
Navštíveno 12409x

slyšel jsem že od nového roku ty prevíti na STK budou kontrolovat jestli auto nemá chip jednotky motoru. ví někdo jak to je ? je to pravda ? chystám se chipnout superba ale zase nechci mít potom problém díky za info
Sám jsem zvědav. Co se týče diagnostiky, tak čip před STK vypnu, to není problém, ale bojím se, že teď s novými předpisy někoho napadne otevřít kapotu a mrknout se na to detailně a tam ty kabely navíc už prostě jsou vidět :-)

04.01.2017, 14:44 |
CRK tak na ty věci navíc napiš ALARM a je to :D
Resil jsem 2x. Resi jen chyby motoru. Cip nikdo neresi. Ani tam nekoukaji. Mas chybu motoru. Nebo nemas filtr castic. To je problem. Tot moje zkusenost.
Mam chip , ale motor bez zavad takze na to vubec neprisli :)
Tata ma chip na cdi a taky na to neprisli takze v pohode
Nemam zadny chip a taky na to neprisli,ze ho nemam.... :-D
na stk nejezdím, že mám auto v kondici vím, na to nepotřebuu známku :D

04.01.2017, 15:59 |
majkl.s | Upraveno: 2017-01-04 16:00:01
Zatím nemají šanci zjistit že je auto čipnutý. Ale kdysi jsem někde četl, že mají v plánu porovnávat kontrolní součty SW z řídící jednotky motoru. Ale bylo tam taky psáno že je jednak problém s výrobci aut že jim nechtějí dodat potřebná data a pak že na to nemají ani vybavení.
no tak raději ještě chvilku počkám. mám supa tdi 77kw a na ten rozjezd je to lenoch.
Vzhledem k tomu, jaky auta vidam i ted "po novem" prochazet, tak bych se nejakyho chipu fakt nebal :)
3 auta v novém systému a ani jsem si nevšiml, že by někdo připojoval kabel... asi tak

04.01.2017, 17:26 |
gizmi OnlyOne: u mě se připojovalo, ale vše OK.
asi si byl podezrelej :-D

04.01.2017, 18:30 |
gizmi Nerekl bych - byl to známej a rovnou jsem mu rekl, ze auto je OK a STK bude hracka :))
No já když si vzpomenu, jak mi na STK asi patnáct minut hledali na autě VIN (sériovej bavorák), tak ani od těch koumáků moc nečekám, že tam budou šaškovat s diagnostikou.

04.01.2017, 20:10 |
Darker | Upraveno: 2017-01-04 20:10:44
A ja se ted zeptam uplne blbe - musi auto pripojovat na diagnostiku a ja jim to musim umoznit? Preci nemuzu vedet, ze technik vi co dela a ze je jejich HW v takovym stavu, ze mi neodkouri jednotku... Jo, vim, je to hodne extremni a smyslena situace, ale tak stat se to muze... a co kdyz jim auto nebude komunikovat?

05.01.2017, 09:53 |
Ravo Přesně tak by mě zajímalo co budou dělat když auto nebude komunikovat.
Uživatelé koncernů z velmi rozumných důvodů dávají na původní místo fake VAG zásuvku (buď blank, nebo jen napájenou, nebo ještě nejdrsněji na KK linky přivedených 12V) a origo zásuvku přemisťují jinam.
Technik napíche fake zásuvku (v ideálním případě se nebude nic dít, v horším mu to spálí diagnostiku :) ) a co dál? Naměří se emise "postaru" nebo tě vyhodí s tím že si máš dát diagnostiku dopořádku?
Každý výrobce vozidla definuje umístění i přítomnost zásuvky - jednoznačně (ano-ne-pokud ano, kde). To že si je koncernisti sabotují nebo přemisťují je čistě jejich stupidní invence a technikovi ME je to svým způsobem buřt. Prostě přijede auto, která má dle dat v databázi stanice mít OBD a má mít konektor OBD tam a tam, tak technik strčí do konektoru (do konektoru na originálním, předepsaném místě samozřejmě) čtečku od analyzátoru/diag a čeká na připojení a navázání komunikace, jinak nepokračuje v měření (po připojení to skenuje všechny možné i nemožné kombinace protokolů, třeba kontrétně diag/emisní systém od AVL používaný v Plzni našel i mého "čistého" amerikána naprosto v pohodě, hw a sw výbava té mašiny je daleko dál než nějaké sranda krabičky od pana Bosche a podobné omezené hegeše). Pokud technikovi čtečku zničí amatérsky upravený konektor, majitel to prostě a jednoduše zaplatí (a nepoužívají se čtečky z ebaye za 500,- ale mnohem zajímavější stroječky :-D)....
Pokud auto OBD nemá, krok se čtečkou systém automaticky vynechává a pokračuje na měření - opět to rozlišuje podle svých dat v databázi a zadaného VINu při začátku úkonu.
Sumasumárum... kdo má auto v pořádku, ne pelech nebo přeTuněný polovybrakovaný kepl, může mu být úplně egál, že se technik někam připojuje a něco čte. Je to jeden z mnoha úkonů celého procesu ME + TK, nic likvidačního, zákeřného ani nijak poškozujícího (krom narušeného ega majitelů, zřejmě :-D). Z toho úkonu "OBD" se dělá nesmyslná, maxipřefouklá bublina, přitom realita je naprosto jednoduchá,přímočará, netřeba se jí jakkoli hlouběji zabývat. Jsou to jen zbytečné kecy, tradiční čecháčkovské "vzpírání se" nějakému řádu či postupu.....

05.01.2017, 13:16 |
Ravo ok, takže se jen opět otevírá další prostor pro korupci a nic se nezmění - technikovi se dá všimné, aby potvrdil že komunikace navázána a 0 chyb, protože emisní limity od výrobce pro nový motor pro tyto "polovybrakované keply" jsou tak benevolentní že to projde i když nebude mít výfuk/kat/egr/dexempokrumplex ale jen holou trubku a pojede na vyjetý olej.
Osobně si myslím že to žádný reálný užitek kromě zvedání ega techniků a krmení jejich peněženky mít nebude
No to nebude. Ten stav v plné funkci bude arhovivaný včetně toho protokolu od emisí. Tam napinkne auto a jak bude mít OBD bude muset mít záznam o kontrole jinak emise nebudou. To prachama jaksi neuplatíš. Leda by změřil jiné funkční auto zcela stejného typu
Only_one: tak je to jen o komunikaci dvou jednotek, udelat krabicku, ktera bude potrebnym protokolem odpovidat na to na co se ji ta druha pta, neni zasadni problem, na zacatku toho mereni jen do toho odpovidace zadas, co ma odpovidat - vin atd...
rekl bych, ze to dneska zmasti kazdej druhej teenager na arduinu za par odpoledni...
no a technik uz jen vybere poplatek za to, ze tam misto auta napichne ten odpovidac...

05.01.2017, 14:21 |
TROY OT - ohledně diagnostiky nechtěj dát ten mladý stk protože na autě bylo měněný servo a dávali se lepší relátka ( slavnej fiat a jeho elektro servo co se zasekává ) . Nicméně budíky nic nehlásej ale po napojení je vidět chyba v jednotce řízení a nechtěj jí dát stk.
radek.613 : myslím že nic takového co píšeš naštěstí nemám jen chci chip protože mám slabší motor a zajímá mě jestli s tím lze projít legál STK to je celý.. jestli to bude jak říkáš tak jedině vždy před STK nahrát zpět původní SW a po STK zase chip ale je to vopruz.
pokud je chip udělanej tak jak má, nic to při napíchnutí nehlásí
pokud to dělalo nějaký prase, který šahalo do všemožnejch map a jen slepě přidávalo bez základní znalosti jak motor funguje a přidalo i v mapách , kde si to koriguje lambda regulace tak to hlásí třeba chybu tvorby směsy (lambda regulace nedokáže svým rozsahem kolem +/- 20% srazit přidaný palivo v closed loop režimu...)
pokud je "chip" udělanej jak má nepoznaj (resp podle sluchu ano, dle diag ne) ani hardcore HW úpravy motoru (rozumný vačky, komprese atd..)..protože to je namapovaný na stechio směs v closed loop a v open loop to nikdo nikdy neměří a správně upravený auto zde vykazuje lepší parametry než velmi štědře nakrmená serie..
ad napichování na diag - napichujou vše - i to co nemá eobd, protože mě loni v červnu napichoval auta z r. 1992 a r 1995, který maj pouze 3 pin konektor ... zjišťoval se stav paměti závad a readiness jedno mělo problémy s komunikací ale OK, druhý emise na hraně, ale silně HW upravenej NA motor a 100CPSI kat (200CPSI byž byl asi OK..)..jedinej problém byl s hledáním konektoru..... chvíli sme ho trápil, pak sem mu poradil , kde je :)
Se člověk fakt nestačí divit co tu čte...co tu melete o nějakém vybírání poplatků technikem a podobné blbosti? Technik je zaměstnanec, s poměrně vysokou odborností i zodpovědností a prostě v rámci své činnosti provádí úkony, předepsané zákonným postupem. Práce jako každá jiná.... Nebo jste někdo někde na ME viděli technika s kasičkou? :-D :-D :-D
Žádné všimné není důvod dávat, technik nemá jak ručně potvrdit že se komunikace navázala, když si automaticky! diag/analyzátor z paměti ECU motoru nevytáhne a neuloží požadovaná data - k jejich editaci není zvenčí přístup. Takže pohádky a výmysly stran všimného a ručního obcházení postupu jsou těžce mimo mísu..ale přijde mi to, že drtivá většina zde diskutujících na ME s postupy podle nové vyhlášky ještě nebyla ani to v praxi neviděla, ale keců tu je - no jak od Palackého :-D :-D :-D
Totéž ty fantasmagorie o stavbě nějakých adaptérů, emulátorů a podobně....
Zkusím to zopakovat - normální i velmi staré a ojeté auto pokud je základně mechanicky v pořádku, průběhem ME dle nového postupu normálně projde a nikde, zřejmě krom mozků "postižených" řidičů, není problém. Mám to osobně vyzkoušené už na několika autech, naposledy - tři dny stará zkušenost - 15let staré opotřebené auto s neznámým servisem, čerstvý dovoz po ose od soukromého prodeje, entry servis oleje, filtry,svíčky ještě neproveden, na počítadle km 300.000 km plus.... normálně prošlo bez jakýchkoliv problémů, všimných nebo obcházení předepsaného postupu....
Radek: adaptér byla ciste teoretická úvaha na tema, ze pokud se nekam zaznamenává vypis z diag, neni mozné to obejít.
A to ze na stk neexistuje ze by si technik-zamestnanec nevzal poplatecek - to nemyslíš vazne, ze ne? Vim o pripadu (jasne, ze to nejsem ja) kde auto na stk poslednich par let vubec nebylo a jasne, ze to neco stalo.
adaptery se normalne prodavaji na ebayi, protoze v USA se uz hodne dlouho hraje hlavne na readiness kody.
pokud je chip udelanej jak ma a ja mam udaj kolik paliva se vstrikuje a kolik se muze maximalne vstrikovat pro danej typ motoru, tak vim hned jestli je upraveny. Ale pochybuju, ze by se to zacalo v dohledne dobe vyuzivat na STK.
už vidím jak mi vyndavá brouka z řj aby ho možná přečet a porovnal s možná seriovejma datama.. kontrola map je nesmysl.. už jen díky updatum výrobců a třeba v mejch 2 autech mam sice u obou typ motoru naprosto stejnej, ale mapy jsou úplně jiný
ad přídavný jednotky - pokud není zápis v TP nemaj tam co dělat a technik má dle metodiky kontrolovat jejich přítomnost... to samý plněprogramovatelný ECU... pokud jsou, musí bejt v TP..což je na zápis a anabázi přes dekru..
všechny metodiky jsou volně ke stažení na netu , stránkách STK a MDČR, takže si je může kdokoliv stáhnout a na základě pozantků legálně "upravit" auto...)
Nevím, proč se někdo rozčiluje, že ˇČeši chtějí něco "obcházet" - mám čip ŘJ prostě proto, že se mi výrazně zvýšil výkon. Nikomu tím absolutně neškodím, je to poměrně nové auto a emisemi bohatě (s velkou rezervou!) vyhovuju - ale nejsem si jist, jestli (i po vypnutí čipu) vyhovím STK, když mám prostě u ŘJ o pár kabelů více. Diagnostika *asi* nic nepozná, vizuálně to poznat samozřejmě je, ale je otázka, jestli to technik kontrolovat bude nebo ne. Proto asi ty poznámky o všimném, technici na STK jsou jednou z nejzkorumpovanějších skupin vůbec, u nás v Plzni zvlášť.
Chip v současné době nikdo nepozná. Mapy se neporovnávají.
A že to nejde ochcat :), samozřejmě že jde. Stačí si najít správnou STK a jde všechno. Asi jako vždy.

06.01.2017, 13:41 |
CRK Mr.Scully: hádej... víš proč? protože všechny zákony, nařízení a zákazy jsou v pořádku, protože je udělali nejchytřejší, nejinteligentnější a nejčestnější z nejčestnějších! "Buď taky OFCE" :D
CRK - no to je právě to, co mě deptá na společnosti. Beru, že jsou určité zákony a pravidla, která je třeba respektovat. Pokud je poruším, tak přijde trest, což taky respektuju. Ale určitě nerespektuju, pokud mi někdo vyčte, že je něco "správné" nebo "špatné", protože tuhle hranici vždycky definuje nějaká skupina polovzdělaných poslanců v nějakém zákoně a to ještě obvykle neznamená, že je to tak dobře z hlediska zdravého rozumu :-) Rychlost na dálnici je typickým příkladem. Můžu jet bezpečně dvě kila po suché německé "D5" nebo pojedu o pár km před hranicemi na totožné dálnici 150 v nervech, jestli někde nečíhá nějakej passat nebo superb, protože prostě podle nějakýho českého ministra (zvlášť Ťok je na tohle abnormální debil) je stotřicítka jediná správná hranice a za ní už se minimálně vraždí děti. Ale to jsme odbočili. Čip dál mít budu a pokud to někomu bude vadit, tak mi holt v STK upadne pětikilo na zem, zatím s tím nikdy problém nebyl, v STK bere úplatky snad každej.
A teď si představte, že jsou země, kde stk vůbec není, tam musejí teda bejt masakry na silnicích :)
A až politici vymyslí zákon, že úředník bude kontrolovat lidem anál, Radek bude první, kdo stáhne kalhoty, protože přece nebude po "čecháčkovsku" vobcházet zákony.
Vencaf;Jmenuj pár státu, kde není STK díky..
Stk i emise se dají stejně ochcat jako to šlo vždy, včera jsme prošli s vykuchanou imprezou, která má dvě skořápky a vybrakovaný interiér, technici už umí ochcat vyčtení chyb, od března prý přibudou fotky motor.
Jinak za poslední tři měsíce nám neprošlo tím jejich online systémem tři naprosto sériová auta, rok výroby 05-06, diagnostika bez chyb. Takže fakt to bude tím čechačkovstvím. OMG
Collin - V USA treba cca 2/3 statu nema STK:
[ Link ]
kidd zajímala mě spíše Evropa.. Ale mrknu i na USA když už to tu je.. ;))

07.01.2017, 11:34 |
CRK | Upraveno: 2017-01-07 11:35:15
Tak STK je určitě potřeba, protože i teď tu jezděj slušný vraky, a bylo by to ještě horší, ale zase vocamcaď pocamcaď :D
Vencaf: asi Tě zklamu, ale mě je to právě úplně wurst. Všechna auta co mám či o která se starám, jsou ve stavu, že mohou kterýkoli kalendářní den v kterémkoli roce prostě kdykoli zastavit na stanici ME a být normálním, schváleným postupem otestována, napíchnuta a změřena, bez úplatků, ojebu postupů, vynechávání úkonů, a skončí to vždy kladným výsledkem v souladu s mantinely stavenými metodikou. Průměrný věk těch aut přitom atakuje hranici 20ti let a na tachometrech mají šestimístné cifry, kde na prvním místě není jednička, ani dvojka.... Tik, žaludeční nervozu, vymýšlení pohádek či zdůvodňování sobě sama, jak je ten "úředník" zlý, přemýšlení o tom, který vykuchaný díl z auta do něj musím před měřením vrátit zpátky, kterého brouka mám jak přeprogramovat, jaké dráty schovat, shánění finančních prostředků na úplatek, pátrání po stanici ME která nepostupuje jak má, tyhle všechny úkony jsou mi u pozadí a nepotřebuji je realizovat ,řešit ani nad nimi přemýšlet. Asi to bude tím, že nejsem ta pravá ofce, (jak mě asi chceš vidět), která provozuje vykuchané, upravené a v drtivé většině naftové klumpy pro blaho jakýchsi čísel na ukazateli spotřeby a zátahu "vocpoda", což je skupina motoristů téhle země, ve které je zastupeno největší procento stěžovatelů a řešitelů hodně, hodně přefouklé bubliny s tématem "absolvování ME podle nové legislativy". Opakuji za sebe naposled a už se k tomu nebudu vracet - pro normálního soudného člověka s běžným autem, které je mechanicky v pořádku a vybavené vším čím má být není absolvování ME s OBD absolutně žádným problémem a věcí, nad kterou by se musel zvlášť zamýšlet, či se na to jakkoli speciálně připravovat.
Já určitě ne....boží jsou poctivě a bytelně udělaná auta z konce devadesátek, co mají atmosférické benzínové motory, jen jednu regulační lambdu pro každou stranu motoru a mezi pedálem plynu a škrtící klapkou lanko a ne mikroprocesor s krokovým motorem :-D :-D :-D
Normální člověk by určitě neměl mít problémy s absolvováním STK (bez ironie). Bohužel nejsem "normální" (ani "obyčejný člověk"), mám moderní benzínové auto, které je lehce modifikované naprosto běžným způsobem (myšleno způsobem, který normálně využívají stovky tisíc majitelů stejného vozu po celém světě), který ale teď podle všeho odporuje legislativě v ČR. Proto to musím nějak řešit.
radek: no a ja s takovym autem musim jezdit "ke znamym" protoze vetsi brzdy, jine tlumice, mensi volant a kratsi diff se svorem tam proste byt nema... ted mi to diky foliim neprojde ani tak, coz by mi ani tolik nevadilo je nemit, ale pekne blbe se sundavaj :( (dal je tam nekdo prede mnou, nejsou nijak brutalne tmavy, jen lehce zrcadlovy...)

08.01.2017, 00:34 |
Losky Otec dělá na STK a zrovna tento týden jim dali nějaký nový soft na měří emisí a prý hodně přísné, prošlo za celý den pouze 15 aut, přitom náklaďáky, autobusy bez problémů:)
Na druhou stranu se aktualne na STK nevyzaduje defacto nic noveho. Upravy na aute nebo motoru meli i drive byt spravne zapsane v TP - to ze se to nekontrolovalo je jina otazka. V momente, kdy je narizeno stanicim STK toto kontrolovat i pomoci OBD, tak to pro mnohe bude problem. Co by se melo zjednosdusit je legalizace danych uprav. Da se i polemizovat nad tim, ze toto cele spustilo hromadne vykuchavani DPF filtru resp. obchazeni EGR ventilu atd.
Jak uz tu psal Radek, tak kdo ma auto v poradku, pak problem mit nebude.
Jako chapu, ze puvodne to melo byt kvuli tem lidem co osravali STK a vetsina tech veci v tom navodu pro STK takova je. Ale proc pak na STK resi takove kraviny jako plastove ofuky oken a nebo nalepky. A chip nebo sportovni sani, tak bud mi to auto s tim splnuje limity a nebo nesplnuje, ale oni ti to rovnou pro jistotu zakazou. A jestli v Nemecku dokazou na emisich odhalit vykuchanej filtr a u nas ne, tak asi bude problem v tom mereni. Takze si maj kurva zlepsit mereni a nesrat se uplne do kazdy picoviny na aute.
mrazik: pletes se, primo technici nam tvrdili, ze maji problem i relativne nova auta, jde o to, ze proste zarizeni, ktere proste pouziva STK se nespoji s danym autem. Nebo myslis, ze auto, co se spoji treba normalne s diagnostikou a nevykazuje zadne chyby a ma problem se spojenim jejich zarizenim, je technicky nezpusobile? To je ten problem, ne ze auto vykaze chyby, ale ze se vubec nespoji.

08.01.2017, 12:44 |
radek.613 | Upraveno: 2017-01-08 12:45:31
Čím víc se zlepší měření, tím víc klumpů jím neprojde - logické, že. Dále, všichni provozovatelé TK a ME přímo horovali pro to, aby nebyl legislativou "určen" jeden jediný typ měřícího a diagnostického zařízení, ale aby byla "vůle" vybrat si přístrojovou techniku od X výrobců. Tomu se vyhovělo, aby se zjistilo, že některé mašiny prostě mají chudší, horší výbavu a s nějakými protokoly a auty je problém. To je ovšem čistě věc dovozců a výrobců těch mašin, potažmo provozovatelů TK/ME stanic, kteří "nemají" (ironicky) peníze na solidní a kvalitní vybavení, a nakoupili si nějaké low-end přístroje. Za to že se auto nespojí s diag nemůže určitě úředník, ani tvůrce metodiky, ani ten technik co mašinu obsluhuje,ba ani účetní či uklízečka na stanici TK/ME, ale to zřejmě diskutérům nedochází....
Za další - když tu tak pláčete jak je to jinde růžové a v ČR tak špatné, nikdo vám přeci nebrání si ty svoje vehikly zaregistrovat třeba v opěvovaném Německu, platit ručení a absolvovat TK a ME tam a být tak happy, že vám úpravy na autech prošly.... jo aha vlastně, ono to tam stojí mnohonásobně víc než tady (přeci jen ojro není koruna :-D), a je to X krát přísnější....hmmmm, co s tím uděláme... no tradičně po čecháčkovsku budeme se u piva a na webu hrooozně moc rozčilovat, jak je to tady nespravedlivé, přísné a všichni jsou blbý a zlí....ale zároveň si budeme sedět na sevřené prdeli, aby sem postupy a ceny úkonů a kontrol třeba z Německa někoho nenapadlo na zdejší vozový park aplikovat, že :-D :-D :-D
Chjo, jak říkám - kdo má auto v pořádku, nemá problém.....

08.01.2017, 12:59 |
Vencaf | Upraveno: 2017-01-08 13:00:48
Mám benzínový auto bez úprav, takže mi to může bejt jedno. Souseda z benzínovou fábií vyrazili, protože jim tam něco nešlo načíst, auto je v pořádku, žádnou chybu nehlásí. Takže soused s dvěma prckama a hypotékou musí řešit drahej servis nebo jiný auto. Naproti tomu vím o jednom zmrdovi, kterej přilejvá do svýho vykvrdlanýho nafťáku trafoolej ukradenej v práci ( takže je za ním smrad jako kráva) a směje se, že klasickej litránek do kapsy to na technický spraví jako vždycky.
Ale jde mi hlavně o to, že státní buzerační level za poslední rok opět povýšil dost brutálně a tímhle tempem si budeme muset příští rok kupovat homologovaný podrážky u bot, jinak likvidační pokuta.

08.01.2017, 13:03 |
CRK Vencaf: je to tak a já každou chvíli čekám, kdy si budu muset nechat udělat na ptáka zbroják :D
Kdo má auto v pořádku tak problém mít může. Třeba u dvojkový Fabie, když při tom emisním testu sepne sahara, tak na chvilku vypadne lambda regulace (pokles volnoběžných otáček a jejich korekce), což bohužel je hodnoceno jako závada a nefunkční lambda sonda.
I když je auto naprosto v pořádku a emisní limity naprosto bez problému splňuje.
A to nemluvím o tom, že načítaná data z OBD (vč. teplot, otáček, hodnot napětí na čidlech atd.) se online posílají do databáze MDČR a výsledek nelze podle současné metodiky upravit, i když je auto v pořádku a stane se nějaká mimořádná věc.
Největší komedia pak je v těch readiness kódech a paměti závad. Škoda vyžaduje u všech aut u všech readiness - ready resp. provedeno. Paměť závad se mazat nesmí. Ostatní výrobci? Jak si kdo řekne, tak to je, spoustě je to jedno, takže klidně readiness neprovedeno a paměť závad možno vymazat. Podle metodiky ok, podle selského rozumu?
Jinak nevím, ale na STK snad diagnostiku nedělají, ne? Celá estráda s OBD, vyčtením chyb z paměti závad, readiness kódy a kontrol CRC součtů ROM jednotek se týká emisní kontroly.
Sepnutí sahary = zápis trvalé chyby v ECU, jako nefunkční lambda regulace? To je vtip roku? Pokud se to děje, těžko o tom autě prohlásit že "je naprosto v pořádku" :-D :-D :-D :-D Neee....99 procent "problémů" stran ME s OBD je jen v hlavách lidí, ne v technice...

08.01.2017, 13:39 |
CRK to je pravda, ale tu techniku dělaj taky jenom lidi....

08.01.2017, 14:06 |
mr.brain | Upraveno: 2017-01-08 14:07:32
Achjo, tak ještě jednou. Nikde jsem nepsal, že se stal zápis trvalé chyby do paměti závad řídící jednotky.
Možná to byla chyba měřícího přístroje, těžko říct, něco o tom je v tomhle videu
[ Link ] Nakolik je to reálná situace posoudit neumím, ale je možné, že se to stane (a z toho videa jednoznačně vyplývá, že tenhle problém opravdu v hlavě lidí není).

21.01.2017, 21:27 |
HIGHTOWER | Upraveno: 2017-01-21 21:29:47
Tady nabízí i nějaký zápis úpravy chipu motoru do techničáku
[ Link ] a zde také
[ Link ] jinak, že zaručují projití emisema a nejen oni, tak je otázka, zda je to tedy vůbec poznatelné na emisích a v podstatě prodávají "nic" :-D