
Navštíveno 17488x

Ahoj,
obracím se na Vás s prosbou o radu. U nového vozu se neuvěřitelným způsobem mlží zadní lampy. Vzhledem k pořizovací ceně auta mi to přijde až trapné. To zamlžení třeba na chvilku zmizí, ale pak se zase za chvíli objeví na stejném místě. Přijde mi to jako vlhkost uzavřená v těle světlometu. Dělá to i při jízdě, kdy jsou svatla zapnutá a kdy, podle vyjádření servisu, by to mělo zmizet. Servis to prozkoumal, ale dle jeho vyjádření se jená o normální jev. Mám už asi tak 15. auto a žádné to nedělalo, takže mi to spíše přijde jako neochota řešit problém. U jedná lampy už zamlžení přešlo do formy kapek. Prozkoumal jsem fotky totožné lampy a přijde mi to jako uzavřený světlomet, nejsou tam nikde žádné otvory, kterými by to mohlo vyvětrat? Ty modré nalepené krytky nevím, co jsou? Membrány?
Dotaz zní - přijde Vám to jako normální jev?


30.12.2016, 14:55 |
HIGHTOWER | Upraveno: 2016-12-30 14:57:09
Co řešíš, reklamuj to! Tohle prostě nemohou brát, že je to normální... Zajel bych do jiného servisu stejné značky, co na to řeknou. Pokud nebude chtít řešit prodejce, leda pak soudně a přes soudního znalce...
A normální to není. Mě se nemlží světla ani na 10 let starém autě.
Ono pro servis (a popravdě i pro mě) je velikou záhadou, že se to děje u všech 4 zadních lamp. Člověk by pochopil, že bude vadná jedna, ale hned 4?
Nove mondeo?Tusim ze jsem nedavno nekde v diskuzi od nekoho zaznamenal stejny problem a pry reklamace probehla v poradku a bez problemu,ted ale uz nevim zda to opravily,nebo vymenily svetla...
Nene, je to S-Max. Kde jsi to, prosim, cetl? Vzpomenes si?
no udělat vzduchotěsný světlo je nemožný, tudíš se tam nějaká vlhkost dostat musí a i drobný zamlžění je normální.. hlavně pokud potom člověk s autem jezdí do myčky, nebo na vapku.. od toho maj i světla nějaký "odvzdušnění" v podobě nějaký nenápadný hadičky aby se vyrovnávala vlkost uvnitř světla s okolním světem, aby bylo zamlžení co nejmenší... prot taky mnoho starších aut má ve světlech při detailním pohledu uvnitř chíplej hmyj
Přesně tohle dělají světla na Fiatu Bravo 2 - žádný větrací otvor nemají, ten vnější čirý polykarbonát je natěsno nalepený na tělese světlometu. Vnitřní kondenzát je pak tvořený vlhkostí, která tam byla při výrobě světlometu. Někomu to měnili na záruku, ale stejně se to tam zas objevilo - typicky to je třeba v létě, když je to světlo rozpálený a pak to umyješ studenou vodou anebo když se najednou prudce ochladí (bouřka). Teď v zimě to zas dělá, když na to zasvítí sluníčko a jinak je třeba -5°C apod.
Je to divný, ale do žárovek a elektriky světlometu to nezasahuje, tak to neřeším.
Vlastní větrání pak má část, kde jsou žárovky a elektrický rozvod (u toho Brava je to tak, že když chceš měnit žárovku, tak povolíš dva šrouby a vyndáš celé světlo, odpojíš patici a dostaneš se pak na jednotlivé žárovky).
zadni svetlomety jsem nidky neresil, u prednich svetlometu pokud je zamlzeni do 15% reklamace neuznavaji a nejvic me bere tvrzeni, ze ledky hrejou min nez zarovky proto se to mlzi.
pokud jsou uvnitr kapky je to spatne a reklamace by mela uplne normalne uznana.
osobne si myslim, ze je problem ve spojeni dvou materialu spodni casti a kryciho plastu venek.
samo reklamuj, kdyz by to to stvalo, vysist nech sveto
venku a nech ho dejchat at vyschne. pokud ma vstupy otevri je.
vem trans silikon a vem cely obvod svelometu tech 2 spoju tzn kolem dokola a musim to prestat.
je to uz 1/2 roku co jsem koukal na novou galaxii a musel
jsem se smat pac i na salone jsem nasel par kazu na novem aute na salone u zadnich svetel.
ps nejvic me pobavil znamej co ma forda st full led svetomety a mel je komplet vytopene, tak reklamace uznana a na fakture byla cena 120tis / par musel jsem se smat.
Ja bych reklamoval jakekoli mlzeni svetel u noveho auta. Mam uz 4 roky S-maxe od novoty a ani jednou jsem nepozoroval zamlzeni zadnich lamp. To ze se mlzi vsechny svedci spise o spatne serii svetel, proste chybka pri vyrobe.

30.12.2016, 21:06 |
Lubak U S-maxe nového tedy už jsem si toho na jednom autě všiml také, ale rozhodně je to věc, která se musí dát vyreklamovat

08.01.2017, 15:25 |
Frozen7 | Upraveno: 2017-01-08 15:26:35
Vysvětlil by mi, prosím, někdo princip mlžení světlometu?
U mě se totiž stává, že auto 2 dny stojí a lampy jsou "čisté", bez zamlžení. Pak někam jedu - lhostejno, jestli 10 nebo 60 km a po příjezdu na místo zjišťuji, že světlomety jsou zamlžené, vždy na stejném místě (viz. foto). Dle vyjádření servisu by se jízdou měly světlomety naopak jízdou odmlžit. Když jsem argumentoval, jak zde píšu, tak najednou i takto je to dle nich vlastně v pořádku...

15.01.2017, 10:22 |
DaveF VW
Moderní světlomety s čirými skly se za nepříznivých podmínek, např. po průjezdu mycí linkou v zimě,
často silně orosí na vnitřní straně krycích skel. Zákazníci tento stav reklamují, protože se domnívají,
že rosení a netěsnosti mohou ovlivnit funkci a životnost světlometů nebo mají také obavy z potíží při
povinné technické prohlídce vozidla (STK).
Opatření
V případě reklamací zamlženého nebo netěsného vnějšího osvětlení postupujte následovně:
V případě reklamací musíte zpracovat následující body, aby nedocházelo k bezdůvodné
výměně vnějšího osvětlení a k opakované reklamaci zákazníka.
Nejprve zjistěte, jak silné je orosení ve světlometu. Zde rozlišujte mezi lehkým orosením bez tvorby
větších kapek na vnitřní straně krycího skla světlometu (viz. obrázek 1) a silným orosením s tvorbou
velkých kapek (viz. obrázek 2).
Obrázek 1
Obrázek 2
Při lehkém orosení se jedná o přirozený fyzikální jev, který může u současné konstrukční verze
světlometů s čirým krycím sklem vznikat díky otevřeným odvětrávacím prvkům. Teplý vlhký vzduch
přitom kondenzuje uvnitř světlometu na nejrychleji chladnoucích místech a dochází k rosení.
Zmizení tohoto orosení závisí na příslušných okrajových podmínkách (teplota, vlhkost vzduchu) a
různých provozních podmínkách vozidla. Při rychlé jízdě za teplého a suchého počasí světlomet
vyschne dříve než za studeného počasí s vysokou vlhkostí vzduchu při pomalé jízdě.
Z důvodu geometrie a proudění vzduchu v aktuálních verzích světlometů může orosení v okrajových
oblastech mizet pomaleji než v ostatních místech krycího skla.
Výměna světlometu není v tomto případě účelná!
Neoprávněná oprava nebo výměna dílu může být důvodem k zamítnutí nebo zpětnému vyúčtování
záruční žádosti!
V případě výměny světlometu musí být ke škodnímu dílu přiloženy fotografie poškození a kontrolní
protokol!
Při silném orosení s viditelnou tvorbou kapek musíte nejprve zkontrolovat, zda jsou všechny víčka,
odvětrávací prvky, konektory a objímky žárovek správně namontovány, zda jsou odvětrávací prvky
průchozí a zda nejsou na světlometu (těleso, krycí sklo atd.) praskliny apod..
Pokud mohou být tyto příčiny vyloučeny, prokonzultujte se zákazníkem, jak k uváděné odchylce
došlo. Přitom je důležité zjistit okrajové podmínky, které panovaly při vzniku orosení.
Možné ovlivňují faktory jsou například:
• mytí vozidla v mycí lince
• častý provoz na krátkých trasách při velmi vlhkém počasí
• jízda, resp. parkování za sněžení/ deště
• výměna žárovek
• přestavby na vozidle, v přímém okolí světlometů
Při reklamaci používejte níže uvedenou informaci pro zákazníka!
Informace pro zákazníka
Viditelné orosení krycích skel je koncepčně podmíněná vlastnost moderních osvětlovacích systémů,
která se vyskytuje u vozidel všech výrobců a nemá vliv na funkci ani na životnost:
• Není znakem pronikání vody z důvodu netěsnosti.
• Díky použitým materiálům nemůže docházet ke korozi.
• K redukci osvětlení nebo oslňování nemůže docházet, protože krycí sklo bezprostředně po
zapnutí světlometů oschne.
Vlhkost vzduchu nebo netěsnost?
Zkontrolujte, zda krycí sklo krátce po zapnutí světel (po cca 30 minutách) oschne. Pokud tomu tak
není a po vnitřní straně skla stékají kapky, zkontrolujte utěsnění světlometu.
Přitom dbejte nato, aby byla krytka světlometu správně nasazená.
Vlhkost, obsažená ve vzduchu, má tendenci se srážet na studených plochách. Ve světlometech
vzniká po zapnutí velké množství tepla, které je odváděno přes větrací otvory (otevřený systém).
Po vypnutí světlomet chladne a přitom může být přes větrací otvory nasáván studený vzduch. Vlhkost
v tomto vzduchu se sráží na nejchladnějším místě uvnitř světlometu, tedy na vnitřní straně skla. V
tomto případě se jedná o normální fyzikální proces!
Tento jev se vyskytoval již v minulosti, nebyl však díky silnému drážkování povrchu dříve
používaných rozptylových skel tak markantní nebo se vůbec neprojevoval.
Zamlžení skel při delším stání nebo při dalším provozu zmizí.
K zamlžení skel může docházet opakovaně!
Zatímco plocha průchodu světla krycího skla při zapnutém světle a při jízdě osychá velmi rychle, na
okrajích skla to trvá tak dlouho, že to zákazník považuje za reklamaci. Z technického i fyzikálního
hlediska je toto zbytkové orosení zcela bezvýznamné.
Jaké jsou však příčiny tohoto pomalého vysušování?
U moderních systémů světlometů s čirými skly není již světlo směrováno rozptylovým sklem, nýbrž
systémem čoček nebo reflektorů. Krycí skla jsou proto ozařována pouze v určitých místech a
zahřívají se proto od svého středu. Následkem toho pak okraje skla osychají pomaleji.

15.01.2017, 10:28 |
DaveF

15.01.2017, 12:41 |
Frozen7 | Upraveno: 2017-01-15 12:44:15
DaveF: děkuji, počtu si. Akorát já mám problém spíše u zadních světel a tam rychlost jízdy, apod., nehraje roli?

24.03.2017, 12:05 |
Frozen7 | Upraveno: 2017-03-24 12:09:27
Takze dealer mlzeni absolutne odmita resit. Auto bylo v servisu, udajne svetla polivali a nic se neprojevilo (stalo to tam 3 dny). Nemuzu se zbavit dojmu, ze me priradili do skatulky problemovy zakaznik a se.ou na me.
Kolega ma nove Mondeo a nic se mu nemlzi, pricemz je tam technologie obdobna (vepredu full LED, vzadu LED). Dalsi dva lide, se kterymi jsem si psal a maji stejne auto, jako my, mi take potvrdili, ze pocas roku se nic nemlzi.
Dealerovi pocas pul roku delam pravidelne fotodokumentaci, kde popisuji podminky (jak vzniklo, jak dlouho trvalo, kolik najeto, jak dlouho stalo, slunicko, zamraceno, teplota....), ale nezajem.
Takze co zbyva? Jak dale postupovat? Venuje se tomuto nejaky znalec? Uz z principu to nechci vzdat, protoze pristup dealera "prodali jsme ti auto, tim to pro nas konci", se mi ani trochu nelibi...
Zkusit leda nějakého soudního znalce nebo tak něco... Každopádně držím pěsti.
Zkusil jsi to řešit přes hlavní vedení automobilky v ČR? Nebo jen u toho dealera?
Takže dealerovi se žádné zamlžování neprojevilo. A to ani přes moje upozornění, že bezpečně dojde k zamlžení, pokud na světlomet posvítí sluníčko. Já si vozidlo vyzvedl a jen co jsem přijel domů, a vystavil jeden světlomet na sluníčko, byl v tu ránu zamlžený. Nebo ani ne zamlžení, ale objevily se fleky z malých kapek vody...
Docela by mě zajímalo, co na tom ti odborníci zkoumali, že to tam stálo 3 dny?
Ford.cz snad ani nemá cenu kontaktovat, už s nimi mám jednu nepěknou zkušenost...
Spíš mě zajímá, kdo je "nadřízeným" fordu.cz? Nějaký nadnárodní prvek?
V případě soudního sporu, jakože už toho s dealerem mám dost, který znalec (obor, odvětví) tohle odzkoumá???
Nevim odkud jsi,ale tohle je clovek ktery by ti pomohl.
[ Link ] Potrebujes soudnho znalce a pravnika co posle prodejci predzalobni vyzvu s vypracovanym posudkem od soudniho znalce.
V pozadavcich pozadujes odstaneni vady + financni kompenzaci ve vysi souctu cen za pravni vyzvu a posudek,jinak soud. Takovehle vyzvy se posilaji k firemnim pravnikum,kteri doporuci prodejci zaplatit.
Takže jak jsem říkal, auto stálo 3 dny v servisu a nic se neprojevilo, z jejich strany reklamace uzavřeno. Údajně ve světlometu ani nejsou vidět žádné fleky, takže naprosto standardní jev. Ani nereflektovali na mé sdělení, že se zamlžení projeví ihned, jakmile světlo bude vystaveno teplotnímu vlivu (sluneční svit, apod.).
Stav dnešní viz foto. Zamlženo (přitom je venku krásných 10st, sluníčko, ani mráček). Fleky jsou myslím taky patrné i osobě se zbytky zraku.

A kdyz to vse nafotis aby bylo evidetni ze jde o tvoje auto tak by je to melo zajimat ne??
Tohle je fakt smutné a na přesdržku... Nemáš možnost tam jet v době, kdy je to zamlžené? Tohle u nového auto není normální a je tam zjevná výrobní vada světel. Že jim stojí za to mít takovou reklamu, než aby světla vyměnili a poslali na reklamaci přímo oni :-(
Kdyz meju starousum c3 picasso r.2013 normalne vodou ze studny tak to maji uplne stejne. Taky jsem se lekl, ale oni to neresi. Za chviku to zmizi.
Normalni mi to neprijde.

26.03.2017, 20:35 |
Frozen7 | Upraveno: 2017-03-26 20:36:26
Fotek mají habaděj, včetně popisu. Fotím to už asi půl roku - z jejich strany nezájem.
Byl jsem tam, když to bylo brutál zamlžené v zimě. To mi řekli, že to odzkoumají na jaře, až bude lepší počasí, že udělají zkoušku těsnosti. Tu teď prýc udělali a vše v pořádku. Docela by mě ta zkoušky zajímala. Buď to nějaký pohunek polil kýblem, anebo se na to úplně vykašlali.
No jo, čas letí, záruka se zkracuje. Oni asi moc dobře vědí, co dělají.
Pak leda právník, znalec a věřit, že vyhraješ a zaplatí ti to... Šmejdi

19.01.2018, 07:47 |
pbjun Napiš mail na centrálu fordu s podklady kolikrát Tě odmítli a že pokud to nebude vyřešeno do určitého termínu tak se obrátíš na znalce a oni zaplatí veškeré náklady navíc...

19.01.2018, 11:16 |
JB Nechci vůbec paušalizovat, já sám jsem před lety taky bojoval, tenkrát se škodovkou kvůli tomu samému. Tenkrát mi nakonec vyměnili přední světla v rámci záruky. Bylo to v r. 2005 myslím, úplně nová O2. Tobě to ve fordu mlží, u mě to tenkrát bylo, jak když tam naleješ tak půl litru vody. Ještě jedna poznámka k fordu - můj obchodní partner v Polsku má dva roky staré mondeo v velmi vysoké výbavě a začala se mu loupat kůže z volantu - auto má najeto cca 80000 km. Reklamace neuznána, prý má agresivní pot nebo co. Taky divný, ne? Nechci nic nějak vášnit, jen k zamyšlení.

20.01.2018, 07:31 |
pbjun Tak mi se na služební fabii co jsem měl v minulosti taky loupal volant a řadička, taky kůže a taky před 100tis km, prý nemám nosit prsteny (nikdy jsem nic takového nenosil :D), u focuse 3 se mi to nedělo, u kie už po 30tis km. Asi to bude kus od kusu :D
Tak ke kůži, je kůže a KŮŽE :-) stejně jako auto a AUTO, motor a MOTOR :-) a tak by se dalo pokračovat ve všem :-)