
Navštíveno 476x


27.10.2006, 12:02 |
DaveF | Upraveno: 2006-10-27 12:03:24
mám jeden dotaz na zkušenější..
podle níže uvedeného textu chápu, že když budu mít řidičák B+E tak můžu táhnout přívěs i pokud celková hmotnost soupravy přesahuje 3,5t a nepotřebuji Céčko, není v tom ještě nějaký háček ? a jak v unii ? atd.
konkrétně mám auto s max. cca 2600kg a přívěs myslím do 2000kg, tj. celkem 4600kg
------------------------------------
Skupina B: motorová vozidla s maximální přípustnou hmotností do 3 500 kilogramů a nejvíce osmi sedadly kromě sedadla řidiče; motorová vozidla v této skupině mohou mít ještě přívěs s maximální přípustnou hmotností do 750 kilogramů; soupravy tažného vozidla skupiny B a přívěsu, s maximální přípustnou hmotností soupravy vozidel do 3 500 kilogramů a s maximální přípustnou hmotností přívěsu, která nepřesahuje nezatíženou hmotnost tažného vozidla.
Skupina B + E: soupravy vozidel skládající se z tažného vozidla skupiny B a přívěsu, pokud tyto soupravy nespadají do skupiny B.
------------------------------------

27.10.2006, 12:06 |
Tony (M)
tak do tohoto se poustet nebudu...
no, tady jsem zvedav kdo se jak vyjádří, nikde sem nenašel jak to vlastně je
No jo, ale tam je to nejak s brzdenym a nebrzdenym privesem.Pokud nebrzdeny prives i s nakladem nepresahne 750kg tak staci B.Pokud presahne nebrzdeny i s nakladem 750kg tak musis mit B+E.Cečko mit nemusis-si vem ze treba tahnes Jachtu na podvalniku cca dohromady 4t.Nevim treba se pletu, ale zrovna si delam C+E a nejak tak nam to vysvetloval, mel jsem ten samy dotaz.
nebrzdeny tady neres, tady jde prave o tu soupravu co bude nad 3,5 tuny, je jasny, ze B+E, ale ses pres 3,5 tuny, takze k tomu C ?
když mě chytli s plaťákem (mám jen B), tak mi to policajt vysvětlil asi tak, že B - na přívěs do 750kg a souprava nesmí mít nad 3500kg, B+E - přívěs nad 750kg ale souprava opět max 3500kg
Uplne zneni je (4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
(10) Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).
Je to tak jak pises, pokud mas B+E muzes jet i se soupravou ktera prevysuje 3500 kg, ale tazne vozidlo musi mit do 3500 kg a prives nesmi byt tezsi nez poh. hmotnost tazneho vozidla.
Spise by si meli davat pozor tti co nemaji B+E a tahnou prives,, protoze pokud napriklad tazne vozidlo bude mit 3200 kg tak muzou pripojit prives o hmotnosti max 300 kg !! aby z toho nebyla jizdni souprava podle bodu 4 c).
u tech osobaku se to s brzdenym a nebrzdenym privesem trochu mota, v silnicnim zakone nic takoveho neni, zakona zna privesy podle hmotnosti. V jinem zakone nebo vyhlasce je receno ze prives nad 750 kg musi byt vybaven brzdou, ale u privesu do 750 je to jedno muzete mit klidne prives 600 kg a bude brzdeny. Idealni je prives 750 kg brzdeny , protoze jej muzete tahat jenom se skupinou B , vyjma vyse popsaneho pripadu, a pritom s nim nejsou probelmy ani u mensich aut ktere maji male hodnoty pro nebrzdeny prives ale brzdeny maji uz dostatecny. napr. fabie
Skupina C1-vsechna motorova vozidla nad 3,5 do 7,5 tuny.Ty jo ted sam nevim jak to teda je... :-/
no já když kouknu přímo do řidičáku, tak je to tak jak jsem psal. B do 3,5t celkově, přívěs max 750kg. E - souprava s přívěsem více než 750kg.
E je totiž jen rozšíření základních skupin.
skupina C nebo C1 mluvi pouze o hmotnosti motoroveho vozidla, a muze byt pripojen prives do 750 kg. nejedna se o hmotnost jizdni soupravy.
To nema se skupinou B+E v nejake kombinaci vubec co delat.
V prvni rade se bere pozadovana skupina podle hmotnosti motoroveho vozidla, a pote se to dale rozdeluje podle hmotnosti privesu a cele soupravy.
Prave v tom odstavci 10, je receno to dulezite ze se jedna o soupravu motoroveho vozidla do 3500 a jakehokoliv uplne libovolneho pripojneho vozidla vyjma soupravy uvedene v odstavci 4 c)

27.10.2006, 14:09 |
DaveF no myslím, že to tedy chápu správně, ale právě jsem se hodně setkal s názory, že na jakoukoliv soupravu přes 3,5t už musí být skupina C, což je myslím blbost.

27.10.2006, 14:13 |
DaveF a dále jsem taky slyšel názor, že souprava přes 3,5 t , tj mých 2650+2000kg musí mít třeba v německu tachograf a to mi taky přijde jako blbost, podle mě jde vždycky o tažné vozidlo, které je do 3,5t a navíc je to osobák.
To dave F to teda blbost neni. JA mel CItroena XM + platak. MAm teda vsechny skupiny ale byl sem tezsí než 3,5tuny celkově a malem sem vyfas flastr (tenkrat sme jeste nebyli v unii). I do osobaku pokud je souprava papirove tezsi nez 3,5 vyzadujou kolečko.. kontroll buch nestačí

27.10.2006, 15:00 |
DaveF no hádat se nebudu, jen mě zajímá jak to vlastně opravdu je
tak to bych chtěl vidět, jak všichni co jezděj do Němec s plaťákem mají v autech tachograf. ( Transporter, Starý MB, Passaty, Tranzity atd...)
S karavanem nás na dálnici kontrolovali, zda naše souprava nemá přes 3,5t.. asi kvůli dálniční známce. Zřejmě, pokud je souprava nad 3,5t, tak nestačí známka pro OA..
Jasne, pokud presahnes 3,5 tuny, musis mit ynamku nad 3,5 tuny. A pozor, nestaci si dokoupit treba jen 10ti denni na osobak navic :-)
no čist to nebudu ale dneska jsem na tohle tema četl tenhle članek tak třeba pomuže
[ Link ]

27.10.2006, 23:23 |
DaveF no právě, že nepotřebuješ....když si přečteš odkaz co dával Paczqo..
na přívěs do 750kg stačí B i když souprava přesáhne 3,5t
přívěs nad 750kg souprava do 3,5t stačí taky jen B
přívěs nad 750kg souprava přes 3,5t musí být B+E
spatne si to napsal
příves nad 750kg souprava do 3,5t musíš mít B+E

29.10.2006, 21:27 |
DaveF myslím, že jsem to napsal dobře
[ Link ]
Boze to sou takovy ptakoviny, aby se v tom cert vyznal :-(

30.10.2006, 12:37 |
DaveF tak je to přesně tak jak jsem napsal, hledal jsem to, a řeší se to všude možně po fórech
jen musí být dražší dálniční známka pro soupravu přes 3,5t