nechchi, neb nevstoupíš dvakrát do stejné řeky. (Ovšem pokud by byla v top stavu za slušné peníze a nebouraná, i to bych znovu zvážil). Proto mi jako kandidáti zůstávají ve hře tři vozy: F-RS, EVO IX/X a STI 2008-2012 sedan.
Se Subaru zkušenosti mám a vím, kam se podívat a co poslechnout. F-RS je jako poslední volba, protože se mi moc nelíbí, takže ještě EVO. O něm nic nevím, krom toho, že jich je spousta k prodeji všude možně, že se hojně upravují (KOMVET), ale to je tak vše. nechchi řešit, co je lepší, nebo horší, protože ze všech aut te´d jmenovaných všechna dalece přesahují mé limity a pud sebezáchovy. Bylo by to auto na víkendové ježdění pro rohlíky do Kauflandu:-) Ale dotaz zní takto: čím trpí motory/převodovky u EVA - výhradně manuál , protože dvouspojku nechci, jak jsou na tom EVA s korozí a zejména, zdali je nějaký guru, jako mezi Subaristy, který by za úplatu byl ochoten sjet auto se mnou omrknout a rozmluvit mi to:-)
Dále - servisně není STI levné, protože oleje, gumy, brzdy atd... EVO je na tom asi podobně, to mi je jasné, ale nerad bych řešil nějaké chronické potíže, které se vyskytnou také max. za deset let, jen u toho mého pravidleně každý rok, třeba v podobě propálených pístů, upálených ventilů, měsíční výměny turba, diferáků a pod. Prostě nějaké postřehy z praxe. Vím, že tu je každý druhý závodník:-) a auto minimálně vlastnil, nebo ho má aspoň jeho strejdybratra kamarád a vypráví o tom v místím pohostinství.

A jako poslední doatz, má cenu eventuelně zváži Z370 (motor nyní znám, vím co od něj čekat), ale polepšil bych si nějak v té agilitě či mrštnosti auta?

Vše berte prosím jako podzimní dotaz pro nadcházející dlouhé večery a nedostatek jiné činnosti.

Předem bych požádal chronick=é nabourávače, které radši nebudu budit z klidové fáze, aby se pokud možno vyjádřili k meritu věci, případně drželi uuuu. Díky. Očekávám plodnou diskuzi. A pokud bude, za odměnu dám fotky z Indie, kde na 100% nikdo z místích nikdy nebyl a ani nebude:-)Stojí to za to.Záleží jen na vás:-)


o 05.10.2015, 19:37 | gizmi
No ja to komentovat moc nebudu, ale jedna znama osoba z Honda-clubu (upravoval 5gcko VTi, integru a nakonec 7g civica TypeR s kompresorem - vse povedene a slapalo to) si nakonec koupil jako postup o level vejs EVO a nakonec cituji: 100x radeji premotorovany civic, nez zase EVO. Naklady jsou opravdu nemale - ale mysleno uzivanim jako "sportovni nacini na zabavu pro ty rohliky, kdyz je chci dovezt jeste teple :D )
o 05.10.2015, 21:20 | camron
Zdeny, zada uz mas v poradku?
o 06.10.2015, 05:53 | Zdeny60
gizmi: díky, ale nic jsi mi nesdělil.
Camron: zatím OK:-) Stejně už jezdím jen kolem komína a párkát do měsíce 500km.
o 06.10.2015, 07:58 | RedBaron
Impreza je rozhodně levnější na provoz a díly, ale obě tyhle turbené ikony žerou tak 17 a vejš a jejich revírem není Kaufland, ale rozbité okresky a šotolinové cesty. Zase jsou trochu nadimenzované a v kloboučnickém tempu se budou obě většinu času nudou škrábat za uchem než že by se sraly...
o 06.10.2015, 08:38 | muSlim
V skratke ako nemajiteľ, ale častý obyvateľ rôznych modelov z oboch strán barikády? Evo mi pripadalo v každej generácii zaujímavejšie, dravejšie, ako Impreza. Samo je drahšie aj na prevádzku, ale veľmi laicky by som povedal že mne osobne pripadá "lepšie" :-)
o 06.10.2015, 15:16 | Honza2.016v
já jsme pro lancer už z pohledu konstrukce motoru a odolnosti rozvodovek... neviděl jsme u souseda, že by někdy něco dělal na lancera, ale na imprezy iž tam něco měl..a stále to samý.. mazání, slabý klikovky, měkej al. blok na 2 půlky...
o 06.10.2015, 19:08 | Rajdlos
Možná pomůže :) Každé auto má své pro a proti, mně je sympatičtější a vždy byla Impreza.

Youtube video:
o 06.10.2015, 20:01 | manolo
Zdeny60

ahoj pane, jelikož se o obě značky "starám" a prodávám díly na tyto vozy v druhé firmě a sám i vlastním a několik kusů jsem vlastnil, myslím že můžu dát svůj názor do placu.

Nejdříve se budu bavit o SERIOVYCH vozech.
Je třeba si uvědomit co chci. Auta tedy nejdříve porovnám.

Impreza STI není papírově plnohodnotná konkurence Mitsubishi EVO. U Myši se od začátku počítalo s tím, že auta budou závodit a budou stavěné v závodní speciály, proto už v sérii má lepší motor, lepší diferáky než STI. Pokud bych chtěl srovnávat auta, musel bych srovnávat Myš s verzi STI Spec C, z které se staví rally vozy. Spec C má strmější řízení, dvoulitrový motor, lepší diferáky, DCCD. To je vůz, který může být srovnáván s Myší. To pro srovnání.

říká se, že STI díky boxer motoru má lepší nižší těžiště než EVO, což se určitě neprojevuje. Příklad, že je auto absolutně nedotáčivé a až tupé.

Auta jsou obě super, ale bez optimalizace mapy bych řekl, že ne zrovna nejlepší. Po nachipování auta, které je třeba dělat prostřednictvím ECUTEK licence /výpalné do anglie/ se musí vyměnit výfuk a palivová pumpa. Výkon aut je pak okolo 330 respektivě až 380ps u EVA. Tahle úprava vychází kolem 35000,-. Když budu mít závodní ambice, STI končí na 400koních, foukneš i 500, ale budou padat poloosy, motor. EVO foukne 550 koní, pak se začne sypat taky.

Co se týče dílů, neřekl bych že jedno či druhé auto je levnější na provoz. Motor okoveš okolo 50-60 000,- u obou aut. Tlumiče či brzdy vychází na obojo stejné. Jednomu umírá motor, druhému diferáky.

Co můžeš udělat? U STI s DCCD dodáš jednotku Skácela a nachipuješ, hydraulickou ručku, stabilizátory a můžeš se vozit. U EVA stačí nafouknout motor, vše funguje pěkně.

Díly na obojo mám za stejné ceny.


Kdo si koupí EVO a kdo STI?
—————————————
STI si koupí nadšenec, kterému strašně dlouho trvá než pochopí, že EVO je lepší. Poté se ho zbaví a půjde do EVA. Evo si kupují lidé, kteří mají “více” prostředků na závodění. Evaři si auta většinou nedělají sami, kdežto u Subaru máš pocit, že každý subarista rozumí všemu a odjel nejméně Rally Monte Carlo.



Kdo komu?
—————————————
Impreza STI 2001-2002 je ekvivalent EVO7
Iimpreza STI 2003-2005 a Impreza 2006-2007 je ekvivalent EVO8
Impreza STI 2007 Hatchback je ekvivalent EVO9



Cena
—————————————
STI 2001-2002 - rozumná cena 200 000,-
STI 2003-2005 - rozumná cena 250 - 280 000,-
STI 2006-2007 - rozumná cena 330 000,-
STI 2008+ - rozumná cena 350 - 420 000,-
EVO 7 - rozumná cena 300 000,-
EVO 8 - rozumná cena 330 000 - 360 000,-
EVO 9 - rozumná cena 480 000,-


Nejčastější nemoci
—————————————
- STI EJ20 - dvoulitr - umírá motor / stářím
- STI EJ25 - dvouapůl litr - umírá motor / špatné kroužky, hůř stavěný blok motoru okolo válce, tenčí stěny
- EVO - trpí na diferáky



Rozdíly mezi vozy
—————————————
STI 2001-2002, STI 2003-2005
- oba vozy EJ20, což považuji za výhodu
- nemají DCCD, auto je nedotáčivé
- DCCD mezinápravový diferenciál lze dodělat, otázka 35 000,-
- tenči poloosy, často praskají, když se s autem jede jak má
- rozteč kol 5x100
- natáčení pouze sací vačky
- maximální výkon po chipu v sérii 330-340ps / 420nm

STI 2006-2007, STI 2008+
- oba vozy mají motor EJ25, což považuji za nevýhodu
- oba vozy mají DCCD, při doplnění o jednotku Pavla Skácela www.dccd.cz se auto mnohem líp zrychlí, dá se lépe nastavit
- lepší řízení, trubkové nápravy
- větší poloosy, víc vydrží
- rozteč kol 5x114,3
- natáčení sací i výfukové vačky
- maximální výkon po chipu v sérii 360ps / 480nm

EVO7
- vzhled

EVO8
- nemá hliníkovou střechu
- trochu horší motor

EVO9
- dobré auto
- starat se o diferáky a skříň
- maximální výkon po chipu v sérii 380ps / 520nm



Kde servisovat?
—————————————
STI i EVO servisovat u Davida Komárka www.komvet.cz


Kde kupovat nové či použité díly?
—————————————
Snad jasný, že u mě :D



Každý si musí vybrat co chce. Obě auta už se nevyrábí a vyrábět nebudou. U STI se říká, že má hezčí interiér, EVO je prý zase hezčí zvenčí… Mě se líbí obě.V každém případě STI když teĎ koupíš a dáš na 10 let do garáže, nikdy nebude mít stejnou nebo vyšší cenu než Myš. Už i podle inzerce vidíš, že Myši jsou o 30-40% drahší než STI.

Tak to vnímám já. U všeho mě neberte prosím doslovně, mluvím ze zkušeností.
o 06.10.2015, 20:02 | manolo
A zapoměl jsem napsat. Evo ma rychlejší náběh turba než STI. STI ma 1bar zhruba v 3400otáček, EVO o 1000ot. níž.

Podle toho samozřejmě i auto funguje.
o 06.10.2015, 20:05 | manolo
Zdeny60
Z370 je pěkné auto, ale nejde chipovat, jednotka nedovoluje a motor je atmosféra. Jiné svezení. Je to zadokolka, kdežto ty 2 výše zmíněně jsou čtyřkolky. Tzn. AWD bude jezdit na bahně, sněhu, v dešti v sračkách, zetko taky, ale už nebude tak bezpečné. Samozřejme fyziku a gravitaci neobčůráš.


Ještě k těm dvou japonským popelnicím. Uvědom si, že se bavíme o vozech, starých od 15 ti do 10ti let. Každý kdo to měl, mladý, starý, děda, babka, každý tomu topil od začátku do konce. Já měl 3 sti a všechny 3 se nám zadřeli při běžném převozu na klice.
o 07.10.2015, 09:38 | Zdeny60
Manolo:velice dekuji za tvoji vycerpavajici odpoved.Az budu na poradnym netu,necoK tomu napisu.
o 07.10.2015, 16:24 | Zdeny60
Tak jsem konečně v klidu doma a mohu se k tvé vědecké práci vyjádřit. Předně, takto jsem si představoval reakci na můj dotaz. Jasná, věcná, k tématu. Ještě jednou moc děkuji!
A nyní upřesním znovu svůj dotaz:
od nového/jiného auta neočekávám žádné závodní výkony. Proto nemám snahu rozhodně nijak zvyšovat již tak dost vysoký výkon motorů v sériovém nastavení. Jde mi o výběr takového vozu, co mi poskytne slušnou dynamiku, to vše při nižší váze, než má moje současné Infiniti G37, jehož výkon mi bohatě stačí, ale je cítit, že velkou hmotu musí auto pracně zastavovat a brzdit v zatáčkách.
Předpokládejme zcela seriové auto. Podmínkou je, aby nebylo havarované, což u těchto brusek je velmi problematické. S ohledem na můj vztah ke korozi (vylučuje se) by auto bylo jistě mladší, než 10-15 let. Max. r.v. dejme tomu 2008, ale spíše 2009 či 2010. Proto sem spadá pouze STI s 2,5 a DCCD a EVO IX, či spíše už X.
A nyní k režimu ježdění: předpokládejmem, že jsem zcela klidný řidič, v jehoř rukouch bude auto totálně nevyužité. Jsem si toho vědom. Ale občas člověk má chuť se trochu svézt, resp. jet dejme tomu svižně. Při běžném využívání auta, jehož agregáty by byly v době pořízení zcela v pořádku, se ptám, které auto bude servisně méně náročné, nebo které bude mít delší trvanlivost. O potížích s 2,5 STI vím, sám mám nyní SUbaru a proto mám hodně postřehů z různých DF, kde se problém přidřených motorů STI řeší.
Bude proto v mých podmínkách lepší STI či EVO? Bude levněji provozovatelné STI či EVO (neymslím spotřebu benzínu). Nebo zapomenout na tyto vozy a zůstat u relativně méně choulostivé atmosferické V6 v Nissanu 370? (Podmínka by byla jen a pouze manuál). Bude u Z370 nějaký rozdíl proti těžšímu G37?

O toto mi šlo. Jednoznačně chci zůstat u japonského vozu, proto podvědomně vylučuji Focusr RS, navíc o něm nic nevím, jen občas člověk čet o zadřených motorech. Současný servis na Infiniti není levný, takže servisování Z370 by bylo vzhledem na motor a PC obdobné, dražší by byly pneu a možná i brzdy.

Když už je o tom řeč, cvíli jsem uvažoval i nad BRZ či GT86, lehký auto, levné na provoz, nízká spotřeba. Ale to by asi nebyla ta pravá volba, výkon by za chvíli přestal stačit.
o 07.10.2015, 19:16 | cupra.165
Manolo to napsal naprosto dokonale. Klobouček pane.

Zdeny ...myslím,pokud nemáš závodní ambice,je úplně jedno,zda-li vybereš EVO nebo STI. Ty auta jsou dost podobná,oboje snesou hodně moc,ovšem vyžadují i udržbu. Spotřeba je dost podobná,rozhodni se srdcem,co Ti je blíž. V Plzni u Lišky pan Havel jezdil s mnoha STI a nyní má Evo. Auto má 150 xxx najeto ve svižných tempech a nic zásadního na autě po tu dobu neřešil. Má teď i nějaké Evo na prodej,tak pokud tě to pohltí,zkus se s ním sejít a probrat to.
o 07.10.2015, 20:16 | assassin
Zdeny: vzdyt to manolo psal - naklady stejne. Ikdyz budes jezdit pana klobouka (nechapu pak potrebu takovehleho auta, to si muzes koupit nakej hot hatch za par) tak se ti muze zadrit motor nebo vysypat diffy - protoze ten pred tebou urcite to auto na vylety nemel. A ta technika je proste konstruovana tak ze se servisuje = vymenuje - tzn predstava ze diffy daji 300tis kdyz se k tomu budes slusne chovat a menit treba olej je uplne mimo...

Jo a ty auta delaj docela kraval - neco jako sportovni motorky uz v serii - tak aby na tebe nekdo pri tech jizdach "uz jen kolem komina" nekdo nenalicil nejakou past...
o 07.10.2015, 20:35 | manolo
Zdeny60

Tak to zkusíme vzít úplně z druhé strany.

Focus RS
—————————————
Byl jsem dlouhodobý majitel Ford Mondeo ST220 (to samé co měla PČR) a můžu říct, že to bylo jedno z nejlepších aut, které jsem kdy měl. Podvozkově fungovalo skvěle, nebyl to žrout a bavilo mě. Předohrab se špérou, velké, ale ovladatelné auto. Když jsem jej kdysi pořizoval, rozhodoval jsem se mezi BMW E46 330i a STéčko mě nadchlo více. Možná to bylo tím, že jsem se bál zadokolky v zimě, jelikož najezdím kolem 50 000km ročně. Proč to píšu? Byl jsem spokojený s ST220, tak jsem předpokládal, že Focus RS bude super a překvapí mě. Proto jsem se rozhodl, že pořídím Focus RS 2010 (nový vůž - najeto 0km). Cena byla 990 000,- bez DPH. Auto jsem si tedy půjčil a šel jezdit. A teď zkusím říct mé subjektivní dojmy.

Plusy
- perfektní sedačky
- pěkný zátah auta
- skvělé řízení, agilní auto
- krásný vzhled ve všech 3 barvách
- objem motoru 2.5 stejně jako novější reza

Mínusy
- jelikož je to předokolka, byl elektricky omezený plyn, do trojky auto omezuje jednotka, tudíž nehrabe
- obrovské kola a hlavně gumy, gumy v tomto rozměru vyráběl techty pouze Mišulín a stála gumka kolem 8-9 tácku a jelikož gumy mizí strašně rychle, byl i toto pro mě jeden z faktorů
- předokolka
- uvnitř takový plechový zvuk od dveří
- cena, za koulu bych čekal více
- málo zkušeností
- těžké auto
- pocitově nejede

Auto se v anglii hodně upravuje. Ať už zase Ecutek nebo třeba Milltek či Forge. Ale mě prostě přišlo dát milion za othle hodně. Teď v květnu jsme měl opět nutkání tohle auto pořídit. Našel jsem v Olomouci u jednoho velice sympatického bazarníka modrý kousek z Francie. Mělo najeto 17000km, modrá barva a cena byla 590 000,- bez odpočtu. Nabídl jsem mu 500 000,- ale po 2 měsících jsme se nedomluvili. Nakonec vím, že si auto v komisi původní majitel zase odvezl domů.

Tohle auto ne.




Nissan Z370
—————————————
Možná nevíš, ale přední i zadní brzdy (brembo brzdiče) i kotouče a desky, taky filtr sání je stejný s STI. Na americké Z350, které přijedou na malých brzdách se často dávají brzdy z STI. Problém je, že auto nejde ladit. Prostě kdybys sis jednou řekl, že 300 koní je málo a chtěl víc, musel bys řešit vše od ECU po např. kompresor. Z350 je v mnoha věcech s Z370 shodná. 370 je opticky hezčí, novější, interiér líbivější. U tohoto auta, tak jako u STI jsou bezrámové dveře, ale zde se projevuje profuk dovnitř nejvíce ze všech. Další problém je jestli je auto z japonska, ameriky či evropy. Auta mívají odlišné díly. Níhradních dilů skladem a v druho výrobě je taky málo. Auto není moc použitelné v zimě, proto ho vylučuju. S nissany 350/370/gtr moc servisů nemá zkušnosti, takže bych v servisech čekal spíše boj. Nejvíce dílů prodává Nismo, Nippon, Cosworth.

Za stejné peníze koupíš lepší a hezčí M3 E46 v manuálu.




GT86 / BRZ
—————————————
Tohle jsou pro mě socky, které obě automobilky vysypaly z rukávu jen proto, aby něco měly. Obě auta jsou zábavné a 200 koní, které mají jsou dostačující, ale prostě firma, která dělá závodní vozy v turbu a 4kolce postaví takový nedomrdek, mi moc hlava nebere. Pokud bys sehnal BRZ v turbu (americké okruhové verze), tak samozřejmě jiný sen.

Jinak stejný problém jako ty Zetka, nejsou díly, nejsou zkušenosti a znalosti. Cosworth dělá výfuky, kompresor a pár drobností - cenově to vychází jak celá další impreza.




Tak a teď k tvým dotazům
—————————————
Koroze je u těchto aut velký problém. Měl jsem STI po prvním majiteli, který s nim jezdil 115000km. Věřil bych že to byl stejný pacient jako ty, ptž to auto bylo vystříkané proti korozi i tam, co nikdy nezhnije. Bohužel, když se vše sundalo, auto bylo povrchově vyhnité. Takže je rozhodující jestli auto jezdilo v zimě. Nedávno kamarád dovezl STI03 z itošky a auto se zespodu lesklo. Takže se sehnat dá.

[ Link ]

[ Link ]

U obou aut doporučuji zoptimalizovat mapu, tzn nachipovat. Český benzín není žádná sláva a je dobré, aby se auto odladilo. Samozřejmě projev bude o 100% jiný - lepší. Motor jestli je v sérii nebo po chipu se opotřebovává úplně stejně.

Jak jsem uvedl v minulém postu, spotřeba i opotřebení u obou aut bude zhruba stejné. Ale zkusím to vzít odzadu. Když na STI něco odejde, znám spoustu lidí co různě po forech něco prodává. Většou jsou to díly na STI vozy od roku 95 do 2007. Na novější STI už toho moc po bazoších a forech není, ptž auta jsou moc nové a nadšenci nedají 400 za auto na blbnutí. Těch 200 co dávají je pro ně totální hrana. Když však odejde motor, mázne se na klice. V tuto chvíli je vhodné motor okovat. Budu brát hypoteticky EJ25, kterou si myslím, že budeš okukovat, tzn STI Hatchback. Níže popíšu ceny v nových dílech.

STI seriová klika - 9800,-
Ojniční ložiska ACL - 2990,-
Kliková ložiska ACL - 3490,-
Kované písty Wiseco - 17 800,-
Kované ojnice Manley - 13 800,-
Olejové čerpadlo - 3600,-
Těsnění pod hlavy Subaru STI - 2900,-
Olej 10w60 + filtr - 1200,-
Výbrus bloku 2000,-
Kompletní rozvody 6000,-
Rozborka / zborka 10 000,-
—————————
celkem: 73 580,-

Bavíme se o tom, že v motoru jsou nové kované díly, bez slev, co budou v pohodě jezdit na 400konících. Tyto díly jezdí ve všech STI motorech. Často ještě kluci dávají CP Pistons písty a ojnice třeba BC. Pozor na turba IHI, nedají se repasovat a praskají výfukové komory. Na druhou stranu TD04/TD05/TD06 jsou turba Mitsubishi a ty sednou plug and play za turba STI IHI. Kovaný motor bude trošku ucinkanější a než tomu zatopíš, musíš to nechat prohřát. Seš pacient, takže olej budeš poctivě měnit po 5000-7000km.


Když vemu Myš a budu řešit největší bolesti tak diferáky, transféry, pumpy jsou věci za 30,20, respektivě 10 tácků + nějaká práce. Takže ty ceny za časté nemoci budou stejné.

Když bdueš řešit použité díly, tak poloosa se prodává v pěkném stavu za 6000, těhlice za 5000, řízení za 7-9000, nárazník za 5000, zadní nárazník za 3000, rameno za 2500. Problém je, že na Myš moc použitých dílů se kolem neválí, na ty Suba je toho mnohem víc. Když koukneš na subaruclub.cz tak sám uvidíš.

Obě auta jsou z výfuku trošku hlučné, je vhodné se zamyslet jaký výfuk se koupí. Ptž jsou laufy co skoro slyšet nejdou.



Co se týče srovnání EVO X vs. STI Hatch
—————————————
Desítka je proti devítce zhruba o 120kg těžší, pocitově je však hodně civilní, přirovnal bych to pocitově že jedu v komfortní RS4 v avantu. Prostě pěkné kožené sedačky, pěkný zvuk, přesná převodovka, pěkně a dobře odhlučněný interiér. Motor shodný s devítkou. EVO už se vyrábět nebude, což je trošku problém. Díly budou docházet, auta nebudou atp…
KDyž vemu Hatch2008-2010 STI, tak jak jsem již psal. Do auta je potřeba vždy zanvestovat řídící jednotku DCCD od Pavla Skácel (www.dccd.cz) Tuto jednotku jezdil ve všech Subaru videíích Ken Block. Bez té jednotky by to auto v životě ten drift neudělalo. U hatche z osobní zkušenosti mám problém si do auta rozumně sednout. Evo mi příjde že někdo vyrobil pro mě, v tom STI se vůbec necítím. Navigace vč. bluetooth telefonu v STI je absolutní tragedie, v EVU funguje o 100% lépe. Auto má jakýsi SI mode, kdy si můžeš přepínat odezvu na plyn - rozuměj omezím odezvu = nižší spotřeba. Je to blbost, ale někdo je hračička. Auto je pěkné, trpí na motory. Převodovka, transmise jsou u STI ze žuly, opravdu tvrdé a funkční. EVO X velice dobře funguje v automatu. Když se vysype, vychází zhruba dvacetník repas.

A ještě jedna myšlenka k zamyšlení… Tento rok vyšel Focus RS 4x4 2015. Už se s ním vozil Ken Mlock. Mitsubishi EVO jedenáctku nevydá a Subaru vypustilo 2015 poslední model. Z toho vyplývá, že Focus RS 4x4 má být nový nástupce EVO X a řekl bych, že to bude nová rally pilka a hodně závodníků a úpravců čeká že to bude STI Killer. Ptž už vidím jak Ecutek, Milltek atp… zbrojí na nového focuse.








o 07.10.2015, 20:42 | manolo
Zdeny60
ještě si dovolím jednu věc. Kamarád teď prodávál ostré rally STI - 350 koní, závodní diferáky, závodní skříň, velké tlumiče atp… Koupil si ho mladý kluk a začal řešit, že auto cuká, že auto cinká, že auto poskakuje, že se s ním nedá jet pomalu a v klidu, ale vůbec si neuvědomil, že jedé v ostré vyrámované závodničce, která je postavená a nalazená na to, ať funguje když jedeš cihlu. Je to typ člověka co má rád auto načančané a vyvoňané, ale trošku se minul, koupil auto k rally.

No a proč to píšu? Ten kluk začal obvolávat všechny okolo, kdo do toho auta co kdy dělali. Repas difu, repas skříně, repas motoru atp… jen aby zjístil jestli to fakt dělali, ptž když se něco sypne, aby to mohl asi reklamovat. Problém je, že auto má jakési cykly preventivních výměn a repasí. Transmise, převodovka, poloosy - repas po 1000km. Ve skříni a difu třeba vyměnit po 1000km stále převody což je 26 resp 18 000,- v difu. Tlumiče jsou potřeba po 3-4 závodech zkontrolovat jestli nerosí, jinak hned poslat na repas, měnit olej v motoru a skříni třeba po 2 menších závodech atp…

Mám pocit, že čekal že se s tím bude vozit v civilním provozu 5 let a auto bude umývat a měnit olej a bude tip top. NEBUDE! Auto musí lítat a auto se musí pořád repasovat. Ve chvíli kdy něco vynecháš. Začnou díly padat.

Samozřejmě civilní provoz je něco jiného, ale taky to stojí koruny. Nemyslim si však, že bys tohle musel řešit. Kup si STI nebo EVO, kup si to co se ti více líbí. Neřeš provozní náklady, jsou v pohodě snesitelné.
o 07.10.2015, 21:57 | 323Marty
manolo: moc díky za hezké čtení!
zdeny: po tom, co napsal manolo bude vlastně každej další příspěvek v podstatě zbytečnej a proto se omezim na pouhé konstatování vlastního názoru :o)
Jezdil jsem s EVO VIII, s STI hatch 2,5 i s nissanem 370z. Nevim, jestli jsi už taky všechny ty auta vyzkoušel, ale přijde mi, že 370z mezi ty ostatní opravdu nepatří a to rozhodně ne jen koncepcí pohonu. 370z je proti nim líná mrcha. Je to pohodlné rychlé GT, paradoxně bych řekl, že pro tebe jako "starýho páprdu" mnohem vhodnější, protože se s ním svezeš vždy dobře a kdykoli budeš chtít, můžeš mu "naložit" a budeš z toho nejspíš nadšenej. Ikdyž možná, že i ta Mazda 3 MPS je hbitější, než 370z. EVO i STI jsou podle mě brutální auta opravdu už v sérii - obě sem řídil prakticky nová. Svezení v nich je prostě fantastický. Musíš ale počítat s tim, že nich nikdy neuděláš ani náznakem něco komfortního. Pokaždý, když sedneš do auta chceš cejtit každej výmol a chceš poslouchat hlasitej motor? Asi ne, proto máš Infinity :o)
Co tim chci říct - podle mě utopíš do toho auta tolik peněz, že to bude nepoměr k tomu, co Ti přinese. Skoro bych řekl, že když Tě jednou za čas chytne rapl, dojdi si do půjčovny a puč si na víkend 911ku a vyblbni se a vyjde Tě to stejně jako jeden repas diferenciálů :o)
Nicméně abych jen neplácal kraviny, protože když si člověk chce udělat radost, nikdo ho racionálníma argumentama nezastaví :o))) Tak za mě je prostě jasnej vítěz EVO. Člověk se v něm opravdu cítí prostě jinak a je s nim větší sranda. Svůj názor nikomu nevnucuju, je opravdu můj pocit.
o 08.10.2015, 08:34 | CervinVega
A co neco, co se moc nesere, ma 4x4, jede a drzi cenu, treba P996 Carrera 4, ze starsich Mitsu 3000GT, z veteranu Sierra/Escort Cosworth?
Mohl bys to o vikendech "umyvat", ladit, psat o postupujici korozi, boji s ni... nasledne ve strachu z poruchy a nedostatkovych ND to prodat treba me .-)
o 08.10.2015, 14:34 | H-Honza (M)
Zdeny, na ježdění pro rohlíky ke kauflandu si kup atmosférickou, spolehlivou, a servisovatelnou RS4...
Nebudes resit repase, korozi, apod. a na každodenní ježdění budeš mít pohodlnější, líp vybavené a celkově pro Tebe lepší auto než prezu nebo evo.

Sám jsem měl oboje a také koketuju s myšlenkou se k něčemu podobnému vrátit - koukám na evo IX nebo WRX STi 2008 - 2010.
Subaru má výhodu toho boxeru, zvuk a charakter jako tenhle motor mitsubishi nikdy mít nebude, jenže je to hnusnej hatchback - impreza STi je pro mě jen sedan, modrej, na zlatých kolech a s velkým křídlem vzadu.

Z vlastní zkušenosti a zkušenosti lidí kolem si troufnu tvrdit, že evo IX je spolehlivější, odolnější, a vydrží víc.
Subo s příchodem 2,5l motoru na tom je hůř.
Lancer je podle mého mnohem lépe ovladatelné auto, třeba díky AYC, když jsme se vozili na ještědu, tam kde evo zatáčí, preza se tlačí nedotáčivě ven, podvozek se víc naklání, a měl jsem pocit menšího citu v řízení.
Subo má výhodu v Si drivu kde se dá pro běžné ježdění režimem inteligent dosáhnout rozumné spotřeby a klidnějšího chování a reakci auta.
Preza bude vždycky lepší auto pro hardcore řidiče, ale mě ten hatch prostě nesedl.

Další otázka je, sehnat slušný kus.
Všechno olítaný mrd*y, spousta keců o Komvetu, Micku Kehlovi apod., auta co "nikdy nejezdila závody" mají běžně hydraulické ručky, vícebodé pásy, slicky, lyžiny pod motorem a ceny neodpovídají stavu.

Slušná preza nebo evo je 550 - 600.
A v tu chvíli stojí za zvážení právě RS4.
Manuál, V8, 420 koní, pohon quattro, výborný recaro sedačky, zvukově uspokojivé, v běžném provozu rychlé, spolehlivé, fungující auto, s možností volby sedan / kombi. Přitom nenápadné.
Měl jsem teď možnost delšího svezení a díky tomu jsem i tohle auto zařadil mezi sledované v inzercích, uvidíme ;-)
o 08.10.2015, 16:28 | manolo
H-Honza
RS4 je moc pěkná, kolega má. Když se dala na brzdu, měla namísto 420 koní pouhých 377. Samozřejmě to není důvod proč auto nekoupit, ale měla výkon jak S4.

U RS4 mě trápí dostupnost dílů, přece jen v EVU nebo STI zavodí dneska kde kdo a jsou s tím velké zkušenosti. V mém okolí na RS4 neudělá nikdo nic.

Jinak samozřejmě RS4 skvělé auto a i já pokukuji jedním okem v inzercích, ale je to auto na cestu. STI ani EVO prostě auta na cestu nejsou.

Zdeny60 si musí sám zvážit, jestli chce auto na shopování nebo lítání po okreskách, po sněhu atp...

V každém případě, s žádným ze všech 3 výše zmíněných neuděláš chybu. Jen EVO a STI tě pocitově budou nutit "dělat bordel" u RS4 tě bude nutit jezdit 300 po dálnici, což pro mě není ten správný způsob zábavy.

Koukám i na to, že kluci často pořádájí open day v Sosnové, v Bělé atp... a tam auto můžeš zkusit na limity, každý druhý ti tam může poradit a každý třetí sebou veze spousty náhradních dílů. Takový to den pak nestojí žádný velký ranec.

o 08.10.2015, 17:31 | Zdeny60
Chlapci, po přečtení Manolových příspěvků je jasné, že abych si pořídil STI či EVO, musím prostě být závodník:-) Ale já NEJSEM a NECHCI být závodník. Nepotřebuji lítat 200 v lesích po Skřítku (Assassin), nebo 300 po dálnici. Nepotřebuji a nechchi. Co chci, je mít svižné auto, na kterém NECHCI dělat žádné rozsáhlé úpravy ve smyslu dalšího zvyšování výkonu a dalšího úbytku komfortu. Výkon mi bohatě stačí, jako má mý současný INFI = cca 330HP. Ale chci ho mít v lehčím autě a pokud možno s manuálem. prostě mám rád, když si mohu řadit já podle svýho. Žádnou dvojspojku a pod. Nic takovýho.
A jednou za uherský rok chchi toto auto vzít, jít se někam svézt a zklidnit hormon. To je tak 1-2x za měsíc a stačí mi na to 30-40km jízdy. Pak mám zase pokoj. Ale mám rád stroje jako takové, výjimečné stroje z pohledu jejich počtu na silnici a proto jsem se na ně ptal.
Znovu dotaz na Manolo: pokud bych uvažoval o Z370 - vím, už jsi mi psal, že nejde ladit a pod - nejel jsem s ním a to je důvod, proč se ptám - zdali má význam o něm uvažovat, zdali bych si polepšil proti Infi? Je tma stejná technika, trochu jinak naladěná ecu, ale základ je furt 3,7 se stejnou skříní, ale jak jsi správně podotknul RWD (a bohužel, když mi nezbyde doma Subaru, musím vyrazit i s Infi, takže bych musel vyrážet i s 370, bohužel v zimě bych asi manželku s 370 do práce taky nepustil, tudíž bych s ním musel jet já). Proto mi na druhé straně říká, jít se mrknout na toto:
[ Link ]
Co myslíš, bylo by to ono? A co by to chtělo mimo servis ve 105 = rozvody, náplně, asi nějaký ty čepy, tyčky, možná gumy... Mělo by smysl tam dát originál díly, nebo něco hned pořešit z jných-lepších či odolnější? Znovu opakuji-výkon mi stačí.
o 08.10.2015, 19:05 | Zdeny60 | Upraveno: 2015-10-08 19:05:45
Manolo:

A tady je zajímavá X:
[ Link ]

Ty odkazy jsem viděl, je to zajímavé, ta z KV zejména. Ovšem po diskuzi se spíše kloním k tomu Evu.
o 08.10.2015, 19:39 | manolo
Zdeny60

k té desítce mi napíše David Komárek info ráno. Je pěkná, 480-490 ji ukecáš.
o 08.10.2015, 20:03 | JB
Zdeny, nezlob se, že Ti to napíšu, ale nebyla by taky varianta vzít golf GTI? Nebo golf R? To by byla čtyřkolka, s manuálem, mezi 230 až 300 podle typu. A když pojedeš klobouka, tak myslím, že kolem 8 litrů spotřeba, podvozek Tě nevytluče, když pojedeš v rámci limitů a i se za to myslím dá vzít. Kamarád má to "R" ve Slovinsku, svezl jsem se. Nechci se Tě nijak dotknout, ale obě ty auta dle Tvého výběru jsou přeci jen dost tvrdý motokáry na hodně sportovní ambice... Vím, že nemáš moc rád koncern, ale.
o 08.10.2015, 20:15 | manolo
JB GTI je pseudosportovní auto...
o 08.10.2015, 21:50 | rencek
Zdeny60 - myslím že ty jsi typ řidiče pro kterýho by byla nejvhodnější Impreza, ale pouze WRX. Cenově, náklady na provoz, díly, spotřeba jsou o dost lepší než u sti. Podvozek je oproti sti pohodlný (ty tvoje záda :) )
Wrx má 90% rychlosti sti a pokud jezdíš většinu času "normálně", tak je pro tebe sti/evo zbytečný, protože stejně využít tyhle auta na hranu v běžnym provoze je o držku.
Pokud se člověk jezdí svézt na okruhy, mýto,sosna,písek tak Sti/Evo pro tebe dává smysl, ale do provozu sériové, nebo stage2 upravené wrx by ti bohatě stačilo.
o 08.10.2015, 22:11 | manolo
rencek a Zdeny60

Počkej, počkej… tohle nemůžu podepsat a musím nesouhlasit. 50% mých zákazníků jsou kluci co si koupili WRX, ptž neměly bubny na STI a všichni jsou nešťastní.

Srovnám tedy WRX a STI

STI

Převodovka a transmise
————————————
- pro tebe úplně nejdůležitější informace je, že WRX je pěti kvalt a STI šesti kvalt
- pětikvalt je TRAGICKY spřevodovaný
- pěti kvalt má limit 300ps a ani o ťuk víc, tak aby ta převodovka nešla do kytek
- šesti kvalt dává 500ps
- wrx NEMA dccd, což autu ubírá absolutní možnost jakéhokoli trakčního nastavení
- wrx má “dětský” zadní diferenciál, dětský rozuměj žádný
- STI má v serii 3kg špéru a skoro to nešpéruje, tak si představ jak jede WRX
- WRX má o 30% tenčí poloosy



Brzdy a podvozek
————————————
- WRX má malinké brzdy, auto NEBRZDI a vsichni na to auto dávají STI brzdy
- WRX má menší těhlice, menší náboje
- WRX tlumiče jsou nalazené jak na Golfu 4-5 v 1.9tdi
- STI má strmější řízení - 2 otáčky zleva doprava


Motor
————————————
- STI variabilní časování vaček - lepší laditelnost motoru
- WRX malý intercooler - v létě se auto brutálně potí
- WRX mnohem nižší výkon
- WRX má stejný blok jako STI
- menší olejové čerpadlo
- WRX menší škrtící klapka, menší turbo, menší vstřiky, menší saní



Zkušenosti
————————————
Všichni co mají WRX a je jedno jaký rok postupně přecházejí na STI komponenty. Nejdříve na auto dávají STI zlaté / černé brzdy. Potom všichni přehazují tlumiče. V motoru jdou po cooleru, škritící klapce, sání, turbům a vstřikovačům. Ti co to dotáhnou nejdál dají do auta šestikvalt. Pro výměnu pětky za šestky se musí vyměnit 4 těhlice, 2 zadní poloosy, kardan, diferák, startér, spojka, řazení, silentbloky atd… Nic levného

Pozor pozor! WRX jezdí za obdobné náklady jako STI.

o 08.10.2015, 22:44 | rencek
manolo - s tím co píšeš wrx/sti - souhlasím.

Taky moc nechápu lidi co si koupí wrx a pak do toho nasypou 150tis. a stejně z toho stičko neudělaji. Ale to jsou z 90% mladý kluci, co si myslí že koupí imprezu TURBO a že je to rally auto a pak jsou zklamaný že wrx je "jen" kurva rychlý, ale "normální" auto. A začne kolotoč úprav na fejk-sti :)

Psal jsem wrx jako variantu pro Zdenyho60, protože pro jeho způsob jízdy a využití auta dává větší rozumový smysl. Wrx je dost rychlý auto, ale je jasny že "fun factor" je straně sti/evo.

Argumentuješ tady odolností dílů, nebo stropem úprav těchto dvou modelů - ale myslím že zdeny nic takového dělat nechce :)

To si musí zdeny60 ujasnit a ty auta si vyzkoušet - za mě - sti/evo prostě neumí jet pomalu a nebo pohodlně. Wrx ano. Jak psal někdo výše - jestli neni lepší si 2-3x do roka půjčit třeba porsche :)
o 08.10.2015, 23:38 | Proffesor_W
07.10.2015, 20:35 | manolo

- obrovské kola a hlavně gumy, gumy v tomto rozměru vyráběl techty pouze Mišulín a stála gumka kolem 8-9 tácku a jelikož gumy mizí strašně rychle, byl i toto pro mě jeden z faktorů

[ Link ]

jeste je mam v garazi, gumy jsem kupoval Pirelli za 14000,- vsecky 4 :-)

foto k příspěvku  od Proffesor_W

o 09.10.2015, 00:06 | manolo
Profesor promin, ale v seznamu nikde nevidim Michelin Pilot Sport za 4000,-. Gumu se zavodnima ambicema taky nemuzu najit a contisporty ani dunlopy ani ventusy mi nepripadaji jako rovnoceny partner misulinum. Jinak v roce 2009-2010 kdy jsem frs mk2 chtel kupovat, tolik gum opravdu dostupnych nebylo.

i tak sem zadny fame nepatri a prosim respektujme dotaz
o 09.10.2015, 10:29 | muSlim
K rešpektovaniu dotazu, je pekné že tu vypisuješ akési pro a proti, ale utieklo ti už minimálne 2x, že Zdeny nechce auto ďalej upravovať. To je dosť dôležitý faktor ;-)
o 09.10.2015, 10:52 | H-Honza (M)
Zdeny, sedni do auta a zajeď se svézt.
Svez se WRX STi hatch, a pak se svez 2011 WRX STi sedanem.
Uvidíš, co Ti bude víc vyhovovat, a co sneseš.
Jsou to totálně odlišná auta.
Hatch je prostě měkčí, v tom směru asi lepší na ježdění pro rohlíky, a snesitelnější pokud s tím má sem tam jezdit i paní.
Sedan je hodně přepracovaný, a funguje daleko líp, pokud ho bereš jako auto na svezení a pro radost, a nechceš řešit horší komfort.

Tohle auto z odkazu cos sem dal jsem chtěl možná kupovat, ale pořád přemýšlím, proč jsem se na to tenkrát vykašlal.
Myslím, že tam byla nějaká kosmetika na dveřích, a snad mi to tenkrát rozmluvil přímo někdo z ILOSu kvůli motoru s ubývající chladící kapalinou, to ale mohla řešit ta výměna těsnění.

S tou RS4rkou nepočítáš?
Sice nic nevypovídající údaj, ale tahle RS4 B7 co jsem měl půjčenou byla na letišti rychlejší, než EVO IX s kovaným 360k motorem od Komárka. To auto prostě špatné není...
o 09.10.2015, 12:58 | Zdeny60
RS4 ne,nejde mi o vykon ci rychlost,na to mi staci,co mam doma.Ale chci mrstnejsi a lehci auto.rs4 neni to prave,byt jeji kvality nezpochybnuji.
o 09.10.2015, 14:58 | AllInOne
Ja bych vzal Clio RS :-)
o 09.10.2015, 15:20 | muSlim
A ja by som byť Zdenym, vyskúšal už H-Honzom spomínaný WRX STi hatch. Je to STi pre "manažerov", pologumený ale stále kúsavý, v medziach normy pohodlný, dravý boxer.
o 09.10.2015, 16:15 | Proffesor_W | Upraveno: 2015-10-09 16:16:21
Manolo:
ja ty pirelly p zero kupoval za 14 tisic sadu normalne v pneuservise, novy. A to ze ti treba Dunlopy nepripadaj jako rovnoceny je sice hezky, ale treba sport maxx RT jsou uplne v pohode srovnatelny s Bridgestonama nebo Michelinama (tho nevim jesti se v 235/35/19 vyrabi).

K tematu: Leon Cupra novej ci neco podobneho. je to rychly auto, hodne rychly ale zaroven hodne pohodlny. Na 99% si nikdy nesahne na jeho limit a pokud jo, nejspis to skonci stejne spatne. Za prachy solidniho ojetyho subaru nebo eva ma tohle novy i se zarukou.
o 09.10.2015, 17:51 | Bart 007
jedině subaru :-))

foto k příspěvku  od Bart 007

o 09.10.2015, 20:27 | Proffesor_W
"Originalni", za posledni dva dny je to treti auto ktery s timhle lakem vidim. napred Range Rover, pak BMW a ted Impreza.
o 09.10.2015, 20:37 | cupra.165
Zdeny,v jaké době by sis ho chtěl pořídit?
Myslím,ze bude jedno zda to bude Mitsu nebo preza,rozhodoval bych se dle stavu auta. Bohuzel neni moc z ceho vybirat. Ten hatch STI ma v sobe trosku i prakticnost a je kompaktni.Sedan je krasny,ale uz trosku vetsi bumbrlicek.
o 09.10.2015, 20:56 | assassin
Zdeny: z toho co si tu psal na foru o autech si nemyslim ze by ti evo nebo sti udelalo radost.
Rekl bych ze ty pozadavky by splnovalo i to gti... Jen to teda neni nic exkluzivniho ...
Kdybys musel mit ctyrkolku tak bych premejslel i o te carrera4 (uz se mi i zacala libit ta neoblibena 996)jinak kdyby mohlo byt i rwd tak cayman...

Jinak manolo udelal z vlakna slusnou studnici informaci evo/sti palec nahoru


o 09.10.2015, 21:23 | Kamil
Ke Zdenymu by se asi nejvíc hodilo Porsche 911
o 10.10.2015, 17:53 | camron
Trochu jsem si vzpomnel na poznamku moji zeny o slizkych, pripleslych, starych paprdech, dychticich jeste na stara kolena na sportak ulovit nejakou mladou kocku. Ale.to stopro nebude Zdenyho pripad...:)
o 11.10.2015, 09:33 | Augi
Zdeny60: Mně to taky zní jako 911. Použitelný každodenně a hbitější než Tvoje G37 je to taky.
o 11.10.2015, 15:15 | Zdeny60
Doatz zněl: STI nebo EVO. Fanatsmagorie, jako porše, to sai můžu koupit rovnou raketu nebo raketoplán, ty mají servis taky na každým rohu:-)
o 11.10.2015, 21:35 | Augi
Zdeny60: Chápu. Mně to prostě jen znělo rozumněji, proto jsem to napsal. :-)
o 11.10.2015, 22:38 | Kamil
jako Augi
o 12.10.2015, 08:52 | Chris
a lex ISF ? :D ci RWD vypadli vsetky z vyberu ?
o 12.10.2015, 10:40 | mrazik | Upraveno: 2015-10-12 10:47:07
Zdeny muzu vedet, kde jsi cetl o zadrenych Focus RS motorech ? Do RS se daval 2.5T, ale ten je od Volva a neni to stejny motor co se daval do Mondea ST220. Ja osobne nikde neslysel ani necetl o zadrenem motoru ve Focusu RS.
Aktualni generace Focusu RS je pod mega, coz si myslim je moc dobry.
o 12.10.2015, 14:29 | Zdeny60
mrazik: kdysi tady, na autorevue, ...
o 12.10.2015, 15:00 | Lubak
tady se to probíralo, ale úplně u jiného motoru.
RS a to jak v MKI (2,0) tak MKII (2,5) na toto skutečně netrpěl, to je pěknej blud.
o 12.10.2015, 15:03 | Zdeny60
A kterej RS na to teda trpěl? Jinej už není.
Jinak ST220 (V6) jsem oravdu nemyslel:-)

Nechce se mi to hledat, ale jsem si na 100% jistej, že se to týkalo R5 2,5 a bylo to v RS.
o 12.10.2015, 15:07 | tommas
tak už tady je 50 odpovědí, co fotky z Indie :-)
o 12.10.2015, 15:07 | AllInOne
Řešil se tuším na garáži 2.5T v Smaxovi, nevím, zda je to stejnej motor.
Ale někde to fakt bylo
o 12.10.2015, 15:12 | Lubak
řešilo se to v Smaxu s 2,5T (identickej motor jako v focusu ST/RS) zadrřenej motor v autě které bylo provozováno na LPG pokud mě pamět neklame. Rozhodně to není nějaké chronická bolest 2,5 motoru
o 12.10.2015, 17:05 | Zdeny60
Fotky někam dám. Navíc dovezu v týdnu 46 čertsvý, ale z jiného místa. Už nedočkavostí ani nespím:-)
o 12.10.2015, 17:09 | CervinVega
Ad P911 - u auta, který je hodnocené jako jedno z nejspolehlivějších, nerezne a splňuje všechny tvé podmínky, bych se možná jednou za rok do toho autorizáku prostě vydal na výlet .-)
o 12.10.2015, 19:53 | Chris
alebo 335iXA a moze si vybrat karoseriu e90/e91/e92/e93. Ma vykon, ma 4x4, ma automat a este s JB4 a s flashom prevodovky z alpiny ide masakralne....
o 18.10.2015, 20:37 | dddd
já také děkuji za zajímavou studnici info
o 23.10.2015, 05:04 | Zdeny60
Tak po 3 týdnech hledání to vzdávám. Koupit na našem trhu potažmo německém STI ve stavu, který by se dal označit jako velmi dobrý (/o výborném se nedá hovořit vůbec), prostě nejde.
Jako příklad uvedu jednoho majitele (ne bazar), který mě po telefonu ujišťoval, že jeho STI (2010) se momentálěn na trhu nevyrovná žádné a popsal mi jej slovy - stav absolutní a dám za něj krk. Jel jsem tedy do Zlína.
Když jsem dojel na místo, vystoupil před domem, kde měla stát bílá libovka, leštěnak ve stavu nového kusu v top ultra stavu na okruhu nikdy nejetá, mi bylo jasné už od branky, že jsem mařil víc než 300km nadarmo.
Odstín levehé boku bil do očí, ráfky odřené na kov, jako kdyby je někdo bral majzlem, ve dveřích důlky jak od brambor. SI říká-aha, tak tohle je leštěnka, nicméně zazvonil jsem a otveřel tak 110kg mládenec ve věku cca 40 let a že mě vítá, ženu taky a jdeme hned na to. Poněkud divné přivítání, ale což...
Přinesl klíče, nějaký papíry. Otevřel auto se slovy - je to vaše. Povídám-zdali nějaký průvodní slovo by nebylo možné. Tedy majitel xtý, kde co a jak servisováno, zdali nějaká histrie, jak sliboval míti ke všemu faktury atd... Nooóó, pane, je to STIčko, ne, to ňáký mouchy má, ale nic dramatickýho. Už jsem začínal tušit... Jeho "papíry" znamenaly jakési asi 3 nečitelná razítk v SK bůhvídokud, jediný, co sedělo, že auto bylo kuopeno v CZ. Zbytek nestál za řeč, měl jen dva papíry od nějakýho garážníka odksudsi z Psí Lhoty, kde mu do motoru měli nalít fritovací olej Castrol 5x30. Vskutku, servis hodný STI.
No nic. Sedačka vyvalchovaná (pokud to bylo po něm a mělo to mít fakt necelých 100tkm, tak klobouk dolů, pán se v autě asi činil, tohle nemá ve svým atě po 215.000km ani náhodou. Bočnice prosezený, volant s povrchem úhoře. Asi se mu adrenalinem potí moc ruce, na těch okruzích. Ptám se, jestli "TO" můžeme nastartovat. Samosebou. Pro ujištění, že budu poslouchat studený motor, jsem šel a otevřel kapotu. Bafnul na mě bahňák obecný křížený s ropkáme roku. Humus! Startuji. Motor se líně točí, protože baterka má své roky již za sebou. Ale přesto motor naskakuje, chvíli mu tvrá, než se rozhodne, zdali pojede jak se na SUbaru sametové motory sluší, nebo bude dělat zgaorkua bude simulovat ropáka. Pak se rozhodnul, kupodivu se zklidnil a ani žádná kontrolka nesvítila. Vyměnili jsem si pár slov a pár vět a jestli se tedy chchi svézt. SKoro jsem měl říct, že ne, žen tohle mi stačí a jsem unesen krásným stavem vozu a beru ho hned,m aniž bych smlouval o ceně ve smylsu, jestli by nevzal o dvacku navíc, za tu krásu.
Tak tedy jedeme. Já za volant, zbytek kde se dalo (kde nebyl Ňáky papíry, flašky s pitíma pod. krámy). Rozjezd sámuž byl adrenalin. Pár STI jsem už řídil, ale spojka tohoto bělouše znala dvě polohy: sepnuto-rozepntuo. Pane, to je STíčko, to je vostrý, ta spojka bete hned u podlahy (jinými slovy nachystej si 30 nq výměnu). Pedál jsem musel zadupávat jesště s pomocí ruky, kterou jsem si tlačit do kolena, abych ho sešolápnul.
POmalý rozvážný rozjezd, abych pánovi ukázal, že nejsem kruťas, co takovou nádheru bude brát u huby za studena. U čtyřky jsem se zaseknul, protože byl rozsypaný synchorn a brala to pře zuby. Dívám se po majiteli, jak zareaguje. S obličejem hráče pokeru mi pravbil, "to je bolets všech STíček, pane, to je za dva litránky vyřešený, aniž mrknete, jedete domů s převodovkou jak sametem. Vím, dělal jsem synchron na Legáčí a stálo to asi 4x tolik, jen kroužek je ofiko za 3 litry, kde je olej...Ale starej se dá chytit do kýblu a frknout zpátky, ne? Radši jsem to nekomentoval. Volant mi klouže v ruce tím adrenalínem, co se mi dostává postupně do krve. Ne ze zážitku z jízdy, ale díky chování zjebence, kterej evidentně lhal. PO asi 3km se ptám, kudy se vráti. On praví, pane, vždyť to ještě není vohřítý, eště jeďte. Říkám - proč, je to jasný, auto je cajk, víc mi netřeba. Se slovy, že se ozvu, jsme radši vzal ženu, sednul do svýho 10 let starýho Legáče s 215.000km a vyrazil ku domovu, v duchu uvažujíc, jaký stav budu uvádět u svého auta, až jej na jaře budu prodávat. Už předem vím, že tam TOPEXCELLENTSUPARJEDNASHVĚZDIČKOUVOŇAVKALIBOVKATOJSTEJEŠTĚNEVIDĚLI.

Podobné to bylo s 2 EVY X a ješt asi 3 STI. Jsem smířen s tím, že zatím nemusím utrácet své peníze.
o 23.10.2015, 07:14 | Dudelina
Tyhle příběhy rád čtu, ale na druhou stranu se vždy začnu děsit času, až budu měnit auto :)
o 23.10.2015, 07:55 | xenonman
Zdeny60, stejně tohle není auto pro tebe a nekoupíš si ho, někdy když mám chvilku času přečtu si tvoje vlakno a směju se. nicměně hodím osobní otazku proč píšeš tady takové romany a nevlepíš to tomu prodejci radějí do očí něž tady psat romaný na foru? Proč mu prostě radějí do očí neřeknes pane je to totalní šrot kde je spojka ko co si mi tady snažíte prodat? A na závěr klasické řecí je se tedy ozvu? Ty víš, že ne tak proč ?

V tvém případě je jediná možnost jít a koupit si nové auto a při tvém štěstí, bude spadnuté při převozu z kamionu a bude po celolaku a budeš se s firmou soudit 3 roky :-)
o 23.10.2015, 08:29 | CervinVega
take mi unika smysl "obecne" narikat na foru, misto abych rekl tipkovi narovinu, ze je zoufalec, ktery si nevazi ani sam sebe, proto jeho auto taky podle nej vypada...
inzerat bych nahlasil jako zavadny a dal sem na nej rovnou odkaz...
o 23.10.2015, 08:41 | cupra.165
To je peklo tohlecto :-D je vseobecne znamo,ze libovky v STI nebo EVO nejsou..99% procent lidi v tom nejezdi pro rohliky do samosky. Nezbyva ti nic jineho pokud chces takove auto nez vzit nove nebo lehce zanovni..ano,stoji to penize navic,ale o to pozdeji to muzes zase s vyssi cenou prodat. Ale to sam vis,to ti rikat nemusim.
o 23.10.2015, 08:45 | cupra.165 | Upraveno: 2015-10-23 08:46:21
Pokud bys chtel lehke auto pro radost z jizdy,klidne ti mohu doporucit mx5 neb BRZ. Bavis se uz pri nizkych rychlostech,auto posloucha a presne da vedet,co si necha libit a co uz je za limitem. Kdyz si das zalezet,sezenes temer nove kolem 550. Jinak tady mas i odkaz na dve rekl bych slusna Z [ Link ]
o 23.10.2015, 08:50 | cupra.165
Pokud bys chtel vykon,vim o libovem F-RS. Koupil si to tehdy starsi pan jako nove,najel par km ,bohuzel mel prihodu a zemrel.Pak to lezelo ve skladu jako ulozenka a vdova to po nem prodava.
[ Link ]
o 23.10.2015, 10:21 | CervinVega
RS je nad 2,5 litru, to bude drahe povinne ruceni :-)
o 23.10.2015, 17:46 | 323Marty
Ahoj Zdeny, tak mi to nedalo a v práci sem si pučil zánovní STI. Mělo najeto 6.600km a byla na něm cenovka kolem 800.000,- včetně daně myslím. Výsledek byl ten, že sem s autíčkem najel asi 200km a pak sem nechal u benzínky dvanáct stovek. To auto neumí jet normálně. Jezdil sem s tim totálně jako debil. Po těch 6tkm to mělo načatou přední nápravu, destičky skoro nebyly, vzorek na pneumatikách skoro nebyl a fofrklacek byl vyčvachtanej, že sem řadil 3 nebo 5 v podstatě náhodným výběrem. Interier za tu chvilku ještě nikdo zničit nestihl, ale to auto by u Tebe neobstálo ani po těch 6tkm, tak co bys očekával po několika majitelích s nájezdem kolem kila :o(
Mimochodem už sem asi starej páprda taky, ale charakter toho motoru je strašnej. Aby to jelo, musí se vytáčet od čtyř tisíc dál a pod tim je to naprostá nula. Sem zhejčkanej sametovim osmiválcem, kterej táhne libově od volnoběhu a na tyhle voloviny sem už starej. Stokrát radši bych si pořídil M3 e90 nebo i nějakou C xx AMG...

foto k příspěvku  od 323Marty

o 23.10.2015, 17:55 | Zdeny60
Sorry, že jsem něco napsal. Moc se všem omluvám.
o 23.10.2015, 19:32 | 323Marty
Bereš si to moc osobně. Psal sem svůj názor. Za tohle auto bych tak nekřesťanský peníze neutratil, ale moje příjmy se s Tvými nedají srovnávat a Tobě to nijak nevymlouvám. Jako hračka na občasný vyblbnutí je to samozřejmě pecka. Jen si prostě myslim, že hodně lidí si to právě koupí a jen s tím blbnou a nikdo nečeká tak vysoký provozní náklady, takže to auto každej jen dojebe a následně prodá a další majitel ho zas dá trochu do pucu a pak ho uplně stejně zaskočí provozní náklady, takže to auto dojebe ještě víc a tak to jde pořád dál. Nedivim se, že co kus, to naprostá kraksna. Mám doma 540i, takže taky mám představu, co znamená udržet dražší auto v dobrý kondici. Ale tohle má ty náklady prostě zase o několik tříd jinde. Píšu to proto, až si to koupíš, abys nebyl překvapenej. To opět neber ve zlém. Dělám v tom leasingu přes deset let a už sem zažil hodně velmi movitých klientů, kteří po pár měsících chtěli vrátit auto, protože prostě čekali něco jiného... Ber to jen jako názor - do Tvého rozhodnutí je mi kulový :o)
o 26.10.2015, 07:47 | RedBaron
Zdeny, kup to nový nebo úplně zánovní po stejným páprdovi, ty auta jsou prostě nářadí na okruh, okresky nebo dokonce šotolinové cesty, tak se s nima podle toho zachází. Je to jako chtít koupit dva roky používanou lopatu za kilo a chtít aby na ní byla ještě barva... a po celý ploše! :-)
o 26.10.2015, 16:18 | Zdeny60
Kašlu na to, včera jsem byl mrknout na jedno STi - to samý, jak ten borec. STI je fakt asi jen nový a za to prachy nedám. Nehrotím to, budu čekat, třeba se stane zázrak (a mě to přejde:-)
o 27.10.2015, 11:39 | CervinVega
u veterana je vyhoda, ze mu mouchy z principu odpustis a v dlouhodobem vlastnictvi (pri spravnem vyberu) neprodelas...
s tvojim pristupem najdes (a nachazis) vady/kazy i na novem aute, takze te logicky nemuze nikdy uspokojit... u stareho s_ace si reknes, ze je to "patina" a ze to k vlastnictvi patri :-)
o 28.10.2015, 13:42 | cupra.165
[ Link ]

tohle si uz Zdeny videl?
o 30.10.2015, 20:08 | DaveF
Zdeny60 kamarad by prodal sti 2008, koupeno v cz, 85tis najeto, motor 45tis, serviska, top top stav. cena 490, Kolin. Udelej si aspon vylet, tezko najdes solidnejsiho prodejce :-) kontakt kdyztak predam
o 31.10.2015, 06:05 | Zdeny60
Kluci, včera jsem byl odpoledne v Olomoci na STI. opravdu končím. Nechchi o tom už ani slyšet. Moje požadavky prostě ojeté STI nesplní. CHvíli jsem zvažoval ve Fordu nabídku na předváděcí ST, ale naštěstí mě to přešlo. Takže zatím zůstávám u stávajícího vozového parku a spíše začím uvažovat o náhradě Legacy, po zime budu zvažovat jeho morální výměnu za jiné auto.

Děkuji všem, co se snažili přispět k tématu, ale opravdu tuto kapitolu jsme definitivně (na čas) uzavřel. Třeba na jaře, v létě...
Díky.
o 31.10.2015, 08:09 | cupra.165 | Upraveno: 2015-10-31 08:12:42
Co ji bylo z te Olomouce? Jinak ta z Dobříše z mého odkazu..nekoukal si na ni ? Vypadá to jak pomalu rodinné auto dle profilu,co ma na subaruclubu... 43 000km , PPP paket...myslim že i do budoucna si takové auto bude držet cenu...
o 31.10.2015, 08:57 | DaveF
ok, kdyby nekdo premyslel o peknem STI 2008 s odpoctem DPH viz muj prispevek vyse tak si napiste o telefon. V inzerci zatim neni, ale urcite se nekde brzo objevi.
o 31.10.2015, 10:15 | schwaboid
To cupra.165: hrozný to bylo, vzorek už jen tak 8mm, vody v ostřikovačích na dně a v popelníku nějaký dva papírky ....... :-)
o 31.10.2015, 14:22 | Rajdlos
Za 9 let starou Imprezu pul milionu, i kdyz v top stavu. Mno nevim :/
o 31.10.2015, 14:32 | walish
Rajdlos: Zase na druhou stranu, když si vezmeš, za kolik se prodává OII :)))
o 31.10.2015, 16:42 | Zdeny60
Ta olomoucká - na dveřích důlky a škrábance, opět bočnice řidiče zdevastovaná, což je daň za zvýšenou její konstrukci. Gumy na dojetí = +25, kotouče na dojetí, desky asi taky, dveře lakovaný (což mi přiznal až na místě). Cena byla neúměrná.

Ta 2006 je jednak stará a cena je velmi sebevědomá.
o 31.10.2015, 17:57 | cupra.165 | Upraveno: 2015-10-31 17:58:35
Ač 9 let stará,tak stále hodně ostrá,2008 je proti tomu měkčí. Navíc 2007 se bere ještě jako nepoklesek kvality ve výrobě. Pokud chce Zdeny kvalitu,musí za ni zaplatit. Raději si vezmu starší poslední model než nový model na začátku.
Pokud se nemýlím,Manolo je taky u tohoto modelu :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3544 sekund.