Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > R: Ford Galaxy 2,0TDCI - problém se starty

 o Navštíveno 11951x o
o 10.08.2020, 18:14 | Jirka156
Ahoj.
Neměl by někdo tip na to, čím by mohlo být zhoršené startování u mého Galaxy 2,0TDCI 103kW rok 2011? Zkusím popsat, co to dělá nebo spíš nedělá :-). Sporadicky, ale dost často na můj vkus, se mi stává, že chci nastartovat, otočím klíčkem z nulové polohy na žhavení, po krátkém nažhavení chci zastartovat a ono to pouze "cvakne" a nic. Startér se neroztočí. S přibývajícím časem (cca jeden měsíc)se to zhošilo na třikrát "cvak" po cca vteřině a nic. Stačí vrátit klíček do nulové polohy, zastartovat znovu a motor naskočí na drc. Vloni jsem byl v rámci každoroční servisní prohlídky nucen vyměnit baterku za novou originál Ford 80Ah. Teď před dovolenou jsem nechal vyměnit v servise Ford Olfin v HK pro jistotu spínačku. A protože to je furt horší a horší, po dovolené jsem vyndal a nechal u místního autoelektrikáře zrepasovat startér. Vyměnila se cívka na starteru, protože měla kontakty k.o., ale problém přetrvává. V registru závad dle Ford servisu není žádná závada. Tak už mě napadá jen se podívat na hlavní kostru a pak už nevím. Příští týden jsem se ještě objednal do HK do druhého servisu Ford (Auto IN). Když jsem měl před pár lety Zafiru B 1,9CDTI 110kW, tak dělala to samé. Přehrál se software podvolantového modulu a starty byly o.k. A snad ještě mě napadlo zkusit druhý klíč k autu.
Děkuji za každou radu.


o 10.08.2020, 20:12 | Lubak
reset ŘJ a dobíjení po výměně baterie proběhlo?
o 11.08.2020, 05:07 | M.a.R.i
Zkus druhy klicek. Me delal to same Citan, a bylo to tim, ze byl zniceny cip v klicku od obcasnych padu :).
o 11.08.2020, 08:11 | 20bad
Já bych šel po startéru a vedení k němu, ten repas byl kompletní nebo jen se vyměnila ta cívka?
o 11.08.2020, 17:56 | Jirka156
Tak jsem dneska zkusil startovat x krát v garáži s novým klíčem a dvakrát se mi stalo, že po nažhavení a následném zastartování krátce "cvaklo" ve startéru. Takže, tento týden budu jezdit s autem do práce s novým klíčem a ještě to budu sledovat. Nicméně jsem voltmetrem změřil napětí na baterii 12,8V. Po nastartování bylo napětí na baterii 14,85V. Potom, co jsem zapnul snad všechno co to auto má osvětlené a vyhřívané bylo napětí na baterii 14,45V. Tzn. asi bych řekl, že to dobíjí jak má. Dále jsem prověřil hlavní kostru kastle/převodovka. Očka byly mírně okyslé mimo šroub resp matici, ale v závitu a pod maticí byl materiál jak nový. No očistil jsem je pro sichr všechny do čista. Vedení od +pólu baterie do pojistkové skříně i ke startéru je čisté a nepoškozené. Ano, na startéru se měnila pouze cívka + futra ve víkách + ložiska na rotoru. Víc se neměnilo. Dělal to letitý autoelektrikář, tak doufám, že věděl co dělá. Reset ř.j. zřejmě nikdo nedělal po výměně baterie, protože mi ani nenaučily okna.
o 11.08.2020, 17:58 | Jirka156
Startér po výměně cívky

foto k příspěvku  od Jirka156

o 11.08.2020, 17:58 | Jirka156
Očištěné kostřící body

foto k příspěvku  od Jirka156

o 11.08.2020, 17:59 | Jirka156
+ vedení k pojistkové skříni

foto k příspěvku  od Jirka156

o 11.08.2020, 18:54 | Losky
Taky jsem na Mondeu měl stejný problém a repas startéru, tedy cívky za 1200,-
o 12.08.2020, 06:52 | 20bad
Já bych dal na spínací kabel na startéru měřák, někdo by mi zkusil nastartovat a koukal bych jestli tam jde proud, pokud ano a startér se neotočí, tak musí být chyba ve startér, jinak v AK mají kompletní startér za 2600,-, měnit cívku za 2200 plus práce??proč
o 12.08.2020, 07:18 | RadekFM
Jirka156: Neodpověděljsi na otázku od 20bad, jestli repase startéru byla kompletní, nebo jen výměna cívky? Protože příznaky odpovídají opotřebeným uhlíkům a/nebo komutátoru.
o 12.08.2020, 07:24 | RadekFM
Je to proto, že ukostření cívky jde přes uhlíky startéru a pokud jsou už opotřebené, tak přes ně nejde dostatek proudu pro cívku, která nemá tím pádem sílu k vysunutí pastorku a jen to "cvakne" jak pastorek narazí na ozubení setrváku.
o 12.08.2020, 07:32 | 20bad
Radek- on to uvádí, že se měnila jen cívka a futra, uhlíky ne, taky bych to směřoval na ten startér
o 12.08.2020, 14:11 | oberon | Upraveno: 2020-08-12 16:13:18
Cievka startera je tiez relativne "silny" spotrebic a tym padom je spinana cez rele - to by som tiez pre istotu skontroloval, ak nie rovno vymenil za nove.
o 12.08.2020, 18:04 | Jirka156
Děkuji za rady všem. Dneska jsem s autem jezdil a zastartoval asi šestkrát s novým klíčem. Ani jednou to neudělalo tzn. dnes ok. V pondělí auto vezu do Auto In, tak uvidíme, jestli na něco přijdou oni. Jen aby se jim to podařilo vyvolat, když to dělá jednou za x startů. Bohužel nemám el. schéma ani žádnou knížku typu "Jak na to" a tak bohužel nevím, kde je relé startéru.
o 14.08.2020, 20:48 | Jirka156
Dneska třetí den s novým klíčkem a stále jsou starty OK. Startuji tak šestkrát za den. Tak že by fakt klíček?
o 15.08.2020, 07:55 | M.a.R.i
Neni zac, poslu ti pak cislo uctu :D
o 18.08.2020, 18:01 | Jirka156
to M.a.R.i. - moc nejásej. V něděli odpoledne a v pondělí ráno po nažhavení a chtění nastartovat s novým klíčem opět jeden cvak a pak start. To už jsem s mou paní málem vyskočil z kůže :-) Když jsem dojel do Ford Auto-In do HK a předával technikovi auto, samozřejmě X startů za sebou a OK. Nechal jsem to tam na bádání. A když na nic nepřijdou, vyměním ten starter za nový. A pak už budu v koncích. Říkal mi, že na tohle asi žádný flash nebude. No u Opela mi flash podvolantového modulu pomohl vyřešit něco podobného. Tam to jen cvaklo a musel jsem vrátit klíček do nulové polohy, abych následně nsatrtoval. Kdežto Ford nastaruje i podržením klíčku po cvaknutí starteru.
o 08.09.2020, 19:01 | Jirka156
Včera jsem si po třech týdnech dovezl Galaxy z Ford servisu. Tři týdny luštili co je s mým autem. Udělali prý nějakou před diagnostiku, kde vyčetli chyby. Zjistili, že mám na autě LED lampičky nad SPZ, které hlásí chybu. Pak že mi blbne motorek přiklápění řidičova zrcátka. Že mám seklé žaluzie na frontendu před chladičem. Ty opravili resp. rozhýbali. No a pak to hlásí dva chybové kódy, na které se musím zeptat co s tím dělali, protože...... Auto jim prý za celé tři týdny startovalo OK. Mně včera a dnes ráno taky, ale odpoledne dvakrát zablbnul start. Hlásilo mi to ještě chybový kód U0416 a U0422. Chyba aktivní. Jde o chybu jednotky přístrojů. No a co se nepřidalo,...po dnešním odpoledním startu nenaskočil údaj na displeji budíků o dojezdu. Po dalším startu to ukázalo nesmyslný dojezd. Až třetí údaj byl OK. Vím, že to asi nemá souvislost se starty. Ale mohlo by jít o nějakou komunikační chybu mezi imobilizérem, jestli je v budíkách a spínačkou potažmo motorovou jednotkou. Zítra tam volám znova. Nevíte o někom, kdo se vyzná ve Fordech a jeho elektrice? Nejlépe Královehradecko.
o 08.09.2020, 19:57 | riviera.kidd
Sorry za OT :-D

foto k příspěvku  od riviera.kidd

o 11.09.2020, 06:16 | Kapka (M)
[ Link ]

zkus se optat v tehle skupine..i když je to skupina Mondeo MK4,dost věci je stejných jako v Galaxy
o 11.09.2020, 17:29 | Jirka156
to Kapka: díky, zkusím.

Předevčírem jsem byl v Auto IN znovu, aby mi vyčetli chyby z paměti potom, co to auto zase začalo blbnout. Naštěstí se mi podařilo natočit video z vadného startu. A "naštěstí" se to povedlo vyvolat i jim na dílně. I když při předešlé návštěvě servisu chyby mazaly, stejné chyby byly zpět a jedna navíc. Zkrat na napájecí relé PCM (jestli si ji dobře pamatuju). No prý to vidí na 99% na vadný startér. Když jsem oponoval, že je po repasi, nenechali si to vymluvit a že repasím startérů a alternátorů už nevěří a při podobných projevech tyto součástky mění rovnou a celé (on tedy Ford ani nenabízí nějaké podkomplety startéru a jim podobných dílů). Tak jsem objednaný za 14 dní na další "pokus".
o 07.10.2020, 13:51 | Jirka156
Před týdnem jsem si byl pro Galaxy v servise, kde nakonec opravdu vyměnili startér můj zrepasovaný za nový originál díl a zatím auto funguje jak má. Uvidíme, jestli to není zase jen na chvíli.
o 07.10.2020, 14:05 | Jirka156
Nechce se mi zakládat nové vlákno, ale potřeboval bych poradit ještě s jednou věcí a to je řidičovo zpětné zrcátko. Hlásí mi chybu B11F6 - elektromotor sklápění zrcátka řidiče - přerušený obvod nebo zkrat na akumulátor. Je fakt, že se občas při zamčení auta nepřiklopí. Tak jsem se v tom včera pošťoural a zjistil , že mám na autě už z nějakého německého servisu vyměněné zrcátko, ale bohužel ne to co tam patří (podle mě). Po sundání výplně/tapecu dveří, jsem zjistil vypíchané některé vodiče z propojovací šedé svorkovnice viz obr. Galaxy měl zrcátka s dvěma druhy konektorů. Tzv. úzký a široký. A já mám na zrcátku úzký a na elektrice dveří je široký, z kterého jsou vypíchané čtyři dráty a navíc na dveřích je jedna černá svorkovnice, do které nic nevede. A tak bych řekl, že mám mít nějaké výbavově lepší zrcátko, ale není tam. Ta svorkovnice navíc, si myslím, že je pro hlídání mrtvého úhlu. Není tu někdo z Forda, kdo by se mi podíval do konfigurace mého auta dle VIN, jaké má mít číslem dílu zrcátko a pak kdo by zjistil, jak má být správně obsazená šedá propojovací svorkovnice na dveřích pokud už to správné zrcátko koupím?

foto k příspěvku  od Jirka156

o 07.10.2020, 17:11 | Jirka156
Pro porovnání jsem rozebral druhou stranu a tam je šedivý propojovací konektor široký. Tzn. ten co by tam měl být i u řidiče.

foto k příspěvku  od Jirka156

o 07.10.2020, 17:11 | Jirka156

foto k příspěvku  od Jirka156

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.6097 sekund.