Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > 1.9Tdi 81kW nebo 85kW ?

 o Navštíveno 791x o
o 07.12.2006, 11:29 | EAST
Zdarec mam moznost koupit Golfa 1.9Tdi 81kW r.v.99 za 160 000,- nebo 1.9Tdi 85kW r.v. 2001- 6kvalt za 185 000,- obe to jsou tridverka bez servisek.
Tak se chci zeptat jak jsou na tom tyto motory - konkr. ta 85kW nebot 81kW jsem mel v G3 a max spokojenost. Jde mi o spotrebu a tak.


o 07.12.2006, 11:35 | tykeev
určo bych bral 81kw

PD je hroznej chrochták a myslím, že ti většina lidí řekne, ať jdeš radši do klasiky TDi než do PD-čka
o 07.12.2006, 11:35 | Valis
Spotreba je u 85kW trochu vetsi,ale zas je to 6qvalt,takze jestli jezdis dalky,urcite se to vyplati.Navic jestli je to o dva roky mladsi,nevahal bych.PDcka jsou sice trosku narocnejsi na udrzbu,ale mezi temahle dvema bych volil spis to PD
o 07.12.2006, 11:36 | tykeev
i když je pravda, že o dva roky mladší auto a šestikvalt je dobrý lákadlo a rozdíl v ceně je minimální
o 07.12.2006, 11:37 | Valis
tykeev: Taky si myslim.Ja sam mam radsi klasicky TDi,ale v tomhle pripade bych udelal vyjimku :-)
o 07.12.2006, 11:49 | choze
já bych kašlal na PD :-)
o 07.12.2006, 11:50 | somas | Upraveno: 2006-12-07 11:50:36
taky preferuju klasické TDI před PDčkem - je to osvědčená klasika - v tomhle případě bych šel ale do toho druhého, jednak je to auto o dva roky mladší a jednak je to 6 kvalt. Náklady na údržbu zas tak rozdílné nebudou, větší hlučnost jde taky zkousnout, rozdíl ve spotřebě bude minimální.
Teda vycházím z toho, že obě ty auta jsou v plus mínus stejném stavu.
o 07.12.2006, 11:55 | clown
jako skoro vsichni nademnou
jezdim obcasne s obojim v kokte .. 81kw u mne vyhrava, dokonce i lip brzdi :o) 85kw mne dostava pronikanim hluku motoru .. na to ze je to o dva roky mladsi auto, tak se skodovka nepoucila ..

spotrebu jsem mel skoro stejnou, teda dle RJ .. faktickou spotrebu jsem nemeril :o)
o 07.12.2006, 12:04 | M.Á.R.A.
určitě jsem pro TDI klasiku máme doma pašíka má najeto cca 230000 km dlouhodobá spotřeba dle palubáku je 6,1 a to jezdím docela svižně.Auto dostává a dostávalo co potřebuje a neni s ním jedinej problém.Jinak šestikvalt je jenom reklamní tah, je to uplně k ničemu jestli tam bude lepší spotřeba o půl litru při rychlosti 180km/h???Tak je to moc.
o 07.12.2006, 12:17 | EAST
Chlapi, dikas. U toho 85kw Golfika je divny ze kdyz je v plny nalozi ze ma jen 2 pytle. Ten druhej je Sice klasicka AC klima, manualni stahovani oken, ale je to 81kW.
OT : jde predelat AC na Climatronic ? a jak je to nakladny casove/financne.
o 07.12.2006, 12:23 | clown
Climatic na Climatronic .. nekdo tu sliboval ze za par korun ..
ale nevim jak to dokaze za par korun, kdyz ti chybi pulka cidel a rj s panelem :o)
o 07.12.2006, 15:52 | ACEMajky | Upraveno: 2006-12-07 15:53:15
clown - jednoduse, nalepi do auta fotku climatronicu a budes si myslet ze ho tam mas

jinak abych nepsal jen OT, jsem pro jakyhokoli ropaka, hlavne kdyz neni od fordu :)))
o 07.12.2006, 19:42 | Machča
keine Pumpe Duse klasik TDi rulezzz i kdyz tech 6 kvaltu
ACE ale joo Tdci se da ale TD a TDDi jak rika klasik never more
o 07.12.2006, 20:24 | Scream | Upraveno: 2006-12-07 20:28:01
jako 6kvalt a o dva roky mladší auto s minimalnim cenovym rozdílem láká, to ano, ale asi bych spis hledal duvod, proc je to auto tak levny. rozdíl ve spotrebe zase tak minimalní neni. je to urcite 1l/100km, osobne si myslim, ze klasicky tdi je spolehlivejsí, vydrží jakykolik zachazení, da se do toho lejt i mogul a jezdit na fritovací olej a stejne to najede minimalne pul mega a s mensi spotrebou nez PD. PD je dobrej naftovej motor, ale klasika s rotačnim čerpadlem se proste tak povedla, ze mi prejde lepsí. Navíc na klasiku je víc dílu, lip dostupnej a levnejsích. je to o prioritach. musis si ujasnit na co to auto chces a jak ho budes pouzivat. ten 6 kvalt je sice prijemnej,ale nebude o moc delsí nez 5kvalt, kterej pojede pomalu to samy, akorat bude mit dal od sebe odstupnovany kvalty, coz s kroutakem, kterej to má/může po lehkejch upravach mít neni zase takovej problem. navíc u 85kw tdi je čas od času stane, že praskne píst, což neni zrovna moc super zavada. osobne bych nastoupil k maníkovi, co prodava to 81kw tdi, ukecal nejakou slevu, dal tam za 6000 novy Sprint 764 trysky, koupil za 3500 turbo ze 130PD a za 7mičku bych to nechal od Richarda nachipovat a dělal chro chro se 120kw:-)))))
o 07.12.2006, 21:17 | m1tv
radši klasiku tdi sice se serou turba adalši veci ale zase na pd je takovejch problemu mnohem vic ... wv a pd nejde dohromady kamoš neda a wv dopustil ale když mu řekneš pd tak se mu ježi vlasy:) ty pd se hrozne serou věče dela naky pd zadřeny na vačce... a pokud chceš aute ne traktor tak si kup bmw či mb :)
o 07.12.2006, 21:41 | Sokolda
Taky jsem pro 81kW
o 07.12.2006, 22:01 | Scream | Upraveno: 2006-12-07 22:04:02
ze by se sraly turba je blbost.
o 07.12.2006, 22:20 | m1tv | Upraveno: 2006-12-07 22:23:11
jo to je zajimavy vym asi o 3 turbech z 81 tdi ... co menil kamoš v rozmezi pul roku odchazi dost je pravda že to bylo na okte ale to je stejnej motor ...aposled sem ho měnil je to tak 2 mesice a když sem ho schanel tak všude na vrakači turba nejsou hodnne odchazi ...
o 07.12.2006, 22:58 | Scream
to je blbost. to turbo vydrží v normaním provozu se seriovym tlake bez problemu 400tis km. treba ma v prdeli plechovkuktera blbe reguluje a to turbo ničí špičky v tlaku nez to plechovka ureguluje. a neni problem vymenit turbo za výkonnější:-) idealní je turbo 96kw a trsky sprint pro beznej provoz a po uprave je 160PS doma aniž by to nejak víc zatezovalo motor
o 08.12.2006, 08:10 | ACEMajky
m1tv - neni kamarad koko. a nekurvi ty turba on? rozhodne bych se zamyslel nad stylem jizdy (pouzivani), nebo jak pise Scream omrknul funkci accuratoru ci vastegate - zalezi jaky turbo (motor) ma

Ja mam VNT17ku (z Audi A4, pasik B5 - funglovka) namontovanou uz 2,5 roku v escortu TD a bez problemu... - najeto asi 30 000km (10kkm polosyntetika, ted syntetika)
o 08.12.2006, 08:17 | m1tv | Upraveno: 2006-12-08 08:29:58
ejsou to jeho auta voleve zabejva se jen octavkama a tam se serou hodně. je to taky zacha zenim .a pomaha tomu to inteligece wv a jejich long live oleje turbiny .malokdo nechava turbinu zchladnou tech 3-5 miut co se ma a pak de do pytle vydře se na osičce a poznaš to podle toho že začne piskat (frezuje te hlinikovej obal)je možny že to děla ten valeček na regulaci ale je to vše dohromady ..



ale chapu každej wv tvrdil ž se "moc" neserou a pak když odešlo řizeni tak to je normalni turba sou taky normalni a všechno co se vy...e je normali takže mě to nepřekvapuje :)
o 08.12.2006, 09:40 | Scream
říkam, že je to blbost. a na posled. jestli nekdo na seriovym aute meni turba jak na bezicim pase tak ma bud smulu nebo je hroznej trotl. A nevim, proč by mel na seriovym aute nechavat dochlazvat 3-5 min. chtel bych videt, jak by se nekdo v beznym provozu se serii dostal na oleji pres řekněme 110C a jestli jo, tak at se pak nediví, když má pocit, že každá cesta na nákup nebo do práce je cannonball. Dle mě by turbo mělo mít životnost cca 150Tis. máma ma na oktě najeto na puvodní turbo 200 a je jak novy, tata 350 a turbo je jak novy. a takovejch lidí je spousta. tak at mi nikdo nerika, ze se serou jak kráva. jedna paní povídala......
o 08.12.2006, 12:28 | Luke_288
jj, je to blbost jako prase. my meli Passata 81kW 7 let a behem tech 7mi let odesly tri turba. vsechny byly vymeneny v ramci zaruky. takze to, ze Screamovo mama ma na okte najeto 200tis na puvodni turbo neznamena, ze turba nejsou takovou bolistkou tehle aut. nejaky dochlazovani v beznym provozu? proc? nikde to napsany neni. a ze by byl tata trotl, to taky asi ne. jo, jezdime s autama rychle, ale zas nejsme prasata.
o 08.12.2006, 12:29 | Luke_288
a neni to nas jedinej problemovej motor, 2.5 TDI, ve 150ti tis km obe vacky v prdeli. oni ty motory nejsou nesmrtelny
o 08.12.2006, 19:46 | cupra.165 | Upraveno: 2006-12-08 19:49:51
mam 81 kw najeto od nula do 100 000km a turbo puvodni,poslednich 20 000km je tam chip a nemuzu si stezovat .Mam tam garreta taha a naprosto bez problemu.Pokud nekomu odejdou 3 turba,tak nekde neco neni v poradku a turbem to neni..... jinak spotreba dlouhodoba 5,6 l a fakt nejsem zadnej hlemyzd provozu. jednoznacne 81kw pred tim pd

jen dodam abych nebyl osocovan: mam budik teploty oleje a pokud neni na 90 stupnu,nejedu rychleji jak 110 a auto vypinam,pokud je tam pod 100....jinak po zahrati je autu uplne jedno,jak se s nim jede
o 08.12.2006, 19:57 | Luke_288
110? ja nejedu vic jak 80 a uz to mi prijde dost.
jinak to, ze tady par lidem to turbo neodeslo prece neznamena, ze to nemusi bejt problemova cast motoru...co jsme tak mluvili s lidma od Porsche, tak rikali, ze turba se meni pomerne casti.
to, ze chyba asi nebude v turbu je asi pravda, ale ve vysledku odejde prave to turbo...
o 08.12.2006, 20:16 | Scream
si delate srandu ne? co ma teplota oleje spolecnyho s rychlostí kterou auto jede? budík na teplotu oleje je dobra vec, ale víc bych se snazil, aby pokud nema olej aspon 70C turbo netlacilo moc a otačky motoru nebyly vysoky.
o 08.12.2006, 20:20 | m1tv
asi tak doporuču je se že pokud je motor studenej netočit ho vic jak 3t a pod ne podle rychlosti mužeš jet třeba 80 na 1 a rozhodne to motoru neprospěje :)
o 08.12.2006, 20:26 | cupra.165
jasne,napsal sem to tak nejak divne..tak jinak..snazim se aby turbo netlacilo vice jak 0.5 baru/mam shodou okolnosti i budik tlaku turba :-) ) a otacky max. do 2100..... jinak Luku,pokud to budes podtacet pri zahrivani,tak se motor bude nejen dele zahrivat,ale prakticky jedes delsi trasu se studenejsim motorem..jinak ta rychlost do 110 je psana pri zarazenem 5 stupni

jinak hnat ho do 3 tisic ve studenym stavu..to potes koste :-)
o 08.12.2006, 20:39 | Scream
to uz je jina, jinak, pokud ten motor budes podtačet pod 1500/min, je to horší nez kdybys ho vytačel. to platí i o teplym motoru
o 08.12.2006, 22:44 | Luke_288
a kdo rika, ze ho podtacim, jedu na trojku nebo ctyrku a jedu tak, aby netlacilo turbo, petku za studena vubec neradim a otacku okolo 2500tis/min.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3405 sekund.