Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Dotaz - přívěs skupina B+E

 o Navštíveno 476x o
o 27.10.2006, 12:02 | DaveF | Upraveno: 2006-10-27 12:03:24
mám jeden dotaz na zkušenější..
podle níže uvedeného textu chápu, že když budu mít řidičák B+E tak můžu táhnout přívěs i pokud celková hmotnost soupravy přesahuje 3,5t a nepotřebuji Céčko, není v tom ještě nějaký háček ? a jak v unii ? atd.

konkrétně mám auto s max. cca 2600kg a přívěs myslím do 2000kg, tj. celkem 4600kg

------------------------------------
Skupina B: motorová vozidla s maximální přípustnou hmotností do 3 500 kilogramů a nejvíce osmi sedadly kromě sedadla řidiče; motorová vozidla v této skupině mohou mít ještě přívěs s maximální přípustnou hmotností do 750 kilogramů; soupravy tažného vozidla skupiny B a přívěsu, s maximální přípustnou hmotností soupravy vozidel do 3 500 kilogramů a s maximální přípustnou hmotností přívěsu, která nepřesahuje nezatíženou hmotnost tažného vozidla.

Skupina B + E: soupravy vozidel skládající se z tažného vozidla skupiny B a přívěsu, pokud tyto soupravy nespadají do skupiny B.
------------------------------------


o 27.10.2006, 12:06 | Tony (M)
tak do tohoto se poustet nebudu...
o 27.10.2006, 12:18 | johanik
no, tady jsem zvedav kdo se jak vyjádří, nikde sem nenašel jak to vlastně je
o 27.10.2006, 12:35 | Phitypaldy
No jo, ale tam je to nejak s brzdenym a nebrzdenym privesem.Pokud nebrzdeny prives i s nakladem nepresahne 750kg tak staci B.Pokud presahne nebrzdeny i s nakladem 750kg tak musis mit B+E.Cečko mit nemusis-si vem ze treba tahnes Jachtu na podvalniku cca dohromady 4t.Nevim treba se pletu, ale zrovna si delam C+E a nejak tak nam to vysvetloval, mel jsem ten samy dotaz.
o 27.10.2006, 12:57 | johanik
nebrzdeny tady neres, tady jde prave o tu soupravu co bude nad 3,5 tuny, je jasny, ze B+E, ale ses pres 3,5 tuny, takze k tomu C ?
o 27.10.2006, 13:04 | Šestikule
když mě chytli s plaťákem (mám jen B), tak mi to policajt vysvětlil asi tak, že B - na přívěs do 750kg a souprava nesmí mít nad 3500kg, B+E - přívěs nad 750kg ale souprava opět max 3500kg
o 27.10.2006, 13:05 | Mila_307
Uplne zneni je (4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.


(10) Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).



Je to tak jak pises, pokud mas B+E muzes jet i se soupravou ktera prevysuje 3500 kg, ale tazne vozidlo musi mit do 3500 kg a prives nesmi byt tezsi nez poh. hmotnost tazneho vozidla.
Spise by si meli davat pozor tti co nemaji B+E a tahnou prives,, protoze pokud napriklad tazne vozidlo bude mit 3200 kg tak muzou pripojit prives o hmotnosti max 300 kg !! aby z toho nebyla jizdni souprava podle bodu 4 c).

u tech osobaku se to s brzdenym a nebrzdenym privesem trochu mota, v silnicnim zakone nic takoveho neni, zakona zna privesy podle hmotnosti. V jinem zakone nebo vyhlasce je receno ze prives nad 750 kg musi byt vybaven brzdou, ale u privesu do 750 je to jedno muzete mit klidne prives 600 kg a bude brzdeny. Idealni je prives 750 kg brzdeny , protoze jej muzete tahat jenom se skupinou B , vyjma vyse popsaneho pripadu, a pritom s nim nejsou probelmy ani u mensich aut ktere maji male hodnoty pro nebrzdeny prives ale brzdeny maji uz dostatecny. napr. fabie


o 27.10.2006, 13:09 | Phitypaldy
Skupina C1-vsechna motorova vozidla nad 3,5 do 7,5 tuny.Ty jo ted sam nevim jak to teda je... :-/
o 27.10.2006, 13:19 | Šestikule
no já když kouknu přímo do řidičáku, tak je to tak jak jsem psal. B do 3,5t celkově, přívěs max 750kg. E - souprava s přívěsem více než 750kg.

E je totiž jen rozšíření základních skupin.
o 27.10.2006, 13:29 | Mila_307
skupina C nebo C1 mluvi pouze o hmotnosti motoroveho vozidla, a muze byt pripojen prives do 750 kg. nejedna se o hmotnost jizdni soupravy.
To nema se skupinou B+E v nejake kombinaci vubec co delat.

V prvni rade se bere pozadovana skupina podle hmotnosti motoroveho vozidla, a pote se to dale rozdeluje podle hmotnosti privesu a cele soupravy.

Prave v tom odstavci 10, je receno to dulezite ze se jedna o soupravu motoroveho vozidla do 3500 a jakehokoliv uplne libovolneho pripojneho vozidla vyjma soupravy uvedene v odstavci 4 c)
o 27.10.2006, 14:09 | DaveF
no myslím, že to tedy chápu správně, ale právě jsem se hodně setkal s názory, že na jakoukoliv soupravu přes 3,5t už musí být skupina C, což je myslím blbost.
o 27.10.2006, 14:13 | DaveF
a dále jsem taky slyšel názor, že souprava přes 3,5 t , tj mých 2650+2000kg musí mít třeba v německu tachograf a to mi taky přijde jako blbost, podle mě jde vždycky o tažné vozidlo, které je do 3,5t a navíc je to osobák.
o 27.10.2006, 14:47 | Only_One
To dave F to teda blbost neni. JA mel CItroena XM + platak. MAm teda vsechny skupiny ale byl sem tezsí než 3,5tuny celkově a malem sem vyfas flastr (tenkrat sme jeste nebyli v unii). I do osobaku pokud je souprava papirove tezsi nez 3,5 vyzadujou kolečko.. kontroll buch nestačí
o 27.10.2006, 15:00 | DaveF
no hádat se nebudu, jen mě zajímá jak to vlastně opravdu je
o 27.10.2006, 16:09 | Pepíno_Honda
tak to bych chtěl vidět, jak všichni co jezděj do Němec s plaťákem mají v autech tachograf. ( Transporter, Starý MB, Passaty, Tranzity atd...)
o 27.10.2006, 16:43 | addamec
S karavanem nás na dálnici kontrolovali, zda naše souprava nemá přes 3,5t.. asi kvůli dálniční známce. Zřejmě, pokud je souprava nad 3,5t, tak nestačí známka pro OA..
o 27.10.2006, 16:52 | johanik
Jasne, pokud presahnes 3,5 tuny, musis mit ynamku nad 3,5 tuny. A pozor, nestaci si dokoupit treba jen 10ti denni na osobak navic :-)
o 27.10.2006, 17:10 | Paczqo
no čist to nebudu ale dneska jsem na tohle tema četl tenhle članek tak třeba pomuže
[ Link ]
o 27.10.2006, 22:56 | Tanzen
DaveF : Ano,potřebuješ C
o 27.10.2006, 23:23 | DaveF
no právě, že nepotřebuješ....když si přečteš odkaz co dával Paczqo..
na přívěs do 750kg stačí B i když souprava přesáhne 3,5t
přívěs nad 750kg souprava do 3,5t stačí taky jen B
přívěs nad 750kg souprava přes 3,5t musí být B+E
o 29.10.2006, 20:31 | johanik
spatne si to napsal

příves nad 750kg souprava do 3,5t musíš mít B+E
o 29.10.2006, 21:27 | DaveF
myslím, že jsem to napsal dobře

[ Link ]
o 30.10.2006, 08:21 | johanik
Boze to sou takovy ptakoviny, aby se v tom cert vyznal :-(
o 30.10.2006, 12:37 | DaveF
tak je to přesně tak jak jsem napsal, hledal jsem to, a řeší se to všude možně po fórech
jen musí být dražší dálniční známka pro soupravu přes 3,5t




o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3444 sekund.