
Navštíveno 1369x

Zrovna projižídím net, a snažím se nasosat nějaké informace o meziplynu. Jak tak pátrám, tak zjištuji, že si tohle téma každý vykládá jinak, a popravdě jsem nenašel žádný pořádný a zasvěcený článek o tom, jak má takový správný meziplyn vůbec vypadat, včetně popisu.
Pokud někdo o takovém článku víte, sem s tím
Taky by mne zajímalo, kdo z Vás meziplyn používá, a jaké to sebou nese výhody či nevýhody.
Bavme se prosím o moderních autech, ne o Škodě 120 nebo jízdě v náklaďáku.
Jde mi čistě o sportovní jízdu a tím pádem o přínos meziplynu.
Sám jej nepoužívám.

08.10.2006, 13:15 |
JR pokud se bavime o ciste sportovni jizde s modernim autem a fungujici prevodovkou, tak nevidim jedinej duvod radit s meziplynem
leda bys měl tak půlkilovej setrvačník :o)
no mám hondu accord meziplyn někdy používám..z jedničky na 2jku líp si to veme kvalt rozhodně a taky když podřazuju někdy ale to už jen pro ten zvukový projev:-)
já to používám jen někdy když machruju neb to hezky prdí pak ...
ja radim ve 105ce jedine s meziplynem protoze:
1. Lip tam skacou kvalty
2. jako Marauder, ale s jinym autem:D proste to ma peknej zvuk
3. na kluzku to je potreba protoze motor mi jednou bez meziplynu zbrzdil zadni napravu a malem sem skoncil v prikope:)
no a ve Scorpiu je mi to fuk tam je automat:)
prinos meziplynu v modernich autech pri sportovni jizde je jedine takovej ze nedochazi k brzdeni motorem..
Radit s meziplynem nahoru je blbost.
koukni na nějaký JPN videa, jak tam porovnávaj JPN vs EU auta.. hodně tam jsou záběry jak z auta, tak na nohy.. a meziplyn používaj dost často.. a u čehokoliv...
dá se říct že to je i tak trochu prevence proti zablokování kol při podřezení...

08.10.2006, 13:34 |
Kotva pri podrazovani do tahu temer vzdy s meziplynem
Honza 2.0 16V
To že si meziplyn dávají japonci jak housky k snídani je mi jasný.
Každopádně taky je pravda, že když se podíváš na tyhle videa, tak zjisíš, že většina jich taky jezdí každou druhou zatáčku bokem, což na našich silnicích není v podstatě technicky možné.
Mě spíš zajíma, jestli má cenu se vůbec učit meziplyn, a jestli je to použitelné ( a hlavně přínosné ) na našich okreskách, při sportovní jizdě.

08.10.2006, 13:44 |
petis Jenom bych chtěl dodat že správnej meziplyn je že se vyřadí do neutrálu pustí se spojka, přidá se plyn, máčkne se spojka a pak zařadí nižší kvalt. Ne jak to někteří dělaj že máčknou spojku a při zandavání nižšího kvaltu přidaj plyn.

08.10.2006, 15:50 |
Kotva Petis, no jo, ale tohle se pouziva/lo hlavne u prevodovek bez synchronu, tam je to jasny.
Prinos meziplynu se synchronama pri podrazeni je, ze po pusteni spojky do tahu je motor ve vyssich otackach a tudiz ma vetsi zatah, nez kdyz ho bez plynu nechas spadnout na volnobeh...
přesně jak říká Kotva, nedokážu si představit že se někdo snaží bejt rychlej a přitom prošlápne plyn na N, můj názor na věc je takovej, že meziplyn by mohl být max. při sprintech, při bežnym častym provozu jde do pr. spojka. U T motorů neztrácíš tolik tlaku a u atmosféry ti cukne auto dopředu když pustíš spojku, protože má převodovka logicky menší rychlost, jsou to setinky... Pokud nezařadíš rychle, tak ti klesnou otáčky a má to opačnej efekt, motor ti na chviličku zbrzdí převodovku než se rychlost srovná

08.10.2006, 16:56 |
petis Kotva: Jasně máš pravdu. Jako podřazuju uplně stejně:-) ale chtěl jsem jenom osvětlit co je pravej meziplyn, při podřazování:-)
Escudo: Na sprintech je ti meziplyn kničemu. A co se týký u Tmotoru taky protože kdejaký Tauto pri prošlápnutí plynu netlakuje.
A vlastně řadit kvalty nahoru s meziplynem je taky vcelku hovadina. Aspon co jsem z tvýho příspěvku pochopil.
mluvil jsem o tom že meziplynem dorovnáváš otáčky skříně s morotem, což mi jako hovadina nepřijde, třeba jenom spojka nedostane takovou dardu atd, tedy co se týče podřazování, u nadřazování to u spritů někdo dělá, je to slyšet na srazech

08.10.2006, 17:40 |
empiK (M)

08.10.2006, 18:53 |
Alííí Meziplyn dolu skoro vždycky (zvyk z motorky), nahoru nikdy - blbost (k ničemu, ne-li dokonce ke škodě při sportovní jízdě).
meziplyn pri razeni nahoru, hmmmmm, vyrovnani otacek mezi obema hridelema hmmmmmm, hele a nevyrovnaj se jen dvojim vyslaptutim spojky?? :DDDD

08.10.2006, 19:18 |
Valis Pri podrazovani dolu davam meziplyn vzdycky.I kdyz brzdim motorem
smantus: to mělo bejt jako vtipný? Připadá ti že když podřadíš třeba ze 4 na 3, tak má při stejnejch otáčkách převodovka stejnou výstupní rychlost?
BTW: připadám si jako kdybych řekl že pokud někdo jezdí sportovně, tak by měl dát meziplyn při nadřazování, řekl jsem že je to slyšet na srazech, že s tim někteří jezději... přečti si odkaz od empiKa
scudo: precti si to po me este jednou, razeni ze 4ky na 3ku je razeni nahoru??? :))))

08.10.2006, 19:27 |
bmw.525i | Upraveno: 2006-10-08 19:29:00
Escudo: to co je slyšet na sprintech bych spíš přičítal nezařazenýmu kvaltu a následnýmu nechtěnýmu prošlápnutí plynu - pokud to někdo dělá schválně tak je to nesmysl, protože při řazení nahoru se jen 2x vyšlápne spojka jak píše Samantus
jinak meziplyn je dobrej třeba pokud už mají synchrony něco za sebou, řazení je tak plynulejší
samantus: a ty jsi to moje četl? třeba tu pasáž kde je naspáno "co se týče podřazování" a to co je před ní...
bmw : spíš sem myslel to že je slyšet jak někdo přišlápne při řazení plyn aby mu nepadly otáčky a pak ho ještě trochu kopne spojka, když ještě byla 323f, měla super rychlý řazení, takže tam byla rychlost ještě než stihly spadnout otáčky a taky to trochu koplo, co na to spojka to je věc druhá
CITUJI: můj názor na věc je takovej, že meziplyn by mohl být max. při sprintech.............................bla bla bla .......................................rychlost srovná
myslim si ze pokud ses bavil o sprintu, tak tam pripada v uvahu razeni nahoru ne??
samantus: co je špatně na rovnání rychlostí mezi motorem a převodovkou? Pokud řadíš nahoru třeba u 3000 ot. ze 4 na 5, tak ti při řazení spadnou otáčky dejmetomu na 2200, přitom při tý samý rychlosti má pětka třeba 2500 ot., co myslíš že se děje? Nevytáhne náhodou setrvačnost auta motoru nuceně otáčky na 2500? Nebo snad řadíš tak, že se ti daři zachytit motor přesně ve 2500, asi by to bylo ideální, ale obě dvě ostatní možnosti jsou v tom příspěvku.
Řadit s meziplynem není proč, ale podřazuju s ním vždycky. Srovnat si otáčky motoru a kol není od věci, nevím proč by měla spojka trpět a všichni v autě měli házet krkem když tam před zatáčkou budu cpát dvojku z volnoběhu a přitom stačí prohrábnout plyn na cca. 3000 otáček a zapadne to tam jako po másle. Na 635CSi když jsem takhle jednou nedal meziplyn na mokru a snažil se tam v celkem vysokých otáčkách nacpat dvojku, tak mi ten motor sprostě zabrzdil kola a pak mi docela nemile ulítnul zadek bokem tam, kam by ulítnout opravdu neměl.

08.10.2006, 22:09 |
Mosťa Meziplyn při řazení nahoru je hovadina, tam není třeba. při podřazování pak dávám:
a) meziplyn u aut s převodovkou bez synchronizace, kde je třeba srovnat otáčky motoru a převodovky, jinak člověk nepodřadí (takových aut se dneska na silnici už moc nenachází). Tedy vyšlápnout spojku, zařadit neutrál, spojku povolit a šlápnout na plyn (roztočit setrvačník, aby sedl do otáček převodovky). Teď opět vyšlápnout spojku a zařadit nižší stupeň.
b) "sportovní" meziplyn, v anglické terminologii vhodněji nazvany "tail and toe", čili pata-špička. kdy při brždění do zatáčky špičkou pravé nohy zároveň brzdím a při vyšlápnuté spojce zároveň patou přidávam plyn a tak motor popoháním k vyšším otáčkám, abych při podřazení a rychlém povolení spojky nedostal hnací kola do smyku, který by mohl vyvolat nevytočený motor. Pro plynulý průjezd zatáček při svižnějším tempu...
Pokud jsou funkci synchrony v prevodovce, nevidim moc velkej duvod davat meziplyn, dvakrat vyslapavat spojku atd...
souhlasim s poslednimi prispevky od RB a Mosty
meziplyn je dobrej kdyz mas v haji prevodovku a potrebujes zaradit, jinak je u modernejsich aut uplne k nicemu.

09.10.2006, 16:35 |
dddd přesně u mýho rapida kdyz je zima ,tak bez mezi plynu skoro nezařadím dvojku
dddd: Pak máš blbej olej v převodovce.